Lars Ulrich rumpalina?

.,.,.

Mitäs kaikki rock-poliisit ja muut tietävät on mieltä Larsin taidoista? Levyllähän mokia nyt ei tietenkään ole , mutta eikös kannuttajat arvioida live tilanteessa miten kämmejä sun muuta häröä tulee. Miten Lars pärjää top rytmiryhmien kanssa?

43

5738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läppäkökkö

      Hyvin mies soittaa. En ainakaan muista yhtään virhettä livetilanteissa. Eiköhän tuo ihan hyvä rumpali ole.

    • Metallikka

      Muistaakseni Ulrichilla putosi pariin otteeseen rumpukapulat maahan Suomen keikalla joitakin vuosia sitten.

    • muistan

      Muistan kun Larsu soittaa Nothing Elsen Woodstock '96:lla vähä omia aikojaan. "Kitaraintro" oli vielä käynnissä kun Lars aloitti soittamisen ennenaikaisesti. Huomasi kuitenkin tilanteen ja lopetti ja aloitti kohta taas uudemman kerran. Huvittavaa kuitenkin.

      • Muistan

        Siis korjaan Woodstock 99:ssä!


    • Säälittävä

      En ymmärrä tätä larssin hehkutusta, mielestäni ukko on rumpalina täyttä keskitasoa.

      Kuunnelkaa Paicen ja McBrain:in työskentelyä jos hyvää rumpalia haluatte kuunnella...

      • Kriitikko

        Kuunnelkaapa esim. Deep Purplen Machine headilta kappale Pictures of home ja sen intro, siihen ei Lars pysty edes unelmissaan...


      • Retkuilija

    • sdfgdf

      Lars hoitaa oman tonttinsa ihan hyvin mutta jos verrataan siihen että hän soittaa kaikkien aikojen suosituimmassa hevibändissä niin siihen nähden taso on kyllä melkoisen huono. Missään nimessä ylistyksen arvoinen Ulrich ei ole.

      • happohyökkäys

        3 kertaa oon Larsin soittoa livenä kuunnellut ja kai sitten epärytmissä heiluttanut päätä jos tanskalainen on niin parsa rumpali, must ihan jees mut silti,kaks sanaa DAVE LOMBARDO


    • surtsi

      Kouluarvosanallisesti: 7-

    • miä

      Nii mielestänä Ulrich ei ole järin hyvä rumpali, eikä varsinkaan niin hyvä kuin moni hänen luulee olevan siis yliarvostettu. Muistan joskus yläasteella 90-luvun lopulla kaikki "kovat jätkät" kuunteli Metallicaa ja tietenkin Lars Ulrich oli maailman paras rumpali. Ja kaikki muut oli ihan paskoja, ja kaikki muut bänditkin oli ihan paskoja. No se on nyt sitten asia erikseen, eihän sen ikäiset välttämättä tajua asioita ihan oikealla tavalla. (en halua yleistää, koska mm. itse tajusin jo silloin ettei Ulrich ole järin hyva. asiasta oli vaan vähä vaikea keskustella, kun kaikkien muiden mielestä se oli paras ja muut paskoja, kuten jo mainitsinkin) Nii tää tais mennä vähän off-topiciksi...

    • ArchHereticAngelo

      Mitä Ulrichin taitoihin tulee niin sanoisin että herra on niin sitä kultaista keskitietä kuin olla ja voi. Ei mikään virtuoosi todellakaan, mutta eipä kämmikkään ihmeitä (mitä nyt muistan kun olen nähnyt). Ei hetkauta suuntaan tai toiseen.

      • Smaattinen

        Siis emmä osaa sanoa sen soitosta, koska en tunne hevimusiikin rumpaleita juurikaan. Mutta se on ollut bändin alusta lähtien ja se on *karismaattinen* sekä esiintyjänä että persoonana. Se on eräs tunnetuimmista rumpaleista kuitenkin. Kyllä St. Anger ainakin menee rumpujen soiton puolesta aika nappiin. Sitten Lombardoon ei kannata verrata ketään. Se on niin hyvä.


    • sceptism

      Homma on aika pitkälle niin, että maailman suurimman metallibändin rumpalin ei ole pakko olla kuin keskitasoa pärjätäkseen.

      Kun ympärillä on James Hetfield - asenteellisesti laulajien laulaja - ja Kirk Hammett, liuta upeita biisejä, kovia sävellyksiä, osuvia lyriikoita ja hieno rock & roll show, ei rumpalin ole enää pakko olla mikään erikoinen, perussuoritus riittää.

      • Jussi

        Jotain voisin sanoakin, olenhan seurannut ko. yhtyeen tekemisiä alusta asti, kuunnellut ja nähnyt livenä. Nyt kun viimeksi seurasin Larsin touhuja telkkarista Lissabonin(?) konsertissa, niin vaikutti, että ote alkaa lipsua ja aika pahasti. Pidin Larsia joskus 80 luvun lopulla yhtenä parhaista. Teki muuten hyvää kuunnella Master of Puppettsia alkuperäisesityksenä tuon live-pläjäyksen jälkeen.


      • P@L
        Jussi kirjoitti:

        Jotain voisin sanoakin, olenhan seurannut ko. yhtyeen tekemisiä alusta asti, kuunnellut ja nähnyt livenä. Nyt kun viimeksi seurasin Larsin touhuja telkkarista Lissabonin(?) konsertissa, niin vaikutti, että ote alkaa lipsua ja aika pahasti. Pidin Larsia joskus 80 luvun lopulla yhtenä parhaista. Teki muuten hyvää kuunnella Master of Puppettsia alkuperäisesityksenä tuon live-pläjäyksen jälkeen.

        Ja viime vuonna Helsingissä oli ikävää havaita, että ns. nopeat kohdat Mr. Ulrich soitta ilman haitsua, eli pelkästään basaria ja virveliä paukuttaen, esim. uudelta levyltä St. Angerin nopeat kohdat Blackenedin 1. kertsin ja 2:n säkeistön välisen kohdan, tosin poitsu taisi silloin olla tulossa kipeäksi, koska Liukkaan Solmun rumpali soitti osan tuon kiertueen keikoista, mutta kuitenkin....


      • 15+3
        P@L kirjoitti:

        Ja viime vuonna Helsingissä oli ikävää havaita, että ns. nopeat kohdat Mr. Ulrich soitta ilman haitsua, eli pelkästään basaria ja virveliä paukuttaen, esim. uudelta levyltä St. Angerin nopeat kohdat Blackenedin 1. kertsin ja 2:n säkeistön välisen kohdan, tosin poitsu taisi silloin olla tulossa kipeäksi, koska Liukkaan Solmun rumpali soitti osan tuon kiertueen keikoista, mutta kuitenkin....


        Ilman tuplabasaria soittaa dyers even.


    • se on niin että

      Lars ihan hyvä rumpali on, ei sitä voi kiistää, mut Mike Portnoy on kyl ehdottomasti maailman kärkikastia. Soittaa tietysti erilaista musaa kun Lars mut on se vaan niin upean kuulosta kun tahtilajit ja meininki muuttuu koko ajan... paljon mielenkiintosampaakin se on...

      • ahdstv

        Mike Portnoy on kyllä mainio rumpali, ei käy kiistäminen. Mutta kyllä mielestäni myös aika rajusti yliarvostettu. Loppujen lopuksi,kun enemmän kuuntelee Dream Theateria ja vaikkapa Liquid Tension Experimentiä, niin kyllä se Portnoyn soitanta alkaa hieman toistaa itseään. Mutta edelleen korostan että on se helkutin mainio rumpali.

        Kannattaa perehtyä esim. bändin nimeltä Rush-tuotantoon. Mielestäni Portoy on saanut aika paljon vaikutteita kyseisen bändin rumpalilta eli Neil Peartilta. Tämä on siis, korostan, vain minun mielipiteeni, enkä halua tänne mitään sotaa pystyyn!


      • Mää
        ahdstv kirjoitti:

        Mike Portnoy on kyllä mainio rumpali, ei käy kiistäminen. Mutta kyllä mielestäni myös aika rajusti yliarvostettu. Loppujen lopuksi,kun enemmän kuuntelee Dream Theateria ja vaikkapa Liquid Tension Experimentiä, niin kyllä se Portnoyn soitanta alkaa hieman toistaa itseään. Mutta edelleen korostan että on se helkutin mainio rumpali.

        Kannattaa perehtyä esim. bändin nimeltä Rush-tuotantoon. Mielestäni Portoy on saanut aika paljon vaikutteita kyseisen bändin rumpalilta eli Neil Peartilta. Tämä on siis, korostan, vain minun mielipiteeni, enkä halua tänne mitään sotaa pystyyn!

        Nyt kun rumpaleista keskustellaan. Mitä mieltä olette Chad Wackermanista ?


      • ahdstv
        Mää kirjoitti:

        Nyt kun rumpaleista keskustellaan. Mitä mieltä olette Chad Wackermanista ?

        Jokainen muusikko, jonka Frank Zappa kelpuutti soittamaan kanssaan, on mainio! Ja Wackerman oli Zappan kuvioissa sentään muistaakseni 7 vuotta tai jotain?


      • vanhus
        ahdstv kirjoitti:

        Jokainen muusikko, jonka Frank Zappa kelpuutti soittamaan kanssaan, on mainio! Ja Wackerman oli Zappan kuvioissa sentään muistaakseni 7 vuotta tai jotain?

        Tuossa aikaisemmin puhuttiin RUSHista ja Neal Peartista. Olihan se viime syksynä Tukholmassa sellainen show, että riittää muisteltavaa. Mutta asiaan...... Kun puhutaan Peartista niin älkää unohtako TERRY BOZZIOTA. Olen nähnyt Helsingissä "Posion Teron" ja H.M.S. BOZZIOn toiminnassa ja olipahan pelkällä rumpusetillä (Tai no... katsokaa netistä itse) melkoista tykitystä. Ja kolmas Zappa henkilö on Vinnie Colaiuta, joka muuten soittaa uusimman Megadeathin levyn rumpuosuudet.


      • ahdstv
        vanhus kirjoitti:

        Tuossa aikaisemmin puhuttiin RUSHista ja Neal Peartista. Olihan se viime syksynä Tukholmassa sellainen show, että riittää muisteltavaa. Mutta asiaan...... Kun puhutaan Peartista niin älkää unohtako TERRY BOZZIOTA. Olen nähnyt Helsingissä "Posion Teron" ja H.M.S. BOZZIOn toiminnassa ja olipahan pelkällä rumpusetillä (Tai no... katsokaa netistä itse) melkoista tykitystä. Ja kolmas Zappa henkilö on Vinnie Colaiuta, joka muuten soittaa uusimman Megadeathin levyn rumpuosuudet.

        Kovia nimiä, huippu soittajia...
        Ei ole muuten Simon Philippskään mikään ihan rutku. Olin pari vuotta sitten katsomassa Toto:n konsertin vanhalla jäähallilla, ja aika hienosti hoiti hommat.
        Ootteko muuten kuullu Markus Ketolan tuotantoa/rumputyöskentelyä? Itsellä on pari levyä ja olen ollut yhdessä pikku konsertissakin. Aivan huippujätkä, tosin jazz-rumpalit nyt harvoin kvin paskoja ovatkaan...


      • ahdstv
        vanhus kirjoitti:

        Tuossa aikaisemmin puhuttiin RUSHista ja Neal Peartista. Olihan se viime syksynä Tukholmassa sellainen show, että riittää muisteltavaa. Mutta asiaan...... Kun puhutaan Peartista niin älkää unohtako TERRY BOZZIOTA. Olen nähnyt Helsingissä "Posion Teron" ja H.M.S. BOZZIOn toiminnassa ja olipahan pelkällä rumpusetillä (Tai no... katsokaa netistä itse) melkoista tykitystä. Ja kolmas Zappa henkilö on Vinnie Colaiuta, joka muuten soittaa uusimman Megadeathin levyn rumpuosuudet.

        Kovia nimiä kaikki. Itse olen nähnyt livenä mm. Steve Gaddin ja Simon Philippsin, jotka eivät myöskään mitään ihan turhia äijiä ole. Kotimaisista ainakin Markus Ketola on säväyttänyt aika lujasti, vaikka melkeinpä kaikki jazz-rumpalit on kyllä aika uskomattomia. Tosin ei niitä voi vertaillakkaan minkään progerumpalien kanssa. Tai ei siinä ainakaan mitään järkeä ole.


      • mitä sanotte
        ahdstv kirjoitti:

        Kovia nimiä kaikki. Itse olen nähnyt livenä mm. Steve Gaddin ja Simon Philippsin, jotka eivät myöskään mitään ihan turhia äijiä ole. Kotimaisista ainakin Markus Ketola on säväyttänyt aika lujasti, vaikka melkeinpä kaikki jazz-rumpalit on kyllä aika uskomattomia. Tosin ei niitä voi vertaillakkaan minkään progerumpalien kanssa. Tai ei siinä ainakaan mitään järkeä ole.

        maailman paras rumpali (ja myös nopein) on origin james king.
        toiseksi paras on originin entinen rumpali j. longstreth


      • Kurre360
        mitä sanotte kirjoitti:

        maailman paras rumpali (ja myös nopein) on origin james king.
        toiseksi paras on originin entinen rumpali j. longstreth

        Noi kaikki turhankin kovia nimiä mutta itselleni ykköseksi nousee Matt Halpern. Tällä jätkällä on hallussa kaikki mitä mahdollisesti voi olla teknisesti sekä pysyy mahtavasti taskussa jokaisessa tyylilajissa.


    • unndead
      • tässä pari lisää

    • Retkuilija
    • Trym

      No ei kai perkula semmoisen perus biitin soittamisessa voi tullakkaan virheitä. Lars Ulrich on yliarvostettu pelle. Vielä 80-luvulla se sentään jaksoi takoa sitä omintakeista raskasta soittotyyliään. Nykyään se on jäykkä kuin Remun aamustondis. Jokainen voi youtubesta katsella Larsin rumpuesityksiä keikoilta. Mies ei muuta tee kuin tykittää tuplabassoa ja tomeja niin nopeaa kuin voi. Hakkaa peltejä umpimähkään ja luulee että se on jotenkin upeaa tai mahtavaa.
      Jokainen peruspertti rumpalikin pystyy siihen.

      Tänäpänä on se tuplabasareiden soittokin jo aika hiljaista. Ei pysty niin ei pysty. Tukka lähtee ja ikää tulee. Vähäinenkin taito lähtee.

    • metmeg

      ainoo levy mis larssi osaa soittaa on and justice for all.

    • 14+4

      klam klam klam klam klop klop klop klop pau pau pau pau tsiu tsiu tshih.

      Siinä teilla Metallicaa

      • Shole

        Filli: päp-päp-pädäpädä.


    • Rekko

      Eipä noista Metallican jätkistä kukaan ole oikein huipputasoa. Cliff oli tietty basistina mahtava, mutta valitettavasti kuoli ennen aikojaan. Nyt ovat jo vanhoja ukkeleita eikä Lars osaa vieläkään rummuttaa. Rock bändissä meikäläinen on samaa tasoa, mutta en ookaan ammattilainen. :D

      • Shole

        Täh? Cliff oli säveltäjänä ja muusikkona aivan huipputasoa ja siirsi osaamisensa suoraan Metallican musiikkiin. Trujillokin on basistina hyvä, mutta Metallican musiikissa ei valitettavasti pääse soittamaan niin hyvin kuin osaisi.


    • ujm

      Mitä tossa on ammattimuusikoiden juttuja kuunnellut ni kyllä noi Larssin soittotaidot ja rytmissä pysyminen on aika yleinen naurunaihe.No mut jos fanit tykkää ja hilloo tulee niin mikäs siinä.Omasta mielestä Metallica on ihan paskaa musiikkia soittava bändi,makuasioita.

    • asian tuntija

      kyllähän lars on uransa aikana todistanut että on mies paikallaan. ei hän mikään neil peart tai george kollias ole mutta ei tarvitse ollakkaan. kaverilla on meriittejä vaikka muille jakaa. melkein jokainen rumpali on tiputtanut kapulan keikalla joskus. ei se mikään ihme juttu ole. ja onhan hetfield maailman kovimpia komppikitaristeja. malcolm youngin lisäksi tietty.joskus sanottiin että hetfieldillä olisi maailman nopein oikea käsi.siis kitaristeista.useimmat larsin haukkujat ei ole eläessään pitäny rumpukapuloita kädessään.tietenkin bändin musiikista ollaan eri mieltä.se on makuasia.joidenkin mielestä beatles on kova bändi , joidenkin ei.

      • ypv

        Jos on itse rumpali ja kehuu larssia hyväksi niin kannattaa miettiä onko itse oppinu edes alkeita.
        Jokainen joka omaa edes vähän rytmitajua huomaa että ei lars osaa soittaa.
        Tosin sehän kuvittelee olevansa yksin Metallica


    • meytal

      Gene Hoglan?Steve Asheim?Richard Christy?George Kollias?Lombardo?Sean Reinert? jos näiden mestareiden taitoja kiistät niin kuolla ansaitset.

    • Anonyymi

      Metallica on paras rumpali ja Lars Ulrich on paras bändi.

    • Anonyymi

      Kannattaa myös huomioida että James Hetfield on tylsä laulaja ja Kirk Hammett on kaikkien aikojen tylsin tiluttaja. Basisti? Neve hööd.

    • Anonyymi

      Huikea levyllä parhaimmillaan etenkin studiolevyllä master of puppets ja justice for all. Liverumpalina ei paras, muttei surkea kuitenkaan.

    • Anonyymi

      kasariluvulla oli huikea levyillä etenki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe