Tänään ostin ensimmäistä kertaa, parempia kuin ei luomut, ehkä makeampia. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Luomubanaanit
19
1312
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ostanut luomuja jo kauan, hinnassahan ei paljoa eroa ole.
Mä mietin kovasti, että mitä oikeasti saa luomutuotteen ostolla?
Jotenkin ymmärrän myrkkyjen käytön suojeluna eduksi, mutta lannoikkeet taas näen muissa ei luomutuotteissa jopa eduksi luonnon kannalta.
Tomaateissa kyllä maistaa, onko kesällä kypsyneitä, vai tekovalolla talvella.pujotteIija kirjoitti:
Minä sain ainakin parempaa makua
Niin. Siitä on vaikea vääntää. Makuasiat on makuasioita. 😊
Lisäksi minä pidän vähän ulkomaisia tuotteita luomuna vähän skeptisesti. Voi lukea luomu, mutta kuka sen takaa? Täällä taas syynätään liikaakin...Disse kirjoitti:
Niin. Siitä on vaikea vääntää. Makuasiat on makuasioita. 😊
Lisäksi minä pidän vähän ulkomaisia tuotteita luomuna vähän skeptisesti. Voi lukea luomu, mutta kuka sen takaa? Täällä taas syynätään liikaakin...Muistaakseni jotain luomuhuijauksia on paljastunutkin. Minä en ole vielä siirtynyt luomutuottajaksi, ei huvita puida rikkaruohoja
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Minä sain ainakin parempaa makua
Oletko kokeillut luomumunia? Itse ostan aina niitä. Parempia ja eettisempiä kuin häkkimunat, eikä kasnoja ole ruokittu gmo-rehulla.
Parhaat munat tulevat lemmikkikanasta. Ei uskoisi, miltä munat voivat maistua. Lapsetkin, jotka eivät pienenä tykänneet kananmunista, odottivat aina vesi kielellä milloin kana pyöräyttää munan. Ja se jaettiin tasan sitten huolella:) Anonyymi kirjoitti:
Oletko kokeillut luomumunia? Itse ostan aina niitä. Parempia ja eettisempiä kuin häkkimunat, eikä kasnoja ole ruokittu gmo-rehulla.
Parhaat munat tulevat lemmikkikanasta. Ei uskoisi, miltä munat voivat maistua. Lapsetkin, jotka eivät pienenä tykänneet kananmunista, odottivat aina vesi kielellä milloin kana pyöräyttää munan. Ja se jaettiin tasan sitten huolella:)Enpä nyt muista, vapaankananmunia ainakin olen
pujotteIija kirjoitti:
Muistaakseni jotain luomuhuijauksia on paljastunutkin. Minä en ole vielä siirtynyt luomutuottajaksi, ei huvita puida rikkaruohoja
No mä olen katsonut youtubesta luomuviljantuottajan touhuja ja on se vaan aika veivausta...🤔
Hirmuiset alat oltava ja koneet. Sitten aja sen seitsämän kertaa saman pläntin ristiinrastiin.
Haaralan tila tais olla....
Muwex taas tekee videoita ei luomuviljelystä.
Jotenkin saa kuvan, että jos eiluomuna kasvattaa teknologiaa ja tietoutta hyödyntäen, säästää oikeasti luontoa enempi. Vaikka minusta se Haaralan tilan isäntäkin oikeesti yrittää miettiä oikeaa tapaa ihan satasella... että ei hältä pois tämä ajatus. 😊Disse kirjoitti:
No mä olen katsonut youtubesta luomuviljantuottajan touhuja ja on se vaan aika veivausta...🤔
Hirmuiset alat oltava ja koneet. Sitten aja sen seitsämän kertaa saman pläntin ristiinrastiin.
Haaralan tila tais olla....
Muwex taas tekee videoita ei luomuviljelystä.
Jotenkin saa kuvan, että jos eiluomuna kasvattaa teknologiaa ja tietoutta hyödyntäen, säästää oikeasti luontoa enempi. Vaikka minusta se Haaralan tilan isäntäkin oikeesti yrittää miettiä oikeaa tapaa ihan satasella... että ei hältä pois tämä ajatus. 😊Niin....luomussa pitää varmaankin ajella enemmän, kun yrittää pitää rikkoja kurissa
pujotteIija kirjoitti:
Niin....luomussa pitää varmaankin ajella enemmän, kun yrittää pitää rikkoja kurissa
Niin ja sitten kun lannoikkeita ei saa käyttää, on kesannolla silputtava nurmesta elinvoimaa jatkuvalla syötöllä. Sitten tiivistyy maa koneiden alla ja kovaa muokkausta lisää...
Noh, sen minkä säästää lannokkeissa ja myrkyissä maahan, pöräyttää traktorilla ilmakehään. Ja tuleehan sitä vaihdettua öljyjä koneisiin runsaan käyttömäärän vuoksi usein. 😬- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Niin ja sitten kun lannoikkeita ei saa käyttää, on kesannolla silputtava nurmesta elinvoimaa jatkuvalla syötöllä. Sitten tiivistyy maa koneiden alla ja kovaa muokkausta lisää...
Noh, sen minkä säästää lannokkeissa ja myrkyissä maahan, pöräyttää traktorilla ilmakehään. Ja tuleehan sitä vaihdettua öljyjä koneisiin runsaan käyttömäärän vuoksi usein. 😬Parin videon pohjalle ei kannata kovin pitkälle meneviä päätelmiä vetää. Mutta toisaalta, näinhän mielipiteet melkein aina muodostetaan.
Anonyymi kirjoitti:
Parin videon pohjalle ei kannata kovin pitkälle meneviä päätelmiä vetää. Mutta toisaalta, näinhän mielipiteet melkein aina muodostetaan.
No en mä nyt ihan parin videon perusteella muodosta kuvaa, vaan se luomutilallinen on videoissa itse kertonut, mitä työvaiheita yhteen satoon kuuluu. Ja se luomuhommahan tuntuu olevan vielä lapsenkengissä kaikellatapaa... Moni siihen tutustuu ja paljon varmaan siihenkin saadaan aikojen päästä tehokkuutta, mutta veikkaan, että ei-luomut kuroo monellaosin etumatkaa vaan lisää.
Myrkyt vaihtuu biologisiin suojamekanismeihin, täsmäruiskutukset ja täsmälannoitus, sekä valumavesien puhdistus sujuu pinta-alaltaan pienemmillä pelloilla paremmin. Toisinsanoen luultavasti luontoa kuormitetaan vähemmän, kuin luomukasvatuksessa.
Mutta saa nähdä....- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Enpä nyt muista, vapaankananmunia ainakin olen
Mutta ne ruokitaan gmo:lla.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ne ruokitaan gmo:lla.
Luonnossahan tapahtuu kokoajan gmota?
Itselläsikin on pienempi pikkuvarvas, kun isoisoäidilläsi luultavasti ja olet pitempi kuin esi-isäsi... Se on evoluutiota... Geenivirheistä voittoon. :oD
- Anonyymi
Koska saa kotimaisia banaaneja, haloo kepu ja mtk 🤓
- Anonyymi
Ei, eikä luomutomaateista tai munista. https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006558349.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2496438Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1965976Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai215547Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1214293Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1433543Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303353HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok233056Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan82512Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2692484- 1372333