Tupakoivia hammaslääkäreitä

Anonyymi

Onko sellaisia?

7

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan tuo täysin mahdollista. Muitakin lääkäreitä on jotka polttavat.
      Ikävin juttu minkä kerran kuulin puolitutulta oli kun hän kertoi että yleislääkärillä oli ollut potilasvastaanotolla nuuska huulessa.
      Ei ollut millään lailla pahoitellut eikä ottanut sitä poiskaan suustaan.

      Meni mun mielestäni jo liian överiksi.

      • Anonyymi

        Jos joku hammaslääkäri tai suuhygienisti tupakoi niin ei oo varaa kritisoida siitä potilastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku hammaslääkäri tai suuhygienisti tupakoi niin ei oo varaa kritisoida siitä potilastaan.

        No ei tarvitse kritisoida, mutta mainita voi, että tupakointi on epäterveellistä, jos potilas ei sitä sattuisi vielä tietämään. Että siitä lähtien potilas tupakoi omalla vastuullaan niin kuin hammaslääkäri itsekin.

        Sitä paitsi kyllä on asioita, joissa toiselta voi vaatia enemmän kuin itseltään. Tälläkin palstalla yksi ja toinen haukkuu hammaslääkäreitä vaikka ei itse osaa hoitaa omiakaan hampaitaan edes harjaamisen vertaa.


    • Anonyymi

      Toisaalta kun asiaa ajattelee niin hammaslääkäreiden ja lääkäreiden kommentit eivät ole täysin pelkkää kritisointia.
      Luulisin että suurin osa heistä haluaa neuvoa potilaita ja suositella miten toimia.

      Usein potilaat ovat itse liian kriittisiä ja tilanteessa kun aletaan neuvoa niin voivat loukkaantua vain sen takia koska tietävät itsekin haitat joista heille huomautetaan esim. tupakan tai alkoholin suhteen.

      Eli toisin sanoen alkaa ottaa päähän kun miettii että " kyllä mä tuon itsekin tiedän, turha tulla neuvomaan tai paasaamaan ".

    • Anonyymi

      Kyllä on ja paljon. Työ on niin stressaavaa, ettei muuten kestä. Potilaat kun osaavat kaiken paremmin kuin itse ja vaativat kuun taivaalta.

      • Anonyymi

        Hammaslääkärissä käydessäni en ole vaatinut koskaan sentään kuuta taivaalta mutta pätevää ja hyvää hammashoitoa kyllä. Olen joutunut itse lopettamaan kesken kaiken istumisen tuolilla kun hammaslääkäri ei edes osannut porata vaan hakkasi poraten hammasta ja toisen alkoholistin kun piti ienleikkausta tehdä niin kädet tärisi niin että ajattelin että parempi että lopetetaan jotta säilyn pahemmilta. Kaikenlaisia yrittäjiä ja heille sitten niitä yritystukirahoja.


    • Anonyymi

      Kävin ensimmäisessä hammasimplanttileikkauksessani ja leikkaavan kirurgin ensimmäöiset sanat tarkastuskäynnillä olivat suunnilleen "tupakoimattomilla leikkaushaavojen paraneminen on valtavasti parempaa kuin tupakoijilla".

      Ainakin kaikki sujui kuin tanssi, ei kipuja, ei vuotoja kuin leikkauspäivänä hyvin vähän. Haavat paranivat kuin itsestään.

      Miten mahtaa sujua ketjupolttajilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe