Mitä mieltä olette, jos masennuslääke ei tunnu auttavan kuukaudessa, kannattaako jatkaa? Tai jos tuntuu vähän auttavan, niin tuleeko vastetta enemmän, jos jatkaa käyttöä?
Auttaako masennuslääke
20
369
Vastaukset
- Anonyymi
Jotkut kokevat masennuslääkkeet hyödyllisiksi jotkut haitalliksi, kannattaa ainakin tutustua haittoihin ja varautua siihen että lääkkeiden mahdollinen lopetus voi olla vaikeaa.
https://madinfinland.org/masentuneesta-laakeriippuvaiseksi/ - Anonyymi
Kuukausi ei riitä mihinkään. Tuttuni ovat syöneet lääkkeitä noin vuoden ennenkuin tulivat ennalleen. Tarkkaile tilannetta. Jos lääke ei auta tai tulee liian pahoja sivuvaikutuksia, pyydä että lekuri kokeilee toista lääkettä.
- Anonyymi
Eli masennus paranee ajan kanssa ja lääkkeistä ei ilmeisesti sitten ole mitään apua, jos vuosi menee tehon odottamiseen, sanotaan, että vaikutus pitäisi tuntua 3-6 viikossa, ehkä se onkin ihmisen oma parenemisprosessi mikä alkaa siinä ajassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli masennus paranee ajan kanssa ja lääkkeistä ei ilmeisesti sitten ole mitään apua, jos vuosi menee tehon odottamiseen, sanotaan, että vaikutus pitäisi tuntua 3-6 viikossa, ehkä se onkin ihmisen oma parenemisprosessi mikä alkaa siinä ajassa.
Kertokaa, jos olette saanut apua masennuslääkkeestä ja missä ajassa?
- Anonyymi
Mulla kokeiltiin 20 vuotta sitten masennuslääkkeitä ja mä luotin niihin kun otin työpaikan vastaan .Sitten mä huomasin ettei masennus lähtenyt ja syy oli siinä ettei ne lääkeet poistaneet niitä syitä jotka masennuksen aiheutti.
- Anonyymi
Masennuslääkkeet eivät ole täsmälääkkeitä masennukseen ja ne eivät korjaa mitään vikaa tai puutosta.Käytännällisesti katsoen kyse on huumeista ja on yksilöllistä pitääkö niiden vaikutuksesta.
https://www.rapport.fi/journalistit/jani-kaaro/miten-masennuksesta-leivottiin-kaikkien-aikojen-bisnes
Tarina on kaikille tuttu: masennus johtuu kemiallisesta epätasapainosta aivoissa. Mielialalääkkeet auttavat, koska ne korjaavat tasapainon aivokemiassa. Viesti, jota amerikkalaisessa mediassa alettiin 1980-luvun alussa rummuttaa, oli suoraviivainen. Suomeen tarina saapui kymmenen vuotta myöhemmin. Mielenkiintoista on, että tieteellisessä kirjallisuudessa tarinalle ei koskaan ollut hyviä perusteita. Tarinan taustalla olivat suuret intressit, eikä ainoastaan lääketeollisuudella, sanovat professori Lisa Cosgrove ja tietokirjailija Robert Whitaker.- Anonyymi
Miten masennuksen kanssa pärjää, jos lääkkeetkään ei auta ja terapiaa ei saa eikä jaksaisikaan, miten selviää arkirutiineista, jos paraneminenkin voi kestää vuoden tai kaksi. Masennukse syykin on epäselvä, että mistä johtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten masennuksen kanssa pärjää, jos lääkkeetkään ei auta ja terapiaa ei saa eikä jaksaisikaan, miten selviää arkirutiineista, jos paraneminenkin voi kestää vuoden tai kaksi. Masennukse syykin on epäselvä, että mistä johtuu.
Depressiot ovat normaalia elämän kulkua, joten ei auta muuta kuin potea ja kärsiä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen syönyt viisi viikkoa Supriumia, 3 vk annoksella 100 mg, annosta voi nostaa 200 mg, mutta en aio enää nostaa, vaikutusta en vielä huomaa, ajattelin lopettaa lääkkeen, koska olo on vaan paska, aina vaan makaisi, kun ei kiinnosta mikään, silti on pakko tehdä ruuat ym. miehelle ja itselle, myös pojalle, joka tulee tänne mökille muutamaksi päiväksi😲 Tietäisi vaan syönkö turhaan lääkkeitä. Söin ensi Venlafaksiinia 4 vk ei sopinut minulle, lopetin sen ja olo muuttui normaaliksi kolmeksi viikoksi, kunnes masennus iski takaisin, sitten aloitin tuon Supriumin, ajattelin, nyt jos lopettaisin sen, niin muutuisiko olo taas normaaliksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen syönyt viisi viikkoa Supriumia, 3 vk annoksella 100 mg, annosta voi nostaa 200 mg, mutta en aio enää nostaa, vaikutusta en vielä huomaa, ajattelin lopettaa lääkkeen, koska olo on vaan paska, aina vaan makaisi, kun ei kiinnosta mikään, silti on pakko tehdä ruuat ym. miehelle ja itselle, myös pojalle, joka tulee tänne mökille muutamaksi päiväksi😲 Tietäisi vaan syönkö turhaan lääkkeitä. Söin ensi Venlafaksiinia 4 vk ei sopinut minulle, lopetin sen ja olo muuttui normaaliksi kolmeksi viikoksi, kunnes masennus iski takaisin, sitten aloitin tuon Supriumin, ajattelin, nyt jos lopettaisin sen, niin muutuisiko olo taas normaaliksi?
Lopetin eilen Supriumin, 5 vk olen käyttänyt, tuleekohan lopetusoireita noin pienen käytön jälkeen, lääkäri käski aloittaa Sertraliinin, en tiedä uskallanko, pelottaa aloitus oireet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopetin eilen Supriumin, 5 vk olen käyttänyt, tuleekohan lopetusoireita noin pienen käytön jälkeen, lääkäri käski aloittaa Sertraliinin, en tiedä uskallanko, pelottaa aloitus oireet.
Kannattaa tutustua tähän jos harkitsee masennuslääkkeitä, oma mielialani ei ainakaan kohenisi jos menettäisin kykyni seksiin.
https://madinfinland.org/pssd-eli-ssrin-kayton-jalkeinen-seksielaman-hairio-1/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suositellen että et aloita Sertraliinia, mulla jäi siitä pysyvät haittavaikutukset vaikka lopetin lääkkeen .ssri-lääkkeet voi aiheuttaa pysyviä seksuaalisia toimintahäiriötä ja tunneelämä ei vältämättä palaudu vaikka lääkkeen lopettaisikin, Eli ole varovainen kun liikut psykiatrisessa maailmassa ja keneen luotat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suositellen että et aloita Sertraliinia, mulla jäi siitä pysyvät haittavaikutukset vaikka lopetin lääkkeen .ssri-lääkkeet voi aiheuttaa pysyviä seksuaalisia toimintahäiriötä ja tunneelämä ei vältämättä palaudu vaikka lääkkeen lopettaisikin, Eli ole varovainen kun liikut psykiatrisessa maailmassa ja keneen luotat.
Kannattaako siti jotain masennuslääkettä aloittaa, tämä tylsä haluton olo on niin kamalaa, ollut jo yli 4 kk, ja aamulla herättyä kamala ahdistus. Kokeiltu Venlafaxin ja Suprium, kummastakaan ei ollut apua, masennukseen ei enää ole syytä, kuinkahan kauan paraneminen vie ilman lääkitystä, jos mikään lääke ei sovi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttoiko SERTRALIN sinua silti masennuksessa?
- Anonyymi
Minulla ei haittaa seksin kiinnostuksen menetys, mieheni sairaus on lopettanut seksin jo vuosia sitten meidän liitossa, joten olen tottunut seksittömään elämään. Silti en taida aloittaa masennuslääkkeitä.
- Anonyymi
Pelottaa vain että kuinka kauan masennus kestää ilman lääkkeitä, ja paranisiko lääkkeillä jo kuukaudessa, jos toimivat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelottaa vain että kuinka kauan masennus kestää ilman lääkkeitä, ja paranisiko lääkkeillä jo kuukaudessa, jos toimivat?
Aloitus oireet pelottavat tosi paljon, koska toimintakyky pitää säilyä, että selviää arkirutiineista, miehestä ei ole mitään apua arjessa, on kaikenlaista sairautta hänellä ja vielä äkäinen luonne.
- Anonyymi
Ei poista syytä , ihminen on kemikaali tunnelissa niin kuin mieli karannut kehosta pois vie sukupuoli halut .
Olin nunna 15 vuotta olin lääkityksessä niin kauan ja yksin .
Lopetin kaikki lääkkeet ja minä muuttuin minun oma minä muutti takaisin minun kehooni .- Anonyymi
Pelkään etten parane ilman lääkkeitä ja lääkkeitä en uskalla syödä, pelkään aloitus oireita, jos toimintakyky menee ja tulee kauhea olo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkään etten parane ilman lääkkeitä ja lääkkeitä en uskalla syödä, pelkään aloitus oireita, jos toimintakyky menee ja tulee kauhea olo.
Koska mies ei ymmärrä jos en kykene selviytymään päivän rutiineista, kuten ruuanlaitossa ym. itse ei tee mitään, koska on sairas myös, mutta ei masentunut, eikä ymmärrä minun masennusta, olen kuulemma itse aiheuttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894