Onko tällä palstalla henkilöitä, jotka ovat joskus vihanneet naisia ja sittemmin muuttaneet näkemystään? Miten teitte sen?
Vastaukset 30
En ikinä naisia ole vihannut, mutta pitänyt joskus ”jotakuinkin” samoin, kuten palstateoriat, sukupuolien asetelmaa epäreiluna.
Huomasin aikani, että mitä itse kuvittelin naisien minulta vaativan, onkin minun omia oletuksia. Nämä oletukset taas ovat tulleet ympäristön vaikutuksen ymmärtämättömyydestä.
Todellisuudessa saan olla juuri se mitä olen ja kyllä minut ne ihmiset jotka elämässäni ovat, hyväksyvät.... ja vielä parempi... se tekee minusta itsestäni aina paremmin itseni hyväksyvän ja pidän itsestäni.
Vaikea selittää sanoin, mutta todellinen minuus on paljon helpompi ”rooli” elää. Enää ei tarvitse tavoitella jotain mitä haluaisi olla.
Niin ja mitä siitä sitten muille kiukuttelemaan? Kukaan ei ole tasan tullut sanomaan nenän eteen, että elä ole tuollainen. 😃 Täällä netissä tietenkin jotkut yrittää härnätä ja vääntää omia juttujaan, mutta irl ei ole löytynyt lähipiiristä ketään, joka olisi tullut sanomaan suoraan mitään negaa. Oikeastaan aina vain päinvastoin.- Anonyymi
Miksi pidit sukupuolten asetelmaa epäreiluna?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pidit sukupuolten asetelmaa epäreiluna?
Koin, että mieheltä vaaditaan sitä ja tätä.
Sitä ajatusta on helppo sitten tukea vaikka jollain lööpeillä esimerkiksi, tai omilla oletuksilla. Kun on päähänsä saanut jonkun asian, ei osaa äkkiä katsoa sitä ”painottomasti” vaan etsii sille vakuutuksia.
Ihan kuten täällä moni sanoo olevansa ruma, niin joku Tinderissä saatu ignooraus muka johtuis siitä.... vaikka se voisi olla epätoivoisuus mikä toiselle välittyy....- Anonyymi
Toisin sanoen olet nais-vihaaja kun vilperrr petti sinua tällä kertaa naisen kanssa! Miksi sä et sille nartulle kostanut!! olisit kysynyt multa neuvoja siitä miten perheen rikkojia käsitellään!! mutta ei! mielummin minusta syylliistä keksit!
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen olet nais-vihaaja kun vilperrr petti sinua tällä kertaa naisen kanssa! Miksi sä et sille nartulle kostanut!! olisit kysynyt multa neuvoja siitä miten perheen rikkojia käsitellään!! mutta ei! mielummin minusta syylliistä keksit!
Otitko dosetista kaikki napit aamulla? Tarkistappa... 😊
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Otitko dosetista kaikki napit aamulla? Tarkistappa... 😊
Tätä tarkoitin että kun puhutaan tosi asioita niin sieltä sitten tulee tällästä vastausta! miten voin ymmärtää sinua IRL kun palstalla en ole saanut sanaakaan selvää mitä tarkoitat näillä viesteillä!!! mutta joo toivottavasti ne hovi päätökset vilperistä olisi sinulle kirjoitettu niin selvästi että ymmärrät että minä en mitenkään liity siihen neppari Vilperi toimintaa!!! älä siis syytä minua hänen tekossista!!kohdista vihaasi häneen
Anonyymi kirjoitti:
Tätä tarkoitin että kun puhutaan tosi asioita niin sieltä sitten tulee tällästä vastausta! miten voin ymmärtää sinua IRL kun palstalla en ole saanut sanaakaan selvää mitä tarkoitat näillä viesteillä!!! mutta joo toivottavasti ne hovi päätökset vilperistä olisi sinulle kirjoitettu niin selvästi että ymmärrät että minä en mitenkään liity siihen neppari Vilperi toimintaa!!! älä siis syytä minua hänen tekossista!!kohdista vihaasi häneen
En tunne ketään vilperiä... kukaan ei ole minua pettänyt mitenkään.
Täällä joidenkin anonyymien juttuihin suhtaudun huumorilla, kuten sinun, koska niissä ei ole mitään järkeä. Joten vastaus on yhtä tuulesta temmattua. 😃Disse kirjoitti:
En tunne ketään vilperiä... kukaan ei ole minua pettänyt mitenkään.
Täällä joidenkin anonyymien juttuihin suhtaudun huumorilla, kuten sinun, koska niissä ei ole mitään järkeä. Joten vastaus on yhtä tuulesta temmattua. 😃Ettei siellä nyt joku morsian ole hermostunut kun tyypilliseen pelimiestapaan käytit hyväksi, ja sitten jätit heti kun olit saanut haluamasi :(
Harmaaritari kirjoitti:
Ettei siellä nyt joku morsian ole hermostunut kun tyypilliseen pelimiestapaan käytit hyväksi, ja sitten jätit heti kun olit saanut haluamasi :(
Höpöhöpö... kyllä ne voipi sanoa harmituksensa ihan livenä, täällä vaan on näitä perseilijöitä puskissa, mitkä koittaa vejättää. 😀
Tjaahans... nyt nurmea lyhemmäs. 😊
Tuskinpa nyt sentään on kysymys vihaamisesta, mutta kyllä biologian tuntemuksen lisääntyessä olen joutunut korjaamaan nuoruuden virhenäkemyksiäni.
Entisen kulttuurin perinnöstä minulle meni kuin häkä kuvitelma, että naiset olisivat luonnostaan alttiimpia ujostelemaan seksuaaliasioita ja alastomuutta. Sekä omat kokemukseni että mitä olen lukenut, viittaavat aivan muuhun.
Aikoinaan kouluaikoina 60-luvun alussa, kun mistään ei vielä ollut saatavissa kuvaa naisen sukupuolielimistä ja asia kiinnosti minua sekä kiihottavuus- että tiedollisista syistä, uskoin että tytöille olisi ollut niin ylivoimainen ponnistus näyttää elimiään, etten uskaltanut pyytää luokkatoveriani näyttämään niitä ja selostamaan, miten ne toimivat. Vaikka olimme hyviä ystäviä ja paljon tekemisissä keskenämme.
Rohkeuteni puute perustui väärään tietoon, kuvitelmaan naisten vähemmästä seksuaalisuudesta ja enemmästä ujostelusta. Silloin jopa ns. asiantuntijat kertoivat, että tyttöjen masturboiminenkin oli paljon harvinaisempaa kuin pojilla. Täyttä roskaa. Tyttöjen seksuaalisuus on osoittautunut aivan yhtä voimakkaaksi kuin poikien, mutta se pitää edelleen paikkansa, että biologisista syistä he ovat valikoivampia kuin pojat.
Kaiken kaikkiaan tutkimuksen edetessä voidaan perustrendinä mainita, että naiset ja miehet ovat osoittautuneet koko ajan samanlaisemmiksi, kuin mitä ennen luultiin. Mutta merkittävä ero on jäänyt ja sen seurannaiset, vain nainen synnyttää.
Toinen asia, jossa olen joutunut korjaamaan luuloani, on naisten matemaattinen taipumus. Nuorena kuvittelin, että naiset eivät kerta kaikkiaan halua matemaattisille aloille. Nyt heitä on jo monia. Oma pojantyttärenikin on diplomi-insinööri.
En usko, että jokin taipumus olisi jotakin tärkeämpi. Evoluutio on muokannut yhteisöämme niin, että kaikkia taipumuksia, joita tarvitaan, on oikeassa suhteessa. Evoluutio ei luo eikä ylläpidä vääriä taitoja. Evoluutio on automatiikka, ei päämäärähakuinen, mutta karsii turhat oksat pois.
Eräs asia ei ole muuttunut: naiset ovat ihania ja suloisia. 🌹- Anonyymi
Kiitos. Mielenkiintoista luettavaa.
Itse kuvittelin nuorempana, että miesten tunne-elämä olisi jotenkin erilaista kuin naisten. Että he kokisivat esimerkiksi rakastumisen eri tavalla kuin nainen, tai että miehet eivät tuntisi asioita yhtä syvästi kuin naiset.
Olen joutunut korjailemaan näkemystäni. Erot tunteiden kokemisessa tai ilmaisemisessa eivät johdu niinkään biologisesta sukupuolesta vaan enemmän ympäristöstä (kulttuurista ja kasvatuksesta). Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Mielenkiintoista luettavaa.
Itse kuvittelin nuorempana, että miesten tunne-elämä olisi jotenkin erilaista kuin naisten. Että he kokisivat esimerkiksi rakastumisen eri tavalla kuin nainen, tai että miehet eivät tuntisi asioita yhtä syvästi kuin naiset.
Olen joutunut korjailemaan näkemystäni. Erot tunteiden kokemisessa tai ilmaisemisessa eivät johdu niinkään biologisesta sukupuolesta vaan enemmän ympäristöstä (kulttuurista ja kasvatuksesta).Kiitän ystävällisistä sanoistasi!
Koko elämänsä joutuu perkaamaan ajatuksiaan vanhoista myyteistä, joilla ei ole totuuspohjaa, mutta ne kulkevat suusta suuhun. 🌹
- Anonyymi
kyllä välillä liikenteessä naiset on naisia ja välilä autolla ajo on heillä tosi vaikeaa ja nynnyilyä samoin polkupyörällä ajo eli ei pysähdellä eikä katsota autoilijoita voi voi sentään naisia ilman miehiä he olisivat jääneet auton alle tai kolaroineet autolla tai arkiaskareissa naiset tekee kkaikki vaikeasti ja vaikeamman kautta kai he ovat sadomasokisteja ja nauttivat kiduttaa ja satuttaa itseään
- Anonyymi
En ole koskaan vihannut naisia, mutta on selvääkin selvempi asia, että joistakin naisista pidän, joistakin taas en pidä. En minä eikä kukaan muukaan mies lähde kenen tahansa naisen mukaan.
Terveisin: Puolireuho- Anonyymi
Onko sinulle "selvääkin selvempi asia", että naiset ajattelevat samoin miehistä?
Miksi toit asian esille tässä ketjussa? Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulle "selvääkin selvempi asia", että naiset ajattelevat samoin miehistä?
Miksi toit asian esille tässä ketjussa?Ei kun se on pihtaamista ja kranttuilua..😄
Ei mulla ole ollut mitään oletuksia sukupuoleen perustuen.. 🤔Wwuwuw kirjoitti:
Ei kun se on pihtaamista ja kranttuilua..😄
Ei mulla ole ollut mitään oletuksia sukupuoleen perustuen.. 🤔Vaikka mun vanhemmat oli kylmiä ja etäisiä, niin ei meillä kuitenkaan mitään sovinistisia/ seksistisiä sääntöjä ollut.. Kotiolot tuossa kai ratkaisee.. Muistan kun olin järkkyttynyt, kun naisia ei huolittu papeiksi sukupuolensa perusteella. Erosin silloin kirkosta.
- Anonyymi
Kaikki ätmit vihaa naisia. Eivätkä muuta mieltään koskaan.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä siitä, ettei kukaan pysty luomaan merkityksellisiä suhteita naisiin niin kauan kuin vihaa heitä.
En usko myöskään, että tilanteesta olisi ulospääsyä sitä kautta, että ensin tutustuisi naiseen ja sitten lopettaisi naisten vihaamisen. Asiaa täytyy lähestyä juuri päinvastaisessa järjestyksessä.
Joku saattaa ehkä oppia arvostamaan naisia sitä kautta, että kokee rakkautta omaa tytärtään kohtaan. Joillekin ihmisillehän sukulaisuussuhteet ovat ensisijainen kiintymyssuhteiden muoto. Näissäkin tapauksissa uskon, että mies ei ole kyennyt muodostamaan tervettä suhdetta omaan äitiinsä eikä lapsensa äitiin. Tämä on spekulointia. Haluaisin kuulla miesten kokemuksia. - Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Sehän parani.
Mutta tarvi mielikuvitusystävälauman tuekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs juttu tämä on? Ei tulisi ensimmäisenä mieleen keinovalikoimaa kartoitettaessa.
Ap Anonyymi kirjoitti:
Mikäs siinä, jos se kerran auttaa..
Partakaweri kirjoitti:
Missäs Peris nykyään on? Ei ole palstalla näkynyt.
Joku jyystaxi aloitus tuossa näyttäis olevan, että eiköhän se sieltä löydy pahimpaan ikävään. Mä en niitä juttuja seuraa..
Wwuwuw kirjoitti:
Joku jyystaxi aloitus tuossa näyttäis olevan, että eiköhän se sieltä löydy pahimpaan ikävään. Mä en niitä juttuja seuraa..
En kyllä minäkään. Periksen kuulumisia tulee seurattua.
Wwuwuw kirjoitti:
Entäs Peris?
Niin mähän olen palstalla monesti kertonutkin että turha viha ja katkeruus syö vain energiaa ja jos mies leimaa itse itsensä ätmiksi, inceliksi tms. niin silloin ihan varmasti jääkin ilman naisia. Sellanen negatiivisuus huokuu ulospäin ja antaa ihmisestä ei-kiinnostavan vaikutelman heti kättelyssä. Vaikka eipä se ajattelutavan muutos mullakaan yhdessä yössä tullut kun ensin vuosikausia olin täynnä vihaa.
Ei ole tosiaan viime aikoina tullut käytyä palstalla paljoakaan. Kerran-pari päivässä oon kurkannut ja joitain ketjuja lukenut, mutta on ollut niin paljon muutakin tekemistä ja menoa että palsta on jäänyt vähän vähälle huomiolle. Tänäänkin ennätin palstalle vasta nyt.
Mutta tuota viittausta johonkin mielikuvitusystäviin en ymmärrä. Eipä sitä aikuisen miehen tarvitse mitään mielikuvitusystäviä keksiä kun on oikeitakin olemassa 🙄
Tällä palstalla on yllättävän paljon naisvihaa kantavia. Heitä kutsutaan persuiksi, eli pireissänsä leikkisästi peppuleiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121093
- 33819
- 55818
- 65767
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M78684Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten
naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e37653Kuka mölyapina
Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle14579- 16537
Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen
Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel3532Salaattirosvo
Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia22532