Kurkun valitseminen

Anonyymi

Kurkuista valtaosa on suoria ja tasaisia, tosin kaupassa on laatikko, jossa lukee käyrät kurkut eli epämuodostuneet laadutomat sekakurkut.
Itse valitsen suoran ja tasaisen kurkun, joka pysyy leikkuu alustalla rauhassa ja josta on hyvä leikata kuutioita.
Käyrä kurkku temppuilisi laudalla, eikä pyörisi surjakkaasti 360 astetta ympyrää.

Käyrät kurkut voivat olla sitäpaitsi kitkeriä, kun ovat ilmeisen tympääntyneitä käyrään muotoonsa.
Suora ja tasainen kurkku on maultaan mieto ja raikas.

4

68

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitä kannattaa kesä miettiä. Suolistossa se ei mene enää suorana.

• Anonyymi

Mahassa kaikki ruoat muuttuvat oksennukseksi, voisi olla terveellisintä, eikä rasittaisi ruoansulatustakaan niin paljon, jos söisi vain jo valmiiksi oksennusta.

Säästäisi elimistöä kun söisi valmiiksi oksennusta, kun se ruoka sellaiseksi muuttuu mahassa kuitenkin.

• Anonyymi

laittaakohan aloittaja kurkkuun kondomin tai liukuvoidetta ennen käyttöä ja peseekö ennen käyttöön ottoa kurkun mutta tykkää kurkuista suunnattomasti ja siksi miehet ei kelpaa suhteeseen kun ei le kurkun voittanutta ja saahan siinä vaihtelua kun välillä valitsee käyrän kurkun

• Anonyymi

Niitä käyriä kurkuja saa puolet halvemmalla, itse leikkaan sellaisia yleiskoneen leikkurilla keittiössä töissä ollessani; siivuiksi ja teen hölskykurkkuja, ei haittaa onko kurkunsiivu pyöreä tai soikea. Kotona mulle käy juustohöylä työ välineeksi siivutukseen, kulutus sen verran pientä, leivän päällysenä. Välipalaksi mä ainoastaan pesen kurku juoksevan veden alla, kuivaan kurkun sekä käteni ja haukkaan suoraan kurkusta tai puolikkaasta kurkkua, kun sellaiset 15-20cm syön kerralla välipalana.
      Siinä kun menee kiinteä ja nestemäinen raviinto koko ajan; samassa paketissa.

Jos teet kurkkupikkelssiä on aivan sama minkä näköisiä kurkkuja siihen pikkelssiin hienonnat pieniksi kuutioiksi tai "pika pikkelssiin" jopa raastaen raastinraudan karkealla puolella. Keitetty mausteliemi ja tuore tillisilppu mukaan ja purkki kiinni.
      Pika pikkelsi on syötävässä kunnossa; muutamassa tunnissa ja syömä kelpoista jääkaapissa viileässä säilyttäen... ainakin viikon.

Talveksi tehdään ämpärittäin kurkkupikkelsiä, tosin osa siitä syödään jo kesällä ja syksyllä... lähinnä grilliruokien kanssa, mutt kyllä sitä on ihan jauhelihapihvien kanssakin, ken siitä sitt pitääkin. ja aivan sama pätee punajuuriinkin!
      Säilötään etikka liemeen ja jatkojalostetaan niitä eri tarkoituksiin lautaselle pantaviks sellaisenaan. Lindströmin pihveihin, punajuurisalaattiin majoneesilla.
      Samaan kastiin kuuluu vielä myöhään syksyllä kypsyneet isot kurpitsat, hilloiksi tai pikkelssiksi... Kokeilkaa kurpitsa; taipuu moneen muotoon ja siemet kanss syötäviä, vaikkapa juurileivässä.

Eikä noita hillokkeita tarvitse tehdä vanhanaikaisesti, hirveällä työmäärällä.
      Samoin kuin omenahilloakin voi valmistaa uunissa paahtamalla. Pestään omenat
      valutetaan suuremmat vedet ja lohkotaan 4 osaan, poistetaan siemen kota, kuoria ei tarvitse, mut omenan kanta on syytä poistaa, jos se on jäänyt johonkin palaan.

Uuni 200 °c. leivipaperi uunipellille ja omenan lohkot paahtumaan. Kypsät lohkot
      vaikka kattiaan ja sauvasekoittimella soseeksi. Kuumaan soseeseen lisätään vähän sokeria ja hienoa kanelia purkista, ja aavistuksen verran inkivääriä vaikka jauheena.
      Purkitat ja pakastat; on hilloa uunipannarille, lätyille, leivontaan tai vaikka puuronsilmäksi, jäätelö annokseen, rikkaisiin ritareihin... ym. EIKÄ maksa paljon mutt hieman vaivaa on nähtävä ihan itse.

Koko kesä aikaa valmistaa säilykkeitä, silloin kun niitä halvalla saa tehtyä, vaikka vain muutaman kilon tai vaikka pelkästään sen kilon verran kerrallaan.

Esim. 5 litr. säilöntä ämpärillinen kurkkupikkelsiä tuli itse tehtynä maksamaan n. 7€, kun työlle en laskenut hintaa. Kerristaloissa on usein kylmäkellarit joissa voi säilyttää vaikka juuri noita itse tehtyjä säilykkeitä/pikkelssejä Ämpäristä ottaa vaikka ½-litran purkiin tarvitsemansa määrän aina kerrallaan jääkaappiin.

Soseet on syytä säilyttää aina pakastimessa, jos niitä ei ole keitetty ja lisätty sokeria tarpeeksi säilyväisyyden vuoksi. Sulatettun soseeseen voi tarvittaessa lisätä makeutta oman makunsa mukaan, miten milloinkin parasta tai maistuvinta on.
      trollikka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2223
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe