Läheisen kuolema

Anonyymi

Hei! Olen nyt 12 vuotias tyttö. Kun olin noin kolmen vanha serkkuni ajoi moottoripyöräonnettomuuden ja kuoli. En miettinyt sitä ikinä oikein niin paljon. Oli se sydäntäraastavaa mutta nykyään jotenkin se on kuin veitsi. Se sattuu niin paljon ajatella sitä. Setäni on surrut poikaansa tähän päivään asti ja voin nähdä kuinka hän vanhenee ja heikkenee silmissä. Se tuli niin yllättäen. Nykyään mietin miten setäni selviää siitä. Suren sitä todella paljon miltei joka päivä. Nyt sedälläni on keuhkoveritulppa ja isänikin on sairas. Pelkään että menetän molemmat. En halua enää menettää ketään. En tiedä miksi vain yhtäkkiä aloin surra häntä. Serkullani oli syntymässä toinen lapsi mutta hän ei koskaan kerinnyt nähdä häntä. Voiko joku yrittää sanoa jotain keinoa, millä voisin saada ikävän pois ja ehdottaa sitä sedälleni❤️

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minullakin isoisä oli henkilö jota en oppinut tuntemaan, samasta syystä.

Suremista ei oikein voi lopettaa mitenkään helposti. Aina voi ajatella että
      - meillä jokaisella on aikamme täällä. Onnettomuuksia tapahtuu, ihmiset sairastavat
      - jotkut ihmiset muuttavat eri paikkakunnalle pysyvästi, eli poistuvat elämästämme elävinä, eivät kuoleman kautta.

Minulla on myös pikkuserkkuja n. 10 kilometrin päässä joita en ole koskaan tavannut. Joskus olettamus siitä miten mukavaa meillä olisi ollutkaan yhdessä, niin ei se käytännössä olisi toteutunut. Jossittelukin on eräänlaista haaveilua, ne ovat odotuksia jotka kohdistuvat henkilöihin joita ei enää ole, tai eivät ole saatavilla.

Elämä johon voi vaikuttaa on ystävät ja olemassaolevat sukulaiset. Hautakivet eivät vastaa, ystävät vastaavat. Vaikka ystävyyskin voi loppua tai kadota ajan myötä. Ystävät jotka minulla joskus oli, niin he valitsivat ajan myötä kulkea nykyisyyden siten että minä en ole heidän seuranaan. Tässä esimerkissäni kukaan ei kuollut, mutta lopputulos on lopulta sama - menetin itselleni tärkeitä ihmissuhteita ilman että uusia olisi tullut tilalle, eli elämä olisi jatkunut uusien, mutta yhtä tärkeiden ystävien kanssa.

Menetys on surullinen tapahtuma joka jättää jälkensä. Kävin itsekin jokin aika sitten hautausmaalla juttelemassa kiville, vaikka viimeisimmän tapaaminen (poismeno) oli 15 vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe