Pettäminen parisuhteen alussa

Anonyymi

Sain juuri tietää, että kun olimme seurustelleet mieheni kanssa 1,5kk, hän oli pettänyt minua työreissullaan vanhan panonsa kanssa. Ollaan nyt oltu yhdessä 1,5vuotta ja avoliitossa 6kk. Pettämisen syyksi hän kertoi ettei ollut ihan täysin sitoutunut muhun vielä niin varhaisessa vaiheessa eikä tiennyt että tuleeko meistä mitään. Tavallaan ymmärrän, mutta se ei silti oikeuta pettämistä. Hän piti vielä yhteyttä tähän naiseen ja kysyi missä hän menee kun olimme olleet yhdessä 8kk. Elimme ensimmäisen vuoden etäsuhteessa ja näimme n. Kahden kuukauden välein. Kaipaisin vertaistukea niiltä joille on käynyt samalla tavoin, että suhteen alussa on petetty ja vasta paljon myöhemmin asia selvinnyt, oletteko päässeet rakentamaan hyvää parisuhdetta enää tällaisesta katastrofista? Tällä hetkellä ei olla vielä tehty mitään isompaa päätöstä parisuhteen jatkosta vaan katsotaan päivä kerrallaan. Mies vakuuttaa että muuta pettämistä ei ole ollut eikä tule olemaan, mutta silti ahdistaa. Hän haluaisi jatkaa parisuhdetta ja itsekin tavallaan haluaisin, sillä tunteet ovat kasvaneet niin suuriksi ja ollaan yhteinen elämä suunniteltu. Inhottaa vain että itse olen ollut todella sitoutunut heti parisuhteen alusta ja nyt sain tän pettämisen selville. Jos olisin heti suhteen alussa saanut selville pettämisen, suhde olisi jäänyt siihen sillä tunteet eivät olleet vielä niin suuria.

1

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedät jo vastauksen, koska kysyt.
      Jos voisit luottaa, et kysyisi.
      säästä itsesi.
      Toinen pelaa tunteillasi hamaan loppuun saakka.
      Itse olin 30v naimisissa naisen kanssa joka ei ollut luottamukseni arvoinen.
      Se repii riekaleiksi kaiken.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe