Ääni muuttui kellossa

Anonyymi

"Vuosikymmenet tämä terveysguru, lääkäri Antti Heikkilä, on kasvattanut seuraajamääräänsä ja paistatellut kansansuosiossa. Kuluneen vuoden aikana ääni kellossa on dramaattisesti muuttunut, kun muu julkisuus on käynyt epäileväksi. Oman yhteisönsä ihailema mediapersoona on alkanut ilkeillä paitsi nuoremmille kollegoilleen, myös omille seuraajilleen."

https://yle.fi/uutiset/3-11411813

94

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Antti Heikkilän seuraajat ovat nyt henkisesti hyvin herkässä etsimisen tilassa ja ovat valmiita hyväksymään uudeksi gurukseen melkeinpä kenet tahansa, joka osaa puhua vakuuttavalla tavalla.

      • Anonyymi

        "Antti Heikkilän seuraajat ovat nyt henkisesti hyvin herkässä etsimisen tilassa ja ovat valmiita hyväksymään uudeksi gurukseen melkeinpä kenet tahansa, joka osaa puhua vakuuttavalla tavalla."

        Ehkä Laatikaisen tsi Fogelholmin? Tai jonkun muun eläköituneen setämiehen joka käskee syömään niin paljon sokeristuvaa tärkkelystä että saadaan nostettua diabetesta sairastavien lukua kun se on alkanut uhkaavasti laskea karppaajien parissa. Mitä siitä tulee jos jää myymätöntä insuliinia kun kukaan ei sitä tarvi? Miten käy lääketeollisuuden jos kaikki tervehtyisi? Pitää keksiä silloin uusia lääkkeitä mihin kansa voitaisiin sairastuttaa.


    • Anonyymi

      Miksi pitää olla guruja, ketä kutsutaan guruksi? Onhan näitä guruja, foogelholmia, puskaa ja laatikaista. Nämä gurutvaan piiloutuu toisten gurujen laatimien fundamenttien taakse. Jokaisella omansa. Pitää vain tehdä kuten itsestä tuntuu koska vain itse kantaa syömisensä seuraukset. Jokainen on oman itsensä guru siinä suhteessa. Tuon artikkelin kirjoittaja näyttääkin pitävän gurunaan jotain toista kuin Heikkilää. Ulkomuodosta päätellen lautasmalli on hänelle se oikea dogmi.

      • Anonyymi

        Siinäpä on saatu Puskan lautasmallilla lautasen kokoinen naama, jolla kritisoidaan pokerina muiden sapuskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä on saatu Puskan lautasmallilla lautasen kokoinen naama, jolla kritisoidaan pokerina muiden sapuskoja.

        Luitko sinä edes tuota juttua? Siinä ei millään lailla otettu kantaa Heikkilän ohjeistaman ruokavalion oikeellisuuteen, eikä edes vhh-ruokavalioihin. Jutun pointti oli tiivistettynä "suutari pysyköön lestissään" ja se, että jonkin alan ns. guruna oleminen ei oikeuta huonoon käytökseen. Mitä tulee kolumnin kirjoittajan ulkomuodolle vittuiluun, niin se vain osoittaa pienisieluisuutesi ja sen, ettet kykene edes alkeellisen järkiperäisesti ottamaan kantaa kolumnin sisältöön. Toisen ihmisen ulkonäön haukkuminen on ehkä jollain päiväkoti-ikäisellä ymmärrettävää, aikuisella taas tympäisevä kehittymättömyyden merkki.

        Noin yleisesti ihmettelen, miten tätä Puska- ja Fogelholm-vihaa jaksetaan vaan täällä jauhaa. Aikuiset ihmiset näkemässä THL:n ja margariiniteollisuuden salaliittoja joka puskan (heh) takana, voi hyvää päivää sentään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä on saatu Puskan lautasmallilla lautasen kokoinen naama, jolla kritisoidaan pokerina muiden sapuskoja.

        Mua kanssa nauratti kun ylilihava nainen arvostelee karppausta ja syyttää lääkäriä ilkeäksi kun ei itse laihdu. Toimittaja näytti siltä että after work - kaljaa on kulunut lavatolkulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mua kanssa nauratti kun ylilihava nainen arvostelee karppausta ja syyttää lääkäriä ilkeäksi kun ei itse laihdu. Toimittaja näytti siltä että after work - kaljaa on kulunut lavatolkulla.

        Lavatolkulla olutta ei kuulu ravitsemussuosituksiin.

        Antin mielentilasta saa käsityksen kun lukee hänen blogikirjoituksensa 'TEMPPU JA MITEN SE TEHTIIN'. Viimeaikaiset blogikirjoitukset koronasta kun ovat aika paljastavia.

        Antti ei sitten ole pystynyt osoittamaan vääräksi hänen kirjojensa kritiikkiä vaan hyökkää kirjoittajien persoonaa kohtaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Lavatolkulla olutta ei kuulu ravitsemussuosituksiin.

        Antin mielentilasta saa käsityksen kun lukee hänen blogikirjoituksensa 'TEMPPU JA MITEN SE TEHTIIN'. Viimeaikaiset blogikirjoitukset koronasta kun ovat aika paljastavia.

        Antti ei sitten ole pystynyt osoittamaan vääräksi hänen kirjojensa kritiikkiä vaan hyökkää kirjoittajien persoonaa kohtaan.

        "vaan hyökkää kirjoittajien persoonaa kohtaan."

        Niinhän sinäkin jatkuvasti teet ja niin tuo pullanaama eukkokin tekee.
        Miksei siis AH saisi tehdä samoin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "vaan hyökkää kirjoittajien persoonaa kohtaan."

        Niinhän sinäkin jatkuvasti teet ja niin tuo pullanaama eukkokin tekee.
        Miksei siis AH saisi tehdä samoin?

        Minä kirjoitan että Heikkilän kirjat eivät perustu tieteeseen eivätkä edes vakiintuneeseen kokemukseen. Samaa tekee moni muukin. Heikkilä sitten kertoo Fogelholmista että hän tykkää piereskellä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä kirjoitan että Heikkilän kirjat eivät perustu tieteeseen eivätkä edes vakiintuneeseen kokemukseen. Samaa tekee moni muukin. Heikkilä sitten kertoo Fogelholmista että hän tykkää piereskellä.

        Viralliset ravintosuositukset eivät perustu tieteeseen. Ne tehty poliittisella päätöksellä USA:ssa, josta ne on kopiotu Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua kanssa nauratti kun ylilihava nainen arvostelee karppausta ja syyttää lääkäriä ilkeäksi kun ei itse laihdu. Toimittaja näytti siltä että after work - kaljaa on kulunut lavatolkulla.

        Taitaa hvp:llä olla sama vika. Ymmärsi Heikkilän dieetin väärin ja nyt on pyhittänyt koko elämänsä hänen jahtaamiseen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä kirjoitan että Heikkilän kirjat eivät perustu tieteeseen eivätkä edes vakiintuneeseen kokemukseen. Samaa tekee moni muukin. Heikkilä sitten kertoo Fogelholmista että hän tykkää piereskellä.

        "Samaa tekee moni muukin."

        Jaa onko solvaaminen siksi hyväksyttyä koska sitä tekee moni muukin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viralliset ravintosuositukset eivät perustu tieteeseen. Ne tehty poliittisella päätöksellä USA:ssa, josta ne on kopiotu Suomeen.

        Outo väite. Ravitsemussuosituksien tueksi löytyy kyllä näyttöä. Heikkilän dieettiä taas ei ole tutkittu lainkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Samaa tekee moni muukin."

        Jaa onko solvaaminen siksi hyväksyttyä koska sitä tekee moni muukin?

        Jos kirjoittaa että kirjoissa on virheitä satamäärin ja on oikeassa tuossa niin kyseessä ei ole solvaus. Jos kirjoittaa että Fogelholm tykkää piereskelystä eikä hän tykkää piereskellä niin kyseessä on solvaus.


    • Anonyymi

      "Pohjois-Karjala-projektista julkisuuteen noussut nuori lääkäri Pekka Puska opasti terveellisiin ruokailutapoihin "

      Puskan kunnia meni mutta maine vaan kasvaa, PK- projeksti kansainvälisesti tunettu pila.

      On valitettavaa että Antin hermot ei oikein kestä sorsimalla aiheutettuja paineita. Olisi parempi vaan nauraa kioskitieteilijöille ja heidän hyökkäuksilleen.

      • Anonyymi

        Mua nauratti tuo Pohjois-Karjala - projekti. Siinähän eräs lääkäri pölli toisten tutkimukset ja esitti ne omina keksintöinään ja esitteli itsensä suomen kansan terveysguruna ja sydänterveyden keksijänä. Oli ihan jostain "itse" keksinyt että rasva, viina ja tupakka on pahaksi. Ei ymmärtänyt että kova stressi, työttömyys ja huonot elinolot vaikuttaa kaikkiin muihinkin asioihin. Miksi joku juo? Huvikseenko vai paetakseen kurjuutta? Alueelliset erot terveysasioissa ja - palveluissa oli hurjat ja jakaantui juuri sosioekonomisen aseman perusteella.

        Olen itse ollut lapsi 1970-luvulla ja muistan kuinka koulussa ylistettiin tätä lääkäriä Suureksi Pelastajaksi ja messiaaksi. Samaa henkilökulttihommelia kuin ajan neukuissakin.

        Koulussamme vietiin voi pois käytöstä ja transrasvaa tilalle ja kotitaloustunnilla piti opetella tekemään esim keitettyjä lihapullia keitettyä maksaa ja leivän päälle pantiin porkkanaraastetta. Oli yököttävää. Mitä oli seurauksena? Diabeteksestaä kansantauti ja joka toisella ikätoverillani on nykyään D2.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pitihän tuo lukea tuo keskustelu, että mikä tämä nyt on. Näin sivusta katsottuna useinkin ruokavaliokeskustelua leimaa joku itsensä nostamisen halu "johtavaksi ravitsemusasiantuntijaksi". En tiedä kuka nimityksiä ansaitsee ja kuka kehtaa itsestään käyttää mutta näin itseään tituleeraa näemmä aika moni oli sitten jossain virassa tai ei. Tämä nuorempi mies käyttää itsestään samaa etuliitettä. Kuka tämmöisiä arvonimiä on oikeutettu käyttämään?

      Minusta tässä ei ole mitään muuta takana kuin ikuisesti sama asia eli oma oikeassa olemisen usko ja halu "johtaa" . Onhan se läsnä tällä forumillakin. Olisiko tämä nyt vaan jotain kukkotappelua keskeisestä paikasta auringossa? Sitten kun alkaa nimittely ja pilkkaaminen niin menee uskottavuus keltä tahansa. Lähinnä on enää asiantuntija pilkkaamisessa ja solvaamisessa, ei ravitsemuksessa.

      En ole itse pitänyt Heikkilää enkä ketään muutakaan minään "guruna". Heikkilän kirjoja olen lukenut ja niitä on hyllyssäkin. Mutta niin on muitakin ruokavalioon liittyviä teoksia, Atkinsia, Dahlqvistiä, Montignacia ja mitä kaikkea niitä onkaan, keto- ja kasvisruokaopuksiakin. Heikkilä on vain tuonut tämän asian monille suomalaisille tunnetuksi kansanomaisella tyylillään ja suoralla puheella. Itseeni suurin vaikutus oli Montignacilla jo 1990-luvulla glykeemisen indeksin idealla aikoinaan. Se oli minusta mullistava entisiin teorioihin verrattuna ja itselleni eka kosketus koko vhh-ideaan. Jokainen vie asiaa eteen päin ja kehittää vanhaa ideaa joka lienee jo yli sata vuotta vanha.

      Luulisi että H on iloinen että nuoremmatkin vie tätä asiaa eteenpäin terveys edellä. H on jo ikämies ja oma ura takana. Toisilla on vasta edessä. Ikääntymistä on hankala hyväksyä.

      Itse jokaisen on harkittava mitä suuhunsa laittaa. Vastuuta ei voi luovuttaa toiselle eikä myöskään syyttää muita omista elintavoistaan. Ei saa antaa elämäänsä auktoriteettien kynsiin. Sitä minun on vaikea aina ymmärtää miksi joku tarvitsee "valmennuksia" syömiseensä koska kaikki tieto asiasta on saatavissa täysin ilmaiseksi ja jokainen kuitenkin on vastuussa terveydestään ja jos itseään haluaa pettää ja on pahasti hiilarikoukussa niin ei siinä valmennus mitään auta. Mutta jos joku ei luota omaan harkintaansa ja arviontikykyynsä sekä tarvitsee tuen niin voihan se auttaa alkuun.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen vie asiaa eteen päin ja kehittää vanhaa ideaa joka lienee jo yli sata vuotta vanha."

        Diabeetikkojen kohdalla tietoa löytyi jo yli 100 vuotta sitten:

        http://www.icsarchive.org/paperback/cookbooks/diabetic_cookery_1917.pdf

        huom sivut 11-13

        Niinpä. Kaikki on vaan kehitelleet ideaa nykyaikaan sopivaksi. Tuona aikana ei ollut myöskään lisäaineita eikä muita myrkkyjä joita ruokaan nykyään lisätään. Ei pilattu viljaa kasvinsuojeluaineilla.

        Itselleni oli järkytys se tieto, että lihavalmisteisiin laitetaan samaa ainetta mitä pesuaineisiin. Miten tämäkään on ollut yleensä sallittua??!! No viranomaisten siunauksella tietenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen vie asiaa eteen päin ja kehittää vanhaa ideaa joka lienee jo yli sata vuotta vanha."

        Diabeetikkojen kohdalla tietoa löytyi jo yli 100 vuotta sitten:

        http://www.icsarchive.org/paperback/cookbooks/diabetic_cookery_1917.pdf

        huom sivut 11-13

        Sata vuotta sitten ykköstyypin diabeetikot elivät korkeintaan vuoden ja kakkoset muutaman.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sata vuotta sitten ykköstyypin diabeetikot elivät korkeintaan vuoden ja kakkoset muutaman.

        "Sata vuotta sitten ykköstyypin diabeetikot elivät korkeintaan vuoden ja kakkoset muutaman."

        hoopovee

        Mutta nyt on asiat toin. Sinä vaan et ole sitä huomannut.


    • Heikkilä on viime aikoina kommentoinut lähinnä koronaa ja ollut sitä mieltä että sitäkin hoidetaan väärin. Katkeruus kyllä paistaa teksteistä läpi eikä kuinka vahvistaa immuunipuolustusta ole tainnut myydä hyvin.

      • Anonyymi

        Immuunipuolustusta parhaiten voi vahvistaa D-vitamiinilla ja C-vitamiinilla. Olen syönyt D-vitamiinia noin 50-100 mikrogrammaa päivässä kymmenen vuoden ajan. En ole ollut kertaakaan tänä aikana missään tulehdussairaudessa, flunssassa eikä ole ollut influenssaa eikä keuhko- tai poskiontelotulehduksia joita oli joka vuosi pari kolme ennen kuin alettiin puhua D-vitamiinin tärkeydestä ja liian matalista suosituksista ja kuuntelin Heikkilän ohjeita ja moitteita asiassa näille virallisille suosituksille. Voi sanoa että Heikkilän ansiosta olen niinkin terve kuin olen. Eikä Heikkilä ole tietty ainut joka puhui vitamiinin tärkeydestä vaan otin selvää muistakin lähteistä. Heikkilän ansiosta tajusin että Suomessa on tahoja jotka haluaa meidän pysyvän sairaina ja ohjailtavina ja lääkkeiden orjina. Miksi kukaan lääketehtailija tai lääketehtaan sponssaama lääkäri suosittelisi helppoa ja halpaa keinoa ja ruokavaliota pysyä terveenä kun kerran voi rahastaa toisen sairaudella. Mikä menetys se onkaan kun jää yhdeltä ja samalta ihmiseltä diabeteslääkkeet, verenpainelääkkeet ja kolesterolilääkkeet, suolistolääkkeet ostamatta kun alkaa syödä terveellisesti ja käyttää halpoja vitamiineja joita saa marketistakin lisänä. Ja näiden kamalien lääkkeiden aiheuttamien sivuvaikutusten vuoksi hankitut lääkkeet jää hankkimatta vielä päälle? Vain ruoalla tervehtymällä!

        Heikkilän luonteeseen en ota kantaa eikä se minua kiinnosta. Miksikä jonkun luonnetta käsitellään, se on täysin offtopic. Pääasia että puhuu totta ja haluaa että ihmiset pysyy terveenä. Jos jotain Heikkilän luonnetta aletaan ruotia niin tasapuolisesti olisi tuotava kaikkien muidenkin ilkeys ja omituiset luonteet. Aina tätä Heikkilän demonisointia kun ei kesätoimittajilla ole muutakaan aihetta. Heikkilästä tullut joku luvallinen piiskauskohde. Siinä unohtuu narkolepsiaan sairastuneet ja lääkkeisiin kuolleet joista THL:n johtaja on vastuussa. Mitä tekee johtaja? Katoaa eläkkeelle vähin äänin ja asiat vaietaan kuoliaaksi kuten naurettava pohjoiskarjalapelleilykin.


      • Anonyymi

        Varmaan sinäkin olisit katkera kun joutuisit julkisen ajojahdin kohteeksi. Heikkilä ei tietääkseni myy koronaan lääkettä joten en tajua mitä höpinää tuo taas on.

        Se mikä on kamalaa on että koronaan ja muihin sairauksiin keksitään rokotteita joilla saadaan terveet ihmiset kuolemaan ja invalidisoitumaan eikä kukaan kanna vastuuta niistä päätöksistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sinäkin olisit katkera kun joutuisit julkisen ajojahdin kohteeksi. Heikkilä ei tietääkseni myy koronaan lääkettä joten en tajua mitä höpinää tuo taas on.

        Se mikä on kamalaa on että koronaan ja muihin sairauksiin keksitään rokotteita joilla saadaan terveet ihmiset kuolemaan ja invalidisoitumaan eikä kukaan kanna vastuuta niistä päätöksistä.

        Et varmaan ota koronarokotetta kun se tulee saataville? Koronaan sairastuneista on kuollut vähintään 0.66% ja monesti raportoidaan jopa 10% kuolleisuudessa. Rokotteiden sivuvaikutuksista taas kärsii hyvin harva.

        Heikkiläläisten kannattaisikin järjestää tartuttamistilaisuus vaikkapa messuhallissa. Päästäisiin eroon isosta joukosta typeryksiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Et varmaan ota koronarokotetta kun se tulee saataville? Koronaan sairastuneista on kuollut vähintään 0.66% ja monesti raportoidaan jopa 10% kuolleisuudessa. Rokotteiden sivuvaikutuksista taas kärsii hyvin harva.

        Heikkiläläisten kannattaisikin järjestää tartuttamistilaisuus vaikkapa messuhallissa. Päästäisiin eroon isosta joukosta typeryksiä.

        "Et varmaan ota koronarokotetta kun se tulee saataville?"

        En varmasti ota. Todellakaan. Naapurini tyttö rokotettiin sikainfluenssaan ja vammautui loppuiäkseen. Ihmisiä käytetään koekaniineina että eliitti saa näin tietää mitä lääkityksiä varoa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Et varmaan ota koronarokotetta kun se tulee saataville? Koronaan sairastuneista on kuollut vähintään 0.66% ja monesti raportoidaan jopa 10% kuolleisuudessa. Rokotteiden sivuvaikutuksista taas kärsii hyvin harva.

        Heikkiläläisten kannattaisikin järjestää tartuttamistilaisuus vaikkapa messuhallissa. Päästäisiin eroon isosta joukosta typeryksiä.

        Otapa itse rokote ja tule sitten avustajan kanssa kommentoimaan sivuvaikutuksia, jos pystyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et varmaan ota koronarokotetta kun se tulee saataville?"

        En varmasti ota. Todellakaan. Naapurini tyttö rokotettiin sikainfluenssaan ja vammautui loppuiäkseen. Ihmisiä käytetään koekaniineina että eliitti saa näin tietää mitä lääkityksiä varoa.

        Joutuiko pyörätuoliin, vai miten vammautui?


      • Anonyymi

        Koronaan kuolleilla on ollut poikkeuksellisen matalat D-vitamiinitasot. Jostain syystä näin on just vanhuksilla. Miksei suosituksia nosteta kun D-vitamiinin merkitys on näin suuri? Mieluummin kehitetään rokotetta, eikä laiteta sitä yksinkertaisinta ja halvinta asiaa kuntoon? Koska pitää saada lääketehtaille uusi tuote markkinoille.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Et varmaan ota koronarokotetta kun se tulee saataville? Koronaan sairastuneista on kuollut vähintään 0.66% ja monesti raportoidaan jopa 10% kuolleisuudessa. Rokotteiden sivuvaikutuksista taas kärsii hyvin harva.

        Heikkiläläisten kannattaisikin järjestää tartuttamistilaisuus vaikkapa messuhallissa. Päästäisiin eroon isosta joukosta typeryksiä.

        "Heikkiläläisten kannattaisikin järjestää tartuttamistilaisuus vaikkapa messuhallissa. Päästäisiin eroon isosta joukosta typeryksiä."

        Aika totalitäärisiä ajatuksia. Haluat siis että ihmiset sairastuu ja kuolee? Nyt ymmärrän sitten miksi kirjoitat täällä miten kirjoitat. Huolestut siitä kun ihmiset pysyy terveenä ja haluat estää tämän kaikin keinoin. Ja pidät ihmisiä typeryksinäkin. Sehän on ihan sinun oma subjektiivinen näkemys muista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Heikkiläläisten kannattaisikin järjestää tartuttamistilaisuus vaikkapa messuhallissa. Päästäisiin eroon isosta joukosta typeryksiä."

        Aika totalitäärisiä ajatuksia. Haluat siis että ihmiset sairastuu ja kuolee? Nyt ymmärrän sitten miksi kirjoitat täällä miten kirjoitat. Huolestut siitä kun ihmiset pysyy terveenä ja haluat estää tämän kaikin keinoin. Ja pidät ihmisiä typeryksinäkin. Sehän on ihan sinun oma subjektiivinen näkemys muista.

        Heikkilä hän vakuuttaa ettei koronaan voi tehdä rokotetta ja että rokotteet ovat vaarallisia.


    • Anonyymi

      Olen seurannut Antin viestintää Suomalaisen lehdistön kanssa, Etenkin HS monella tapaa esittää kritiikkiä hänestä. Itse en kantaa ota puoleen, enkä toiseen.

      Yhtä paljon löytyy mielipiteitä kuin on ihmisiäkin, Meillä kaikilla on omat yksilölliset kasvun polkumme, joita kuljemme. Toisen polkua voi kulkea, sitä on kuitenkin hankala edetä.
      tutustimisen arvoinen sivusto: http://www.henkinenhorisontti.fi/

    • Anonyymi

      Uskottavuutta tulee myös palkinnoista, ja siksi tammikuussa 2015 Matti ”Sydänliitto” Uusitupa sai Pohjolan ja Suomi-yhtiön 20.000 euron palkinnon pitkäjänteisestä työstään Suomen eläkeläisten määrän vähentämiseksi. Vuonna 2014 Timo ”Statiini” Strandberg sai 10.000 euron Sohlberg-palkinnon kansan ansiokkaasta statinoinnista.

      • Anonyymi

        Uuden tutkimuksen mukaan ehkä kymmenet miljoonat ihmiset syövät
        kolesterolia alentavia statiineja täysin tarpeettomasti. Noin
        45%:lla heistä joille statiineja on suositeltu ei ole todettu mitää
        sydänsairautta tutkimuksen mukaan. Tämä tarkoittaa sitä että
        heillä ei ole mitään syytä syödä statiineja ja että he saavat
        kärsiä lääkkeen sivuvaikutuksista täysin ilman syytä. Ainoa syy
        olisi tietenkin lääketehtaiden voittojen kasvattaminen.


        Kommentti (Veijo)

        Sinä saat päivittäin kuulla kuinka
        hyvä sinun on syödä kolesterolia alentavia teollisuusmönjiä
        (margariineja). Oletko varma että sinulla on sydänsairaus??
        Kyseessähän on tietenkin ihmisten täysin hillitön peloittelu
        ilman mitään perusteita täysin tarpeettoman roskan myymiseksi.

        Jätä Becelit, Bencolit ja Alentajat
        kaupan hyllyyn ja valitse luonnollinen tuote-voi.

        https://terveydeksesi.fix4you.se/category/category16/


      • Antti taasen ei ole saanut yhtään palkintoa. Se vetää mielen kyllä matalaksi. Onneksi kirjoista on tullut reilusti rahaa mutta valitettavasti ei kunniaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti taasen ei ole saanut yhtään palkintoa. Se vetää mielen kyllä matalaksi. Onneksi kirjoista on tullut reilusti rahaa mutta valitettavasti ei kunniaa.

        "Onneksi kirjoista on tullut reilusti rahaa mutta valitettavasti ei kunniaa."

        Ranskalaiset palkitsivat Heikkilän ruokavaliokirjastaan. Etkö tätä tiennyt? Ulkomailla ei tämä suomen elintarviketeollisuuden ja lääketeollisuuden kusetus menekään läpi. Kukaan ei edes tunne näitä setämiehiä ulkomailla. Muualla käytetään ruokavaliohoitoa ja esim lisäravinteita ihan yleisesti eri sairauksien hoidossa. Kukahan muu suomalainen on palkittu muiden kuin kavereiden tai hyväveli-kamujen toimesta keskinäisestä sopimuksesta. Kaverit jakelee toisilleen palkintoja ja rahaa siitä että tukevat toistensa liiketoimintaa... 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden tutkimuksen mukaan ehkä kymmenet miljoonat ihmiset syövät
        kolesterolia alentavia statiineja täysin tarpeettomasti. Noin
        45%:lla heistä joille statiineja on suositeltu ei ole todettu mitää
        sydänsairautta tutkimuksen mukaan. Tämä tarkoittaa sitä että
        heillä ei ole mitään syytä syödä statiineja ja että he saavat
        kärsiä lääkkeen sivuvaikutuksista täysin ilman syytä. Ainoa syy
        olisi tietenkin lääketehtaiden voittojen kasvattaminen.


        Kommentti (Veijo)

        Sinä saat päivittäin kuulla kuinka
        hyvä sinun on syödä kolesterolia alentavia teollisuusmönjiä
        (margariineja). Oletko varma että sinulla on sydänsairaus??
        Kyseessähän on tietenkin ihmisten täysin hillitön peloittelu
        ilman mitään perusteita täysin tarpeettoman roskan myymiseksi.

        Jätä Becelit, Bencolit ja Alentajat
        kaupan hyllyyn ja valitse luonnollinen tuote-voi.

        https://terveydeksesi.fix4you.se/category/category16/

        "Noin 45%:lla heistä joille statiineja on suositeltu ei ole todettu mitään sydänsairautta"

        - Mieti vähän mitä kirjoitat. Pitäisikö kolesterolilääkitys aloittaa vasta ensimmäisen sydäninfarktin jälkeen? Näin kyllä menetelläänkin, jos potilas on jäänyt henkiin.

        - Suhtaudut ilmeisesti samalla tavalla myös verenpainelääkitykseen. Koholla oleva verenpaine ei aiheuta mitään oireita eikä sitä siis kannata alkaa hoitaa ennen kuin joku suoni repeää?

        - Sama pätee myös II-tyypin sokeritautiin. Verensokeri voi olla koholla 10-15 vuotta ennen kuin se sokeritauti todetaan jonkun muun tutkimuksen yhteydessä. Eihän sen hoitamista kannata aloittaa ennen kuin se aiheuttaa lisäsairauksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Noin 45%:lla heistä joille statiineja on suositeltu ei ole todettu mitään sydänsairautta"

        - Mieti vähän mitä kirjoitat. Pitäisikö kolesterolilääkitys aloittaa vasta ensimmäisen sydäninfarktin jälkeen? Näin kyllä menetelläänkin, jos potilas on jäänyt henkiin.

        - Suhtaudut ilmeisesti samalla tavalla myös verenpainelääkitykseen. Koholla oleva verenpaine ei aiheuta mitään oireita eikä sitä siis kannata alkaa hoitaa ennen kuin joku suoni repeää?

        - Sama pätee myös II-tyypin sokeritautiin. Verensokeri voi olla koholla 10-15 vuotta ennen kuin se sokeritauti todetaan jonkun muun tutkimuksen yhteydessä. Eihän sen hoitamista kannata aloittaa ennen kuin se aiheuttaa lisäsairauksia?

        "- Mieti vähän mitä kirjoitat. Pitäisikö kolesterolilääkitys aloittaa "!!!!!!

        Kilet alenee, mutta sun tarttis todistella jollakin uskottavalla tavalla notta kolesteroli olis valtimotulppien syy. Silleen riskitekijöiden poistoon tahi vähentämiseen. Ei siihen oo tullut kylläkään mitään selitystä... on vain riskitekijöitä joiden vähetessä valtimotapahtumat lisääntyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Onneksi kirjoista on tullut reilusti rahaa mutta valitettavasti ei kunniaa."

        Ranskalaiset palkitsivat Heikkilän ruokavaliokirjastaan. Etkö tätä tiennyt? Ulkomailla ei tämä suomen elintarviketeollisuuden ja lääketeollisuuden kusetus menekään läpi. Kukaan ei edes tunne näitä setämiehiä ulkomailla. Muualla käytetään ruokavaliohoitoa ja esim lisäravinteita ihan yleisesti eri sairauksien hoidossa. Kukahan muu suomalainen on palkittu muiden kuin kavereiden tai hyväveli-kamujen toimesta keskinäisestä sopimuksesta. Kaverit jakelee toisilleen palkintoja ja rahaa siitä että tukevat toistensa liiketoimintaa... 🙄

        Karppausta käytetään suomessakin lääkkeisiin reagoimattoman epilepsian kanssa.

        Juu, ulkomailla käytetään jopa homeopatiaa vaikka ko valmisteissa ei ole välttämättä yhtään vaikuttavaa molekyyliä per annos. Aikamoista puoskarointia.

        Missäköhän maissa julkinen valta suosittaa lisäravinteita sairauksien hoitoon? Tätä väitettä kuulee karppaajilla usein. Sen sijaan Ruotsissa diabeetikoita varoitetaan LCHF-dieetistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Noin 45%:lla heistä joille statiineja on suositeltu ei ole todettu mitään sydänsairautta"

        - Mieti vähän mitä kirjoitat. Pitäisikö kolesterolilääkitys aloittaa vasta ensimmäisen sydäninfarktin jälkeen? Näin kyllä menetelläänkin, jos potilas on jäänyt henkiin.

        - Suhtaudut ilmeisesti samalla tavalla myös verenpainelääkitykseen. Koholla oleva verenpaine ei aiheuta mitään oireita eikä sitä siis kannata alkaa hoitaa ennen kuin joku suoni repeää?

        - Sama pätee myös II-tyypin sokeritautiin. Verensokeri voi olla koholla 10-15 vuotta ennen kuin se sokeritauti todetaan jonkun muun tutkimuksen yhteydessä. Eihän sen hoitamista kannata aloittaa ennen kuin se aiheuttaa lisäsairauksia?

        Näinpä. Kolesterolia kannattaisi kylläkin hoitaa mieluummin ruokavaliohoidolla. Osalle se ei kuitenkaan auta joten joudutaan turvautumaan lääkkeisiin.


      • Anonyymi

        Eliitti palkittsee näitä valkotakkipyöveleitä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti taasen ei ole saanut yhtään palkintoa. Se vetää mielen kyllä matalaksi. Onneksi kirjoista on tullut reilusti rahaa mutta valitettavasti ei kunniaa.

        "Kuun alussa Pariisissa järjestetyssä gaalassa palkittiin myös kaksi muuta suomalaiskirjaa. Jukka Sinivirran Ranskan viinit - Matka halki viinitarhojen sijoittui ranskalaisia viinejä käsittelevien kirjojen sarjassa toiseksi ja Antti Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla sijoittui terveys- ja ravitsemuskirjojen sarjassa kolmanneksi."

        Uutinen vuodelta 2009. (yle)


    • Anonyymi

      HPV suotta pitää riemuasnsaa yllä. Tuon jutun kirijoottaja ei oo perejtynyt yhtään mihinkään joten sen suap jättää omaan arvottomaan arvoonsa.

      HPV vois nytten opiskella kunka se hanhenmaksa saadaan rasvaiseksi eli samaten ku ihmisen.

      • Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?

        "Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?"

        hoopovee

        Sinähän alat tulla epätoivoiseksi.

        Ravintosuosituksissa suositellaan läjäpäin sokeria, ja Diabetesliitto suosittelee samaa roskaa sinulle. No, tuloksenhan olet nänyt.

        Nyt voit mennä jatkamaan nälkäisenä sillä kertomallasi 600kcal nääntymisruokavaliolla. Jaksathan kuitenkin vielä juosta apteekissa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?

        Mikä saap ihmispoloisen ylensyömään?

        Siirry eläinrasva peräiseen ja runsaasti sitä. Antti kyllä on tuonut sen ahmatti vaivan syyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?"

        hoopovee

        Sinähän alat tulla epätoivoiseksi.

        Ravintosuosituksissa suositellaan läjäpäin sokeria, ja Diabetesliitto suosittelee samaa roskaa sinulle. No, tuloksenhan olet nänyt.

        Nyt voit mennä jatkamaan nälkäisenä sillä kertomallasi 600kcal nääntymisruokavaliolla. Jaksathan kuitenkin vielä juosta apteekissa.

        Syön kylläkin noin 1800 kcal per päivä. Paino laskee koko ajan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Syön kylläkin noin 1800 kcal per päivä. Paino laskee koko ajan.

        Lasketko mukaan juomiset? Monet alkoholistit laskee tarkkaan syömiset tai syö jotain kuraa kuten säilykelihapullia mutta juomisista ei olla niin tarkkoja eikä oteta rasvamaksaa kovin vakavasti, onhan diabetekseenkin lääkettä niin voi kitata kaljaa sitten rauhassa. Vähän aikaa ennenkuin maksa sanoo poks. Monet muut valitsee terveyden, ettei tarvi edes aloittaa insuliinia ja maksalääkkeitä. Mut kukin tavallaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Syön kylläkin noin 1800 kcal per päivä. Paino laskee koko ajan.

        "Syön kylläkin noin 1800 kcal per päivä. Paino laskee koko ajan."

        Toisinsanoen valehtelit aikaisemmin??

        Ei mitään uutta kohdallasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Syön kylläkin noin 1800 kcal per päivä. Paino laskee koko ajan."

        Toisinsanoen valehtelit aikaisemmin??

        Ei mitään uutta kohdallasi.

        Olen kyllä nutrannut noin 800 kcal per päivä mutta missä olen väittänyt syöväni 600 kcal per päivä. KNM on kyllä väittänyt niin ja laihtuneensa 40 kg vuodessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Olen kyllä nutrannut noin 800 kcal per päivä mutta missä olen väittänyt syöväni 600 kcal per päivä. KNM on kyllä väittänyt niin ja laihtuneensa 40 kg vuodessa.

        Olet vuosia notkunut palstalla ja varmaan laihtunut yli 500kg, Guru ja ihannepaino kuitenkin vieläkin hakusessa. Heikkilän jahtaamiseen käytät enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun. Tällaiseen toimintaan pystyy vain lääke- ja/tai elintarviketeollisuuden maksettu trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?"

        hoopovee

        Sinähän alat tulla epätoivoiseksi.

        Ravintosuosituksissa suositellaan läjäpäin sokeria, ja Diabetesliitto suosittelee samaa roskaa sinulle. No, tuloksenhan olet nänyt.

        Nyt voit mennä jatkamaan nälkäisenä sillä kertomallasi 600kcal nääntymisruokavaliolla. Jaksathan kuitenkin vielä juosta apteekissa.

        "Ravintosuosituksissa suositellaan läjäpäin sokeria..."

        Hiilihydraatit
        * Hiilihydraattien osuuden tulisi olla noin puolet kokonaisenergian saannista, ja niitä tulisi saada pääasiassa kuitupitoisista lähteistä (täysjyväviljavalmisteet, juurekset, vihannekset, hedelmät ja marjat).
        * Sokerin osuuden ei tulisi olla yli 10 % energiansaannista.
        * Huonossa glukoositasapainossa tai ylipainoisella on syytä käyttää suosituksessa mainittuja vähemmän sokeripitoisia elintarvikkeita. Myös muiden vähäkuituisten ja ravitsemuksellisesti vähäarvoisten hiilihydraattien, kuten valkoisen viljan, käytön rajoittaminen on hyödyksi (Käypä hoito Tyypin 2 Diabetes)

        Ei tuossa mitenkään läjäpäin sokeria suositella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saap ihmispoloisen ylensyömään?

        Siirry eläinrasva peräiseen ja runsaasti sitä. Antti kyllä on tuonut sen ahmatti vaivan syyt.

        Onko se eläimenperärasvan ylensyönminen sitten terveellistä? Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se eläimenperärasvan ylensyönminen sitten terveellistä? Ei ole.

        Mitä pahaa elukkarasva aiheuttaa?

        Jotain dokumenttia asiasta!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa elukkarasva aiheuttaa?

        Jotain dokumenttia asiasta!!!!

        Kyllä senkin ylensyöminen vähintäänkin lihottaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vuosia notkunut palstalla ja varmaan laihtunut yli 500kg, Guru ja ihannepaino kuitenkin vieläkin hakusessa. Heikkilän jahtaamiseen käytät enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun. Tällaiseen toimintaan pystyy vain lääke- ja/tai elintarviketeollisuuden maksettu trolli.

        "Olet vuosia notkunut palstalla ja varmaan laihtunut yli 500kg, Guru ja ihannepaino kuitenkin vieläkin hakusessa. Heikkilän jahtaamiseen käytät enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun. Tällaiseen toimintaan pystyy vain lääke- ja/tai elintarviketeollisuuden maksettu trolli."

        Alan kääntyä samalle kannalle. Nyt kun Hpv27 vielä ilmoitti että haluaisi laittaa ihmiset (" typerykset") hengiltä... Käyhän se toki suosittelemalla sairastuttavaa ruokavaliotakin ja kehottamalla kaljanjuontiin väittämällä että se on HYVÄKARPPAUSTA vaikka olut ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA kuulu hiilihydraattitietoiseen eikä mihinkää. hyväkarppausruokavalioon. Se on pahinta myrkkyä elimistölle mallaksen takia. Se on pahempi kuin glukoosi.

        Minustakin kannattaisi käyttää aikaa oman terveyden vaalimiseen eikä jonkun lääkärin mustamaalaamiseen. Ei se oma terveys siitä kohene vaan muuttamalla omia tapojaan. Myrkkyä kylvämällä ei saa ihmisiä käännytettyä toisia vastaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?

        "Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?"

        Suurin osa ravitsemussuosituksista perustuu sille että sokeristuvaa hiilihydraattia pitäisi syödä mahdollisimman paljon. Leipää, maitosokeria, fruktoosia, tärkkelystä, glukoosia. Kaikki niitä jotka pilaa ihmisen insuliiniherkkyyden ja aiheuttaa diabetestä ja pitää sitä yllä. Lisäksi tulee rasvamaksa, tulehdus ja kirroosi jos syö kuten sinä eli vedät kaljaa päivittäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?"

        Suurin osa ravitsemussuosituksista perustuu sille että sokeristuvaa hiilihydraattia pitäisi syödä mahdollisimman paljon. Leipää, maitosokeria, fruktoosia, tärkkelystä, glukoosia. Kaikki niitä jotka pilaa ihmisen insuliiniherkkyyden ja aiheuttaa diabetestä ja pitää sitä yllä. Lisäksi tulee rasvamaksa, tulehdus ja kirroosi jos syö kuten sinä eli vedät kaljaa päivittäin.

        Kannattaa tutustua insuliiniherkkyyteen hiukan luotettavammista lähteistä kuin Heikkilältä. Esimerkiksi Knuuti et al kirjoittaa tässä täysin päinvastoin kuin Heikkilä 'Insuliiniresistenssi, insuliini ja tyypin 2 diabetes'.

        Minua ihmetyttää sellaisten ihmisten, jotka eivät tiedä diabeteksessä yhtään mitään, antamat neuvot diabeetikoille. Asiantuntijoiden kirjoituksista ei välitetä vaan uskotaan puoskareita. Knuutikin toteaa artikkelissa että insuliiniresistenssiä aiheuttaa ylipaino ja liikkumattomuus. Myös tyydyttynyt rasva lisää sitä. Knuuti on lääketieteen tohtori, professori ja arvostettu tutkija. Hän kuuluu Highly Cited Researchers -listalle. Saanut useita palkintoja jne.. Otava taas sai Huuhaapalkinnon Heikkilän kirjan julkaisemisesta.

        On aika ymmärrettävää miksi Heikkilästä ei pidetä lääkäri piireissä kun hän levittää lääketieteen vastaisia usnomuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suositellaanko ravitsemussuosituksissa ylensyöntiä?"

        Suurin osa ravitsemussuosituksista perustuu sille että sokeristuvaa hiilihydraattia pitäisi syödä mahdollisimman paljon. Leipää, maitosokeria, fruktoosia, tärkkelystä, glukoosia. Kaikki niitä jotka pilaa ihmisen insuliiniherkkyyden ja aiheuttaa diabetestä ja pitää sitä yllä. Lisäksi tulee rasvamaksa, tulehdus ja kirroosi jos syö kuten sinä eli vedät kaljaa päivittäin.

        "Suurin osa ravitsemussuosituksista perustuu sille että..."

        Et siis ole lukenut ravitsemussuosituksia. Tuossa yksi tuoreimmista
        Syödään yhdessä - ruokasuositukset lapsiperheille 2019
        http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/137459/URN_ISBN_978-952-343-254-3.pdf?sequence=1&isAllowed=y


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kannattaa tutustua insuliiniherkkyyteen hiukan luotettavammista lähteistä kuin Heikkilältä. Esimerkiksi Knuuti et al kirjoittaa tässä täysin päinvastoin kuin Heikkilä 'Insuliiniresistenssi, insuliini ja tyypin 2 diabetes'.

        Minua ihmetyttää sellaisten ihmisten, jotka eivät tiedä diabeteksessä yhtään mitään, antamat neuvot diabeetikoille. Asiantuntijoiden kirjoituksista ei välitetä vaan uskotaan puoskareita. Knuutikin toteaa artikkelissa että insuliiniresistenssiä aiheuttaa ylipaino ja liikkumattomuus. Myös tyydyttynyt rasva lisää sitä. Knuuti on lääketieteen tohtori, professori ja arvostettu tutkija. Hän kuuluu Highly Cited Researchers -listalle. Saanut useita palkintoja jne.. Otava taas sai Huuhaapalkinnon Heikkilän kirjan julkaisemisesta.

        On aika ymmärrettävää miksi Heikkilästä ei pidetä lääkäri piireissä kun hän levittää lääketieteen vastaisia usnomuksia.

        Knuutin nimi on useissa artikkeleissa, jossa tungetaan leipää, perunaa tai rypsi/rapsiöljyjä, joten se siitä. Vai, että saanut useita palkintoja. Keneltä? Lääke-ja ruokateollisuudeta? Nyt tiedän mistä se pirullinen virnistys tulee, joka hänen naamassaan aina on.


    • Anonyymi

      Minusta hassu kysymys tuolla kirjoittajalla, siis että saako ravitsemusasiantuntija olla "ilkeä". Onhan kirjoittajakin ilkeä ja vielä valehteleekin. Hassua ettei ihmiset tarkkaile omaa käytöstään, vaan nyt tuntuu että ortopedi on muodostunut luvalliseksi kivityskohteeksi ja sitten älähdetään kun hän puolustautuu. Rakennetaan olkinukkeja ja sitten kivitetään niitä. Yritin lukea ortopedin blogista missä hän kehottaisi äänestämään tiettyä puoluetta mutta en löydä sellaista käskyä. En tosin ole missään klubissa joten en tiedä mitä siellä sitten keskustellaan. Kuulopuheisiin ei kannattaisi luottaa. Jokaisella on oikeus kannattaa mitä poliittista kantaa haluaa. En tajua miksei ortopedillä sellaista saisi olla.

      Nyt tuntuu että nämä räkyttävät koirat keksii mitä tahansa hulluja ja väittää ortopedin sanomiseksi. Hyvä vaan että ortopedi nostaa asioita esille ja kyseenalaistaa asiat vaikka on olisikin itse eri mieltä monesta asiasta. Saa ihmiset miettimistä.

      Miksei asiantuntija saa olla yhtä inhimillinen kuin muutkin? Pitäisikö olla pyhimys varsinkin kun joutuu jatkuvasti ivatuksi jossain mediassa?

      Ei kukaan ole velvollinen miellyttämään toisia ja sietämään mitä tahansa.

      Terv ketonoviisi.

      • 'Lääkkeetön elämä' oli sen verran pohjanoteeraus että Heikkilältä lähti viimeinenkin kunnioitus muiden lääkäreiden taholta.

        Heikkilä haukkuu kaikki muut karppausgurut ja lienee muutenkin ikävä ihminen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        'Lääkkeetön elämä' oli sen verran pohjanoteeraus että Heikkilältä lähti viimeinenkin kunnioitus muiden lääkäreiden taholta.

        Heikkilä haukkuu kaikki muut karppausgurut ja lienee muutenkin ikävä ihminen.

        Kuule, oletko sinä kuitenkaan ihan pätevä puhumaan muiden ihmisten saati antamaan lausuntoja lääkärien puolesta? Oletko itse joku ravitsemusasiantuntija muka?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        'Lääkkeetön elämä' oli sen verran pohjanoteeraus että Heikkilältä lähti viimeinenkin kunnioitus muiden lääkäreiden taholta.

        Heikkilä haukkuu kaikki muut karppausgurut ja lienee muutenkin ikävä ihminen.

        "ja lienee muutenkin ikävä ihminen."

        Monet terapiassa olleet lakkaavat yrittämästä miellyttää muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, oletko sinä kuitenkaan ihan pätevä puhumaan muiden ihmisten saati antamaan lausuntoja lääkärien puolesta? Oletko itse joku ravitsemusasiantuntija muka?

        Kyseisestä opuksesta ovat antaneet kommenttia myös muut. Esimerkiksi professori Knuuti eikä virheiden osoittamiseen tarvitse olla ravitsemustutkija vaan riittää että lukee Heikkilän lähteet ja toteaa ettei niissä sanota mitä Heikkilä väittää.

        Miksiköhän Heikkilä solvaa häntä arvosteluita eikä osoita heidän olevan väärässä? Johtuisikohan se siitä ettei hänen viitteensä sisällä mitä hän väittää? 'Tavoitteena lääkkeetön elämä'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ja lienee muutenkin ikävä ihminen."

        Monet terapiassa olleet lakkaavat yrittämästä miellyttää muita.

        Antti ei tainnut miellyttää muita ennen terapiaakaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyseisestä opuksesta ovat antaneet kommenttia myös muut. Esimerkiksi professori Knuuti eikä virheiden osoittamiseen tarvitse olla ravitsemustutkija vaan riittää että lukee Heikkilän lähteet ja toteaa ettei niissä sanota mitä Heikkilä väittää.

        Miksiköhän Heikkilä solvaa häntä arvosteluita eikä osoita heidän olevan väärässä? Johtuisikohan se siitä ettei hänen viitteensä sisällä mitä hän väittää? 'Tavoitteena lääkkeetön elämä'.

        Et silti voi alkaa puhumaan koko ammattikunnan puolesta, vaikka olisit itse lääkäri etkä ole sitäkään. Pelkkä tavallinen nettisolvaaja, se ei vaadi mitään. Tietääkseni suomalaisessa lääkäriseurassa on jäseniä noin 20 000 ja joku nettihuutelija kertoo tietävänsä näiden mielipiteen ja ajatukset. Ehkä antanet oikein virallisen lausunnon Lääkäriseuran nimissä?

        Luulisinpa että sinun kanssasi eri mieltä on tuhannet kiitolliset ihmiset jotka on saaneet avun solvaamaltasi lääkäriltä. Kuinka montaa henkilöä sinä olet elämässäsi auttanut, tai leikannut terveeksi ja toimintakykyiseksi??

        Luuletko että muita alas painamalla olet itse korkeammalla? Kun tutkii palstahistoriaa niin tuo kuulostaa jo pakkotoistolta. Kuuluuko diabetekseen aivojen vajaatoiminta? Vai kaljanvetäminen on jo vaikuttanut? Alkoholistithan juuttuu toistamaan oli kuuntelijoita tai ei, samaa teemaa samoilla hokemilla kaljatuoppinsa äärestä. Kuuluu riippuvuuskäytökseen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        'Lääkkeetön elämä' oli sen verran pohjanoteeraus että Heikkilältä lähti viimeinenkin kunnioitus muiden lääkäreiden taholta.

        Heikkilä haukkuu kaikki muut karppausgurut ja lienee muutenkin ikävä ihminen.

        "Heikkilä haukkuu kaikki muut karppausgurut ja lienee muutenkin ikävä ihminen."

        Mikä tekee siis Heikkilästä sinua huonomman? Guru tai edes minkään alan asiantuntija sinä et tosin ole mutta sitä vähemmän on kompetenssia arvostella ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Heikkilä haukkuu kaikki muut karppausgurut ja lienee muutenkin ikävä ihminen."

        Mikä tekee siis Heikkilästä sinua huonomman? Guru tai edes minkään alan asiantuntija sinä et tosin ole mutta sitä vähemmän on kompetenssia arvostella ketään.

        Heikkilällä on satamäärin virheitä kirjoissaan. Jotkut vielä uskovat niitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et silti voi alkaa puhumaan koko ammattikunnan puolesta, vaikka olisit itse lääkäri etkä ole sitäkään. Pelkkä tavallinen nettisolvaaja, se ei vaadi mitään. Tietääkseni suomalaisessa lääkäriseurassa on jäseniä noin 20 000 ja joku nettihuutelija kertoo tietävänsä näiden mielipiteen ja ajatukset. Ehkä antanet oikein virallisen lausunnon Lääkäriseuran nimissä?

        Luulisinpa että sinun kanssasi eri mieltä on tuhannet kiitolliset ihmiset jotka on saaneet avun solvaamaltasi lääkäriltä. Kuinka montaa henkilöä sinä olet elämässäsi auttanut, tai leikannut terveeksi ja toimintakykyiseksi??

        Luuletko että muita alas painamalla olet itse korkeammalla? Kun tutkii palstahistoriaa niin tuo kuulostaa jo pakkotoistolta. Kuuluuko diabetekseen aivojen vajaatoiminta? Vai kaljanvetäminen on jo vaikuttanut? Alkoholistithan juuttuu toistamaan oli kuuntelijoita tai ei, samaa teemaa samoilla hokemilla kaljatuoppinsa äärestä. Kuuluu riippuvuuskäytökseen.

        Heikkilän kirjoissa ei ole totuutta edes siteeksi. Jos joku syöpäpotilas kuolee Heikkilän neuvojen vuoksi niin onko Heikkilä mielestäsi vastuussa tapahtuneesta vai ei?

        Lääkkeetön elämä -kirjan jälkeen Heikkilää arvosteli lukuisa lääkäri. Moista ei ole Suomessa ennen tapahtunut. Heikkilän kirjoissa on todistetusti satamäärin virheitä eivätkä ne perustu tieteeseen.

        Tunnetko muuten tuhansia Heikkilän ohjeilla tervehtyneitä?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Heikkilällä on satamäärin virheitä kirjoissaan. Jotkut vielä uskovat niitä.

        "Heikkilällä on satamäärin virheitä kirjoissaan. Jotkut vielä uskovat niitä"

        Sinäkin virheellisesti väität että kaksi olutta päivässä on hyväkarppausta. 😂 Onneksi kukaan ei usko.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        'Lääkkeetön elämä' oli sen verran pohjanoteeraus että Heikkilältä lähti viimeinenkin kunnioitus muiden lääkäreiden taholta.

        Heikkilä haukkuu kaikki muut karppausgurut ja lienee muutenkin ikävä ihminen.

        Vai että "lienee muutenkin ikävä ihminen".

        Menikö hieman arvailun ja mustamaalaamisen puolelle. Ei tarvitse arvailla oletko itse ikävä ihminen vai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heikkilällä on satamäärin virheitä kirjoissaan. Jotkut vielä uskovat niitä"

        Sinäkin virheellisesti väität että kaksi olutta päivässä on hyväkarppausta. 😂 Onneksi kukaan ei usko.

        Eikös karppaaminen tarkoita hiilihydraattien vähentämistä? Mikään ei silti määrittele montako voileipää, perunaa tai olutta voi päivässä nauttia. Kunhan se vain on vähemmän kuin ennen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Heikkilän kirjoissa ei ole totuutta edes siteeksi. Jos joku syöpäpotilas kuolee Heikkilän neuvojen vuoksi niin onko Heikkilä mielestäsi vastuussa tapahtuneesta vai ei?

        Lääkkeetön elämä -kirjan jälkeen Heikkilää arvosteli lukuisa lääkäri. Moista ei ole Suomessa ennen tapahtunut. Heikkilän kirjoissa on todistetusti satamäärin virheitä eivätkä ne perustu tieteeseen.

        Tunnetko muuten tuhansia Heikkilän ohjeilla tervehtyneitä?

        Valitettavasti kirja on BookBeatin kaltaisissa palveluissa erittäin suosittu ja faniyleisö antaa tähtiä. Meidän tavisten parhaat terveystietolähteet suoltavat meille lähinnä paskatietoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti kirja on BookBeatin kaltaisissa palveluissa erittäin suosittu ja faniyleisö antaa tähtiä. Meidän tavisten parhaat terveystietolähteet suoltavat meille lähinnä paskatietoa.

        On aika paljon helpompaa myydä dieettiä , jonka mukaan A-luokan makkara on laihduttava terveystuote, kuin dieettiä, jonka mukaan makkara lihottaa ja aiheuttaa syöpää.


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        On silti parempia makkaroita ja huonompia Makkaroita. Minulla olisi tänään periaatteessa verimakkarapäivä mutta en viitsi kävellä kauppaan.

        Saavatkohan karppaajat syödä hk:n sinistä? Siinä on 6.5% hiilihydraattia.

        Määrittele ”parempi” ja ”huonompi” makkara.

        Makkaroissa pitää ilmoittaa lihapitoisuus prosentteina, ja verimakkaroissa se voi olla pieni, mutta pieni lihapitoisuus ei välttämättä ole paha asia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        On silti parempia makkaroita ja huonompia Makkaroita. Minulla olisi tänään periaatteessa verimakkarapäivä mutta en viitsi kävellä kauppaan.

        Saavatkohan karppaajat syödä hk:n sinistä? Siinä on 6.5% hiilihydraattia.

        Tässä hvp:lle Me naiset -lehden ruokasanastovisa. Kuinka hyvin tunnet ruokasanaston?

        https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007962161.html

        ”Ruokamaailma vilisee monia erikoisia, hieman vaikeitakin sanoja. Kuinka hyvin tiedät niiden merkityksen?

        Testimme paljastaa, oletko tavallinen kotikokki, ruokahifistelijä vai kenties gourmet-tason ruuanlaittaja!”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele ”parempi” ja ”huonompi” makkara.

        Makkaroissa pitää ilmoittaa lihapitoisuus prosentteina, ja verimakkaroissa se voi olla pieni, mutta pieni lihapitoisuus ei välttämättä ole paha asia.

        Esimerkiksi Pirkka grillimakkara kuuluu huonompiin makkaroihin. Itse vierastan koneellisesti erotettua lihaa makkaroissa.

        Lihapitoisuuden pitää olla sopiva. Esimerkiksi liian lihainen grillimakkara vuotaa rasvaa ja sopii paremmin paistettavaksi pannulla. Liika jauho ja vesi taas vie maun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hvp:lle Me naiset -lehden ruokasanastovisa. Kuinka hyvin tunnet ruokasanaston?

        https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007962161.html

        ”Ruokamaailma vilisee monia erikoisia, hieman vaikeitakin sanoja. Kuinka hyvin tiedät niiden merkityksen?

        Testimme paljastaa, oletko tavallinen kotikokki, ruokahifistelijä vai kenties gourmet-tason ruuanlaittaja!”

        14/15.

        Testissä on kyllä vika kun gnocci on laitettu pastaksi ja tuossa olisi pitänyt valita enchilada.

        Gnocceja tekisi kyllä mieli.


    • Anonyymi

      Olen kuunnellut työpaikan tyhy-päivänä Mustajoen laihdutusluennon joskus 1990-luvulla. Muistiin jäi lähinnä hänen tarinansa anopistaan, joka on säilyttänyt painonsa samana käymällä joka aamu vaakalla. En ole tätäkään neuvoa noudattanut.
      Heikkilän neuvoja olen sen sijaan noudattanut ja sain aikoinaan painon putoamaan 15 kiloa. Pääsin sopivasti normaalipainon ylärajalle, jossa paino on siitä lähtien keikkunut (hieman ylöspäin).

    • Anonyymi

      Heikkilä on ollut oikeassa teveysasioissa.

      Riittään kun katsoo kansaa marketin kassalla. Siinä se Puskan , Fågelholmin, Mustajoen jengi lappaa sipsejä ja limsaa, ynnä leipää ja pastaa kasseihinsa. Eiole prediabetesta, ei ole.
      Hävetkää.

      • Anonyymi

        Ani harva noudattaa Fogelholmin ym. ohjeita. Makkara maistuu enemmän, ja vaikka haluaisikin, ruokavalion pysyvä muuttaminen on vaikeaa. Ketodieetti voi toimiakin laihdutusdieettinä, koska ruokalajivalikoima supistuu rajusti. Suomessa ketodieetti toteutetaan virheellisesti.


      • Anonyymi

        Noista kassalla kyseisiä ruokatarvikkeita kassiinsa latovista kukaan ei ole ikinän kuulutkaan noista herroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ani harva noudattaa Fogelholmin ym. ohjeita. Makkara maistuu enemmän, ja vaikka haluaisikin, ruokavalion pysyvä muuttaminen on vaikeaa. Ketodieetti voi toimiakin laihdutusdieettinä, koska ruokalajivalikoima supistuu rajusti. Suomessa ketodieetti toteutetaan virheellisesti.

        Miten niin virheellisesti?


      • Anonyymi

        Ja elää tilastojen valossa pidempään. MIkä vika Heikkilän ohjeessa on, kun se aiheuttaa kuolemia?


      • Anonyymi

        Vai oikein toteutettuun? Kuulostaa siltä, että VHH on kuin pallokala. Kokematon käyttäjä tappaa itsensä.


    • Anonyymi

      Espoolainen diplomi-insinöörimies elää todennäköisesti 12 vuotta pidempään kuin pienituloinen mies Kajaanissa.

      Antti Heikkilä on erityisen suosittu Kainuussa ja siellä ihmiset kuolevat. Onko sillä yhteyttä?

      • Anonyymi

        Tiedoksesi, että Heikkilä ei ole mitenkään erityisen suosittu Kainuussa.


    • Anonyymi

      Nämä Heikkilän panettelut ja jutun puutteessa vanhojen ketjujen elvyttäminen kielii kai turvallisuuden kaipuusta jota ihmisten panettelu tuo huono-osaisen ihmisen elämään. Heikkilä antaa näemmä sitäkin joillekin. Pelastaja hän siis monella tapaa. 🙂🙂🙂

      • Anonyymi

        Tulkitset väärin. Tyhmien ihmisten mollaamisesta saa nautintoa.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe