Olen jo pidemmänaikaa tuntenut itseni ulkopuoliseksi kaverisuhteissani. Minulla ei koskaan ole ollut paljon kavereita, mutta nykyään nämä vähäisetkin suhteet tuntuvat jollain tavalla.. feikeiltä? Näin ei ole aina ollut. Nämä harvat suhteeni ovat kuitenkin hyvin pitkiä lapsuudesta asti.
Yksi ongelmistani on se, että tunnen, että minua ei kunnioiteta. Pari kaveriani ovat sellaisia, että puhuvat koko ajan ja puhuvat päälleni ihan kokajan, enkä juuri saa suun vuoroa. Minua kuunnellaan vain silloin, kun minulta kysytään jotain.. jossain vaiheessa tajusin, että en enää edes halua puhua asioistani heille ja jopa vältän sitä. Tajusin myös, että jostain syystä olen kadottanut luottamukseni heihin. Nämä kuviot ovat olleet jo pitkään suhteissamme.
Toinen näistä pälättjistä lesoilee elämällään jatkuvasti ja toinen hakee huomiota kaikin mahdollisin tavoin.. jopa kumppaniltani ja siinä alkaa oma rajani paukkua. Tuntuu kuin olisin näiden kavereideni keskuudessa kynnysmatto. He eivät kai halua minulle pahaa, mutta ei myöskään tunnu kunnioittavan minua? Miksi nämä kaverit käyttäytyvät näin? Tiedän, että tangoon tarvitaan aina kaksi. Miten minun pitäisi muuttua, että saisin enemmän kunnioitusta ja arvostusta? Tämä epäkunnioitus näkyy joskus myös muissakin suhteissa. Mistä se johtuu, jos joku ei kunnioita ..ja millaista ihmistä kunnioitetaan?
Minua ei kunnioiteta? Miten saada kunnioitusta ja uusia kavereita?
5
446
Vastaukset
Joskus pitää asettaa rajat, jos ei toisella ole normaalit käytöstavat hallussa. Siitä voi joku pahoittaa hetkeksi mielensä, mutta jos he ovat ystäviäsi, etkä ole heille pelkkä korvike paremman puutteessa, niin pienen luimistelun jälkeen asian tulisi korjaantua. Ei toista pidä lähteä haukkumaan, mutta aina voi kysyä "mikset malta kuunnella loppuun? tai "huomaatko että puhut aika usein päälle?".
Jokainen meistä on joku, joten kaikissa ihmissuhteissa jokaisella on jotakin (toisilla vähemmän, toisilla enemmän) menetettävää.
https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/ajankohtaista/kirjoja-parisuhteesta-terveydest/?x217820=3342745- Anonyymi
Tutulta kuulostaa. Olen tainnut sieltä pahimmasta suosta jo nousta, mutta työtä kyllä piisaa.
- Anonyymi
Miestä kunnioitetaan kun hänellä on Isot Munat ja rutkasti rahaa. Saunassa isomunainen mies istuu ylä lauteilla, kertoo härskeimmät vitsit ja heittää kuumimmat löylylyt, ja kusee pienimunaisten miesten päälle
- Anonyymi
elämä vesimiehessä tahtoo uutta kokemusta, eikä takerru vanhaan
oisko siinä vastaus osittain
toiseksi olet liian paljon kotonasi ja neljän seinän sisällä oleminen karkoittaa ystävyys suhteita
varsinkin jos on työtön
yhteisössä hyödyllisessä ja pakonomaisessa suhteessa niitä kavereita tulee lisää
kodittomana saa paljon uusia tuttuja ja yhteensä kun niitä on sika paljon, niiden lukumäärä on saman vertainen kuin yksi todella hyvä ystävä
ovien lukot ovat syy yksinäisyyteen, että jos tahtoo jättää oven raolleen
ajassa on vaikea löytää kavereita ja usein jo löydetyt eivät ole riittäviä ja on työn tulosta löytää niitä aitoja, pitää etsiä paljon
hyvä on olemassa, mutta ne ovat piilossa
luovu elintavoistasi ja lähde ulos, jossa ole tosi pitkiä aikoja, koska kotona ei ole ketään ystäviä ollut koskaan- Anonyymi
ajassa eivät edes ystävät ole aitoja, koska ongelma on sellaista laatua, että jopa oma perhe muuttuu vieraaksi
ongelma kyllä on pitää ystävyyssuhteita
oppia pitäisi nauttia elämästään yksin aivan
saada nautintoa itsestään, luonnosta, hiljaisuudesta, rauhasta
kaupungissa kun ympärillä on paljon ihmisiä koko ajan, niin kysyy, että tarvitseeko niitä ystäviä itselleen?
toisaalta pitkä vuosiaika takanapäin jossa on ollut ystäviä on arvokas omaisuus kyllä
ystävät muuttuvat ajan saatossa erilaiseksi ja heitä pitää löytää joka tapauksessa uudelleen joka kertaa, että ehkä tavata useammin kuin harvoin
harvoin kun tapaa, niin voi viilentää suhteen joten tapaisi useammin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5477056Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3252648Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872025- 1271236
- 311183
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41138- 87998
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel101975Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h62944- 41820