Mitä on itsevarmuus ???

Anonyymi

Itsevarmoilla ihmisillä on monia etuja, jos heitä verrataan itsestään vähemmän varmoihin henkilöihin, sillä he pystyvät ilmaisemaan mielipiteensä hyvin. Itsevarman ihmisen tunnistaa myös siitä, että hän puolustaa omaa näkökulmaansa.

Kaikkein tärkein asia on kuitenkin se, että itsevarmat ihmiset kunnioittavat aina toisten oikeuksia ilmaistessaan itseään varmalla tavalla. Itsestään varmat osaavat myös ilmaista tunteensa, mikä on asia, jonka kanssa moni vähemmän itsevarma henkilö kamppailee.

Tällä kertaa haluammekin kertoa 5 tärkeimmästä piirteestä, jotka itsevarmoilla ihmisillä yleisesti ottaen voidaan havaita. Löydätkö itsestäsi näitä piirteitä? Haluatko kehittää niitä itsessäsi?

1. Itsevarman ihmisen merkki: itseluottamus

Kun ikäännymme, usein käy niin, että itsevarmuutemme vähenee. Sen voi kuitenkin aina saada takaisin, mutta tähän tarvitaan suurta vaivannäköä.

Jos olet tällä hetkellä itsevarma, sitten olet jo omalla kohdallasi käynyt lävitse tämän haasteellisen prosessin. Tällöin tunnet jo itsesi hyvin sekä tunnustat sen, että sinun ei tarvitse pelätä näyttää sitä, kuka todella olet.

Sen sijaan itsestään epävarmoilla ihmisillä on aina päällään kuori tai panssari, jonka avulla he suojaavat itseään. Näin he ovat aina puolustuskannalla, ja heiltä jää käyttämättä monta elämän tarjoamaa mahdollisuutta.

Voidaan tiivistäen sanoa, että itsevarmat ihmiset tietävät että heillä tulee olla luottamusta itseensä, jotta elämästä voi saada irti maksimaalisesti.

2. He kunnioittavat toisten mielipiteitä

Itsevarmat ihmiset tietävät, kuinka kunnioittaa toisten mielipiteitä kun he ilmaisevat omiaan, vaikka he eivät olisikaan samaa mieltä. He tietävät, että erilaiset ajatukset saavat ihmisessä aikaan kasvua, ja että tämä on asia, jota tulee aina kunnoittaa.

Kyseinen piirre mahdollistaa sen, että itsevarmat henkilöt pystyvät tekemään toisten tunteista arvokkaita. Toisin sanoen tämä sallii sen, että itsevarmat ihmiset oppivat kuinka hyväksyä toisten tunteet ja kuinka oppia niistä kaikista erilaisista olosuhteista, jotka saatavat saada ihmisen toimimaan tietyllä tavalla.

Totuus on se, että jokaisella on omat huonot päivänsä. Siksi tällainen hyväksyminen ja ymmärtäminen voi huomattavasti parantaa ihmisten välisiä suhteita.

3. Itsevarman ihmisen merkki: aktiivinen kuuntelu

Kun puhumme nyt kuuntelusta, saatat ajatella sellaista kuuntelemista, jota kaikki osaavat toteuttaa. Totuus asiasta on kuitenkin, että vain harvat tietävät, miten todellinen kuuntelu tapahtuu – kyseessä on niin kutsuttu aktiivinen kuuntelu.
Kuinka sitten kuunnellaan aktiivisesti? Tähän vaaditaan enemmän kuin vain huomion kiinnittämistä toisen suusta tuleviin sanoihin, ja itse asiassa täytyisikin tarkastella sitä, miltä toisesta tuntuu ja mitä hän ilmaisee tunteiden tasolla.

Jos pystyt tähän, voit päästä paljon rauhallisemmalla tavalla yli kaiken tyyppisistä konflikteista, joita sinun ja toisten välille saattaa kehittyä.

Kuunteleminen vapauttaa sinut ahdistuksesta ja stressistä, joita saatat kokea kiistatilanteiden tullessa vastaan. Lisäksi tämä piirre sallii sinun myös hallita omia tunteitasi tehokkaammin.

4. He valitsevat ystävänsä
Tämä saattaa tuntua turhalta huomiolta, mutta itse asiassa moni meistä ei kuitenkaan valitse ystäviään. Sen sijaan annamme usein toisten valita meidät ystävikseen. Itsevarmat ihmiset tätä vastoin tietävät, että tällainen asenne ei ole oikea tapa suhtautua ystävyyteen. Siksi he valitsevatkin itse ne, jotka haluavat pitää rinnallaan.

Tämä on myös syy siihen, miksi itsevarmat ihmiset ovat mahtavia kaiken tyyppisten myrkyllisten ihmisten kohtaamisessa, eli niiden, jotka yrittävät täyttää heidän elämänsä negatiivisilla tunteilla. He osaavat kohdata toisten negatiivisuuden sekä pystyvät pakenemaan tällaisilta henkilöiltä.

Lyhyesti sanottuna itsestään varmat ihmiset valitsevat ystävänsä, eivätkä vain tyydy niihin, jotka haluavat olla heidän kanssaan.

5. He hyväksyvät itsensä ehdoitta

Yksi kaikkein mahtavimmista piirteistä joita itsevarmoilla ihmisillä on, on juuri tämä – he eivät välitä siitä, mitä muut heistä ajattelevat. Tämän vuoksi he voivat hyväksyä itsensä sellaisina kuin he ovat, vikoineen ja hyveineen. Tämä parantaa sitten heidän itseluottamustaan.

Lisäksi itsensä hyväksyminen ehdoitta mahdollistaa myös sen, että ihminen tuntee omat rajoitteensa, mutta tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että henkilö rajoittaisi itse itseään.

Itsevarmat ihmiset tietävät, kuinka taistella esteitä vastaan kaikin voimin, jotta tulos olisi paras mahdollinen ja jotta he näin voisivat saavuttaa unelmansa.

Onko sinulla itselläsi näitä piirteitä? Kuten voit huomata, itsestään varmat henkilöt pystyvät pääsemään yli monista niistä perusteettomista peloista joita meillä usein on, ja siten he voivat tulla ulos kuorestaan ja uskoa itseensä.

Ihmisen mukavuusalue, epävarmuudet ja muut näihin kysymyksiin liittyvät asiat voivat saada aikaan rajoittumista, mutta tämä ei päde itsevarman ihmisen kohdalla.

https://askelterveyteen.com/

44

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

5/5

• "Kun ikäännymme, usein käy niin, että itsevarmuutemme vähenee"

Täh?

Päinvastoin.

• Anonyymi

Hyvä wuppis, nyt oot laittanut oman kuvasi, vain pään olet vaihtanut. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä wuppis, nyt oot laittanut oman kuvasi, vain pään olet vaihtanut. :)

Kiihotuitko?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Kiihotuitko?

Hieman kyllä kiitos kysymästä.

• Disse
        Wwuwuw kirjoitti:

Kiihotuitko?

Kyllä on nätit boobsit! 😂😂😂

• Disse kirjoitti:

Kyllä on nätit boobsit! 😂😂😂

Isommat ku sulla☝️

• Wwuwuw kirjoitti:

Isommat ku sulla☝️

Mistä tiedät? Jospa piilotin ne korsetilla tuossa kuvassa? 😬

• Anonyymi

Sä et saa ikinä mun rouvaa!!!!!!! etkä saa edes kirjoittaa hänelle yhtään mitään!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

No ainakaan täällä ei ole itsevarmaa vanhempaa väkeä. Luulette että itsevarmuus on sitä että sanoo tiukasti ja kovasti toisille. Yleensä tuollainen hyökkävyys on just merkki siitä ett itsevarmuutta ei ole.

• Anonyymi kirjoitti:

No ainakaan täällä ei ole itsevarmaa vanhempaa väkeä. Luulette että itsevarmuus on sitä että sanoo tiukasti ja kovasti toisille. Yleensä tuollainen hyökkävyys on just merkki siitä ett itsevarmuutta ei ole.

Nää on sitten aina niin tylsiä nää toisen puolesta luulottelut...😴

• Disse kirjoitti:

Mistä tiedät? Jospa piilotin ne korsetilla tuossa kuvassa? 😬

Vedit ne jesarilla kainaloihin?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Nää on sitten aina niin tylsiä nää toisen puolesta luulottelut...😴

Sori mutta se paistaa kuin kalju päälaki, että epävarmoja ihmisiä täällä on.

• Wwuwuw kirjoitti:

Vedit ne jesarilla kainaloihin?

Jep. 😁

• Anonyymi

Tämä on myös syy siihen, miksi itsevarmat ihmiset ovat mahtavia kaiken tyyppisten myrkyllisten ihmisten kohtaamisessa, eli niiden, jotka yrittävät täyttää heidän elämänsä negatiivisilla tunteilla. He osaavat kohdata toisten negatiivisuuden sekä pystyvät pakenemaan tällaisilta henkilöiltä.

Onneksi palsta on täynnä epävarmoja haihattelijoita, muuten kävisi hallayön kato.

• Anonyymi

Jep itsevarmuus ei täällä olemalla kyllä lisäänny. Trollaajat toisin yhä kuvittelevat saavansa täällä jotain aikaiseksi, mutta korkeintaan nakertavat toinen toisiaan. Normaalit itsevarmat ihmiset elävät autuaan tietämättömänä tästä kaikesta. Luulisi kai trollaajankin sen tajuavan että palstaripuliin turvautuminen on vain lopulta se viimeinen naula omaan arkkuun.

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus. Vuosien prosessi itsetunnon kanssa, mutta lupaavalta näyttää ja tuota lukiessa totesin, että pitkälle olen päässyt. Tsemppiä kaikille, ketkä kamppailevat huonon itsetunnon ja epävarmuutensa kanssa.

• Itsevarmuus, käytän usein sanontaa pöhöttynyt itsetunto, on biologinen ominaisuus, joka on evolutiivisesti hyödyllinen, mutta tiedollisesti väärä.

Ominaisuus on ollut hyödyllinen siinä mielessä, että itsevarmat ovat saaneet hieman enemmän lapsia ja näin geenimuunnelmiaan ihmispopulaatioon, kunnes on saavutettu maksimi.

Suurimmalla osalla ihmisiä on perintögeeniemme mukainen pöhöttynyt itsetunto. Esimerkiksi 80 % autoilijoista pitää itseään keskimäärin parempina autoilijoina, vaikka tiedollisesti oikea luku olisi 50 %.

Näkyy edelleen myös parinvalinnassa. Henkilö on suositumpi kuin sellainen, jolla on realistinen kuva itsestään. Tässä suhteessa realistia pidetään kulttuurissamme masentuneena.

• Jaahans... katsotaans...

1. No koitan etsiä itsestäni sen mitä olen, en sitä mitä itsestäni haluaisin olevan. Itse kutsun sitä identiteetin löytämiseksi. Perusteluksi riittää, että itse kokee itsensä, muut saa olla minusta omaa mieltään.

Varmasti paranee päivä päivältä ja kehittymistä tarvitaan lisää...

2. Oikeastaan tämä liittyy myös tuohon edelliseen, että muut saa minusta elää miten itse kokevat parhaimmaksi. Muitten mielipiteet mistä vaan avartavat saman asian näkökulmaa eri kanteilta. Kaikki asiat ovat niin kirjavia ja monimuotoisia, että ei ole yhtä ainoaa oikeaa näkökulmaa. Itse valitsen itselle sopivimman kuitenkin.

Kehittymistä voisi olla sanoittamisessa ja kielellisessä ulosannissa/vastaanotossa.

3. Olisiko läsnäoleva kuunteleminen oikea termi?

Kuunteleminen on kivaa. Kaikkeen ei tarvitse voidakaan vastata tai yrittää ratkaista. Kuuntelu voi aiheuttaa kysymyksiä, mitä taas toinen ei ole tullut miettineeksi. Ne voi olla toiselle, jos itsellekin kullan arvoisia.

Kehittymistä varmaan tarvitsisi tässäkin, kunhan ihmiset osaisivat puhua ääneen asioita. 🤔 Monet eivät tunne kai tulleensa kuulluksi... se tekee ihmisestä sulkeutuneen....

4. Tähän olen törmännyt hiljakkoin. Entiset ystävyyssuhteet eivät välttämättä olekaan sitä mitä niiden on kuvitellut olevan. En ehkä puhuisi mistään myrkyllisten tunteiden tuppaamisesta, mutta en jaa samanlaisia arvoja kaikkien kanssa. Ystävänkin pitää saada olla mitä itse on. Itse voin valita mitä hänen kanssaan jaan.

Kehitettävää varmaan siinä, että pitäytyy ains ”oman tontin puolella”. Se pitää suhteet hyvinä.

5. No ihan estoitta ei vielä itseään hyväksy sellaisenaan. Entinen tapa muodostaa omakuva on perustunut paljon suorittamiseen ja miellyttämiseen. Näistä viidestä kohdasta tähän joutuu paneutumaan eniten. Mutta täysi luotto on, että siihen pyrin, että arvostan itseäni ainutlaatuisena ihmisenä. Kunhan muistan pysähtyä vaan välillä huomioimaan sen.

Mutta juurihan mietin viidellä osa-alueella sitä. 😊

Kiva tutkailutesti. 😃

• Anonyymi

On vain yksi oikea näkökulma. Muut ovat vääriä. Jos on lupa valita näkökulma, mikä tahansa on tosi.

• Anonyymi kirjoitti:

On vain yksi oikea näkökulma. Muut ovat vääriä. Jos on lupa valita näkökulma, mikä tahansa on tosi.

No näkökulmia on monia eri-ihmisillä samaan asiaan. Omaa näkökulmaa ei välttämättä tietenkään voi muuttaa, mutta voi ymmärtää, mitä muut voivat nähdä samasta asiasta.

Otetaan esimerkki. Ostotilsnne. Myyjä näkee sen palvelutyönä, asiakas taas toisin... jos myyjä osaa nähdä myyntityön asiakkaan näkökulmasta, hän osaa palvella paremmin. Asiakas jos ymmärtää myyjän näkökulman, on häntä parempi palvella jne. Winwin...karkea esimerkki, mutta tätä tarkoitin...

• Anonyymi

Suoritat vieläkin =)

• Anonyymi kirjoitti:

Suoritat vieläkin =)

No kyllä. Äsken suoritin muutaman kulman kiinni lantalankaton kattotuoleihin, ettei koko hörskä kaadu talvella lumien painosta. ☝️😃

• Anonyymi

niin kunnioittaako naiset miehen mielipidettä niin kyllä suhteessa mennään naisen pillin mukaan niin aivan sama mitä mies sanoo tai haluaa vaan lytätään toinen maan rakoon siis miehen lytätään niin ole siinä sitten itsevarma niin ei oo miehillä helppoo

• Anonyymi

Siinä disselle ajateltavaa. Jäätelön haku säbäpelin jälkeen onnistuu, ei voi olla paikat niin kipeänä, selittelyt ja tekosyyt veks. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä disselle ajateltavaa. Jäätelön haku säbäpelin jälkeen onnistuu, ei voi olla paikat niin kipeänä, selittelyt ja tekosyyt veks. 🙂

Hehe... olinko niin epävarma, etten hakenut jäätelöä, niin ja se Marjukkaan, vai Marjattaan ihastuminenkin jäi. 😂

• Disse kirjoitti:

Hehe... olinko niin epävarma, etten hakenut jäätelöä, niin ja se Marjukkaan, vai Marjattaan ihastuminenkin jäi. 😂

Eikö se nyt ole melkeen sama nimi. Ei nyt niin tarkkaa ole.. 😜

Sataa taas, kun Estun peestä. 😞

• Jan_ kirjoitti:

Eikö se nyt ole melkeen sama nimi. Ei nyt niin tarkkaa ole.. 😜

Sataa taas, kun Estun peestä. 😞

Joo, tuon muumin mielestä esitän, vai näyttelinkö, kun vitsillä siinä mun ketjussa sanoin, että vois hallitusti ottaa dopamiinitujaukset, ihastua Marjukkaan ja varuilta ottaa jädet kaappiin oottamaan, jos tulee rukkaset. 😃

Täällä just loppui. Kohta ihan ulkosaunaan. Oon maalla. Mutsille pitää sörkötellä silmätippoja kolmesti päivään. Ja se ei saa nostella painavia. Isästä ei oo laittajaks. Sisko saa vähän lomaa. 😀

• Disse kirjoitti:

Joo, tuon muumin mielestä esitän, vai näyttelinkö, kun vitsillä siinä mun ketjussa sanoin, että vois hallitusti ottaa dopamiinitujaukset, ihastua Marjukkaan ja varuilta ottaa jädet kaappiin oottamaan, jos tulee rukkaset. 😃

Täällä just loppui. Kohta ihan ulkosaunaan. Oon maalla. Mutsille pitää sörkötellä silmätippoja kolmesti päivään. Ja se ei saa nostella painavia. Isästä ei oo laittajaks. Sisko saa vähän lomaa. 😀

No nää on konstikkaita kavereita välillä. Koittaa mankeloida uuteen uskoon. 😄

Aa, silmäleikkaus tehty?

• Jan_ kirjoitti:

No nää on konstikkaita kavereita välillä. Koittaa mankeloida uuteen uskoon. 😄

Aa, silmäleikkaus tehty?

Joo, ei aina ihan ymmärrä mitä meinaavat oikeesti. 😂

Joo, kaihit laaseroivat. Kyllä on kiukkunen mummo, kun ei saa tehdä oikeen mitään ja paras aika ois kyykkiä kukkapuskissa. 😂

• Disse kirjoitti:

Joo, ei aina ihan ymmärrä mitä meinaavat oikeesti. 😂

Joo, kaihit laaseroivat. Kyllä on kiukkunen mummo, kun ei saa tehdä oikeen mitään ja paras aika ois kyykkiä kukkapuskissa. 😂

Ei kannata pal korvaa lotkauttaa.

Ihan varmaan ottaa aivoon, silmänpaineetko ne ei saa nousta?

Mites kauan hänen pitää nyt malttaa? Toisaalta saattaa olla mukavampi näkimillä kattella toimenpiteen ja parantelun jälkeen. :)

• Jan_ kirjoitti:

Ei kannata pal korvaa lotkauttaa.

Ihan varmaan ottaa aivoon, silmänpaineetko ne ei saa nousta?

Mites kauan hänen pitää nyt malttaa? Toisaalta saattaa olla mukavampi näkimillä kattella toimenpiteen ja parantelun jälkeen. :)

No mitäpä luulet, lotkautanko? 😃

Joo. Maitolitra on raja... kaikki muu voi aiheuttaa painetta ja onko se joku verkkokalvo nyt palasina? 🤔

Kuukausi leikkauksesta... nyt on mennyt pari viikkoa. Systeri ollut tässä muuten. Mä nyt ”tuuraan”. Kolmesti päivään, kahdesti kahdet tipat puolen tunnin välein. Pitää välillä keskeyttää hommat pihalla. Mutta nyt vissiin jo näkee lukea, mikä on helpotus. Voi jotenkin viettää aikaansa, höppänä. 😬

• Disse kirjoitti:

No mitäpä luulet, lotkautanko? 😃

Joo. Maitolitra on raja... kaikki muu voi aiheuttaa painetta ja onko se joku verkkokalvo nyt palasina? 🤔

Kuukausi leikkauksesta... nyt on mennyt pari viikkoa. Systeri ollut tässä muuten. Mä nyt ”tuuraan”. Kolmesti päivään, kahdesti kahdet tipat puolen tunnin välein. Pitää välillä keskeyttää hommat pihalla. Mutta nyt vissiin jo näkee lukea, mikä on helpotus. Voi jotenkin viettää aikaansa, höppänä. 😬

No et varmaan. :)

Aika pitkä aika, kuukausi touhukkaalle ihmiselle. Onneksi on jo puoli väliin päässyt ja pari viikkoa enää. Sitten hän jo unohtaa koko kuukauden, kun pääsee taas kupsuttamaan. :D

Onhan se mukava, kun näkee kunnolla. Ei tartte tihrustaa. Mulla loppuu akku luurista, alkaa olla vissiin aika loppu muutenkin tämän puhelimen akku. Ei kauaa kestä lataamatta enää.

Mut paahan sinä tiputellen. Mä tuikkaan luurin laturiin ja meen kaaksittamaan muksut nukkumaan. Palataanhan taas. Mukavaa iltaa. :)

• Jan_ kirjoitti:

No et varmaan. :)

Aika pitkä aika, kuukausi touhukkaalle ihmiselle. Onneksi on jo puoli väliin päässyt ja pari viikkoa enää. Sitten hän jo unohtaa koko kuukauden, kun pääsee taas kupsuttamaan. :D

Onhan se mukava, kun näkee kunnolla. Ei tartte tihrustaa. Mulla loppuu akku luurista, alkaa olla vissiin aika loppu muutenkin tämän puhelimen akku. Ei kauaa kestä lataamatta enää.

Mut paahan sinä tiputellen. Mä tuikkaan luurin laturiin ja meen kaaksittamaan muksut nukkumaan. Palataanhan taas. Mukavaa iltaa. :)

Samoin sinne. 😊

• Anonyymi

Se on sitä että mies juo viinaa ja sen jälkeen uskaltaa naisia lähestyä. Vain viinaa juomalla mies on itsevarma tutustumaan naisiin. Selvinpäin naiset todella ujoja myös.

t viinamies

• Anonyymi

Kuitenkaan tuolla ei ole välttämättä tekemistä menestymisen kanssa.

• Anonyymi

Mitä on tuo mainitsemasi menestys?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Mitä epäselvää on menestyksessä?

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Kysytkö palstalla oikeesti tuota? 😂

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kysytkö palstalla oikeesti tuota? 😂

Niin eihän palstalla ole menestyneitä tapauksia, mutta ei kait menestyksen käsite ole hukassa moniltakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin eihän palstalla ole menestyneitä tapauksia, mutta ei kait menestyksen käsite ole hukassa moniltakaan.

Enpä osaa sanoa. Tai no pari tiedän, ketkä ainakin menestyy hyvin... ja uskon, että on muitakin. No Wuppis ainakin menestyy... jos on rivari jossain Hesan liepeillä, niin eipä ole ihan tyhjätasku... Wuppis, laitas sponssia tästä mainoksesta muuten! ☝️😬

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Enpä osaa sanoa. Tai no pari tiedän, ketkä ainakin menestyy hyvin... ja uskon, että on muitakin. No Wuppis ainakin menestyy... jos on rivari jossain Hesan liepeillä, niin eipä ole ihan tyhjätasku... Wuppis, laitas sponssia tästä mainoksesta muuten! ☝️😬

No jos se "ettei ole ihan tyhjätasku", on merkki menestymisestä. Yleensä menestymisellä vissiin tarkoitetaan keskivertoa parempaa.

• Anonyymi kirjoitti:

No jos se "ettei ole ihan tyhjätasku", on merkki menestymisestä. Yleensä menestymisellä vissiin tarkoitetaan keskivertoa parempaa.

No oletan esimerkiksi Wuppiksen elävän sitten menestynyttä elämää... hän on ainakin se kertonut todistettavasti. 😃

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60