Itte ootte ryssineet raha asianne ja syyttelette

Anonyymi

köyhiä siitäkin , mitäs niitä pikavippejä mennää ottaa. Aina sama laulu.

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katkeruus on se joka näin tekee.

      Itse en ainkaan tarvi paljon rahaa enkä sillä kehu miten mulla on ja sulla ei.

      Ansiosidonnainen tulee viikon päästä ja taas on rahaa, ja sitä tulee taas mukavasti. Sillä pärjää ja jää säätöön.

      Kun 500 pv on mennyt meen 6 kk töihin ja taas tulee anssia. Nää 6 kk työt on tosi helppoja ei tarvi paljon mitäänt ehdä.
      Katkerat menkäähän nyt raatamaan niin munkin on kivampi nostaa anssia ja muiden korvauksia kun tietää että joku on ilomielin töissä jotta me työttömät pärjäämme.
      Raha kuuluu kaikille, työtömille kaikille....

    • Anonyymi

      Meitä on monta jotka nautimme työttömyydestä. Se on ihan samanlainen olot itla kuin kaikki muutkin.
      Ei se työ ole ihmisitä varten, kyllä ihminen on luotu omaan olemiseen ja omia asiita tekemiseen, ei orjuuteen. Suomessa on vaan kumma valituskulttuuri että kaikkia pitää loukata jotka ei ole samanlaisia kuin joku orja palkallinen. Ei tarvi olla,

      Mä olen kotna ja kukaan ei pysty mua loukkaamaan, pidän häntä kateellisena ja mieleltään sairaana joka muita haukkuu.

      Ihana olla kotona kun rahaa tulee ja voi itse päättää mitenpäivnsä viettää.

      Aloha vapaus työstä!

    • Anonyymi

      Raha-asioista! Asuntolaina on ainoa ymmärrettävä velkaantumisen muoto ja siinäkin on oltava realistinen lyhennyssuunnitelma!
      Kaikkiin muihin tarpeisiin voi varautua ennakkoon!
      Tai mitoittaa tarpeet maksukykynsä mukaisiksi!

      • Anonyymi

        Niinno maailmalla kuulemma ottavat asuntolainoja, mutta eivät sitten kovin hanakasti lyhentele niitä. Ajatuksena että inflaatio syö asunnon arvon jossain vaiheessa. Onhan se toki, että omistusasuntoon pitäis satsata paljon vielä remontoimalla, jotta se arvo säilyis. Mikä on todellinen hyöty kummassakin tapauksessa, eli maksaa nopeesti omaks vai hölläillä lainan kanssa, mutta totta kyllä että jos elää velkahelvetissä turhemman kuin asumisen takia, niin on siitä muille motkottaminen aika pöllöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno maailmalla kuulemma ottavat asuntolainoja, mutta eivät sitten kovin hanakasti lyhentele niitä. Ajatuksena että inflaatio syö asunnon arvon jossain vaiheessa. Onhan se toki, että omistusasuntoon pitäis satsata paljon vielä remontoimalla, jotta se arvo säilyis. Mikä on todellinen hyöty kummassakin tapauksessa, eli maksaa nopeesti omaks vai hölläillä lainan kanssa, mutta totta kyllä että jos elää velkahelvetissä turhemman kuin asumisen takia, niin on siitä muille motkottaminen aika pöllöä.

        Ukrainalainen, Suomessa 17 vuotta töissä ollut pariskunta tuli ovellemme kysymään "myykö sinä tämä talo"? Olimme suunnitelleet muuttoa keskustan kerrostaloon joten pikaisten neuvottelujen jälkeen minä myin tämä talo.
        Ostimme keskustan kolmion.

        Vaimoni vakavan, onneksi myöhemmin turhan hätäiseksi osoittautuneen diagnoosin vuoksi valmistelimme kaikki mieleemme tulleet asiat valmiiksi pahimman varallta.
        Osana tuota valmistelua kiinnitin ostamamme osakkeen ja merkitsin summalla osake- ja yhdistelmäsidonnaista säästövakuutusta edunsaajina lapsemme.
        Korko oli silloin 0,4% 3kk euribor.
        Kannatti riivatun hyvin joten ei se asuntolaina aina merkitse velkahelvettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukrainalainen, Suomessa 17 vuotta töissä ollut pariskunta tuli ovellemme kysymään "myykö sinä tämä talo"? Olimme suunnitelleet muuttoa keskustan kerrostaloon joten pikaisten neuvottelujen jälkeen minä myin tämä talo.
        Ostimme keskustan kolmion.

        Vaimoni vakavan, onneksi myöhemmin turhan hätäiseksi osoittautuneen diagnoosin vuoksi valmistelimme kaikki mieleemme tulleet asiat valmiiksi pahimman varallta.
        Osana tuota valmistelua kiinnitin ostamamme osakkeen ja merkitsin summalla osake- ja yhdistelmäsidonnaista säästövakuutusta edunsaajina lapsemme.
        Korko oli silloin 0,4% 3kk euribor.
        Kannatti riivatun hyvin joten ei se asuntolaina aina merkitse velkahelvettiä.

        Noinhan varmaan kävi tai käy aika usein...(teillä kävi tuuri jos tapahtui oikeesti). Ja velkahelvetillä ei viitattu tässä asuntolainaan vaan siihen jos velkaannutaan jostain muusta "turhemmasta" syystä, jonka takia sitten räkytetään täällä työttömyydestä yms muusta kuten 15:54 viittasi. Asunto voi jättää sentään jotain jemmaan ja voi olla kohtuullinen sijoituskin kyllä, mutta sijainnista riippuen täytyy olla sitä stäkääkin kuten sinun tapauksessasi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan varmaan kävi tai käy aika usein...(teillä kävi tuuri jos tapahtui oikeesti). Ja velkahelvetillä ei viitattu tässä asuntolainaan vaan siihen jos velkaannutaan jostain muusta "turhemmasta" syystä, jonka takia sitten räkytetään täällä työttömyydestä yms muusta kuten 15:54 viittasi. Asunto voi jättää sentään jotain jemmaan ja voi olla kohtuullinen sijoituskin kyllä, mutta sijainnista riippuen täytyy olla sitä stäkääkin kuten sinun tapauksessasi..

        Tapahtui kaakkois-suomalaisen rajakaupungin lähiössä. Rinnetalo on reilun kilometrin päässä vanhasta keskustasta. Jäätyämme kehdestaan olimme pääsyllä 1976 rakennetusta 163m2 talosta.
        Vastapäisen naapurin rouva oli venäläinen ja olin hänen miehensä kanssa ollut jutuissa talon myynnistä.
        Tämä venakko tuli yhtenä perjantaina puolen päivän aikaan ovellemme tekemään tuon kysymyksen myyk - - - ?
        Ostajaehdokkaat teettivät omalla kustannuksellaan kuntoarvion, Ei ollut huomauttamista.
        Pariin otteeseen , miehen kanssa tehtyjen tarkastelujen jälkeen tuli ratkaisun hetki. "Paljonko tämä talo maksa"? Olimme vaimoni kanssa asettaneet maksimi hintatoiveen ja ehdottoman alarajan.
        Tein vastakysymyksen "paljonko tarjoat"?
        Trajous oli 5000€:n päässä maksimitoiveestamme joten hyväksyin tarjouksen neuvottelematta vaimini kanssa.
        Tämä tapahtui perjentaina. Seuraavana maanantaina kävimme tekemässä kaupat paikallisessa OP:n konttorissa. Heittäydyin reiluksi ja maksoin puolet notariaatin kustannuksista.
        Rahat siirtyivät samana päivänä NORDEAn tilillemme.

        Olen itsekin sitä mieltä, että emme olisi voineet toivoa parempaa.


    • Anonyymi

      Totta sama laulu puolin ja toisin.

      Ihan itehän ne rahat käytetään mitkä saadaan, se on totta. On ihanaa tuhlata työläisten veroina maksamat tukiaiset, mikä parempaa. Mhatavaa ettei itse tarvi tehdä rahan eteen mitään, senkun tilille napsahtaa neljän viikon välien. Mahtavaa.

      Ei parempaa elämä voi oll akun raha tulee ja soffalla katellaan leffaa tai nautitaan kesäpäivistä rannalla.

    • Anonyymi

      Juu mukavaa kun ei työtön saa lainaa

    • Anonyymi

      Näin kertoo valtion petturi Jörni Waleruus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1112
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      917
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      10
      788
    Aihe