Pattayan tyttöjen ajatusten kulku

Anonyymi

Oletko huomannut eroja tässä, että miten eri kulttuuritaustoista peräisin olevat tytöt ajattelevat?

Olen itse muutamankin kerran turhtunut siitä, että vaikka kuinka selvällä suomen kielellä tai englannin kielellä esitän kysymyksen - niin thaimaalainen ei vastaa varsinaiseen kysymykseen. Vastauksessaan pelkästään sanat kyllä ja ei harmittavan usein ikään kuin vaihtavat paikkaansa.

Elikkäs toivoisin - jos mahdollista - asiallista keskustelua tähän aloitukseeni lähinnä tästä esittämästäni aiheesta.

Kiitos.

19

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet selvällä suomenkielellä kysellyt thaimaassa, grattis.

      • Anonyymi

        Kiitos


    • Anonyymi

      Jos joskus olet oikeasti puhunut thain kanssa, tiedät että yleisin vastaus on khaa
      Siihen on kohteliasta vastata. Phom mii saam khaa.

      Olen joskus opettanut suominaiselle thain pikakurssin. Kolme kertaa vastaat khaa, neljännen kerran vastaat taataataa. Sitten taas alusta.

      Kun taas suomen pika kurssi. Vastaa 3 kertaa *No niin* ja 4 kerran *niin no joo.*

      • Anonyymi

        Joo... ja usko tai älä, niin olen joskus oikeasti puhunut thain kanssa.

        Osaan auttavasti puhua myös thaita.

        Khaa sanan voi joku esim. Chiang Maissa korvata sanalla tsau.

        Olettaisin kuitenkin, että oletetun miespuhujan -sen kolmannenkin kerran - suustaan khaata tai tsauta päästely voi aiheuttaa tietynlaista hämmästystä thaimaalaisten kuulijoidensa korvien välissä vaikka leveästi hymyisivätkin.

        En ehkä ymmärtänyt viestiäsi oikein, mutta...

        Kiitos


      • Anonyymi

        Phom mii saam khaa???

        Phom ilmaisee, että sanoja on mies mutta khaa taas viittaa naiseen.
        Phom mii saam? Minulla on kolme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Phom mii saam khaa???

        Phom ilmaisee, että sanoja on mies mutta khaa taas viittaa naiseen.
        Phom mii saam? Minulla on kolme?

        jalka = khaa ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jalka = khaa ;)

        Amalia men maak maaak!!!


    • Anonyymi

      Mitäs hermofrodiitit sanovat ?

      Amalian yleisin kommentti on että #KILJUA# PERKELE !

      • Anonyymi

        Amalia moniongelmallinen ollen?
        Peeniskateus.
        Turo's Hevi Gee.
        Tästä juutuupissa lauleloo.
        Senseistä laulu ollen?


    • Anonyymi

      Hieman omalaatinen avaus, olisiko mahdollista että valitsemasi vosu ei vaan osaa kumpaakaan kieltä suomea tai savoa, eikun englantia, ja siksi vastailee mitä sylki suuhun tuo, avaajalle voisi rehellisyyden nimissä esittää kysymys, mistä kuvittelit että osaamattomuus johtuu pelkästään kultuuritaustasta, kun kysymyksesi on aika sopiva kuvaan joka minulle on muodostunut sinusta kun huomioidaan palstavaikuttamisesi.

      • Anonyymi

        Võsu on pienkauppala Lääne-Virumaalla Virossa. Vuodesta 2017 Võsu on kuulunut Haljalan kuntaan ja toiminut kunnan hallinnollisena keskuksena. Sinne vaan Amalia, jos saat Niuvan oven auki !


      • Anonyymi

        Kiitos kommentistasi. Pahoittelen jos avaukseni oli mielestäsi omalaatinen.

        Vosuni osaa suomea ja englantia. Näiden lisäksi erästä kolmatta kieltä, mikä - valitettavasti - on käytännössä käytön puutteessa alkanut hieman ruostumaan. Tavallaan vastaavasti oma thai kieleni menee solmuun kun tooneja ja analyytisyyttä koetan tavoitella.

        Avaukseni tarkoitus oli kuitenkin keskustella yleensä tästä "väärinymmärtämisen ilmiöstä" minkä monet kommentoijat kiitettävästi ovat oivaltaneet. Tarkennan vielä: tarkoitukseni ei ollut keskustella minun tai vosuni osaamisesta / osaamattomuudesta.

        En kai kirjoittanut, että osaamattomuus johtuu pelkästään kulttuuri taustasta, vai kirjoitinko?


    • Anonyymi

      Thai sanoo melkein kaikkiin kysymyksiin "kyllä" tai "en tiedä/muista". Ole siinä sitten passintarkastaja lentoasemalla, kun kysyt oleskeluluvan omaavalta thailta osoitetta, missä asuu Suomessa ja vastaus on aina edellä kuvatun kaltainen.

      • Anonyymi

        Thaikku vastaa lähes kaikkeen "kyllä" lentokenttä on harvinaisempi tilanne, kun ei oikein osaa muuta, kun kysyt missä on lähin vessa vastaus on "yes", harvoin toteavat mitään muuta... on hyvin harvinaista että thaikku sanoo en tiedä, kun siinä menettää kasvonsa, kun kysytään missä on vaikkapa posti, näyttää suuntaa jolla ei välttämättä mitään tekemistä postiin kanssa, tai no toisaalta jos tarpeeksi menee sinne suuntaa kyllä sieltä posti tulee ennemmin tai myöhemmin vastaan.


    • Anonyymi

      kovin on harvennut Vösyn Vosujen määrä, ovat suomessa ammatissaan

    • Anonyymi

      Taitaa olla rasistista nykyään stereotypioida kuika tietyn kulttuuritaustan omaavat ajattelevat

      • Anonyymi

        Täällä on monialan asiantuntija Hin Lek Faista, Kapteeni Hydro-numba, joka tietää viisumi ja vakuutusasiat, hänellä on sisäpiirin koronatietoa ja poliisipäälliköt kertoo hälle mikä on Pattayan tilanne, hän tietää maanviljelys-asiat, kanojen hinnoittelut, käärmeet, naisasiat, aviolittoasiat, sukupuolielämän koukerot, satokauden avajaiset, hallitsee paateroiden käytön, tietää kulta ja valuutta-asiat, moottoripyöräilyn koulutusasiat liivijengiin kuuluen, hän tuntee thaimaalaisten ajatukset ja saa naisilta ilmaiseksi hyvän ulkonäkönsä vuoksi, naiset rakastaa häntä ilman rahaa ankarasti, tuntee kaikki merkkimiehet ja Hollywood tähdet, omaa salaperäistä sisäpiiritietoa ilmastosta, saasteista ja säistä, tietää nekin asiat mitä kukaan muu ei tiedä ja vastustaa wikipedian ja googlen käyttöä, koska aito tieto tulee haastattelemalla thaimaalaisia joita hän kutsuu kehitysmaalaisiksi ja huonosti koulutetuiksi, eikä osaa sanaakaan kieltään. Se on hänen ja thaimaalaisten salaisuus, miten hän heidän kanssa kommunikoi. Joku epäili että örähtelemällä.
        Hänellä on vaimo, kokki, tuholaisfirma, kukkatarha henkilökuntineen, jälleenmyyjiä turistirihkamalle, kolme yritystä, mahtava sotilasura, lentokapteenin arvonimi, sopimus Nasan kanssa, massiivinen osakesalkku ja todella hyvä kunto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on monialan asiantuntija Hin Lek Faista, Kapteeni Hydro-numba, joka tietää viisumi ja vakuutusasiat, hänellä on sisäpiirin koronatietoa ja poliisipäälliköt kertoo hälle mikä on Pattayan tilanne, hän tietää maanviljelys-asiat, kanojen hinnoittelut, käärmeet, naisasiat, aviolittoasiat, sukupuolielämän koukerot, satokauden avajaiset, hallitsee paateroiden käytön, tietää kulta ja valuutta-asiat, moottoripyöräilyn koulutusasiat liivijengiin kuuluen, hän tuntee thaimaalaisten ajatukset ja saa naisilta ilmaiseksi hyvän ulkonäkönsä vuoksi, naiset rakastaa häntä ilman rahaa ankarasti, tuntee kaikki merkkimiehet ja Hollywood tähdet, omaa salaperäistä sisäpiiritietoa ilmastosta, saasteista ja säistä, tietää nekin asiat mitä kukaan muu ei tiedä ja vastustaa wikipedian ja googlen käyttöä, koska aito tieto tulee haastattelemalla thaimaalaisia joita hän kutsuu kehitysmaalaisiksi ja huonosti koulutetuiksi, eikä osaa sanaakaan kieltään. Se on hänen ja thaimaalaisten salaisuus, miten hän heidän kanssa kommunikoi. Joku epäili että örähtelemällä.
        Hänellä on vaimo, kokki, tuholaisfirma, kukkatarha henkilökuntineen, jälleenmyyjiä turistirihkamalle, kolme yritystä, mahtava sotilasura, lentokapteenin arvonimi, sopimus Nasan kanssa, massiivinen osakesalkku ja todella hyvä kunto.

        Resupetteri kerran jörnin yhtä Paltamon tyttöä niin kovaa että sen kassit vaan läiskähteli hanuriani vasten... täysin ilmaiseksi tai oikeastaan jäin voiton puolelle sillä se heitti kiisselit selkääni ja pyyhki sen kellohameeni helmaan..


      • Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

        Resupetteri kerran jörnin yhtä Paltamon tyttöä niin kovaa että sen kassit vaan läiskähteli hanuriani vasten... täysin ilmaiseksi tai oikeastaan jäin voiton puolelle sillä se heitti kiisselit selkääni ja pyyhki sen kellohameeni helmaan..

        Tuo on juurikin sitä rakkautta mitä kaikki haluaa ja kaipaa, mutta harvat saa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe