pikkupomo uhoaa

Anonyymi

Minusta on jollainlailla myös koomista että alemman tason esimies etsii työstäni koko aika virheitä. En todellakaan ole virheetön, joten miksi pitää keksimällä keksiä jotain. Häntä ei myöskään kiinnosta kuulla syitä siihen miksi jokin tehtävä ei etene kuin juna. Hän vaan tuo esiin, että teen töitä hitaasti. Emmekö halua löytää ratkaisua ongelmaan mikäli sellainen on olemassa? Jotenkin pitäisi puuttua tähän ja antaa hälle oppitunti rakentavasta kommunikaatiosta. Olen kyllä menettänyt uskoni hänen esimiestaitohin ja kehittymiskykyyn, mutta ehkä silti voisin yllättyä iloisesti. Nyt en näe mahdollisena että oppisin joskus pitämään hänestä, mutta kaipa tilannetta pystyisi jotenkin korjaamaan. nyt tätä ihme naputusta on vaan toistunut aivan liian monta kertaa.

10

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nilkit ovat arkipäivää työmailla, Suomessa on erittäin vähän ammattitaitoisia pomoja on vain nilkkejä.

• Anonyymi

Käyppä katsomassa peiliin
      Josko oletkin oikeasti laiska ja saamaton juoruilet liikaa ja länkytätä tyhjää
      Luulet olevasi parempi kuin olet ja jos yrität yhtään olla tehokkaampi menet heti solmuun,
      Ole itse rehellinen ja ota pomosi ohjeet opiksesi , länkyttämällä täällä todistat pomosi sanat todeksi joten mene ensikerralla tosissasi töihin eläkä aikaa viettämään

• Anonyymi

Emmekö ymmärrä luettua?
        Sanoin, että olisin valmis etsimään ratkaisua ongelmiin. Pelkkä "olet hidas on aika turha kommentti". Jos käytän liikaa aikaa juoruiluun, niin eikö pomon pitäisi ottaa se esiin antaessaan palautetta?

• Anonyymi

Niin niin. Kuvittelet tämän tietyn naisen olevan pikkupomo ja nyt fantasioit sitten hänen savustamisestaan, että tulisi teille töihin.

• Anonyymi

Nyt jo hieman huvittaa omat ilmaisuni "pieni" ja "alempi taso". Suhtautumiseni esimieheeni tulee aika hyvin esiin. Olen edelleen vihainen siitä, että työpaikalla esimies antaa palautteensa riitaa haastamalla. Kunpa osaisin olla viileämpi , enkä vastaisi haasteeseen samalla mitalla.

• Anonyymi

etsiikö esimiehesi virhettä/vikaa a) työnteostasi ja työsi laadusta vaiko b) sinusta itsestäsi. Ovat vallan eri asioita. Miten siis on? Myös se miten itse reagoit annettuun kritiikkiin ulkoisesti ja sisäisesti. Oletko kenties yliherkkä ottamaan annetun kritiikin omaan persoonaasi kohdistuvana loukkauksena. Jos olet "hidas" käännä se mielessäsi muotoon miten tämän työn voisi tehdä paremmin ja joutuisammin. Sitten kokeilet ja kehität erilaisia menetelmiä toteuttaa työt nopeammin ja paremmin. Aina on löytyy ratkaisut tehdä työ nopeammin ja paremmin. Olethan kuitenkin ajatteleva ihminen.

• Anonyymi

Virheitä hän etsii työn teosta ja työn laadusta, mutta kritiikin aiheellisuuden kanssa ollaan välillä rajamailla. Esimerkiksi voin aamulla kuulla tuikean huomatuksen siitä , että en ole vielä vastannut edellisenä päivänä juuri ennen työpäivän päättymistä saapuneeseen sähköpostiin, joka ei arvoini mukaan ollut niin tärkeä että siihen olisi pitänyt reagoida heti. Välillä hidastelu kyllä johtuu siitä että en ole maailman järjestelmällisin ihminen ja saatan jopa unohtaa asioita. Kritiikkiä kuitenkin tulee täysin suodattamatta myös sellaisesta, mitä en olisi millään voinut ehtiä vielä tehdä. Siksi minua huvittaa palutteen kohdentumattomuus ja mietityttää perimmäinen motiivi. Hän ei myöskään halua kuulla mitä minulla on sanottavaa. Haluaisin kertoa, että tarvitsisin vähän sellaista aikaa jolloin voisin rauhassa keskittyä haasteellisempiin tehtäviin esim. 2h/viikko. Minulla olisi ratkaisuja, mutta hän huutaa ja sanoo että ei minulla ole niin paljon työtä että en ehtisi. Minäkin korotan ääneni ja unohdan hyvän käytöksen, vaikka oikeasti haluaisin sanoa rauhallisesti "keskustellanpa asiasta sitten kun olet rauhoittunut".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virheitä hän etsii työn teosta ja työn laadusta, mutta kritiikin aiheellisuuden kanssa ollaan välillä rajamailla. Esimerkiksi voin aamulla kuulla tuikean huomatuksen siitä , että en ole vielä vastannut edellisenä päivänä juuri ennen työpäivän päättymistä saapuneeseen sähköpostiin, joka ei arvoini mukaan ollut niin tärkeä että siihen olisi pitänyt reagoida heti. Välillä hidastelu kyllä johtuu siitä että en ole maailman järjestelmällisin ihminen ja saatan jopa unohtaa asioita. Kritiikkiä kuitenkin tulee täysin suodattamatta myös sellaisesta, mitä en olisi millään voinut ehtiä vielä tehdä. Siksi minua huvittaa palutteen kohdentumattomuus ja mietityttää perimmäinen motiivi. Hän ei myöskään halua kuulla mitä minulla on sanottavaa. Haluaisin kertoa, että tarvitsisin vähän sellaista aikaa jolloin voisin rauhassa keskittyä haasteellisempiin tehtäviin esim. 2h/viikko. Minulla olisi ratkaisuja, mutta hän huutaa ja sanoo että ei minulla ole niin paljon työtä että en ehtisi. Minäkin korotan ääneni ja unohdan hyvän käytöksen, vaikka oikeasti haluaisin sanoa rauhallisesti "keskustellanpa asiasta sitten kun olet rauhoittunut".

Kyllähän kuka tahansa osaa hoputtaa ja kehitellä valittamisen aihetta, mitä taitoa siihen vaaditaan? Ei siellä sitten järkätä esimiehille mitään koulutusta, vaan kylmiltään vaan rivistä egotripille?

• Anonyymi

pomoilla voi olla vallan vääristyneet mielikuvat miten kauan työssä pitäisi mennä. Etenkin jos pomo ei ole itse samoissa hommissa käsiänsä liannut. Pomo voi paperilla ideoida rakettimatkan mars planeetalle. Sellaisen suunnitleman voi tehdä 20 minuutissa. Pomon mielestä suurin työ on jo silloin tehty. On vain enää toteutuksen helppo vaihe.

• Anonyymi

Nämä jotka etsivät tämmöisillä piilovihjailevilla ja piilojohdattelevilla piilovittuilukirjoituksilla tiimiesimiestä esimiestyöhön rividuunarin liksalla niin menkää itse tiimiesimieheksi niin loppuu tiimiesimiehen etsiminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2233
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1554
    4. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      118
      963
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      893
    Aihe