Töitä ei kannata hakea

Anonyymi

Mitä järkeä hakea töitä kun töihin ei pääse, vastaus on että ei tarvita lisää työntekijöitä tai sitten ei tuu vastausta ollenkaan.
Mä en enää viitsi edes vaivautua etsimään töitä, olen mielummin työtön ja nostan kelakorvauksia kun etsisin töitä.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hakekoot töitä ne sellaiset jotka töihin aina pääsevät ilman jonotuslappua. Näin se on ja sillä sipuli.

    • Anonyymi

      Itse ainakin olen niin kauan työtön kunnes jostain normaalista firmasta töitä saa. Vuokrafirmoihin en edes hae. Mieluummin työtön kuin vuokrapuljuissa kun lähes järjestään ne yrittää kusettaa

      • Anonyymi

        Komppaan. Olen myös aloittajan kannalla.

        "Älä mieti, mitä pitäisi tehdä (hakea töitä), vaan minkä voisit jättää tekemättä (olla hakematta töitä)." (Masanobu Hukuoka)

        Työnantajat ovat etukäteen valinneet, kenet he valitsevat tehtävään/virkaan ennen kuin julistavat sen haettavaksi. Täten muiden hakemukset menevät harakoille.


    • Anonyymi

      Tää on kyllä erikoinen ilmiö nykyään, kun hakee jotain paikkaa, niin on ihan 50/50 tuleeko sieltä yhtään vastausta koskaan.

      Itse hain aikoinaan yhteen paikkaan useamman kerran vuosien saatossa, mutta kertaakaan ei kuulunut pihahdustakaan takaisin. Noh, enpä hae enää sinne. Ei tunnu muutenkaan olevan kovin hyvä työpaikka kun sinne haetaan jatkuvasti samoihin tehtäviin porukkaa useamman kerran vuodessa.

      • Anonyymi

        Jotkut firmat elää nimenomaan sillä, että pyörittelevät feikki-ilmoituksia Mollin sivulla, keräävät työnhakijoiden tietoja ja myyvät eteenpäin. Saattavat kutsua haastatteluun ja pyytävät passia ja työtodistuksia kopioitavaksi ja tai tekemään jotain videohaastatteluja, tämä on tietysti feikkiä ja tietoja vain myydään eteenpäin.


    • Anonyymi

      Nykyisin "työnhaku" tehdään kotona tietokoneella ja saadaan itselle mielikuva että kovasti hakee töitä?

      Itse olen jokaisen työpaikkani hakenut siten, että mennyt firmaan ja kysellyt sieltä ihan niin sanotusti livenä!

      Siitäkö se johtuneekin etten ole koskaan ollut työtön? Potkujakaan en ole koskaan saanut vaan olen itse vaihtanut firmaa kun se siltä tuntunut.
      Siltoja en ole takana koskaan polttanut, koska saattaa olla että palaat kuten itse tehnyt eli olen palannut takaisin ensimmäiseen firmaan mistä aloitin poikasena tosin eri tehtäviin.

      • Anonyymi

        Meinaatko, että aikaisempi työnantaja ostelee potkuja, koska pakkomielteenä on saada entinen työntekijä takaisin?

        Miksi muuten ensimmäiseen työpaikkaan pitäisi mennä takaisin tai toiseen? Miksi ei voi mennä ihan uuteen työpaikkaan töihin?

        ”Hienostihan” ne siellä te-toimistossa käyvät oma-aloitteisesti vaihtelemassa ja vääristelemässä ensimmäisen ja toisen työpaikan tietoja...

        Kerropa muuten, jos työnantajia on ollut kymmeniä niin mikä tekee siitä ensimmäisestä jotenkin erityisen?


        Työllisyytesi saattaa lähinnä johtua siitä, että olet mies, valkoihoinen, hetero, vanhemman sukupolven mies, jolloin töihin vain mentiin, kuulut hyväveli-lesta-kepuli-sukuun ja olet uskovainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että aikaisempi työnantaja ostelee potkuja, koska pakkomielteenä on saada entinen työntekijä takaisin?

        Miksi muuten ensimmäiseen työpaikkaan pitäisi mennä takaisin tai toiseen? Miksi ei voi mennä ihan uuteen työpaikkaan töihin?

        ”Hienostihan” ne siellä te-toimistossa käyvät oma-aloitteisesti vaihtelemassa ja vääristelemässä ensimmäisen ja toisen työpaikan tietoja...

        Kerropa muuten, jos työnantajia on ollut kymmeniä niin mikä tekee siitä ensimmäisestä jotenkin erityisen?


        Työllisyytesi saattaa lähinnä johtua siitä, että olet mies, valkoihoinen, hetero, vanhemman sukupolven mies, jolloin töihin vain mentiin, kuulut hyväveli-lesta-kepuli-sukuun ja olet uskovainen?

        Jos maailmassa on miljoonia eri työnantajia olemassa niin mikä tekee siitä yhdestä työnantajasta niin erityisen? Täytyy olla työnantajalla kusta päässä jos kuvittelee itsestään liikoja! Turhat luulot vaan pois!


      • Anonyymi

        Tuo, että menee "livenä" paikanpäälle on saattanut ennen olla toimivakin keino. Tänä päivänä et välttämättä pääse ulko-ovea pidemmälle, ellet ole sopinut tapaamista etukäteen. Ja tapaamaan et pääse ellet ole saanut kutsua haastatteluun tai jollakin muulla syyllä päässyt sisälle ja sitä kautta yrittänyt esittää asiasi yhteyshenkilölle.

        Tosin tänä päivänä monasti annetaan ilmoituksessa jokin tietty aika jolloin voi yrittää kysyä työpaikasta joltain tietyltä henkilöltä, joka ei välttämättä ole edes koko hakuprosessissa muutoin mukana, mutta osaa tai ei osaa kertoa paikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo, että menee "livenä" paikanpäälle on saattanut ennen olla toimivakin keino. Tänä päivänä et välttämättä pääse ulko-ovea pidemmälle, ellet ole sopinut tapaamista etukäteen. Ja tapaamaan et pääse ellet ole saanut kutsua haastatteluun tai jollakin muulla syyllä päässyt sisälle ja sitä kautta yrittänyt esittää asiasi yhteyshenkilölle.

        Tosin tänä päivänä monasti annetaan ilmoituksessa jokin tietty aika jolloin voi yrittää kysyä työpaikasta joltain tietyltä henkilöltä, joka ei välttämättä ole edes koko hakuprosessissa muutoin mukana, mutta osaa tai ei osaa kertoa paikasta.

        Näin. Nykyään ei pääse ulko-ovesta yritykseen sisälle kun se on lukittu tai ovelle ilmestyy viimeistään vartija, joka taluttaa kyllä ulos jos ei ole sopinut tapaamista etukäteen.

        Kannattaanee olla myös realisti. Emme enää elä vuotta 20 vuotta tai 25 vuotta memneisyydessä. Maailma on muuttunut ja ihmiset myös. Maailma on täynnä ammatteja ja eri yrityksiä. Siihen nähden jokin yksittäinen yritys on pisara valtameressä. Omalta puoleltani voin sanoa, että ei mitään tsäänsejä, että menisin jonnekin vanhaan työpaikkaan esim. Postiin tekemään helvetin pienellä palkalla töitä! Ei niin kuin mitään tsäänsejä!


      • Anonyymi

        Muutama asia:

        1. Nykyään enää todella harvoihin paikkoihin pääsee ilman kulkulupaa edes etuovesta sisään vaikka kuinka etsisi töitä.

        2. Minä tein yksi kesä niin, että kiersin kotiani lähellä olevan ison teollisuusalueen läpi ja kävin jättämässä CV:ni firmoihin. Muutamaan pääsin sisälle asti ja kovasti olivat sitä mieltä että kyllähän noin reipas nuori mies on otettava jossain vaiheessa töihin. Noh, miten kävi? Ei kuulunut pihahdustakaan koskaan näistä paikoista. Ne CV:t menee oikeesti mappi Ö:hön ja työpaikat jaellaan mielummin työkavereiden kakaroille ja sukulaisille.

        3. Juu, joskus 30 vuotta sitten sai kyllä töitä kun marssi vaan toimitusjohtajan puheille. Niin sai faijanikin aikoinaan kun marssi rautakauppaan. Seuraavana päivänä oli jo töissä siellä. Ei vaan ole enää tätä päivää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe