Nainen ymmärräthän paikkasi

Anonyymi

Naisen täytyy olla hiljaa SRK kokouksissa ja kotonaan miehen perheenpään ohjauksessa hoivata ja palvella miestään. Vanhojen naisten tulee opettaa nuoria pysymään kotona miestä palvellen ja tehdä kotiduunit ettei Sana tule pilkatuksi. Jollei tee näin muuttuu iisebeliksi. Mies oli ensin ja nainen taipui syntiin. Nainen heikko astia eikä pysty päättämään.

Miten tähän naisen kohtaloon on vaikea alistua. Se ylpeyttä. Tässä ohjeeni naisille
1. Lue Sanasta naisen funktio ja toimi sen mukaan.
2 Tee kaikki miestä palvelevat kotiduunit pese silitä laita kaappiin putsaa keitä. Jollei huvita kysy mikä minussa on vikana.
3 Pyydä apua kasvamiseesi ja kilvoittele.
4 Sano miestä Herraksi

136

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatullinen kelpo naisen malli:

      Sananlaskut 31

      10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
      11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
      12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
      13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
      14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
      15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
      16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
      17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
      18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
      19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
      20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
      21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
      22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
      23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
      24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
      25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
      26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
      27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
      28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
      29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
      30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
      31 Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.

      • Anonyymi

        Kyllä näiden seurakunnissa olevien itseänsä täynnä olevien naisten katsominen,tekee huonovointiseksi.Halutaan esiintyä,puhe on sekavaa,ei mitään ravintoa.Ja pukeutuminen,riverin pastorin vaimo pukeutuu täysin sopimattomasti ja käyttäytyy oudosti.


      • Anonyymi

        Tuo on todella supernainen. Mutta tuollaisia useimmat ovat. Hoitavat kodin ja lapset ja joutuvat miehen huonon palkan takia käymään töissä. Miehet ovat juoppoja tai nettisaarnaajia eikä hoida perhettä.


      • Anonyymi

        Entä jos nainen vammautuu ja joutuu pyörätuoliin?
        ST


    • Eikö tämän saman vitsin jatkuva toistamnen ala jo kyllästyttää?

    • Anonyymi

      Entäs jos ei oo miestä siellä kotona?
      ST

    • Anonyymi

      Entä jos mies ei halua olla palveltavana vaan haluaa osallistua kokkaamiseen?
      Entä jos mies tykkää tehdä Taloustöistä ja haluaa hoitaa lapsiaan?
      ST

      • Anonyymi

        Taas tätä samaa jatkat vain...

        Entä jos, entä jos, entä jos...

        Eli jatkuvaa ja loputonta vastaan vänkäämistä.

        Erityistapaukset ovat erityistapauksia, jokainen tapaus on omansa ja se on sitten pyrittävä sovittamaan Raamatun opetuksen mukaiseen toimintaan sen mukaan kun se on mahdollista.

        Lopeta jo siis tätä turha ja loputon vänkäämisesi, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tätä samaa jatkat vain...

        Entä jos, entä jos, entä jos...

        Eli jatkuvaa ja loputonta vastaan vänkäämistä.

        Erityistapaukset ovat erityistapauksia, jokainen tapaus on omansa ja se on sitten pyrittävä sovittamaan Raamatun opetuksen mukaiseen toimintaan sen mukaan kun se on mahdollista.

        Lopeta jo siis tätä turha ja loputon vänkäämisesi, kiitos.

        Ok! Mutta miehen tulee hankkia perheelleen elatus. Kunnioittaa vaimoaan myös uskonsisarena. Pitää lapset kuuliaisina. Olla hyvämaineinen jos haluaa srk työhön. Suojella perhettään ja näyttää miehen malli. Pitää varoa ettei lapsista tule arkoja ja pelokkaita. Kaikki nämä löytyy Raamatusta.
        Tiedän isän joka on öykkäri, mutta kirkossa kuin itse hyvyys. Vaimo pelkää ja lapset häipyivät heti kun oli mahdollista. Eivät halua olla yhteydessä isäänsä, mutta ovat huolissaan äitinsä jaksamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok! Mutta miehen tulee hankkia perheelleen elatus. Kunnioittaa vaimoaan myös uskonsisarena. Pitää lapset kuuliaisina. Olla hyvämaineinen jos haluaa srk työhön. Suojella perhettään ja näyttää miehen malli. Pitää varoa ettei lapsista tule arkoja ja pelokkaita. Kaikki nämä löytyy Raamatusta.
        Tiedän isän joka on öykkäri, mutta kirkossa kuin itse hyvyys. Vaimo pelkää ja lapset häipyivät heti kun oli mahdollista. Eivät halua olla yhteydessä isäänsä, mutta ovat huolissaan äitinsä jaksamisesta.

        Niin ja minä tiedän ihan päinvastaisen tapauksen, jossa taas lapset eivät halua olla yhteydessä äitiinsä.

        Eli on näitä tapauksia, mutta ei yksi pääsky kesää tee !

        Ja on ne uskoville miehille omat ohjeensa myös, ei tässä kukaan pääse helpolla ja vain liftailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tätä samaa jatkat vain...

        Entä jos, entä jos, entä jos...

        Eli jatkuvaa ja loputonta vastaan vänkäämistä.

        Erityistapaukset ovat erityistapauksia, jokainen tapaus on omansa ja se on sitten pyrittävä sovittamaan Raamatun opetuksen mukaiseen toimintaan sen mukaan kun se on mahdollista.

        Lopeta jo siis tätä turha ja loputon vänkäämisesi, kiitos.

        Entä jos on pissahätä?
        Pidetäänkö siittä erikseen istunto, saako nainen mennä vessaan?
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tätä samaa jatkat vain...

        Entä jos, entä jos, entä jos...

        Eli jatkuvaa ja loputonta vastaan vänkäämistä.

        Erityistapaukset ovat erityistapauksia, jokainen tapaus on omansa ja se on sitten pyrittävä sovittamaan Raamatun opetuksen mukaiseen toimintaan sen mukaan kun se on mahdollista.

        Lopeta jo siis tätä turha ja loputon vänkäämisesi, kiitos.

        Ei mies mene yli Kristuksen kuitenkaan. Tuo ei voi olla tervettä
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mies mene yli Kristuksen kuitenkaan. Tuo ei voi olla tervettä
        ST

        Että naisen autuus on hänen miehessään eikä Jeesuksessa Kristuksessa 🤔
        Tuo on niin hämmentävää.
        Onko nainen siis pelastuva miehen uskosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että naisen autuus on hänen miehessään eikä Jeesuksessa Kristuksessa 🤔
        Tuo on niin hämmentävää.
        Onko nainen siis pelastuva miehen uskosta?

        Ja ST kysyy.. Unohtui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mies mene yli Kristuksen kuitenkaan. Tuo ei voi olla tervettä
        ST

        Yhä vain muistutan:

        34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, SE ON HERRAN KÄSKY

        Eikö Herran oma käsky ole tervettä ???.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä vain muistutan:

        34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, SE ON HERRAN KÄSKY

        Eikö Herran oma käsky ole tervettä ???.

        Herran käsky on tervettä, mutta näyttäisi siltä, että oppisi ei.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herran käsky on tervettä, mutta näyttäisi siltä, että oppisi ei.
        ST

        Mitä epäselvää on Herran käskyssä ?

        Etkö jo vihdoin tajua edes sitä, että taistelet nyt Herraa vastaan, et minua !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä epäselvää on Herran käskyssä ?

        Etkö jo vihdoin tajua edes sitä, että taistelet nyt Herraa vastaan, et minua !!!

        En. Minulle opetukseksi näyttäytyy erillaisena kuin mitä raamattu opettaa, joten en ole Herran sanaa vastaan vaan sinun.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En. Minulle opetukseksi näyttäytyy erillaisena kuin mitä raamattu opettaa, joten en ole Herran sanaa vastaan vaan sinun.
        ST

        Et näytä ymmärtävän tuota vaan toistat itseäsi ikäänkuin ohjelmoitu automaatti, jolle on annettu vain yksi tehtävä maan päällä, joka on jokaisen naisen näkeminen Iisebelinä, joka ei kuulu seurakuntaanne.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä ymmärtävän tuota vaan toistat itseäsi ikäänkuin ohjelmoitu automaatti, jolle on annettu vain yksi tehtävä maan päällä, joka on jokaisen naisen näkeminen Iisebelinä, joka ei kuulu seurakuntaanne.
        ST

        Taas näitä vääriä todistuksia lähimmäisestä !

        Et näköjään muuta toimintaasi/toimintatapaasi, vaikka siitä usean kerran huomauttaisi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas näitä vääriä todistuksia lähimmäisestä !

        Et näköjään muuta toimintaasi/toimintatapaasi, vaikka siitä usean kerran huomauttaisi !

        Kirjoitin " ikäänkuin" , en väittänyt että toimisit noin. Haluat vain vängätä, miksi?
        Ai, teet tuon siis täydessä ymmärryksessä eli yrität vääntää minut sinun oppisi tunnustamaan.
        Ei tuu onnistumaan. Minä tunnustan vain Jeesusta Kristusta.
        Minua on varoitettu. En liikahda yhtään sinne joissa omilla teoillaan tullaan vanhurskaiksi, En!
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin " ikäänkuin" , en väittänyt että toimisit noin. Haluat vain vängätä, miksi?
        Ai, teet tuon siis täydessä ymmärryksessä eli yrität vääntää minut sinun oppisi tunnustamaan.
        Ei tuu onnistumaan. Minä tunnustan vain Jeesusta Kristusta.
        Minua on varoitettu. En liikahda yhtään sinne joissa omilla teoillaan tullaan vanhurskaiksi, En!
        ST

        Mustamaalaus on mustamaalausta, vaikka sitä muuksi yrittäisit naamioida.

        No, sinä et osaa edes hävetä omia vääriä toimiasi, sekin kertoo paljon sinun sydämen asenteestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustamaalaus on mustamaalausta, vaikka sitä muuksi yrittäisit naamioida.

        No, sinä et osaa edes hävetä omia vääriä toimiasi, sekin kertoo paljon sinun sydämen asenteestasi.

        En minä häpeä sitä, etten tunnusta sinun oppisi.
        Ei minulla ole siinä mitään häpeämistä Jumalan edessä, että tunnustan Jeesusta Kristusta.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä häpeä sitä, etten tunnusta sinun oppisi.
        Ei minulla ole siinä mitään häpeämistä Jumalan edessä, että tunnustan Jeesusta Kristusta.
        ST

        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. > Jakeen lisätiedot
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. > Jakeen lisätiedot
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. > Jakeen lisätiedot
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, > Jakeen lisätiedot
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. >
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo,

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. > Jakeen lisätiedot
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. > Jakeen lisätiedot
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. > Jakeen lisätiedot
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, > Jakeen lisätiedot
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. >
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo,

        ST

        Joudu häpeään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin " ikäänkuin" , en väittänyt että toimisit noin. Haluat vain vängätä, miksi?
        Ai, teet tuon siis täydessä ymmärryksessä eli yrität vääntää minut sinun oppisi tunnustamaan.
        Ei tuu onnistumaan. Minä tunnustan vain Jeesusta Kristusta.
        Minua on varoitettu. En liikahda yhtään sinne joissa omilla teoillaan tullaan vanhurskaiksi, En!
        ST

        Miksi sinä itse vänkäät ?

        Siis et ole tuonut yhden yhtä Raamatunpaikkaa, joka kumoaisi tuon selvääkin selvemmän Paavalin opetuksen, jota hän siis sanoi Herran käskyksi !

        Mutta silti vänkäät vastaan !

        Minä ymmärtäisin hyvin, jos perustaisit johonkin Raamatussa kantasi, mutta nythän ei niin ole !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä itse vänkäät ?

        Siis et ole tuonut yhden yhtä Raamatunpaikkaa, joka kumoaisi tuon selvääkin selvemmän Paavalin opetuksen, jota hän siis sanoi Herran käskyksi !

        Mutta silti vänkäät vastaan !

        Minä ymmärtäisin hyvin, jos perustaisit johonkin Raamatussa kantasi, mutta nythän ei niin ole !

        😂😂😂 voi pyhä sylvi...ei muuta.
        Enkö jo todennut, että turhaa mikä turhaa keskustella joidenkin kanssa. Alkaa käydä naurettavaksi teidän kahden välinen viestinvaihto.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä itse vänkäät ?

        Siis et ole tuonut yhden yhtä Raamatunpaikkaa, joka kumoaisi tuon selvääkin selvemmän Paavalin opetuksen, jota hän siis sanoi Herran käskyksi !

        Mutta silti vänkäät vastaan !

        Minä ymmärtäisin hyvin, jos perustaisit johonkin Raamatussa kantasi, mutta nythän ei niin ole !

        Ele että nainen ei saa tervehtiä ketään seurakunnassa vaan hänen pitää olla ihan Vaiti periäkseen taivasten valtakunnan, uskotko että se on noin?
        Ja jos nainen ei tee parannusta siittä, että on aukaissut suunsa seurakunnassa tervehtien jotakuta niin kadotus odottaa, onko noin?
        Vastaappa ensin noihin
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂 voi pyhä sylvi...ei muuta.
        Enkö jo todennut, että turhaa mikä turhaa keskustella joidenkin kanssa. Alkaa käydä naurettavaksi teidän kahden välinen viestinvaihto.

        LS

        Hyvä ettei olla aviopari 🤣 kukaan kestäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ettei olla aviopari 🤣 kukaan kestäs

        Hää tarvisi semmoisen alistetun pienen hiiren, joka todellakin istuu ja antaa tassua käskystä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ettei olla aviopari 🤣 kukaan kestäs

        On muuten tuo sinkkumarkkinoilla, vink vink, ku sie sitä miestä oot vailla... 😂
        Kun elät yksines siel jossain, niin voi niitä pihatöitä tehrä, kulkee ja opettaa Herran Sanoo... ja sie saisit olla köökin puolella paistamassa ja leipomassa ja palvelemassa....muista ettet puhu paljoa, kysyä voi ku annetaan lupa.


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten tuo sinkkumarkkinoilla, vink vink, ku sie sitä miestä oot vailla... 😂
        Kun elät yksines siel jossain, niin voi niitä pihatöitä tehrä, kulkee ja opettaa Herran Sanoo... ja sie saisit olla köökin puolella paistamassa ja leipomassa ja palvelemassa....muista ettet puhu paljoa, kysyä voi ku annetaan lupa.


        LS

        Elä pelottele, näkkee pija painajaisia.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten tuo sinkkumarkkinoilla, vink vink, ku sie sitä miestä oot vailla... 😂
        Kun elät yksines siel jossain, niin voi niitä pihatöitä tehrä, kulkee ja opettaa Herran Sanoo... ja sie saisit olla köökin puolella paistamassa ja leipomassa ja palvelemassa....muista ettet puhu paljoa, kysyä voi ku annetaan lupa.


        LS

        😘😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😘😘

        Et kai ala samaatietä mua pussaileen 😂

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai ala samaatietä mua pussaileen 😂

        LS

        No jos ois pakko teijä kahe väliltä valita nii ennemmi pussaisi sinnuu kui lakimiest.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ois pakko teijä kahe väliltä valita nii ennemmi pussaisi sinnuu kui lakimiest.
        ST

        No kyl mä sen tiesin 😁

        Pus pus.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyl mä sen tiesin 😁

        Pus pus.

        LS

        Varovasti. Vetävät pija vääriä johtopäätöksiä 🤗
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varovasti. Vetävät pija vääriä johtopäätöksiä 🤗
        ST

        No pitäähän vähän ärsytellä, että pääsevät hurskastelemaan 😉

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No pitäähän vähän ärsytellä, että pääsevät hurskastelemaan 😉

        LS

        Ei kehtaa enempää.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kehtaa enempää.
        ST

        Etkö jossain sanonut, että tämä on vain palsta. 🙂
        Älähän nyt sie ala kainoksi tytöksi, on sen verran nimittäin hulvattomia siun jutut aiemmin olleet...että mistä moinen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kehtaa enempää.
        ST

        Vai yritätkö oikeesti tehdä lakimiehen vaikutusta...jaa jaa...no ei se oo lesbo, on hyvä emäntä. Ei pussaile naisia oikeesti, kaino ja vieno, esillina paistaessa pullia.

        Ei tämä ole vakavaa. Vai syötkö siitä sanasi?



        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö jossain sanonut, että tämä on vain palsta. 🙂
        Älähän nyt sie ala kainoksi tytöksi, on sen verran nimittäin hulvattomia siun jutut aiemmin olleet...että mistä moinen.

        LS

        Onko olleet? Ei kait ne nyt niin kauhean hulvattomia ole olleet?
        Mutta omatuntoni naputtaa, että pitää muistaa itsekkin olevansa ilman omaa ansiotaan uskossa.
        Pikku huumori ja kiusaus menee, muttei minulla ole oikein varaa kenenkään uskoa tai epäuskoa niin että lähtisin sen takkii kiusaamaan.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olleet? Ei kait ne nyt niin kauhean hulvattomia ole olleet?
        Mutta omatuntoni naputtaa, että pitää muistaa itsekkin olevansa ilman omaa ansiotaan uskossa.
        Pikku huumori ja kiusaus menee, muttei minulla ole oikein varaa kenenkään uskoa tai epäuskoa niin että lähtisin sen takkii kiusaamaan.
        ST

        Aha, jopa nöyräksi heittäydyit.

        Eipä mittään.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olleet? Ei kait ne nyt niin kauhean hulvattomia ole olleet?
        Mutta omatuntoni naputtaa, että pitää muistaa itsekkin olevansa ilman omaa ansiotaan uskossa.
        Pikku huumori ja kiusaus menee, muttei minulla ole oikein varaa kenenkään uskoa tai epäuskoa niin että lähtisin sen takkii kiusaamaan.
        ST

        Ei kukaan ole varmasti sinun nöyryyttä ja puhtautta ja sitä uskoasi epäillyt.

        Voit olla turvallisin mielin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olleet? Ei kait ne nyt niin kauhean hulvattomia ole olleet?
        Mutta omatuntoni naputtaa, että pitää muistaa itsekkin olevansa ilman omaa ansiotaan uskossa.
        Pikku huumori ja kiusaus menee, muttei minulla ole oikein varaa kenenkään uskoa tai epäuskoa niin että lähtisin sen takkii kiusaamaan.
        ST

        Ihan kun säikähdit siveytesi puolesta ja alanko sua vokottaan, niin en ole lesbo, jos haluat rauhan asiaan, niin, et ole antanut signaaleja ..kunhan leikkiä laskin..
        mulle ei oo maailmanloppu,..

        Pus, pus.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai yritätkö oikeesti tehdä lakimiehen vaikutusta...jaa jaa...no ei se oo lesbo, on hyvä emäntä. Ei pussaile naisia oikeesti, kaino ja vieno, esillina paistaessa pullia.

        Ei tämä ole vakavaa. Vai syötkö siitä sanasi?



        LS

        Eiku en toisen uskoa viitsi ihan hirveästi lähteä ruotimaan, pikku härnääminen käy, mutta kun kirjoitit että hurskastelua niin silloin töksähti, että nyt stop stop, tähän en lähde. Ei vaan pysty kun on itsekkin armosta uskossa ettei ole varaa muiden uskoa ihan hirveästi ruotia niinkuin itse olisi parempi.
        Mistä tuosta lakimiehestä tietää kuka ja mikä on, voi oikeasti olla vaikka ateisti tai provo tai mikä lie uskovien kiusanhenki.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole varmasti sinun nöyryyttä ja puhtautta ja sitä uskoasi epäillyt.

        Voit olla turvallisin mielin.

        LS

        Ei se pelotakkaan. Ei vaan pysty. Tuli raja tuossa sori
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kun säikähdit siveytesi puolesta ja alanko sua vokottaan, niin en ole lesbo, jos haluat rauhan asiaan, niin, et ole antanut signaaleja ..kunhan leikkiä laskin..
        mulle ei oo maailmanloppu,..

        Pus, pus.

        LS

        Ei se siittä lesboudestakaan johtunut... Eikä siittä mitä minusta ajatellaan täällä.
        Täällähän ajatellaan minusta jo vaikka ja mitä.
        Mutta tuo, että toisen uskoa kauheesti, siittä kovin härnää isin tai siittä ettei joku usko.
        Kun kirjoitit hurskastelysta niin siinä tökkäsi.
        L_S sinä tiedät, ettei se johdu palstasta, vaan me ollaan koko ajan kaikkivaltiaan silmien edessä vai mitä?
        Ja tuo toisen uskon arvioiminen liiaksi on minulle sellainen juttu, että sillo juuttuu sanat kurkkuun. Vaikka hulvaton olenkin.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku en toisen uskoa viitsi ihan hirveästi lähteä ruotimaan, pikku härnääminen käy, mutta kun kirjoitit että hurskastelua niin silloin töksähti, että nyt stop stop, tähän en lähde. Ei vaan pysty kun on itsekkin armosta uskossa ettei ole varaa muiden uskoa ihan hirveästi ruotia niinkuin itse olisi parempi.
        Mistä tuosta lakimiehestä tietää kuka ja mikä on, voi oikeasti olla vaikka ateisti tai provo tai mikä lie uskovien kiusanhenki.
        ST

        No tiedän kuka on, mutta ei ole tapana paljastella ihmisiä.

        On sinkku, sopiva sulle olisi, ehkä samoja ikiäkin. Ja teillä on yhteinen usko ja samantapainen. Ei ku matoa onneen, kyl se nappaa. 🙂

        Se on vaan totta, hurskastelijoitapa hyvinkin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tiedän kuka on, mutta ei ole tapana paljastella ihmisiä.

        On sinkku, sopiva sulle olisi, ehkä samoja ikiäkin. Ja teillä on yhteinen usko ja samantapainen. Ei ku matoa onneen, kyl se nappaa. 🙂

        Se on vaan totta, hurskastelijoitapa hyvinkin...

        LS

        Onkeen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkeen...

        🤣🤣🤣 Oot ihan kauhee. Minulle on tuo toisen uskosta kiusaaminen sellainen joka ei tunnu oikealta eikä sekään ettei joku usko.
        Mitähän sitä niinkuin söisi. Ihan hirveästi on tullut oltua palstalla nyt kolmena päivänä. Yksi kaurakeksipaketti syöty tässä palstailessa.
        Jos pärryyttelisi marjasmoothieta.
        ST


    • Anonyymi

      Tiedän varsin hyvin paikkani, en ole kenenkään uskovan miehen kynnysmatto.

      LS

      • Miten sinun avioliitto?Minun edesmennyt mieheni. .Meillä vallitsi tasa-arvo.hän osasi korjata mitä vaan.koneita korjasi työssään.
        Voi miten paljon mä häntä rakastankaan!! Opetti englanniksi nuorempia jo töihin.
        Mua oikein hävetti miten paljon taitavampi hän oli minua.tein ihan mitä vaan hän pyysi.
        Ei ole ketään niin kuin hän.
        Hänelle tahdoin olla hyvä.
        Se vain että hän tahtoi olla minulle alamainen😂
        Teki ruuatkin ja siivosi.
        Elämäni loppui kun hän kuoli.
        Millään ei ole väliä.
        Ei ole ketään miestä jolle kuuluisi olla alamainen. Ja muuten...Miksi haluaisin sitä?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miten sinun avioliitto?Minun edesmennyt mieheni. .Meillä vallitsi tasa-arvo.hän osasi korjata mitä vaan.koneita korjasi työssään.
        Voi miten paljon mä häntä rakastankaan!! Opetti englanniksi nuorempia jo töihin.
        Mua oikein hävetti miten paljon taitavampi hän oli minua.tein ihan mitä vaan hän pyysi.
        Ei ole ketään niin kuin hän.
        Hänelle tahdoin olla hyvä.
        Se vain että hän tahtoi olla minulle alamainen😂
        Teki ruuatkin ja siivosi.
        Elämäni loppui kun hän kuoli.
        Millään ei ole väliä.
        Ei ole ketään miestä jolle kuuluisi olla alamainen. Ja muuten...Miksi haluaisin sitä?

        Hienoa kuitenkin, että sait kokea ajan yhdessä rakastamasi miehen kanssa. Kuulostaa, että merkitsitte toinen toisillenne paljon.

        Toisen kunnioitus on hyvä asia.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miten sinun avioliitto?Minun edesmennyt mieheni. .Meillä vallitsi tasa-arvo.hän osasi korjata mitä vaan.koneita korjasi työssään.
        Voi miten paljon mä häntä rakastankaan!! Opetti englanniksi nuorempia jo töihin.
        Mua oikein hävetti miten paljon taitavampi hän oli minua.tein ihan mitä vaan hän pyysi.
        Ei ole ketään niin kuin hän.
        Hänelle tahdoin olla hyvä.
        Se vain että hän tahtoi olla minulle alamainen😂
        Teki ruuatkin ja siivosi.
        Elämäni loppui kun hän kuoli.
        Millään ei ole väliä.
        Ei ole ketään miestä jolle kuuluisi olla alamainen. Ja muuten...Miksi haluaisin sitä?

        Voi että. En voi kuin pikkusen laidasta tietää miltä sinusta tuntuu. Halaus.
        Sivusta ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuitenkin, että sait kokea ajan yhdessä rakastamasi miehen kanssa. Kuulostaa, että merkitsitte toinen toisillenne paljon.

        Toisen kunnioitus on hyvä asia.

        LS

        Niin.tuo on vähän samaa kuin lasteni antamassa kortissa lukee; 'surun kyynelten lävitse loistavat onnellisten muistojen kultaiset sä


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Niin.tuo on vähän samaa kuin lasteni antamassa kortissa lukee; 'surun kyynelten lävitse loistavat onnellisten muistojen kultaiset sä

        Säteet.no..puhelin soi ja piti vastata. Saan velkoja takas.sit mulla on 90e 4 päiväx. Jes.heh. ..mietin vaa kenelle miehelle mun pitää olla alamainen? Ryyppykavereilleni?muissa merkeissä en juurikaan miehiä tapaa...ja en tosin juo ku parin viikon välein. Ai mut tapaanhan mä aika usein siskoni miestä. Hän pitäis tosi outona jos ykskaks kertoisin hänelle että mä haluan olla sulle alamainen. .
        Ja isääni jolla on dementia. ..hänelle alamainen koska on mies?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Säteet.no..puhelin soi ja piti vastata. Saan velkoja takas.sit mulla on 90e 4 päiväx. Jes.heh. ..mietin vaa kenelle miehelle mun pitää olla alamainen? Ryyppykavereilleni?muissa merkeissä en juurikaan miehiä tapaa...ja en tosin juo ku parin viikon välein. Ai mut tapaanhan mä aika usein siskoni miestä. Hän pitäis tosi outona jos ykskaks kertoisin hänelle että mä haluan olla sulle alamainen. .
        Ja isääni jolla on dementia. ..hänelle alamainen koska on mies?

        Kaunis runo, tai mietelmä kortissa.

        Miten opintosi lukiossa?

        Onko ryyppykaverisi sinulle tärkeitä. Tekeekö heidän seuransa sinulle hyvää. Kuulostan liian huolehtivaiselta varmaan.

        Ei sinun tarvitse olla alamainen miehille. Kunnolliset miehet eivät sellaista sinulta vaadikaan.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Säteet.no..puhelin soi ja piti vastata. Saan velkoja takas.sit mulla on 90e 4 päiväx. Jes.heh. ..mietin vaa kenelle miehelle mun pitää olla alamainen? Ryyppykavereilleni?muissa merkeissä en juurikaan miehiä tapaa...ja en tosin juo ku parin viikon välein. Ai mut tapaanhan mä aika usein siskoni miestä. Hän pitäis tosi outona jos ykskaks kertoisin hänelle että mä haluan olla sulle alamainen. .
        Ja isääni jolla on dementia. ..hänelle alamainen koska on mies?

        Minä en tarkoita sitten etteikö ryyppykavereillasi olisi ihmisarvoa tai heillä ei voisi olla hyvä sydän ja etteikö he ystävinä voisi sinänsä olla juuri oikeanlaisia muutoin. Joskus pitää ajatella itseään ja hyvinvointiaan ja minun mielestäni, sinä et sovi ryyppyporukoihin, ansaitset enemmän, se on minun mielipiteeni, joka voi taas loukata....kuitenkin.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarkoita sitten etteikö ryyppykavereillasi olisi ihmisarvoa tai heillä ei voisi olla hyvä sydän ja etteikö he ystävinä voisi sinänsä olla juuri oikeanlaisia muutoin. Joskus pitää ajatella itseään ja hyvinvointiaan ja minun mielestäni, sinä et sovi ryyppyporukoihin, ansaitset enemmän, se on minun mielipiteeni, joka voi taas loukata....kuitenkin.

        LS

        Multa loppui motivaatio puolessa välissä. Ihan vaan siivooja olen.ja koulutus ja osaaminen hoitotyössä.sitä työtä en tahdo enää tehdä. Mielenterveyden ammattilainen joutuu sairaaloissa saattohoitajan tuoliin.
        En tod.kestä enää hoitotyötä.
        Huominen aamupäivä siivoomista.nautin siitä.
        Mutta onhan lähihoitajan tutkinto ihan hyvä.

        Se niinku sanoit ns.ryyppyporukka on kaikki mun entisestä taloyhtiöstä. Entisiä naapureita. Heillä hyvin harvalla on töitä.he vain juo...monenlaista kerrottavaa ko yhteisöstä olisi.
        He auttaa toisiaan.tai me autamme toisiamme.
        Oon mä aikonut tehdä karsintaa...ett pitäisin vain ne jotka siellä juovat just vähän harvemmin.
        Kerran yks mies sanoi mulle ton saman ku sä.se sanoi että ansaitsen vain parasta ja mulle ei sovi juominen.se ei ollut koskaan nähnyt mua humalassa.en silloin toikkaroi selvien ihmisten parissa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Multa loppui motivaatio puolessa välissä. Ihan vaan siivooja olen.ja koulutus ja osaaminen hoitotyössä.sitä työtä en tahdo enää tehdä. Mielenterveyden ammattilainen joutuu sairaaloissa saattohoitajan tuoliin.
        En tod.kestä enää hoitotyötä.
        Huominen aamupäivä siivoomista.nautin siitä.
        Mutta onhan lähihoitajan tutkinto ihan hyvä.

        Se niinku sanoit ns.ryyppyporukka on kaikki mun entisestä taloyhtiöstä. Entisiä naapureita. Heillä hyvin harvalla on töitä.he vain juo...monenlaista kerrottavaa ko yhteisöstä olisi.
        He auttaa toisiaan.tai me autamme toisiamme.
        Oon mä aikonut tehdä karsintaa...ett pitäisin vain ne jotka siellä juovat just vähän harvemmin.
        Kerran yks mies sanoi mulle ton saman ku sä.se sanoi että ansaitsen vain parasta ja mulle ei sovi juominen.se ei ollut koskaan nähnyt mua humalassa.en silloin toikkaroi selvien ihmisten parissa.

        Millaisia haaveita sinulla on?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia haaveita sinulla on?

        LS

        Että saisin lopetettua tupakoinnin. Poltan 3 per päivä enää.etkös sinäkin kessutellut. ..painoa vähä pois ja ett sais pysyä terveenä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Että saisin lopetettua tupakoinnin. Poltan 3 per päivä enää.etkös sinäkin kessutellut. ..painoa vähä pois ja ett sais pysyä terveenä.

        Juu. Poltan muutaman tupakan päivässä, olisi kiva lopettaa kokonaan, ihan terveyden vuoksikin. Niin, miksi ei painoakin pois, terveyden vuoksi. Olen sellainen herkkusuu, joten...paremmin sanottu kuin tehty 🙂 tupakan pois jättämistä pidän tähdellisempänä, oikeastaan se tapa jopa hävettää minua.

        LS


      • Anonyymi

        Varmaan näillä miehillä menneisyyden trauma. Saaneet pakit tai nainen oli viisaampi... Sitähän moni mies ei siedä. Jos haluavat alistuvan naisen niin kannattaa rahalla hankkia. Postimyynti morsian. Jos on noin egoa ärsyttää, että nainen menestyykin ja on kaikin puolin pätevä, niin ei se tarkoita, että kaikki ovat kuin Iisebel tai muuten irstas. Sellainen kuva tulee kun lukee noita juttuja. Hoitakaa ensin asianne kuntoon ennenkuin perustatte perheen. Jos kyseessä on vain vallan käyttö niin tulee onnettomia ihmisiä molemmin puolin. Ja jos on vaimo lähtenyt niin kannatta vilkaista peiliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Poltan muutaman tupakan päivässä, olisi kiva lopettaa kokonaan, ihan terveyden vuoksikin. Niin, miksi ei painoakin pois, terveyden vuoksi. Olen sellainen herkkusuu, joten...paremmin sanottu kuin tehty 🙂 tupakan pois jättämistä pidän tähdellisempänä, oikeastaan se tapa jopa hävettää minua.

        LS

        Mä olen vasta äskettäin vähentänyt sen tupakkamäärän kolmeen. Lääkäri kysyi polttamisesta ja innostui lopulta suoltamaan mulle nipun papereita mm.eri tupakanvierotuslääkkeistä..jne.mitä tupakoinnin lopettaminen tarkoittaa elimistössä. .sanoi sitten että hänellä itsellään vielä vuosienkin jälkeen aamukahvin jälkeen iskee tupakanhimo.
        Mä kans muuten voisin lopettaa mut sit pitäis kyl luopuu kahvistakin.
        Nilkka vihoittelee ni piti käydä lääkärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan näillä miehillä menneisyyden trauma. Saaneet pakit tai nainen oli viisaampi... Sitähän moni mies ei siedä. Jos haluavat alistuvan naisen niin kannattaa rahalla hankkia. Postimyynti morsian. Jos on noin egoa ärsyttää, että nainen menestyykin ja on kaikin puolin pätevä, niin ei se tarkoita, että kaikki ovat kuin Iisebel tai muuten irstas. Sellainen kuva tulee kun lukee noita juttuja. Hoitakaa ensin asianne kuntoon ennenkuin perustatte perheen. Jos kyseessä on vain vallan käyttö niin tulee onnettomia ihmisiä molemmin puolin. Ja jos on vaimo lähtenyt niin kannatta vilkaista peiliin.

        Monet miehet oikeasti ottaa naisen Thaimaasta. Olen miettinyt, että mikä siinäkin on... Usein käyneet läpi monet suhteet ja pettyneet. Onko kyse kuitenkaan rakkaudesta? Vai mitä rakkaus sitten onkaan... sanoi Charles dianalle...

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä olen vasta äskettäin vähentänyt sen tupakkamäärän kolmeen. Lääkäri kysyi polttamisesta ja innostui lopulta suoltamaan mulle nipun papereita mm.eri tupakanvierotuslääkkeistä..jne.mitä tupakoinnin lopettaminen tarkoittaa elimistössä. .sanoi sitten että hänellä itsellään vielä vuosienkin jälkeen aamukahvin jälkeen iskee tupakanhimo.
        Mä kans muuten voisin lopettaa mut sit pitäis kyl luopuu kahvistakin.
        Nilkka vihoittelee ni piti käydä lääkärissä.

        Ei ehkä kannata käyttää ainakaan nicotinell purkkaa jne, nehän pitää nikotiinitasoa yllä, ja pitkittää vaan asiaa. Olisi parein kerrasta poikki periaate. Tupakka on kuulemma tosi koukuttava tai siis nikotiini, jossain on ollut joskus että se on eräänlainen....niin...vaikka sillä ei ole ihmiseen niin suuria vaikutuksia kuin pahemmilla aineilla, siis kokonaisvaltaisesti, sosiaalisesti ja terveydellisesti kaikkineen, sen vaikutukset eivät ole niin suuret kuin alkoholin esimerkiksi. Tietenkin tupakan liikakäytöllä saa keuhkoahtaumataudin jne jne. Kahvi taitaa olla miedompi kuitenkin, vaikutuksiltaan...liekö suuria haittoja.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Säteet.no..puhelin soi ja piti vastata. Saan velkoja takas.sit mulla on 90e 4 päiväx. Jes.heh. ..mietin vaa kenelle miehelle mun pitää olla alamainen? Ryyppykavereilleni?muissa merkeissä en juurikaan miehiä tapaa...ja en tosin juo ku parin viikon välein. Ai mut tapaanhan mä aika usein siskoni miestä. Hän pitäis tosi outona jos ykskaks kertoisin hänelle että mä haluan olla sulle alamainen. .
        Ja isääni jolla on dementia. ..hänelle alamainen koska on mies?

        >> kenelle miehelle mun pitää olla alamainen? Ryyppykavereilleni? <<

        Uskosta osattomalta ei odotetakaan Herran mielen mukaista käytöstä, koska sellaista syntyy vasta uudestisyntyneellä, Pyhän Hengen vaikutuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> kenelle miehelle mun pitää olla alamainen? Ryyppykavereilleni? <<

        Uskosta osattomalta ei odotetakaan Herran mielen mukaista käytöstä, koska sellaista syntyy vasta uudestisyntyneellä, Pyhän Hengen vaikutuksesta.

        Mittee sie poika haastelet? Mistä sä Jumalan ja minun välit tiiät?välillä otetaan ystävien kanssa ruokaa ja juomaa. Niinhän se Jeesuskin teki.ettäs tiiät fariseus.


    • Anonyymi

      Raamattu ... (KR38)
      10 LUKU.
      Juutalaiset kyllä kiivailivat Jumalan puolesta, mutta eivät alistuneet Jumalan vanhurskauden alle 1-3. Tämä saavutetaan ainoastaan uskomalla Kristukseen, joka on lain loppu ja sanassaan aina on meitä lähellä 4-13. Usko tulee evankeliumin saarnasta, mutta juutalaiset eivät olleet evankeliumille kuuliaisia, vaan hylkäsivät heille tarjotun armon, niinkuin heistä oli ennustettukin 14-21.
      101Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. 2Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; 3sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.4Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. 5Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. 6Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, 7tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. 8Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      14Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on:
      "Kuinka suloiset ovat niiden jalat,
      jotka hyvää sanomaa julistavat!"16Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo:
      "Herra, kuka uskoo
      meidän saarnamme?"17Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. 18Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat:
      "Heidän äänensä on kulkenut
      kaikkiin maihin,
      ja heidän sanansa maan piirin ääriin."19Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo:
      "Minä herätän teidän kiivautenne
      kansan kautta, joka ei ole kansa,
      ymmärtämättömän kansan kautta
      minä teitä kiihoitan".20Ja Esaias on rohkea ja sanoo:
      "Minut ovat löytäneet ne,
      jotka eivät minua etsineet;
      minä olen ilmestynyt niille,
      jotka eivät minua kysyneet".21Mutta Israelista hän sanoo:
      "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni
      tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
      12 LUKU.
      Siirtyessään neuvomaan, miten kristillinen siveys on seurakunnassa toteutettava, apostoli kehoittaa veljiä kokonaan antautumaan Jumalalle 1, 2, käskee heitä arvostelemaan itseänsä sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin antanut, ja palvelemaan toinen toistaan, kutakin saamallaan armolahjalla 3-8, ja pyytää heitä itsensäkieltävällä rakkaudella tekemään hyvää veljille ja vihollisille sekä voittamaan pahan hyvällä 9-21.
      121Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne. 2Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
      3Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut. 4Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
      5niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä; 6ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on; 7jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan; 8
      os kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
      9Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
      ST

    • Anonyymi

      Naisen paikka on raamatun ja lieden välissä, tietysti siinä on myös usein mukana helluntailaisen perheenpään nyrkkikin vahvistamassa uskoa sekä avioliittoa.

    • Anonyymi

      Naisella on oma paikka kodissaan. Usein se on jokin pehmustettu kori rauhallisessa paikassa esim kodinhoitohuoneen työtason alla vesi ja ruokakuppien lähettyvillä. Vaihtoehtoisesti voi olla myös jokin vanha käytöstä poistettu taiteltu peitto jossain sivussa seinän vieressä tai vanha patjan pala. Nainen tietää mennä tuolle omalle paikalleen, kun mies huutaa "nainen! oma paikka!" yleensä tuolloin hyvin koulutettu nainen kipaisee tuolle omalle paikalleen hyvinkin äkkiä. Siinä sitä on omistajan mukava sitten katsella, kun nainen makaa suloisesti sykkyrällään.
      Jos omistaja on paneutunut kunnolla naisensa kouluttamiseen, nainen ei päästä ääniä ollenkaan.
      Naisella on kuitenkin vapaa tahto käydä syömässä ja juomassa sekä tarpeillaan silloin kun omistaja huudahtaa :Vapaa!

    • Anonyymi

      Minulla ei ole miestä ja ikääkin alkaa olla joten voisin sillä perusteella ohjailla nuorempia! Salopuu

    • Anonyymi

      Olin kerran syvällä vienankarjalassa venäläisessä pastorin . Perheessä oli seitsemän lasta ja vanhemmat noin 40-kymppisiä. Siellä mies oli selvä johtaja perheenpää. Aamulla isä kokosi porukan ja oli yhteinen rukous,- ja hartaushetki. Majoituin olohuoneessa ja nöin puoli viikkoa elämänmenoa. Lapset olivat hyväkäytöksisiä ja auttelivat äitiä keittiössä kattaen pöytää, täyttäen tiskikonetta, viikaten pyykkiä, ym. hoitaen sisaruksiaan. Olivat vierastakin kohtaan kohteliaita. Kaikin puolin ilmapiirissä huokui harmonia ja sopusointu ja ei rouva vaikuttanut alistetulta. Oli tarmokas ja työteliäs reipas vahva nainen. Valtavan hyvä pianisti ja lauloi hyvin. Ainakin siinä perheessä raamatullinen perhemalli näytti toimivan! Saloluu

      • Anonyymi

        Toimiihan se, jos molemmat kunnioittavat toisiaan tehden sen oman sarkansa ilman toisen alistamista.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimiihan se, jos molemmat kunnioittavat toisiaan tehden sen oman sarkansa ilman toisen alistamista.

        ST

        Mistähän johtuu, ettei tänä päivänä olla enää yhtä kiinnostuneita perinteisistä työjaoista? Miehet haluavat olla hiusmuotoilijoita, koti-isiä, naiset mekaanikkoja, yritysjohtajia jne. Työt heijastuvat monta kertaa sinne perhearkeenkin sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän johtuu, ettei tänä päivänä olla enää yhtä kiinnostuneita perinteisistä työjaoista? Miehet haluavat olla hiusmuotoilijoita, koti-isiä, naiset mekaanikkoja, yritysjohtajia jne. Työt heijastuvat monta kertaa sinne perhearkeenkin sitten.

        No jos nainen haluaa rassata autoja niin onko se sulta poies...ei sun ole pakko sellaista naista ottaa, jos mieluummin haluat Laura ingalsin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän johtuu, ettei tänä päivänä olla enää yhtä kiinnostuneita perinteisistä työjaoista? Miehet haluavat olla hiusmuotoilijoita, koti-isiä, naiset mekaanikkoja, yritysjohtajia jne. Työt heijastuvat monta kertaa sinne perhearkeenkin sitten.

        Maailma muuttuu ja kehittyy. Eri aikakausilla on erilaiset ihanteet, luulisin.
        Tosin olihan ennenkin miehet hovipartureina. Enkilökohtaisesti tykkään itse perinteisistä naisten töistä koska tykkään olla keittiössä ja siittä palvelemisesta ja siivoamisesta yms
        Mutta taas äitini oluita uranainen ja hänen äitinsä ja taas hänen äitinsä. Yrittäjä sukupolvea joten ihan aina ei mene niin että vanhempi polvi olisi ollut perinteisissä rooleissa.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma muuttuu ja kehittyy. Eri aikakausilla on erilaiset ihanteet, luulisin.
        Tosin olihan ennenkin miehet hovipartureina. Enkilökohtaisesti tykkään itse perinteisistä naisten töistä koska tykkään olla keittiössä ja siittä palvelemisesta ja siivoamisesta yms
        Mutta taas äitini oluita uranainen ja hänen äitinsä ja taas hänen äitinsä. Yrittäjä sukupolvea joten ihan aina ei mene niin että vanhempi polvi olisi ollut perinteisissä rooleissa.
        ST

        Minä taas haaveilin jo ihan pienenä tyttönä, että hääräisin essu päällä ja huivi päässä leivinuunin kimpussa ja penkoisin peruna ja kasvimaita.
        Laittaisin ruokaa ja säilöisin ja leipoisin. Haaveilin isosta perheestä keksien tuleville lapsilleni nimiä.
        Ja samaan aikaan äitini omisti montaa yritystä joita pyöritti kuten hänenkin äitinsä oli tehnyt ja äidin äiti ja ties kuin pitkälle ovat naiset olleet uraa luovia ja pitkiä työpäiviä tekeviä.
        ST
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nainen haluaa rassata autoja niin onko se sulta poies...ei sun ole pakko sellaista naista ottaa, jos mieluummin haluat Laura ingalsin.

        LS

        Olen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen.

        Ai no älä ota miestä, joka osaa leipoa ja neuloa.

        Anna naisten korjata traktoreita, onhan naiset ennenkin tehtaisiin kelvanneet miesten hommiin, kas...ja Afrikassa nainen tienaa rahat ja ukko istuu ja hengaa... jossain.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas haaveilin jo ihan pienenä tyttönä, että hääräisin essu päällä ja huivi päässä leivinuunin kimpussa ja penkoisin peruna ja kasvimaita.
        Laittaisin ruokaa ja säilöisin ja leipoisin. Haaveilin isosta perheestä keksien tuleville lapsilleni nimiä.
        Ja samaan aikaan äitini omisti montaa yritystä joita pyöritti kuten hänenkin äitinsä oli tehnyt ja äidin äiti ja ties kuin pitkälle ovat naiset olleet uraa luovia ja pitkiä työpäiviä tekeviä.
        ST
        ST

        Se vaan napsahti kun kerran katsoin ihan pikkuisena kun mummo luutimaluutalla puhdisti leivinuunia läninki päällä essu edessään oikein touhukkaasti. Häät oli sellainen pieni kokoinen ja pikkusen pyöreä ja kova touhuamaan.
        Aina arkisin piti essu ja huivia ja opetti minullekin miten huivin kuuluu olla ettei hiussuortuvat tippuile, siinä on oma niksinsä.
        Haaveilin ja sanoinkin sen mummolle, että sitten kun minä oon aekuinen nii mullaki o oma huivi ja essu 😆
        Sitten pyysin mummoa tekemään äpön. Äppö oli entisvanhane räsyistä tehty nukke. Sitä houvasin tuntikausia.
        Vaikka kävin mummolla muutama kerta vuodessa niin se tarttui minuun ne kaikki rusinakaakun ja leetan leipomiset sekä porstuan piirongin kaapissa olevat pikkuleipä purkit joita mummo oli leiponut sekä pajupillin teot. Marjastuksesta ja sienestykset.
        Muuripadat ja valkopyykkk. Mankelointi ja pöönikahavit.
        Tilli kuivatus ja puikulapotut omasta maasta. Sekä nauriskupit.
        Mummu han kirnus voinsakki pitkään.
        Ei se aina montaa kertaa tarvi ku joku kolahtaa ja tuntuu hyvälle.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai no älä ota miestä, joka osaa leipoa ja neuloa.

        Anna naisten korjata traktoreita, onhan naiset ennenkin tehtaisiin kelvanneet miesten hommiin, kas...ja Afrikassa nainen tienaa rahat ja ukko istuu ja hengaa... jossain.

        LS

        Onko täällä joku sanonut, ettei anneta jokaisen tehdä sitä mitä haluaa tehdä?


    • Anonyymi

      Kokemuksesta tiedän, ettei mikään nainen ole yhtä kiimainen ja puutteessa kuin helluntaipapin vaimo. Sekoaa ihan täysin, kun sitä panee.

      • Anonyymi

        Otat vääränlaista kontaktia uskoviin. Tutustu sellaiseen uskovaan, joka puhuu uskonasioista ja Jeesuksesta sinulle.


    • Anonyymi

      1. Kor. 11:5 antaa ohjeita kuinka nainen voi olla äänessä seurakunnassa:

      <<<jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois. >>>

      Vaikeneminen kokouksessa tarkoittaa häiritsevää puhetta.

      • Anonyymi

        Mitenkä syöpäpotilaat, jos hiukset tippuneet päästä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä syöpäpotilaat, jos hiukset tippuneet päästä.

        LS

        Jonkun päähineen tai peruukin useimmat laittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun päähineen tai peruukin useimmat laittavat.

        Onko pakko hävetä ja laittaa piiloon, jos on lyhyt afro tai pälvikalju? Onko synti olla ilman päähinettä? Joutuuko helvettiin?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pakko hävetä ja laittaa piiloon, jos on lyhyt afro tai pälvikalju? Onko synti olla ilman päähinettä? Joutuuko helvettiin?

        LS

        Ei muistaakseni ole mainittu helvettiä tässä kohtaa. Enkeleistä, jotka ihmiskunnan alkuaikoina mm. sekaantuivat maan tyttäriin, on kyllä varoitettu tässä kohtaa. Onko se turhaan mainittu?

        Kommentoit vähän niin kuin uskovat olisivat itse kirjoittaneet asioita raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muistaakseni ole mainittu helvettiä tässä kohtaa. Enkeleistä, jotka ihmiskunnan alkuaikoina mm. sekaantuivat maan tyttäriin, on kyllä varoitettu tässä kohtaa. Onko se turhaan mainittu?

        Kommentoit vähän niin kuin uskovat olisivat itse kirjoittaneet asioita raamattuun.

        No oliko se näkymätön sormi? Ihmiset ovat raamatunkin kirjoittaneet.

        En usko ihmisestä muuta kuin olevan ihminen, enkelit ovat eri lajia, eivät risteydy ihmisten kanssa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oliko se näkymätön sormi? Ihmiset ovat raamatunkin kirjoittaneet.

        En usko ihmisestä muuta kuin olevan ihminen, enkelit ovat eri lajia, eivät risteydy ihmisten kanssa.

        LS

        Raamatun sanan joko uskoo tai ei usko. Se, joka uskoo sanan, on uskova. Se, joka ei usko sanaa, ei ole uskova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanan joko uskoo tai ei usko. Se, joka uskoo sanan, on uskova. Se, joka ei usko sanaa, ei ole uskova.

        Ai mihin uskova? Uskon miten uskon.
        Minun ei tarvitse uskoa siten miten sinä uskot.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai mihin uskova? Uskon miten uskon.
        Minun ei tarvitse uskoa siten miten sinä uskot.

        LS

        Ei niin, vaan Jumalan mielestä sinunkin tarvitsisi uskoa niin kuin minäkin uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oliko se näkymätön sormi? Ihmiset ovat raamatunkin kirjoittaneet.

        En usko ihmisestä muuta kuin olevan ihminen, enkelit ovat eri lajia, eivät risteydy ihmisten kanssa.

        LS

        Ei Isä Jumalalla taida näkyvää fyysistä sormea olla, koska hän on Henki, jota kukaan muu kuin Jeesus ei ole nähnyt, kertoo raamattu.

        Raamatun tapahtumat on kirjoitettu Herran kehotuksesta muistiin.


    • Anonyymi

      Raamatussa on viisaita neuvoja joka tilanteisiin.Sukupuolet on luotu täydentämään toisiaan. Tietenkin puolisoiden pitää kunnioittaa ja rakastaa toisiaan. Meitä on juoppoja renttuja ja sokeaa loukatun naisen silmitöntä kostoa janoavaa raivotarta. Mutta näissäkin tilanteissa on oiva tilaisuus opetella täydellistä anteeksi antoa.

      • Anonyymi

        Miehet tekevät lähes kaikki rikokset


    • Anonyymi

      ST !

      Nyt sitten vihdoin myönsit kiusaamisen/ärsyttelyn !

      " Pikku huumori ja kiusaus menee, "

      Tähän asti sen yritit kiistää, ja valehtelit vain "kysyväsi" asioita !

      Eli kiusaamista ja ärsyttelyä ja valhetelemista...

      MItes menee Herran kanssa ?

      Gal. 5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme

      Kuka onkaan isäsi, joudun nyt miettimään(Joh. 8:44) !

      Ei kai Herra sinua kehoittanut valehtelemaan ja toimimaan asiattomasti ?

      Mutta näin sinä itse olet pikkuhiljaa kuitenkin paljastanut sen, mitä sisälläsi kannat ja kuinka paatunut olet.

      Eipä ole sinulla tervettä Jumalan pelkoa, kun voit noin huoleti touhuta ihan mitä vain.

      Mutta siitähän tässä on kaiken kaikkiaan ollut kyse, eli se joka ei pysty olemaan alamainen Herralle, se siihen ei kykene muidenkaan kohdalla.

      Sydämen paaduttaminen noin pahasti on vakava asia !

      7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
      9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
      10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
      11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
      12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
      13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
      14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
      15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
      16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
      17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
      18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
      19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

      • Anonyymi

        Älä nyt viitti. Samaatietä on Herraa pelkääväinen, halusi kunnioittaa sinua ja Jumalaa ja siksi ei lähtenyt tämmöisen kamalan kiusarin matkaan. Osoittaisit nyt vähän armoa toiselle.

        LS


      • Anonyymi

        Mee mehtää länkyttäjä.
        St


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viitti. Samaatietä on Herraa pelkääväinen, halusi kunnioittaa sinua ja Jumalaa ja siksi ei lähtenyt tämmöisen kamalan kiusarin matkaan. Osoittaisit nyt vähän armoa toiselle.

        LS

        Et sinä ole mikään kamala kiusari. Huumorilla kirjoitit, mutta minulla tuli vain raja vastaan tuossa kohden.
        Enkä tuosta Herraa pelkääväisestäkään nyt niin tiedä.
        Se on katos L_S niin, että koska Jeesus rakastaa niin paljon niin en tahdo ihan kaikkea tehdä. Ei halua.
        Tiijätk sen itsekkin että jos joku rakastaa sinua äärettömästi niin haluat kuunnella häntä tai ainakin pyrkiä siihen.
        Ei se johdu siittä että haluaa olla parempi kuin muut tai hyvempi vaan tulee tunne, että ettei kehtaa olla inhottava sellaiselle, joka rakastaa ja huolehtii. Omatuntohan siinä lopulta alkaa muistuttamaan.
        Niinkuin uskovaisena tiijätkin omastakin takkaa..
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ole mikään kamala kiusari. Huumorilla kirjoitit, mutta minulla tuli vain raja vastaan tuossa kohden.
        Enkä tuosta Herraa pelkääväisestäkään nyt niin tiedä.
        Se on katos L_S niin, että koska Jeesus rakastaa niin paljon niin en tahdo ihan kaikkea tehdä. Ei halua.
        Tiijätk sen itsekkin että jos joku rakastaa sinua äärettömästi niin haluat kuunnella häntä tai ainakin pyrkiä siihen.
        Ei se johdu siittä että haluaa olla parempi kuin muut tai hyvempi vaan tulee tunne, että ettei kehtaa olla inhottava sellaiselle, joka rakastaa ja huolehtii. Omatuntohan siinä lopulta alkaa muistuttamaan.
        Niinkuin uskovaisena tiijätkin omastakin takkaa..
        ST

        No en tiedä.

        Mutta minulla tuli idea tuosta. Kun laitoin viestini tuohon ylös, pyhä henki antoi heti sulta huutia mulle, samalla minsalla ja sanoi mee mehtään.... Eli mehtään menen 🙂 minä haluan, että säilytät hyvän omantunnon Herrasi edessä, etkä arvostele kenenkään uskoa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ole mikään kamala kiusari. Huumorilla kirjoitit, mutta minulla tuli vain raja vastaan tuossa kohden.
        Enkä tuosta Herraa pelkääväisestäkään nyt niin tiedä.
        Se on katos L_S niin, että koska Jeesus rakastaa niin paljon niin en tahdo ihan kaikkea tehdä. Ei halua.
        Tiijätk sen itsekkin että jos joku rakastaa sinua äärettömästi niin haluat kuunnella häntä tai ainakin pyrkiä siihen.
        Ei se johdu siittä että haluaa olla parempi kuin muut tai hyvempi vaan tulee tunne, että ettei kehtaa olla inhottava sellaiselle, joka rakastaa ja huolehtii. Omatuntohan siinä lopulta alkaa muistuttamaan.
        Niinkuin uskovaisena tiijätkin omastakin takkaa..
        ST

        Ja tarkoitan todellakin ettei tahdo olla Jeesukselle ja Jukmalalle tottelematon, en siis lakimiestä.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tarkoitan todellakin ettei tahdo olla Jeesukselle ja Jukmalalle tottelematon, en siis lakimiestä.
        ST

        Niin tiedän. Ja siksi sinua puolustin, koska haluat toimia oikein. Haluan että olet onnellinen.


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tiedän. Ja siksi sinua puolustin, koska haluat toimia oikein. Haluan että olet onnellinen.


        LS

        Tai eihän me koskaan tiedetä mitä Jumalalla on kenenkin varalle suunnitellut tai mikä on kenenkin Jumalsuhde eikä sitäkään miksi itse olemme uskovaisia, koska se ei ole mikään itsestäänselvyyss eikä se johdu meistä itsestämme jos saa olla uskovainen.
        Saa vain varoa ettei itse lankea.
        Sinä ja minäkin uskomme erillä lailla. Mutten minä osaa yhtään sanoa kuinka on sinun uskosi määrä.
        Lakimies on armoton, se huolestuttaa. Se särkee rakkauden. Hänen uskostaan taas en osaa sanoa, miten se menee ja missä tilassa se on ja mihin se on kasvamassa tai menossa.
        ST


      • Anonyymi

        Eiköhän kuule jätetä ihan Jumalalle nuo asiat?
        Tuskin sinulla on valtuuksia, kykyä ja ymmärrystä tuohon tuomaroimiseen.
        Ainoa joka siihen kykenee on Jumala.
        Alkaa kuulostamaan, että teikäläisellä on kusi noussut päähän.
        Se siittä.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kuule jätetä ihan Jumalalle nuo asiat?
        Tuskin sinulla on valtuuksia, kykyä ja ymmärrystä tuohon tuomaroimiseen.
        Ainoa joka siihen kykenee on Jumala.
        Alkaa kuulostamaan, että teikäläisellä on kusi noussut päähän.
        Se siittä.
        ST

        Tämä se on taas sitä uskovan puhetta ?

        Oikeasti ST, oletko todellakin noin sokea omalle toiminnallesi ?

        Ensin kirjoitat tälläistä:

        -------------------
        "Se on katos L_S niin, että koska Jeesus rakastaa niin paljon niin en tahdo ihan kaikkea tehdä. Ei halua.
        Tiijätk sen itsekkin että jos joku rakastaa sinua äärettömästi niin haluat kuunnella häntä tai ainakin pyrkiä siihen.
        Ei se johdu siittä että haluaa olla parempi kuin muut tai hyvempi vaan tulee tunne, että ettei kehtaa olla inhottava sellaiselle, joka rakastaa ja huolehtii. Omatuntohan siinä lopulta alkaa muistuttamaan.
        -----------------------

        Mutta samassa tulee taas jo sammakoita !

        Herra nosti aamulla minulle tämän Raamatunpaikan, siis jo etukäteen:

        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Ja tähän liittyen laitoin sinulle jo aiemmin toisen:

        Eli väärillä teoillasi sinä satutat eniten lähimmäisiäsi, vaikka joka kerta kun teet syntiä, se tulee myös sinun ja Herran väliin.

        6 Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet; ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
        7 Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
        8 Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.

        Lisäksi sinä nyt tahallasi teet syntiä eli toimit väärin, vaikka itse hyvin tiedät ja myönsitkin sen vääräksi, ainakin osin.

        Tämä asia on vakava, sinun itsesi vuoksi, sillä Sana sanoo näinkin:

        Heprealaiskirje 10
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.


        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

        Toivon sinun todella miettivän ja tutkivan omaa tilaasi, se ei näytä todellakaan hyvältä näin vierestä katsottuna !

        En haluaisi yhdenkään uskovan jäävän matkalle, kuten ne lainaukseni Israililaiset, jotka eivät luvattua maata myöskään saavuttaneet kun kaatuivat erämaahan.

        Minä en jatka kanssasi tämän enempää, kaikki on jo varmasti kyllin sanottu, loppu jää sinulle !

        Eli minä olen parhaan kykyni mukaan yrittänyt ravistella sinua hereille, loppu on sinun ja Herran käsissä !

        Minä koen nyt olevani vapaa, sillä Herra on minulle aikanaan jo antanut nämä Sanat henkilökohtaisesti:

        Hesekiel 3
        17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
        18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

        Eli minä olen parhaani yrittänyt ja koen olevani nyt itse vapaa vastuusta, siis sinun suhteesi.

        Herra sinua Siunatkoon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä se on taas sitä uskovan puhetta ?

        Oikeasti ST, oletko todellakin noin sokea omalle toiminnallesi ?

        Ensin kirjoitat tälläistä:

        -------------------
        "Se on katos L_S niin, että koska Jeesus rakastaa niin paljon niin en tahdo ihan kaikkea tehdä. Ei halua.
        Tiijätk sen itsekkin että jos joku rakastaa sinua äärettömästi niin haluat kuunnella häntä tai ainakin pyrkiä siihen.
        Ei se johdu siittä että haluaa olla parempi kuin muut tai hyvempi vaan tulee tunne, että ettei kehtaa olla inhottava sellaiselle, joka rakastaa ja huolehtii. Omatuntohan siinä lopulta alkaa muistuttamaan.
        -----------------------

        Mutta samassa tulee taas jo sammakoita !

        Herra nosti aamulla minulle tämän Raamatunpaikan, siis jo etukäteen:

        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Ja tähän liittyen laitoin sinulle jo aiemmin toisen:

        Eli väärillä teoillasi sinä satutat eniten lähimmäisiäsi, vaikka joka kerta kun teet syntiä, se tulee myös sinun ja Herran väliin.

        6 Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet; ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
        7 Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
        8 Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.

        Lisäksi sinä nyt tahallasi teet syntiä eli toimit väärin, vaikka itse hyvin tiedät ja myönsitkin sen vääräksi, ainakin osin.

        Tämä asia on vakava, sinun itsesi vuoksi, sillä Sana sanoo näinkin:

        Heprealaiskirje 10
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.


        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

        Toivon sinun todella miettivän ja tutkivan omaa tilaasi, se ei näytä todellakaan hyvältä näin vierestä katsottuna !

        En haluaisi yhdenkään uskovan jäävän matkalle, kuten ne lainaukseni Israililaiset, jotka eivät luvattua maata myöskään saavuttaneet kun kaatuivat erämaahan.

        Minä en jatka kanssasi tämän enempää, kaikki on jo varmasti kyllin sanottu, loppu jää sinulle !

        Eli minä olen parhaan kykyni mukaan yrittänyt ravistella sinua hereille, loppu on sinun ja Herran käsissä !

        Minä koen nyt olevani vapaa, sillä Herra on minulle aikanaan jo antanut nämä Sanat henkilökohtaisesti:

        Hesekiel 3
        17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
        18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

        Eli minä olen parhaani yrittänyt ja koen olevani nyt itse vapaa vastuusta, siis sinun suhteesi.

        Herra sinua Siunatkoon !

        Nyt vastaan sinulle.
        Kysyit naisen puhumisesta seurakunnassa.

        Synagogassa miehet ja naiset istuivat erillään, joko miehet toisella puolen salia ja naiset toisella puolen ja kun he kuunteluvat opetuksia, eivätkä aina ymmärtäneet kaikkea niin he sieltä toiselta puolelta salia huutelivat miehilleen kysyäkseen asioista.
        Tuohon Paavali ohjeisti, että naiset kysykööt muehiltään kotona ja olkoon vaiti seurakunnissa.

        Sitten tuosta että nainen nousisi miehen yläpuolelle niin mies on vastuussa perheensä hengellisestä kasvusta. Miehellä on siis suuri vastuu kaikintavoin perheenpäänä Jumalan edessä.
        Mutta jos perheessä mies ei ota vastuutaan perheestään niin Jumala on kyllä naisen puolella jos nainen jää yksin huolehtimaan heikompana asiana lapsistaan miehen ollessa hulttio.

        Sitten vielä tuosta, että nainen kaikessa hiljaisuudessa hoitakoon osansa tarkoittaa sitä, että nainen on kotonaan vastuussa omasta roolistaan, mutta mies on vastuussa perheensä hyvin voinnistaan kaikkinensa. Niin kylillä ja Herran edessä. Miehellä on taas tässäkin se suuri vastuu.

        Sitten siittä, että nainen nousisi miehen yli niin se ei ole mahdollista, koska molemmilla on oma asemansa perheessä, joka on yhtä tärkeä. Ei toisen asema ole korkeampi.
        Mies kohdelkoon vaimoa kuin omaa ruumistaan.
        Naisen täytyy luottaa mieheensä että nainen voi olla miehelleen alamainen. Tuo ei tarkoita, että toinen on kukkuu ja toinen on piika.
        Jos mies vie perheen hunningolle tai vastoin Jumalan sanaa niin sellaiselle miehelle ei voi olla alamainen.
        Niinkuin raamatussa on kirjoitettu että pakanoille ei annettu muuta kuin että he välttäisivät epäjumalille uhrattua verta ja haureutta.

        Perheessä jos on mies, joka makaa juopuneena sammuneena niin miten siltä häneltä kysyy asioista?
        Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.

        Kirjoitit tuosta raamatun kohdasta, jonka olet henkilökohtaisesti saanut niin nyt ymmärrän miksi tunnut niin hyökkäävältä, koska olet tuolla asialla.

        Minä sain aikoinaan seuraavan raamatunkohdan:
        15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Että semmosta, mutta niin vielä siittä, että nainen opettaisi seurakunnassa niin minä en ole ymmärtänyt, että tuota olisi suoraan kielletty raamatussa, mutta nuhteena on minun mielestäni ilmestyskirjassa kirjoitettu että naiset johtavat seurakuntia ja lapset ovat sen päämiehiä lopunaikoina eli tuossa kontekstissa esiin tuotuna, ymmärtäisin ettei tuo asetelma ole Jumalalle mieleen.
        Ymmärtäisin että tuolla lapsilla tarkoitetaan hengellisesti lapsia, että sellaiset ovat päämiehiä.

        Siinäpä oli vastauksia kysymykseesi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vastaan sinulle.
        Kysyit naisen puhumisesta seurakunnassa.

        Synagogassa miehet ja naiset istuivat erillään, joko miehet toisella puolen salia ja naiset toisella puolen ja kun he kuunteluvat opetuksia, eivätkä aina ymmärtäneet kaikkea niin he sieltä toiselta puolelta salia huutelivat miehilleen kysyäkseen asioista.
        Tuohon Paavali ohjeisti, että naiset kysykööt muehiltään kotona ja olkoon vaiti seurakunnissa.

        Sitten tuosta että nainen nousisi miehen yläpuolelle niin mies on vastuussa perheensä hengellisestä kasvusta. Miehellä on siis suuri vastuu kaikintavoin perheenpäänä Jumalan edessä.
        Mutta jos perheessä mies ei ota vastuutaan perheestään niin Jumala on kyllä naisen puolella jos nainen jää yksin huolehtimaan heikompana asiana lapsistaan miehen ollessa hulttio.

        Sitten vielä tuosta, että nainen kaikessa hiljaisuudessa hoitakoon osansa tarkoittaa sitä, että nainen on kotonaan vastuussa omasta roolistaan, mutta mies on vastuussa perheensä hyvin voinnistaan kaikkinensa. Niin kylillä ja Herran edessä. Miehellä on taas tässäkin se suuri vastuu.

        Sitten siittä, että nainen nousisi miehen yli niin se ei ole mahdollista, koska molemmilla on oma asemansa perheessä, joka on yhtä tärkeä. Ei toisen asema ole korkeampi.
        Mies kohdelkoon vaimoa kuin omaa ruumistaan.
        Naisen täytyy luottaa mieheensä että nainen voi olla miehelleen alamainen. Tuo ei tarkoita, että toinen on kukkuu ja toinen on piika.
        Jos mies vie perheen hunningolle tai vastoin Jumalan sanaa niin sellaiselle miehelle ei voi olla alamainen.
        Niinkuin raamatussa on kirjoitettu että pakanoille ei annettu muuta kuin että he välttäisivät epäjumalille uhrattua verta ja haureutta.

        Perheessä jos on mies, joka makaa juopuneena sammuneena niin miten siltä häneltä kysyy asioista?
        Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.

        Kirjoitit tuosta raamatun kohdasta, jonka olet henkilökohtaisesti saanut niin nyt ymmärrän miksi tunnut niin hyökkäävältä, koska olet tuolla asialla.

        Minä sain aikoinaan seuraavan raamatunkohdan:
        15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Että semmosta, mutta niin vielä siittä, että nainen opettaisi seurakunnassa niin minä en ole ymmärtänyt, että tuota olisi suoraan kielletty raamatussa, mutta nuhteena on minun mielestäni ilmestyskirjassa kirjoitettu että naiset johtavat seurakuntia ja lapset ovat sen päämiehiä lopunaikoina eli tuossa kontekstissa esiin tuotuna, ymmärtäisin ettei tuo asetelma ole Jumalalle mieleen.
        Ymmärtäisin että tuolla lapsilla tarkoitetaan hengellisesti lapsia, että sellaiset ovat päämiehiä.

        Siinäpä oli vastauksia kysymykseesi.

        ST

        Tuohon samaan selitykseen vetoavat aina ne, jotka eivät usko Raamattua tuossa kohtaa.

        Eli mistään Raamatusta sinä et löydä tuollaista selitystä, sen ovat ihmiset keksineet omasta päästään, jotta "vaiti eli ääneti olo" käskyä, siis Herran käskyä ei tarvitsisi noudattaa !!!

        Tuo väärä opetus on levinnyt laajalle Suomessa, koska naiset sen kautta ovat päässeet päsmäröimään ja vallitsemaan ja hallitsemaan jopa koko seurakuntia.

        Jos vähänkin haluaisit koetella Raamatun Sanalla, tuota ihmisten omasta päästä keksimää selitystä, niin huomaisit kyllä sen täysin mahdottomaksi.

        Siis sen perusteella nyt on naispappeja, mutta miten siis nainen voi olla koko seurakunnan opettajana ja vallitsijana/hallitsijana, jos hän ei saa opettaa eikä vallita edes omaa miestään ?

        1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

        Siis onhan seurakunnassa vanhin/vanhimmat, siis miehet, joten nainen asettuu srk vanhimpienkin yläpuolelle, eikä vain oman miehensä !

        Siis TÄYSIN Raamatun vastainen opetus, joka ei perustu siis mitenkään Raamattuun !!!

        Ja tuolla sitten ratsastetaan laajalti tässä asiassa !!!

        Näin heikkoa on nykyään Suomessa uskovien Raamatun tuntemus !

        Näin huonosti he itse koettelevat tuollaiset selitykset ja opetukset, joita siis ei Raamatusta edes löydy !

        Jos ja kun jotain oppia/opetusta koetellaan, niin se koetellaan silloin Raamatun Sanalla laajemmin !

        Raamattu ei puhu eikä opeta itse itseään vastaan, vaan kaikkeen saadaan jostain vahvistus, Raamattu on monine kirjoituksineen kokonaisuus, kuin palapeli, jossa kaikkien palojen tulee sopia yhteen !

        Jos palat eli opit ovat ristiriidassa laajemman Raamatun opetuksen kanssa, niin vika on opissa ja ymmärryksessä, eli jotain on väärin, ja silloin pitäisi kellojen soida jo kovaa !

        Tuo sinun maintsemasi oppi/selitys on siis selvästi ristiriidassa muun Raamatun opetuksen kanssa, kuten edellä kerroin !

        Eli se ei ole Totuus, vaan silkkaa valhetta ja vääristelyä vain !!!

        Nainen ei voi opettaa eikä hallita/vallita koko seurakuntaa, kun hän ei voi sitä tehdä edes omalle miehelleen, niin varmaa on se, että vielä vähemmän seurakuntaa ja sen vanhemmisto veljiä.

        Tuliko tämä selväksi nyt ?

        Vielä pieni asia, eli alkuseurakunnan aikana, edes diakonina eivät toimineet muut, kuin miehet, jotka olivat siihen arvollisia !

        Mutta nyt teilläkin seurakunnassanne on seurattu ns. "vanhinten perinnäissääntöjä" eikä ole tutkittu edes sitä, että miten seurakunnan kokouksessa rakennutaan YHDESSÄ, eikä siis niin että "pappi" puhuu pöntöstä ja muut istuvat toimettomina.

        Tuokin oli joskus paremmin herätyskiikkeissä, mutta nyt on menty kirkkokuntien perässä tuossakin asiassa tapaan, joka ei ole Raamatun ohjeiden mukaista ollenkaan, ja se estää uskovia kasvamasta Hengellisesti ja omaan palvelutehtäväänsä.

        1. Korinttolaiskirje 14
        26 Kuinka siis on, VELJET? Kun tulette yhteen, on JOKAISELLA jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Siis JOKAISELLA VELJELLÄ tulisi olla annettavaa, eli se, mitä he itse ovat Herralta saaneet, eikä niin, että yksi vain jakaa !

        Seurakunta jää paljosta paitsi tuolla väärällä mallilla !!!

        Eivätkä uskovat kasva ja kehity ja opi etsimään opetusta ITSELLEEN Herralta suoraan, kuten uudessa liitossa tulisi toteutua asia !

        Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

        Tästä olisi paljonkin kirjoitettavaa, mutta riittäköön tämä nyt !

        Mutta silkkaa valhetta on siis se selityksesi, jonka olet "korvasyyhyysi" hyväksynyt, sitä kunnolla itse koettelematta Sanalla laajemmin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon samaan selitykseen vetoavat aina ne, jotka eivät usko Raamattua tuossa kohtaa.

        Eli mistään Raamatusta sinä et löydä tuollaista selitystä, sen ovat ihmiset keksineet omasta päästään, jotta "vaiti eli ääneti olo" käskyä, siis Herran käskyä ei tarvitsisi noudattaa !!!

        Tuo väärä opetus on levinnyt laajalle Suomessa, koska naiset sen kautta ovat päässeet päsmäröimään ja vallitsemaan ja hallitsemaan jopa koko seurakuntia.

        Jos vähänkin haluaisit koetella Raamatun Sanalla, tuota ihmisten omasta päästä keksimää selitystä, niin huomaisit kyllä sen täysin mahdottomaksi.

        Siis sen perusteella nyt on naispappeja, mutta miten siis nainen voi olla koko seurakunnan opettajana ja vallitsijana/hallitsijana, jos hän ei saa opettaa eikä vallita edes omaa miestään ?

        1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

        Siis onhan seurakunnassa vanhin/vanhimmat, siis miehet, joten nainen asettuu srk vanhimpienkin yläpuolelle, eikä vain oman miehensä !

        Siis TÄYSIN Raamatun vastainen opetus, joka ei perustu siis mitenkään Raamattuun !!!

        Ja tuolla sitten ratsastetaan laajalti tässä asiassa !!!

        Näin heikkoa on nykyään Suomessa uskovien Raamatun tuntemus !

        Näin huonosti he itse koettelevat tuollaiset selitykset ja opetukset, joita siis ei Raamatusta edes löydy !

        Jos ja kun jotain oppia/opetusta koetellaan, niin se koetellaan silloin Raamatun Sanalla laajemmin !

        Raamattu ei puhu eikä opeta itse itseään vastaan, vaan kaikkeen saadaan jostain vahvistus, Raamattu on monine kirjoituksineen kokonaisuus, kuin palapeli, jossa kaikkien palojen tulee sopia yhteen !

        Jos palat eli opit ovat ristiriidassa laajemman Raamatun opetuksen kanssa, niin vika on opissa ja ymmärryksessä, eli jotain on väärin, ja silloin pitäisi kellojen soida jo kovaa !

        Tuo sinun maintsemasi oppi/selitys on siis selvästi ristiriidassa muun Raamatun opetuksen kanssa, kuten edellä kerroin !

        Eli se ei ole Totuus, vaan silkkaa valhetta ja vääristelyä vain !!!

        Nainen ei voi opettaa eikä hallita/vallita koko seurakuntaa, kun hän ei voi sitä tehdä edes omalle miehelleen, niin varmaa on se, että vielä vähemmän seurakuntaa ja sen vanhemmisto veljiä.

        Tuliko tämä selväksi nyt ?

        Vielä pieni asia, eli alkuseurakunnan aikana, edes diakonina eivät toimineet muut, kuin miehet, jotka olivat siihen arvollisia !

        Mutta nyt teilläkin seurakunnassanne on seurattu ns. "vanhinten perinnäissääntöjä" eikä ole tutkittu edes sitä, että miten seurakunnan kokouksessa rakennutaan YHDESSÄ, eikä siis niin että "pappi" puhuu pöntöstä ja muut istuvat toimettomina.

        Tuokin oli joskus paremmin herätyskiikkeissä, mutta nyt on menty kirkkokuntien perässä tuossakin asiassa tapaan, joka ei ole Raamatun ohjeiden mukaista ollenkaan, ja se estää uskovia kasvamasta Hengellisesti ja omaan palvelutehtäväänsä.

        1. Korinttolaiskirje 14
        26 Kuinka siis on, VELJET? Kun tulette yhteen, on JOKAISELLA jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Siis JOKAISELLA VELJELLÄ tulisi olla annettavaa, eli se, mitä he itse ovat Herralta saaneet, eikä niin, että yksi vain jakaa !

        Seurakunta jää paljosta paitsi tuolla väärällä mallilla !!!

        Eivätkä uskovat kasva ja kehity ja opi etsimään opetusta ITSELLEEN Herralta suoraan, kuten uudessa liitossa tulisi toteutua asia !

        Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

        Tästä olisi paljonkin kirjoitettavaa, mutta riittäköön tämä nyt !

        Mutta silkkaa valhetta on siis se selityksesi, jonka olet "korvasyyhyysi" hyväksynyt, sitä kunnolla itse koettelematta Sanalla laajemmin !!!

        Kirjoitit.. Siis sen perusteella nyt on naispappeja, mutta miten siis nainen voi olla koko seurakunnan opettajana ja vallitsijana/hallitsijana, jos hän ei saa opettaa eikä vallita edes omaa miestään ?

        Ymmärsit väärin. Tuo ei oikeuta naisia opettamaan seurakunnissa tai saarnaamaan. Kuten ilmestyskirjassa kirjoitetaan, sen tuohon ylemmäksikin jo laitoin, että naisten ja lasten päämiehiä oleminen ei ole Jumalan mielen mukainen. Onhan kirjoitettu myös vanhemmista eli uskossaan kasvaneista.

        Voisitko lukea huolella, ettet olisi niin kiivas ja tekisi vääriä johtopäätöksiä.

        En usko, että tuon perusteella on naispappeja, että nainen ennen synagogassa huutelivat miehilleen koska istuivat eri paikoissa, koska tuo ei kuitenkaan puhu sen puolesta, että nainen voisi opettaa tai saarnata seurakunnissa. Siittä tuossa kohtaa ei puhuta eli naisen saarnaamisesta tai opettamisesta.

        Se on väistämätöntä tuo kaikki. Raamatussa on profetoitu, että seurakunnissa tulee noin käymään.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon samaan selitykseen vetoavat aina ne, jotka eivät usko Raamattua tuossa kohtaa.

        Eli mistään Raamatusta sinä et löydä tuollaista selitystä, sen ovat ihmiset keksineet omasta päästään, jotta "vaiti eli ääneti olo" käskyä, siis Herran käskyä ei tarvitsisi noudattaa !!!

        Tuo väärä opetus on levinnyt laajalle Suomessa, koska naiset sen kautta ovat päässeet päsmäröimään ja vallitsemaan ja hallitsemaan jopa koko seurakuntia.

        Jos vähänkin haluaisit koetella Raamatun Sanalla, tuota ihmisten omasta päästä keksimää selitystä, niin huomaisit kyllä sen täysin mahdottomaksi.

        Siis sen perusteella nyt on naispappeja, mutta miten siis nainen voi olla koko seurakunnan opettajana ja vallitsijana/hallitsijana, jos hän ei saa opettaa eikä vallita edes omaa miestään ?

        1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

        Siis onhan seurakunnassa vanhin/vanhimmat, siis miehet, joten nainen asettuu srk vanhimpienkin yläpuolelle, eikä vain oman miehensä !

        Siis TÄYSIN Raamatun vastainen opetus, joka ei perustu siis mitenkään Raamattuun !!!

        Ja tuolla sitten ratsastetaan laajalti tässä asiassa !!!

        Näin heikkoa on nykyään Suomessa uskovien Raamatun tuntemus !

        Näin huonosti he itse koettelevat tuollaiset selitykset ja opetukset, joita siis ei Raamatusta edes löydy !

        Jos ja kun jotain oppia/opetusta koetellaan, niin se koetellaan silloin Raamatun Sanalla laajemmin !

        Raamattu ei puhu eikä opeta itse itseään vastaan, vaan kaikkeen saadaan jostain vahvistus, Raamattu on monine kirjoituksineen kokonaisuus, kuin palapeli, jossa kaikkien palojen tulee sopia yhteen !

        Jos palat eli opit ovat ristiriidassa laajemman Raamatun opetuksen kanssa, niin vika on opissa ja ymmärryksessä, eli jotain on väärin, ja silloin pitäisi kellojen soida jo kovaa !

        Tuo sinun maintsemasi oppi/selitys on siis selvästi ristiriidassa muun Raamatun opetuksen kanssa, kuten edellä kerroin !

        Eli se ei ole Totuus, vaan silkkaa valhetta ja vääristelyä vain !!!

        Nainen ei voi opettaa eikä hallita/vallita koko seurakuntaa, kun hän ei voi sitä tehdä edes omalle miehelleen, niin varmaa on se, että vielä vähemmän seurakuntaa ja sen vanhemmisto veljiä.

        Tuliko tämä selväksi nyt ?

        Vielä pieni asia, eli alkuseurakunnan aikana, edes diakonina eivät toimineet muut, kuin miehet, jotka olivat siihen arvollisia !

        Mutta nyt teilläkin seurakunnassanne on seurattu ns. "vanhinten perinnäissääntöjä" eikä ole tutkittu edes sitä, että miten seurakunnan kokouksessa rakennutaan YHDESSÄ, eikä siis niin että "pappi" puhuu pöntöstä ja muut istuvat toimettomina.

        Tuokin oli joskus paremmin herätyskiikkeissä, mutta nyt on menty kirkkokuntien perässä tuossakin asiassa tapaan, joka ei ole Raamatun ohjeiden mukaista ollenkaan, ja se estää uskovia kasvamasta Hengellisesti ja omaan palvelutehtäväänsä.

        1. Korinttolaiskirje 14
        26 Kuinka siis on, VELJET? Kun tulette yhteen, on JOKAISELLA jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Siis JOKAISELLA VELJELLÄ tulisi olla annettavaa, eli se, mitä he itse ovat Herralta saaneet, eikä niin, että yksi vain jakaa !

        Seurakunta jää paljosta paitsi tuolla väärällä mallilla !!!

        Eivätkä uskovat kasva ja kehity ja opi etsimään opetusta ITSELLEEN Herralta suoraan, kuten uudessa liitossa tulisi toteutua asia !

        Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

        Tästä olisi paljonkin kirjoitettavaa, mutta riittäköön tämä nyt !

        Mutta silkkaa valhetta on siis se selityksesi, jonka olet "korvasyyhyysi" hyväksynyt, sitä kunnolla itse koettelematta Sanalla laajemmin !!!

        Mutta silkkaa valhetta on siis se selityksesi, jonka olet "korvasyyhyysi" hyväksynyt, sitä kunnolla itse koettelematta Sanalla laajemmin !!!

        Eli minkä minä olen hyväksynyt?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit.. Siis sen perusteella nyt on naispappeja, mutta miten siis nainen voi olla koko seurakunnan opettajana ja vallitsijana/hallitsijana, jos hän ei saa opettaa eikä vallita edes omaa miestään ?

        Ymmärsit väärin. Tuo ei oikeuta naisia opettamaan seurakunnissa tai saarnaamaan. Kuten ilmestyskirjassa kirjoitetaan, sen tuohon ylemmäksikin jo laitoin, että naisten ja lasten päämiehiä oleminen ei ole Jumalan mielen mukainen. Onhan kirjoitettu myös vanhemmista eli uskossaan kasvaneista.

        Voisitko lukea huolella, ettet olisi niin kiivas ja tekisi vääriä johtopäätöksiä.

        En usko, että tuon perusteella on naispappeja, että nainen ennen synagogassa huutelivat miehilleen koska istuivat eri paikoissa, koska tuo ei kuitenkaan puhu sen puolesta, että nainen voisi opettaa tai saarnata seurakunnissa. Siittä tuossa kohtaa ei puhuta eli naisen saarnaamisesta tai opettamisesta.

        Se on väistämätöntä tuo kaikki. Raamatussa on profetoitu, että seurakunnissa tulee noin käymään.

        ST

        Raamattu ei opeta, että nainen ei saa aukaista suutaan eli tervehtiä ihmisiä, mutta raamatun tekstit antavat kokonaisuudessaan ymmärtää että saarna virat ja vanhemmistot koostuvat miehistä.

        Sinulla on vaan tuo yksi ajatus eli Iisebel ajatus joten jos kytket sen pois päältä niin voisi olla rakentavampaa keskustella kanssasi niin ettet tee koko ajan vääriä johtopäätöksiä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei opeta, että nainen ei saa aukaista suutaan eli tervehtiä ihmisiä, mutta raamatun tekstit antavat kokonaisuudessaan ymmärtää että saarna virat ja vanhemmistot koostuvat miehistä.

        Sinulla on vaan tuo yksi ajatus eli Iisebel ajatus joten jos kytket sen pois päältä niin voisi olla rakentavampaa keskustella kanssasi niin ettet tee koko ajan vääriä johtopäätöksiä.

        ST

        Ja lisään että mitä korvasyyhyä siinä muka olisi, että Jumala on vapauttanut me naiset tuosta vastuusta antaen sen miehille?
        Helmpommalla vaan päästään tuossa suhteessa.
        Miehille on annettu enemmän vastuuta jonka he toivon mukaan kantavat taidollisesti.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silkkaa valhetta on siis se selityksesi, jonka olet "korvasyyhyysi" hyväksynyt, sitä kunnolla itse koettelematta Sanalla laajemmin !!!

        Eli minkä minä olen hyväksynyt?

        ST

        Niinpä, ikävä kyllä !

        Mutta kyllä sen siis ovat uskovat Suomessa laajemminkin hyväksyneet, kun eivät ITSE ole koetelleet sitä Raamatun Sanalla.

        Eli et sinä ole todellakaan ainoa, joka ei tutki kyllin Raamatusta sitä, että mikä oppi ja mikä toiminta ei ole kohdallaan.

        Mutta ei siitä sinua yksin voi syyttää, sinut on seurakunnassasi opetettu sellaiseen, eikä ole kannustettu kyllin tutkimaan ja koettelemaan IHAN KAIKKI.

        Nyky seurakuntien vanhimmisto laajalti pitää ikäänkuin seurakuntalaiset oppimattomina, niin heitä on helppo hallita ja vallita ja hyväksikäyttää.

        Todellinen Jumalan mieleinen paimen/srk-kaitsija johdattaisi lampaansa Opettajan luo oppia saamaan, eli ohjaisi uskovat Pyhän Hengen opetusta saamaan henk koht.

        Uskova ei siis kasva ja kehity kunnolla, jos hän on kiinnityneenä ns. "toiseen okasaan" eli toiseen uskovaan ja tämän saamaan opetukseen.

        Raamattu puhuu viinipuusta, eli sellainen viinipuun oksa joka saa ravintonsa vain toisesta oksasta, eikä suoraan itse puusta, ei tuota hedelmää.

        Siksi srk-kaitsija ei saisi kiinnittää lampaita itseensä vaan ohjata kiinnittymään suoraan Herraan ja saamaan itselleen SUORAAN opetus eli Hengellinen ravintonsa Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.

        Vain sen kautta nuori uskova voi todella kasvaa ja siis tuottaa aikanansa hedelmää.

        Mutta kuten siis ses luonnollisen viinipuun kohdalla, niin oksa joka ei ole kiinni itse rungossa vaan toisessa oksassa ei tuota hedelmää ja viinitarhuri poistaa ne hyödyttömät oksat !

        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

        Tämä ongelma siis koskee uskovia Suomessa lajemminkin eli todella laajasti.

        Herra avasi minulle jo vuosia vuosia sitten sen, että mikä on Suomen seurakuntien tila noin laajemmin, toki poikkeuksiakin voi olla, mutta melko vähän, ikävä kyllä !

        Lue Hesekiel 34 !

        Olen sen nähnyt omessa seurakunnassa olevan ikävä todellisuus, on palkka paimenet, jotka vain "syövät rasvat", mutta eivät välitä kunnolla eivätkä siten huolehdi lampaista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ikävä kyllä !

        Mutta kyllä sen siis ovat uskovat Suomessa laajemminkin hyväksyneet, kun eivät ITSE ole koetelleet sitä Raamatun Sanalla.

        Eli et sinä ole todellakaan ainoa, joka ei tutki kyllin Raamatusta sitä, että mikä oppi ja mikä toiminta ei ole kohdallaan.

        Mutta ei siitä sinua yksin voi syyttää, sinut on seurakunnassasi opetettu sellaiseen, eikä ole kannustettu kyllin tutkimaan ja koettelemaan IHAN KAIKKI.

        Nyky seurakuntien vanhimmisto laajalti pitää ikäänkuin seurakuntalaiset oppimattomina, niin heitä on helppo hallita ja vallita ja hyväksikäyttää.

        Todellinen Jumalan mieleinen paimen/srk-kaitsija johdattaisi lampaansa Opettajan luo oppia saamaan, eli ohjaisi uskovat Pyhän Hengen opetusta saamaan henk koht.

        Uskova ei siis kasva ja kehity kunnolla, jos hän on kiinnityneenä ns. "toiseen okasaan" eli toiseen uskovaan ja tämän saamaan opetukseen.

        Raamattu puhuu viinipuusta, eli sellainen viinipuun oksa joka saa ravintonsa vain toisesta oksasta, eikä suoraan itse puusta, ei tuota hedelmää.

        Siksi srk-kaitsija ei saisi kiinnittää lampaita itseensä vaan ohjata kiinnittymään suoraan Herraan ja saamaan itselleen SUORAAN opetus eli Hengellinen ravintonsa Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.

        Vain sen kautta nuori uskova voi todella kasvaa ja siis tuottaa aikanansa hedelmää.

        Mutta kuten siis ses luonnollisen viinipuun kohdalla, niin oksa joka ei ole kiinni itse rungossa vaan toisessa oksassa ei tuota hedelmää ja viinitarhuri poistaa ne hyödyttömät oksat !

        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

        Tämä ongelma siis koskee uskovia Suomessa lajemminkin eli todella laajasti.

        Herra avasi minulle jo vuosia vuosia sitten sen, että mikä on Suomen seurakuntien tila noin laajemmin, toki poikkeuksiakin voi olla, mutta melko vähän, ikävä kyllä !

        Lue Hesekiel 34 !

        Olen sen nähnyt omessa seurakunnassa olevan ikävä todellisuus, on palkka paimenet, jotka vain "syövät rasvat", mutta eivät välitä kunnolla eivätkä siten huolehdi lampaista !

        Laitetaan tämä tähän, että laiskemmatkin lukevat:

        Hesekiel 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
        23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
        24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.

        Tätä olen nähnyt, ihan käytännön tasolla, ikävä kyllä todella paljon ja useimmissa seurakunnissa, kun olen yhdessä vaiheessa saanut kehoituksen niissä vierailla.

        Eli Herra vain käytännössä näytti nuo asiat, ja tuossa on paljon asiaa, jos siihen kunnolla syvemmälle pureutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ikävä kyllä !

        Mutta kyllä sen siis ovat uskovat Suomessa laajemminkin hyväksyneet, kun eivät ITSE ole koetelleet sitä Raamatun Sanalla.

        Eli et sinä ole todellakaan ainoa, joka ei tutki kyllin Raamatusta sitä, että mikä oppi ja mikä toiminta ei ole kohdallaan.

        Mutta ei siitä sinua yksin voi syyttää, sinut on seurakunnassasi opetettu sellaiseen, eikä ole kannustettu kyllin tutkimaan ja koettelemaan IHAN KAIKKI.

        Nyky seurakuntien vanhimmisto laajalti pitää ikäänkuin seurakuntalaiset oppimattomina, niin heitä on helppo hallita ja vallita ja hyväksikäyttää.

        Todellinen Jumalan mieleinen paimen/srk-kaitsija johdattaisi lampaansa Opettajan luo oppia saamaan, eli ohjaisi uskovat Pyhän Hengen opetusta saamaan henk koht.

        Uskova ei siis kasva ja kehity kunnolla, jos hän on kiinnityneenä ns. "toiseen okasaan" eli toiseen uskovaan ja tämän saamaan opetukseen.

        Raamattu puhuu viinipuusta, eli sellainen viinipuun oksa joka saa ravintonsa vain toisesta oksasta, eikä suoraan itse puusta, ei tuota hedelmää.

        Siksi srk-kaitsija ei saisi kiinnittää lampaita itseensä vaan ohjata kiinnittymään suoraan Herraan ja saamaan itselleen SUORAAN opetus eli Hengellinen ravintonsa Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.

        Vain sen kautta nuori uskova voi todella kasvaa ja siis tuottaa aikanansa hedelmää.

        Mutta kuten siis ses luonnollisen viinipuun kohdalla, niin oksa joka ei ole kiinni itse rungossa vaan toisessa oksassa ei tuota hedelmää ja viinitarhuri poistaa ne hyödyttömät oksat !

        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

        Tämä ongelma siis koskee uskovia Suomessa lajemminkin eli todella laajasti.

        Herra avasi minulle jo vuosia vuosia sitten sen, että mikä on Suomen seurakuntien tila noin laajemmin, toki poikkeuksiakin voi olla, mutta melko vähän, ikävä kyllä !

        Lue Hesekiel 34 !

        Olen sen nähnyt omessa seurakunnassa olevan ikävä todellisuus, on palkka paimenet, jotka vain "syövät rasvat", mutta eivät välitä kunnolla eivätkä siten huolehdi lampaista !

        Eli minkä minä olen mielestäsi hyväksynyt? Helppo kysymys, joten saisinko vastauksen.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli minkä minä olen mielestäsi hyväksynyt? Helppo kysymys, joten saisinko vastauksen.
        ST

        Olet hyväksynyt sen selityksen, että vaiti olo tapauksessa oli kyse vain jostain hälinästä !

        Mutta siinä ei puhuta hälinästä, vaan siinä sanotaan:

        1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

        Vaiti - ääneti - ei ole lupa puhua !

        Mikä tässä yhä on niin vaikeaa ?

        Siis tämän sinä olet mennyt uskomaan, vaikka sitä et Raamatustasi löydä !!!

        ----------------

        Synagogassa miehet ja naiset istuivat erillään, joko miehet toisella puolen salia ja naiset toisella puolen ja kun he kuunteluvat opetuksia, eivätkä aina ymmärtäneet kaikkea niin he sieltä toiselta puolelta salia huutelivat miehilleen kysyäkseen asioista.
        Tuohon Paavali ohjeisti, että naiset kysykööt muehiltään kotona ja olkoon vaiti seurakunnissa.

        ------------------------

        Tämä on ihan puuta heinää, eikä sille ole mitään vahvistusta Raamatussa !!!

        Tämän perusteella siis moni väittää, että nainen ei saanut hälistä ja siten häiritä kokousta, mutta muuten nainen saa toimia eli olla äänessä, jos ei häiritse !

        Siihen tämä selitys on kehitetty !

        Ja sinäkinhän vastustat juuri sitä, että naisten pitäisi olla aivan ääneti eli vaiti !

        Sinä väitit sitä jotenkin vinoutuneeksi.

        Elli kuten jo silloin kirjoitin, niin Herran käskyä sinä sanoit vinoutuneeksi sitä kautta !

        Mene nyt itseesi vihdoin, äläkä yritä loputtomasti vängätä ja vängätä ja vängätä..........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli minkä minä olen mielestäsi hyväksynyt? Helppo kysymys, joten saisinko vastauksen.
        ST

        Niin ja olen todella jo väsynyt sinun loputtomaan vänkäämiseesi, eli vaikka jo luulin valoa olevan tien päässä, niin tämä on nyt ihan turhaa enää.

        Eikö jo lopeteta ???

        Olen siis oikeasti tehnyt parhaani, minulla ei ole sinulle enempää annettavaa, arvelen niin, vaikka toki Herra tietää paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hyväksynyt sen selityksen, että vaiti olo tapauksessa oli kyse vain jostain hälinästä !

        Mutta siinä ei puhuta hälinästä, vaan siinä sanotaan:

        1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

        Vaiti - ääneti - ei ole lupa puhua !

        Mikä tässä yhä on niin vaikeaa ?

        Siis tämän sinä olet mennyt uskomaan, vaikka sitä et Raamatustasi löydä !!!

        ----------------

        Synagogassa miehet ja naiset istuivat erillään, joko miehet toisella puolen salia ja naiset toisella puolen ja kun he kuunteluvat opetuksia, eivätkä aina ymmärtäneet kaikkea niin he sieltä toiselta puolelta salia huutelivat miehilleen kysyäkseen asioista.
        Tuohon Paavali ohjeisti, että naiset kysykööt muehiltään kotona ja olkoon vaiti seurakunnissa.

        ------------------------

        Tämä on ihan puuta heinää, eikä sille ole mitään vahvistusta Raamatussa !!!

        Tämän perusteella siis moni väittää, että nainen ei saanut hälistä ja siten häiritä kokousta, mutta muuten nainen saa toimia eli olla äänessä, jos ei häiritse !

        Siihen tämä selitys on kehitetty !

        Ja sinäkinhän vastustat juuri sitä, että naisten pitäisi olla aivan ääneti eli vaiti !

        Sinä väitit sitä jotenkin vinoutuneeksi.

        Elli kuten jo silloin kirjoitin, niin Herran käskyä sinä sanoit vinoutuneeksi sitä kautta !

        Mene nyt itseesi vihdoin, äläkä yritä loputtomasti vängätä ja vängätä ja vängätä..........

        Hengessäni tiedän, ettet opeta oikein tuota kohtaa, joten en voi ottaa sitä kuin se olisi noin säädetty.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja olen todella jo väsynyt sinun loputtomaan vänkäämiseesi, eli vaikka jo luulin valoa olevan tien päässä, niin tämä on nyt ihan turhaa enää.

        Eikö jo lopeteta ???

        Olen siis oikeasti tehnyt parhaani, minulla ei ole sinulle enempää annettavaa, arvelen niin, vaikka toki Herra tietää paremmin.

        Lopetetaan. Mutta sitä ennen haluan sanoa, että Jeesus on tie, totuus ja elämä. eikä kukaan mene taivasten valtakuntaan muutoin kuin Hänen kauttaan.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ikävä kyllä !

        Mutta kyllä sen siis ovat uskovat Suomessa laajemminkin hyväksyneet, kun eivät ITSE ole koetelleet sitä Raamatun Sanalla.

        Eli et sinä ole todellakaan ainoa, joka ei tutki kyllin Raamatusta sitä, että mikä oppi ja mikä toiminta ei ole kohdallaan.

        Mutta ei siitä sinua yksin voi syyttää, sinut on seurakunnassasi opetettu sellaiseen, eikä ole kannustettu kyllin tutkimaan ja koettelemaan IHAN KAIKKI.

        Nyky seurakuntien vanhimmisto laajalti pitää ikäänkuin seurakuntalaiset oppimattomina, niin heitä on helppo hallita ja vallita ja hyväksikäyttää.

        Todellinen Jumalan mieleinen paimen/srk-kaitsija johdattaisi lampaansa Opettajan luo oppia saamaan, eli ohjaisi uskovat Pyhän Hengen opetusta saamaan henk koht.

        Uskova ei siis kasva ja kehity kunnolla, jos hän on kiinnityneenä ns. "toiseen okasaan" eli toiseen uskovaan ja tämän saamaan opetukseen.

        Raamattu puhuu viinipuusta, eli sellainen viinipuun oksa joka saa ravintonsa vain toisesta oksasta, eikä suoraan itse puusta, ei tuota hedelmää.

        Siksi srk-kaitsija ei saisi kiinnittää lampaita itseensä vaan ohjata kiinnittymään suoraan Herraan ja saamaan itselleen SUORAAN opetus eli Hengellinen ravintonsa Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.

        Vain sen kautta nuori uskova voi todella kasvaa ja siis tuottaa aikanansa hedelmää.

        Mutta kuten siis ses luonnollisen viinipuun kohdalla, niin oksa joka ei ole kiinni itse rungossa vaan toisessa oksassa ei tuota hedelmää ja viinitarhuri poistaa ne hyödyttömät oksat !

        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

        Tämä ongelma siis koskee uskovia Suomessa lajemminkin eli todella laajasti.

        Herra avasi minulle jo vuosia vuosia sitten sen, että mikä on Suomen seurakuntien tila noin laajemmin, toki poikkeuksiakin voi olla, mutta melko vähän, ikävä kyllä !

        Lue Hesekiel 34 !

        Olen sen nähnyt omessa seurakunnassa olevan ikävä todellisuus, on palkka paimenet, jotka vain "syövät rasvat", mutta eivät välitä kunnolla eivätkä siten huolehdi lampaista !

        No pikkusen sama kokemus, kun näin sen näyn.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengessäni tiedän, ettet opeta oikein tuota kohtaa, joten en voi ottaa sitä kuin se olisi noin säädetty.

        ST

        Mieti sitä nyt, että onko kyse sinun Hengen äänestä, vai omasta sielustasi kumpuavasta vastustukesta ?

        Siinä on siis 2 vaihtoehtoa !

        Eipä enää muuta !

        Herran siunausta sinulle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengessäni tiedän, ettet opeta oikein tuota kohtaa, joten en voi ottaa sitä kuin se olisi noin säädetty.

        ST

        Niin ja sen haluan vielä lisätä, että jos haluaa oikeasti ottaa selvää siitä, että kummasta äänestä on kyse, niin sitten on syytä hiljentyä kestäväisenä rukoukseen ja oikeasti pyytää Herralta se varmuus.

        Mutta toinen keino on tutkia sitä Sanaa kunnolla, ja selvittää laajemmin se, mitä Raamattu puhuu ja opettaa naisen asemasta kaiken kaikkiaan.

        Eli kuten edellä sanoin, laajempi Raamatun tutkiminen vie vääjäämättä Totuuden löytämiseen.

        Liian moni uskova nykyaikana luottaa "ääneen" tai "mutuun" eli "musta tuntuu" ja "mä koen", vaikka siis onkin kyse siitä, että liha ja oma tahto vain laittaa vastaan ja vastustaa Totuutta !

        Minä tiedän nämä asiat ITSE kokemuksesta, eli on usean kerran ollut tilanne, jossa vasta pitkään Herran edessä vietetty aika ja Raamatun tutkiminen on avannut silmäni, ja olen siis ITSE tajunnut sen, miten helposti uskova kuuntelee "lihaansa" eli oman sielunsa haluamisia, sillä se ei helpolla monesti taivu Jumalan tahtoon, kun on opittu väärään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sen haluan vielä lisätä, että jos haluaa oikeasti ottaa selvää siitä, että kummasta äänestä on kyse, niin sitten on syytä hiljentyä kestäväisenä rukoukseen ja oikeasti pyytää Herralta se varmuus.

        Mutta toinen keino on tutkia sitä Sanaa kunnolla, ja selvittää laajemmin se, mitä Raamattu puhuu ja opettaa naisen asemasta kaiken kaikkiaan.

        Eli kuten edellä sanoin, laajempi Raamatun tutkiminen vie vääjäämättä Totuuden löytämiseen.

        Liian moni uskova nykyaikana luottaa "ääneen" tai "mutuun" eli "musta tuntuu" ja "mä koen", vaikka siis onkin kyse siitä, että liha ja oma tahto vain laittaa vastaan ja vastustaa Totuutta !

        Minä tiedän nämä asiat ITSE kokemuksesta, eli on usean kerran ollut tilanne, jossa vasta pitkään Herran edessä vietetty aika ja Raamatun tutkiminen on avannut silmäni, ja olen siis ITSE tajunnut sen, miten helposti uskova kuuntelee "lihaansa" eli oman sielunsa haluamisia, sillä se ei helpolla monesti taivu Jumalan tahtoon, kun on opittu väärään.

        Lisää vain kun haluat. Luen kyllä mielelläni. Ei haittaa, saat lisätä.
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti sitä nyt, että onko kyse sinun Hengen äänestä, vai omasta sielustasi kumpuavasta vastustukesta ?

        Siinä on siis 2 vaihtoehtoa !

        Eipä enää muuta !

        Herran siunausta sinulle !

        Juu olen miettinyt, kiitos huolehtimisesta.
        ST


    • Anonyymi

      Olen ymmärtänyt.

      T. Nainen

    • Anonyymi

      Valitettavasti nykynainen taitaa vain sanoa, että nyt tuli turpaan herra.

      • Anonyymi

        Monesti se nykyään näiden naisten tapauksessa menee ihan päinvastoin.

        Moni mies saa joko henkisesti tai sitten fyysisesti kärsiä !


    • Anonyymi

      Pitänee turvautua intersektionaaliseen maskulinismiin, että saadaan nainen vaiennettua.

    • Anonyymi

      Galatalaiskirje 3:1-14
      Galatalaiskirje 3:1-14 FB38

      "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? — jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi". Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä". Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."

      • Anonyymi

        takerrutaanko helluntailaisuudessa enemmän raamatun Paavalin kirjeisiin, kuin evankeliumiin ??
        Paavalikin oli VAIN IHMINEN, Jeesus oli/on Jumalan Poika, joka kärsi Golgatan Ristin Kuoleman, ja Sovituksen (Ylösnousemus, - ESIKOISENA , K A I K I S T A kuolleen nukkuneista, niin lukee raamatussa ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        takerrutaanko helluntailaisuudessa enemmän raamatun Paavalin kirjeisiin, kuin evankeliumiin ??
        Paavalikin oli VAIN IHMINEN, Jeesus oli/on Jumalan Poika, joka kärsi Golgatan Ristin Kuoleman, ja Sovituksen (Ylösnousemus, - ESIKOISENA , K A I K I S T A kuolleen nukkuneista, niin lukee raamatussa ??

        Sitä pitää kysyä helluntailaisilta.


    • Anonyymi

      Raamatussa varoitetaan myös sellaisista naisista, jotka ovat aina opetusta ottamassa ja sen vuoksi eksyvät 🤔

      Silti miehet haluaisi naiset istumaan aivottomina paikoillaan ja kyselevät miehiltä, jotka luultavammin eivät mistään tiedä mitään.


      LS

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣
        ST


    • Anonyymi

      Minulle riittää, että nainen valmistaa ja tarjoilee ruuat ja kahvit sekä vaihtaa tv-kanavat puolestani, ettei itse tarvitse kurottaa kaukosäädintä. Ei tarvitse kutsua herraksi. Ja tietenkin nainen siivoaa yksin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      174
      1668
    2. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      192
      1581
    3. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      66
      1499
    4. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      59
      1315
    5. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      63
      1071
    6. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      88
      1019
    7. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      211
      937
    8. Jasmin Mäntylän jäätävät roikkorinnat instagramissa!

      Hrr! Rintojen kärki näyttää olevan lähes metrin etäisyydellä kaulasta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      895
    9. Olet nainen

      Taipuvainen masennukseen ja paniikkihäiriöihin. Tunnistin sen kun katsoin sinua silmiin.
      Ikävä
      64
      884
    10. Uskon että

      Hänellä ja minulla on molemmilla paha olla.
      Ikävä
      57
      844
    Aihe