Henkinen väkivalta

Anonyymi

En enää tiedä mitä tehdä.... Meillä pienet lapset. Minun täytyy olla kaikessa samaa mieltä tai tulee riita. Hän haukkuu läheiseni hän käy keikka töissä ja antaa vähän rahaa elämiseen siksi hän saa kohdella minua ihan miten haluaa hän ei puutu lapsien hoitoon teen kaiken kodissa. Lisäksi leikkaan nurmikon joka on iso, teen puut ehdin nukkua n.4h yössä silti hänen mielestä olen laiska. Passaan häntä aina kun hän on kotona koska se kuuluu minulle.

7

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähteä kannattaa! Se toki helpommin sanottu kuin tehty, mutta kuitenkin.

    • Kuulostaa siltä että kannatta erota. Erossa raskainta on yrittää sopia lasten asiat. Ei se helppoa ole. Mutta joskus pakko tehdä. Itse erosin kun kunnioitus loppui. Hyvä että pääsin hänestä eroon. Lasten suhteen tulee surua, mutta olet paremmassa asemassa, koska olet äiti.

    • Anonyymi

      Kerrotko että sinä käyt palkkatyössä, hoidat kodin ja lapset? Miehesi silloin tällöin antaa tuhat, parituhatta euroa elämiseensä teidän yhteiseen kassaan?

      Miehen osallistuminen missään muodoissa ei edusta vastuuntuntoista perheen isää eikä perheensä huoltajaa.
      Sinä varmasti pärjäisit ilman hänen kuvioissa olemistaan. Olethan pärjännyt tähänkin saakka. Jos mies päätyy ulkoruokintaan, ainoa mitä tapahtuu on se että riitely ja eripuraisuus loppu. Sinä voit tulla töistä rauhalisen kotiin ja keskittää 100% kaiken energiasi huolellisesti ja hyvin harkiten hankkimiin lapsiisi.

      Lapsesi ovat sinun ensisijainen vevollisuus, ei perhettä repivä mies.

    • Anonyymi

      Kuulostaa aika paljon mun mieheltäni.
      Olen kotona lasten kanssa, mies käy töissä joten hän on taloudellisessa ylivallassa. Mies päättää, mitä kaupasta ostetaan ja kuinka usein. Hän päättää, miten kotia laitetaan, minun tehtävä on vain huolehtia siivouksesta. Kaikki mitä teen, on joko väärin tai muuten riittämätöntä. Aina sanotaan, että pitää asettaa rajoja, kertoa toiselle ettei halua tulla kohdelluksi niin tai näin, mutta aina kun yritän kertoa hänelle missä rahani menevät, hän raivostuu. Uhkailu ja kiristys on jatkuvasti läsnä, jotta mies saa minut toimimaan niin kuin itse haluaa. Miksi en ole jo eronnut? Mies uhkaa pitää lapset itsellään, aikoo kertoa kaikille miten olen hullu ja kyvytön äidiksi. On siis turha kuvitella, että pystyisimme sopimaan mistään lasten asioista sovussa, sen sijaan pelkään, että miestäni uskotaan ja menetän lasten huoltajuuden hänelle. Ajatus siitä, että näkisin lapsiani vain silloin tällöin, jos silloinkaan, on niin musertava etten uskalla lähteä viemään eroa eteenpäin.

      • Anonyymi

        ^*Rajani, ei rahani :D


    • Anonyymi

      Kannattaa tehdä suunnitelma, lähdöstä. Asiat järjestyy kyllä. Olin yli 20v henkisen väkivallan alla, joskus fyysisenkin , annoin anteeksi . Silti lopulta tajusin etten halua elää sellaista elämää ja otin asunnon. En saanut erossa mitään. En uskaltanut pitää puoliani. Hän paljastui katkeraksi kiusaajaksi mutta olen onnellinen että elän omaa elämää.
      Lukekaa mitä on oikeasti narsisti. Joskus kannattaa ajatella sitä omaa elämää ja mitä haluaa ja mitä ei halua.

    • Anonyymi

      Tuollainen peli ei vetele, ihan törkeää. Tee erosuunnitelma. Kohta numero 1 voisi olla se, että kerrot asiasta kunnan sosiaalityöntekijälle tai lääkärille. Ja myös luotettaville läheisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe