Onko järkevää kaivella epäkohdat molemmin puolin samalla kertaa?

Anonyymi

Useamman vuoden suhteessa ainakin mulle on päässyt kerääntymään jonkun verran asioita mistä pitäisi keskustella. Olisi tietysti ollut viisasta hoitaa asiat aina samantien pois päiväjärjestyksestä, mutta olen ikään kuin ajanut itse itseni tossun alle ja jättänyt omat haluamiseni taka-alalle niin se on sitten jäänyt. Vuosien vieriessä on kuitenkin alettu lähestymään sitä pistettä että jotain tarttis tehdä, ei tässä ole elinvuosia kuitenkaan jäljellä loputtomasti enkä halua niitä vuosia viettää keräämällä aina vaan lisää taakkaa.

Jos joskus saan suuni auki niin se on mahdollista - joskin epätodennäköistä, sanoisin - että siitä ajaudutaan sitten oikein kunnon tivaamiseen ja väittelyyn jossa vastapuoli haluaa myös keskustella itse kokemistaan epäkohdista. Niin tuli sitten mieleen tässä aamutuimaan että onko tuollainen hyödyllistä keskustelua? Siis jos J kertoo että sitä harmittaa asia C, V ja B ja niihin pitäisi saada jotain tolkkua ja mutta tolkun etsimisen sijaan vastapuoli sitten haluaakin kertoa kuinka hänen mielestä W, E ja R ovat perseestä ja NIIHIN pitäisi saada tolkku. Itse olisin ehdottomasti sen kannalla että se joka keskustelun aloittaa, saisi hoitaa asiansa loppuun ja vastapuoli palatkoon omiin ongelmiinsa esimerkiksi viikon päästä jolloin nuo asiat eivät sekoittuisi ja 'alkuperäisen kysyjän' asiat olisi saatu johonkin malliin.

Erityisen huonolta musta toi molemmin puolisten epäkohtien samanaikainen vatvominen kuulostaisi siksi, että se heikompi osapuoli - meidän tapauksessa siis minä - todenäköisesti silloinkin joutuu antamaan periksi omista asioistaan kun voimakkaampi osapuoli jyrää omilla näkemyksillään.

Ootteko mitä mieltä asiasta?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä enemmän asioita vatvoo ja pui, sen enemmän ne sotkeutuvat. On suosittu oppi, että puhumalla asiat selviävät. Silkkaa haihattelua.

    • Anonyymi

      Kiitos aloituksesta. Se tuo niin ilmielävästi mieleen, avioliittoni, exän kanssa. Tietenkin myös, vaikkei ehkä saisi, vertaan sitä nykyiseen suhteeseeni.

      Olet pohtinut epäkohtia mielessäsi, pitkään. Pureksinut mielessäsi valmiiksi, Kuitenkin kumppanisi pitäisi siltä istumalta, kun päätät keskustella asiasta, vastata. Koska asia on pohdinnoissasi kasvanut isommaksi, kuin se alkujaan oli, kumppani vastaa samalla mitalla. Hyökkäys on paras puolustus. Huono peli jos molemmat häviää. Molemmat miettivät asioita omineen. Eikä mikään korjaannu.

      Haluaisit sinun asiasi ensin korjaantuvan. Itse haluisit sen viikon ennenkuin kumppanisi asiaa hoidettaisiin. Eli pelaat aikaa. Haluat itsellesi ajan, jota kumppanillesi et soisi. Mikään ei muutu, mikään ei korjaannu. Samat asiat pyörivät ja pulpahtelevat pintaan. Toi uhriutuva ja marttyyrin viita on myös tehokas ja varma tapa pilata parisuhde. Erityisesti jos ja kun itse aloittaa hyökkäyksen. Siinä pelaa kaksilla korteilla, Uunoa ja ryysypokkaa.

      Uudessa suhteessani jota on parivuotta takana, säännöt on toiset.
      Kulttuurikin on toinen.
      Vaikka olenkin 3 viimeistä keskustelua tavallaan hävinnyt, mulla on voittaja fiilis.

      Eka koski alkoholin käyttöäni. Mulla on 1 pullo olutta jääkaapissa. Jonka sanoin juovani luultavasti juhannuksena. Josta keskustelu lähti. Sanoin etten usko että alkoholi koskaan tuottaa meille minkäänlaista ongelmaa.
      Johon hän totesi että, sen ainoan kerran, kun olen ollut hieman päihtynyt, noin vuosi sitten, hän olisi halunnut rakastella kanssani, mutta halusin käydä nukkumaan :). 1-0 hänelle.

      2 koski rakkautta. Hän sanoi rakastavansa minua eniten maailmassa.
      Totesin: Hänellä on teini-ikäinen poika, jotka rakastavat toisiaan silminnähden rajattomasti. Ymmärrän etten edes kilpaile samassa sarjassa.
      Naiseni totesi siihen: Päästän hänet aikanaan menemään, sinusta en luovu koskaan.
      2-0 hänelle :)

      Tänään hän sanoi minun nousseen liian aikaisin. Kerroin nukkuneeni 7 tuntia, johon olen tyytyväinen. Muistako kun tavattiin, nukuin öisin vain 4-5 tuntia, eikä niitäkään yhtäjatkoisesti?
      Hän totesi siihen että: Sinun täytyy nukkua vähintään 6 tuntia, muuten olet vihainen.
      minä: Valitettavasti olet oikeassa. Mutta tykkään siitä että voin myöntää sen. Minun ei tarvitse puolustautua, koska et syytä minua siitä.

      Ongelma, Ongelman seuraukset ja ratkaisu. Ei riitaa, ei syyttelyä. Hän myös ymmärtää etten ole hänelle vihainen, mikä on erityisen tärkeää. Tiedän itsekin ärsyyntyväni, jos en nuku tarpeeksi. Siksi varaankin aikaa nukkumiselle vähintäänkin riittävästi. Joskus menneisyyden peikot vaan vievät unen. Kuitenkin parempaan suuntaan mennään siinäkin asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe