Pillereiden lopetus ja oudot kivut

paranoid

Lopetin pillereiden käytön melkein kuukausi sitten lähes viiden vuoden käytön jälkeen. Muutama päivä sitten mulle ilmaantui "outoja" oireita eli rintoja aristaa ja alavatsaa vihloo. Kysyisinkin että onko muilla ollut tällaisia vaivoja pillerien lopettamisen jälkeen. Eli liittyvätkö nämä vaivat pillereiden lopettamiseen vai täytyykö alkaa miettimään raskauden mahdollisuutta. Pillereiden jälkeen käytetty kortsuja ( ei ole mennyt rikki eikä luisunut paikoiltaan). Milloin vois varmasti raskaustestistä saada varman vastauksen? Ilmeisesti pilsujen lopettamisen jälkeen kuukautiskierto saattaa heitellä aika tavalla... Milloin siis raskaustestin aika?

13

19196

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytön paikat

Moi!! Mullakin on kohta kuukausi pillereiden lopettamisesta vierähtänyt ja alavatsa on ollut ihmeen kipee.. myöskin rintoja aristanut (varsinkin nännit!!) luulisin että siihen liittyy nämä vaivat.. Voihan sitä aina raskaustestin tehdä jos on epävarma ;)

• Samoin täällä

Mäkin lopetin pillereiden syömisen muutama kuukausi sitten noin 5 vuoden syömisen jälkeen. Mullakin on ollut vastaavanlaisia oireita, alavatsaa vihlonut ja rinnat ovat ihmeen arat (mitä mulla ei ole ollut ikinä!). Raskaana en ole, testi on tehty ja kuukautisetkin tulivat vähän sen jälkeen. :)

Välillä vihloo enemmän ja välillä vähemmän. Samoin rintojen kanssa. Ei ole ollut vielä niin monia kuukautisia pillereiden syönnin lopettamisen jälkeen, että osaisin sanoa, riippuvatko kiput kuukautiskierrosta. Mahdollisesti. Etenkin vatsallani nukkuessa rinnat aristavat. Ikinä ennen ei ole tällaista ollut.

Onko muita kohtalotovereita, jotka osaisivat kertoa näistä oudoista kivuista enemmän?

• minullakin

Lopetin pillerit kuukausi sitten n.5 vuoden käytön jälkeen. Nännit ovat olleet arat ja alavatsaa vihloo (vasta n.3 päivää). Mutta positiivisenä asiana elämänlaatu parantunut muuten, olo on energisempi ja mieli pirteämpi.

Minkälaisia muita kokemuksia pillereiden lopettamisesta, positiivisia ja negatiivisia puolia???

Onko ollut vaikutusta esim. painoon, ihoon, urheilusuorituksiin???

• Petta

Minäkin aikoinaan ajattelin testata taukoa ja olin siis syömättä pilsuja yhden kierron ajan.Meinasin kuolla!sattui mahaan niin sairaasti..pilsujen aikana ei oo mitään kipuja koskaan. Alunperin aloin syömään pillereitä epäsäännöllisten menkkojen takia, ja kun lopetin kuukaudeksi pillerit niin kappas, kierto oli taas tyyliin 40 päivää. joten toiste en taukoa pidä ellei ole pakko. Ja viimeistään silloin kun lapsia hankin.
      Mutta nuo kivut johtuu vaan ihan siitä että hormonit heittelee:)

• myös

Mullakin oli outoja vatsakipuja lopetettuani e-pillerit. Runsasta turvotuksen tunnetta ja epämääräisiä kipuja. Pelkäsin raskautta, mutta enpä kuitenkaan raskaana ollut. Nuo kivut osuivat juuri pillereiden lopettamisen jälkeiseen aikaan, että tod.näk. siitä johtuivat. Nyt muutaman kuukauden jälkeen kivut ovat jo poissa. Pillereiden lopettamisen jälkeen iho on alkanut kukkimaan jonkin verran. Sinänsä tylsä asia, kun ennen pillereiden syömisen aloittmista ei ole ollut iho-ongelmia...mitä nyt joskus teinivuosina vähän. No, eipä mua kuitenkaan haittaa, kun olo on muuten parempi. Mulle lopetuspäätös oli ainakin paras ratkaisu = )

• Siili

Pillereiden lopettamiseen liittyvissä kovissa vatsakivuissa kannattaa ottaa huomioon myös endometrioosin mahdollisuus. Mikään pieni tasainen jäytämisen tunne tuskin on endoa, etenkään pahaa, mutta äkilliset kovat krampit, alavatsan nipistelyt ja ulostamiskivut ovat tyypillisiä endometrioosille. Joillainhan pillerit ehkäisevät endon kasvua, jolloin se voi villiintyä niiden lopettamisesta.

• hmm
        Siili kirjoitti:

Pillereiden lopettamiseen liittyvissä kovissa vatsakivuissa kannattaa ottaa huomioon myös endometrioosin mahdollisuus. Mikään pieni tasainen jäytämisen tunne tuskin on endoa, etenkään pahaa, mutta äkilliset kovat krampit, alavatsan nipistelyt ja ulostamiskivut ovat tyypillisiä endometrioosille. Joillainhan pillerit ehkäisevät endon kasvua, jolloin se voi villiintyä niiden lopettamisesta.

Vatsakivut voivat johtua myös munasarjakystasta. Kipujen jatkuessa kannattanee mennä lääkäriin.

• Sanna

Minäkin lopetin pillerit tasan kuukausi sitten. Olin syönyt Cilest-merkkisiä viiden vuoden ajan (välissä noin puolen vuoden tauko). Nyt en tunne kroppaani omaksi, kädet tärisevät ja mikä pahinta: olen henkisesti hajalla!

Olen yleensä ollut aktiivinen, ahkera, helposti innostuva ja iloinen. Olen suunnilleen ollut kokoajan jalat irti maan pinnasta, kova vauhti päällä. Nyt olen ihan maassa. En jaksa hoitaa asioita, väsyttää ja mielessä pyörii kaikkea masentavaa.

Juttelin tänään terveydenhoitajan kanssa. Hän kehotti varaamaan ajan lääkärille. On kuulemma mahdollista saada jotakin "hormonilääkitystä" (siis vähemmän ja harvemmin kuin pillereiden hormoniannos, mutta kuitenkin), jotta olo paranisi. Oireeni ovat terveydenhoitajan mukaan vieroitusoireita. Pillereitähän ei voi lopettaa vaiheittain, kuten esim. kahvin tai tupakan voi. Olenkin heti maanantaina varaamassa ajan lääkärille.

Onko kellään kokemusta tällaisesta? Onko pillereistä eroon pääseminen onnistunut "luonnollisesti"?

• juuli

Minä lopetin pillereiden käytön 5viikkoa sitten syötyäni niitä 8vuotta. Tänään tein raskaustestin kun menkkoja ei kuulu ei näy!!! Negatiivista näytti! Parin päivän ajan vatsassa ollut "outo tunne" Ei kipu, mutta ei ihan normaali olotila! Menkka kivut ilman menkkoja?
      Kuinkakohan kauan voin huoletta odotella niitä... vai joko pitäisi mennä lääkäriin? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

• vaan

Ottakaas nyt ihan rauhallisesti.Kyllä ne menkat sieltä tulee kun on sen aika.Tietysti se voi heittää paljonkin kun kroppa alkaa taas toimia luonnollisesti.Itse olen lopettanut kertaalleen harmonetit ja oli alavatsakipuja useita päiviä.Menkat tuli sit joskus aikanaan.Nyt olen lopettanut nuvaringin käytön ja on turvotusta ja alavatsakipuja.Menkat tulee sit taas joskus kun kerkiävät.

• lara

no puuh, mä täällä jo ihan paniikissa mietiskelin aborttia ku lopetin kans pillerit kuukausi sitte ja ihmeellinen tunne mahassa oli viime viikolla ja tänää nännejä alko aristaan ihmeellisesti, ihan erilailla ku menkkojen aikaan. eikä menkkoja kuulu eikä näy. tiesin kyllä et ne ei ehkä tuu heti mut.. huih ehdin jo säikähtää :) eli enpä juokse vielä aamulla apteekkiin vaan oottelen vielä rauhassa jonku aikaa.
      kiitti.

• Nuva Ring

Lopetin marraskuussa ehkäisyrenkaan käytön.Menkat tulivat pari ensimmäistä kuukautta normaalisti, sen jälkeen kierto olikin 56pvä!Alavatsaa vihloi niin paljon että jouduin vain makaamaan sohvalla.Rinnat myös turposivat ja olivat kipeät.Lääkärissä kävin kun luulin että on jokin tulehdus...Ehkäisyn lopetettua naama on ruvennut kukkimaan finneistä ihan kunnolla...nuorempana ei ole ollut mitään. :( Kai se tästä...kun hormoonit tasoittuvat...

• sgrkglr

Itse lopetin nuvaringin myös pari kuukautta sitten ja nyt noin viikko sitten alkoi kova alavatsan vihlontakipu. Koko alavatsa ja maha tuntuu jotenkin jännältä. Pelästyin itsekin että onko raskautta tai jokin tulehdus, mutta ei ainakaan pissatesteissä mitään näkynyt vielä. Toivottavasti menisi ohi nämä kivut ja olotila tasoittuisi. Jouduin jo sairaslomaakin hakemaan olotilani takia kun mahaan vihloi niin kovasti. Kaipa tämä tästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe