Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Arkkipiispa Leo teki ilmoituksen häirinnästä

Anonyymi

Ortodoksisen kirkon julkisuuskuva on mystinen, lempeä ja ihmisläheinen mutta, kirkon sisällä todellisuus on toinen.

https://yle.fi/uutiset/3-11419893

30

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kumpi noista osapuolista on Putinin mies.

      • Anonyymi

        Yksin uskominen on paras ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin uskominen on paras ratkaisu.

        Virkamiestä eli Leota saa arvostella ja esittää näkemyksiä.

        Leo on oudolla toiminnallaan nyt ja muissa harkitsemattomissa toimissaan vienyt lokaan kirkkokunnan hyvän maineen ja samalla suuren rahamäärään.

        Seurakunnan luottohenkilönä suosittelen juttelemaan Tanjatyttären ja toisen järkevän kanssa.

        Aika on siirtyä 72 vuotiaan eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virkamiestä eli Leota saa arvostella ja esittää näkemyksiä.

        Leo on oudolla toiminnallaan nyt ja muissa harkitsemattomissa toimissaan vienyt lokaan kirkkokunnan hyvän maineen ja samalla suuren rahamäärään.

        Seurakunnan luottohenkilönä suosittelen juttelemaan Tanjatyttären ja toisen järkevän kanssa.

        Aika on siirtyä 72 vuotiaan eläkkeelle.

        Ei nyt ihan niin toimi kuin Jeesus.
        Jeesus kärsi pilkkaa.
        Jos joku löi oikealle poskelle, niin käänsi vasemman poskensakin.

        Oliskohan aihetta Leon nöyrtyä jonkin verran?
        Myös Valamon munkin Johanneksen kirjaa voisi selailla.

        Ehdottomasti eläkkeelle.
        Valamoon voisi mennä.


      • Anonyymi

        Kysy Putinilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virkamiestä eli Leota saa arvostella ja esittää näkemyksiä.

        Leo on oudolla toiminnallaan nyt ja muissa harkitsemattomissa toimissaan vienyt lokaan kirkkokunnan hyvän maineen ja samalla suuren rahamäärään.

        Seurakunnan luottohenkilönä suosittelen juttelemaan Tanjatyttären ja toisen järkevän kanssa.

        Aika on siirtyä 72 vuotiaan eläkkeelle.

        Eläkkeelle ukko. Pielavedelle traktoria ajelemaan ja karjalankieltä pagisemaan.


    • Anonyymi

      Jos tuhannet ihmiset vuosikymmenien aikana pyytävät siunausta ja suutelevat kättä, niin kukapa ei sortuisi luulemaan itsestään liikoja. Tulee helposti sellainen usko että on kaikkivoipa ja Jeesuksesta seuraava.

      • Anonyymi

        Tässä oli järkevä selitys, näin voi tosiaan käydä!

        Ap Leon olisi aika pistää jäitä hattuun ja tutkistella paremmin asioita olla pikkusen nöyrä ja tunnustaa että pieleen meni, sorry.

        Onhan se vain niin että on osattava kommentoida sanomisiaan ja tekemisiään!
        Mielestäni on "luihua", että ei voi "kommentoida".
        Kyllä "reilu ihminen" uskaltaa kommentoida.

        Hyvä että ruvetaan ottamaan kantaa ort.kirkon piirissä.

        Ihan hyvä ort.kirkko, ei siinä mitään, mutta asioita olisi tarkistettava, korjattava, ja perehtyä paremmin itse oppiin.


    • Anonyymi

      Sorry nyt vaan, mutta ei tämä kirkkokunnan julkisuuskuva kyllä arkkipiispaa vaihtamalla parane. AP Leon sotkut ovat kyllä nyt julkisia, mutta jos nyt sitten pengotte noiden kahden mahdollisen seuraajan luurankoja heidän kaapeistaan, niin tulevaisuudessa meillä koko porukka eroaa kirkosta, muutoin tukehtuvat omaan oksennukseensa.

    • Anonyymi

      Ihmiset on ihmisiä kaikkialla, valitettavasti. Itse juuri petyin ortodoksiseen kirkkoon joidenkin "kirkonpalvelijoiden" takia. Näistä ylimmistä johtajista en tiedä mitään. Leosta minulla on kyllä yksinomaan myönteinen kuva.

      • Anonyymi

        Teoreettinen teologia sopii minulle ortodoksisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoreettinen teologia sopii minulle ortodoksisuudessa.

        Jaa, minä, entinen luterilainen, olen huomannut, että minulle sopivat ne ortodoksit, jotka Isä Jumala johdattaa minun luokseni. Ovatkin tulleet yhteyksissä joissa ei luulisi ja ihan arjessa. Sitten kun olen tieten tahtoen mennyt "piireihin", ei ole oikein ollut hyvä kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, minä, entinen luterilainen, olen huomannut, että minulle sopivat ne ortodoksit, jotka Isä Jumala johdattaa minun luokseni. Ovatkin tulleet yhteyksissä joissa ei luulisi ja ihan arjessa. Sitten kun olen tieten tahtoen mennyt "piireihin", ei ole oikein ollut hyvä kokemus.

        Ihmiset ovat ihan samanlaista kuonaa kaikkialla. Ihan siksi että nyt vain sattuvat olemaan ihmisiä. Sen vuoksi on vähän huono ajattelutapa olettaa että jossain muussa yhteisössä, harrasteporukassa tai kuppikunnassa ois ihmiset mukavampia ja parempia. Omat ongelmansa on kaikkialla ja yhteisnimittäjä niille on ihminen.


    • Anonyymi

      Joku "viisas" sanoi aikanaan, että kirkon mädännäisyys alkaa ja näkyy piispoista. Onko tämä nyt sitä vai hiekkalaatikko leikkiä tai sapelien kalistelua? Riviortodoksina toivoisi sopua ja rauhaa.

      • Anonyymi

        Sopu ja rauha olisi parasta kaikille.


    • Anonyymi

      Toisaalta onhan myös lukuisia tutkimuksia siitä, miten henkinen pahoinvointi ja työpaikkakiusaaminen on yleisintä ihmissuhdealoilla eli sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla, opetusalalla ja kirkoissa.

      • Anonyymi

        ei pidä paikkaansa tuollainen "lukuisia tutkimuksia" -väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei pidä paikkaansa tuollainen "lukuisia tutkimuksia" -väite.

        Sinähän sen omaan henkilökohtaiseen kokemukseesi perustuvan mutusi voimin olet tarpeeksi asiantunteva taho sen sanomaan? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen omaan henkilökohtaiseen kokemukseesi perustuvan mutusi voimin olet tarpeeksi asiantunteva taho sen sanomaan? :)

        Niin olenkin, mutta en kokemuksieni vaan lukeneisuuteni perusteella.

        Jos tuollaisia tutkimuksia on lukuisia, niin linkkaapa vaikka viisi näin alkuun niin aletaan keskustelemaan.


    • Anonyymi

      paremmeinkin julkisuuskuva on äärimmäisen likainen johtomiesten jatkuvien sekoilujen takia.

      Kirkon sisällä todellisuus on toinen. Lempeys ja ihmisläheisyys vaan ei pääse uutisiin.

    • Anonyymi

      Häntä ei ainakaan voi luonnehtia vaatimattomaksi.
      Ottaa suuren tilan itselleen.

    • Anonyymi

      Voi, voi. Miksi Makkonen ei siirry syrjään. No voidaanhan me yksi kerralla lähteä kirkosta.

      • Anonyymi

        Älkää tramatisoiko!


    • Anonyymi

      Onhan tuo karjalankielen vouhotus ihan turhaa. Mitä sillä kielellä tekee.

      • Anonyymi

        Tunnen arsenin kirkon tehtävä ole harrastaa kulttuuria täysin samaa nieltä. Leon on aika jäädä eläkkeelle. Arseni on huppujätkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen arsenin kirkon tehtävä ole harrastaa kulttuuria täysin samaa nieltä. Leon on aika jäädä eläkkeelle. Arseni on huppujätkä.

        Sen verran kulttuuria voisi harrastaa että oppisi kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran kulttuuria voisi harrastaa että oppisi kirjoittamaan.

        Kyllä Arsenikin on kulttuurin harrastaja ja ikonimaalari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Arsenikin on kulttuurin harrastaja ja ikonimaalari.

        Kyllä kyllä kirjoittamaan, puhelimen näppis on pieni ja koeta lenkkimakkaroilla kirjoittaa on haasteellista. Harrastukset on jokaisen omia yksityisasioita, antaa rakkaan toverini harrastaa.

        1. KORINTTILAISKIRJE 6

        Kristittyjen ei sovi käydä oikeutta pakanain edessä eikä yleensä käräjöidä keskenään 1-7; heidän tulee välttää vääryyttä ja muita syntejä, koska ovat pestyt, pyhitetyt ja vanhurskautetut 8-11. Apostoli kehoittaa oikein käyttämään kristityn vapautta ja varoittaa haureudesta, sillä ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli 12-20.


        Lähteet:

        https://www.google.fi/amp/s/www.bible.com/fi/bible/365/1CO.6.FB38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kyllä kirjoittamaan, puhelimen näppis on pieni ja koeta lenkkimakkaroilla kirjoittaa on haasteellista. Harrastukset on jokaisen omia yksityisasioita, antaa rakkaan toverini harrastaa.

        1. KORINTTILAISKIRJE 6

        Kristittyjen ei sovi käydä oikeutta pakanain edessä eikä yleensä käräjöidä keskenään 1-7; heidän tulee välttää vääryyttä ja muita syntejä, koska ovat pestyt, pyhitetyt ja vanhurskautetut 8-11. Apostoli kehoittaa oikein käyttämään kristityn vapautta ja varoittaa haureudesta, sillä ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli 12-20.


        Lähteet:

        https://www.google.fi/amp/s/www.bible.com/fi/bible/365/1CO.6.FB38

        Kyllä tällainen käräjöinti sotii kirkkoisien opetuksia ja Jeesuksen kirkon periaatteita vastaan. Poiketaan puhtaasta ortodoksiopista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tällainen käräjöinti sotii kirkkoisien opetuksia ja Jeesuksen kirkon periaatteita vastaan. Poiketaan puhtaasta ortodoksiopista.

        Jos joku haluaa harrastaa kulttuuria niin harrastakoon, ainakin saa leveät naurut. 😂

        Mutta jos saarnaa toista evankeliuimia niin itselleen tuomioksi. Mukään ei ole niin tympeää tai tylsää kuin kulttuuripuheet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe