Onko nettikaverit oikeita kavereita

Anonyymi

Haluun tietää mitä muut ajattelee tästä, että onko nettikaverit oikeita kavereita? Mun mielestä ehdottomasti on.

11

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ne, ehdottomasti. Samahan se että jutteleeko asioista kasvokkain jonkun ihmisen kanssa, puhelimessa, tai netissä. Netti on vain laajentanut mahdollisuuksia saada kavereita.

    • Anonyymi

      Kavereita ehkä mutta ystäviä ei jos ei ikinä livenä tapaa......monethan puhuu ystävinään esim facekavereista joita ei ikinä oo ees tavannu .....mulle ne on vaan facekavereita joita en edes itse ole kavereiksi pyytänyt vaan he ovat sen kaverikutsun lähettäneet syynä että olemme samassa ryhmässä......heitäkään ei onneksi ole kuin pari kun olen hyvinkin tarkka siitä ketä kavereikseni hyväksyn.

    • Anonyymi

      Ne ei ole ystäviä. Riippuu siitä mitkä kriteerit laittaa ystävyydelle. Tuttuja ehkä. Somessa ystäviksi luullaan insta ym tuttuja, mutta somessa on helppo jättää tai hylätää jos ei tarvitse. Aito ystävä on jotain muuta kuin somen hyvänpäivän tuttu.

    • Anonyymi

      Nettikaverista ei voi 100% varmaksi tietä keitä he ovat. Netissä kukin voi kehitellä itselleen hahmon jollainen haluaisi olla. Tai jonka luulee vastapiolen haluavan olla.

      Heidän kanssa on OK heittää huulta, mutta paras pysyä pois liian henkilokohtaisista heidän kanssaan.

      • Anonyymi

        Juu, ei nettikavereita voi edes ottaa todellisina kavereina, ainakaan pelikavereita.
        Joillakin voi olla satoa pelikavereita, meinaako se jokaisen kanssa deitata
        Joillakin on erikoinen luokittelu käsitys esim. pelikavereista, kuin pelikaverit olis kavereita, joiden kanssa seurustellaan.
        Pelissä voi olla minkä ikäisiä tahansa pelaamassa verkossa keskenään, eikä iällä pitäs olla mitään merkitystä pelaamisen osalta, kun kenekään pärstä ei pelissä näy.
        Siellä voi olla 90 vuotias papparainen pelaamassa nuoria teinejä vastaan.
        Iällä on merkitystä vain seurustelu suhteessa, eikä pelaaminen ole mitään seurustelua, vaan pelaamista, eikä deittailu kuulu pelaamiseen.
        Ei siellä edes pelata kasvokkain, vaan pelihahmon kautta.
        Pelissä, jos jutellaan, niin aiheet liittyy peliin, eikä mihinkään henkilökohtaisiin asioihin,
        Joka utelee henkilökohtaisia asioita pelin aikana, niin ei kuulu edes pelaamaan.
        Juttelun alustaksi riittää chatti kirjoittelu ja jos pelaaja kyselee, että onko mikrofonia, että voi jutella, niin ihan hyvin voi heittää valkoisen valheen, ettei ole mikrofnia.
        Ei pelaamiseen edes kuulu jaaritella kaikenalsta, vaan pelata, turhat höpinät pois, ne vaan häiritsee pelaamista.

        Uskotteko, että peleissäkin esiintyy mustasukkaisuutta.
        Jos on naipelihahmoja, niin miespelihahmo joukko voi piirittää naista ja paikalle eksynyt miespelihahmo joukolla ajetaan pois.
        Vähän hölmöjä nuo pelaajat, naisepelihahmon pelaaja voi olla ihan hyvin mies ja pelaaja voi valehdella ikänsä.
        Varsikin, jos pelaajat häiritsevät pelaajaa kaveripyynnöillä, niin valehtelee, että on 70 vuotias ukkeli, niin johan loppuu kaveripyynnöt.

        Eikä kannata mikrofoonin kautta keskustella, monilla on niin huonolaatuinen nettiyhteys ja headsetti, ettei niiden puheesta ota erkkikään selvää varsinkaan, kun englantia puhuvat.


    • Anonyymi

      Vaimolla on facebookissa ystävinä melkeinpä kaikki sen exät ja kuulemma vieläkin on tunteitakin jäljellä. Veikkaisin että ovat niitä tosiystäviä.

    • Anonyymi

      Tutut henkilöt samalta palstalta tunnistaa ja vastaukset voi melkein arvata kuten oikeidenkin kavereiden osalta, mutta jos et tiedä nimeä tai tunnista kasvoja, niin ei ne oikeita ole.

      Sen voi tietysti testata, eli ehdottaa tapaamista. Joko se onnistuu tosi hyvin, tai sitten tapaamisessa toteaa että ei oikeastaan halua olla tuon kaveri. Tai sitten vastaus ehdotukseen on pelkkä ei, tai katoaminen.

      Omat nettituttuni ovat sellaisia että en ole ihastunut kehenkään heistä. Kunhan osallistun keskusteluun ajan kulukseni.

      Oikeassa elämässäkin on joskus vaikea tunnistaa kuka on oikea kaveri, ja kuka vain kuluttaa aikaa seurassa. Minun parhaat kaverini ovat olleet sellaiset että ovat voineet jättää minut yksin kesken illanvieton, mutta enää sellainen ei tule yllätyksenä.

    • Anonyymi

      Kavereita, ehkä jossakin mielessä joo, mutta ei oikeesti.
      Moni feikkaa, esittää jotain sosiaalisessa mediassa.
      Esmes mun ystävissä on paljon näitä jotka ovat kasvokkain aivan eri persoonia ku somessa.

    • Anonyymi

      Oikeiksi kavereiksi en lähtisi netin välityksellä ketään omimaan. Hyvän nettikirjoittajan kun tapaa ketjuissa ja vuorokirjoitukset skulaa, silloin voisi kiteyttää toisen hauskaksi seuraksi.
      Tajuttava ette laita itseä koko palstan armoille kertomalla asioistaaan, joita voisi katua jälkeenpäin.

    • Anonyymi

      On ne

    • Anonyymi

      Totta kai ovat. Minulla ei ole yhtään kaveria/ystävää, joita tapaisin tai joiden kanssa viettää aikaa, mutta netistä on muutama ystävä ja keveri löytynyt ja nimenomaan verkkopelin parissa.
      XBoxOne pelikonsolilla pelaan ja on tosi siisti ominaisuus, että näkee missä ystävät/kaverit on sillä hetkellä, kun olet konsolin avanut.
      Pelaan kalastus peliä ja muutaman kerran olen ollut ystävän kanssa kalassa samassa mapissa, kun vähän aikaa sitten ystävän pelissä sain.
      Ystävän kanssa voi keskustella chatissa tai myös headsetillä jutella.
      Jokaisella on oma pelihahmo, joka on tosi realistinen eli nainen/mies pelihahmo ja peli on muutenkin tosi realistinen ja sopii ystävän kanssa pelaamiseen, koska sä näet ystävän pelihahmon.
      Vaikka pelissä on pelihahmo, niin pelihahmon takana on oikea ihminen pelaamassa.
      Siinä voi myös lisätä ystäviä kesken pelin, jos haluaa, että tapaa jonkun jonka kanssa on pelanut, mutta joka ei ole vielä ystävä/kaveri, niin näet missä hän pelaa ja voi sit mennä ystävähuoneeseen pelaan ja ystävä on siellä pelaamassa.
      Pelaajan profiilin myös näkee ja joillakin ei ole vielä yhtään ystävää/kaveria, niin voi lähettää ystävä pyynnön ja sen jälkeen on ainakin seuraaja, jos ei ystävä lisää sinua ystäväkseen, jolloin olen myös ystävä.

      Verkkopelit on todella sosiaalisia, eikä mitään yksin pelaamista ja verkkopelissä saadut ystävät/keverit on kavereita ja ystäviä nettikavereita.
      Enemmän pelikavereiden/ystävien kanssa ollaan tekemisissä, kuin facebook kavereiden,
      Eihän facebookissa kuin päivitetään kuvia ja vastaavaa, ei siellä esim. pelata kavereiden kanssa keskenään samaan aikaan, kuten verkkopelissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe