Ärtyvä suoli ja karppaus

Anonyymi

En löydä enää viestiketjusta lukemaani kommenttia, jossa joku (oliko hpv27??) mainitsi että sairastaa IBS:iä. Ja kuitenkin käyttää runsaasti viljaa ja ruista jne. Oliko se niin? Mulla on ollut samoja, suolistovaivoja sun muista oireita ja viljan syömisen lopettaminen on selkeästi auttanut asiaa, kaikki vaivat on poistuneet. Oli kauheita ilmavaivoja jne, ripulia ja muuta, kipuja jne. Eikö viljattomuus olisi kokeilemisen arvoinen asia? Tai karppaus?

terv. ketonoviisi

36

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IBS:ää on montaa tyyppiä. Minulle ei käy rasva, fruktoosi eikä maito. IBS hoidetaan elimimointidieerillä eli syödään ruokaa joka ei aiheuta vaivoja ja kokeillaan joka kolmas päivä riskielintarvikkeita. Karppauksen ei noussut kuin kolesteroli.

      • Anonyymi

        Oletko kokeillut Alforexia? Siis apteekista saatava (sikamaisen kallis) tuote. Minä kokeilin sitäkin ja nähtävästi on auttanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut Alforexia? Siis apteekista saatava (sikamaisen kallis) tuote. Minä kokeilin sitäkin ja nähtävästi on auttanut.

        Ei ole nykyään ongelmia kun vältän noita ongelmatuotteita. Reissatessa yritän vuokrata enkä asua hotellissa juuri tuon takia. Onneksi täysjyvää saa ainakin Espanjassa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ei ole nykyään ongelmia kun vältän noita ongelmatuotteita. Reissatessa yritän vuokrata enkä asua hotellissa juuri tuon takia. Onneksi täysjyvää saa ainakin Espanjassa.

        Minua kiinnostaa, että miten ja mistä saat hoidettua rasvahappoja itsellesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaa, että miten ja mistä saat hoidettua rasvahappoja itsellesi?

        Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä ja ongelmia tulee vasta jos syö makkararuokia tai pitsaa. Maitoa kestän reilun desin kerralla sokeria tulee lähinnä lonkerosta.


      • Anonyymi

        Tuore ruisleipä kuinka hyvää olisikin,minulle taas se ei valitettavasti ollenkaan käy.Aivan kuivia siivuja täytyy syödä jos meinaa ruisleivällä herkutella.Käristetyt ruoat ovat kaikki kiellettyjä. muuten tulee ongelmia ,pahoja.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä ja ongelmia tulee vasta jos syö makkararuokia tai pitsaa. Maitoa kestän reilun desin kerralla sokeria tulee lähinnä lonkerosta.

        Olisi mielenkiintoista tietää millanen on hpv27 sinun rehellinen yhden päivän menu. Minkä kanssa otat tuota rypsiöljyä? Eikö sinun kannattaisi kokeilla juuri MCT-öljyä? Sitähän näemmä määrätään lääkärin toimesta niille joilla imeytymishäiriöitä.

        https://www.nutricia.fi/wp-content/uploads/2018/07/MCT-öljy.pdf

        Oletko kokeillut?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä ja ongelmia tulee vasta jos syö makkararuokia tai pitsaa. Maitoa kestän reilun desin kerralla sokeria tulee lähinnä lonkerosta.

        Kuule hoopeevee27. Olen sinun kanssa kirjoitellut kerran osiossa nimeltä yleistä laihdutuksesta. Muistan kun kirjoitin syöväni aronianmarjoja ja selitin niiden tutkituista (ei niin paljon Suomessa tutkituista) terveysvaikutteista. Sinä taisit väittää, ettei niistä mitään tutkittua hyötyä ole. Ja väitit kuinka hedelmät on paljon parempia kuin marjat.

        Senpä takia vähän huvitti lukea, kun yhdessä vuosi sitten kirjoitetussa kommentissa ilmoititkin istuttavasi aroniapensaita. Hyvähän se on jos sitten ymmärsit asian ja Finelissäkin jo aroniat mainitaan. Mutta tavallaan pilkkaat ensin jotain ideaa tai tietoa jos joku sen esittää kunnes itse esität asian vähän kuin omana ideana, jolloin siitä tuleekin joku "oikea" ja suositeltava juttu. Tämä naurattaa joka kerta.

        Muutenkin kun lukee ja analysoi sinun kirjoitelmia, sinulla on vaan pakko olla oikeassa ja vähätellä ja pilkata toisten esittämiä keinoa hoitaa terveyttään. Sinun jutut on aika ristiriitaisia. Ja jos se pitää paikkansa kuinka paljon sinulla on sairauksia ja ylipainoa niin en kyllä esiintyisi minään asiantuntijana täällä, jos ei nyt joku halua sairastua samalla lailla kuin itse, kaikenmaailman suolistosairauksiin, eikö se jo kerro ettei sulla ole hommat hanskassa ruuan suhteen. Olet ollut täällä karppausta vastaan alusta asti, ja nyt sitten oletkin itse mukamas hyväkarppaaja, näin kirjoitat. Ja silti vedät kaljaa ja valitat ettei ihmiset syö sitä mitä ohjeissa sanotaan. Sanotaanko karppausohjeissa, että siihen kuuluu valtavat verensokeripiikit aiheuttava olut? Minulle on tullut mieleen että olet katkera ja vihainen kaikille jotka on onnistuneet pysyttelemään terveinä vaikka niillä Antin opeilla, tai jonkun muun karppauslääkärin. Heitähän on jo vaikka kuinka paljon. Itse karppaan silloin tällöin Antin ohjeilla. Ja olen terve. Mutta toi Heikkiläviha on jotain kummaa, eikä ole tietoa mistä se johtuu sillä onhan Suomessa ties kuinka monta karppausta harrastavaa lääkäriä ja sitä suosittelevaa ravitsemusasiantuntijaa. Olet juuttunut johonkin vanhaan.

        Ei kannata olla omasta sairaudestaan katkera ja lytätä niitä jotka voi hyvin omalla ruokavaliollaan. Sinä et selvästikään voi hyvin. Siitä pahoittelut, mutta tuollainen myrkynkylväminen ei sekään edistä omaa mielenterveyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää millanen on hpv27 sinun rehellinen yhden päivän menu. Minkä kanssa otat tuota rypsiöljyä? Eikö sinun kannattaisi kokeilla juuri MCT-öljyä? Sitähän näemmä määrätään lääkärin toimesta niille joilla imeytymishäiriöitä.

        https://www.nutricia.fi/wp-content/uploads/2018/07/MCT-öljy.pdf

        Oletko kokeillut?

        MCT-öljyssä on vain energías ilman hivenaineita. Ihan puhdas rahastustuote siis.

        Päivä alkaa parilla täysjyväruisleipäsiivulla kevytmajoneesilla ja kasviksilla. Ip lounas pienellä määrällä lihaa ja täysjyvää. Illalla sitten esimerkiksi rahkaa ja puolukkahilloa. Joskus aamulla puuroa ja joskus herkuttelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule hoopeevee27. Olen sinun kanssa kirjoitellut kerran osiossa nimeltä yleistä laihdutuksesta. Muistan kun kirjoitin syöväni aronianmarjoja ja selitin niiden tutkituista (ei niin paljon Suomessa tutkituista) terveysvaikutteista. Sinä taisit väittää, ettei niistä mitään tutkittua hyötyä ole. Ja väitit kuinka hedelmät on paljon parempia kuin marjat.

        Senpä takia vähän huvitti lukea, kun yhdessä vuosi sitten kirjoitetussa kommentissa ilmoititkin istuttavasi aroniapensaita. Hyvähän se on jos sitten ymmärsit asian ja Finelissäkin jo aroniat mainitaan. Mutta tavallaan pilkkaat ensin jotain ideaa tai tietoa jos joku sen esittää kunnes itse esität asian vähän kuin omana ideana, jolloin siitä tuleekin joku "oikea" ja suositeltava juttu. Tämä naurattaa joka kerta.

        Muutenkin kun lukee ja analysoi sinun kirjoitelmia, sinulla on vaan pakko olla oikeassa ja vähätellä ja pilkata toisten esittämiä keinoa hoitaa terveyttään. Sinun jutut on aika ristiriitaisia. Ja jos se pitää paikkansa kuinka paljon sinulla on sairauksia ja ylipainoa niin en kyllä esiintyisi minään asiantuntijana täällä, jos ei nyt joku halua sairastua samalla lailla kuin itse, kaikenmaailman suolistosairauksiin, eikö se jo kerro ettei sulla ole hommat hanskassa ruuan suhteen. Olet ollut täällä karppausta vastaan alusta asti, ja nyt sitten oletkin itse mukamas hyväkarppaaja, näin kirjoitat. Ja silti vedät kaljaa ja valitat ettei ihmiset syö sitä mitä ohjeissa sanotaan. Sanotaanko karppausohjeissa, että siihen kuuluu valtavat verensokeripiikit aiheuttava olut? Minulle on tullut mieleen että olet katkera ja vihainen kaikille jotka on onnistuneet pysyttelemään terveinä vaikka niillä Antin opeilla, tai jonkun muun karppauslääkärin. Heitähän on jo vaikka kuinka paljon. Itse karppaan silloin tällöin Antin ohjeilla. Ja olen terve. Mutta toi Heikkiläviha on jotain kummaa, eikä ole tietoa mistä se johtuu sillä onhan Suomessa ties kuinka monta karppausta harrastavaa lääkäriä ja sitä suosittelevaa ravitsemusasiantuntijaa. Olet juuttunut johonkin vanhaan.

        Ei kannata olla omasta sairaudestaan katkera ja lytätä niitä jotka voi hyvin omalla ruokavaliollaan. Sinä et selvästikään voi hyvin. Siitä pahoittelut, mutta tuollainen myrkynkylväminen ei sekään edistä omaa mielenterveyttä.

        Antti puhuu pelkkää potaskaa. Keskustele hänen kanssaan vaikka siitä kuinka hän on saanut kirjoihinsa sopimaan ainakin 50p törkeää virhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää millanen on hpv27 sinun rehellinen yhden päivän menu. Minkä kanssa otat tuota rypsiöljyä? Eikö sinun kannattaisi kokeilla juuri MCT-öljyä? Sitähän näemmä määrätään lääkärin toimesta niille joilla imeytymishäiriöitä.

        https://www.nutricia.fi/wp-content/uploads/2018/07/MCT-öljy.pdf

        Oletko kokeillut?

        "Olisi mielenkiintoista tietää millanen on hpv27 sinun rehellinen yhden päivän menu. "

        hoopoveestä ei todistetusti ole antamaan rehellistä vastausta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä ja ongelmia tulee vasta jos syö makkararuokia tai pitsaa. Maitoa kestän reilun desin kerralla sokeria tulee lähinnä lonkerosta.

        "Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä"

        Juuri sanoit ettet siedä rasvaa. Eikö rypsiöljy olekaan rasvaa? Mistä saat espanjassa rypsiöljyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä"

        Juuri sanoit ettet siedä rasvaa. Eikö rypsiöljy olekaan rasvaa? Mistä saat espanjassa rypsiöljyä?

        Espanjassa saa kullä nykyään muutakin kuin oliiviöljyä ja minulla kyse on määristä eli 2 rkl krjuytmskoneedis on ok mutta 100 g rasvaa vaikkapa pitsassa ei.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä ja ongelmia tulee vasta jos syö makkararuokia tai pitsaa. Maitoa kestän reilun desin kerralla sokeria tulee lähinnä lonkerosta.

        Oliiviöljy on paljon parempaa kuin rypsi, joka käy hyvin oven saranoihin. Pitsassain taitaa olla muutakin epäterveellistä kuin halvat öljyt esim. vehnä.


      • hvp27 kirjoitti:

        Espanjassa saa kullä nykyään muutakin kuin oliiviöljyä ja minulla kyse on määristä eli 2 rkl krjuytmskoneedis on ok mutta 100 g rasvaa vaikkapa pitsassa ei.

        Perkele tätä oikeinkirjoituksen apua.

        Siedän kyllä rasvaa pieniä määriä mutts en todellakaan karppaajien 250g määriä vuorokaudessa. Diettivaakni sanoo energisnkulutuksekseni 2800 kcal per päivä ja jos tuosta saisi 80% rasvasta niin kotoa ei tarvitsisi poistua.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti puhuu pelkkää potaskaa. Keskustele hänen kanssaan vaikka siitä kuinka hän on saanut kirjoihinsa sopimaan ainakin 50p törkeää virhettä.

        hvp puhuu pelkää potaskaa. Täälläkin ujuttaa rypsiöljyä, makkaraa, pitsaa ja lonkeroa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        MCT-öljyssä on vain energías ilman hivenaineita. Ihan puhdas rahastustuote siis.

        Päivä alkaa parilla täysjyväruisleipäsiivulla kevytmajoneesilla ja kasviksilla. Ip lounas pienellä määrällä lihaa ja täysjyvää. Illalla sitten esimerkiksi rahkaa ja puolukkahilloa. Joskus aamulla puuroa ja joskus herkuttelua.

        Mutta taisit nyt unohtaa ne oluet tuosta ainakin? :)

        Minusta tuo kuulostaa aika vähältä. Kuulostaa anorektion ruokavaliolta. Miten se sopii diabeetikolle ja mihin laitat sen rypsiöljyn?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        MCT-öljyssä on vain energías ilman hivenaineita. Ihan puhdas rahastustuote siis.

        Päivä alkaa parilla täysjyväruisleipäsiivulla kevytmajoneesilla ja kasviksilla. Ip lounas pienellä määrällä lihaa ja täysjyvää. Illalla sitten esimerkiksi rahkaa ja puolukkahilloa. Joskus aamulla puuroa ja joskus herkuttelua.

        Hpv27, en ihmettele että olet aika vihaisen oloinen ihminen. :) Jos ihminen kituuttaa rypsiöljyllä, lähes paljaalla leivänkannikalla, eikä mikään maistu miltään niin ymmärrän kyllä nyt jos tekee mieli ottaa kaljaa ja puida nyrkkiä niille jotka on löytäneet hyvän ja lempeän tavan laihduttaa ja vetää rasvaa ja voi hyvin.

        No en minä millään usko että yli satakiloinen äijä pystyy olemaan pystyssä jollain tuolla kuvailemallasi ruokavaliolla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        MCT-öljyssä on vain energías ilman hivenaineita. Ihan puhdas rahastustuote siis.

        Päivä alkaa parilla täysjyväruisleipäsiivulla kevytmajoneesilla ja kasviksilla. Ip lounas pienellä määrällä lihaa ja täysjyvää. Illalla sitten esimerkiksi rahkaa ja puolukkahilloa. Joskus aamulla puuroa ja joskus herkuttelua.

        "täysjyvää"

        Erikoinen ruoka. Sama mitä jyviä kunhan ne on kuorimattomia? Maissinjyviä eli poppareita vai syötkö raakana ilman paahtamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä"

        Juuri sanoit ettet siedä rasvaa. Eikö rypsiöljy olekaan rasvaa? Mistä saat espanjassa rypsiöljyä?

        Rypsiöljy on humpuukia, prosessoitua. Kaikkiin huuhaaguruihin se hoopo uskookin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hpv27, en ihmettele että olet aika vihaisen oloinen ihminen. :) Jos ihminen kituuttaa rypsiöljyllä, lähes paljaalla leivänkannikalla, eikä mikään maistu miltään niin ymmärrän kyllä nyt jos tekee mieli ottaa kaljaa ja puida nyrkkiä niille jotka on löytäneet hyvän ja lempeän tavan laihduttaa ja vetää rasvaa ja voi hyvin.

        No en minä millään usko että yli satakiloinen äijä pystyy olemaan pystyssä jollain tuolla kuvailemallasi ruokavaliolla.

        Ylläpidossa istuva hoopovee pitää huolen siitä että hänen satunsa kaatavat kirjoitukset poistetaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Perkele tätä oikeinkirjoituksen apua.

        Siedän kyllä rasvaa pieniä määriä mutts en todellakaan karppaajien 250g määriä vuorokaudessa. Diettivaakni sanoo energisnkulutuksekseni 2800 kcal per päivä ja jos tuosta saisi 80% rasvasta niin kotoa ei tarvitsisi poistua.

        Ylläpidossa istuva hoopovee pitää huolen siitä että hänen satunsa kaatavat kirjoitukset poistetaan!!


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Espanjassa saa kullä nykyään muutakin kuin oliiviöljyä ja minulla kyse on määristä eli 2 rkl krjuytmskoneedis on ok mutta 100 g rasvaa vaikkapa pitsassa ei.

        Ylläpidossa istuva hoopovee pitää huolen siitä että hänen satunsa kaatavat kirjoitukset poistetaan..


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rypsiöljyä riittää pari ruokalusikallista päivässä ja ongelmia tulee vasta jos syö makkararuokia tai pitsaa. Maitoa kestän reilun desin kerralla sokeria tulee lähinnä lonkerosta.

        Rypsiöljyssä on niitä myrkyllisiä aineita, joku happo joka aiheuttaa diabetesta ja matala-asteista tulehdusta. Etkö ole tietoinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rypsiöljyssä on niitä myrkyllisiä aineita, joku happo joka aiheuttaa diabetesta ja matala-asteista tulehdusta. Etkö ole tietoinen?

        En eivätkä ole Ravitsemustiedettä lukeneet perillä asiasta.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Minusta on kummallista.... tämä keskustelu koskee vähähiilihydraattista ruokavaliota niin täällä joku monisairas ihminen joka ei edes tunne eikä noudata karppauksia selittää ettei karppaus ole oikein, vaikka ne kaikki karppaajat pysyy just terveenä toisin kuin tämä monisairas joka selittää omaa ruokavaliotaan ylivertaiseksi, vaikka se pitää sairaaana kyseisen henkilön. Ja suosittelee esmes suoliston tulehduttavaa ruokavalioita muille , jotta muutkin sairastuisi ja muuttuisi yhtä katkerikoksi. Miksi pitää purkaa se oma katkeruus sairaudesta niihin jotka onnistuu pysymään terveenä.

      • Ksarppaajien kuolleisuus on paljon korkeampaa kuin muun väestön eli kyse ei ole mistään terveellisestä ruokavaliosta. Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi.

        Jos tosiasiat ovat itselle vaikeita niin kannattaa mennä vaikka karppaus.infoon.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ksarppaajien kuolleisuus on paljon korkeampaa kuin muun väestön eli kyse ei ole mistään terveellisestä ruokavaliosta. Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi.

        Jos tosiasiat ovat itselle vaikeita niin kannattaa mennä vaikka karppaus.infoon.

        Ylläpidossa istuva hoopovee pitää huolen siitä että hänen satunsa kaatavat kirjoitukset poistetaan..!!

        Ja jatkaa yhä valehtelemista täällä


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ksarppaajien kuolleisuus on paljon korkeampaa kuin muun väestön eli kyse ei ole mistään terveellisestä ruokavaliosta. Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi.

        Jos tosiasiat ovat itselle vaikeita niin kannattaa mennä vaikka karppaus.infoon.

        hoopovee

        Mukavaa että valistus tekee tehtävänsä ja monet muutkin alkavat huomaamaan millainen valehteleva pelle olet.

        "Ksarppaajien kuolleisuus on paljon korkeampaa kuin muun väestön eli kyse ei ole mistään terveellisestä ruokavaliosta." Ei pidä paikkaansa

        "Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi."

        VHH-Virallinen vähärasvainen vähimtään 170-0 veratiluissa. Joten valehtelusi sortuu taas niinkuin muidenkin juttujesi kohdalla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ksarppaajien kuolleisuus on paljon korkeampaa kuin muun väestön eli kyse ei ole mistään terveellisestä ruokavaliosta. Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi.

        Jos tosiasiat ovat itselle vaikeita niin kannattaa mennä vaikka karppaus.infoon.

        "Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi."

        Annatko tälle jonkun lähteen? Tietääkseni kaikki keinot laihtua on yhtä hyviä. Toisilla onnistuu, mutta toisilla ei joten se kai määrää mikä on hyvä ja mikä ei. Ketogeeninen dieetti on nyt numero ykkönen ja sehän on just karppausta parhaimmillaan. Minä tyydyn nyt vain jatkamaan tätä ja syksyllä kerron sitten objektiiviset numerot ja lukemat, mitä tämä minulle on tehnyt. Lupaan tuoda tänne kaikki veriarvotiedot rehellisesti ja pudotetut kilot lääkärin vaa'alla punnittuna. Mullahan on sokerit viitearvoissa ja kolesterolit loistavat eli 1 ldl ja 3,7 hdl. Kolesterolin kanssa on varaa nostaakin. On jo ikää ja olen nainen niin kolesterolit saisi olla korkeammatkin. En ota mitään paineita.

        Mutta ketokarppaus on terapeuttinen muutenkin kuin vain laihdutuksen kannalta, näin sanoo useat lähteet. Eikä lääkärit tätä mullekaan olisi suositelleet, jos tämä olis huonoin dieetti. Minä olen lääkäreille valittanut etten laihdu vaikka liikun niin paljon, ja mulle suositeltiin karppausta koska mulla ei ole mitään lääkitystä ihovoiteita lukuunottamatta.

        Jos ylipainoon on vaan kova taipumus tai on sairas niin pitää muuttaa koko loppuelämän ruokavalio. En ole mistään edes virallisesta THL-lähteestä kuullut että joku ENE - olisi mahdollinen elintapana. ENE on kaikkein terveellisin ja varmimmin ahmimiseen johtava laihdutuskeino ja pussiruoka on pelkkää kemiallista mössöä. Vaikka siinä kaikki tarvittavat aineet onkin. Itsekin minä joskus olen syönyt pussikeiton, (se Thaikeitto on herkullinen) jos ei ole muuta ollut, muttei niitä voi jatkuvasti syödä. Etkö itsekin sano hyväkarppaavasi? Tosin kyseenalaistan sen koska kerrot juovasi olutta.

        Muuten mulla viime kesänä yksi ystävä laihdutti hienosti cambridgella (eikös se ole kans just joku ene-dieetti) 15 kg. Tänä kesänä ne on tullut takaisin muutaman lisäkilon kanssa, hän kertoi pettyneenä. Pikkuhiljaa vanhat tottumukset voittaa, kun taustalla on hiilaririippuvuus. Lyhyen aikaa kitukuureja jaksaa mutta miten siitä eteenpäin?

        Minä laskin että olisin ollut nyt vajaat 8 vk eli 2 kk tällä tiellä. Vieläkään ei tunnu laihdutukselta. Ehkä sen takia kun saa syödä just niitä ruokia joista tykkää muutenkin ja on löytynyt sokerille ja jauholle korvaavat tuotteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi."

        Annatko tälle jonkun lähteen? Tietääkseni kaikki keinot laihtua on yhtä hyviä. Toisilla onnistuu, mutta toisilla ei joten se kai määrää mikä on hyvä ja mikä ei. Ketogeeninen dieetti on nyt numero ykkönen ja sehän on just karppausta parhaimmillaan. Minä tyydyn nyt vain jatkamaan tätä ja syksyllä kerron sitten objektiiviset numerot ja lukemat, mitä tämä minulle on tehnyt. Lupaan tuoda tänne kaikki veriarvotiedot rehellisesti ja pudotetut kilot lääkärin vaa'alla punnittuna. Mullahan on sokerit viitearvoissa ja kolesterolit loistavat eli 1 ldl ja 3,7 hdl. Kolesterolin kanssa on varaa nostaakin. On jo ikää ja olen nainen niin kolesterolit saisi olla korkeammatkin. En ota mitään paineita.

        Mutta ketokarppaus on terapeuttinen muutenkin kuin vain laihdutuksen kannalta, näin sanoo useat lähteet. Eikä lääkärit tätä mullekaan olisi suositelleet, jos tämä olis huonoin dieetti. Minä olen lääkäreille valittanut etten laihdu vaikka liikun niin paljon, ja mulle suositeltiin karppausta koska mulla ei ole mitään lääkitystä ihovoiteita lukuunottamatta.

        Jos ylipainoon on vaan kova taipumus tai on sairas niin pitää muuttaa koko loppuelämän ruokavalio. En ole mistään edes virallisesta THL-lähteestä kuullut että joku ENE - olisi mahdollinen elintapana. ENE on kaikkein terveellisin ja varmimmin ahmimiseen johtava laihdutuskeino ja pussiruoka on pelkkää kemiallista mössöä. Vaikka siinä kaikki tarvittavat aineet onkin. Itsekin minä joskus olen syönyt pussikeiton, (se Thaikeitto on herkullinen) jos ei ole muuta ollut, muttei niitä voi jatkuvasti syödä. Etkö itsekin sano hyväkarppaavasi? Tosin kyseenalaistan sen koska kerrot juovasi olutta.

        Muuten mulla viime kesänä yksi ystävä laihdutti hienosti cambridgella (eikös se ole kans just joku ene-dieetti) 15 kg. Tänä kesänä ne on tullut takaisin muutaman lisäkilon kanssa, hän kertoi pettyneenä. Pikkuhiljaa vanhat tottumukset voittaa, kun taustalla on hiilaririippuvuus. Lyhyen aikaa kitukuureja jaksaa mutta miten siitä eteenpäin?

        Minä laskin että olisin ollut nyt vajaat 8 vk eli 2 kk tällä tiellä. Vieläkään ei tunnu laihdutukselta. Ehkä sen takia kun saa syödä just niitä ruokia joista tykkää muutenkin ja on löytynyt sokerille ja jauholle korvaavat tuotteet.

        Tämmöistä selitystä on tehty aika pitkään eli kannattaa googlata "Best Diets 2020". Karppaus ei ole huuippusijoilla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tämmöistä selitystä on tehty aika pitkään eli kannattaa googlata "Best Diets 2020". Karppaus ei ole huuippusijoilla.

        hoopovee

        ota huomioon että niissä testeissä on hiilihydraattipitoisuudet olleet korkealla. Mutta voithan jatkaa itsellesi valehtelemista.

        Etsi yksi testi missä suosimasi margariini/täysjyvä vähärasvainen on muualla kuin jarruvaununa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tämmöistä selitystä on tehty aika pitkään eli kannattaa googlata "Best Diets 2020". Karppaus ei ole huuippusijoilla.

        Jenkkiläisiä dieettejä, klinikkadieettejä jne mistä ei kukaan ole kuullutkaan. Onhan siellä parhaat nopeat painonpudotusdieetit: atkins, low carb. Mielipide sivusto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkiläisiä dieettejä, klinikkadieettejä jne mistä ei kukaan ole kuullutkaan. Onhan siellä parhaat nopeat painonpudotusdieetit: atkins, low carb. Mielipide sivusto.

        Ravitsemustutkijat ja -neuvojat ovat kyllä kuulleet noista muistakin dieeteistä. Yleensä DASH ja Välimeren dieetti ovat dieerttivertailuissa huipulla ja ketoilu pohjalla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ksarppaajien kuolleisuus on paljon korkeampaa kuin muun väestön eli kyse ei ole mistään terveellisestä ruokavaliosta. Karppaus rankataan useimmiten myöskin huonoimmaksi mahdolliseksi dieetiksi.

        Jos tosiasiat ovat itselle vaikeita niin kannattaa mennä vaikka karppaus.infoon.

        "Jos tosiasiat ovat itselle vaikeita niin kannattaa mennä vaikka karppaus.infoon."

        Karppaus.infosta:

        "Viime aikoina foorumilla on sekä kysytty että vastattu asioihin, jotka ovat oikeasti lääkärin asia. Haluaisin nyt muistuttaa siitä, että palstalaiset ovat miltei kaikki maallikoita, eivätkä täältä saadut neuvot korvaa lääkärin ohjeita.

        Totta kai kyseenalaistamme lääketiedettä ja ravitsemusneuvoja, mutta tehdäänhän se vain itsemme kohdalla. Totta kai täällä saa esittää vinkkejä ja ohjeita muillekin, mutta muistetaanhan lähdekritiikki neuvoja vastaan otettaessa ja liian opastava ja käskevä sävy niitä antaessa.

        Ketogeeninen EI välttämättä SOVI kaikille, ja tämän palstan ylläpitäjä sanoutuu irti kaikesta vastuusta siitä, mitä palstalla esiintyvien neuvojen noudattaminen (tai noudattamatta jättäminen ) aiheuttaa."

        - Noita viisaita ajatuksia kannattaisi varmaan noudattaa täälläkin.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe