Mistä sitä tietää onko ihmisellä Pyhä henki?

Anonyymi

Kävin erään kerran luterilaisen papin luona. Hän kysyi, onko minulla Pyhä Henki. En osannut vastata siihen. Mistä sitä tietää, onko ihmisellä Pyhä Henki? Raamatun mukaan pitää todistaa, että Jeesus on Herra. Minusta se on aika erikoinen asia. Mitä tarkoittaa, että Jeesus on Herra? Onko se sitä, että Jeesus on herrasi ja tottelet ja palvelet häntä orjana? Vai onko se sitä, että Jeesus on yhtä kuin Herra Jumala? Jos joku kysyisi minulta, rakastatko Herraa Jeesusta, en osaisi vastata. Sanoisin, että en missään tapauksessa voi vihata häntä. Mutta en tunne mitään suurempaa tunnerakkautta. Jos joku kysyisi, noudatatko Jumalan lakia, vastaisin, että olen yrittänyt karttaa kaikenlaista vääryyttä ja pyrkinyt elämään rehellisesi. Sitten jos joutuisi todella tiukan paikan eteen ja kysymys olisi elämästä ja kuolemasta. Jos joku sanoisi, että kiroa Jumalasi ja Hänen poikansa ja kiellä heidät niin saat elää. Muutoin tapamme sinut. Silloin ainakin tämän vakaumukseni mukaan sanoisin, että en voi kieltää Jumalaa enkä Hänen poikaansa. Pidän heitä totena. Tosin tosipaikan tullessa eihän sitä tiedä mitä suustansa lipsauttelisi ase ohimolla. Pietarikin kielsi raukkamaisesti Jeesuksen. Tosin hän katui ja sai anteeksi. Mutta ainakin näillä näkymin en voisi kieltää Jumalaa enkä Jeesusta. Mutta onko se sama asia, että sinulla on Pyhä Henki?

161

1626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rehellistä kysymysten asettelua.

      Etsii kunnes löytää ja saa vastauksen.

      Kaikki eivät suostu etsimään ja kyselemään.

      • Anonyymi

        Joo, etsivä löytää, anova saa ja kolkuttavalle avataan.


    • Anonyymi

      Sikäli kuin osaan arvioida, aloittaja on rehellinen ja uskoltaan puhdas.

      Uskon, että sinussa on Pyhä Henki. 🙂

      Pyhä Henki on henki, Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan Persoona ja Hän joko on / eli vaikuttaa, tai ei ole ihmisessä. Hän ei ole esim. "osittain", tai "1/5-osaltaan".

      Kyllä, oman hengellisen ymmärrykseni mukaan, sinussa on tämä Henki, Jumalan Pyhä Henki. 🔥🕊️

      • Anonyymi

        Ei Pyhän-Hengen omaavan tarvitse kysellä tuollaista, sillä "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme
        Jumalan lapsia"! Room 8:16

        Tämä ei ole ylpeyttä tai omavanhusrskautta, vaan Jumalan yliluonnollista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Pyhän-Hengen omaavan tarvitse kysellä tuollaista, sillä "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme
        Jumalan lapsia"! Room 8:16

        Tämä ei ole ylpeyttä tai omavanhusrskautta, vaan Jumalan yliluonnollista toimintaa.

        Jeesus/Jumala tuli ihmiseksi. Kyllä ihmisenä oleminen ja eläminen on Jumalan toimintaa.

        Ei siihe mitään pellehyppyjä ja kaatumisia tarvita todistamaan Jumalan läsnäoloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Pyhän-Hengen omaavan tarvitse kysellä tuollaista, sillä "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme
        Jumalan lapsia"! Room 8:16

        Tämä ei ole ylpeyttä tai omavanhusrskautta, vaan Jumalan yliluonnollista toimintaa.

        Kaikki eivät ole noin uskossaan varmoja kuin sinä.

        Katson aloittajan kysymyksen nöyryydeksi ja myös tietämättömyydeksi.

        Kun ihminen kysyy neuvoa tai apua, silloin ei vastata: "Mieti tätä. Sinun on itse löydettävä vastaus." Jos on itse asiaa pohtinut, eikä vastaus ole itse miettimällä tullut selväksi, silloin tulee ulkopuolisen, mahd. aiheesta enemmän tietävän, vastata kysymykseen suoraan ja rohkaisevasti. Autettava ontuvaa kysyjää eteenpäin uskontiellä.

        Vastaamatta jättämiseen Jeesuksen oma veli, Jaakob, vastaa näin:

        Jaakob 4:17
        Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
        🥀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus/Jumala tuli ihmiseksi. Kyllä ihmisenä oleminen ja eläminen on Jumalan toimintaa.

        Ei siihe mitään pellehyppyjä ja kaatumisia tarvita todistamaan Jumalan läsnäoloa.

        Pyhän Hengen omaamiseen ei sisälly ainakaan "pellehypyt".

        Kun ihminen on uudestisyntynyt ja omaa Jumalan Pyhän Hengen... no, ennenpitkää hän alkaa kyllä huomata (ja ensin ehkä ihmetellä) itsessään tietynlaisia, "erikoisia", sisäisiä piirteitä...

        Erikseen ovat sitten nk. Pyhän Hengen armolahjat. Näiden toimintaa saattaa havaita itsessään, jos ymmärtää, miten asiaa katsoo. Koska ne eivät ole ihmisen omaa toimintaa, ne tapahtuvat silloin kun Pyhä Henki itse laittaa ne tapahtumaan.

        Kannattaa käyttäytyä enemmänkin vaatimattomasti ja hillitysti näiden kanssa. Tätä ei todellakaan saa halventaa tekemällä asiasta jonkinlaisen äänekkään shown. Nk. karismaattisista hihhuleista kannattaa pysytellä erossa. Pyhä Henki toimii aivan arjessa, kirkossa, hiljaisesti, silloin kun Hänellä on jotain sanottavaa tai tehtävää.

        Siis: Pyhä Henki, Jumala, Jeesus, eli Herra Sebaot toimii. Ei itse uskova, vaan tällöin Jumala, uskovan kautta, jos uskova itse vain tämän sallii. ✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Pyhän-Hengen omaavan tarvitse kysellä tuollaista, sillä "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme
        Jumalan lapsia"! Room 8:16

        Tämä ei ole ylpeyttä tai omavanhusrskautta, vaan Jumalan yliluonnollista toimintaa.

        baarikaapissa on Finlandiavodkaa, siinä se Spiritus luuraa.


      • Anonyymi

        Homma käy ja henki haisee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        baarikaapissa on Finlandiavodkaa, siinä se Spiritus luuraa.

        Ei Jeesus lasiin sylkässy.

        Matt. 11:19

        "Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Hengen omaamiseen ei sisälly ainakaan "pellehypyt".

        Kun ihminen on uudestisyntynyt ja omaa Jumalan Pyhän Hengen... no, ennenpitkää hän alkaa kyllä huomata (ja ensin ehkä ihmetellä) itsessään tietynlaisia, "erikoisia", sisäisiä piirteitä...

        Erikseen ovat sitten nk. Pyhän Hengen armolahjat. Näiden toimintaa saattaa havaita itsessään, jos ymmärtää, miten asiaa katsoo. Koska ne eivät ole ihmisen omaa toimintaa, ne tapahtuvat silloin kun Pyhä Henki itse laittaa ne tapahtumaan.

        Kannattaa käyttäytyä enemmänkin vaatimattomasti ja hillitysti näiden kanssa. Tätä ei todellakaan saa halventaa tekemällä asiasta jonkinlaisen äänekkään shown. Nk. karismaattisista hihhuleista kannattaa pysytellä erossa. Pyhä Henki toimii aivan arjessa, kirkossa, hiljaisesti, silloin kun Hänellä on jotain sanottavaa tai tehtävää.

        Siis: Pyhä Henki, Jumala, Jeesus, eli Herra Sebaot toimii. Ei itse uskova, vaan tällöin Jumala, uskovan kautta, jos uskova itse vain tämän sallii. ✨

        Mitä tarkoitat tuolla uudestisyntymisellä?
        Jokainen eloonjäänyt ihmisestä syntynyt on kehittynyt lapsivedessä ja syntyessään alkanut hengittää omin avuin.
        Ilman henkeä ei vastasyntynytkään pitkään elä...
        Voiko Jumalan pakottaa hyväksymään joku ihminen Raamatulliseksi seuraajakseen esimerkiksi joidenkin palstallakin esitettyjen rituaalien avulla?? Siis sellainen mielikuva syntyy joidenkin kommenteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla uudestisyntymisellä?
        Jokainen eloonjäänyt ihmisestä syntynyt on kehittynyt lapsivedessä ja syntyessään alkanut hengittää omin avuin.
        Ilman henkeä ei vastasyntynytkään pitkään elä...
        Voiko Jumalan pakottaa hyväksymään joku ihminen Raamatulliseksi seuraajakseen esimerkiksi joidenkin palstallakin esitettyjen rituaalien avulla?? Siis sellainen mielikuva syntyy joidenkin kommenteista.

        Joh. 3:1-8
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Uudestisyntymä on hengellinen tapahtuma, kun Jumalan Pyhä Henki tulee asumaan kristittyyn, sisäisesti elämään ja vaikuttamaan hänessä. Tällöin ihminen muuttuu sisäiseltä mieleltään eli hengeltään. Häneen kuitenkin jää vaikuttamaan hänen oma, luonnollinen ihmis-"lihansa". Alkaa Hengen ja nk. Lihan (lihallisuuden, maailmallisuuden) välinen taistelu ja joka kestää kuolemaamme asti.

        Matteus 10: 22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. 🥀
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Pyhän-Hengen omaavan tarvitse kysellä tuollaista, sillä "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme
        Jumalan lapsia"! Room 8:16

        Tämä ei ole ylpeyttä tai omavanhusrskautta, vaan Jumalan yliluonnollista toimintaa.

        Toistat vain sanoja mitä olet lukenut jostain kirjasta. Kokeile ajatella omilla aivoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 3:1-8
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Uudestisyntymä on hengellinen tapahtuma, kun Jumalan Pyhä Henki tulee asumaan kristittyyn, sisäisesti elämään ja vaikuttamaan hänessä. Tällöin ihminen muuttuu sisäiseltä mieleltään eli hengeltään. Häneen kuitenkin jää vaikuttamaan hänen oma, luonnollinen ihmis-"lihansa". Alkaa Hengen ja nk. Lihan (lihallisuuden, maailmallisuuden) välinen taistelu ja joka kestää kuolemaamme asti.

        Matteus 10: 22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. 🥀
        ~

        Tällaiselle maallikolle esittämäsi Raamatunkohta antaa ymmärtää, ettei kukaan meistä ole maallisen elämänsä aikana riittävän "valmis" uskossaan. Ennemminkin tuleen mieleen miten fyysinen kuoleminen vapauttaa aidon ihmisen kahleistaan omaksi itsekseen...

        Tämänpäivän suomessa on todella helppoa olla olevinaan hyvä ja ehkä jopa osittain noudattaa Jumalan antamia käskyjäkin, entä ne ihmiset maailman kriisialueilla joiden vaihtoehtona on kuoleminen nälkään-, janoon-, sairauksiin- tai väkivaltaan ellemme me hyvinvoinnissa rypevät ihmiset tarjoa omasta hyvinvoinnistamme heille elämän perusehtoja?
        Onko etuoikeus syntyä nälänhätään vai auttamaan parhaan kykynsä mukaan?


      • Anonyymi

        Budha se on. Kieltää Jeesuksen ihmisenä ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus/Jumala tuli ihmiseksi. Kyllä ihmisenä oleminen ja eläminen on Jumalan toimintaa.

        Ei siihe mitään pellehyppyjä ja kaatumisia tarvita todistamaan Jumalan läsnäoloa.

        Ei ihmeitä vaan todistus sielussa että Jumalan ainoa synnitön poika on ihmiseksi syntynyt .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        baarikaapissa on Finlandiavodkaa, siinä se Spiritus luuraa.

        Bulgariassa saa vitamiini vodkaa ettei jää vaille terveyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus lasiin sylkässy.

        Matt. 11:19

        "Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

        Onni onkin luojan luomaa ihmistä Jeesus tuli lunastamaan. ( Ei kannata syytellä tuomita Jeesukseen uskovaa oli millainen tahansa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla uudestisyntymisellä?
        Jokainen eloonjäänyt ihmisestä syntynyt on kehittynyt lapsivedessä ja syntyessään alkanut hengittää omin avuin.
        Ilman henkeä ei vastasyntynytkään pitkään elä...
        Voiko Jumalan pakottaa hyväksymään joku ihminen Raamatulliseksi seuraajakseen esimerkiksi joidenkin palstallakin esitettyjen rituaalien avulla?? Siis sellainen mielikuva syntyy joidenkin kommenteista.

        Olet toisesta uskonnosta. Älä mieti turhaan . Ensin pitää tulla Jeesuksen luokse kyllä hän kutsuu kun aika on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 3:1-8
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Uudestisyntymä on hengellinen tapahtuma, kun Jumalan Pyhä Henki tulee asumaan kristittyyn, sisäisesti elämään ja vaikuttamaan hänessä. Tällöin ihminen muuttuu sisäiseltä mieleltään eli hengeltään. Häneen kuitenkin jää vaikuttamaan hänen oma, luonnollinen ihmis-"lihansa". Alkaa Hengen ja nk. Lihan (lihallisuuden, maailmallisuuden) välinen taistelu ja joka kestää kuolemaamme asti.

        Matteus 10: 22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. 🥀
        ~

        Kaikki kristityt on vedestä hengestä syntyneitä älä ikinä käy tuomitsemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaiselle maallikolle esittämäsi Raamatunkohta antaa ymmärtää, ettei kukaan meistä ole maallisen elämänsä aikana riittävän "valmis" uskossaan. Ennemminkin tuleen mieleen miten fyysinen kuoleminen vapauttaa aidon ihmisen kahleistaan omaksi itsekseen...

        Tämänpäivän suomessa on todella helppoa olla olevinaan hyvä ja ehkä jopa osittain noudattaa Jumalan antamia käskyjäkin, entä ne ihmiset maailman kriisialueilla joiden vaihtoehtona on kuoleminen nälkään-, janoon-, sairauksiin- tai väkivaltaan ellemme me hyvinvoinnissa rypevät ihmiset tarjoa omasta hyvinvoinnistamme heille elämän perusehtoja?
        Onko etuoikeus syntyä nälänhätään vai auttamaan parhaan kykynsä mukaan?

        Puhut nyt maallista tavalliset asiat maallisiin on heidän mielensä . Olet maallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet toisesta uskonnosta. Älä mieti turhaan . Ensin pitää tulla Jeesuksen luokse kyllä hän kutsuu kun aika on.

        Jos julkisesti kerskaa olevansa siunattu uudestisyntymällä Jeesuksen seuraajaksi, kyllä sellaista tavallinen maallikko saa ihmetellä ja miksei sellainen siihen vastaisi jota on uudestisyntymällä siunattu.
        Ihmetyttää vaan miksi sellainen Jeesuksen seuraaja ei kehtaa kirjoittaa omalla nimellään, vaan toimii meidän maallikkojen tapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut nyt maallista tavalliset asiat maallisiin on heidän mielensä . Olet maallinen.

        Aivan niin, ihmetyttää vaan miksi uudestisyntyneet kirjoittavat palstalla meidän maallikoiden kanssa samalla tavalla anonyymisti?


    • Anonyymi

      "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

    • Anonyymi

      Ilman uudestisyntymistä Jumalan Hengestä ei ole mitään Pyhää Henkeä ihmisyksilöllä.

      siinä on lähtötilanne. JOS et tiedä oletko uudestuisntynyt, se on varmin merkki siitä että et ole.

      mikään kirkkoon kuuluminen ei kirkiolliset toimitukset eikä mikään ulkoinen tekeminen merkitse mitään tässä asiassa.

      JOS et ole JUmalan Hengen synnyttämä sinussa ei ole tietoakaan Pyhästä Hengestä.

      • Anonyymi

        JOS olet uudestisyntynyt, sinä useimmiten puhut uusilla kielillä, profetoit ja puhut JUmalan salaisuuksia hengessä.

        jos nämä ovat sinulle vieraita asioita se kertoo että olet todella kaukana Pyhän Hengen omistamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS olet uudestisyntynyt, sinä useimmiten puhut uusilla kielillä, profetoit ja puhut JUmalan salaisuuksia hengessä.

        jos nämä ovat sinulle vieraita asioita se kertoo että olet todella kaukana Pyhän Hengen omistamisesta.

        Olsen-Smidt perusti tiettävästi 40 helluntaiseurakuntaa Suomeen,kuin hamburilaisketjun.

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[23] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[18]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olsen-Smidt perusti tiettävästi 40 helluntaiseurakuntaa Suomeen,kuin hamburilaisketjun.

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[23] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[18]

        Kaikki eivät puhu uusilla kielillä tai profetoi, etenkään i uudestisyntymätön Olsen-Smidtin lahkon räkätikääkkä, joka on kaukana Pyhästä Hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät puhu uusilla kielillä tai profetoi, etenkään i uudestisyntymätön Olsen-Smidtin lahkon räkätikääkkä, joka on kaukana Pyhästä Hengestä.

        Voimakas hurmahenkisyys on sodomiaa demonisten henkien kanssa. Milloin mennään selälleen, milloin mahalleen niiiden edessä, vapinat ja tärinät ja mäkätys todistaa vieraan hengen toiminnasta.


      • Anonyymi

        Miten joku voisi syntyä Jumalan tahdon vastaisesti? Kaikkivaltias on kaiketi antanut elämän lahjaksi jokaiselle syntyneelle ja estänyt jokaisen jota ei hyväksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät puhu uusilla kielillä tai profetoi, etenkään i uudestisyntymätön Olsen-Smidtin lahkon räkätikääkkä, joka on kaukana Pyhästä Hengestä.

        Mahtaako tästä ajasta löytyä yhtään Jeesuksen sanoillaan kuvailemia uskovia: >>Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.»<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako tästä ajasta löytyä yhtään Jeesuksen sanoillaan kuvailemia uskovia: >>Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.»<<

        Itse olen kokenut paljon tuollaista.
        Kuten varmasti moni muukin uskova.

        Tiedämme itse ne tapahtumat tosiksi.
        Muille näitä on jotakuinkin mahdotonta "todistaa".

        Uskokoon, kuka uskoo, tai jos ei usko, niin ei sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kokenut paljon tuollaista.
        Kuten varmasti moni muukin uskova.

        Tiedämme itse ne tapahtumat tosiksi.
        Muille näitä on jotakuinkin mahdotonta "todistaa".

        Uskokoon, kuka uskoo, tai jos ei usko, niin ei sitten.

        Teot todistavat puolestaan, niitä joko on tai ei ole.
        Raamatulliseen aikaan sana erityisesti parannusteoista vaikuttaa levinneen nopeasti väestön keskuudessa, voidaan vain kuvitella miten nopeasti tieto tunnusteoista leviäisi tänään sähköisen tiedonvälityksen avulla...

        Kuten kirjoitit: >>Uskokoon, kuka uskoo, tai jos ei usko, niin ei sitten.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teot todistavat puolestaan, niitä joko on tai ei ole.
        Raamatulliseen aikaan sana erityisesti parannusteoista vaikuttaa levinneen nopeasti väestön keskuudessa, voidaan vain kuvitella miten nopeasti tieto tunnusteoista leviäisi tänään sähköisen tiedonvälityksen avulla...

        Kuten kirjoitit: >>Uskokoon, kuka uskoo, tai jos ei usko, niin ei sitten.<<

        Teot eivät todista mitään, vaan ihmisen usko, mihin se perustuu.

        Luther: "Älä milloinkaan aarvioi kristittyä hänen tekojensa, vaan hänen uskonsa mukaan". Tämä lause tulee ymmärtää sen asiayhteydessä.

        Paavo Ruotsalainen kuulemma aika ajoin ryyppäsi itsensä umpitunneliin, todistaakseen, ettei hän pelastu teoistaan. Näin ei pidä tehdä. "Sillä, joka tahallaan tekee syntiä, päästyään kerran totuuden tuntoon..." Ymmärrän kuitenkin Puavon puolihurskaan tarkoituksen. Toinen puoli oli ihan, kaunisteltu viinanhimo.

        Mutta, jokatapauksessa: me vanhurskaudumme uskosta, emme teoista.


      • Anonyymi

        Voi Jeesus . Auta tätä urpoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS olet uudestisyntynyt, sinä useimmiten puhut uusilla kielillä, profetoit ja puhut JUmalan salaisuuksia hengessä.

        jos nämä ovat sinulle vieraita asioita se kertoo että olet todella kaukana Pyhän Hengen omistamisesta.

        Mitään vääriä profeettoja ei pidä kuunnella noituutta on vääriä jeesuksia on vääriä profeettoja puhuu omiaan selvänäkijää reikihoutajaa new agea . Pysytte pojan uskossa sillä me taas saarnaamme ristiin naulittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät puhu uusilla kielillä tai profetoi, etenkään i uudestisyntymätön Olsen-Smidtin lahkon räkätikääkkä, joka on kaukana Pyhästä Hengestä.

        Ei tai puhuu joskus kuten usein lapset ja aikuiseksi tultua puhutaan selvällä kielellä että kaikki ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimakas hurmahenkisyys on sodomiaa demonisten henkien kanssa. Milloin mennään selälleen, milloin mahalleen niiiden edessä, vapinat ja tärinät ja mäkätys todistaa vieraan hengen toiminnasta.

        Cityseurakunnat kyllä vääriä jeesuksia jotka vapisee kuten riivaajat. Budhahallelujaa Intian guruja .


    • Anonyymi

      "En voi olla ilman sellaista lihan himoa, mitä lopun ajan ameriikan- lahkoissa tapahtuu ja kun sitä on niin ihana katsella ja kuunnella, sanoi Lootin vaimo."

      • Anonyymi

        Lootin vaimo tiettävästi edelleen nököttää siellä paikoillaan, Kuolleenmeren lounaisrannalla, kivettyynenä kallion osana. Olen nähnyt.


    • Anonyymi

      Puhä Henki kirkastaa Kristusta ja Pyhä Henki todistaa uskovaisen sisällä, että uskovainen on Jumalan lapsi. Näin sanoo Raamattu.

      Vääriä henkiäkin on liikkeellä, niitä on varottava. Patric Tiainen kertoi nähneensä kotkapäisen miehen ollessaan luterilaisella rippileirillä. Sekin oli väärä henki.

      Rukoile, että Pyhä Henki johdattaisi sinua tässä asiassa. Rukoile Jeesuksen Kristuksen nimessä.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset pysyköön omissa kalifaateissaan valejeesuksineen..


      • Anonyymi

        Kuten huomaamme veli, Pyhä Henki Itse on tullut vierailulle tähän ketjuun... Ja jumalattomien reaktiot ovat sen mukaiset. 🕊️


      • Anonyymi

        Huumekoiralla. Pyhää henkeä nostatti jeesuskin kannabiksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten huomaamme veli, Pyhä Henki Itse on tullut vierailulle tähän ketjuun... Ja jumalattomien reaktiot ovat sen mukaiset. 🕊️

        Mikä sai sinut nielaisemaan 1800-luvulla alkaneen u-kasteen syötin ja koukun ja vihkiytymään uskonlahkojen jäseneneksi.

        "Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä. "

        Jeeesus sanoo kerran Parhamilaisille u-kastajille näin: he kun luulevat saaneensa Pyhän Hengen, mutta totuus on toisenlainen:

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sai sinut nielaisemaan 1800-luvulla alkaneen u-kasteen syötin ja koukun ja vihkiytymään uskonlahkojen jäseneneksi.

        "Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä. "

        Jeeesus sanoo kerran Parhamilaisille u-kastajille näin: he kun luulevat saaneensa Pyhän Hengen, mutta totuus on toisenlainen:

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

        Mitä höpiset? Mikä on u-kaste?
        Etkö jaksa kirjoittaa "uudelleenkastettu"?

        Minut on kastettu vain yhden kerran.✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sai sinut nielaisemaan 1800-luvulla alkaneen u-kasteen syötin ja koukun ja vihkiytymään uskonlahkojen jäseneneksi.

        "Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä. "

        Jeeesus sanoo kerran Parhamilaisille u-kastajille näin: he kun luulevat saaneensa Pyhän Hengen, mutta totuus on toisenlainen:

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

        Et ymmärrä mitään aiheesta, niin mene takapenkkiin ja ole välillä hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten huomaamme veli, Pyhä Henki Itse on tullut vierailulle tähän ketjuun... Ja jumalattomien reaktiot ovat sen mukaiset. 🕊️

        Näin se yleensä menee !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se yleensä menee !

        Sinä kääkkä et ymmärrä aiheesta yhtään mitään joten älä tule kristinuskon palstalle vaan mene sinne kaljakelluntaas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kääkkä et ymmärrä aiheesta yhtään mitään joten älä tule kristinuskon palstalle vaan mene sinne kaljakelluntaas.

        Ei siellä kaljakellunnassa ole uskovia, siellä on sitä omaa porukkaasi kasteen armoineen kellumassa, etkös sitä tiennyt, nio et tietenkään tiennyt !

        kun kellut kokeile siellä hyppiä ja pomppia, noudata nyt kehoitrusta ja ole uskollinen kutsumuksellesi.


      • Anonyymi

        Hii, kääkkä pommppii ja hyppii kaljekellunnassa. Ja molotus kuuluu asiaan eikö niin ja kuuluu pitkälle asti, umpikännissä tietenkin eikö niin, vaikket mitää siitä muista


    • Anonyymi

      Olin kerran helluntaiseurakunnan kokouksessa. Siellä oli yksi kuulija joka päästi oikein repivän pierun lautapenkkiin että varmasti jokainen kuuli sen. Oliko se Pyhää Henkeä?

      • Anonyymi

        Ei ollut, se oli pelkkä kekismäsi emävale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut, se oli pelkkä kekismäsi emävale.

        Helluntaiseurakunnissa pyhä henki pitää kovaa meteliä. Raamattu puhuu Pyhästä Hengestä eri tavalla. Pyhä Henki on kuin tuuli josta kuulemme vain hiljaisen henkäyksen.


      • Anonyymi

        Kyllä se on ollut Pyhää Henkeä, koska hyvän akustiikan omaava lautapenkkikin korosti sitä.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Pyhä Henki on totuuden henki.

      "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
      Joh. 16:13

      Eli, on tunnettavissa siitä, että johtaa totuuteen.

      • Anonyymi

        Juu, Pyhä Henki on Totuuden Henki, ja helluntailaisuudessahan ei totuutta ole. Niin ei siellä ole Pyhää Henkeäkään.


    • Anonyymi

      Oli varmaan uskova pappi. Hengelliset asiat kun ovat uskon asioita. Kun ihminen tulee uskoon, häneen tulee PH. Kyllä raamattu on niin selvä kirja perusasioissa.

      • Anonyymi

        Jeesus ei koskaan maininnut pyhää henkeä.
        Homo vanhapoika nimeltään paavi uskotun miehen kanssa keksi sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan maininnut pyhää henkeä.
        Homo vanhapoika nimeltään paavi uskotun miehen kanssa keksi sen.

        Jeesus mainitsee monesti Pyhän hengen, eli älä puhu rospaskaa.


    • Anonyymi

      Silloin kun pappi antaa kiväärin antifantille niin se on pyhän hengen johdatusta.

    • Anonyymi

      Lahkolaisten teltoissa ja temppeleissä moni on nähnyt loistavapukuisen olennon istuvan penkissä tai sitten kävelevän alttarilla edestakaisin yrittäen laittaa käsiään monen ihmisen päälle.
      Oikea Jeesus se ei ole, vaan valejeesus, joka hurmahenkien kokouksiin tulee jakaen valheen henkeä, jota eksytetyt luulevan oikeaksi.

      Varo hurmahenkisiä lahkolaisia ja heidän menojaan:

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

    • Mistä tietää onko ihmisellä Pyhä Henki? Siinäpä kysymys. Jos Jeesusta uskomme, niin hedelmistään puu tunnetaan. Paavali taas luettelee hengen hedelmän tunnusmerkkejä, joita ovat rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Jospa sitten sellaisen ihmisen kohdalla, jossa tuollaisia oireita ilmenee voisi epäillä, että hänessä ei ainakaan paha henki vaikuta.

      Oikeastaan vierastan vahvasti noita ajatuksia hengestä. Jos todellakin jossakin ko. henki vaikuttaa, niin tokkopa hän asiasta toitottaa, vaan toimii antaen noiden hengen hedelmän tunnusmerkkien tulla julki teoissa ja sanoissa. Valitettavan usein nämä hengen omaajat vain tuppaavat olemaan niitä, jotka ainakin omien sanojensa mukaan omaavat sen oikean tavan valkata ja tulkita Raamatun jakeita, yleensä ihan oman korvasyyhynsä mukaan.

      • Anonyymi

        No olipa taas erikoisia mielipiteitä! Epäuskoisten suustahan ne asiantuntevimmat "arviot" kuullaan kenellä Hengen hedelmät oikealla lailla toimivat!

        Tajuatko edes miten pohjattoman röyhkeä olet ja miten ylimielisen kuvan annat itsestäsi? Sinäkö sitten olet joku oikea ihminen esittämään mielipiteitä tästä asiasta? sinä joka et ole edes uskossa et näköjään ymmärrä Raamatusta enempää kuin jauhotoukka maanviljelyksestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No olipa taas erikoisia mielipiteitä! Epäuskoisten suustahan ne asiantuntevimmat "arviot" kuullaan kenellä Hengen hedelmät oikealla lailla toimivat!

        Tajuatko edes miten pohjattoman röyhkeä olet ja miten ylimielisen kuvan annat itsestäsi? Sinäkö sitten olet joku oikea ihminen esittämään mielipiteitä tästä asiasta? sinä joka et ole edes uskossa et näköjään ymmärrä Raamatusta enempää kuin jauhotoukka maanviljelyksestä?

        Mikäs tuossa nyt niin röyhkeää oli? Kai minä olen oikea ihminen oman mielipiteeni esittämään aivan kuten sinäkin. Ehkä minä en aivan kaikkea ymmärrä, minussa kun ei mikään henki vaikuta. Mikäli uskomme Paavalin kuvausta hengen läsnäolon tunnusmerkeistä ei taida olla henkeä sinullakaan :D


      • ”Oikeastaan vierastan vahvasti noita ajatuksia hengestä. Jos todellakin jossakin ko. henki vaikuttaa, niin tokkopa hän asiasta toitottaa, vaan toimii antaen noiden hengen hedelmän tunnusmerkkien tulla julki teoissa ja sanoissa.”

        Olen tässä asiassa samaa mieltä. Jotenkin näiden henkien kanssa leikkiminen on tullut joillekin pääasiaksi, ja todellisuus vääristyy pahan kerran.

        ”Valitettavan usein nämä hengen omaajat vain tuppaavat olemaan niitä, jotka ainakin omien sanojensa mukaan omaavat sen oikean tavan valkata ja tulkita Raamatun jakeita, yleensä ihan oman korvasyyhynsä mukaan.”

        Näin, ja useimmiten nuo ovat jonkin esikuvan tai ihmisauktoriteetin antamia tulkintoja, joita yhteisö sitten kontrolloi toinen toisissaan. Kuitenkin ehdottomasti suurin osa on ihan niitä oman mielen tuotoksia, mutta jostain syystä ei haluta ottaa vastuuta niistä vaan vyöryttää kaikki Jumalan vastuulle.


    • Anonyymi

      Hurmahenkiä eli lahkolaisia karta kuin ruttotautista, vaikka sellainen esittelisi sinulle miten näyttäviä ja maukkaita hedelmiään tahansa.

      "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

      • Anonyymi

        Olet tuon saman laittanut jo kymmenen kertaa, vaikka et tajua siitä höykäsen pöläystä, onko sinulla jokin lääkitys tai pakkoliikkeitä jotka naputtavat foorumille samaa ropaskaa aamusta iltaan.
        kokeile maata selällään kylmäkalle otsalla tai sitten kokeile hyppiä kuten sleyn nettisivulla kehotus oli luettavissa.

        Jospa tuo raamatunkohta tarkoittaakin juuri sinua ja porukkaasi, mieti asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tuon saman laittanut jo kymmenen kertaa, vaikka et tajua siitä höykäsen pöläystä, onko sinulla jokin lääkitys tai pakkoliikkeitä jotka naputtavat foorumille samaa ropaskaa aamusta iltaan.
        kokeile maata selällään kylmäkalle otsalla tai sitten kokeile hyppiä kuten sleyn nettisivulla kehotus oli luettavissa.

        Jospa tuo raamatunkohta tarkoittaakin juuri sinua ja porukkaasi, mieti asiaa.

        Kokeile sinä sitä kaljakelluntaas, pommpiakin voit mutta älä lapsiin kajoa niin kuin lahkossas tehdään siellä heilumisen ja molottamisenlomassa, mitään et uskon asioista ymmärrä joten älä tule tänne tuliko selväksi?


    • Kirjoittelet tänne hetken ja palstan raati sen sinulle kyllä pian kertoo.

    • Anonyymi

      Tänä aikana on henkien erottamisen lahja arvossaan.

      • Anonyymi

        Siitä on apua nykyaikana


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikealla tiellä. Itse olen vuosiksi eksynyt syntielämään oltuani sitä ennen nuorena elävässä uskossa. Nyt en koe Jumalaa/Jeesusta Kristusta yhtä läheisenä ja voimakkaadti, kuten aikanaan. Kuitenkin etsin Jeesuksen läheisyyttä luottaen Hänen vereen ja armoon päästäkseni sisälle ahtaasta ovesta. Luen Raamattua ja rukoilen. Tämä maailma ei anna enää mitään ikääntyneelle päihteiden maailmassa sekoilleelle. Roskana pidän kaiken päästäkseni Herrani Jeesuksen ja Taivaallisen isäni rakkauden ja armon piiriin.

      Tunteet Pyhästä Hengestä tulevat, kun tulevat, kun se minulle suodaan. Etsitään Herraa, aloittaja, koko sydämestä
      Tie Jumalan lapseuteen on toteutunut tai on aivan pian käsillä kokemuksellisestikin.. ei vain saa luovuttaa, kun Herra on jo aivan.vieressä!

      • Anonyymi

        Hurmahenki lahkolainen kun laittaa saastaiset kätensä päällesi ja molemmat alatte puhua kanan kieltä tai vuohipukin kieltä, niin älä vain luule, että nyt sitä eletään ensimmäistä helluntaita uudestaan. Eksytyksen henki sinua silloin yrittää ottaa omakseen.

        "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."

        "Ojenna kätesi korkeudesta, tempaa ja pelasta minut suurista vesistä, muukalaisten kädestä, joiden suu puhuu vilppiä ja joiden oikea käsi on valheen käsi!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hurmahenki lahkolainen kun laittaa saastaiset kätensä päällesi ja molemmat alatte puhua kanan kieltä tai vuohipukin kieltä, niin älä vain luule, että nyt sitä eletään ensimmäistä helluntaita uudestaan. Eksytyksen henki sinua silloin yrittää ottaa omakseen.

        "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."

        "Ojenna kätesi korkeudesta, tempaa ja pelasta minut suurista vesistä, muukalaisten kädestä, joiden suu puhuu vilppiä ja joiden oikea käsi on valheen käsi!"

        Harvinaisen ilkeämielinen kirjoitus mutta hiukan totuuttakin on. Monesti nuo uudelleen syntyneet ovat juuri hurmanhenkiä ja vaikka kovasti tilannetta korostetaan niin kyseessä ei ole viimeiseen asti pysyvä sitoutuminen kristilliseen elämään.

        Sivusta noista seuranneena jo lapsena kun sitten "paha henki" on viennyt jo viidettä kertaa isäntää kuin tyhjää rukkasta , niin alkaa lähipiiriltä usko loppua aina niihin uusiin "heräämisiin"

        Noita kyllä sitten eletään, kerta toisensa jälkeen ja jos nyt ei ihan uusintojen uusinta kasteille lähdetä niin on se kuitenkin kakku kahveen ja kielillä puhumisen paikka. Ja lähipiiri odottaa puolittain jännittyneenä seuraavaa näytöstä.


      • Anonyymi

        Kauniisti kirjoitat.
        Älä välitä näistä herjaajistasi.🔥🕊️


    • Anonyymi

      Kiitos pohdinnasta. Aika erikoinen kysymys papilta, täytyy myöntää. No, papit ovat myös vajavaisia ihmisiä niin kuin muutkin. Hän varmasti oli myös vilpitön ja halusi tietää uskosi syvyyden. Raamatussa annetaan kyllä ohjeita, miten Pyhähenki saadaan. Sitä yksinkertaisesti pyydetään Jumalalta hänen poikansa kautta. Jos ihmisellä on aito kiinnostus Jumalaa ja häne poikaansa kohtaan, tämän sanotaan olevan jo Pyhänhengen työtä. Ihmisen etsikkoaika on käsillä ja Pyhähenki vetää ihmistä kohti Jumalaa ja Jeesusta. Kolmiyhteinen Jumala toimii siis ja kutsuu luokseen etsijän ja kaipaajan.
      Tämä itseasiassa toimii myös niin, että ihminen huuta hädissään: "Jeesus, Kristus, auta ja armahda." Tämä on maailmankaikkeuden voimallisin rukous. Siihen Jumala ei voi olla vastaamatta, jos parkaisu lähtee suoraan sydämestä ja on aito. Pyhähenki tulee lähelle, joskus Jeesus itse, myös konkreettisesti tai enkelit joko näkyvinä tai näkymättöminä Jumalan käskystä auttamaan hätään joutunutta ihmistä. Valtava määrä ihmisiä on myös kuollut nämä sanat huulillaan, ja he ovat heti huomanneet, että elämä jatkuu ja heidät todella pelastettiin tästä maailmasta turvaan. Toisaalta moni saa avun myös niin, että heidän vaikea tilanteensa korjaantuu ja elämä helpottuu. Apu ei tule aina heti ja sellaisena kuin ihminen itse sen odottaisi tulevan, mutta apu joka tapauksessa tulee ja elämä jatkuu.
      No niin, sitten tilanteeseen, jossa ase on ohimolla ja ihmistä käsketään pilkkaamaan ja kieltämään Jumalaa. Näin on maailmassa valitettavasti tapahtunut ja varmasti tapahtuu jatkossakin, mutta kyllä ihmisiä tapetaan paljon vähäpätöisimmistäkin syistä. Joku on menettänyt joskus henkensä jopa kaljatuopin tähden. Tärkeintä on silloin, että ihminen käyttää tervettä järkeä ja hänellä on aito suhde ja kiintymys Jumalaan. Sitä ei voi kukaan viedä tai turmella. Jos ihminen tällaisessa tilanteessa koko ajan mielessään huutaa juuri tuota voimakkainta rukousta, on hän joka tapauksessa turvassa, kuolisi hän tai jäisi henkiin. Jos ihminen tuntee, että hän kieltämällä Jumalan siinä tilanteessa todella pääsisi vapaaksi ja säilyttäisi henkensä, kannattaisi tietysti pistää Luojalta saadut näyttelijän lahjat peliin ja valehdella sen verran, että tilanteesta selviäisi. Voihan sen Jumalalle sanoa mielessään, että nyt minä valehtelen, kun kiellän sinut. Valehtelun taito on tässä tapauksessa siis Jumalan antama kyky, jolla ihminen säilyttää henkensä. Usein kuitenkin tällaisissa olosuhteissa ihminen ei kuitenkaan pääse vapaaksi. Syy syyttämiseen tai tappamiseen löytyy mistä vain. Pääasia, että ihminen tietää, että hän ei ole missään tilanteessa yksin ja, että Jumala kykenee pelastamaan ihmisen mistä tilanteesta vain, jopa ruumiillisen kuoleman jälkeenkin. Hyvät Kesät!

      • "Valtava määrä ihmisiä on myös kuollut nämä sanat huulillaan, ja he ovat heti huomanneet, että elämä jatkuu ja heidät todella pelastettiin tästä maailmasta turvaan."

        Mihin tämä "tieto" perustuu?


      • Anonyymi

        Ei hän halunnut tietää uskoni syvyyttä. Ei hän edes rukoillut sairaan ystäväni puolesta, vaikka sen takia menin papille. Kyseli vain suhdettamme (ikään kuin olisin ollut homoseksuaali). Lopuksi pistimme hieman käsiä ristiin kaiken päätteeksi. Ystäväni kuoli muutama viikko tuon jälkeen...

        Ikävä sanoa, mutta menin luterilaisen papin luo sen takia, että olisimme rukoilleet sairaan ystäväni parantumisen puolesta. Hän oli paras lapsuudenystäväni.

        Alkuperäinen aloitus


      • Anonyymi

        Hmmm.

        Yhtä pyydän: älä nimitä meitä ihmisiä, ainakaan luterilaisia, "vajavaisiksi". Se on helluntailaista / vapaidensuuntien harhaoppia. Me olemme syntisiä, ainakin me luterilaiset, meissä ei ole mitään vajavaista.

        Jos törmäisin "vajavaiseen" ev.lut. pappiin, neuvoisin häntä vaihtamaan Helluntaikirkon puolelle: siellä saa vähätellä syntejään.

        Toivottavasti aloittajaa neuvonut pappi itse ei kuulunut "vajavaisten" joukkoon.

        Jeesus on vain syntisten Vapahtaja. 🥀
        Vajavaiset sen sijaan pärjäävät ilman Häntäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän halunnut tietää uskoni syvyyttä. Ei hän edes rukoillut sairaan ystäväni puolesta, vaikka sen takia menin papille. Kyseli vain suhdettamme (ikään kuin olisin ollut homoseksuaali). Lopuksi pistimme hieman käsiä ristiin kaiken päätteeksi. Ystäväni kuoli muutama viikko tuon jälkeen...

        Ikävä sanoa, mutta menin luterilaisen papin luo sen takia, että olisimme rukoilleet sairaan ystäväni parantumisen puolesta. Hän oli paras lapsuudenystäväni.

        Alkuperäinen aloitus

        Otan osaa. Aina ihmiset eivät osaa olla tilanteessa oikealla tavalla, vaikka heillä olisi virka tai asema. Yritti kuitenkin varmaan parhaansa. Ystäväsi on nyt hyvissä käsissä, uskon todella näin.


      • Anonyymi
        pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        "Valtava määrä ihmisiä on myös kuollut nämä sanat huulillaan, ja he ovat heti huomanneet, että elämä jatkuu ja heidät todella pelastettiin tästä maailmasta turvaan."

        Mihin tämä "tieto" perustuu?

        Kiitos kriittisestä kysymyksestä. Raamatun ilmoitukseen, vakaaseen uskoon, yliluonnollisiin kokemuksiin, kuoleman rajamailta palanneiden kertomuksiin. Hyvät voinnit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm.

        Yhtä pyydän: älä nimitä meitä ihmisiä, ainakaan luterilaisia, "vajavaisiksi". Se on helluntailaista / vapaidensuuntien harhaoppia. Me olemme syntisiä, ainakin me luterilaiset, meissä ei ole mitään vajavaista.

        Jos törmäisin "vajavaiseen" ev.lut. pappiin, neuvoisin häntä vaihtamaan Helluntaikirkon puolelle: siellä saa vähätellä syntejään.

        Toivottavasti aloittajaa neuvonut pappi itse ei kuulunut "vajavaisten" joukkoon.

        Jeesus on vain syntisten Vapahtaja. 🥀
        Vajavaiset sen sijaan pärjäävät ilman Häntäkin.

        Sori, "väärä" sanavalinta. Tarkoitin sillä kuitenkin suurinpiirtein samaa kuin sinäkin. Ole Siunattu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kriittisestä kysymyksestä. Raamatun ilmoitukseen, vakaaseen uskoon, yliluonnollisiin kokemuksiin, kuoleman rajamailta palanneiden kertomuksiin. Hyvät voinnit!

        Asia selvä. Vointeja sinnekin.


    • Anonyymi

      Pyhityksen hedelmät alkavat näkymään ja Jumala sekä ihmiset alkavat tuntumaan rakkailta.

      • Anonyymi

        Piti ihan tarkistaa: on tämä luterilainen foorumi.

        Voisitko pitää Kristuksen tekojen vastaiset, omien pyhitystekojesi hedelmät siellä hellaripuolen foorumilla?

        Me tunnustamme yksin Kristusta ja Hänen tekojaan.


      • Anonyymi

        Myös murhaajat sekä pedofiilit esim.


      • Anonyymi

        Ihan on pakko kysyä, että miten sinä pyhityt ja mikä saa aikaan tuon pyhityksesi ja lisänä jopa sen "näkyvät hedelmät"?

        Onko hedelmien oltava aina "näkyviä"? Keille näkyviä? Kuinka paljon pitää näkyä?


    • Anonyymi

      Nauruherätyksen ja kielillä puhelun lahjat kertovat, Pyhän Hengen vaikutuksesta todistajiin.

    • Anonyymi

      Pyhät ja yhtälailla pahat henget ovat mielikuvitusta.

      • Anonyymi

        eli semmonen mielipide oliko muuta aiheesta tupsahtanut mieleesi?


    • Anonyymi

      Helluntailaisten tulisi pysyä omissa kalifaateissaan ja aserakarsinoissaan,
      eikä tulla rienaamaan kristittyjä tälle palstalle.

      • Anonyymi

        Ei täällä kukkaan muut rienaa kuin sinä siinä kalifaatistasi päin !


    • Anonyymi

      Eräs helluntailainen kuvaili omaa lahkoaan. Ne ovat hienopieru-uskovaisia. Tarkoitti sillä kai tekopyhyyttä ja teeskentelyä.

    • Jos et ole varma oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä niin todennäköisemmin et ole. Ei tarkoita ettetkö voisi täyttyä ja kannattaa anoa jatkuvasti sitä, koska Jeesus lupaa että anova tulee sen saamaan. (Joh 14)

      Pyhällä Hengellä täyttymisessä useasti merkit (kielet, profetoiminen ym) ja sen voi myös kokea jatkuvasti. Pyhä Henki myös avaa raamatun sanaa ja johtaa meitä ja antaa synnintunnon.

      Näkemykseni mukaan ihminen voi olla uudestisyntynyt, muttei vielä ole saanut henkikastetta. (Oman kokemuksen ja muiden uskovien kenen kanssa olen jutellut perusteella). Joskus ihmisillä on esteitä mikä estää täyttymästä Pyhällä Hengellä kuten katkeruus/synti mistä haluaa pitää kiinni. (Ei halua antautua Jumalalle). Tutki itseäsi 2 Kor 13:5

      Voit miettiä onko sinulla hengen hedelmiä mistä Paavali puhuu esim Gal 5:16-> 26 kertoo, vai teetkö asioita ns puskemalla ja pakosta. Onko sinulla nälkä tuntea Jumalaa paremmin ja olla vanhurskas/Pyhä.

      Täytyy myös muistaa että uskonvaelluksen aikana voi olla aikakausia milloin tuntuu että Jumalaa ei ole ja hän on kaukana ja silloin kannattaa rukoilla ja etsiä Jumalaa erityisen paljon, koska voi olla este suhteen välillä. Suosittelen myös paastoamista.

      Jos puhutaan Pietarin lankeamisesta se oli testi hänelle ja mursi hänen itseluottamuksen, jotta hän pystyi nöyrtyä Jumalan edessä eikä vain luottaa omaan voimaansa. Sen takia ainakin itse yritän välttää sanomasta että olisin valmis helposti antamaan henkeni kuoleman uhatessa, koska se olisi mielestäni ylpeä ajattelutapa ja todennäköisesti epäonnistuisin joten luotan enemmän siihen että semmoisessa tilanteessa Jumala antaisi voiman kestää sen. Jos emme ole valmiita kärsimään Jeesuksen tähden normielämässä olisi täysin valehtelua että olisimme valmiita kuolemaan hänen tähden.

      Sitten jos puhutaan mitä tarkoittaa, että Jeesus on Herra. Aikalailla noita molempia, mutta se että palvelet häntä orjana on vähän väärä käsitys. On tärkeää palvella kiitollisuudesta ja ilolla eikä sen takia että on pakko koska silloin on väärä asenne Jumalan edessä. Kun tajuaa miten suuren asian Jeesus teki meidän edestämme ei halua tehdä syntiä häntä vastaan. Rakkaus kasvaa mitä enemmän opimme tuntemaan häntä.

      Joh 14:21  Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." 

      Voitko sanoa, että Jeesus on sinun Herra jos et tottele häntä?

      Mat 7:21  Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 

      Act 5:32  Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat." 

      Siunausta ja jatka Jumalan etsimistä :)

      • Anonyymi

        Näyttää se Pyhä Henki olevan kaukana sinustakin.


      • Anonyymi

        Paavali kirjoittaa että hän luulee että hänellä on Jumalan henki. Luuleminen ei ole varmaa hänelläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa että hän luulee että hänellä on Jumalan henki. Luuleminen ei ole varmaa hänelläkään.

        1. Kor. 7:40

        Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.

        Helluntailaiset ovat OMASTA MIELESTÄÄN hengellisesti rikkaita. Se oli myös Laodikean seurakunnan synti. Jeesus sanoo päinvastoin autuaiksi niitä jotka ovat hengellisesti köyhiä (Vuorisaarna)


      • "Pyhällä Hengellä täyttymisessä useasti merkit (kielet, profetoiminen ym)"

        Jeesuksen opetuksessa tuommoisilla ei ollut mitään merkitystä, vaan koko homman juju oli paljon maanläheisempää.


      • pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        "Pyhällä Hengellä täyttymisessä useasti merkit (kielet, profetoiminen ym)"

        Jeesuksen opetuksessa tuommoisilla ei ollut mitään merkitystä, vaan koko homman juju oli paljon maanläheisempää.

        Ap 1:8  vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". 

        Jeesus lupaa että saamme voiman kun Pyhä Henki tulee meidän päällemme, Pyhä Henki todistaa itsestään ja Jeesuksesta monien armolahjojan kautta ja muullakin tavalla.

        Jeesus lupaa, että Pyhä Henki opettaa meille kaiken

        Joh 14:26  Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. 

        Sitten jos luet apostolien teot luvun 2 näet, että merkit seurasi Pyhällä Hengellä täyttymistä (Kielillä puhuminen tässä tapauksessa).

        Kannattaa lukea apostolien teot niin näet Pyhän Hengen toimintaa ja sitä, että hän henkilökohtaisesti opasti apostoleja ja antoi heille käskyjä minne mennä ja kuinka toimia.

        Room 8:9-17

        Rom 8:9  Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. 
        Rom 8:10  Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. 
        Rom 8:11  Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. 
        Heirs with Christ
        Rom 8:12  Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme. 
        Rom 8:13  Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. 
        Rom 8:14  Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. 
        Rom 8:15  Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" 
        Rom 8:16  Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. 
        Rom 8:17  Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää se Pyhä Henki olevan kaukana sinustakin.

        Sinäkin voit saada Pyhän Hengen jos lähdet koko sydämestä seuraamaan Jeesusta ja anot sitä. Jeesus haluaa, että jokainen pelastuu :)


      • FollowJesusOnly kirjoitti:

        Sinäkin voit saada Pyhän Hengen jos lähdet koko sydämestä seuraamaan Jeesusta ja anot sitä. Jeesus haluaa, että jokainen pelastuu :)

        Vannotko tuon käsi Raamatulla?

        Vai onko tuo vain pääsi sisällä?


      • torre12 kirjoitti:

        Vannotko tuon käsi Raamatulla?

        Vai onko tuo vain pääsi sisällä?

        Todistan kuinka Jumala muutti minun elämäni ja olen tavannut erittäin paljon ihmisiä, jotka todistavat samaa. Vihasin ennen ihmisiä ja rakastin vain olla tietokoneella ja pelata. Olin addiktoitunut pornoon ja vaikka mihin asiaan. Kun Jumala kohtasi hän vapautti näistä asioista. Hän täytti minutkin Pyhällä Hengellään vaikken sitä yhtään ansaitse.
        Ihmisen täytyy uudestisyntyä, että todella voi nämä asiat ymmärtää.

        Jumala tekee jatkuvasti suuria asioita minun elämässä ja ympärilläni. Hän vastaa rukouksiin ja johdattaa henkilökohtaisesti. Olen nähnyt kun ihmisiä parantuu rukouksen voimasta kun JEESUS parantaa heidät samassa hetkessä. Mikä estää sinua etsimästä Jumalaa ja löytämästä? Jeesus lupaa, että joka etsii tulee löytämään. Mutta aina kun näen sinun kommentoivan ylpeästi ihmisiä vastaan.
        Jaakob 4:6  Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". 

        Nöyrry Jumalan edessä niin hän tulee näyttämään itsensä. Hän haluaa pelastaa jokaisen ja saada henkilökohtaisen suhteen meidän kanssamme.

        Ja vannomisesta noudatan Jeesuksen oppia, että minun Kyllä olkoon Kyllä ja Ei olkoon Ei enkä lähde vannomaan vaan puhun vain totta. Inhimillisiä erehdyksiä voi kyllä tapahtua.

        En hyödy mitään siitä, että valehtelisin sinulle. Haluan vain, että opit tuntemaan elävän Jumalan joka on antanut meille kaiken. Ilman häntä meitä ei olisi olemassa.


      • Kannattaa olla melko varovainen, ettet yleistä näitä asioita tai puhu vahingossa pahaa Jumalan palvelijoista. Se on vakava synti. On seurakuntia, jossa ei ole Pyhää Henkeä ja seurakuntia missä on. Se on Jumalan suurta armoa, että vaikka olisi seurakuntia missä mennään ihan omissa kuvioissa niin Jumala voi antaa heille aikaa tulla parannukseen ja tuntemaan hänet.

        Kannattaa tutkia omaa uskoa ja mitä Jumala haluaa sinun kautta tekevän eikä tuhlata aikaa arvostelemassa vain muiden heikkouksia. Mikset kerro näille ihmisille puhdasta evankeliumia, että he voisivat tulla tuntemaan Jeesuksen totuuden.

        Ja tosiaan en tiedä mistä ulvomisesta sinä puhut, enkä halua kiinnittää tuommoiseen edes huomiota.


      • Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

        Kannattaa olla melko varovainen, ettet yleistä näitä asioita tai puhu vahingossa pahaa Jumalan palvelijoista. Se on vakava synti. On seurakuntia, jossa ei ole Pyhää Henkeä ja seurakuntia missä on. Se on Jumalan suurta armoa, että vaikka olisi seurakuntia missä mennään ihan omissa kuvioissa niin Jumala voi antaa heille aikaa tulla parannukseen ja tuntemaan hänet.

        Kannattaa tutkia omaa uskoa ja mitä Jumala haluaa sinun kautta tekevän eikä tuhlata aikaa arvostelemassa vain muiden heikkouksia. Mikset kerro näille ihmisille puhdasta evankeliumia, että he voisivat tulla tuntemaan Jeesuksen totuuden.

        Ja tosiaan en tiedä mistä ulvomisesta sinä puhut, enkä halua kiinnittää tuommoiseen edes huomiota.

        Yrität kieltää arvostelun. Paavali kyllä käskee arvostelemaan kaikki henget Tessalonikalaiskirjeessään. Kaikkea hihhulointia ei pidä hyväksyä. Kristittynä pidän näitä helluntailaisten huutokokouksia Pyhän Hengen pilkkana. Niissä ei ole mitään pyhää. Sielullista teatteria. Ne kertovat uskon loppumisesta, ei uskosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrität kieltää arvostelun. Paavali kyllä käskee arvostelemaan kaikki henget Tessalonikalaiskirjeessään. Kaikkea hihhulointia ei pidä hyväksyä. Kristittynä pidän näitä helluntailaisten huutokokouksia Pyhän Hengen pilkkana. Niissä ei ole mitään pyhää. Sielullista teatteria. Ne kertovat uskon loppumisesta, ei uskosta.

        Yleistät että jokainen helluntaiseurakunta toimisi tuolla tavalla. Mikä ei ole totta, koska tiedän ainakin yhden helluntaiseurakunnan missä ei toimita tuolla tavalla ollenkaan.
        Ongelmia löytyy kyllä melkolailla kaikkialla


      • Anonyymi

        Jos puhutaan Pietarin lankeamisesta se oli testi hänelle ja mursi hänen itseluottamuksen, jotta hän pystyi nöyrtyä Jumalan edessä eikä vain luottaa omaan voimaansa.

        Voi miten sairasta Raamatun tulkintaa.....


      • Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

        Todistan kuinka Jumala muutti minun elämäni ja olen tavannut erittäin paljon ihmisiä, jotka todistavat samaa. Vihasin ennen ihmisiä ja rakastin vain olla tietokoneella ja pelata. Olin addiktoitunut pornoon ja vaikka mihin asiaan. Kun Jumala kohtasi hän vapautti näistä asioista. Hän täytti minutkin Pyhällä Hengellään vaikken sitä yhtään ansaitse.
        Ihmisen täytyy uudestisyntyä, että todella voi nämä asiat ymmärtää.

        Jumala tekee jatkuvasti suuria asioita minun elämässä ja ympärilläni. Hän vastaa rukouksiin ja johdattaa henkilökohtaisesti. Olen nähnyt kun ihmisiä parantuu rukouksen voimasta kun JEESUS parantaa heidät samassa hetkessä. Mikä estää sinua etsimästä Jumalaa ja löytämästä? Jeesus lupaa, että joka etsii tulee löytämään. Mutta aina kun näen sinun kommentoivan ylpeästi ihmisiä vastaan.
        Jaakob 4:6  Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". 

        Nöyrry Jumalan edessä niin hän tulee näyttämään itsensä. Hän haluaa pelastaa jokaisen ja saada henkilökohtaisen suhteen meidän kanssamme.

        Ja vannomisesta noudatan Jeesuksen oppia, että minun Kyllä olkoon Kyllä ja Ei olkoon Ei enkä lähde vannomaan vaan puhun vain totta. Inhimillisiä erehdyksiä voi kyllä tapahtua.

        En hyödy mitään siitä, että valehtelisin sinulle. Haluan vain, että opit tuntemaan elävän Jumalan joka on antanut meille kaiken. Ilman häntä meitä ei olisi olemassa.

        Kiitos Raamatun avaamisesta ja rohkeasta todistuksesta!


      • FollowJesusOnly kirjoitti:

        Kannattaa olla melko varovainen, ettet yleistä näitä asioita tai puhu vahingossa pahaa Jumalan palvelijoista. Se on vakava synti. On seurakuntia, jossa ei ole Pyhää Henkeä ja seurakuntia missä on. Se on Jumalan suurta armoa, että vaikka olisi seurakuntia missä mennään ihan omissa kuvioissa niin Jumala voi antaa heille aikaa tulla parannukseen ja tuntemaan hänet.

        Kannattaa tutkia omaa uskoa ja mitä Jumala haluaa sinun kautta tekevän eikä tuhlata aikaa arvostelemassa vain muiden heikkouksia. Mikset kerro näille ihmisille puhdasta evankeliumia, että he voisivat tulla tuntemaan Jeesuksen totuuden.

        Ja tosiaan en tiedä mistä ulvomisesta sinä puhut, enkä halua kiinnittää tuommoiseen edes huomiota.

        "Mikset kerro näille ihmisille puhdasta evankeliumia"

        Millainen on puhdas evankeliumi? Jossakin toisaalla joku kirjoitti puhtaasti saarnatusta evankeliumista, lienee kyse samasta asiasta. Ei osannut / halunnut kysymykseeni vastata tuo kirjoittaja.


      • Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

        Todistan kuinka Jumala muutti minun elämäni ja olen tavannut erittäin paljon ihmisiä, jotka todistavat samaa. Vihasin ennen ihmisiä ja rakastin vain olla tietokoneella ja pelata. Olin addiktoitunut pornoon ja vaikka mihin asiaan. Kun Jumala kohtasi hän vapautti näistä asioista. Hän täytti minutkin Pyhällä Hengellään vaikken sitä yhtään ansaitse.
        Ihmisen täytyy uudestisyntyä, että todella voi nämä asiat ymmärtää.

        Jumala tekee jatkuvasti suuria asioita minun elämässä ja ympärilläni. Hän vastaa rukouksiin ja johdattaa henkilökohtaisesti. Olen nähnyt kun ihmisiä parantuu rukouksen voimasta kun JEESUS parantaa heidät samassa hetkessä. Mikä estää sinua etsimästä Jumalaa ja löytämästä? Jeesus lupaa, että joka etsii tulee löytämään. Mutta aina kun näen sinun kommentoivan ylpeästi ihmisiä vastaan.
        Jaakob 4:6  Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". 

        Nöyrry Jumalan edessä niin hän tulee näyttämään itsensä. Hän haluaa pelastaa jokaisen ja saada henkilökohtaisen suhteen meidän kanssamme.

        Ja vannomisesta noudatan Jeesuksen oppia, että minun Kyllä olkoon Kyllä ja Ei olkoon Ei enkä lähde vannomaan vaan puhun vain totta. Inhimillisiä erehdyksiä voi kyllä tapahtua.

        En hyödy mitään siitä, että valehtelisin sinulle. Haluan vain, että opit tuntemaan elävän Jumalan joka on antanut meille kaiken. Ilman häntä meitä ei olisi olemassa.

        Kauniisti ja hyvin kirjoitettu. ✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää se Pyhä Henki olevan kaukana sinustakin.

        Vaikka olenkin lutherilainen, tunnustan, että kovin "kaukana" tuosta hellarista ei Pyhä Henki kylläkään ole. Harvinaisen rauhallinen saarnamies, joka ei heti hauku meitä lyttyyn.

        Väittäisin, että, kirjoittamansa perusteella, kyllä hänessä on Pyhä Henki.

        Hänen opetuksensa on tyypillistä vanhaa, perinnehelluntailaista opetusta PH:llä täyttymisestä. Omat kokemukseni asiasta vastaavat tuota samaa.

        Se, että jotkut puhuvat täyttyneensä PH:llä, ei yleensä ole ylpeilyä, vaan asian puolesta puhumista! Jotkut uskovat eivät ole tätä kokeneet ja tiedän varsin hyvin sen ahdistuksen, kun kyselee itseltään, että mikä minussa on vikana, kun muut täyttyy, mutta minä en! Tämä voipi herättää jopa katkeruutta ja Jumalan syyttelyä. Silloin voi suututtaa, kun tästä asiasta puhutaan.

        Mistä johtuu, että joku, varsin vilpitönkin uskova ei tätä ihmettä koe? En tiedä. Kyse on Jumalan ARMOlahjasta, joten mistään uskon-"ansioista" sitä ei saada. Luulisin, että kyse on paljonkin näiden armolahjojen tarpeesta. Miksi armolahjat annetaan joillekin ja toiset joutuvat ehkä vuosikymmeniä olemaan ilman? En tiedä, mutta omasta kokemuksestani oletan: Jumala jakaa armolahjansa, ei siksi, että joku niillä leikkisi kivaa leikkiä ("on jännää puhua kielillä", "parannella sairaita", "herätellä kuolleita"), vaan todellakin nk. syvällistä Jeesuksen seuraamista ja evankeliumin sanan eteenpäin viemistä varten.

        Armolahjat annetaan tarpeeseen. Mitä itsessään heikompi uskova, sitä tarpeellisempia. Itsessään ylpeäthän eivät mitään "tarvitse".

        Jeesuksen seuraamisen tilanteissa tulevat armolahjat tarpeeseen. Kyse on käsittääkseni uskovan nk. apostolisista aikomuksista. Halusta, ihan tosissaan, kulkea Jeesuksen sandaalien jäljissä, niinkuin ammoiset apostolit ja alkuseurakuntalaiset. 🐾

        Jos kristitty luottaa kaikessa yksin kasteeseensa... no, suoraan sanoen: kaste vahvistaa kyseessä olevan kristityn, mutta itse evankeliumi opettaa, että kristityn tulee myös nk. seurata Jeesusta. Tämä on hengen tapahtuma: jättää toisarvoiseksi / kokonaan kaikki hengeltään maallinen, ottaa Jeesus omaksi Herrakseen ja todellakin hengen kautta seurata lahjavanhurskaudessa, mihin Hän johdattaa. Tätä asiaa on sanoin hiukan vaikea kuvata. Kun tähän lähtee, silloin itse ymmärtää, mistä on kyse.
        ~


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Vannotko tuon käsi Raamatulla?

        Vai onko tuo vain pääsi sisällä?

        Raamattu kieltää tuollaisen "vannomisen".


      • Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

        Todistan kuinka Jumala muutti minun elämäni ja olen tavannut erittäin paljon ihmisiä, jotka todistavat samaa. Vihasin ennen ihmisiä ja rakastin vain olla tietokoneella ja pelata. Olin addiktoitunut pornoon ja vaikka mihin asiaan. Kun Jumala kohtasi hän vapautti näistä asioista. Hän täytti minutkin Pyhällä Hengellään vaikken sitä yhtään ansaitse.
        Ihmisen täytyy uudestisyntyä, että todella voi nämä asiat ymmärtää.

        Jumala tekee jatkuvasti suuria asioita minun elämässä ja ympärilläni. Hän vastaa rukouksiin ja johdattaa henkilökohtaisesti. Olen nähnyt kun ihmisiä parantuu rukouksen voimasta kun JEESUS parantaa heidät samassa hetkessä. Mikä estää sinua etsimästä Jumalaa ja löytämästä? Jeesus lupaa, että joka etsii tulee löytämään. Mutta aina kun näen sinun kommentoivan ylpeästi ihmisiä vastaan.
        Jaakob 4:6  Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". 

        Nöyrry Jumalan edessä niin hän tulee näyttämään itsensä. Hän haluaa pelastaa jokaisen ja saada henkilökohtaisen suhteen meidän kanssamme.

        Ja vannomisesta noudatan Jeesuksen oppia, että minun Kyllä olkoon Kyllä ja Ei olkoon Ei enkä lähde vannomaan vaan puhun vain totta. Inhimillisiä erehdyksiä voi kyllä tapahtua.

        En hyödy mitään siitä, että valehtelisin sinulle. Haluan vain, että opit tuntemaan elävän Jumalan joka on antanut meille kaiken. Ilman häntä meitä ei olisi olemassa.

        Jostain syystä ylläpito ei ole sietänyt sinulle päivällä rohkaisuksi laittamaani heng.laulua "Kautta kärsimysten voittoon", vaan on poistanut viestini.
        🥀
        No, marttyyrilaulu löytyy netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä ylläpito ei ole sietänyt sinulle päivällä rohkaisuksi laittamaani heng.laulua "Kautta kärsimysten voittoon", vaan on poistanut viestini.
        🥀
        No, marttyyrilaulu löytyy netistä.

        FollowJesukselle, uudestaan tuo laulu:
        https://youtu.be/7rlFOPJeQNg 🥀
        ~


      • FollowJesusOnly
        pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        "Mikset kerro näille ihmisille puhdasta evankeliumia"

        Millainen on puhdas evankeliumi? Jossakin toisaalla joku kirjoitti puhtaasti saarnatusta evankeliumista, lienee kyse samasta asiasta. Ei osannut / halunnut kysymykseeni vastata tuo kirjoittaja.

        Millainen on puhdas evankeliumi? Ensinnäkin sen TULEE lukea raamatusta suoraan, mutta jos sen haluaisi lyhentää niin se tulee melko selkeästi tässä:

        Tit 3:4  Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, 
        Tit 3:5  pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, 
        Tit 3:6  jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, 
        Tit 3:7  että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. 
        Tit 3:8  Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille. 

        Jokainen on syntiä tehnyt ja erossa Jumalasta, mutta Jeesus tuli maanpäälle opettamaan meille kuinka elää ja esimerkkinä eli synnittömän elämän esikuvana meille. Jeesus opettaa, että meidän tulee uudelleensyntyä ylhäältä ja lähteä seuraamaan häntä meidän Herrana jolloin hän pyyhkii meidän syntimme pois ja voimme kääntyä pimeydestä valoon.

        Joh 12:46  Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. 
        Joh 12:47  Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. 
        Joh 12:48  Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 

        1Jn 1:6-1:9  Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. 
        Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Tämä tapahtuu juuri sillä Pyhän Hengen uudistamisella ja jatkuvalla rukouksella ja Jumalan tahdon etsimisellä. Omilla voimilla ei pääse synnistä eroon, mutta kun Pyhän Hengen avulla kuolettaa lihan niin se onnistuu Jumalan voimasta.

        Joh 14:15  Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 
        Joh 14:16  Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 
        Joh 14:17  totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 


        Joh 3:16  Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 
        Joh 3:17  Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 
        Joh 3:18  Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 
        Joh 3:19  Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. 
        Joh 3:20  Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. 
        Joh 3:21  Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." 

        Mat 7:21  Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 

        Luk 6:46  Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? 
        Luk 6:47  Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. 
        Luk 6:48  Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. 
        Luk 6:49  Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." 

        Tässä on vakava varoitus kaikille uskoville Jeesukselta. ^^

        Mar 8:34  Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. 
        34 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. 
        35  Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? 

        Jatkuu vielä seuraavassa viestissä.


      • FollowJesusOnly kirjoitti:

        Millainen on puhdas evankeliumi? Ensinnäkin sen TULEE lukea raamatusta suoraan, mutta jos sen haluaisi lyhentää niin se tulee melko selkeästi tässä:

        Tit 3:4  Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, 
        Tit 3:5  pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, 
        Tit 3:6  jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, 
        Tit 3:7  että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. 
        Tit 3:8  Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille. 

        Jokainen on syntiä tehnyt ja erossa Jumalasta, mutta Jeesus tuli maanpäälle opettamaan meille kuinka elää ja esimerkkinä eli synnittömän elämän esikuvana meille. Jeesus opettaa, että meidän tulee uudelleensyntyä ylhäältä ja lähteä seuraamaan häntä meidän Herrana jolloin hän pyyhkii meidän syntimme pois ja voimme kääntyä pimeydestä valoon.

        Joh 12:46  Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. 
        Joh 12:47  Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. 
        Joh 12:48  Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 

        1Jn 1:6-1:9  Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. 
        Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Tämä tapahtuu juuri sillä Pyhän Hengen uudistamisella ja jatkuvalla rukouksella ja Jumalan tahdon etsimisellä. Omilla voimilla ei pääse synnistä eroon, mutta kun Pyhän Hengen avulla kuolettaa lihan niin se onnistuu Jumalan voimasta.

        Joh 14:15  Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 
        Joh 14:16  Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 
        Joh 14:17  totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 


        Joh 3:16  Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 
        Joh 3:17  Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 
        Joh 3:18  Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 
        Joh 3:19  Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. 
        Joh 3:20  Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. 
        Joh 3:21  Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." 

        Mat 7:21  Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 

        Luk 6:46  Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? 
        Luk 6:47  Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. 
        Luk 6:48  Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. 
        Luk 6:49  Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." 

        Tässä on vakava varoitus kaikille uskoville Jeesukselta. ^^

        Mar 8:34  Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. 
        34 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. 
        35  Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? 

        Jatkuu vielä seuraavassa viestissä.

        Tähän ei mitenkään mahdu kertomaan kaikkea mitä evankeliumiin kuuluu, koska uudessa testamentissa on niin monta kirjaa, mitkä kaikki ovat tärkeitä ja ne kuuluu kaikki lukea ja pistää käytäntöön.

        Mat 28:19  Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 
        Mat 28:20  ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." 

        Luk 14:33  Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. 

        Mat 5:17  Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
        Mat 5:18  Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 
        Mat 5:19  Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 
        Mat 5:20  Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. 

        Luk 18:26  Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?" 
        Luk 18:27  Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista". 

        Se on vaikeata, mutta se palkkio mikä on luvattuna on niin sen arvoinen!

        Gal 5:14  Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". 

        Gal 5:16  Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. 
        Gal 5:17  Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. 
        Gal 5:18  Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. 
        Gal 5:19  Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 
        Gal 5:20  epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, 
        Gal 5:21  kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. 
        Gal 5:22  Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. 
        Gal 5:23  Sellaista vastaan ei ole laki. 
        Gal 5:24  Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. 
        Gal 5:25  Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olenkin lutherilainen, tunnustan, että kovin "kaukana" tuosta hellarista ei Pyhä Henki kylläkään ole. Harvinaisen rauhallinen saarnamies, joka ei heti hauku meitä lyttyyn.

        Väittäisin, että, kirjoittamansa perusteella, kyllä hänessä on Pyhä Henki.

        Hänen opetuksensa on tyypillistä vanhaa, perinnehelluntailaista opetusta PH:llä täyttymisestä. Omat kokemukseni asiasta vastaavat tuota samaa.

        Se, että jotkut puhuvat täyttyneensä PH:llä, ei yleensä ole ylpeilyä, vaan asian puolesta puhumista! Jotkut uskovat eivät ole tätä kokeneet ja tiedän varsin hyvin sen ahdistuksen, kun kyselee itseltään, että mikä minussa on vikana, kun muut täyttyy, mutta minä en! Tämä voipi herättää jopa katkeruutta ja Jumalan syyttelyä. Silloin voi suututtaa, kun tästä asiasta puhutaan.

        Mistä johtuu, että joku, varsin vilpitönkin uskova ei tätä ihmettä koe? En tiedä. Kyse on Jumalan ARMOlahjasta, joten mistään uskon-"ansioista" sitä ei saada. Luulisin, että kyse on paljonkin näiden armolahjojen tarpeesta. Miksi armolahjat annetaan joillekin ja toiset joutuvat ehkä vuosikymmeniä olemaan ilman? En tiedä, mutta omasta kokemuksestani oletan: Jumala jakaa armolahjansa, ei siksi, että joku niillä leikkisi kivaa leikkiä ("on jännää puhua kielillä", "parannella sairaita", "herätellä kuolleita"), vaan todellakin nk. syvällistä Jeesuksen seuraamista ja evankeliumin sanan eteenpäin viemistä varten.

        Armolahjat annetaan tarpeeseen. Mitä itsessään heikompi uskova, sitä tarpeellisempia. Itsessään ylpeäthän eivät mitään "tarvitse".

        Jeesuksen seuraamisen tilanteissa tulevat armolahjat tarpeeseen. Kyse on käsittääkseni uskovan nk. apostolisista aikomuksista. Halusta, ihan tosissaan, kulkea Jeesuksen sandaalien jäljissä, niinkuin ammoiset apostolit ja alkuseurakuntalaiset. 🐾

        Jos kristitty luottaa kaikessa yksin kasteeseensa... no, suoraan sanoen: kaste vahvistaa kyseessä olevan kristityn, mutta itse evankeliumi opettaa, että kristityn tulee myös nk. seurata Jeesusta. Tämä on hengen tapahtuma: jättää toisarvoiseksi / kokonaan kaikki hengeltään maallinen, ottaa Jeesus omaksi Herrakseen ja todellakin hengen kautta seurata lahjavanhurskaudessa, mihin Hän johdattaa. Tätä asiaa on sanoin hiukan vaikea kuvata. Kun tähän lähtee, silloin itse ymmärtää, mistä on kyse.
        ~

        En itse kyllä käy helluntaiseurakunnalla ja kaikki nämä lahkojen erot vain erottavat ja tekevät riitoja. "Meidän lahko on parempi kuin teidän" on huono asenne. (En syytä sinua tai ketään muuta tästä, vaan sanon vain yleisesti) Tietenkin eroja tulee varsinkin opetuksessa ja tulee asioita vastaan mitä ei voi hyväksyä. Näissäkin on paljon eroja saman lahkonkin sisällä.
        Jeesuksen sanat ovat : Joh 14:6  Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 

        Ihmiset helposti yrittävät saada heitä seuraamaan itseään eikä Jeesusta ja hänen opetuksiaan.

        Mat 5:19  Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 

        Ei tule ottaa mitään pois siitä mitä Jeesus opetti, kuten moni seurakunta tekee valitettavasti.

        Mat 28:19  Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 
        Mat 28:20  ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." 

        Armolahjat seuraavat evankeliumin julistusta. Miksi Jumala antaisi armolahjojaan, jollekkin joka ei niitä aio käyttää Jumalan kunniaksi ja että ihmisiä pelastuisi?

        Luk 12:45  Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, 
        Luk 12:46  niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille. 
        Luk 12:47  Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä. 
        Luk 12:48  Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään. 

        Puhut totuutta viestissäsi, Hienoa nähdä jatka samaan malliin :)

        "Mistä johtuu, että joku, varsin vilpitönkin uskova ei tätä ihmettä koe?"

        Heille kannattaa kertoa, että jatkaa Pyhän Hengen anomista niinkuin Jeesuskin opettaa. Monesti Jumala voi koetella haluaako joku oikeasti etsiä häntä. Tiedän erään veljen kuka oli käynyt katolisessa kirkossa vuosia eikä ollut uudestisyntynyt. Sitten hän kuuli evankeliumin ja aloitti lukemaan evankeliumeita ja oli shokissa mitä Jeesus opettaa on ihan eriä mitä hänelle oli kerrottu kirkossa. Hän alkoi seuraamaan Jeesusta ja anomaan Pyhää Henkeä ja vasta 1 ½ vuoden jälkeen täyttyi Pyhällä Hengellä ja on seurannut erittäin vakavasti Jeesusta yli kahdeksan vuotta.

        Kuinka paljon enemmän hän nyt arvostaa sitä kuin jos olisi saanut sen samassa hetkessä?

        Toisaalta Jumala voi myös toimia tavalla että joku nöyränä voi sen saada samantien. Hän tietää paremmin eikö niin?

        Omakohtainen kokemukseni oli, että lähdin seuraamaan Jeesusta ja oli yksi asia mikä oli esteenä ja en ollut varma haluanko päästää siitä irti ja kun päätin olla valmis luopumaan siitäkin niin kesti muutaman päivän kunnes täytyin Pyhällä Hengellä. Samalla tavalla ihmisillä jotka näyttävät olevan vilpittömiä voi olla esteitä kuten: Katkeruus, Viha, Epäusko, Synti mistä ei halua luopua, Addiktio josta ei halua päästä irti ym.

        Anteeksiantamattomuus on varmasti aika yleinen este varsinkin vanhemmilla ihmisillä.

        Pyhä Henki on Jumalan lahja, joka on tarkoitettu KAIKILLE hänen seuraajilleen. Jos ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä kannattaa tarkasti tutkia oma sydän ja rukoilla Jumalaa näyttämään mistä se johtuu ja lukea sanaa jatkuvasti.

        Tietenkin on henkilöitä, jotka haluavat palvella innokkaammin ja toiset vähemmän, mutta on tärkeää että jokainen tekee oman osuutensa. ( Matteus 25 kertoo paljon tästä kannattaa lukea )

        Siunausta sinun iltaasi kuka oletkin ja seurataan Jeesusta maksoi mitä maksoi!


    • Anonyymi

      Jumalanrakkautta ei kukaan voi varastaa.

    • Anonyymi

      Ennen lopunajan ihmisyyttä Hän varmasti todistaa onko. Joku vain on vakavampi kuin monet toiset.

    • Anonyymi

      Kannattaisi jokaisen uskovan nyt juuri, tällä hetkellä, tarkistaa omaa suhdettaan Jumalaan: Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen, että ovat itsellä hengenasiat puhtaat ja oikeassa Raamatun opissa.

      Jos kenellä on kielilläpuhumisen armolahja, niin käyttää sitä, etenkin yksin kotona ollessaan, rukoillessaan. Kielillärukouksessa Pyhä Henki tutkii ihmisen syvintä sielunmaailmaa, tekee parannustyötään, puhdistaa, ilmoittaa Isälle rukoilevan asioita, salaisuuksia Hengessä, sekä puhuttaa rukoilijaa itseään syvällä sielun sopukoissa, vahvistaen häntä salassa (kielten takana), Jumalan työnä, Kristuksen seuraamisessa.

      Kielillärukoileminen on siis ehdottoman tärkeää sille, jolla tämä armolahja on. Myös, kenellä uskovalla ei tätä ole, rukoilkoon muutoin hengessään, puhtaasti, Pyhän Hengen vaikuttamana, sallien näin Kristuksen sovitustyön ja lahjavanhurskautuksen tehdä hänessä sisäistä, hengellistä työtään.

      Pilkkaajille ei kannata vastata. Joka tahtoo aidosti seurata Jeesusta, häntä tukekaamme. ✨

    • Anonyymi

      Sain 1991 pyhän hengen punaisena valona, joka meni rinnasta sisään. Mutta sen toiminta Suomessa epäuskoisten ja luopuneiden keskellä oli mitäänsanomaton voimaltaan. Mutta 1997 kävin Israelissa, jossa oli väki uskossa enemmän ja sain kielillä tulkitsemisen ja ymmärtämisen armolahjan vähän toimivaksi. Jos sulla on pyhä henki niin se on melko pimeä väärässä seurassa, mutta jos pääset oikeaan seuraan niin ainakin vähän tuottaa hedelmää.

      • No eihän se nyt noin voi olla . Meinaatko siis , ettei Pyhä henki toiminut sinun kohdallasi kuin tietyssä seurassa :d

        Haiskahtaa joukkohysterian kaltaiselta kokemukselta tai täysin keksityltä.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        No eihän se nyt noin voi olla . Meinaatko siis , ettei Pyhä henki toiminut sinun kohdallasi kuin tietyssä seurassa :d

        Haiskahtaa joukkohysterian kaltaiselta kokemukselta tai täysin keksityltä.

        Kuulostaa joko okkultistiselta kokemukselta, eli ei Itse Pyhältä Hengeltä.

        Tai sitten on trolli.


      • Anonyymi

        Etkä saanut


    • Anonyymi

      Ainakin opin, jotta ateisteilla on epäkristillisesti itseluottamusta ja Paavali saastutti evankeliumit.
      Raamatussa on myös epäpuhtautta!

    • Anonyymi

      Pyhä henki on pelkkää kuvittelua. Tyyliin no, musta tuntuu että mulla on Pyhä henki eli joo varmaan mussa on

      • Väärin. Pyhä Henki todistaa itsestään monella tavalla. Armolahjoilla, synnintunnolla, voi puhua meille suoraan, opettaa meitä, johdattaa. Sen myös kokee vahvasti olevan läsnä varsinkin kun uskovat kokoontuvat yhteen rukoilemaan, lukemaan sanaa ym. Pyhä Henki on Jumalan persoona ei mikään "ehkä olen täyttynyt Pyhällä Hengellä" vaan ELÄVÄ.

        Mikset usko, että Jumala voi konkreettisesti todistaa hänen läsnäolostaan ja voimastaan?

        Sinäkin voit täyttyä Pyhällä Hengellä, jos lähdet seuraamaan Jeesusta koko sydämestäsi ja anot sitä.


      • FollowJesusOnly kirjoitti:

        Väärin. Pyhä Henki todistaa itsestään monella tavalla. Armolahjoilla, synnintunnolla, voi puhua meille suoraan, opettaa meitä, johdattaa. Sen myös kokee vahvasti olevan läsnä varsinkin kun uskovat kokoontuvat yhteen rukoilemaan, lukemaan sanaa ym. Pyhä Henki on Jumalan persoona ei mikään "ehkä olen täyttynyt Pyhällä Hengellä" vaan ELÄVÄ.

        Mikset usko, että Jumala voi konkreettisesti todistaa hänen läsnäolostaan ja voimastaan?

        Sinäkin voit täyttyä Pyhällä Hengellä, jos lähdet seuraamaan Jeesusta koko sydämestäsi ja anot sitä.

        "Mikset usko, että Jumala voi konkreettisesti todistaa hänen läsnäolostaan ja voimastaan?"

        Kysymys ei ollut minulle, mutta hieman kommentoin.

        Kirjoitit että PH todistaa itsestään armolahjoilla. Jumala voisi toki konkreettisesti todistaa itsestään helpostikin. Minulle riittäisi nykyaikaisin verifiointi ja dokumentointikeinoin suoritettu Raamatun ihmeiden uusiminen. Esimerkkinä vaikkapa todistetusti kuolleeksi julistetun herättäminen esim. tyyliin Lasarus, pari päivää haudassa olleen jo mätänemistilassa elkuun päässeen vainajan herättäminen. Samoin nykyaikaiset laatuvaatimukset täyttävin dokumentointimenetelmin suoritettu meren jakaminen kahtia tai auringon pysäyttäminen kelpaavat, helppo nakki Jumalalle.

        Kielilläpuhumiset ja tuon mongerruksen "selittämiset" eivät ole armolahjoja, ne ovat sirkusta. Synnintunto ei ole armolahja, vaan sitä kutsutaan myös omaksitunnoksi, ja se on normaali ihmisen psyyken ilmiö.


      • pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        "Mikset usko, että Jumala voi konkreettisesti todistaa hänen läsnäolostaan ja voimastaan?"

        Kysymys ei ollut minulle, mutta hieman kommentoin.

        Kirjoitit että PH todistaa itsestään armolahjoilla. Jumala voisi toki konkreettisesti todistaa itsestään helpostikin. Minulle riittäisi nykyaikaisin verifiointi ja dokumentointikeinoin suoritettu Raamatun ihmeiden uusiminen. Esimerkkinä vaikkapa todistetusti kuolleeksi julistetun herättäminen esim. tyyliin Lasarus, pari päivää haudassa olleen jo mätänemistilassa elkuun päässeen vainajan herättäminen. Samoin nykyaikaiset laatuvaatimukset täyttävin dokumentointimenetelmin suoritettu meren jakaminen kahtia tai auringon pysäyttäminen kelpaavat, helppo nakki Jumalalle.

        Kielilläpuhumiset ja tuon mongerruksen "selittämiset" eivät ole armolahjoja, ne ovat sirkusta. Synnintunto ei ole armolahja, vaan sitä kutsutaan myös omaksitunnoksi, ja se on normaali ihmisen psyyken ilmiö.

        " Kielilläpuhumiset ja tuon mongerruksen "selittämiset" eivät ole armolahjoja, ne ovat sirkusta. Synnintunto ei ole armolahja, vaan sitä kutsutaan myös omaksitunnoksi, ja se on normaali ihmisen psyyken ilmiö "

        Totta . Kummallisesti nuo "armonlahjat " tuntuvat olevan sitä voimallisemmat mitä kauemmin on lipsahtanut vaikkapa päihteiden kanssa ja jos siinä nyt ei ihan ole rikoksia tehtailtu , niin on tehty muuten vaan helvettiä lähiomaisten elämästä. Bonuksena tuossa on vielä hyvin usein tilanne jossa on oltu pelko persustassa oman henkensä menettämisestä .

        Tuo jos mikä saakin sitten omantunnon kolkuttelemaan ja koska todellinen vastuunottaminen , asioidenkäsittely ja anteeksiannon saaminen väärinkohtelemilta ihmisiltä onkin mittava urakka , usein jopa mahdoton . Ihminen joka on elänyt ilman minkäälaista vastuuntontoa harvemmin tuohon kykenee vaan valitsee sen helpomman tien . Muutamalla sirkustempulla kaikki onkin sitten kuitattu , eikä mahdollisista retkahduksistakaan tarvitse ottaa paineita koska ne voi aina laittaa kätevästi pahojen henkien piikkiin ja niistäkin selviää parilla uudella sirkustempulla.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        " Kielilläpuhumiset ja tuon mongerruksen "selittämiset" eivät ole armolahjoja, ne ovat sirkusta. Synnintunto ei ole armolahja, vaan sitä kutsutaan myös omaksitunnoksi, ja se on normaali ihmisen psyyken ilmiö "

        Totta . Kummallisesti nuo "armonlahjat " tuntuvat olevan sitä voimallisemmat mitä kauemmin on lipsahtanut vaikkapa päihteiden kanssa ja jos siinä nyt ei ihan ole rikoksia tehtailtu , niin on tehty muuten vaan helvettiä lähiomaisten elämästä. Bonuksena tuossa on vielä hyvin usein tilanne jossa on oltu pelko persustassa oman henkensä menettämisestä .

        Tuo jos mikä saakin sitten omantunnon kolkuttelemaan ja koska todellinen vastuunottaminen , asioidenkäsittely ja anteeksiannon saaminen väärinkohtelemilta ihmisiltä onkin mittava urakka , usein jopa mahdoton . Ihminen joka on elänyt ilman minkäälaista vastuuntontoa harvemmin tuohon kykenee vaan valitsee sen helpomman tien . Muutamalla sirkustempulla kaikki onkin sitten kuitattu , eikä mahdollisista retkahduksistakaan tarvitse ottaa paineita koska ne voi aina laittaa kätevästi pahojen henkien piikkiin ja niistäkin selviää parilla uudella sirkustempulla.

        " Kielilläpuhumiset ja tuon mongerruksen "selittämiset" eivät ole armolahjoja, ne ovat sirkusta. Synnintunto ei ole armolahja, vaan sitä kutsutaan myös omaksitunnoksi, ja se on normaali ihmisen psyyken ilmiö "

        Kielilläpuhuminen on eräs Pyhän hengen antamista armolahjoista, missä puhuja joko rakentaa itseään Hengessä tai sitten joskus myös seurakuntaa, jos joku selittää mitä kielilläpuhuja sanoo.

        Paljon on todistuksia siitä, että kielilläpuhuja on puhunut jonkun harvinaisen kielen harvinaista murretta ja Jumalan johdatuksesta paikalla on ollut henkilö joka ymmärtää äidinkielenään ko. murretta ja ihmettelee kuinka outo ihminen julistaa hänen kielellään evankeliumia ja kertoo salaisuuksia hänen elämästään. Uskoonhan siinä tullaan että roikuu :))

        Myös aito synnintunto on Jumala mielen mukaista murhetta, mikä saa aikaan uskoontuloa ja parannuksen tekoa. Totta on että omatunto myös voi aiheuttaa synnintuntoa, mutta jos Jumala ei ole siinä mukana niin siinä ei tulla uskoon Jeesukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Kielilläpuhumiset ja tuon mongerruksen "selittämiset" eivät ole armolahjoja, ne ovat sirkusta. Synnintunto ei ole armolahja, vaan sitä kutsutaan myös omaksitunnoksi, ja se on normaali ihmisen psyyken ilmiö "

        Kielilläpuhuminen on eräs Pyhän hengen antamista armolahjoista, missä puhuja joko rakentaa itseään Hengessä tai sitten joskus myös seurakuntaa, jos joku selittää mitä kielilläpuhuja sanoo.

        Paljon on todistuksia siitä, että kielilläpuhuja on puhunut jonkun harvinaisen kielen harvinaista murretta ja Jumalan johdatuksesta paikalla on ollut henkilö joka ymmärtää äidinkielenään ko. murretta ja ihmettelee kuinka outo ihminen julistaa hänen kielellään evankeliumia ja kertoo salaisuuksia hänen elämästään. Uskoonhan siinä tullaan että roikuu :))

        Myös aito synnintunto on Jumala mielen mukaista murhetta, mikä saa aikaan uskoontuloa ja parannuksen tekoa. Totta on että omatunto myös voi aiheuttaa synnintuntoa, mutta jos Jumala ei ole siinä mukana niin siinä ei tulla uskoon Jeesukseen.

        En epäile, etteikö joku voisi aidostikkin kokea "heräämisen " ja korjata elämänsä suuntaa. Tunnenkin tuollaisia ihmisiä . Tiedän myöskin, että osa noista on ihan pelkkää teatteria ja jonkinlaista hurmosta joka ei kuitenkaan kestä.

        Enpä ole koskaan nähnyt todistusta sellaisesta, että täysin kieltä osaamaton puhuukin jotakin harvinaista kieltä tai murretta jonka joku osaa luotettavasti tunnistaa ja kääntää.
        Laita siis jotain linkkiä tuosta. Nykyään kun on jokaisella kamerat kännyssä niin ihan mielelläni katsoisin tuollaista.


    • Anonyymi

      En itse ajattele esim. armolahjojen tarkoituksen olevan vain "todistaa" PH:n olemuksesta. Ei Häntä tarvitse vimmatusti todistella. Kuka uskoo Häneen, kuka ei.

      PH:n armolahjat ovat tarkoitetut Jeesuksen / seurakunnan / kirkon työn ja kristittyjen elämän helpottamiseksi ja vahvistukseksi, Jumala Itse on mukana, Kristus kirkon päänä.

      Armolahjat siis kuuluvat seurakunnalle. Samalla voi niitä pitää "todisteina" Jumalan toiminnasta. Kertoa, että kyseessä on Jumalan Itsensä, ei ihmisen toiminta. Kunnia kuuluu armolliselle Jumalalle.

      Jeesus halusi parantaa sairaita. Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus. Samalla todistaen itsestään, että Hän on Jumalasta lähtöinen (Jumalan Poika, Messias), joka rakastaa ja haluaa auttaa niitä, jotka Häntä tarvitsevat.

      Ei Hän tyrkytä apuaan epäuskoisille, Häneen uskovissakin on jo riittävästi autettavia! Jeesus aina pyysi luvan: "Haluatko tulla terveeksi?" Hän ei vain kuljeskellut kaduilla, niin että ihmiset parantuivat ympärillä. Hänen apunsa täytyi kunkin ihmisen omalla luvallaan ottaa vastaan, omalla sanallaan ja uskollaan Häneen.

      • Anonyymi

        Totta turiset.
        "Kristus kirkon päänä", kuten mies on naisen pää, jonka ei saa opettaa.
        Vastustan naispappeutta kristinuskon rienaamisena.


      • "Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Tästä kohdasta olen samaa mieltä.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Tästä kohdasta olen samaa mieltä.

        ""Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Juuri näin. Tähän toimintaan ei mitään "armolahjoja" tarvita. Kyse on ihmisten arvovalinnoista. Jeesuksen esimerkin mukaista työtä tekevätkin nykyään monet täysin sekulaarit tahot moninkertaisesti uskonnollisia tahoja paremmin. Esimerkkeinä vaikkapa punainen risti, amnesty, seta, lääkärit ilman rajoja, yk:n eri järjestöt jne. jne....


      • Anonyymi
        pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        ""Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Juuri näin. Tähän toimintaan ei mitään "armolahjoja" tarvita. Kyse on ihmisten arvovalinnoista. Jeesuksen esimerkin mukaista työtä tekevätkin nykyään monet täysin sekulaarit tahot moninkertaisesti uskonnollisia tahoja paremmin. Esimerkkeinä vaikkapa punainen risti, amnesty, seta, lääkärit ilman rajoja, yk:n eri järjestöt jne. jne....

        ""Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Tähän tarvitaan parantamisen ja antamisen armolahja. Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta.

        Mutta kun Kristuksen oma on saanut nämä armolahjat, niin Jeesus parantaa hänen esirukousten kautta ja myös Kristus antaa kyvyn ja viisauden antaa oikeaan kohteeseen.

        Täälläkin usein syytetään uskovia, että emme anna emmekä paranna, mutta koska uskovien antaminen on Jumalan inspiroimaa, niin tämä ei näy ulospäin yhtään emmekä saa kunniaa siitä ihmisiltä ollenkaan. Kyse ei ole siis vastikkeellisesta antamisesta, vaan toinen käsi ei tiedä mitä toinen käsi tekee kuten Jeesus osuvasti kuvaili tilannetta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Tähän tarvitaan parantamisen ja antamisen armolahja. Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta.

        Mutta kun Kristuksen oma on saanut nämä armolahjat, niin Jeesus parantaa hänen esirukousten kautta ja myös Kristus antaa kyvyn ja viisauden antaa oikeaan kohteeseen.

        Täälläkin usein syytetään uskovia, että emme anna emmekä paranna, mutta koska uskovien antaminen on Jumalan inspiroimaa, niin tämä ei näy ulospäin yhtään emmekä saa kunniaa siitä ihmisiltä ollenkaan. Kyse ei ole siis vastikkeellisesta antamisesta, vaan toinen käsi ei tiedä mitä toinen käsi tekee kuten Jeesus osuvasti kuvaili tilannetta :)

        Pyhän Hengen armolahjat ovat uudestisyntyneelle kristitylle Jumalan jakamia, erityisiä "lahjoja", eli "voimavaikutuksia", joiden kautta PH Itse toimii.

        Kyseessä ei ole uskovan oma "kyky" tehdä ihmeitä. Vaan näissä armolahjoissa Pyhä Henki Itse toimii, uskovan kautta. Uskova itse ei voi joskus kuin ihmetellä, että jaaha, nyt tapahtuu tämmöistä. Pyhä Henk täyttää uskovan ja ottaa tilanteen haltuunsa. "No, antaa tapahtua."

        Kyseessä ei myöskään ole yleishumaani hyvän tekeminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Tähän tarvitaan parantamisen ja antamisen armolahja. Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta.

        Mutta kun Kristuksen oma on saanut nämä armolahjat, niin Jeesus parantaa hänen esirukousten kautta ja myös Kristus antaa kyvyn ja viisauden antaa oikeaan kohteeseen.

        Täälläkin usein syytetään uskovia, että emme anna emmekä paranna, mutta koska uskovien antaminen on Jumalan inspiroimaa, niin tämä ei näy ulospäin yhtään emmekä saa kunniaa siitä ihmisiltä ollenkaan. Kyse ei ole siis vastikkeellisesta antamisesta, vaan toinen käsi ei tiedä mitä toinen käsi tekee kuten Jeesus osuvasti kuvaili tilannetta :)

        >>Täälläkin usein syytetään uskovia, että emme anna emmekä paranna, mutta koska uskovien antaminen on Jumalan inspiroimaa, niin tämä ei näy ulospäin yhtään emmekä saa kunniaa siitä ihmisiltä ollenkaan.<<

        Juu, uskova ei voi kuin rukoilla jonkun ihmisen / jonkin asian puolesta, mutta Jumala Itse ratkaisee, astuuko Hän ikäänkuin "mukaan" siihen tilanteesen. Täyttääkö Hän rukoiljan Voimalla ja tämän uskon kautta esim. paranna jonkun.

        Jeesus On Parantaja. Uskovat eivät paranna ketään, mutta omaten armolahjoja, näiden kautta, eli näissä voi vaikuttaa Itse Jeesus / Pyhä Henki / Isä.

        Joskus uskovat voivat toimia sielullisesti eli "lihassa", silloin ei tapahdu mitään. Näitä sielullisuuksia tuleekin uskovien välttää, eli olla rehellisiä. Ei yrittää omassa voimassaan mitään. Esim. monisanaisesti "ylistelemällä" ja pomppimalla kädet ilmassa, huutaen uskonnollisia mantroja, tällainen on omiin lihan tekoihin perustuvaa sielullisuutta ja pahimmillaan noituutta, joista ei ole pahankaan henkivallat kaukana! Jeesus kielsi tällaisen pakanallisuuden, jossa ihminen luulee Jumalan, hänen monisanaisuutensa vuoksi häntä kuulevan!

        Voimme vain rauhallisesti, uskoen ja toivoen rukoilla Jumalaa, odottaa Häntä ja Hän vastaa, jos vastaa, oman pyhän tahtonsa mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Tähän tarvitaan parantamisen ja antamisen armolahja. Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta.

        Mutta kun Kristuksen oma on saanut nämä armolahjat, niin Jeesus parantaa hänen esirukousten kautta ja myös Kristus antaa kyvyn ja viisauden antaa oikeaan kohteeseen.

        Täälläkin usein syytetään uskovia, että emme anna emmekä paranna, mutta koska uskovien antaminen on Jumalan inspiroimaa, niin tämä ei näy ulospäin yhtään emmekä saa kunniaa siitä ihmisiltä ollenkaan. Kyse ei ole siis vastikkeellisesta antamisesta, vaan toinen käsi ei tiedä mitä toinen käsi tekee kuten Jeesus osuvasti kuvaili tilannetta :)

        "Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta. "

        Eikös jo Jeesus ohjeistanut opetuslapsiaan, että työmies on palkkansa ansainnut. Kyse ei siis ollut pelkästään vastikkeettomasta lähimmäisten palvelemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Täälläkin usein syytetään uskovia, että emme anna emmekä paranna, mutta koska uskovien antaminen on Jumalan inspiroimaa, niin tämä ei näy ulospäin yhtään emmekä saa kunniaa siitä ihmisiltä ollenkaan.<<

        Juu, uskova ei voi kuin rukoilla jonkun ihmisen / jonkin asian puolesta, mutta Jumala Itse ratkaisee, astuuko Hän ikäänkuin "mukaan" siihen tilanteesen. Täyttääkö Hän rukoiljan Voimalla ja tämän uskon kautta esim. paranna jonkun.

        Jeesus On Parantaja. Uskovat eivät paranna ketään, mutta omaten armolahjoja, näiden kautta, eli näissä voi vaikuttaa Itse Jeesus / Pyhä Henki / Isä.

        Joskus uskovat voivat toimia sielullisesti eli "lihassa", silloin ei tapahdu mitään. Näitä sielullisuuksia tuleekin uskovien välttää, eli olla rehellisiä. Ei yrittää omassa voimassaan mitään. Esim. monisanaisesti "ylistelemällä" ja pomppimalla kädet ilmassa, huutaen uskonnollisia mantroja, tällainen on omiin lihan tekoihin perustuvaa sielullisuutta ja pahimmillaan noituutta, joista ei ole pahankaan henkivallat kaukana! Jeesus kielsi tällaisen pakanallisuuden, jossa ihminen luulee Jumalan, hänen monisanaisuutensa vuoksi häntä kuulevan!

        Voimme vain rauhallisesti, uskoen ja toivoen rukoilla Jumalaa, odottaa Häntä ja Hän vastaa, jos vastaa, oman pyhän tahtonsa mukaan.

        Kaikenlaisiin "hengellisiin" sairauksiin sitä saa tutustua teissä ja teidän tarinoissanne.
        T: Maallinen ihminen.


      • Anonyymi
        pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        "Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta. "

        Eikös jo Jeesus ohjeistanut opetuslapsiaan, että työmies on palkkansa ansainnut. Kyse ei siis ollut pelkästään vastikkeettomasta lähimmäisten palvelemisesta.

        ""Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta. "

        Eikös jo Jeesus ohjeistanut opetuslapsiaan, että työmies on palkkansa ansainnut. Kyse ei siis ollut pelkästään vastikkeettomasta lähimmäisten palvelemisesta."

        Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä ja aika usein myös näkymätöntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta. "

        Eikös jo Jeesus ohjeistanut opetuslapsiaan, että työmies on palkkansa ansainnut. Kyse ei siis ollut pelkästään vastikkeettomasta lähimmäisten palvelemisesta."

        Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä ja aika usein myös näkymätöntä.

        "Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä"

        No ei Jeesuksen mukaan, vaan ihan ihmisiltä se palkka ja ylöspito tulee. Jeesushan sanoi:

        "Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa mitä teille tarjotaan, sillä työmies on palkkansa ansainnut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Muussa tapauksessa kyse on enemmän tai vähemmän vastikkeellisesta parantamisesta tai antamisesta. "

        Eikös jo Jeesus ohjeistanut opetuslapsiaan, että työmies on palkkansa ansainnut. Kyse ei siis ollut pelkästään vastikkeettomasta lähimmäisten palvelemisesta."

        Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä ja aika usein myös näkymätöntä.

        Uskovaiset eivät tee työtä taivaspaikan saamisen toivossa, vaan siitä huolimatta.( helvetti pelottaa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset eivät tee työtä taivaspaikan saamisen toivossa, vaan siitä huolimatta.( helvetti pelottaa)

        "Uskovaiset eivät tee työtä taivaspaikan saamisen toivossa, vaan siitä huolimatta.( helvetti pelottaa)"

        Rakkaus Kristukseen on päävaikutin ja sitten nöyryys totella Jeesuksen lähetyskäskyä.


      • Anonyymi
        pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        "Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä"

        No ei Jeesuksen mukaan, vaan ihan ihmisiltä se palkka ja ylöspito tulee. Jeesushan sanoi:

        "Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa mitä teille tarjotaan, sillä työmies on palkkansa ansainnut."

        ""Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä"

        No ei Jeesuksen mukaan, vaan ihan ihmisiltä se palkka ja ylöspito tulee. Jeesushan sanoi:

        "Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa mitä teille tarjotaan, sillä työmies on palkkansa ansainnut.""

        Uskovan palvelutyö on aina vastikkeetonta, sillä Jumala huolehtii elannosta.

        Maallisen ihmisen palvelutyö on vastikkeellista joko materiaalisesti tai maineenhallinnan kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä"

        No ei Jeesuksen mukaan, vaan ihan ihmisiltä se palkka ja ylöspito tulee. Jeesushan sanoi:

        "Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa mitä teille tarjotaan, sillä työmies on palkkansa ansainnut.""

        Uskovan palvelutyö on aina vastikkeetonta, sillä Jumala huolehtii elannosta.

        Maallisen ihmisen palvelutyö on vastikkeellista joko materiaalisesti tai maineenhallinnan kannalta.

        Oletko saanut Jumalalta pankkikortin jolla voit maksaa halpahallissa?

        ellet ole saanut älä viitsi puhua teorioita, tuskin olet päivääkään ollut sillä Jumalan elannolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Jumala antaa sen palkan uskoville, koska uskovien palvelutyö on aina vastikkeetonta ja pyyteetöntä"

        No ei Jeesuksen mukaan, vaan ihan ihmisiltä se palkka ja ylöspito tulee. Jeesushan sanoi:

        "Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa mitä teille tarjotaan, sillä työmies on palkkansa ansainnut.""

        Uskovan palvelutyö on aina vastikkeetonta, sillä Jumala huolehtii elannosta.

        Maallisen ihmisen palvelutyö on vastikkeellista joko materiaalisesti tai maineenhallinnan kannalta.

        Oliko siis Jeesuksen ja hänen opetuslastensa palvelutyössä ja siitä saatavassa elannossa kyse siitä, että he eivät olleet uskovia? Jeesus salli opetuslapsille ylöspidon heidän työstään. Kerrotaan että Jeesus sai avustusta varakkailta seuraajiltaan. Mitä maineenhallintaan tulee, kerrotaan myös miten Jeesuksen maine levisi voimakkaasti, ja se oli hyvä asia.


      • pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        ""Hän kulki köyhien ja halveksittujen keskellä parantaen ja nostaen heitä ylös kurjuudesta. Tämä oli ja on Kristuksessa toimivien "armolahjojen" päätarkoitus."

        Juuri näin. Tähän toimintaan ei mitään "armolahjoja" tarvita. Kyse on ihmisten arvovalinnoista. Jeesuksen esimerkin mukaista työtä tekevätkin nykyään monet täysin sekulaarit tahot moninkertaisesti uskonnollisia tahoja paremmin. Esimerkkeinä vaikkapa punainen risti, amnesty, seta, lääkärit ilman rajoja, yk:n eri järjestöt jne. jne....

        ”Kyse on ihmisten arvovalinnoista. Jeesuksen esimerkin mukaista työtä tekevätkin nykyään monet täysin sekulaarit tahot moninkertaisesti uskonnollisia tahoja paremmin.”

        Kyllä, kyse on myös arvovalinnoista. Tuon ymmärsin tosin niin, että yksilötasolla voi käyttää niitä omia lahjojaan muiden hyväksi.
        Sekin on totta, että monet sekulaarit tahot tekevät todella hyvää työtä.


    • Anonyymi

      Uskovat eivät saisi toimia "palkan" toivossa, vaan siksi, että on oikein nk. tehdä hyvää ihmisille, eläimille, maailman luonnolle. Hoidettava "leivisköitään" siksi, että leiviskät on annettu hoidettaviksi. Palkka tulee, jos tulee, mutta sitä ei saa ajatella. Muutoin menee nk. ansio-toiminnaksi ja joka on vastoin itse UT:n oppia.

      Kun ihminen hylkää nk. syntisen elämäntavan ja alkaa tosissaan seurata Jeesusta, tätä seuraa erinäiset asiat. Tulee paljon kiusauksia, paljon pahaa, mutta myös paljon siunausta, etenkin jos ja kun Kristuksen seuraaja todellakin hylkää maailmallisen elämän. "Toinen jalka maailmassa" altistaa monenlaisille vaaroille.

      Jos tämän on itse kokenut, tietää kuinka paha maailma on, kuinka tekopyhiä ja samalla vaarallisia ovat sen ihmiset. Mutta tällä tiedolla on myös kova hintansa.

      Autuas se, joka uskoo ja varoo ajoissa, kun muut varoittavat.

      • Anonyymi

        Uskova tekee työtään aina Kristukselle. Jos sitten Jumala suo hänelle palkan niin tietenkin se tulee elääkseen ottaa vastaan. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskova tekee työtään aina Kristukselle. Jos sitten Jumala suo hänelle palkan niin tietenkin se tulee elääkseen ottaa vastaan. Amen

        Elääkseen hyvin yltäkylläisyydessä ja vaivattomuudessa, jos jatkuva kiittely ja rukoilu ei vaivaa.


      • ”Uskovat eivät saisi toimia "palkan" toivossa, vaan siksi, että on oikein nk. tehdä hyvää ihmisille, eläimille, maailman luonnolle.”

        Tämä on aika mielenkiintoinen näkemys. Totta kai siitä tulee vähintään hyvä mieli, kun tekee hyvää. Se takaa sen, että sen tekemistä jatketaan. Hyvän mielen voi ajatella olevan vaikka sitä, että omatunto pysyy rauhallisena tai sitä, miten se hyvä ikään kuin kertaantuu koko ajan.

        Tavallaan ymmärrän tuon ”ansio toiminnan”. Mutta tarkoitetaanko sillä ehkä sitä, että odotetaan vastapalveluksia tai muuta vastaavaa?


    • Anonyymi

      Kun päästä nousee höyry, silloin on kysymysksessä Pyhä Hönki.

    • Anonyymi

      Sopii suurelle enemmistölle>^< Pelastussuunnitelma on kuitenkin valmis.
      Jooel:2:28~Apostolien teot:2:17.

    • Anonyymi

      Tulkaa - kaikki on valmiina! Amen

    • Anonyymi

      Joh.1:12 lupaa Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, (Jeesuksen) hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskovat Hänen nimeensä..
      Jeesus lupaa myös, että sitä joka minun tyköni tulee minä en heitä ulos. Joh 6:37..
      Pyhä Henki on se joka kirkastaa Jeesuksen yksityisen ihmisen elämässä..
      Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, Hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä(siis Jeesus) olen teille sanonut..
      Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion, synnin koska he eivät usko minuun,vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe, ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on toimittu..näin Jeesus sanoi Joh.16:8-11..
      Apt. teot 2 kertoo Pyhän Hengen täyteydestä..joka annetaan voimaksi todistaa Jeesuksesta..
      Room. 8:16 kertoo Henki itse(siis Pyhä Henki)todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia..
      Näin Pyhä Henki antaa meille todistuksen siitä, että olemme Jumalan lapsia..
      Jeesus rakastaa sinua ja jo se, että kyselet Pyhästä Hengestä, osoittaa että Jumala kutsuu sinua.
      Jokainen etsivä löytää .
      Siunausta elämääsi.

    • Anonyymi

      Viesti ketju on vanha.....mut...
      Eikös kaikessa ole pyhä henki jollain tavoin,joka elää?
      (Tarkoitan lähinnä ihmisiä).Uskopa mihin tahansa.

    • Anonyymi

      Kielillä puhuminen, vapina ja pyöriskely valtakunnan salien lattioilla!
      😁

    • Anonyymi

      Ihminen joka tunnustaa Jumalan Pojan ihmiseksi syntyneeksi on oikeassa hengessä ,henki todistaa hänet muu on riivaajien oppeja.

      • Anonyymi

        Kristuksena jeesuksen uskomalla välttää kadotuksen alakertaan.


    • Anonyymi

      Jos olet oikesti uskiossa, sinussa on lapseuden henki, juoka todistaa, että sinä olet Jumalan lapsi.

      Pyhän Hengen kaste on sitten asia erikseen.

      Roomalaiskirje:
      8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1999
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1455
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1435
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1156
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1139
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      884
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      860
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      735
    9. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      685
    10. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      262
      674
    Aihe