Minulle tuli yllätysero viisi vuotta sitten, mieheni oli rakastunut sihteeriin ja halusi eron liki 40v avioliiton jälkeen. Olin hajalla sillä rakastin häntä, rukoilin ettei erota jne mutta mikään ei auttanut. Kävin läpi maanpäällisen helvetin.
Minulta on jäänyt viha aihe kokonaan pois, sanotaan että se olisi hyvä kokea. Onko joku muu kokenut samoin.
Sydämessäni rakastan häntä edelleen kun oltiin melkein elämän ikä yhdessä.
Tunteiden käsittely eron jälkeen
14
96
Vastaukset
- Anonyymi
En ole ajatellut vihamielessä. Ajattelin vain, että kyllä helpotti. Muuten ei mikään elämässäni muuttunut. Olimme piirun vaille kolmekymmentä vuotta aviossa ja nyt jo viisitoista vuotta erossa. Kummallakaan ei ole suhteita eron jälkeen ollut.
Ajattelin minäkin, että onko muita, joiden elämä ei eron myötä sen kummemmin muuttunut. - Anonyymi
Olen myös eronnut pitkästä (lähemmäs 30v) parisuhteesta. Ero minun aloitteesta. En rakastanut tai vihannutkaan ex-miestäni. Minkä sille voi jos toinen muuttuu vastakohdakseen? Ei mitään, yritin kyllä varmaan viisi vuotta puhua, kaikki meni vain pahemmaksi.
Parisuhde on semmoinen juttu, että siihen tarvitaan muutakin kuin rakkaus. Kuten järkeä ja tahtoa. Ennenkaikkea molempien pitää olla mukana. Jos toinen haluaa erota niin se on siinä, sitten erotaan. On kaikkea muuta kuin rakkaudellista yrittää pitää toista väkisin parisuhteessa.
Itse rakastan nykyistä miestäni ja yhä myös exexääni. Exexästä ero myös minun aloitteestani. Kuten jo sanoin, parisuhteeseen tarvitaan muutakin kuin rakkaus. Olen kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti tavannut exexää lähes tulkoon erosta lähtien. Olisiko ollut pari vuotta, kun piti antaa pölyn laskeutua, vasta sitten voi kohdata. - Anonyymi
En ole tavannut e xääni eron jälkeen ja ajatuksin näkemisestä tuntuu täysin mahdottomalle, pelkään tunnereaktiotani, uskon ettei tunteeni häntä kohtaan koskaan kuole, olen uusissa naimisissa ja rakastan miestäni.
- Anonyymi
Niin, eilen ymmärsin kuulemani laulun sanat:
"Kerran ainoastaan
voi sydän loistaa,
kerran ainoastaan
voi rakastaa.
Jälkeen sen tulla voisi ei ihmistä toista
kai koskaan
ja sen muistaa niin kauan kuin yksin
täällä vaeltaa"
Ei ne seuraavat rakkaudet ole mitään, sen ensimmäisen rinnalla. Ja siksi olenkin itse päättänyt, että jos en tätä parisuhdetta osaa hoitaa, etsin syitä itsestäni ja muutan itseäni, jotta selviydyn, koska kohdallani ei tule toista enää koskaan. Mieluummin sitten yksin, koska se toinen ei voi koskaan olla sen ensimmäisen loiston arvoista. Tähän olen päätynyt seuratessani ihmisiä, eivät he todellisuudessa ole löytäneet onnea uudesta, joka kohta taas vaihtuu toiseksi, vaan ovat kadottaneet onnensa loppuelämäkseen ja ovat ns. onnenkerjäläisiä.- Anonyymi
Hyvä näkökanta. Oikeaa elämää kun elää ja katselee, niin huomaa tämänkin asian.
- Anonyymi
"Ei ne seuraavat rakkaudet ole mitään, sen ensimmäisen rinnalla. "
Jos ajattelee noin, niin ei varmasti ole. Jos ajattelee toisin, niin varmasti on. - Anonyymi
Tuolla ajatuksella ja periaatteella voi rakastaa vain yhtä lasta tai ystävää ikinä.
Rakkaus on sellainen voima, että se kasvaa rakastamalla. Koska kaikki rakkaudet ovat erilaisia, niitä on täysin tyhjää vertailla keskenään. Vertailu tappaa rakkauden, eikä vähiten ainakaan omasta mielestä.
- Anonyymi
Ero on raastava jos rakastaa vielä puolisoa. Toisaalta rakkaudesta häneen antaa myös periksi ja antaa hänen mennä. Täällä halveksitaan pitkäaikaista rakkautta toiseen ihmiseen, mutta minusta se on kaunista, hellää ja herkkää.
Särkynyt sydän korjaantuu ajallaan ja rakkaus entiseen puolisoon voi hiljaisena kestää loppuelämän. Parasta olisi yhdessä rakastaa, mutta aina ei kaikille tätä suoda❤️- Anonyymi
Se on kummallista miksi ihmiset sitten toimivat niinkuin toimivat, vaikka tietävät eron olevan raskas. Suhteessa ei toimita suhteen hyväksi, epäkohtia ei korjata, vaikka ne tiedettäisiin. Onko monet miehet oikeesti niin tyhmiä, että kykenee muutokseen vasta eron jälkeen. Tämä ajatus tulee mieleen useamman asiantuntijan kommentista, että mies tarvitsee riittävän vahvan kolauksen muuttaakseen toimintaansa ja moni mies eron jälkeen muuttaa toimintaa. Monia naisia on harmittanut eron jälkeen, kun mies uudessa suhteessaan on erilainen ja toimii toisin, niinkuin aiemmassa suhteessa ei toiminut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kummallista miksi ihmiset sitten toimivat niinkuin toimivat, vaikka tietävät eron olevan raskas. Suhteessa ei toimita suhteen hyväksi, epäkohtia ei korjata, vaikka ne tiedettäisiin. Onko monet miehet oikeesti niin tyhmiä, että kykenee muutokseen vasta eron jälkeen. Tämä ajatus tulee mieleen useamman asiantuntijan kommentista, että mies tarvitsee riittävän vahvan kolauksen muuttaakseen toimintaansa ja moni mies eron jälkeen muuttaa toimintaa. Monia naisia on harmittanut eron jälkeen, kun mies uudessa suhteessaan on erilainen ja toimii toisin, niinkuin aiemmassa suhteessa ei toiminut.
Tuo oli taas naisia syyllistävä yksipuolinen kanta. Lue tarkemmin mitä miehille eron jälkeen tapahtuu samoin naisille. Se sama pää on siellä uudessa suhteessakin. Paska kohtaloita on paljon, mutta onnistumisia myös. Ei ole yhtään harmittanut vaikka mies otti uuden. Se harmitti kun hylkäsi lapset ja alkoi uuden kanssa kännäämään entistä enemmän. Miehen parempi käytös voi johtua myös uudesta kumppanista, ei olekaan niin kiltti kuin entinen tai päinvastoin.
- Anonyymi
Pitkäaikaista rakkautta ei täällä kyllä halveksita, vaan aivan päinvastoin. Yritetään (väkisinkin) kannatella, vaikka suhteessa ei ole mitään kaunista, hellää ja herkkää jäljellä.
Rakkaus ja parisuhde on myös erillisiä asioita. Rakastaa voi ilman parisuhdetta, mutta yksin rakkaus ei riitä parisuhteen perustaksi. Parisuhteeseen tarvitaan paljon muutakin. Suhteeseen voi myös jäädä, vaikka siinä ei olisi rakkautta ensinkään, eikä mitään edes hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko monet miehet oikeesti niin tyhmiä, että kykenee muutokseen vasta eron jälkeen."
Kyllä. Mutta "juna meni jo" siinä vaiheessa ajat sitten. Usein ei liiton aikanakaan ymmärretä miten oma käytös vaikuttaa toiseen, vaikka siitä selkein sanoin sanottaisiin. Normaalilla ymmärryksellä tietysti ymmärretään, mutta epäterveellä käytöksellä ei.
- Anonyymi
"Minulta on jäänyt viha aihe kokonaan pois, sanotaan että se olisi hyvä kokea. "
Viha auttaa luopumaan parisuhteesta tässä tapauksessa.
Oikeastihan jos rakastaa, niin päästää irti, kun toinen sitä haluaa.
Mä annan sut pois - Laura Närhi
⬏
Lyrics
About
Comments
Login
Search lyrics & more
Track 7 On
Suuri sydän
View Tracklist
Mä annan sut pois
Laura Närhi
Produced by
Matti Mikkola
Release Date
September 18, 2010
View All Credits
1
6.1K
1
[Verse 1]
Sammuu, talossamme lamput sammuu
Autioituneita huoneet ovat yksi kerrallaan
Sängyn laitamilla hiljaa nuokkuu
Kaksi uupunutta onnellisia vain unissaan
"Mä annan sut pois
Mä päästän sut pois
Vaikka sattuu
Sä annat mut pois
Sä päästät mut pois
Kaikkeen tottuu
Hymyillään vaan
Ei oo muutakaan enää antaa
Luovutaan toisistamme hiljaa"
Aivan mahtava erobiisi.
Kuten myös tämä Eppujen:
"Vain tahroja paperilla älä siis suutu, ei niistä asiat miksikään muutu
Ei se, että meillä oli retkemme,
Eikä se, että meillä oli hetkemme
Voi tuuli kylmästi kutittaa selkään, se eteenpäin työntää älä siis pelkää
Älä huoli siitä sillä meillä oli hetkemme, aha
Muista, että meillä oli hetkemme"- Anonyymi
Jaahas, jäi osa teksteistä käsittelemättä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915