Manipuloiva psykopaatti

Anonyymi

Manipuloiva psykopaatti kääntää kaiken uhriaan vastaan.
Hän on uskottava koska hän vaikuttaa ystävälliseltä.
Hän onkin keskivertoa ihmistä ystävällisempi heille joilta hän haluaa jotain, mutta vielä suurempi heitto keskiarvosta on julmuudessa, jolla ei ole mitään rajaa, koska hän ei oikeastaan tunne mitään.

Se ettei tunne mitään antaa nämä positiiviset ominaisuudet:
-Hyvä paineensietokyky, itsevarmuus. Maailmassa pärjää itsevarmat ihmiset. Vaikka joku on väärässä tai valehtelee niin jos hän kuulostaa tarpeeksi itsevarmalta, häntä uskotaan, erityisesti jos on sympatiaa
häntä kohtaan, mitä monilla on. Manipuloivalla psykopaatilla on aina renkijoukko, joka pitää häntä huippuna tyyppinä. He eivät ole koskaan kuulleet että hän olisi ollut ilkeä ketään kohtaan, ja jos onkin ollut
niin kannattavista syistä johtuen sitä katsotaan sormien läpi.

Hän saattaa vaikka itkeä tirauttaa psykologille (jos hän sellaisella käy) että häntä vainotaan töissä, ja vainoaja on todellisuudessa hänen uhrinsa. Hänen uskottavuuttaan lisää ehkä että hänellä on tärkeä työ, hänellä on vaikutusvaltaisia sukulaisia, hänellä on vaimo ja lapset yms.
Uhrillaan ei välttämättä ole näitä, ja hän etsii helppoa uhria kuin vampyyri ja vaistoaa sellaiset heti kuin haistaisi hunajan. Taitavana puhujana hän levittää myös valheita työkavereille ja muille, mikä
saattaa uhrin outoon valoon. Hän varastaa myös kunnian uhrin töistä jos voi. Häntä uskotaan koska hänhän on niin hauska tyyppi, ja muistaa aina kaiken jokaisesta ja kyseleekin aina kuulumisia ja yksityiskohtia.
Älä vain jätä mitään salasanoja näkyville töissä. Jos hän saa sähköpostisi, voit joutua sähköpostihyökkayksen uhriksi. Identiteettivarkauksia psykopaatit tekevät myös eri tavoilla usein uhreilleen. Onhan valehteleminenkin
toisesta tavallaan identiteettivarkaus. Joskus totuus voi olla tehokkain valhe: Hän sekoittaa juttuihinsa tosiasioita uhristaan ja muuntaa niitä siten että saa hänet outoon valoon. Jokainen on ainakin
kerran kuullut hänen tulevan luottamuksellisen oloisena juttelemaan ja hän on ääntään madaltaen "paljastanut" jotain. Tämä on kaikki hänen omaa peliää ja yli puolet jutuista on valhetta. Lopulta paljastuu että hän on itse se -ainoa- selkäänpuukottaja, mutta
on mahdotonta tehdä mitään koska johtajatkin on myytyjä. Jos hän jostain jäisi kiinni hän vetoaisi huumoriin tai valehtelisi uskottavasti, tai sitten sanoisi että niin se maailma toimii, tai pahimmassa tapauksessa sanoisi vain että entäs sitten?
Harva kuitenkaan on kuvioissa niin kauan mukana (monista eri syistä), että saisi totuutta tuotua julki.

Pitäisi aina suhtautua varauksella kun joku tulee parjaamaan jotain toista, muka vitsillä tai muka luottamuksellisesti. Yleensä nämä temput ovat niin tarkkaan suunniteltuja ja hänen luontaiset vaistonsa myös
takaavat sen, että vaikkei kaikki häntä uskoisikaan, niin joka tapauksessa hän saa aiheutettua erittäin suurta vahinkoa uhrilleen ja koko työyhteisölle. Ihmiset eivät yleensä ottaen huomaa kun heitä manipuloidaan. Pitää vain avata vähän silmiään kaikelle mitä maailmassa on tapahtunut.

63

3216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjassa Psykopaatit ympärilläni, oli kaikki avaimet ja vastaukset itselleni uudessa työpaikassa nousseisiin kysymyksiin. Miksi vaikuttaa että yksi henkilö, joka on äärimmäisen sosiaalinen, vaikuttaa myös hyvin hämärältä ja oudolta, mutta osa ei näytä huomaavan sitä. Hän voisi laittaa tällaisen ilmoituksen lehteen:

      Renkipoika hakusessa psykopaatille.

      Etsin avustajaa. Pääpalkkiosi on se että saat olla seurassani ja imeä minusta todellisen johtajan vaikutteita.
      Saat seurata miten häikäilemätöntä valtaa käytetään ja olla kannustusjoukoissani.
      Kehaisen sinua silloin tällöin kun muita on kuulolla. Urasi lähtee nousuun.
      Kerron sinulle muutaman strategisen salaisuuden työkavereistasi ja heidän yksityiselämästään.

      Saatan välillä tehdä totta puhuakseni aika kamalia juttuja toisille, mutta katso sitä sormien läpi, koska niin maailma toimii.

      Varo ettet tee minua kateelliseksi koska sitten joudun tuhoamaan sinut.
      Toteutan kaiken sen väkivallan sinulle tai omaisuudellesi, henkisen ja fyysisen, mitä voin linnaan joutumatta ja
      työpaikkaa menettämättä toteuttaa.

      Minulla on myös vaimo ja lapsia jotka merkitsevät minulle tasan yhtä vähän kuin naapurin lapset.
      Vaimo on hyvää ainesta ja tottelee minua. Uskoo kaiken mitä sanon. Levitän paljon huhuja ja valheita toisista ihmisistä.
      Siten hallitsen koko renkijoukkoani ja pidän huolen ettei kukaan loista minua kirkkaammin.
      Muista myös ettet ole koskaan paremmalla tuulella kuin minä, tai teen siitä lopun pikaisesti.
      Tiedän kaikkien heikkoudet. Olen niin hyvä puhumaan, että voin olla julma toisille, mutta silti he ovat minulle ystävällisiä.
      Minä annan heidän olla ystävällisiä, mutta se ei estä minua olemasta julma heille jatkossakin.
      Kukaan ei saa minua kiinni eikä epäile minua, varsinkaan uudet työntekijät. Kaikki lankeavat samaan koukkuun nopeasti.
      Ne jotka eivät lankea siihen, varmistan ettei heillä ole paikkaa samassa firmassa.

      Töissä teen vain sen minimin, mikä nippa nappa pitää minut firman palkkalistoilla.
      Tulen silloin tällön varastamaan kunnian sinun töistäsi. Älä puutu siihen tai mitä tahansa saattaa tapahtua.
      Jos puhun, niin älä puhu samaan aikaan samassa huoneessa.
      Selän takana vain haukun firmaa ja sen työntekijöitä ja tämän firman työntekijöille haukun muita firmoja ja niiden työntekijöitä.

      Enkä häpeä myöntää että nautin siitä. Näetkin minut usein lähistöllä katsomassa sinua sivusilmällä,
      silmä tuikkien ja supattaen toiselle, joka myös vilkaisee sinuun päin.
      Totuus on että aluksi tarkistan mitä ainesta olet, mikä on sosiaalinen statuksesi ja kunnioittavatko muut sinua tai sinä itseäsi,
      sitten joko mielistelen sinua tai tuhoan sinut niin kieroilla tempuilla ettei kukaan osaa epäillä. Julmuudessaan ne ovat niin yliampuvia sinua kohtaan että maailmasi romahtaa. Ja olen sen valmistellut niin että muut luulevat että olet sekoamassa.

      • Anonyymi

        Tuossa olevia toteamuksia narskun suusta on tullut nähtyä ihan realityöelämässä.
        Outoja tapauksia joihin pidin etäisyyttä ihan oman intiutioni ja vaistojeni sanelemina.


      • Anonyymi

        Siis poliisi katsoo pankkitiedoista ostostiedot, ahaa, tänään se osti kananmunia, soitetaanpas Hesarin toimittajalle niin tekee seuraavan päivän Hesariin jutun, että ”onko kananmuna vaarallista vai ei” tai poliisilla on joku seurantajörjestelmä, että ahaa, nyt se lähti ulos kävelemään, ahaa, nyr se kävi pankkiautomaatilla, soitetaanpas Iltalehden toimittajalle, että tekee jutun pankkiautomaateista.
        Tai soitetaanpas ulkomaan kollegalle, että pisteään lennokkeja lentokentälle häiritsemään tai hälykeskukseen, että nyt koko valtakunnan ”häly” päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis poliisi katsoo pankkitiedoista ostostiedot, ahaa, tänään se osti kananmunia, soitetaanpas Hesarin toimittajalle niin tekee seuraavan päivän Hesariin jutun, että ”onko kananmuna vaarallista vai ei” tai poliisilla on joku seurantajörjestelmä, että ahaa, nyt se lähti ulos kävelemään, ahaa, nyr se kävi pankkiautomaatilla, soitetaanpas Iltalehden toimittajalle, että tekee jutun pankkiautomaateista.
        Tai soitetaanpas ulkomaan kollegalle, että pisteään lennokkeja lentokentälle häiritsemään tai hälykeskukseen, että nyt koko valtakunnan ”häly” päälle.

        Entäs tämä: poliisi katsoo, että ostit kaupasta lihaa, no, soitetaan iltapäivälehden toimittajalle, että tekee jutun seuraavan päivän lehteen: Saksassa 20 000 ihmistä sairastunut koronaan työskenneltyään lihatehtaassa.

        Tai pankkikortilta näkyy, että kävi homobaarissa, hommataan sille seuraavaksi päiväksi potkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs tämä: poliisi katsoo, että ostit kaupasta lihaa, no, soitetaan iltapäivälehden toimittajalle, että tekee jutun seuraavan päivän lehteen: Saksassa 20 000 ihmistä sairastunut koronaan työskenneltyään lihatehtaassa.

        Tai pankkikortilta näkyy, että kävi homobaarissa, hommataan sille seuraavaksi päiväksi potkut.

        Tai entäs tämä: saa puhelimeesi Gigantilta viesti: ahaa, tehdäänpä seuraavan päivän lehteen juttu Gigantista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa olevia toteamuksia narskun suusta on tullut nähtyä ihan realityöelämässä.
        Outoja tapauksia joihin pidin etäisyyttä ihan oman intiutioni ja vaistojeni sanelemina.

        Sama osunut omalle kohdalle.

        Jännää, kuinka joillakin intuitio, vaisto, jokin, .. kertoo nopeasti, että jotakin henkilöä kannattaa karttaa. Toisia taas narsisti vetää puoleensa kuin hunaja mehiläisiä, vaikka huomio- ja päättelykyky olisi muutoin skarppilla tasolla.


      • Anonyymi

        Psykopaatit on ilkeileviä tyyppejä. Manipuloimalla saavat typeriä mukaan omaan hoviinsa. Narsististen ihmisten käytösmallia.


    • Anonyymi

      Tällainen tapaus oli entisessä työpaikassani. Kuvaus osui nappiin.

    • Anonyymi

      Opettajat ovat hyvin usein psykopaatteja

      • Anonyymi

        Poliisit, vartijat, toimittajat ja poliitikot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisit, vartijat, toimittajat ja poliitikot.

        Ja valtion ja kunnan miehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja valtion ja kunnan miehet.

        Ja insinöörit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja insinöörit.

        Ei rivi-insinöörit mutta pikkupomot. Oiva paikka harjoittaa alistamista, suhmurointia, selkäänpuukotusta ja paremmille paikoille pyrkimistä. Vielä kun on hyvä puhumaan ja täysin moraaliton, niin mikäpä siinä kelluskellessa firman vesissä. Uusilta työntekijöiltä luulot pois. Valheita pistetään liikkeelle ainakin kerran päivässä. Kaikki kiittävät, paitsi ne jotka lähtevät sairaslomalle mielenterveyssyistä. Minä vain hymyilen kuin irvi-kissa.


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa Yleltä se sarja työpaikkakiusaamisesta...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      psykopaatin, narsistin tunnistamiseen ja diagnosointiin tarvitaan arvatenkin psykiatrin tutkinto. Itse kukin meistä on tavannut työpaikalla ja lähiympäristössä omasta mielestämme hankalia, pelottavia, itsekeskeisiä, vainoharhaisia, valehtelevia, päällekäyviä, vaikeita ihmisiä. Se ei kuitenkaan tarkoita että he olisivat kuitenkaan narsisti-psykopaatteja. Luokkaa 1 prosentti väestöstä kuuluu lääketieteellisin kriteerein arvioituna narsisti-psykopaatti kategoriaan. Sekin on luultavasti reilu yläkanttiarvio . Jos on kiusajaa, takana ilkkuja ja sonnan puhuja niin ei se tietenkään tarkoita että olisi kuitenkaan psykopaatti ja narsisti. Some-palstoja jos menisi kritiikittömästi uskomaan niin narsisteja on joka puolella laumoittain. Niinhän asia ei tietenkään ole.

      • Anonyymi

        Kritisoin tuota korkeintaan pari prosenttia väestöstä on psykoja -teoriaa. Juurikin nuo sontiaiset, joita ketjun aloittaja kuvaa, ovat yllättävän yleisiä esim. työelämässä. He pärjäävät mainiosti. He eivät päädy koskaan psykiatrin sohvalle diagnoosiin, eivätkä siten näy psykiatristen sairauksien tilastoissa.

        Lienee käytännössä mahdotonta myöskään arvioida luotettavasti, kuinka paljon narsisteja ja psykopaatteja "normaaliväestön" joukossa mellastaa tekemässä tuhojaan. Ongelmaa lisää psykojen kyky viehättää ja tehdä vaikutus myös psykologeihin, lääkäreihin, sun muihin haastattelijoihin. Kaikkihan tiedämme, että psykopaatti on mitä huikein tyyppi, mutta kaikki huikeat tyypit eivät ole onneksi psykoja. Näiden erottaminen toisistaan ei käy ihan nopeasti.


      • Anonyymi

        Se että on itsekeskeinen ja vainoharhainen, ei vielä tarkoita laisinkaan sitä että olisi joku psykopaatti tai narsisti. Siihen voi olla monia muita syitä. Mutta sitten kun siihen lisätään sosiaalinen taitavuus ja suun venyttämisen ja hovin pyörittämisen taito ja valehteleminen niin kuvio muuttuu ihan toiseksi ja voidaan hyvin perustein arvioida, että onko kyseessä narsistinen psykopaatti. Toisten alistaminen tai nöyryyttäminen ja selän takana puhuminen varmistaa että kyseessä on psykopaattinen narsisti. Esim. sinkkuihmiselle on normaalia olla itsekeskeinen. Samoin tutkijatyypeille. Riippuu harrastuksistakin. Jos eniten kiinnostaa vaikka meditaatio ja vaeltaminen, niin tuskin on kovin puhelias.

        Ovela psykopaattinen narsisti tietysti osaa kääntää tällaisen poikkeavuuden edukseen ja kuiskuttelee työpaikalla että miten tuo tyyppi on tuollainen hiljainen, yksinäinen narsisti. Heillä on tyypillinen kikka tuo pöytien kääntäminen.


      • Anonyymi

        Kriteerit joita määrittämiseen käytetään löytyvät mm. Psykopaatit ympärilläni kirjasta joka on psykoterapeutin kirjoittama. Kaikkiin ei voi vastata jos ei tunne ko. Henkilön lapsuutta, mutta hyvän pistearvion voi tehdä. Silläkään ei silti voi vielä suojautua kyseisen henkilön teoilta. Ja renkijoukko suojelee.


      • Anonyymi

        Pclr-psykopaattitesti antaa jo aika hyvän arvion. Itselläni on noin 100 kohtainen lista, josta eräs työpaikan johtohenkilö kerää 40% piirteistä. Ja se perustuu vain siihen minkä varmasti tiedän hänen elämästään, paljon on mitä en tiedä, mutta mikä on mahdollista. Verratessa kaikkiin muihin kohtaamiini ongelmatapauksiin, hän saa eniten pisteitä koska on hyvin toimintakykyinen sosiaalisessa ja älyllisesti vaativassa ympäristössä.


      • Anonyymi

        Kannattaa katsoa ted talk "are you a given or a taker" psykologi selvittää hyvin ja tulee selväksi miten ei pidä sekoittaa ihmisen sosiaalisia taitoja siihen, että onko hän hyvä ihminen tai luotettava. Joillakin on vain huono käyttöjärjestelmä, mutta ydin teräksinen. Joillakin on hyvä käyttöjärjestelmä, mutta ydin täysin mätä.


      • Anonyymi

        Oikeistopuolueet ovat näitä täynnä


    • Anonyymi

      "... voin olla julma toisille, mutta silti he ovat minulle ystävällisiä. "

      Tuo on ehkä erikoisin ominaisuus tämän lajityypin kusipäissä. He voivat sanoa tai tehdä lumoamilleen ihmisille mitä tahansa, mutta luottoa vaan riittää. Rengit ja piiat ovat valmiita puolustamaan idoliaan terrierin lailla ja muistavat aina puhua hänestä ihailevaan sävyyn, pitävät palvelusten tekemistä hänelle suurena kunniana, jne. Kaikki käy, mikään ei ole liikaa tai väärin, kun kyse on kusipäästä.

      • Anonyymi

        Ongelma voi olla siinä että harvalla oikeastaan on moraalia, vaan itsensä nähdään kuluttajina. Harmaina veronmaksajina. Kaikki tapahtuu osta-ja-myy periaatteella. Samoin heidän lojaaliutensa. He ovat ostettavissa vaikka keksityillä salaisuuksilla ja pienillä kehaisuilla ryhmän edessä. Sitten heillä on kuin rengas nenässä josta heitä voi vetää, osan vaikka rikoksien pariin. Tällainen hoviaan pyörittävä psykopaatti näkeekin heidät vain sieluttomina työkaluinaan. Kuin koiralaumana. Jotkut naiset vieläpä pitävät siitä että heitä kohdellaan siihen tapaan. Narsistisella psykopaatilla riittää kavereita.


      • Anonyymi

        Minun ainakin tekee pahaa katsoa sitä renkijoukkoa joka nauraa ja myötäilee ihmistä joka on puheissansa ronski ja itserakas ja haukkuu toisia kaikin tavoin.
        Sitten kun itse Valtias ei ole paikalla niin johan tulee tekstiä kuinka ilkeä ja veemäinen ihminen hän (valtias) on. Ja aikuiset ihmiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ainakin tekee pahaa katsoa sitä renkijoukkoa joka nauraa ja myötäilee ihmistä joka on puheissansa ronski ja itserakas ja haukkuu toisia kaikin tavoin.
        Sitten kun itse Valtias ei ole paikalla niin johan tulee tekstiä kuinka ilkeä ja veemäinen ihminen hän (valtias) on. Ja aikuiset ihmiset!

        Aikuisetihmiset sanonta menetti merkityksensä, koska se ei päde kaikkiin.


    • Anonyymi

      Ongelma työelämään tulevilla varsinkin jos on luonteeltaan tunnollinen ja kiltti ja työpaikka on korkeatasoinen, on että kuvittelee että työpaikalla kaikki ovat kohteliaita ja mukavia ja mitään ala-astetason koulukiusaamista
      ei tapahdu, koska "ollaan aikuisten maailmassa", ja koska "eivät aikuiset perheelliset sellaista tee".

      Totuus on yhteiskunnasta noin 2% on sellaisia, että heillä ei ole mitään moraalin tasoa. Eikä he tunne mitään satuttaessaan toista, jolleivat sitten voimaantumista, jolloin he ovat sadistisia ja sairaita, mutta he ovat.

      Tällaisella henkilöllä on yleensä pinnallista viehätysvoimaa ja paljon rasvaisia juttuja ja esittää olevansa kuin joku "hot-shot".
      Hovikin löytyy joka kuuntelee rasvaisia juttuja. Usein johtajatkin on aivan myytyjä ja moni pitää häntä huikeana tyyppinä.

      Mutta niillä on aivan erilainen näkemys jotka ovat hänelle näyttäneet etteivät luota häneen, eivätkä ole alkaneet hänen seuraajikseen, tai joille hän on kateellinen.
      Hän osaa suhmuroinnin ja selkäänpuukotuksen taidot ilmiömäisen hyvin. Hän levittää myös huhuja ja valheita jotka keksii itse.
      Hänen seurassaan on aivan kuin eri maailmassa. Hän luo myös valheellista maailmaansa puhumalla aktiivisesti pahaa heistä joista ei pidä.
      Tyypillä on aina alibit ja selitykset valmiina ja pahoista teoista kiinni jäädessään hän luikertaa niistä helposti pois.
      Häntä ei oikeastaan edes pelota kiinni jääminen. Kaikki johto ja muu väki on kuitenkin ympäripuhuttu saunailloissa ym.

      On siis selvää että kumpi jää tilanteessa häviäjäksi (Ainakin lyhyellä tähtäimellä ja siinä pienessä hiekkalaatikossa).

      Tilanne muistuttaakin "yhteiskuntaa rakentavan korkean moraalisen instituution" sijaan enemmän viemäriä, jossa rotat taistelevat keskenään jätteistä...
      Eniten seuraajia saanut ja ovelin rotta voittaa. Sillä joka haluaa vain "tehdä työnsä" ei ole mitään mahdollisuuksia.

    • Anonyymi

      Maan Tapaa ei pidä sietää.

    • Anonyymi

      Rovaniemellä yks ämmä joka on eronnut jo ajat sitten miehsetänsä (luojan kiitos mies älysi lähteä ) psykon luota pois..elää ja voi hyvin .Ei enään tekemisissä ämmän kanssa.
      jahtaa vaan ja ei näe että aika ajoi jo ohitse

    • Anonyymi

      Psykopaatilla ja narsistilla on vain yksi heikkous.

      Hän ei tiedä,että hänet tiedetään.
      Uhri voi käyttäytyä miten ennenkin vaikka hänellä on tietoisuus luonnehäiriöisestä ihmisestä.
      Psykopaatti ja narsisti pitävät uhrejaan tyhmänä mutta ei se näin ole.

      • Anonyymi

        Kenellä suu käy, kenen puheista ongelmat lähtevät. Helppoa huomata.


    • Anonyymi

      Osuvasti kirjoitit!

    • Anonyymi

      Sanna Marin on kuvauksen mukainen

    • Anonyymi

      Manipuloivia psykopaatteja esiintyy varsinkin narsistinen joukossa. Narsistit ovat taitavia keskustelijoita ja manipuloimaan.

    • Anonyymi

      Totta joka sana

    • Anonyymi

      Monta kertaa olen miettinyt sitä asiaa, että miten on mahdollista että esim työpaikoilla uskotaan tällaista henkilöä. Olen itse aina pyrkinyt siihen että tutustun itse muihin ihmisiin ja jätän omaan arvoon jonkun suunpieksäjän arviot toisista ihmisistä, nykyään ollaan vaan niin laiskoja tutustumaan muihin, minulla on parhaat kaverit löytynyt näistä syrjityistä ihmisistä. Ottakaa selvää minkälaisia ihmisiä nämä haukutut ja parjatut ovat, voitte yllätyä todella positiivisesti.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.

        Vanha sanontahan menee asiasta että "Se on itse se mitä sanoo toisista".


      • Anonyymi

        Pointsit kommentista


      • Anonyymi

        Hiljaiset ja kohteliaat on yleensä niitä parhaimpia tyyppejä. Leuhkat on narsisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaiset ja kohteliaat on yleensä niitä parhaimpia tyyppejä. Leuhkat on narsisteja.

        Totta turiset!

        Leuhkoilla on usein oma vamma tai haaste, jota rehvakkuudella peitellään: perhesalaisuudet, lapsen sairaus/sekoilu, oma sairaus, heikko itsetunto, huono parisuhde, yksinäisyys, oma talous rempallaan, jne lista on loputon. Mutta heikkouksiaan ei voi koskaan paljastaa - rääpäle.


    • Anonyymi

      Niinpä.
      Vaikka tuo narsissiksi ja psykopaatiksi leimaaminenkin ovat yksiä yleisimpiä työpaikkakiusaamisen muotoja.
      Uhri monesti myöskin leimataan juurikin psykopaatiksi, jos kertoo suoraan jonkun kiusaajansa käytöksestä häntä kohtaan.

    • Anonyymi

      Näitä sekopäitä riittää työyhteisöissä, ketkä eivät kunnioita toisia työntekijöitä.

    • Anonyymi

      Psykopaateille kaikki on vain jotain sosiaalista peliä

    • Anonyymi

      Suomalaiset työpaikat ovat juurikin narskujen puuhamaita.

      Ei ole ihme ettei kukaan halua sellaisiin työyhteisöihin mukaan mikä kuormittaa jo henkisesti liikaa ja kun näkee miten se kuppikuntien sulkeutuneisuus työntää ulkopuoliset pois ja samalla voit olla varma että juuri sinusta puhutaan paskaa siitä eteenpäin.

    • Anonyymi

      Hullujen työmaita alkaa kaikki olemaan. Ei enää yhteistyötä osata tehdä. Mulkut pätevät ja ajavat toisten yli. Toisten kunnioitus puuttuu.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, fiksu kommentti.


    • Anonyymi

      Tuli tässä eräässä kesätyöpaikassa sivusta seurattua kuinka monta vuotta samassa työpaikassa ollut paljastu valehtelijaksi. Toinen naispuolinen työntekijä avautui tämän toisen tekemistä asioista ja mitä kaikkea siellä työmaalla on tapahtunut. Kuten arvata saattaa kiinni jäätyään akka vaihto työpaikkaa. Tämä joka avautui näistä teoista kaatoi koko jutun kolmannen osapuolen niskaan väittäen että tämä oli paljastellut nämä asiat pomolle. Uskomattomaksi jutun tekee se ,että moni tuntee tämän pois lähteneen akan valehteliaksi, mutta tämä kolmas osapuoli on haukuttu ja paneteltu kaikille tottakai.
      Uskomatonta miten ihmiset on sokeita, tässäkin tapauksessa totuuden näkee jo siitä että miten kesätyötekijä joka on ensimmäistä kertaa kyseisellä työmaalla voi tietäå monta vuotta vanhoja asioita jos ei niitä sille joku kerro, näin hyvin asioista otetaan selvää.

    • Anonyymi

      Ammatin voi lakkauttaa huoletta ajoissa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tarja ja Eeva- Leena

    • Anonyymi

      Pertti susta puhutaan täällä.

    • Anonyymi

      Yksi johtaja juuri tänään pimahti saikusta, mikä alkoi mulla viime viikon puolella ja meuhkasi jostain työkykyarvioinnista, että täytyy pistää työterveyden kanssa pystyyn, jahka palaan töihin.
      Vetosi siihen, että tämä on toinen sairastaminen kesän aikana 2kk aikana. Ainoa vaan, että tämän edellisen aikaan olin lomalla, enkä voinut&saanut siirtää lomaani enää siinä vaiheessa. Ja lääkäri tuolloin kirjoitti minulle puoliväkisin viikon verran saikkua, vaikka sanoin suoraan, ettei kannata koska olen kesälomalla ja halusin muutenkin vain muuta lääkärin apua silloiseen vaivaan. Eli oireita helpottavaa lääkettä. Mutta laittoi silti tuon saikun.
      Edelliset saikut ovat viime keväältä ja toinen niistäkin oli 2 päivää kestänyt saikku, koska sain vatsataudin hyvältä(nyt jo toisen yrityksen palveluun siirtyneeltä) työkaveriltani. Sanoi vielä itsekin oksenteaneensa ja ripuloineensa edellisen illan kotona suht voimakkaasti, joten ei tietenkään ollut jäänyt suoraan kotiin, vaan tuli pariksi tunniksi töihin vielä oksentelemaan seuraavana aamuna, ennen kuin ymmärsi lähteä kotiin.
      Mutta tosiaan, ihme asenne esimiehillä. tänä vuonna olen ollut yhteensä vajaa 2 vikkoa saikulla, mutta nyt pitäisi sitten tehdä tällaisia työkykykartoituksia ym selvityksiä, että onko musta tekemään työtäni.
      Aikanaan 5-6 vuotta sitten ko kartoitusta ei puheista ja lupauksista huolimatta pidetty eikä töitä kevennetty, vaikka olin tuolloin isossa nivelleikkauksessa, mikä nyt vaikuttaa jonkin verran työkykyyn ja mistä olin useita kuukausia sairaslomalla. Ja se kartoitus olisi tosiaan tuolloin täytynyt tehdä, eli viimeistään 5v sitten.
      Eikä 2021-2022 vuosien taitteessakaan tehty mitään kartoituksia eikä tutkimuksia, vaikka ensiksi kaaduin töissä muiden huolimattomuuden seurauksena ja aika pian sen perään olin reilu kuukauden sairaslomalla, mihin tuo työtapaturma varmasti osaltaan vaikutti. Fysiatri jopa, kenellä kävin sekä eräs toinen työlääkäri puolsivat mm. magneettikuvauksia ym. Mutta oma työpaikkalääkäri torppasikin koko homman, vaikka pisti mut fysiatrille lähetteellä juurikin hakemaan myös mielipidettä asiasta. Myös meidän työfyssari torppasi koko asian ja totesi, ettei tutkimuksille ole minkäänmoista perustetta eikä syytä.
      Niin nyt esimies sitten sekosi, kun olen ollut viikon sairaslomalla ja edellisellä kerralla sairastelin lomalla ollessani omalla ajallani muutamia päiviä, että täytyy tutkia, riittääkö kuntoni edes työntekoon.
      Sanoin kyllä että tutkitaan vaan ja haluan myös selvyyden siihenkin, miksei työpaikalla ole aiemmin asiaan suostuttu pomon ja työlääkärin taholta, vaikka tuolloin on ollut suurempi syy epäillä työkykyäni ja sen riittävyyttä? Totesin vielä, että nyt on ainakin hyvää aikaa vielä saada asioita virallistenkin tutkimusten piiriin.
      Meilläkin nyt todennäköisesti vaan ensi vuonna työt vähenee merkittävästi ym, niin haiskahtaa vaan siltä, että valmistellaan jo muutamien taholta, että tarivttaessa voidaan potkia firmasta pois ja tuo nyt olsii firmalle helpompi tapa vähentää väkeä kuin nämä "tuotannolliset syyt". Velvollisuus työn tarjoamisesta ensin näistä syistä irtisanotulle kaiketi poistuu ensi vuonna käsittääkseni, mutta muutenhan tuo olisi vaikeampi vaihtoehto silläkin, kun siinä on se tietty "turva-aika", jolloin uutta väkeä ei saa palkata irtisanottujen tilalle. Joten etsitään henk koht syy tekijästä itsestään.
      Jos tuo alentunut työkyky ja saikut olisivat oikea ja perusteltu syy hakea jotain irtisanomisoikeutta, niin mut olisi ollut syytä irtisanoa jo vuosia sitten. Eli ihme asenne..
      Vielä kun tuolla on ollut ihme touhua muutenkin, en tullut oikein juttuun loppuvaiheessa tämän vatsataudin tartuttajan kanssa, niin hän oli jotain mesonut ennen lähtöään, että mut pitäisi saada potkittua talosta pois ym.
      Olen joskus muutenkin pitänyt puoliani joissain kiusaamistilanteissa aika kovasanaisesti ym, joten tiedän nyt olevani hieman vähemmän suosittu yhteisön jäsen. Ja mua on mm. manneteltu ottamatta edes selvää taustoistani jne.
      Sekä talon tapa on ollut selittää kaikille muillekin sairauslomalaisen poissaolon syyt diagnoosia myöden muille, mikä kuitenkin on laitonta. Ja mistä olen myöskin sanonut aika suoraan, että näitä ei saisi tapahtua ja esimiesten viimeistään pitäisi olla asiasta tietoisia ja puuttua asiaan. Kuten tämä työkykykartoitusta mesonut esimies. Mutta itse on ollut yhtenä selittelemässä näitä poissaoloja.
      Vaikka ei mua nyt haittaa, mut saa kyllä tarvittaessa potkia poiskin talossa, mutta paskaltahan tämä jotnkin haisee..
      Aika läpinäkyvää kusetusta, että nyt yritetään jostain parin viikon mittaisesta saikusta tehdä syytä, etten muka pärjää työssäni, millä yritetään varmistella helppojen potkujen mahdollisuus tarvittaessa.

    • Anonyymi

      Oletko ollut luottamusmieheen yhteydessä? Hänethän voinee saada mukaan keskustelutilaisuuksiinkin.

    • Anonyymi

      Taidat puhua Petteri Orvosta. Merkit ovat hyvin lähellä tätä ahnetta reppanaa.

    • Anonyymi

      Kyllä hän rakastaa kun kohtaa

    • Anonyymi

      Yhtä kerrallaan

    • Anonyymi

      Ensin hän vai viimeiseksi hän rakastaa

    • Anonyymi

      Tämä tempuntekijä ensin

    • Anonyymi

      Kaikki tuhotaan tamppooni suussa haudataan

    • Anonyymi

      Syntinen elämä kohtalo

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe