Istuskelevat karavaanarit

Anonyymi

Aamulla herätään, syödään aamupala, sitten istuskellaan, päivemmällä laitetaan grilli tulille ja syödään.. Sitten vähän istuskellaan ja juodaan päivä kaffeet. Sitten otetaan tunnin päikkärit. Päikkäreiden jälkeen syödään päivällistä ihan posliini lautasilta sitten istuskellaan. Sitten pelataan mölkkyä. Illalla istuskellaan ja juodaan viiniä tai olutta. Alku yöstä kun huikoo niin istuskellaan ja otetaan vähän iltapalukkaa.. Ehkä eläkkeellä sitten uudestaan kokeillaan camping elämää.

161

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ehdi eläkkeelle tuolla elämäntavalla. Kuolo korjaa ennenpitkää

    • Anonyymi

      Niinhän noi näkyy tönöttävän vaunuissaan, moni tuijottaa televisiota illat pitkät oluttölkki kädessä , eikö se olis sama katsoa kotona töllöö?

      • Anonyymi

        Elämä on kayp katteks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on kayp katteks.

        Istuminen on mukavoo.


    • Anonyymi

      Jotkut eivät vaan viitsi hankkia työleiriä nimeltään kesämökki. Matkailuvaunulla ja -autolla liikkuessa voi todellakin vain istuskella ja syödä, eikä tarvitse siivoilla risukkoja tai istutella kukkia. Vaihteen vuoksi katsella illalla telkkaria kunhan on käynyt saunomassa ja vaikkapa uimassa. On se sentään paljon mukavampaa kuin nököttää kaupunkikämpässä, parilla askeleella on ulkona raittiissa ilmassa.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti juuri näin. Meillä aikoinaan ei tullut työleiri, nimeltä kesämökki ollenkaan vaihtoehdoksi kun ekaa vaunua hankittiin. Omakotitalossa kun asuu, niin siinä saa pihatöistä tarpeekseen. Vaunu paras!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti juuri näin. Meillä aikoinaan ei tullut työleiri, nimeltä kesämökki ollenkaan vaihtoehdoksi kun ekaa vaunua hankittiin. Omakotitalossa kun asuu, niin siinä saa pihatöistä tarpeekseen. Vaunu paras!

        Enpä ole kokenut kesämökkiä työleiriksi. En vaikka asun omakotitalossa ja omistan asuntoautonkin. Asuntoautolla liikumme eniten loppukesästä ja alkusyksystä, kun lomakausi on ohi ja ruuhkat sen myötä. Myös alkukeväästä teemme retkiä. Kesä vietetään pääosin kesämökillä ja myös kotona. Talvet lähinnä kotona.
        Kesämökin ja omakotitalon pihankin voi tehdä helppohoitoiseksi, jolloin se ei liikaa rasita. Ja itse asiassa minusta on viihtyisämpikin, kun pihaa ei ole täytetty pusikoilla ja valtavilla istutuksilla. Avoin nurmikkopiha vähisine istutuksineen on siisti ja hyvännäköinen. Tietysti, jos kokee vähäisenkin pihatyön, kuten nurmikonleikkuun, jne raskaaksi, niin silloin on toinen asia eikä silloin pidä hankkia omakotitaloa ei mökkiä.
        Minulle ei ole käynyt raskaaksi yhtään. Itse asiassa pidän pienestä puuhastelusta, ei minusta ole auringossa löhöilijäksi. Jos haluaa, niin kaikesta saa aikaan työleirin, mutta se onkin jokaisen itsensä päätettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole kokenut kesämökkiä työleiriksi. En vaikka asun omakotitalossa ja omistan asuntoautonkin. Asuntoautolla liikumme eniten loppukesästä ja alkusyksystä, kun lomakausi on ohi ja ruuhkat sen myötä. Myös alkukeväästä teemme retkiä. Kesä vietetään pääosin kesämökillä ja myös kotona. Talvet lähinnä kotona.
        Kesämökin ja omakotitalon pihankin voi tehdä helppohoitoiseksi, jolloin se ei liikaa rasita. Ja itse asiassa minusta on viihtyisämpikin, kun pihaa ei ole täytetty pusikoilla ja valtavilla istutuksilla. Avoin nurmikkopiha vähisine istutuksineen on siisti ja hyvännäköinen. Tietysti, jos kokee vähäisenkin pihatyön, kuten nurmikonleikkuun, jne raskaaksi, niin silloin on toinen asia eikä silloin pidä hankkia omakotitaloa ei mökkiä.
        Minulle ei ole käynyt raskaaksi yhtään. Itse asiassa pidän pienestä puuhastelusta, ei minusta ole auringossa löhöilijäksi. Jos haluaa, niin kaikesta saa aikaan työleirin, mutta se onkin jokaisen itsensä päätettävissä.

        Minä en ole halunnut kesämökkiä, siksi ostin asuntoauton mutta en halua pelkästään ajaa leirintäalueelle ja istua ja katsoa telkkaria, en edes halunnut teeveetä autoon, kalastelen, kävelen, pyöräilen (vuokraan aina pyörän jos mahdollista) vuokraan myös veneen ja soutelen, käyn tutustumassa paikallisiin nähtävyyksiin, ihan vaatimattomiinkin vaikkapa vain joku erikoinen puu tai merkittävän iso siirtolohkare tai näköalapaikka, valokuvaan ja videoin kännykälläni ja teen joka reissustani pienen elokuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole halunnut kesämökkiä, siksi ostin asuntoauton mutta en halua pelkästään ajaa leirintäalueelle ja istua ja katsoa telkkaria, en edes halunnut teeveetä autoon, kalastelen, kävelen, pyöräilen (vuokraan aina pyörän jos mahdollista) vuokraan myös veneen ja soutelen, käyn tutustumassa paikallisiin nähtävyyksiin, ihan vaatimattomiinkin vaikkapa vain joku erikoinen puu tai merkittävän iso siirtolohkare tai näköalapaikka, valokuvaan ja videoin kännykälläni ja teen joka reissustani pienen elokuvan.

        Just näin. Pitää olla aina jotain mukavaa puuhastelua. Mikä mukavampaa kuin kalastella tai retkeillä. Unikin tulee illalla paremmin kun tullut fyysistä rasitusta. Jos pitäisi alkaa muovituoleilla tölkki kädessä istumaan minulta pettäisi hermo jo tunnin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Pitää olla aina jotain mukavaa puuhastelua. Mikä mukavampaa kuin kalastella tai retkeillä. Unikin tulee illalla paremmin kun tullut fyysistä rasitusta. Jos pitäisi alkaa muovituoleilla tölkki kädessä istumaan minulta pettäisi hermo jo tunnin jälkeen.

        Juuri näin..ei nyt aina tarvitse tukka märkänä jotain tehdä mutta voinnin mukaan mennään, välillä pitempi lenkki ja välillä lyhyempi. Pyörä jos on mukana niin sillä tutustuu nopeasti ympäristöön, varsinkin läskipyörä, sillä pääsee hyvin poluillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin..ei nyt aina tarvitse tukka märkänä jotain tehdä mutta voinnin mukaan mennään, välillä pitempi lenkki ja välillä lyhyempi. Pyörä jos on mukana niin sillä tutustuu nopeasti ympäristöön, varsinkin läskipyörä, sillä pääsee hyvin poluillakin.

        Monipuolista on meidänkin oleskelu leirintäalueella, liikutaan paljon, mutta myös istuskellaan ja köyritään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monipuolista on meidänkin oleskelu leirintäalueella, liikutaan paljon, mutta myös istuskellaan ja köyritään.

        Se jälkimmäinen menee liikunnasta kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jälkimmäinen menee liikunnasta kanssa.

        Niin menee ja kuluttaa kaloreitakin aika paljon, jotkut on tutkinut että kuntokin nousee...?


      • Anonyymi

        Joo, pari askelta niin voi vetää pari röökiä putkeen raittiissa ulkoilmassa🤣


    • Anonyymi

      Alottaja on ilmeisesti kyllästynyt toisten karavaanari elämään kun viitsii istuskelultaan herätä todellisuuteen ja piirrellä tänne tuollaisen aloituksen. Miten muuten kun kytäämällä ja kyselemällä voisi tietää miten jossain tehdään ja käyttäydytään.
      kuka sua on käskenyt moittimaan kenenkään harrastuksia ja mitä se sulle kuuluu kuka mitäkin omalla ajallaan tekee. Mulla itsellä on vaunu, ja on mökki ja kumpikin on käytössä koko ajan. Eikä mökki ole työkeskus eikä vaunu pelkkä istuskelupaikka. Eikä kuulu kellekään vaikka niin olisikin. Hommaa itsellesi elämä ja harrastus mutta älä laita vaunua ja pysy kaukana leirintäalueista.

    • Anonyymi

      Illalla klo 19.00 naapurit (5m päästä)tulee meidän vaunulle kylään.
      Kuunnellaan harmonikkamusiikkia ja otetaan hieman paukkuja.

    • Anonyymi

      Juu, ja samalla kehutaan omaa lämmityslaitetta ja moititaan naapurin puhallinta

      • Anonyymi

        Ainakin turvaväli on hyvä, kun 5 metrii.


    • Anonyymi

      Retkeilyauto on kätevä. Avataan liukuovi ja kurkitaan oviauki mitä naapuri touhuaa. On kätevä vesisateessa . Sisällä voi vetää kaljaa naamariin ja käydä porttapotassa kusella.

      • Anonyymi

        Kun otat sen oman portapottas käyttöön niin kue käyttöohje. Niin vasta sitten kun sulla on varaa matkailukalustoon.


      • Anonyymi

        Retkelyauto ei ole kätevä. Se on ahdas ja hankala. Se on sopiva sille joka ei ole koskaan ajanut mopoautoa isommalla ja sittenkään siitä liikkumisesta ei tahdo tulla mitään. Se on sopiva sille joka ei uskalla vetää asuntovaunua (pelkää peruuttamista) ja matkailuauto on liian iso kun ei ole kokemusta. Jostain kumman syystä retkeilyautot ovat hyvin usein erittän klommoisia aivan ihmeellisistä paikoista.


    • Anonyymi

      Käyn naapurin portapotassa kusella

      • Anonyymi

        Niin, eihän sulla omaa olekkaan.


    • Anonyymi

      Pelataan me mölkkyäkin alueella

    • Anonyymi

      Ja samalla otetaan kuppia

    • Anonyymi

      Joku käy festareilla ja ottaa kuppia, joku käy urheilukisoissa ja ottaa kuppia, joku käy naapurissa ja ottaa kuppia, joku käy telttailemassa ja ottaa kuppia, joku ei käy missään ja ottaa kuppia, joku ottaa kuppia ihan missä vaan ja milloin vaan, jollakin käy naapuri ja otetaan yhdessä kuppia. En olisi yhtään huolissani jos joku ottaa kuppia. Eikä kenenkään tarvi olla huolissaan jos joku ei otakkaan kuppia. Siis siitä vaan ottakaa kuppia tai olkaa ottamatta, ihan kaikki ja ihan missä vaan.

    • Anonyymi

      Otetaan kuppia ja ilkutaan saunassa lämmittäjästä. ja naapurin eukkoa

    • Anonyymi

      Kyllä sinun Palstavahti Joksu se pitäisi tietää. Joksu ei naisista puhu sanaakaan. Eikä rumatikistä.

    • Anonyymi

      Jotkut tykkää vaan istua ja nauttia. Minä tykkään käydä tutkimassa lähistöllä olevat luontokohteita/nähtävyydet. Vähäpätöisemmätkin kelpaa minulle.

    • Anonyymi

      Minä taas pysäköin autoni mahdollisimman lähelle karaoketerassia , on mahdollisimman lyhyt matkaa terassille istuskelemaan

      • Anonyymi

        Siltä se voi tuntua kun haaveilee muutaman neliön vuokrayksiössä kun elämässä ei ole muuta kun sossu ja kalja.


    • Anonyymi

      Minulla on aina palju mukana. . Paljussa on kiva istuskella iltaisin ja ottaa kaljaa. Naapurin eukkokin änkee aina paljuun , kun isäntä nukkuu kännissä vaunussaan.

    • Anonyymi

      On ihan selviä alkoholistin merkkejä kun heti naksahtaa oluttölkki auki kun saa auton/vaunun ruutuunsa.
      Kaikkein huvityavin tapaus jonka olen nähnyt kun pariskunta ajoi henkilöauton/vaunun leirintäalueen rantapaikalle. Se yleensä aina vapaa koska on niin paljon järvelle päin kallellaan ja ei voi pysäköidä muuten kuin niin että vaunukin sivusuunnassa tosi reilusti kallellaan.
      Auto-vaunu yhdistelmän kun saivat parkkiin niin siirtyivät vaunuun ja kertaakaan eivät ulos tulleet. Eivät laittaneet tukijalkoja eikä liikoja saati sähköpiuhaa. Pöydän ääressä istuivat koko illan ja vetivät viinaa. Äijän pää painui istuma-asennossa lähemmäs pöytää illan mittaan ja siihen kuukahti kolmen neljän tunnin kuluttua🤣 aamulla olivat hereillä ajoissa ja matka jatkui jo heti yhdeksän aikoihin vaikka kuukahtivat joskus 23.00.

      • Anonyymi

        Täytyy olla sitkeä tapaus. Siis tämä kyttääjä kun jaksoi ja viitsi kytätä. Pistit oikein kelloajan muistiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla sitkeä tapaus. Siis tämä kyttääjä kun jaksoi ja viitsi kytätä. Pistit oikein kelloajan muistiin.

        Kyllä, ruutuvihko on aina pöydällä....ja pieni kiikari.


    • Anonyymi

      Se on oikeaa meininkiä. Kunnon karavaanareita.

    • Anonyymi

      Palstan pilaajan avaus. Älä kommentoi ! ! Kaikki negatiivinen kateudesta johtuva postaus tulee mt hööpö trollitehtaalta. Lämmitin hörhönä tunnettu paremmin. Siirtykää kaikki moderoiduille palstoille,täällä vain mt tapaus pilaa kaikki keskustelut

    • Anonyymi

      Jaahas Palstavahti Joksu on taas aloittanut viikonlopun juopottelun . Onko viinaa riittävästi saatavillasi ??

    • Anonyymi

      Eräs tuttu pariskunta päätti aloittaa raitistumisen. Ensimmäinen toimenpide oli luopuminen matkailuautoelämästä.

      • Anonyymi

        Varmaan siirtyivät lentoliikenteeseen niin ei tarvi ajaa..... voi juopotella kaikki matkatkin.
        Mitenkäs ne muuten kaikki nämä sinun tutut sattuvatkin olemaan matkailuihmisiä ja sinun jutuista päätellen alkoholisoituneita. Puhumattakaan sinun kavereista, työkavereista, ystävistä (jos ny sattuu olemaan?) ym.. ym... Olet heistä niin paljon kertonut ja aina hyvin vastenmieliseen sävyyn. Ymmärrän kyllä, seura tekee kaltaisekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan siirtyivät lentoliikenteeseen niin ei tarvi ajaa..... voi juopotella kaikki matkatkin.
        Mitenkäs ne muuten kaikki nämä sinun tutut sattuvatkin olemaan matkailuihmisiä ja sinun jutuista päätellen alkoholisoituneita. Puhumattakaan sinun kavereista, työkavereista, ystävistä (jos ny sattuu olemaan?) ym.. ym... Olet heistä niin paljon kertonut ja aina hyvin vastenmieliseen sävyyn. Ymmärrän kyllä, seura tekee kaltaisekseen.

        Mjaa, haukut väärää puuta. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun tälle palstalle kirjoitin.


    • Anonyymi

      En minä aina istu Elnakin markiisin alla . Käyn itse jääkaapillakin kävellen tai kontaten. Palstavahti Joksu Kuopiosta

    • Anonyymi

      Ei oikea karavaanari jouda istuskelemaan. Vaunukin seisoo paikallaan, kun karavaanari harrastaa ja käy autolla tutustumassa paikkakunnan nähtävyyksiin.
      Olen kuullut, että jotkut hurahtaneet ostaa jopa kalliita lentolippuja vaan päästäkseen viikoksi makaamaan apaattisina jonnekin heikkarannoille.
      Grillataan itseään hiekalla maaten tulipunaiseksi vaikka kaupungissa sekä lähitienoilla olisi runsaasti nähtävää ja koettavaa. Hämärää puuhaa.

      • Anonyymi

        Aivan, kaupungeissa pubeja ja terasseja pilvin pimein.


    • Anonyymi

      Minä kun poikkean Kuopiossa. , Haluan nähdä Puijolla Palstavahti Joksun jakamassa SavonSanomia. Vaativatyö. Kuningaskaravaanari. Me aina jutustelemme rumatikistä ja Fiiiun vioista, kun vikoja riittää.

    • Anonyymi

      Palstavahti Joksu istuu aina Jokisen sylissä alueella iltaisin.

      • Anonyymi

        Ei aina. Välillä ollaan peräkkäin tappituntumalla ja harrastetaan siinä samalla pientä jumppaa.


    • Anonyymi

      On se palstavahti kyllä vekkuli

    • Anonyymi

      Minä kuulin kaverilta joka oli kuulu sen työkaverilta joka oli kuullu sen anopin työkaverilta joka oli kuullu sen lakkovahdilta vuosia sitten, että karavaanarit on nousseet seisomaan eivätkä istuskele enää. Tämä on kyllä ihan totta mutta voi se olla että joku on kuullut väärin tai oikein.

    • Anonyymi

      Yllättynyt olen , siitä miten muutamassa vuodessa on monelle tullut ainakin 10kg painoa lisää. Liikutaan muutama km sähköavusteisella pyörällä , ja syödään ihan mieletömän suuria annoksia.

      • Anonyymi

        Me ei omista sähköpyöriä, poljetaan perinteisesti lihasvoimalla niin kauan kun kykenee.
        Olemme ottaneet tavaksi että joka päivä käymme reippaan lenkin ja harrastetaan muutakin.
        Itse ainakin laihdu karavaanarireissuilla. Ei ole autossa telkkaria joten ulkona ollaan illat joten ei tule käytyä jääkaapilla kun ei katso töllöä. Sitä ehtii tuijottaa talvella kotona.


      • Anonyymi

        Minä olen yllättynyt miten jaksat jatkuvasti huolehtia muiden syömisitä ja juomisista, istumisista ja sähköpyöristä .. Sinulla on kova hinku samaan mutta ilmeisesti et pysty laittamaan kalustoa jolla voisit mennä mukaan mukavaan porukkaan.
        Haaveissa on kiva elää ja unelmoida mutta kannattaa myös tehdä asialle jotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen yllättynyt miten jaksat jatkuvasti huolehtia muiden syömisitä ja juomisista, istumisista ja sähköpyöristä .. Sinulla on kova hinku samaan mutta ilmeisesti et pysty laittamaan kalustoa jolla voisit mennä mukaan mukavaan porukkaan.
        Haaveissa on kiva elää ja unelmoida mutta kannattaa myös tehdä asialle jotan.

        Mikä on mukava porukka? Meitäkään ei vähempää voisi kiinnostaa campingien kausipaikat ja SFC-alueet asukkaineen. Eikä olla epäsosiaalisia, vaan todella tykätään jutella ja tutustua uusiinkin ihmisiin.
        Noi alueet asukkaineen vaan tökkii. Mikä halvatun ihanuus on viettää lomansa jollain pellolle bykatulla ahtaalla vaunualueella? Katsella siellä asuntovaunuja sekä sinne vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi jämähtänyttä porukkaa? Yäk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on mukava porukka? Meitäkään ei vähempää voisi kiinnostaa campingien kausipaikat ja SFC-alueet asukkaineen. Eikä olla epäsosiaalisia, vaan todella tykätään jutella ja tutustua uusiinkin ihmisiin.
        Noi alueet asukkaineen vaan tökkii. Mikä halvatun ihanuus on viettää lomansa jollain pellolle bykatulla ahtaalla vaunualueella? Katsella siellä asuntovaunuja sekä sinne vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi jämähtänyttä porukkaa? Yäk.

        Iso hiekkakenttä, jossa pelialue missä voi pelata sitä kuuluisaa suuren kantaiskun peliä, joka on huonopolviselle takuu siitä, että pian mennään nivelenvaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on mukava porukka? Meitäkään ei vähempää voisi kiinnostaa campingien kausipaikat ja SFC-alueet asukkaineen. Eikä olla epäsosiaalisia, vaan todella tykätään jutella ja tutustua uusiinkin ihmisiin.
        Noi alueet asukkaineen vaan tökkii. Mikä halvatun ihanuus on viettää lomansa jollain pellolle bykatulla ahtaalla vaunualueella? Katsella siellä asuntovaunuja sekä sinne vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi jämähtänyttä porukkaa? Yäk.

        Näköjään et ole soveltunut porukkaan jota en ihmettele. Hyvä kun olet poistunut porukasta. Ei sinun kuitenkaan tarvitse moittia niitä jotka haluaa siellä olla. Näinhän se on, että hankalat tapaukset yleensä poistuu ja alkaa valittamaan ja moittimaan muita.
        Toivottavasti löysit sinulle sopivan harrastuksen jota en kyllä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään et ole soveltunut porukkaan jota en ihmettele. Hyvä kun olet poistunut porukasta. Ei sinun kuitenkaan tarvitse moittia niitä jotka haluaa siellä olla. Näinhän se on, että hankalat tapaukset yleensä poistuu ja alkaa valittamaan ja moittimaan muita.
        Toivottavasti löysit sinulle sopivan harrastuksen jota en kyllä usko.

        En minä / me mistään porukasta olla poistuttu. Päin vastoin, vaimokin liittyi juuri reserviläisjärjestöön. Enkä minä ketään moiti, kukin saa tehdä ja toimia ihan kuten haluaa. Ei vaan ole meidän juttu istuskella missään karavaanialueen porukoissa. Eikä ole koskaan ollut, kokeiltu on sekin.
        Harrastuksia minulla on kaikenmoinen käsillä tekeminen, just sain saunalautan valmiiksi. Moottoripyöräilyä ja mp:llä matkailua olen harrastanut koko ikäni, nyt vuorossa museopyörän laittoa. Koirat olleet harastuksena jo 35 vuotta, ampuma- ja reserviläisharrastus MPK-juttuineen jo >30 vuotta. Nyt liityin Vapepaan, googlaa jos kiinnostaa.
        Lisäksi harrastuksenamme on pienimuotoinen airbnb-majoitustoiminta. Mukavaa ja mielekästä puuhaa sekin ja saa siitä pienen vaivanpalkankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä / me mistään porukasta olla poistuttu. Päin vastoin, vaimokin liittyi juuri reserviläisjärjestöön. Enkä minä ketään moiti, kukin saa tehdä ja toimia ihan kuten haluaa. Ei vaan ole meidän juttu istuskella missään karavaanialueen porukoissa. Eikä ole koskaan ollut, kokeiltu on sekin.
        Harrastuksia minulla on kaikenmoinen käsillä tekeminen, just sain saunalautan valmiiksi. Moottoripyöräilyä ja mp:llä matkailua olen harrastanut koko ikäni, nyt vuorossa museopyörän laittoa. Koirat olleet harastuksena jo 35 vuotta, ampuma- ja reserviläisharrastus MPK-juttuineen jo >30 vuotta. Nyt liityin Vapepaan, googlaa jos kiinnostaa.
        Lisäksi harrastuksenamme on pienimuotoinen airbnb-majoitustoiminta. Mukavaa ja mielekästä puuhaa sekin ja saa siitä pienen vaivanpalkankin.

        Niin, joukkoon mahtuu hyvin myös caravanharrastus. Jo vuosia ollaan reissattu vaunulla ja autolla kuukausi, joskus kaksikin ja ihan ympäri vuoden.
        Nyt vielä helpompaa, kun on matkailuauto ja vaimolla mahdollisuus etätöihin. Yhteydet toimii käytännössä joka paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään et ole soveltunut porukkaan jota en ihmettele. Hyvä kun olet poistunut porukasta. Ei sinun kuitenkaan tarvitse moittia niitä jotka haluaa siellä olla. Näinhän se on, että hankalat tapaukset yleensä poistuu ja alkaa valittamaan ja moittimaan muita.
        Toivottavasti löysit sinulle sopivan harrastuksen jota en kyllä usko.

        Ne "hankalat" tapaukset on niitä jotka eivät vedä viinaa joka ilta! Eli siksi eivät sovellu porukkaan kuten me. Olemme kolme kertaa käyneet SFC alueella ja joka ikinen kerta kaikki muut oli kännissä paitsi me.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on mukava porukka? Meitäkään ei vähempää voisi kiinnostaa campingien kausipaikat ja SFC-alueet asukkaineen. Eikä olla epäsosiaalisia, vaan todella tykätään jutella ja tutustua uusiinkin ihmisiin.
        Noi alueet asukkaineen vaan tökkii. Mikä halvatun ihanuus on viettää lomansa jollain pellolle bykatulla ahtaalla vaunualueella? Katsella siellä asuntovaunuja sekä sinne vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi jämähtänyttä porukkaa? Yäk.

        Entä ne monet mökkijärvet Suomessa? Kesämökkejä vieri vieressä, mikä ihanuus on asustaa kaikki vapaa-aikansa saman järven rannalla katsellen samoja naapureita vuosikymmeniä? Yäk!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne "hankalat" tapaukset on niitä jotka eivät vedä viinaa joka ilta! Eli siksi eivät sovellu porukkaan kuten me. Olemme kolme kertaa käyneet SFC alueella ja joka ikinen kerta kaikki muut oli kännissä paitsi me.

        Missähän alueilla ole käynyt? Olen kiertänyt Suomen SFC alueet, enkä ole huomannut tuollaista vaikka olen itse selvinpäin ettei se ainakaan heikennä havaintoja. Kyllähän joku ottaa muutaman tölkillisen kuten moni muukin suomalainen ja saunassakin voi juomat maistua. Mutta känniläisiä olen nähnyt erittäin harvoin. Kuuluisikohan ne kolme käymääsi aluetta niihin muutamaan alueeseen jolla en ole käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän alueilla ole käynyt? Olen kiertänyt Suomen SFC alueet, enkä ole huomannut tuollaista vaikka olen itse selvinpäin ettei se ainakaan heikennä havaintoja. Kyllähän joku ottaa muutaman tölkillisen kuten moni muukin suomalainen ja saunassakin voi juomat maistua. Mutta känniläisiä olen nähnyt erittäin harvoin. Kuuluisikohan ne kolme käymääsi aluetta niihin muutamaan alueeseen jolla en ole käynyt.

        Ei se taida jäädä muutamaan saunakaljaan.


    • Anonyymi

      Rumatikkihörhö on undesirable-henkilö alueella kuin aluella.

    • Anonyymi

      Onko viinaa riittävästi. Koita puliukko jo rauhoittua. Et kuitenkaan Viiatilla reissuun lähde .
      Viatin vikalistasi on karua luettavaa

      Säälimme Palstavahtia

      • Anonyymi

        Kaikki viinatrokarit ne saavat täällä kirjoittaakin, eikö ylläpito pysty estämään tuota tuollaista laitonta toimintaa Suomi24 palstoilla.


      • Anonyymi

        Kaljaa, pihvejä, istumista, paino nousee, kunto huononee, siihen vielä pitkät ajomatkaa päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaljaa, pihvejä, istumista, paino nousee, kunto huononee, siihen vielä pitkät ajomatkaa päälle.

        Tuon tekemiseen ei tarvitse olla karavaanari. Sen voi tehdä lähiön vuokrakaksiossaankin eikä tarvitse selvitä edes pitkiä ajomatkoja varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tekemiseen ei tarvitse olla karavaanari. Sen voi tehdä lähiön vuokrakaksiossaankin eikä tarvitse selvitä edes pitkiä ajomatkoja varten.

        Idea on siinä että kun on ajanut 100km leirintäalueelle ja selkää ja linkkiä pakottaa niin voi palkita itsensä oluttölkillä ja sitten vielä vähän terävämpää lääkettä että uni tulee.
        Jos puolestaan on ajanut 200km niin kaksi oluttölkkiä peräkkäin..yli 200km niin sitten äkkiä täys känni päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki viinatrokarit ne saavat täällä kirjoittaakin, eikö ylläpito pysty estämään tuota tuollaista laitonta toimintaa Suomi24 palstoilla.

        Välittääkö tuo nimimerkki "Säälimme Palstavahtia" halpaa virolaista viinaa kotkalaisille puliukoille myös asunnoltaan, vai pelkästään asuntoautostaan käsin?


    • Anonyymi

      Ne papat istuvat aurinkoa ottaen, jotka eivät pysty enää kävelemään pitkiä retkiä lähistöön! Vanhuus ja raihnaisuus ei ole pilkan aihe. Itse etsin sellaisia leirintäpaikkoja, joissa on retkeilymahdollisuus maastoon enkä tarkkaile naapurivaunujen väkeä, milloin nousevat tai istuvat, kahvinsa juovat tai ovat juomatta!

      Vähän sivistyneisyyttä toivon palstalle, vaikka olisikin kiva trollata ja saisi siitä kiksit, kun ei enää puolison kanssa pysty!

    • Anonyymi

      Herätys rumatikkireino!

    • Anonyymi

      Minulla särkeentyi klo 07;03 Viiattini. Nyt tarvitsee ehjätä.
      Palstavahti

    • Anonyymi

      Takapuoli leviää kun paljon istuskelee.

    • Anonyymi

      7121km huohotinputki jäätyi,vaikka ajo tietokone näytti lämmintä Klo.18.06.
      Palstavahti Kuopiosta

    • Anonyymi

      Hienoa, rumatikkireino on hyvin yönsä levänneenä taas täällä saitilla mukana.

    • Anonyymi

      Miten on Palstavahti Joksu, näitkö yöllä pikku-ukkoja?
      Ihmistä et kuitenkaan saanut.

      1743 km hävisi Potapotin tankin korkkki ja roiskutti
      Joksulla ne vehkeet ei vaan toimi

    • Anonyymi

      Ei kaikki karavaanarit istu, jotkut jakaa lehtiä Puijolla.

    • Anonyymi

      Kyllä. Ja toiset makaavat auton alla päivät, ei kaikki istuskele.
      Palstavahti

      7500 km pakoputken kannatinkumilenkki katkesi.makasin melkein päivän alla

      • Anonyymi

        Makaamisella tarkoitetaan Raamatussa sitä kun ollaan naisen tai miehen kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä.
        Eksoottinen paikka makaamisella tuo fiiatin tai ransitin alla.


    • Anonyymi

      Minne hävisi kotkanreino, ei ole kuulunut mitään klo 8;21:58 jälkeen?

    • Anonyymi

      Olisiko lähtenyt ehjäämään Palstavahdin rumatikkiä ??

      • Anonyymi

        Onko rumatikkireino sinun kerrostaloluukussasi puhalluslämmittäjä, katkaisiko sähköyhtiö maalämpöpumpun kiertovesipumpulta virran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko rumatikkireino sinun kerrostaloluukussasi puhalluslämmittäjä, katkaisiko sähköyhtiö maalämpöpumpun kiertovesipumpulta virran?

        Reinon makuuhuoneen ikkunasta näkyy Karhuvuoren tori eli ikuisen vapun aukio


    • Anonyymi

      Huomenta Rakas!! Kiitos viime yöstä, se oli ihana.
      Kyllä sinun kanssasi ei kylmä tule, vaikka on rumatikki.

      • Anonyymi

        Huomenta!
        Anteeksi että jouduin poistumaan kotoasi jo ennen ylösnousuasi, mutta tulen taas illalla luoksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta!
        Anteeksi että jouduin poistumaan kotoasi jo ennen ylösnousuasi, mutta tulen taas illalla luoksesi.

        Kokeeko Reino ylösnousemuksen?


    • Anonyymi

      Kyllä Palstavahti sinun kanssasi on aina sellaista ylönousua , kun saa viettää kiihkeän yön kanssasi. Unohtamatta Viiattisi vikalistaasi.

      • Anonyymi

        Pystytkö jo ajamaan LMC Libertylläsi, vai aristaako vielä ahteriasi?


      • Anonyymi

        Tule tampsanmontulle klo 14;30 !!!


    • Anonyymi

      Tullaan tullaan. Ota Tummelia Palstavahti mukaasi

      • Anonyymi

        Ei oo, fiiatin vetonivelien rasvaa olis, käykö se?


    • Anonyymi

      Kyllä passaa. Tuo sitä nopeasti Palstavahti

    • Anonyymi

      " Mikähän mahtanee"" ???

    • Anonyymi

      klo 06.00 koitin naapurin lehmää . liukasta oli.
      P.alstavahti Kuopiosta

    • Anonyymi

      Hyvin on painoa tullut muutamassa vuodessa.

    • Anonyymi

      Kummalle ?

    • Anonyymi

      Palstavahdilla on heti aamusta asiaa rumatikistä.
      Kunnioitamme mielipidettäsi

    • Anonyymi

      Onko Palstavahti riittävästi viinaa viikonlopuksi

    • Anonyymi

      Ja tämäkin vielä

      9100 kmRumatikin puhallin ei puhaltanut lämmintä pahviputkista. uusi pahviputki oli Kuopissa Klo.16.57. Starkilla kallista
      Palstavahti

    • Anonyymi

      Mistä se tuo jokinen aina keksiikään noita uusia aiheita viesteihinsä, on se kyllä reino!

    • Anonyymi

      Mikä palstavahtia hävettää rumatikissään ? Ei köyhyyttä tarvitse hävetä.
      säälimme Palstavahtia

    • Anonyymi

      Onko Tänäkin autossa rumatikki, kun heti hajosi ??

      • Anonyymi

        Sehän on Fordi, siksi se hajosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on Fordi, siksi se hajosi.

        Varmaankin kytkimenvauhtipyörä sökähti, on tyyppivika.


    • Anonyymi

      No siinä se syy olikin. Onko siellä Viiattia rumatikillä kisoissa??

    • Anonyymi

      Onko kukaan testannut pystyykö yhdeltä istumalta syömään 8 kylmää Lidlin lihapiirakkaa ja juomaan 6 isoa tölkkiä tuhtia olutta?

    • Anonyymi

      klo 06;00 lisää Reinostani.
      Palstavahti

      • Anonyymi

        Noinkohan palstavahtijokinen herää aamulla klo 06: 00 kertomaan elämästään rumatikkireinona?


    • Anonyymi

      Noin varttitunnin kuluttua pitäisi saitille ilmestyä kotkalaisen palstavahdin tiltys vaikeasta elämästään rumatikkireinona, tosin sillä varauksella joko rumatikkireino on herännyt uuteen aamuun?

      • Anonyymi

        Näin hänet tampsan montulla uimassa noin klo 5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin hänet tampsan montulla uimassa noin klo 5.

        Oliko hänellä taas yllään se upea vartalonmyötäinen kukallinen uima-asunsa ja käsivarsikellukkeet?


    • Anonyymi

      klo 05.45 poikkesin naapurin navetassa aamusexsilä Palstavahti Joksberry

      • Anonyymi

        Olitko Tampsanmontulta uimasta tulossa?


    • Anonyymi

      Ei kun menossa!!!
      Palstavahti Joksu

    • Anonyymi

      Poliisi epäilee, että Kotkassa Tampsanmontulla aamulla nähty itsensäpaljastelija asuisi Hovilassa.

      • Anonyymi

        Yksi tuttu nainen oli nähnyt.Kysyin oliko minkälainen vehje, " Samanlainen nysä kun mun omalla ukolla"


    • Anonyymi

      Poliisit ovat tarkkoina.
      Sakot sain.
      Palstavahti Joksu

      • Anonyymi

        Asumukseltasiko ne poliisit sinut tavoittivat, vai ratsasivatko jo kotimatkalla?


    • Anonyymi

      2810 km ratiosda kääntyi kanava yötäpäivää Niuvassa eri asemalle
      Palstavahti

      • Anonyymi

        Joo, ei se Radio Kaakko ilmeisesti Niuvassa kuulu, siksi se radiosi vaihtaa kanavaa.


    • Anonyymi

      1150km Rumatikin 3002sytytytin ei sytytänyt.1000 e maksoi korjaus Delttalla
      Palstavahti

      • Anonyymi

        Se on kallis paikka se Suurniitynkadun Delta-auto, olisit käyttänyt siinä lähipajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kallis paikka se Suurniitynkadun Delta-auto, olisit käyttänyt siinä lähipajalla.

        Tyhmyydestäni sakotetaan. Sain sieltä parhaan maksuajan

        Palstavahti


    • Anonyymi

      1743 km hävisi Potapotin tankin korkkki ja roiskutti
      Palstavahti

      • Anonyymi

        Ehtikö mennä paljon sisältöä hukkaan ennen kuin huomasit korkin hävinneen?


    • Anonyymi

      Kyllä meni. Onneksi jäi vähän juotavaa
      Samasta litkusta kaksi känniä
      Palstavahti

    • Anonyymi

      9438km takaiskunvaimentimesta vuosi yötäpäivää öljyä Tuurin pihassa

    • Anonyymi

      ei kaikki istu. osa pelaa mölkkyäkin.
      Palstavahti

    • Anonyymi

      Osaan minä kyljelläkin ryypätä!
      Palstavahti

      • Anonyymi

        Suomi-karavaanimiehen aurinkovoide.
        Kaksi pulloa kossua, riisutaan paita ja housut, juodaan pullo kossua ja sammuttaa auringonpaisteeseen selälleen. Kun tokenee niin juodaan toinen pullo kossua ja sammuttaa mahalleen.


    • Anonyymi

      Miten on rumatikkireino, joko olet valmiina aloittamaan päivän " työsi" ?

      • Anonyymi

        Miten on Palstavahti klo 06;06 heräsitkö kylmään vai krapulaasi??


    • Anonyymi

      Miks noista matkailuvehkeistä jää tienposkeen käytettyjä vesiastioita joissa on jotain kellertävää nestettä??

      • Anonyymi

        Niissä on kusta, älä juo kun niissä on alkoholia enemmän kun sinun jääkaapissa.


      • Anonyymi

        Noita jättää "matkailuvälineet" joissa on kuormaa joitakin kymmeniä tonneja ja sänkypaikkoja vain yksi (tai paremmassa mallissa kaksi). Ajavat niin tiukalla aikataululla ettei ehdi pysähtyä kuselle.


    • Anonyymi

      Päivän " työsi" Savvoo

      Palstavahti klo 06;06

    • Anonyymi

      Rumatikkireinon "työtä" on rumatikin ominasuuksista kirjoittelu pyhänsäarkensa tälle palstalle. On se reino!

    • Anonyymi

      " työnsä " pyhänsäarkensa". Lissää Savvoo.
      Palstavahti klo 06;06 känni syvenee

      • Anonyymi

        Onko sinulla nyt viinaa riittävästi rumatikkireino?


    • Anonyymi

      Palstahti Joksu kävi naapurin navetassa taas katsomassa Mansikkia klo 06,06 . krapulassa kun tekee mieli . ihmistä kun ei saa.
      Palstavahti oli viihteellä

    • Anonyymi

      Jos lukea osaat, niin siinä lukee Palstavahti Joksu. Uskoisin, että kun kävit apukoulua puliukko, niin opit siellä jotain ??
      Säälimme Joksua

      • Anonyymi

        Reino se on!


    • Anonyymi

      Kyllä Palstavahti Joksu onkin alkanut mainostaa reuhuaan ja rumatikkiä.
      Oletko jo ehjännyt ??

    • Anonyymi

      On se Palstavahti Joksu yötä päivää

    • Anonyymi

      Hurmuri Kuopiosta

    • Anonyymi

      Ja lopun aikaa körötellään valtateillä tientukkona ihmisten konteissa.

      • Anonyymi

        Minulla on rumatikki Elnakissani. ei körötellä , on taas ajot ajettu ,
        Oletko lukenut minun Viiiatin vikalistani?? Ajot on ajettu.
        ei ole rahaa ehjätä reuhuani

        Palstavahti Joksu Kuopiosta


    • Anonyymi

      Juu, on se minun sulhanen
      Palstavahti Joksu

      • Anonyymi

        Rumatikkireino se on!


    • Anonyymi

      Kyllä ja varmasti on sulhaseni ikuisesti
      Palstavahti Joksu Kuopiosta

      • Anonyymi

        Pöpijokinen kaipaa "sellaista" seuraa.


    • Anonyymi

      2810 km ratiosda kääntyi kanava yötäpäivää Niuvassa eri asemalle Reinoani odotellessani

      Palstavahti Joksu

      • Anonyymi

        On se reino! Mitähän rumatikkireinon harhaisessa päässä tänään liikkuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se reino! Mitähän rumatikkireinon harhaisessa päässä tänään liikkuu?

        Kusi se tänäänkin siellä loiskuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se reino! Mitähän rumatikkireinon harhaisessa päässä tänään liikkuu?

        klo 06;02 kaipaan kädelläni Reinoani Kuopiossa

        Palstavahti Joksu


    • Anonyymi

      Meillä menee jotenkin näin:
      Aamulla herätään, syödään aamupala, ulkoilutetaan koirat. Jos ollaan kivassa ja mielenkiintoisessa paikassa, niin päiväohjelma sen mukaan. Kaupunkikävelylle, ehkä fillaroimaan, patikkapolulle, nähtävyyksiä katsomaan, lounaalle jne...
      Jos mitään erityisempää ei ole nurkilla tai sää on huono, niin matka jatkuu. Useimmiten viihdytäänkin samassa paikassa vain päivä tai kaksi.

      Voipi olla, että päikkäritkin otetaan - se vaihtelee.
      Iltasella käydään syömässä tai valmistetaan sapuskat itse. Usein grillataan, koska se on leiriolosuhteissa helpointa. 90 % käytetään kertakäyttövälineitä, kuten myös grillausalustaa. Autossa tiskaaminen on turhauttavaa puuhaa.

      Mölkkyä ei juurikaan tule pelattua, mutta vallankin jos on sateista, niin pelataan autossa Scrablea, korttia tai Yazya. Surffataan netissä tai katsellaan telkkaria, ulkoilutetaan koiria jne.. Toisinaan innostutaan petipuuhiinkin. Viiniäkin juodaan, olutta harvemmin.

      Iltapalukat ollaan otettu illalla, yösyömistä ei tule harrastettua.

      Minä eläkkeellä, vaimo töissä. Campingelämää on vuosien varrella koettu, sanoakseni riittävästi. Ei kamalasti kiinnosta ja siksi useimmiten yövytäänkin paremmin meille sopivissa paikoissa (ne ei ole apsin pihoja tai tienvarsilevikkeitä).

      Leirintäalueilla käydään lähinnä, kun siihen on tarve. Toki myös silloin, kun alue on sopivassa / hyvässä / mielenkiintoisessa paikassa. Niitä sopivia campingeja ei vaan meidän reittien varrelle kovinkaan usein satu. Viime syksyn 2,5 viikon reissulla oltiin yhteensä vain kolme yötä campingeilla. Paikat olivat Savukoski ja Tulppio.

      • Anonyymi

        Lipsahti lähtemään... Paikat olivat siis Savukoski ja Tulppio ja Ii.
        Iin Sillat camping on hieman turhan lähellä valtatietä (jos mahdollista, niin kannattaa leiriytyä mahdollisimman kauas tiestä), mutta muuten kiva ja siisti paikka. Iin Wanha Hamina on ihan vieressä. Jos vanha kaunis rakennuskanta sekä historia kiinnostaa, niin kannattaa käydä tutustumassa.


    • Anonyymi

      Meillä menee suunnilleen näin: kuljetaan omaan tahtiin ja nukutaan kun nukuttaa, syödään kun on nälkä. Juodaan jos janottaa. Ei kytätä muita niin kuin tää aloittaja.
      Leirialueella käydään jos siltä tuntuu muuallakin voi parkkeereta. Mitäs se kenellekään kuuluu mitä tehdään ja mihin mennään ja mitä syödään ja juodaan.

    • Anonyymi

      Taas on aika valmistautua lukemaan rumatikkireinon, alias palstavahtijoksun, henkeviä postauksia.

    • Anonyymi

      Aloittajalle

      Aivan oikein!
      Näin minäkin tekisin, jos olisin campingillä. Lepoa, rauhaa ja elämöstä ja hyvästä ruuasta nauttimista unohtaen työelämän aikataulut ja pomojen jutut. Sais tehdä juuri niinkuin haluaa ja mitä kroppa vaatii. Se olisi sitä oikeaa elämää. Nautiskelu ulkoilmassa ja ihjmisten seuraaminen omissa puuhissaan on ihan kivaa ajankulua. Ei siinä ole mitää pahaa tai halveksittavaa, mutta toki kadehdittavaa elämäähän se on. Joka vuosi tulee suunnilleen sama kateellien tyyppi vuodattamaan kyyneleitään tänne, kun ei itse omista vaunua eikä siis pääse campingille aikaansa viettämään. Voi surku poloista!

    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe