Missä menee raja? Paraskaveri otti exän ketä rakastat

Hei, olen 16-vuotias tyttö, erosin ex poikaystäväni kanssa noin 2.5kk sitten. Tuo tuli mulle aika isona iskuna. Meidän suhde oli aina täydellinen kunnes hän minut jätti. No ystäväni tietää kuinka paljon kärsin meidän erosta, parhaatkaverit lohdutti mutta tässä hetki sitten sain tiedon että se ketä pidin ”parhaanakaverina” on säätämässä tällä hetkellä exäni kanssa ketä yhä rakastan. Hän oli rakkaus ensisilmäyksellä, eka jätkä joka menee syvälle sydämmeen. Tuokin tuli minulle isona iskuna kun sain tietäää että exäni ja paraskaveri säätää.. ja he olivat lisänneet minut kyseiseen snäppi privams jotta näkisin heidän yhteiset hauskanpidot ja kuvat.. kamalaa.. ja tuskaa.. mitä mieltä ootte tästä asiasta?

8

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Te erositte. Edes ajatus että sulla ois mitään sanomista kenen kanssa sun exä säätää on ihan tosi omistava ja toksinen.

      Sulla on oikeus tunteisiisi, mutta kumpikaan heistä ei tehnyt yhtään mitään väärää. Päinvastoin - on ihan sairaan esineellistävää olla säätämättä jonkun kanssa koska se on jonkun exä. Exäsi on ihminen, ei vaan sun jatkeesi - mutta jos odotat että kaverisi jättäisi exäsi rauhaan koska teillä on historiaa, käyttäydyt kuin exäsi olisi omaisuuttasi tai esine.

      Sure mitä sun täytyy, se on oikein ja kohtuullista. Mutta "mua sattuu" ei ole lainkaan sama asia kuin "joku teki väärin mua kohtaan".

    • Anonyymi

      Hei..luin kommenttisi..mp siittä, että kyllä teillä e h k ä voipi olla mahdollisuus siis jos kaveruus vielä jatkuu ja jaksua kertyy sun kiinostuksen kohteeseen ja ja jos ei nappaa niin uutta matoa koukkuun, jos ymmärrät. Pidä itsestäai hyvää huolta ja ole sellainen oma itsesi.

    • Anonyymi

      Minusta tuo ”kavereiden eksiin ei kosketa” sääntö kulkee siinä miten hyviä ystäviä ollaan. En sanoisi tai odottaisi etteivätkö jotkut hyvän päivän tuttuni tai kaverini saisivat säätää tai olla eksäni kanssa. Mutta jos joku ystävistäni tekisi noin, niin se kertoo ehkä siitä millainen hän on ystävänä... kumminkin parhaat ystävät on ne jotka pysyy läpi elämän, kavereita tulee ja menee.

    • Anonyymi

      Ei ollut ystävältäni reilua sinua kohtaan, jos vielä osoittivat vahingoniloa sinua kohtaan kuvilla?

    • Anonyymi

      Olen pahoillani, mitä sulle on sattunut. Itse olen kannattanut sitä, että kaverin nykyisiin tai entisiin ei kosketa. Nuorena kyllä yx mun hyvä kaveri yritti aina mun poikakaveria tai entistä. Se vähän loukkasi silloin.
      Pidä oma pääsi ja omat arvosi. Älä ikinä alennu mihinkään mitä et halua tai mikä ei tee sinulle hyvää. Äläkä turhaan yritä miellyttää muita tai mielistellä. Pidä itsestäsi huolta. Pidä itseäsi arvokkaana. Se palkitsee pitkällä ajalla. Sulla on elämä edessä, valitse ne hyvät asiat itsellesi, jotka ovat sinulle hyväksi ja oikeita. Elämässä tulee pettymyksiä, niistä on tarkoitus selvitä., ei jäädä niihin makaamaan.
      Kaikkea hyvää sinulle.
      T. Yx mummu

    • Anonyymi

      Tiedätkö mikä on vittumaisinta? Paras kaverisi varmaan rakastui exääsi sen osittain sen takia kun sinä esivalitsit hänet hyväksi partneriksi.

      Kattoppa wikistä Mate-choice copying.

      Mutta olet vasta 16 omakin sisko sai fudut poikaystävältään tuossa iässä mutta enpä usko että vanhempana yhtään katuu että näin kävi.

    • Vaikkei se yhtään lohduta, ei auta, ei nyt, niin omaksu yksi tosiasia mieleesi, äläkä ikinä unohda.

      Ihminen on ihmiselle susi.

      Ymmärtänet sen paremmin varttuneemmalla iällä, ainakin laajemmin, mutta totta se on pitänyt jo iät ja ajat, muistaakseni rapiat 2000 vuotta.

      Saman voi toki sanoa niinkin, että ihminen ajattelee vain itseään, oma napa on lähinnä jne., mutta paikkansa se pitää. Jokainen hakee keskimäärin omaa etuaan, onneaan.

      Et voi unohtaa, mutta jätä taaksesi. Niin exäsi kuin paras kaverisi. Molemmat ovat jatkossa statuksella ex, koska eivät olleet sinulle hyviä ystäviä. Voit hyvin tehdä niin, vaikka kipeäähän se tekee. Mutta ansaitsetko itsellesi tuollaisia ihmisiä? Tuskinpa, ansaitset parempaa.

      Surua et voi pyyhkiä pois, et myöskään menetystä, mutta pohjimmiltaan se on kuin savu taivaalla, ajan kanssa se katoaa, jonnekin. Ei tarvitse hengittää sitä, anna sen olla ja mene mieluummin poispäin siitä, anna sen olla ja haihtua omia aikojaan, koska sen hengittäminen ei ole sinulle terveellistä.

    • Onhan toi vähän oudosti heiltä tehty.
      Elleivät sitten houkuttele sua jotenkin mukaan kolmanneksi.
      Jos se ei tunnu kivanta sulje heidät pois sosiaalisesta mediastasi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe