Minut jätettiin, hajoan

Anonyymi

Toissapäivänä kuulin sen. Puolisoni haluaa eron. Ei keskusteltavaa. Yhteistä taivalta takana 13 vuotta, josta naimisissa 11. 7-vuotias ihana rakas lapsi. Puolisoni omistaa asuntomme ja kaiken muunkin, minä en mitään. Olen palasina. Rinnassa on Kuin kova möhkäle, ahdistaa niin äärettömästi. Oksettaa eikä tee mieli syödä. Miten ihmeessä tästä selviän.

31

793

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tule tänne. Minulla on iso talo.

    • Anonyymi

      Minulle kävi samalla tavalla reilu vuosi sitten. Yhteiseloa ja avioliittoa meillä oli takana yli 30 vuotta, lapset jo aikuisia. Mies sanoi eräänä iltana, että meidän pitäisi vähän jutella. Jotenkin ironista oli, kun vuosikausia olin aina halunnut puhua, jutella asioista, mutta vastakaiku ei ollut toivotunlaista, eikä johtanut mihinkään. Saatikka sitten, että aloite keskustelulle olisi tullut mieheltä. Niin tosiaan... sen kerran, kun mies halusi jutella, ei ollutkaan enää mitään juteltavaa. Toki oli selvää, ettei meistä kumpikaan ollut enää onnellinen.

      Jotenkin olen nyt selviytynyt tähän päivään. Ehkä juuri siksi olen selviytynyt, koska päätin selviytyä ja ylipäätään jatkaa tässä elämässä... kaikenlaista tuli mieleen. Minun oli pakko laskea irti ja lähteä omasta kodistani, joka oli toki puoliksi minun. Olin sekaisin, kuin sumussa, mutta pystyin valitsemaan sen tien, jota lähden kulkemaan. Jos olisin jäänyt mieheen ja siihen kaikkeen henkisesti roikkumaan, olisin menettänyt mielenterveyteni, enkä ehkä olisi enää tässä.

      Se oli tietoinen valinta, mutta tarvitsin alkuvaiheessa tuekseni nukahtamislääkkeet ja beetasalpaajaa, koska ahdistus oli niin valtavaa. Univaikeudet kestivät pari kuukautta ja olin kyllä itsestäni huolissani, mutta selvisin siitä. Ahdistusta saatan kokea hetkittäin edelleenkin johtuen varmasti siitä, että mies on nyt uudessa parisuhteessa. Ja tämä asia on ollut minulle kova paikka.

      Mutta päivä kerrallaan tässä on vain eteenpäin mentävä ja luotettava siihen, että elämä kantaa ja että monet parhaimmat hetket ovat vielä edessäpäin. Kaikki tunteet olen ottanut mutusteltavaksi ja käsiteltäväksi, se on toisinaan raskasta ja väsyttävää, mutta muuta keinoa ei ole. Ja miten monta kertaa on kelattava ihan niitä samoja juttuja ja juuri kun luulee päässeensä jonkin yli, vajoaa taas ihan pohjalle. Eikä se aika välttämättä paranna ketään tai niitä haavoja, mutta se auttaa elämään niiden kanssa.

    • Anonyymi

      Voi ei, erot on aina ihan paakaa. Ensiksi etsit itsellesi asunnon. Sitten soitat lastenvaövojalle. Muutat ja alat vasta omassa kodissasi pohtimaan asiaa. Ajatukset ja ruokahalu saattavat olla pitkään hukassa. Vielä siinäkin kohtaa kun vähiten odottaa saattaa paha olo vallata päiviksi.
      Itselleni ero puolisostani, lapseni isästä opetti mikä tekee minut onnelliseksi ja tajusin samalla ettei minun onnellisuuttani voi kukaan toinen ihminen horjuttaa vaan olen onnellinen omasta tahdostani. Onnellisuus on tunne jota ei tarvitse kadottaa ikinä.
      Toivon että sinä opit myös nyt tiukan paikan tullen olemaan onnellinen.
      Tsemppiä sinulle, kyllä sinä selviät!

    • Anonyymi

      Tottahan toki selviät! Vaikka ero on sinulle ensimmäinen ja uusi, niin eroja tapahtuu kaikenaikaa. Varmasti helpottaisi kun puhuisit asiasta jollekin ystävälle/sukulaiselle/ammattiauttajalle.

      Ensin etsit asunnon ja varaat lastenvalvojalle ajan. Siitä se lähtee. Lykkyä tykö ja energiahali!

    • Anonyymi

      Voimia ja tsemppiä sinulle. Muista että vanhan loppuminen on uuden alku.
      Kirjoitit, että puolisosi omistaa kaiken. Onko teillä avioehto? Ota selvää oikeuksistasi ja pidä puolesi.
      Ja nyt et varmaan usko mutta ajan kuluessa huomaat eräänä päivänä, että sinä selvisit tästä ja olet onnellinen taas.

    • Anonyymi

      Minä jouduin jätetyksi reilu vuosi sitten (20v yhdessä ja useampi lapsi), alku oli ihan helvettiä. Laihduin 25kg.
      Nyt alan jollakin tapaa pääsemään asioissa eteenpäin, välillä tulee takapakkia.
      Mutta uskon sinun selviävän ihan kunnolla. Kuten yllä sanottiin, uni ja ruoka on tärkeää, pyydä apua kun tarvitset sitä.
      Tällä hetkellä itselleni on vaikeaa, mutta näitä tulee ja menee, elämä jatkuu kuitenkin. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Meillä oli yhteistä taivalta yli 30 vuotta.
      Yhtenä aamuna vaimo toi paperin eteeni. *No allekirjoitatko?*
      paripäivää meni.
      *Olen antanut sulle kaiken, miksen siis tätäkin?* allekirjoitin.

      Harkinta-aika oli helvetillinen, kaikkine valheineen, kiristyksineen ja ilkeilyineen.

      Löysin kuitenkin erottuani ihmisen joka heti alusta asti tuntui oevan liian hyvää ollakseen totta.

      Omituista herätä joka aamu tietäen, tästä tulee hyvä päivä. 2vuotta nyt viettänyt liian hyvää elämää. Kaikki asiat on nyt niin hyvin kuin mahdollista.

      • Anonyymi

        Allekirjoitutin minäkin avioeromonisteet. Molemmat vaiheet samalla kertaa. Ei asiasta sen enempää puhuttu. Siitä sitten hävisimme tahoillemme. Ei mitään uusia suhteita sen jälkeen. Itse en ole mitään pariutuvaa tyyppiä.

        Näin yksin eläen elämä on ihanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitutin minäkin avioeromonisteet. Molemmat vaiheet samalla kertaa. Ei asiasta sen enempää puhuttu. Siitä sitten hävisimme tahoillemme. Ei mitään uusia suhteita sen jälkeen. Itse en ole mitään pariutuvaa tyyppiä.

        Näin yksin eläen elämä on ihanaa.

        Minun ex ei allekirjoittanut, hain eroa yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ex ei allekirjoittanut, hain eroa yksin.

        Yksin minäkin hain. Oli vain kätevämpää, kun oli kaikki heti allekirjoitettuina siinä saman kirjoituspöydän äärellä, ettei tarvinnut erikseen mitään haasteita tai tiedoksiantoja lähetellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin minäkin hain. Oli vain kätevämpää, kun oli kaikki heti allekirjoitettuina siinä saman kirjoituspöydän äärellä, ettei tarvinnut erikseen mitään haasteita tai tiedoksiantoja lähetellä.

        Toiset rakastavat haasteita ja tiedoksiantoja. Ainakin minun ex. Pitkitti niitä mahdollisimman pitkälle. 9kk meni 1. vaiheen erohakemuksesta 2. vaiheen päätökseen.


    • Anonyymi

      erosta 8 vuotta. Ei jäänyt minkäänlaisia kaunoja eikä tuskaa sieluun.
      Ei ole ollut eikä ole hakusessa vieläkään uutta, eikä edes kertakäyttökumppania,
      Yksin on erittäin mukavaa elää. Totesin juuri veljelleni, että elän elämäni parasta aikaa.

    • Anonyymi

      Joku jo ihmettelikin tuota, kuinka mies voi omistaa kaiken. Vaikka avioehto koskisikin ennen avioliittoa omistettua omaisuutta, sen jälkeinen on yhteistä. selvitä nyt tuo. Voit ehkä ajatella, että omaisuus on ihan sama, itselläkin oli aluksi sellainen mieli. Sitten pidin kyllä oikeuksistani kiinni, kävin juttelemassa lakimiehen kanssa, mietin kysymykset etukäteen ja pistin paperille, äänitin vastaukset.

      • Anonyymi

        Tokihan mies voi omistaa kaiken, mutta ellei avioehtoa ole, omaisuus kuuluu avio-oikeuden piiriin.


      • Anonyymi

        " Vaikka avioehto koskisikin ennen avioliittoa omistettua omaisuutta, sen jälkeinen on yhteistä. "

        Sitä kun ei voi tietää millainen avioehto on tehty.

        Itse en lähtisi ositusta viilaamaan pilkun päälle - katsoisin kokonaisuutta - ja ennenkaikkea sitä, että sen saa tehtyä ja tilit selviksi.


      • Anonyymi

        Kyllä se mies ,tai nainen voi omistaa kaiken , jos se asunto on ollut sillä jo pitkän aikaa ennen kun pariskunta on tavannut, minunkin exäni omisti talon ja olin toinen muija joka siihen muutti, mutta minä olin se aviopuoliso , edellinen vain avopuoliso vähän aikaa , no, eron jälkeen talo osittettiin sain siitä puolet, koska ei ollut avioehtoa, ja oltiin 18 vuotta naimisissa ja kaksi lasta, ja yhdessä koko talo rempattiin ja yhdessä ostettiin myös mökki joka tietty myös meni puoliksi, onneksi ei kummallakaan ollut enää velkaa, ja toinen lapsista jo 18 v ja toinen 16v ,ei tarvinnut enää mitään tapaamisoikeuksia hakea,elarit maksoi ja kaikista lukion tarpeista puolet, pojat kävi isällä sillon , kun huvitti, tai tarvitsivat jotain.
        Nyt ollaan exän kanssa ihan mukavissa väleissä ja yhden pikkuisen isovanhempia ja molemmilla uudet kaverit, kaikki tullaan hyvin toimeen.


    • Anonyymi

      Aika parantaa haavat. Pääset varmasti takaisin jaloillesi, mutta henkinen puoli ottaa hieman aikaa. Tdrmppiä ja voimia, että jaksat tämän ajan yli.

      Tulet vielä huomaamaan, että hyvä kun pääsit eroon noin itsekkäästä ihmisestä, joka ei ollut valmis todella yrittämään saadakseen suhdettanne toimimaan vaan livistä tiehensä. Ansaitset parempaa!

      • Anonyymi

        Me erottiin 37 v jälkeen periaatteessa sovussa mutta omaisuuden jako vielä tuottaa tuskaa. Pitää sopia kaikesta kahdestaan. Välitä, hinnat asunnoista jne. Lapset jo omissa oloissaan onneksi. Vaimo oli 17 kun tavattiin. Nyt hieman vanhempi ja häijympi Kaikki menee ilmaisia mattoja myöten 50 %. Listojen laatiminen hankalaa. Kumpikin epäilee toista milloin mistäkin asiasta. Vuoden aika ariidelty enemmän kuin aviossa 37 v. aikana. Tuskaa jokainen päivä ja yö. Aaaah ei hyvä mutta katsotaan miten lopulta itse kullekin tässä vielä käy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me erottiin 37 v jälkeen periaatteessa sovussa mutta omaisuuden jako vielä tuottaa tuskaa. Pitää sopia kaikesta kahdestaan. Välitä, hinnat asunnoista jne. Lapset jo omissa oloissaan onneksi. Vaimo oli 17 kun tavattiin. Nyt hieman vanhempi ja häijympi Kaikki menee ilmaisia mattoja myöten 50 %. Listojen laatiminen hankalaa. Kumpikin epäilee toista milloin mistäkin asiasta. Vuoden aika ariidelty enemmän kuin aviossa 37 v. aikana. Tuskaa jokainen päivä ja yö. Aaaah ei hyvä mutta katsotaan miten lopulta itse kullekin tässä vielä käy?

        "Kaikki menee ilmaisia mattoja myöten 50 %. Listojen laatiminen hankalaa. "

        Tulee ihan mieleen, että "haluatte" riidellä... Sillä ei tuossa mitään järkeä ole. Mikä merkitys sillä, jos toinen saa vaikka kaksi ilmaista mattoa, ja toinen ei yhtään?

        Kiinteä omaisuus kannattaa jaksaa lakihenkilön avulla. Näin pääsee helpommalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki menee ilmaisia mattoja myöten 50 %. Listojen laatiminen hankalaa. "

        Tulee ihan mieleen, että "haluatte" riidellä... Sillä ei tuossa mitään järkeä ole. Mikä merkitys sillä, jos toinen saa vaikka kaksi ilmaista mattoa, ja toinen ei yhtään?

        Kiinteä omaisuus kannattaa jaksaa lakihenkilön avulla. Näin pääsee helpommalla.

        No ei ne nyt ihan ilmaisia matot iranilaiset olleet. Tutustuin edesmenneeseen mattokauppiaaseen jo vuosikymmen iä sitten ja opin niiden salat siinä sivussa. Niitä on n. 20 kpl. Isoja pääosin. Välistä vetäjä lakialan Tunti joille emme tosiaankaan aio maksaa mistään tyhjästä a 272 e tunti Sen verran järkeä on kyllä. Vaimosta en tiedä mutta 43 v. ihmisen tuntemista en kergakaikkiasn pysty noin vain lopettamaan.Korona sotki asuntojen myyntisuunnitelmat toistaiseksi. Eilen X yllätti ehkä hieman yritti aloittaa nahnausta taas kerran mutta väistin sen tällä kertaa mallikkaasti. Eh jopa suunnittelee paluuta yhteiseen majapaikkaan? En ihan hirveästi pahastuisi tästä todellakaan. Ei siinä mitään pappien aamenia tarvita. Lomapaikka vielä yhteinen myös tosin eri aikaan ikävästi mielestäni kuitenkin. X n merkkipäivä lähestyy eikä kieltänyt minua osallistumasta siihen. Toivossa elän nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki menee ilmaisia mattoja myöten 50 %. Listojen laatiminen hankalaa. "

        Tulee ihan mieleen, että "haluatte" riidellä... Sillä ei tuossa mitään järkeä ole. Mikä merkitys sillä, jos toinen saa vaikka kaksi ilmaista mattoa, ja toinen ei yhtään?

        Kiinteä omaisuus kannattaa jaksaa lakihenkilön avulla. Näin pääsee helpommalla.

        Tuha riidellä jostain kattiloista ja maton krekkaloista, kunhan isot asiat, kuten asunto ja muu isompi menee jakoon, kuten mökki tai uudempi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ne nyt ihan ilmaisia matot iranilaiset olleet. Tutustuin edesmenneeseen mattokauppiaaseen jo vuosikymmen iä sitten ja opin niiden salat siinä sivussa. Niitä on n. 20 kpl. Isoja pääosin. Välistä vetäjä lakialan Tunti joille emme tosiaankaan aio maksaa mistään tyhjästä a 272 e tunti Sen verran järkeä on kyllä. Vaimosta en tiedä mutta 43 v. ihmisen tuntemista en kergakaikkiasn pysty noin vain lopettamaan.Korona sotki asuntojen myyntisuunnitelmat toistaiseksi. Eilen X yllätti ehkä hieman yritti aloittaa nahnausta taas kerran mutta väistin sen tällä kertaa mallikkaasti. Eh jopa suunnittelee paluuta yhteiseen majapaikkaan? En ihan hirveästi pahastuisi tästä todellakaan. Ei siinä mitään pappien aamenia tarvita. Lomapaikka vielä yhteinen myös tosin eri aikaan ikävästi mielestäni kuitenkin. X n merkkipäivä lähestyy eikä kieltänyt minua osallistumasta siihen. Toivossa elän nyt.

        Myykää kaikki, rahaa on helppo jakaa.


    • Anonyymi

      Älkää vain kuvitelko,että oli maailman ainoa
      mies.

      • Anonyymi

        En mä kuvittele mitään vaan eron jälkeiseen havaintoon ja puhelimien kuulemiseen olen sanomiseni asian johdosta lähinnä perustanut. Ero viime vuonna ja omaisuuden jako ties koska? Ei ole ollut kiire sillä asuntojen hinnat nousevat koko ajan. 37 v. aviksen jälkeen toki kumpikin ymmärtää vihdoin edes sen vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä kuvittele mitään vaan eron jälkeiseen havaintoon ja puhelimien kuulemiseen olen sanomiseni asian johdosta lähinnä perustanut. Ero viime vuonna ja omaisuuden jako ties koska? Ei ole ollut kiire sillä asuntojen hinnat nousevat koko ajan. 37 v. aviksen jälkeen toki kumpikin ymmärtää vihdoin edes sen vähän.

        Ositus kantsii tehdä pikimmiten , kun asiat pitkittyy, niin ne mutkittuu.
        Omaisuuden arvo lasketaan siitä, kun ensimmäinen vaihe on mennyt käräjäoikeuteen.


    • Anonyymi

      En ole katkera, mutta kuitenkin

    • Anonyymi

      Varaa aika kunnan oikeusapuneuvojalle. Siellä kannattaa teetättää omaisuuden jaottelu. Varaa myös aika elatusavun ja tapaamisoikeuksien määrittämiseen. Samantien yhteys kunnan asuntojonoon, niin lapsen kanssa pääsee yleensä aika nopeasti vuokralle.

      • Anonyymi

        Ei me makseta millekään välistävetäoikeushuijarille n. 270:- euroa per tunti. erosta kohta 1,5 v. Xmuutti yllättäen takaisin ja kohta me myydään kämppä hyvään hintaan Helsingin ydinkeskeskustasta pois varmaankin? Jos ei nyt jotain ihmeitä rupea vielä tapahtumaan? Ps. päätettiin jo yhdessä ettei ainakaan mistään erosta jakseta tapella ja väitellä yhtään enempää. nukutaan kumpikin eri huoneissa lukkojen takana. Heh,heh se jos mikä karaisee kyllä n. 40 v. jälkeen ou jee.. Ps. niissä matoissa on hyvän saksalaisen uuden auton veran rahaa kiinni vähintäänkin.


    • Anonyymi

      Ja vi##ut! Sai ky##ä maksaa siitä kalliisti. Luuli kusettavansa ja luuli että kaikkia paskapapereita suostun allekirjoittaa mitä nenän eteen kantoi. Kuvitteli että sovin pankkiin että lyhennysvapaata pidetään. Ja paskat, soitin pankkiin, että hoitaa velvoitteet niin kuin on siihen astikin hoitanut. Tais alkaa muodostua hankalaksi osituksen teko kun yritti ensin itse , kaatui muotovirheeseen. Yritti toisen kerran käyttäen epäonnekseen samaa rahatukonkäärijää. ,Sai eteensä kymmensivuisen lakiperustelun joka syntyi valittamisen iloista. Alkoi jakamattomat kuolinpesät kummitella vuosikymmenien sukupolvien ajalta. Ootellaan nyt että kuolee omaan itseriittoisuuteensa ja stressiin mikä kestänyt jo kymmenen vuotta. Kyllä se sydän tai aivoinfarkti korjaa ja viinan kirot. Alkoholideme. Ihme ettei ole juonut jo työpaikkaansa alta. Hyvä että tuli korona ja työt väheni siltä osin. Kusisempaa maksaa ja kituuttaa vielä vuosia. Että nautin!

      • Anonyymi

        Hyi helvetti mikä ihminen olet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi helvetti mikä ihminen olet!

        No joo mä en ainakaan ottanut X:n avioero hömpötyksiä ihan todesta ennen kuin viime talvena eli eron jälkeen n. 1 vuosi alkoi jotain outoa tapahtumaan hänen ehkä mahdollisessa uudessa suhteessa uuteen toiseen mieheen? Kuulemma mun näkyni oli mielikuvitusta mutta entäpä talvella iltamyöhällä lukkojen takana kuulemana noin viisi puhelin keskustelua tosin osin mutta siltikin jo ihan tarpeeksi. Joten entiseen ei liene sitten enää liene paluuta valitettavasti. Vai onko vielä sittenkin jotain suhteen jatkumiseksi ja edistämiseksi vielä tehtävissä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2774
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2614
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1825
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1729
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1703
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1242
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1057
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      64
      1050
    Aihe