Pitämällä 3-4 vähäkalorista päivää yhden yhden liian isokalorisen 5000 kal päivän jälkeen pystyy estämään lihomisen,koska se puolittaa syödyn kalorimäärän.
(se miten paljon olet syönyt keskimäärin esim 3 men päivän aikana ratkaisee pysyykö paino samana)
Kaikki joilla on taipumusta nopeaan lihomiseen syövät näitä LIIAN ISOKALORISIA päiviä,JOS se jää päälle muutamaksi päiväksi lihoo kolmessa päivässä oikeaa läskiä kilon.(yleensä ihmisen kalorinkulutus on vain 2900 päivässä ja niillä jotka eivät harrasta yhtään liikuntaa 2000-2300 koosta riippuen)
MITEN lihominen estetään
Pitää ruokapöydän laidassa pientä paperilappua johon laittaa alekkain kaikki mitä on syönyt,ja niiden kalorit, pakkausten kylestä löytyy kaloriarvot,ja netin kaloritaulukoista loput.(kaloriarvot oppii helposti ulkoa kun niitä laskee jonkin aikaa)
Jos estää aina lihomista näin EI TARVITSE KOSKAAN LAIHDUTTAA
Monet herkut ovat täynnä rasvaa ja sokeria SIKSI niistä tulee hetkessä 5000 kaloria tai enemmän.Ne pitää siis laittaa aivan totuudemukaisesti ylös niinä päivinä joina niitä on syönyt.
Miksi lihominen kannattaa estää
Laihduttaminen on aina kituuttamista ja nälässä olemista ja kärsimistä.JOS estät lihomisen,sinun ei tarvitse kärsiä ollenkaan.
Pitämällä yllä liikunnan avulla korkeaa kalorinkulutusta saa syödä erittäin hyvin.(kovat laihat urheilijat syövät eniten,ne syövät PALJON enemmän kuin lihavat)
Laihuuden salaisuus
11
170
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvää sunnuntaita sinulle.
Pidätkö satutunteja myös kirjastoissa??- Anonyymi
"Vitun veijo pysy vain sinä niilä omilla palstoillasi,ELÄ TULE TÄHÄN NYT VITTIULEMAAN"
?? Toivotinhan hyvää sunnuntaita!
Pidän myös sopivan pitkistä sadusta jotka päättyvä onnettomasti. - Anonyymi
Tämä on se järkevä selitys laihuudelle.Ei tämä ole mitään tähtitiedettä,riittää ku vain käyttää maalaisjärkeä.
EIHÄN tavallinen ihminen nyt voi syödä mitään maratonjuoksijan kalorimääriä,tämä on aivan ymmärrettävä asia.
Laihoja on monenlaisia,laihuudelle on aina jokin järkevä selitys,toiset kuluttaa paljon liikunnallakaloreita,toiset ei syö yhtään pullaa ja karkkia.
Tämä pätkäpaastoajien osuus niistä on varmasti kaikista suurin.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2010112912715949 näin paljon voit syödä lihomatta,
Minulle riittää kun käyn kevyen kävelylenkin,niin voin syödä 2900 kaloria,ja painoni pysyy samassa.
Nyt selvisi se kuinka paljon laihduin edellisellä 9 päivän lasihdutuskuurilla jossa käytin puolet enemmän liikuntaa kuin yleensä.
Tämä reeni pyöräily 2 tuntia,siitä heti suolla kävelyä 6 kilon rinkka selässä 1,5 tuntia ja takaisin pyöräily 1 tunti (päivän kalorinkulutus tällä reenillä varmasti n 3500-4000 kal)
Vyötärönympärysmitta 2 cm
pihtimittaustulos 2 mm
Paino 1-2 kg siitä ei VIELÄ tarkasti osaa sanoa,se selviää vasta kahden viikon kuluttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se järkevä selitys laihuudelle.Ei tämä ole mitään tähtitiedettä,riittää ku vain käyttää maalaisjärkeä.
EIHÄN tavallinen ihminen nyt voi syödä mitään maratonjuoksijan kalorimääriä,tämä on aivan ymmärrettävä asia.
Laihoja on monenlaisia,laihuudelle on aina jokin järkevä selitys,toiset kuluttaa paljon liikunnallakaloreita,toiset ei syö yhtään pullaa ja karkkia.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2010112912715949 näin paljon voit syödä lihomatta,
Minulle riittää kun käyn kevyen kävelylenkin,niin voin syödä 2900 kaloria,ja painoni pysyy samassa.
Nyt selvisi se kuinka paljon laihduin edellisellä 9 päivän lasihdutuskuurilla jossa käytin puolet enemmän liikuntaa kuin yleensä.
Tämä reeni pyöräily 2 tuntia,siitä heti suolla kävelyä 6 kilon rinkka selässä 1,5 tuntia ja takaisin pyöräily 1 tunti (päivän kalorinkulutus tällä reenillä varmasti n 3500-4000 kal)
pihtimittaustulos 2 mm
Paino 1-2 kg siitä ei VIELÄ tarkasti osaa sanoa,se selviää vasta kahden viikon kuluttua.Pieni tankkaus aina noin viikon välein on vain hyväksi,se buustaa aineenvaihduntaa suuremmaksi,ja laihtuminen nopeutuu suuremman aineenvaihdunnan ansiosta.
Jos on viikon ollut 1600-2000 kalorillaja suurella kalorivajeella aineenvaihdunta alkaa hidastumaan silloin pitää tankata kevyesti.
Sopivasti syönnistä on sekin hyvä puoli että siitä saa hyvää oloa,ei ole ollenkaan väsymystä,eikä pääsärkyä.Liiasta sokerin ja hiilihydraatin syönnistä sitä tulee ja samalla painokin nousee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni tankkaus aina noin viikon välein on vain hyväksi,se buustaa aineenvaihduntaa suuremmaksi,ja laihtuminen nopeutuu suuremman aineenvaihdunnan ansiosta.
Jos on viikon ollut 1600-2000 kalorillaja suurella kalorivajeella aineenvaihdunta alkaa hidastumaan silloin pitää tankata kevyesti.
Sopivasti syönnistä on sekin hyvä puoli että siitä saa hyvää oloa,ei ole ollenkaan väsymystä,eikä pääsärkyä.Liiasta sokerin ja hiilihydraatin syönnistä sitä tulee ja samalla painokin nousee.Ajattelin välillä että luopuisin kokonaan 5000 kalorin päivistä,mutta se on täysin mahdottomuus,koska roskaruoka ja lihottava ruoka sisältää valtavan paljon kaloreita.
Esim karkki 200g 800 kal kaksi korvapuustia kahvin kanssa 800 kal kermajäätelö 1 litra 1000 kal kun tähän tapaan syö muutamankin kerran tulee jo se 5000 kaloria
Jos syö terveellistä ja vähäkalorista ruokaa viikon,niin sitä haluaa vaihteeksi jotain muutakin,järkevin tapa on rajoittaa niiden syöntikertoja,eikä lopettaa niiden syömistä kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pihtimittaustulos 2 mm
Paino 1-2 kg siitä ei VIELÄ tarkasti osaa sanoa,se selviää vasta kahden viikon kuluttua.Laihtuminen jatkuu,nyt vyötärönympärysmittaa pienentyi taas 1 cm tällä kovemmalla reenillä.
Lisään nyt laihdutusnopeutta syömällä ruokaa missä on vain vähän rasvaa ja paljon hiilihydraatteja.Edellinen ruoka oli herkullinen keitto jossa kermaa,smetanaa,ja juustoa.(paljon paremman makuista kuin roskaruoka) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin välillä että luopuisin kokonaan 5000 kalorin päivistä,mutta se on täysin mahdottomuus,koska roskaruoka ja lihottava ruoka sisältää valtavan paljon kaloreita.
Esim karkki 200g 800 kal kaksi korvapuustia kahvin kanssa 800 kal kermajäätelö 1 litra 1000 kal kun tähän tapaan syö muutamankin kerran tulee jo se 5000 kaloria
Jos syö terveellistä ja vähäkalorista ruokaa viikon,niin sitä haluaa vaihteeksi jotain muutakin,järkevin tapa on rajoittaa niiden syöntikertoja,eikä lopettaa niiden syömistä kokonaan.En muista, milloin olisin syönyt jäätelöä tai korvapuustia, kun en pidä makeasta. Mutta jos söisin:
Jäätelöä 1dl (vain 100 kcal) ja puolikkaan korvapuustin (200 kcal). Eihän tuosta tule kaloreita kovin paljon! Yhteensä vain 300kcal. Jos pidän päivässä vaikkapa kaksi kahvitaukoa: klo 14 ja 17, ja toisella syön jäätelöannoksen, toisella korvapuustin. Kahvi pitää nälkää sen 2-3h niin vasta klo 19 jälkeen tekee mieli syödä.
Mutta roskaruoka kyllä lihottaa! Itse en pysty syömään aamuisin ku tulee huono olo niin en koskaan syö aamupalaa. Lounasta en ehdi, joten mun tapauksessa noilla makeilla ruoilla eka ateria siirtyy klo 19 jälkeen. Sitten syönkin yömyöhään! Kaikilla suolasilla herkuilla mulla kyllä ne kalorit ylittyykin illalla. Kevyesti menee yksi pizza ja kebab,ja muutaman tunnin päästä lisää. Jos teen lämpimiä voileipiä niin menee pussi leipää,puoli kiloajuustoa ja meetwurstipaketti. Jos teen makaronia,kevyesti menee 500g pussi kerralla, kunhan vain suolaa ja ketsuppia on. Mulla ehkä siihen 3500 kcal päivässä: 2 × pizza (1500kcal 500kcal sipsipussi)
Itsekin olen kyllä ratkaissut asian niin,että syön joka toinen tai joka kolmas päivä. Välipäivät menee joko pelkällä vedellä tai muutamalla kananmunalla. Ihanan simppeliä,koska kuiteskin tietää, että parin päivän päästä saa syödä mahan täyteen. Painoa lähtee ainakin se puoli kiloa viikossa.
- Anonyymi
Ja massiivikalorivaaari taas höpöttää ja HUUTAA. Sama LAULU viikosta TOISEEEN.
Normaaleiden ihmisen energiantarpeen sanotaan olevan noin 1600 kCal/vrk ... 2400 kCal/vrk. Himomurheilijoilla joitakin satoja kilokaloreita enemmän.
Minä saan nyt painonhallinnassa energiaa keskimäärin 1625 kCal/vrk, kun on juustoillallinen niin kertyy noin 2000 kCal sillä vaikkapa Roquefort AOP Papillon Taste Noir:a on niin vaikea vastustaa. Mutta järjestän ennalta tilaa k.o. ylityksille.- Anonyymi
Vain hyvin pienikokoisilla hennoilla naisilla on niin pieni kalorinkulutus,normaalisti se on 2500-4500 kal Oikein kovilla urheilijoilla 4000-5000 kaloria päivässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain hyvin pienikokoisilla hennoilla naisilla on niin pieni kalorinkulutus,normaalisti se on 2500-4500 kal Oikein kovilla urheilijoilla 4000-5000 kaloria päivässä
Jos ihmisten energiankulus olisi niin massiivista kuten höpötät, niin EU:n asettama energiansaannin vertailutaso (Reference Intake, RI) olisi suurempi kuin 2000 kCal/vrk. Olen sitä mieltä että 2000 kCal/vrk on yläkanttiin, tai sitten 70% suomalaisista ei noudata sitä.
Minä olen pitkä ja kohtuullisen lihaksikas mies, ja minun paino on hallinnassa 1625 kCal/vrk energian saannilla.
Ammattimurheilijat ovat sitten oma joukkonsa. Mutta tämä on ___Laihdutus___ -palsta, ymmärrätkö lainkaan mitä se tarkoittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihmisten energiankulus olisi niin massiivista kuten höpötät, niin EU:n asettama energiansaannin vertailutaso (Reference Intake, RI) olisi suurempi kuin 2000 kCal/vrk. Olen sitä mieltä että 2000 kCal/vrk on yläkanttiin, tai sitten 70% suomalaisista ei noudata sitä.
Minä olen pitkä ja kohtuullisen lihaksikas mies, ja minun paino on hallinnassa 1625 kCal/vrk energian saannilla.
Ammattimurheilijat ovat sitten oma joukkonsa. Mutta tämä on ___Laihdutus___ -palsta, ymmärrätkö lainkaan mitä se tarkoittaa?Tämäkin tavallinen mies on syönyt 5000 kaloria joka päivä,ja nykyään 4500 kaloria
Pitkän matkan pyöräilijöillä on kalorimäärät paljon suuremmat tavallisilla harrastajillakin.
https://aarohuttunen.com/100-kg-haamuraja-5-000-kcal-vuorokaudessa/
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1402610Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601967- 401677
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311523Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327927Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772