Kiusaamis skenaario

Anonyymi

Sitä normi ihminen elää tyytyväisenä omaa elämäänsä, keskittyen omaan elämäänsä ja auttaa muita ja on kohtelias muille omasta puolestaan.

Sitten on sellaisia jotka tuntevat syvästi olevansa perustavanlaatuisesti huonoja ja arvottomia joiltakin osin, eivätkä he pidä siitä että jollakin menee hyvin, ja että se jolla menee hyvin, ei ole lainkaan kiinnostunut hänestä. Siitä seuraa että hän alkaa väijymään ja kyttäämään ja puukottamaan selkään ja vetämään alas sitä joka ajatteli elävänsä vain omaa elämäänsä. Kiinnostuksen puute voi johtua siitä että kiusattu ehkä vaistoaa kiusaajan todellisen luonteen.

Pian hän huomaa että jotkut työkaverit jotka ennen olivat aivan neutraaleja tai hyväntahtoisia häntä kohtaan, eivät yhtäkkiä vastaa tervehtimiseen aamulla, tai katsovat vihaisesti. Sitä hän ei voi käsittää, mutta on eräs joka tietää mistä se johtuu, koska hän on itse sen pahoilla puheillaan ja valheillaan kehitellyt.

Jos kiusaajahenkilö on korkeammassa asemassa ja sosiaalinen ja jos hänen kiusaamansa henkilö on uusi työntekijä ja enemmän omiin asioihinsa keskittyvä, niin pelikenttä on vapaa. Kuin jääkiekkokenttä jossa toisessa päässä ei olisi maalivahtia. On selvää kumpi jää häviölle ja kuka joutuu outoon valoon. Pitää huomata että tässä ei voita se kellä on hyvät aikeet, tai kuka on luotettavampi tai viisaampi, vaan kierompi ja halpamaisempi voittaa tässä skenaariossa.

Ja niin tapahtuu monessakin paikassa ja kiusaaja jatkaa mahtailemistaan. Kiusattu puolestaan alisuoriutuu, masentuu, sulkeutuu täysin työpaikalla ja vaihtaa työpaikkaa.

3

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on kuvailusi kaltainen tilanne menossa. Olen miettimässä työpaikan vaihtoa/irtisanoutumista. Ja kiusaaja voittaa kuten käytännössä aina.

    • Anonyymi

      Täydellinen analyysi! On koettu kantapään kautta tuo kaikki. Nyt työikää enää muutamia vuosia jäljellä ja toivon todella, että enää ei tarvitsisi kiusaajiin törmätä.

    • Anonyymi

      " työkaverit jotka ennen olivat aivan neutraaleja tai hyväntahtoisia häntä kohtaan, eivät yhtäkkiä vastaa tervehtimiseen aamulla, tai katsovat vihaisesti "

      Tuli mieleen muisto, joka myöhemmin on hymyilyttänyt. Olin uudessa työpaikassa. ja se asiallinen tyyppi, joka keskittyy omaan elämäänsä sekä työhönsä jättäen pelikentän vapaaksi kateelliselle supersosiaaliselle paskanpuhujakiusaajalle.

      Olin myös salaa ihastunut erääseen mieheen, joka usein kävi juttelemassa työpisteessäni niitä näitä. Tuo kaveri oli työpäivien piristys, kunnes erään kerran hän(kin) katsoi minua vihaisesti ja vastasi tervehdykseeni hampaiden välistä sihisten. Muistan vieläkin tunteen, kun ihanaksi kuvittelemani mies osoittautui vanhaa valehtelevaa paskanpuhujaämmää uskovaksi reppanaksi. Toisaalta olin helpottunut, että tyypin todellinen luonne oli tullut esiin. Kiitos tästä kuuluu yksin kiusaajalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3424
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      84
      3292
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      323
      1976
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1266
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      850
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe