Kannattaako tuonti nykyään?

Anonyymi

Olen katsellut muutamaa autotyyppiä reilun 20 tonnin hintaluokassa Saksasta ja Ruotsista. Aika minimaalinen tuntuu olevan hintaero nettiautoon ja joissain tapauksissa jopa nettiautossa on halvempia autoja jo ennen hakukuluja, veroja ja talvirenkaita.

Mitä nykyään kannattaa tuoda ja paljonko silloin oikeasti "säästää"?

11

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      C ja E mersu dieselinä.

      • Anonyymi

        E-mersuja näyttää saavan Suomesta 24-26 tonnilla alle 100 tkm ajettuja 2015-16. Noista saanee tingittyä 1-2 tonnia helposti pois.

        Saksassa on jonkinlaista valikoimaa 17 tonnilla noista ja Saksassa ilmeisesti hinnoista ei juuri neuvotella. Vero lienee n. 4 tonnia, itse haettuna menee yli tonni hakukuluihin ja sitten pitäisi vielä hankkia talvirenkaat . Kyllä tuosta tulee 23 tonnin auto.

        Mitä tuossa voittaa?


    • Anonyymi

      Verottaja kyllä tasaa asian aika hyvin ettei jää voitolle. Samaa olen itsekkin katsellut. 6 vuotta sitten hain E sarjalaisen Saksasta eikä se loppupeleissä halvempi ollut. Pientä harrastuneisuutta ja sitten jos haluaa jonkun vähän erikoisemman mallin mitä täällä ei ole oikein tarjolla ja saksassa nuo tuppaavat olemaan lähes aina paremmin varusteltuja kuin suomi autot.

    • Anonyymi

      Sama kokemus minulla vuodelta 2010.
      Minulla ei MB E W211 autoa enää ole - lienee muuten nykyisin Parkanolla - jossa sen uusi omistaja ajelee huoletta vähintään ne toiset 200.000.
      Lisävarusteluna oli tosin mm. Webasto, kiinteä navi, DVD-soitin kuuden levyn makasiinilla.
      Nykyisin alla ns. "Suomi-auto", S212 koska tuontiauton hyvitykset ja kenties arvostus olivat ainakin toista vuotta sitten pohjalukemissa.
      Olisin Saksasta läheltä Kölniä saanut samalla rahalla jo W213-korisen, kaksi vuotta nuoremmankin, alle 60.000 ajetun, mutta omasta olisi sitten täytynyt luopua pilkkahintaan. Valitsin näin.

    • Anonyymi

      2017 Škoda Octavia Combi L & K, 2.0 TDI Diesel 150 HV, 5d, DSG 7-vaiht
      Ensirekisteröinti: (kuukausi/vuosi) 10.8.2017 Mittarilukema:km 149 722
      8500 eur edullinen on farkku.

      • Anonyymi

        Missä tuollainen on? Nopeasti Saksasta katsottuna halvin suunnilleen noilla spekseillä melkein 11 tonnia. Alle 9 tonnin autot lähes 300 tkm.

        Mahtin mukaan Suomessa noilla spekseillä myyntihinta 13 500 ja veroa 2300. 9 tonnin auto siis kannattausi hakea, muttei 11 tonnin.


    • Anonyymi

      Kamux tuo liikkeisiin tuhansia autoja vuodessa kai se kannattaa miljoonia liikevaihto
      on edullisempia kuin suomen tuhat x verotus . Onneks autovero 2020 loppuu VOI lähtee hakee lisää autoja ei mitään kiinan japani romuu.

      • Anonyymi

        Kamuxilla näyttää olevan liikevaihtoa lähes 500 miljoonaa ja tekee voittoakin 25 miljoonaa eli 5%. Ihan OK, muttei kultakaivos. Heillä omat liikkeet Saksassa ja Ruotsissa, joilla pääsevät varmasti parempiin kauppoihin kuin yksityinen hakija. Tuovat rekallisen autoja, jolloin säästää laivakulun.

        Itse hakien ei taida 20 tonnin hintaluokassa päästä tonnien säästöön, jos edes saa säästöä. Valikoimaa tietysti on enemmän.


    • Anonyymi

      Vinkki ostaa 2 ha autoo ja peräkärryn tulee kaks kerralla samalla reissulla.

    • Anonyymi

      2019 Mercedes-Benz C 200 T Bensiini 184 HV, Aut. 22.3.2019 Mittarilukema:
      km 19 095 19300 eur uutta vastaava kaksilla renkailla ei paha Ruotsi

    • Anonyymi

      Todella huomattava ero ajossa ja sisätiloissa E vs C.
      E paljon hiljaisempi ja todella mukava alusta, C äänekäs ja joka koko tuntuu perseessä.
      Ehdottomasti E !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe