Miten ihmeessä voin kuluttaa enemmän kaloreita kuin käyttää

Anonyymi

En ymmärrä, että jos vaikka käyn lenkillä ja poltan 500 kaloria, niin täytyykö minun syödä päivässä vain 300 kaloria, jotta laihdun. Jotkut sanoo myös, että vain syömällä vähemmän voi laihduttaa, mutta miten? Koska jos syön esimerkiksi päivässä 1750 kaloria, niin enhän voi mitenkään laihtua, koska en liiku, enkä polta niitä ollenkaan?? PLS AUTTAKAA OIKEESTI

13

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä sinä poltat energiaa n. 1200 kcal/vrk vaikka et tekisi mitään. Ja heti kun nouset sängystä, kulutus lisääntyy.

• Anonyymi

"Miten ihmeessä voin kuluttaa enemmän kaloreita kuin käyttää"

Niin, sitä kutsutaan laihtumiseksi. Niin kauan kun ihmisellä on vararavintoa eli läskiä ei hänen tarvitse saada energiaa ruuasta lainkaan, energia saadaan läskistä.

Mutta tervellisesti laihdutettaessa on huolehdittava siitä että saa proteiinit oikeamääräisenä sekä suojaravintoaineet oikeamääräisenä. Niiden mukana saa väkisinkin hieman energiaa.

Itse laihdutin säännöllä: Ei yli 800 kCal/vrk (alle sai mennä ja toisinaan menikin), ja vähintään kolmessa ateriassa.

• Anonyymi

Milloinkahan paljikka putoaa paikalleen. kaloriteoria ei toimi ihmisek kohdalla niinkuin jotkut näyttävät yhä luulevan.

Liikunnalla on mitätön vaikutus laihdutuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milloinkahan paljikka putoaa paikalleen. kaloriteoria ei toimi ihmisek kohdalla niinkuin jotkut näyttävät yhä luulevan.

Mä oon laihtunut kyllä kaloreita laskemalla ja en harrasta liikunta.Se ettet sinä ole laihtunut kaloreita laskemalla tarkoita ettei kukaan muu vois laihtua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon laihtunut kyllä kaloreita laskemalla ja en harrasta liikunta.Se ettet sinä ole laihtunut kaloreita laskemalla tarkoita ettei kukaan muu vois laihtua.

"Mä oon laihtunut kyllä kaloreita laskemalla ja en harrasta liikunta.Se ettet sinä ole laihtunut kaloreita laskemalla tarkoita ettei kukaan muu vois laihtua."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mä oon laihtunut kyllä kaloreita laskemalla "

Paljonko kynäsi ainaa ja paljonko on kulutuksesi kun harrastat matematiikkaa ilman mitää tarkoitusta.

• Anonyymi

Unohdin mainita että en harastanut enkä harrasta minkäänlaista hikiliikuntaa tai murheilua, t.m.s. Laihdutukseni aikana pidin viikon mittaisen vesipaaston (moni-moni-moni -napin kanssa) koska paino lakkasi vähenemästä. Paasto auttoi ymmärtämään että dietaarista energiarajaa piti säätää alemmaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdin mainita että en harastanut enkä harrasta minkäänlaista hikiliikuntaa tai murheilua, t.m.s. Laihdutukseni aikana pidin viikon mittaisen vesipaaston (moni-moni-moni -napin kanssa) koska paino lakkasi vähenemästä. Paasto auttoi ymmärtämään että dietaarista energiarajaa piti säätää alemmaksi.

hifistelyä normaalin terveellisen syömisen sijaan.

Ymmärrettävää sillä Suomessa ravintokeskustelu ja tiedottaminen on todella pahasti ojassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mä oon laihtunut kyllä kaloreita laskemalla "

Paljonko kynäsi ainaa ja paljonko on kulutuksesi kun harrastat matematiikkaa ilman mitää tarkoitusta.

Molemmat kynät eli lyijytäytekynä ja mustekynä painoivat 5 g.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mä oon laihtunut kyllä kaloreita laskemalla ja en harrasta liikunta.Se ettet sinä ole laihtunut kaloreita laskemalla tarkoita ettei kukaan muu vois laihtua."

EI VARMASTI OLE itse syön paljon ja laihdun KOSKA kulutan päivässä vähintään 1000 kaloria liikunnalla.

• Anonyymi

Jokaisen peruskalorinkulutus on 1600 kaloria,siihen lisätään sitten liikunnan avulla hankittu kulutus mikä on esim pyöräily 1 tunti 200-13000 kaloria tunnissa.

Kalorin kulutus riippuu aivan nopeudesta,mitä suurempi on nopeus sitä suurempi on myös kalorinkulutus.

• Anonyymi

13000 kcal tunnissa.Sitten voi vetää ainakin 10 pitsaa sen jälkeen

• Anonyymi

Koitapa kuukausi vesipaastoa ja muista lenkkeillä. Aivan varmasti laihdut. (Jotkut saattavat väittää, että menet säästäliekille ja lihot.. Se ei pidä paikkaansa. Voit testata. Kyllä varmana laihdut.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2109
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1550
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1319
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      238
      1211
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1170
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      248
      991
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe