Koskettaako köyhyys sinua?

Anonyymi

21

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koskettaa siinä mielessä että haluan avustaa.
      En minkään järjestön kautta vaan suoraan kohteelle jonka tiedän tarvitsevan.
      Menee varmasti oikeaan osoitteeseen.

• Tulihan sitä nuorena koettua tuokin, että pulaa oli jopa ruoasta..

• Valkoisena autoilevana heteromiehenä köyhyys ei kuulu minun elämääni. Tulot maksetaan täysinä euroina eikä 80 senttinä ja menot on pieniä, koska etuoikeutettuna minulta ei mitään puutu.

• Naiset saa sen 80 senttiä, joten on ihan oikein että vaativat miehen, jolta löytyy ne loput 20...

Eehehee.. 🙄

• Wwuwuw kirjoitti:

Naiset saa sen 80 senttiä, joten on ihan oikein että vaativat miehen, jolta löytyy ne loput 20...

Eehehee.. 🙄

Jokaiselle tarpeen mukaan. Jos se on 20 senttiä, niin sitte on.

• scrg kirjoitti:

Jokaiselle tarpeen mukaan. Jos se on 20 senttiä, niin sitte on.

Ai kauhia, jos se euro onkin 95 senttiä..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ai kauhia, jos se euro onkin 95 senttiä..

Niinhän ne sanoo, ettei se mitta, vaan miten sitä käyttää.

Kyllä naisten kannattaa yrittää saada eurokseen ihan se 100 senttiä.

• Minä tänään lupasin kaverille, että hänen ei tarvitse heti maksaa takaisin puuttuvaa 45 euroa, jonka hän on vielä minulle velkaa. Puhelimessa kului kaverin äänen lisäksi noin kaksivuotiaan höpinät. Valitettavasti tämä kaverini perheineen elää jonkinlaisessa köyhyydessä, jonka synnytti korona. Kaverini irtisanottiin koronakriisin takia joskus maaliskuussa. Sen jälkeen hän on monta kertaa lainannut rahaa minulta.

Säälin hänenlaisiaan köyhiä, joilla on välillä tiukkaa ja lapsia, joiden suuhun pitäisi saada jostain ruokaa.

• Anonyymi

Omilla rahoilla tullaan toimeen, kummasti! Suomessa ei pitäisi olla yhtään köyhää?😷😷😷

• Anonyymi

No jaa, toimeen tulen just ja just. Saishan tuota vähän enemmänkin olla ettei tarttis joka senttiä venyttää ja miettiä mihin on varaa ja mihin ei.
      Ruuatkin jää sellaiseksi halvaksi perusmössöksi, ei oo varaa herkutella.
      Vaatteilla en koreile, mutta alastikaan en kulje.
      Halvemman vuokran maksaisin jos halvemman kämpän saisin.

Olishan sitä aika paljonkin juttuja jotka olisivat paremmin jos olisi varaa.
      Mutta huonomminkin voisi mennä....( onneks vielä pärjäilen )

• Anonyymi

Ei Suomessa ole köyhiä. Sossusta saa rahaa.

• Anonyymi

Minun rahaa!

• Anonyymi

Tuet pois työttömiltä niin alkaa työ maistua ilman että tarvitsee maksaa ay-liikkeen vaatimaa sikapalkkaa

• Anonyymi

Ei paljon kosketa. Naiset varmaan kuvittelevat pakkeja antaessaan että nyt se reppana kömpii koloonsa kuolemaan mutta väärässä ovat. Ostan hyvän viskin ja lähden mökille. Yksinäisyyttä ykkösluokassa.

• Anonyymi

Sehän on ihan suunnittelu kysymys miten rahansa käyttää. Turhan krääsän ostaminen kuluttaa rahat hetkessä ja sitten köyhät ihmettelee miksei ole ruokarahaa. Itselläni on aina ruokaa ollut kaapissa vaikka olen pieni tuloinen. Kannatta miettiä kannattaako ostaa se jokaviikkoinen seiskalehti joka maksaa 7 euroa varmaan tai joku muu roskalehti jonka lukee kerran ja sitten se menee roskikseen.

Ei siis mitään hyötyä vaan rahan heittämistä roskiin, En ole ostanut lehtiä 15 vuoteen. Tarviiko lapsi nyt sen lelu auton tai leekoja jolla se leikkii kerran ja sitte leekot lojuu kaapissa vuosia.

• Anonyymi

Joo, yllättävän vähällä tulee toimeen. Eikä tarvitse edes kärsiä. Jopa mitättömistä tuloista voi saada säästöön, ja säästörahoilla voi sitten joskus ostaa jotain "luksusta".

• Anonyymi

Jotkut vetää röökiä jo 40 eurolla viikossa, sitten hakevat ruokaa leipäjonosta. Vähän niinku kannattaa miettiä mihin rahat käyttää, suunnittelulla säästää paljon.Itellä 1400 euron tulot, siitä menee 600 euroa vuokraan ja laskuihin. Olin vuosia myös työtön mutta aina oli ruokaa kaapissa.

• Kuinkas paljon olikaan niitä, joilla on maksuhäiriöitä? Jos on velkaa, joutuu työttömäksi, niin aika pieniin tuloihin voi joutua. Etenkin jos vielä on huollettavia..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Kuinkas paljon olikaan niitä, joilla on maksuhäiriöitä? Jos on velkaa, joutuu työttömäksi, niin aika pieniin tuloihin voi joutua. Etenkin jos vielä on huollettavia..

Mitäpä ne maksuhäiriöt työttömälle merkitsevät, eipä vouti korvauksista mitään vie, paitsi veronpalautukset.

• Anonyymi

Ennenvanhaan muija sai minulta 15 centtiä :)

• Anonyymi

Mielenköyhyys tekee köyhäksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      466
      3664
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2726
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      2114
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      443
      1988
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1344
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1251
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1108
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      1025
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1008
    10. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    Aihe