Parisuhdeihminen vai sinkku?

1. MITÄ AJATTELET KUMPPANIN ETSIMISESTÄ?

Vihaatko deittailua? Jos vihaat, onko siinä vastenmielistä treffeillä ravaaminen ja alun jäisyys vai jarruttaako sinua se, ettet oikeastaan haluaisi jättää sinkkuelämääsi? Saatat sanoa muille ja myös itsellesi, että haluat löytää pitkäaikaisen kumppanin, mutta kaikki muut asiat menevät kuitenkin elämässäsi edelle. DePaulon mukaan esimerkiksi työhön sitoutuminen ja siihen uppoutuminen on sielultaan sinkuille tärkeää, koska merkityksellinen työ on heille usein sydämen asia. Myös ystävät ja sukulaiset ovat kärjessä heidän tärkeyslistallaan. DePaulon tutkimuksesta uutisoitiin taannoin laajasti myös Suomessa.

2. MILLAISTA KUVITTELET ELÄMÄSI OLEVAN PARISUHTEESSA?

Näetkö itsesi ja potentiaalisen kumppaniehdokkaan jakavan niin ilot kuin surut ja kokevan yhteisiä seikkailuja? Vai olisiko unelmasi kenties se, että molemmilla olisi niin paljon omia harrastuksia ja menoja, että toista näkisi vain harvoin?

Jos toivoo kumppanikseen tyyppiä, joka ei koskaan olisi kotona, voi se DePaulon mukaan tarkoittaa, ettei oikeasti halua parisuhdetta lainkaan.

3. MILTÄ AIEMPI PITKÄ PARISUHDE TUNTUI?

Jos olet ollut aiemmin pitkässä parisuhteessa, kannattaa miettiä, miltä se silloin tuntui. Mitkä tunteet nousevat pintaan, kun ajattelet sitä? Jos koet, että eksäsi oli ääliö ja suhde oli kokonaisuudessaan virhe, ei se kerro vielä paljonkaan. Merkitsevää on se, millaiset kokemuksesi ovat hyvästä parisuhteesta. Unelmoitko silloin sinkkuudesta? Täysin omasta aikataulusta, omasta tilasta, ex-tempore-matkoista, vapauden tunteesta? Voi olla, että silloin sinkkuus sopii sinulle paremmin.

DePaulon mukaan kannattaa miettiä myös, miten suhtautuu parisuhteeseen kuuluviin, väistämättömiin konflikteihin. Tutkimuksen mukaan he, joiden on vaikea käsitellä yhteenottoja, saattavat olla onnellisimpia sinkkuina kuin he, jotka sietävät paremmin erimielisyyksiä ihmissuhteissaan.

4. MILTÄ EROAMINEN TUNTUI?

Parisuhteen päättyminen herättää usein surua ja ahdistusta. Sielultaan sinkut ovat kuitenkin DePaulon mukaan erilaisia. Hänen tekemänsä alustavan tutkimuksen mukaan päällimmäinen tunne erosta on silloin usein helpotus. Sielultaan sinkut kokivat helpotusta parisuhteen päättymisestä – vaikka suhde olisi ollut hyväkin. Sitoutuminen vakavaan parisuhteeseen ei vain tuntunut sopivan heille.

5. MITÄ TUNTEITA NAIMISIINMENO HERÄTTÄÄ?

Oletko ollut naimisissa tai aikeissa mennä? Olitko epävarma? Tuntuiko siltä, ettei pitäisi? Tutkimuksen mukaan ne naiset, jotka epäilivät naimisiin menoa ennen avioliittoa, päätyivät 2,5 kertaa todennäköisemmin eroon neljän vuoden jälkeen. Ja vaikka yhdessä olisi pysynytkin, olivat liittoa etukäteen epäröineet naiset tyytymättömämpiä parisuhteeseensa kuin he, jotka olivat astuneet avioon varmoin askelin.

Monille rakkaussuhteen liima on yhteisen tulevaisuuden suunnittelu, jolloin kihlaus ja avioliitto tuntuvat tärkeiltä. DePaulon mukaan saatat olla sielultasi sinkku, jos et osaa kuvitella itseäsi avioliittoon eikä sitoutuminen loppuiäksi ole suurin unelmasi tai päämääräsi.

6. MILTÄ ELÄMÄ SINKKUNA OIKEASTI TUNTUU?

Unohda se, mitä sinun odotetaan tähän vastaavan. Avioliittoa ja pitkää parisuhdetta romantisoidaan, ja yleisen käsityksen mukaan sinkkuus tuntuu olevan jokin väliaikainen tila tai pakollinen paha, josta pitäisi lopulta päästä eroon. Mieti, millaiselta elämä sinkkuna sinusta oikeasti tuntuu ilman näitä oletuksia ja ulkopuolelta tulevia paineita. Maistuuko arki? Viihdytkö elämässäsi? Oletko iloinen, tyytyväinen, onnellinen? DePaulo ehdottaa kysymään vielä nämä lisäkysymykset itseltään:

Odotatko innolla, että saat viettää aikaa yksin vai onko siinä jotain pelottavaa?

Tarvitsetko juhliin seuralaisen vai voitko yhtä hyvin mennä yksin?

Kun elämässäsi on edessä iso päätös, mietitkö sitä mieluummin vain itsesi kannalta vai myös mahdollisen kumppanin?

Haluatko elämäsi olevan loputonta kasvua, oppimista ja muutosta? DePaulon mukaan sielultaan sinkut vastaavat tähän todennäköisemmin kyllä kuin parisuhteessa elävät. Hänen tutkimustensa perusteella vapaaehtoisesti yksin elävät korostavat henkistä kasvua usein enemmän elämänsä päämääränä.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/oletko-sielultasi-sinkku-vai-parisuhdeihminen-kysy-itseltasi-6

Niin, mitäs tuumaatte? :)

112

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin ja oma vastaus parisuhdeihminen ehdottomasti, mutta sinkkuuden vapaus muutella elämääni mitenkä lystään extempore kyllä viehättää. Olen niin vastuuntuntoinen tyyppi, että melkein ahdistan itseni sillä nurkkaan aika usein. Ja jätän extemporet tekemättä, etten loukkaa ja joudu kolmannenasteen kuulusteluun, miksi helvetissä sä noin teit!?

Sinkkuna olisi tästä vapaa. :)

• En tapaile tuntemattomien kanssa, kohdalle voi sattua mitä tahansa automaatteja.
        Ehdottomasti parisuhdemies.

• Ronttosaurus kirjoitti:

En tapaile tuntemattomien kanssa, kohdalle voi sattua mitä tahansa automaatteja.

Ei automaatteja vaan sosiopaatteja.

Ei automaatteja vaan sosiopaatteja.

Turvallisinta, kun pistää ovet ja ikkunat umpeen eikä liiku kotoa mihinkään, ei törmää paatteihin.

• Jan_
        Ronttosaurus kirjoitti:

En tapaile tuntemattomien kanssa, kohdalle voi sattua mitä tahansa automaatteja.

Että parikin suhdetta hoituu. :)

• Jan_ kirjoitti:

Että parikin suhdetta hoituu. :)

Tarkoitin parisuhde.

Tarkoitin parisuhde.

Yritin olla vitsikäs, mutten onnistunut.

• Jan_ kirjoitti:

Yritin olla vitsikäs, mutten onnistunut.

😂😂👍🏻

• Anonyymi

no 1 en tykkää treffeistä tai treffeillä käynneistä koska minusta vähän teennäistä eli haluaisin heti löytää sen oikean ja että nopeasti ns arki rutiinit yhdistyisi ja minulle työ on vain että saa rahaa eli tykkään vapaa päivistä lomista ja vapaa ajasta ja yhdessä tehdä kaikkea eli kummallakin olisi vapaata samaan aikaan eli jos voitan rahaa niin ei naiseni töihin tarvitsisi mennä vaan yhdessä lomaltaisiin 2 luonteeltani olen perhekeskeinen eli tykkään tehdä rakkaitteni ja läheisten kanssa kaikkea ja muita en kaipaa 3 no omaakin aikaa kaipaa mutta ehkä tykkään siitä kun saan auttaa toista eli esim mökillä saunaan hakea hänelle kaivosta vettä ja esim padasta kuumaa vettä ja sevottaa se hänelle sopivaksi niin tai joka asiassa auttaa ja olla tukena mutta en ole se määräävin osapuoli 4 ero en tykkää olla erossa hänestä eli haluan olla yhdessä 5 no jos toinen on se oikea tai hänen kanssaan on hyvä olla eli rakastaa häntä niin minusta naimisiin meno on se että haluaa hänet vaimokseen eli kunnia asia ja lupaus että olen hänen miehensä ellei petä niin aina olen hänen 6 no sinkkuna on kivaakin mutta suhteessa kivempaa että on se pussaus kaveri ja jota saa hemmotella ja rakastaa niin en osaa paremmin kertoa

• Itellä sinkkuudessa rasittavinta varmaan olisi edelleen, kuten on aina ollut, se ihmisten seulominen ja treffeillä ravaaminen. Ois niin mukavaa ollut aina, kun se kulta olisi löytynyt silleen helposti jo vaikka tutusta, kuten on pari kertaa löytynytkin.

Mutta ei ole vaan kestänyt sitten. Niin ei olis sellasta seulomista. :D

• Ei saa tehdä treffeistä teennäistä niin ne vois tuntua ehkä paremmalta.
        Minä tykkään käydä, parhaimmillaan ollut viidet ensitreffit viikossa mutta kolusinkin läpi vain lähialueen kottaraisia niin ajallisesti ei tehnyt edes tiukkaa.
        Parisuhdeihminen olen enemmän kuin sinkku vaikka siinäkin on hyvät puolensa.

Treffeille vaan joka iikka, turha jännittää niitä.
        Pujottelijakin voisi jo pyytää miss P,tä, asutte kuitenkin samalla suunnalla suomea noin suurinpiirtein. ;)

• Jiimen kirjoitti:

Ei saa tehdä treffeistä teennäistä niin ne vois tuntua ehkä paremmalta.
        Minä tykkään käydä, parhaimmillaan ollut viidet ensitreffit viikossa mutta kolusinkin läpi vain lähialueen kottaraisia niin ajallisesti ei tehnyt edes tiukkaa.

Pujottelijakin voisi jo pyytää miss P,tä, asutte kuitenkin samalla suunnalla suomea noin suurinpiirtein. ;)

Kottaraisia. :P

Treffeille ehdottomasti, jos niillä käyminen tuntuu hyvältä. Hankalaahan se muuten on kumppaniakaan löytää.

Tai miksei uusia ystäviäkin, jos enemmän niitä kaipaa.

Mitäs tuumaat, voiko ihminen sitten muuttua parisuhdeihmisestä päinvastaiseksi, sinkkuna viihtyväksi?

Luulen, että vanhemmiten varmaan aika herkästikin, jos on nuoruuden ikään kuin ollut tiiviisti parisuhteessa tai useammassakin, kun yhdessä.

Itellä ainakin näin. Olen ehtinyt aikuisikäni olla enemmän varattu, kun sinkku. Parisuhteet tuntuu, jos nyt ei nähdyiltä jo niin vähemmän houkuttavilta, mitä ennen.

Melkeen enemmän houkuttaa olla sinkku, mikäli parisuhde ei kestäisikään loppu elämää. Ehkä, iso ehkä joku ihan erityisen tuntuinen helmi saattais onnistua vielä pysäyttämään.

Mut siis parisuhdeihmisenäkin voi väsähtää parisuhteisiin ja kaivatakin omaa extemporee vapautta. :)

• Anonyymi

Älä huoli välis, et tule koskaan saamaan naista :))

• Anonyymi
        Jiimen kirjoitti:

niin ehkä jos yhden kanssa treffaa ja ei synkkää niin jonkun toisen kanssa sitten mutta kun synkkää niin hänen kanssaan haluaa uudet treffit ja muita ei halua ja itse en ole sarja treffailija tai käy huvin vuoksi treffeillä ja jos treffeille menen niin kyllä silloin pidän toisesta ulkonäöllisesti mutta luonteen ja ajatus maailmankin täytyy synkätä ja jos niin on niin olen aika helppo tapaus ja minusta saa ikuisen riesan ja kaverin mutta en jokaista naista pyydä treffeille joka vastaan tulee no en ole sosiaalinen ja sanaseppo

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Itellä sinkkuudessa rasittavinta varmaan olisi edelleen, kuten on aina ollut, se ihmisten seulominen ja treffeillä ravaaminen. Ois niin mukavaa ollut aina, kun se kulta olisi löytynyt silleen helposti jo vaikka tutusta, kuten on pari kertaa löytynytkin.

Mutta ei ole vaan kestänyt sitten. Niin ei olis sellasta seulomista. :D

oikeassa olet ei se treffailu kivaa ole niin löytyisin se oikea helposti tai heti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä huoli välis, et tule koskaan saamaan naista :))

toivotaan että löytyis se oikea minullekkin no toivossa on hyvä elää

• Anonyymi kirjoitti:

oikeassa olet ei se treffailu kivaa ole niin löytyisin se oikea helposti tai heti

Se on ainakin näin introvertille ja herkästi sosialisoimaan väsyvälle tiukka rasti. Kuitenkin sitten pitää korvat hörössä ja antennit ojossa tutkailla mimmonen tyyppi siinä vastassa on.

Itestäänkin pitäs jotain osata julki tuoda ja monta erilaista tyyppiä arvioida. Huh huh heijaa... 🥵

Siksikin jo yks kerrallaan deittilautasella, että kykenee niin kun aikuisten oikeesti panostamaan siihin ihmiseen ja tutustumaan for real. Pikatreffejä liuta, eihän mulla jäis mitään mieleen niistä ihmisistä ja sitte pitäs hätäseen muka valita ketä vielä treffata uusiksi.

Sitten tietysti se ketä itse tahtosit oppia tuntemaan ja tavata, ei ookkaan susta samaa mieltä. Ei jatkoon. Ja eiku taas seulomaan.

Ei käy silleen sinkkuus kateeksi, kuka tuota seulomista joutuu tekee paljonkin, ennen kun tärppää. Rättiväsyneenä pitäs vielä olla jatkuvasti rientämässä uusille treffeille. 😅

Tokihan järki ihmisenä tajuaa, että niin se vaan menee, mutta rasittuvana se vaan fakta, että tosi rasittavaa... Paitsi sitten, kun se yks sellanen löytyy, molemmin puolin kiinnostava ja saman henkinen.

Sittenhän se vaan piristää ja mielellään alkaa ramppaa treffeilläkin sen yhden mieluisan kanssa sitten. 😃

• Anonyymi kirjoitti:

toivotaan että löytyis se oikea minullekkin no toivossa on hyvä elää

Toivotaan toivotaan. Nyt toivottelen päivänjatkoja ja saattelen itseni pihatöihin. :)

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Se on ainakin näin introvertille ja herkästi sosialisoimaan väsyvälle tiukka rasti. Kuitenkin sitten pitää korvat hörössä ja antennit ojossa tutkailla mimmonen tyyppi siinä vastassa on.

Itestäänkin pitäs jotain osata julki tuoda ja monta erilaista tyyppiä arvioida. Huh huh heijaa... 🥵

Siksikin jo yks kerrallaan deittilautasella, että kykenee niin kun aikuisten oikeesti panostamaan siihin ihmiseen ja tutustumaan for real. Pikatreffejä liuta, eihän mulla jäis mitään mieleen niistä ihmisistä ja sitte pitäs hätäseen muka valita ketä vielä treffata uusiksi.

Sitten tietysti se ketä itse tahtosit oppia tuntemaan ja tavata, ei ookkaan susta samaa mieltä. Ei jatkoon. Ja eiku taas seulomaan.

Ei käy silleen sinkkuus kateeksi, kuka tuota seulomista joutuu tekee paljonkin, ennen kun tärppää. Rättiväsyneenä pitäs vielä olla jatkuvasti rientämässä uusille treffeille. 😅

Tokihan järki ihmisenä tajuaa, että niin se vaan menee, mutta rasittuvana se vaan fakta, että tosi rasittavaa... Paitsi sitten, kun se yks sellanen löytyy, molemmin puolin kiinnostava ja saman henkinen.

Sittenhän se vaan piristää ja mielellään alkaa ramppaa treffeilläkin sen yhden mieluisan kanssa sitten. 😃

totta puhut ja turiset ja sitten kun tapaa kivan ja mukavan ja se pussaakin vielä niin se on menoa sitten ja joka päivä haluaakin olla hänen kanssaan ja jos se näyttää vielä pimppinsäkin ja sanoo pussaa sitä niin kyllä hänet valitsee ja toivoo että nainen pitää sit hyvää huolta eikä valinnut väärin niin siitä tulee sitten oma tyttö

• Anonyymi
        Jiimen kirjoitti:

En halua rehveille. Aina käy niin,että joko minä en tykkää toisesta tai se ei minusta🌞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

totta puhut ja turiset ja sitten kun tapaa kivan ja mukavan ja se pussaakin vielä niin se on menoa sitten ja joka päivä haluaakin olla hänen kanssaan ja jos se näyttää vielä pimppinsäkin ja sanoo pussaa sitä niin kyllä hänet valitsee ja toivoo että nainen pitää sit hyvää huolta eikä valinnut väärin niin siitä tulee sitten oma tyttö

aletaanko treffailla🤭

• Anonyymi
        Jiimen kirjoitti:

Hyvä idea!!

Pujottelija on kivan ja kiltin oloinen, mukava juttelija ja Pönttiskin voisi olla hyvä tyttöystävä, veikkaan että siisti ja hyvä ruuanlaittaja jolle suhde tärkeä..🤔

Veikkaan myös, että molemmat ovat savuttomia eivätkä läträä pahemmin viinan kanssa.

Olinkohan oikeassa?

T.Jääkuningatar Helvetistä

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä idea!!

Pujottelija on kivan ja kiltin oloinen, mukava juttelija ja Pönttiskin voisi olla hyvä tyttöystävä, veikkaan että siisti ja hyvä ruuanlaittaja jolle suhde tärkeä..🤔

Veikkaan myös, että molemmat ovat savuttomia eivätkä läträä pahemmin viinan kanssa.

Olinkohan oikeassa?

Kyllä, Pujis nyt Missille postia ja eiku syömään tjnm :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä idea!!

Olinkohan oikeassa?

sitä täällä kaikki on ihmetellytkin miksi eivät tapaa ja treffaile kun lähekkäinkin asuvat ja kumpikin ovat sinkkuja niin kysymys kuuluukin miksi eivät tapaa ja mene treffeille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sitä täällä kaikki on ihmetellytkin miksi eivät tapaa ja treffaile kun lähekkäinkin asuvat ja kumpikin ovat sinkkuja niin kysymys kuuluukin miksi eivät tapaa ja mene treffeille

Niin ja kaikki on kerrottava meille, yksityiskohtineen!

• Anonyymi kirjoitti:

Pahin virhe minkä voi tehdä. Hyss. 🤫

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Kyllä, Pujis nyt Missille postia ja eiku syömään tjnm :)

Wuppis ja pujis ☝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvien kera.

• Anonyymi

Purjehditaan avioliiton satamaan jo tänä vuonna.

T. Kumpulainen

• Heh, naimisiin ei kyllä herkästi tämä köntys enää suostu rupeemaan. Oli se kertakin aika byrokraattisen veikee ratkottava, helppo muttei halpa. :D

Tuli takkiin kivasti. Itepä tietysti halusin omaisuuteni puolison kanssa jakaa ja itse ensin haluamani avioehdon purkaa.

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Heh, naimisiin ei kyllä herkästi tämä köntys enää suostu rupeemaan. Oli se kertakin aika byrokraattisen veikee ratkottava, helppo muttei halpa. :D

Tuli takkiin kivasti. Itepä tietysti halusin omaisuuteni puolison kanssa jakaa ja itse ensin haluamani avioehdon purkaa.

Voitte Topin kanssa lainata Ratikkakuskin optimistijollaa, jolla purjehditte avioliiton satamaan :-))

• Anonyymi kirjoitti:

Voitte Topin kanssa lainata Ratikkakuskin optimistijollaa, jolla purjehditte avioliiton satamaan :-))

Jaaha, voidaanko lainata Topille myös rouva Ratikan häämekkoa? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oi miten romanttista ❤️ Jan morsiuspuvussa ja Kumpulainen frakissa ihan kaksin optarissa ❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oi miten romanttista ❤️ Jan morsiuspuvussa ja Kumpulainen frakissa ihan kaksin optarissa ❤️

Jan frakissa olisi komeampi optarissa❤️

• Anonyymi

Aloitus oli mielenkiintoinen ja myös antoisa. Mikä tutkimus tuo alotuksen mainitsema tutkimus oli? Mutta muutoin, erityisesti tuo oletko haaveillut sinkuudesta parisuhteen ollessa hyvä, paljasti että olen ehdottomasti parisuhdeihminen. Jos parisuhde toimii, on se mielestäni upea juttu. Läheisyys toisen kanssa on upea juttu, samoin asioiden jakaminen ja näitä ei kyllä saa samalla tavoin pinnallisemmissa suhteissa. Ero on ikävä asia ja itseäni on aina sattunut suhteen lopettaminen, vaikka tosiaan itse olisin alkuunpanija siihen. Jokaisessa ihmisessä on aina hyvääkin, joten ketään kumppania en oo pitänyt siinä mielessä huonona. Suhteen päättyminen on satuttavaa, vaikka en sitä olisikaan näyttänyt. Asiat olen aina läpikäynyt mielessäni. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ihmisten pitäisi olla niin rajoittuneita, että työ ei olisi tärkeää ja merkityksellistä, vaikka olisikin suhdeihminen. Tämähän olisi jo tulevaisuudenkin kannalta erikoinen tilanne, jos esim.vain työttömät tai työtä muutoin vieroksuvat hankkisivat lapsia.

• Löytyi useampikin DePaulon tutkimusta käsittelevä juttu, mutta linkitän tähän yhden jossa pintaraapaisu. Pääset jäljile. :)

https://www.nainen.com/psykologi-vaittaa-sinkkuelama-voi-olla-tyydyttavampaa-kuin-naimisissa-oleminen/

Tänään oli myös palstalla aiheeseen liittyen aloitus. Otsikkoa en nyt taas muista.

"Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ihmisten pitäisi olla niin rajoittuneita, että työ ei olisi tärkeää ja merkityksellistä vaikka olisikin suhdeihminen"

- Niinpä, eihän tuolla suhteella kaiketi asiaan vaikutusta luulisi olevan. Mutta ehkä sinkut käyttää "luppoaikansa" tarkemmin itsensä kehittämiseen ja työhön. Työ voi tuoda merkitystä ja sisältöä elämään tai korvata puuttuvan parisuhteenkin

Muista, että sinkkuna tein töitä mielin määrin. Jopa parisuhteessa ennen lapsia olin vielä innostunut täyttämään vuorokaudesta tunteja työllä. Olin aina valmis vuoroihin, mihin perheelliset ei olleet. Itse täytin työllä tyhjiön, jonka täytän nyt perhe-elämällä.

Siltikin tykkään kehittää itseäni, vaikka olenkin parisuhteessa ja perheellinen. Sikäli tuokaan ei liity sinkkuteen suoranaisesti, vaan luonteeseen minusta. :)

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Löytyi useampikin DePaulon tutkimusta käsittelevä juttu, mutta linkitän tähän yhden jossa pintaraapaisu. Pääset jäljile. :)

https://www.nainen.com/psykologi-vaittaa-sinkkuelama-voi-olla-tyydyttavampaa-kuin-naimisissa-oleminen/

Tänään oli myös palstalla aiheeseen liittyen aloitus. Otsikkoa en nyt taas muista.

"Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ihmisten pitäisi olla niin rajoittuneita, että työ ei olisi tärkeää ja merkityksellistä vaikka olisikin suhdeihminen"

- Niinpä, eihän tuolla suhteella kaiketi asiaan vaikutusta luulisi olevan. Mutta ehkä sinkut käyttää "luppoaikansa" tarkemmin itsensä kehittämiseen ja työhön. Työ voi tuoda merkitystä ja sisältöä elämään tai korvata puuttuvan parisuhteenkin

Muista, että sinkkuna tein töitä mielin määrin. Jopa parisuhteessa ennen lapsia olin vielä innostunut täyttämään vuorokaudesta tunteja työllä. Olin aina valmis vuoroihin, mihin perheelliset ei olleet. Itse täytin työllä tyhjiön, jonka täytän nyt perhe-elämällä.

Siltikin tykkään kehittää itseäni, vaikka olenkin parisuhteessa ja perheellinen. Sikäli tuokaan ei liity sinkkuteen suoranaisesti, vaan luonteeseen minusta. :)

No joo, tuossahan oli juuri se juttu, että on tärkeä tietää mitä oikeesti haluaa eli olla sinkku tai parisuhteessa. Täytyy myös ottaa huomioon, että kyseessä on jenkkitutkimus ja heidän kulttuurinsa on muutoinkin erilainen. Itseäni hieman ärsytti yleistykset. Esimerkiksi sinkku nähtiin yltiösosiaalisena, hänellä on enemmän ihmissuhteita ym. Väittäisin, että Suomessa on paljon sinkkuja, jotka ovat yksinäisiä, osa omasta tahdostaan eikä kärsi siitä ja osa todellakin kärsii yksinäisyydestä. Mä mietin vaan sitä, että sopiiko semmonen ihminen esimerkiksi ihmisten pariin työskentelemään, joka haluaa olla yksin? Eiköhän hän ailloin ole jotenkin epäaito ja tilanteessa, joka kuormittaa häntä. Sopisiko semmosellekin ihmiselle paremmin parisuhde ja sitten työ, jota saa tehdä yksin. Nykyisin onneksi jonkun verran selvitellään ihmisten soveltuvuutta tiettyihin töihin ja koulutuksiin. Ja toisaalta ihminen, joka on vahvasti kiinnittynyt sukulaisiin ja kavereihin ym, niin eikö semmosellekin loppupeleissä sopisi paremmin kumppani ja jonkin verran vähemmän yhteyksiä muihin. Mutta, nää on ongelmallisia kyllä. Ite sanoisin, että ihmisellä olisi hyvä olla elämässä niin työ kuin hyvä parisuhde, sillä jos toinen näistä menee alta niin ei putoa niin pohjattoman syvään kuiluun. Nää kaikki fwb jutut ja muut mä näen vaan pakona aidoista ihmissuhteista, johon kuuluu myös pettymykset. Se tiedetään, että nuorison pettymysten sietokyky on ainakin melko alhainen.

• Anonyymi kirjoitti:

No joo, tuossahan oli juuri se juttu, että on tärkeä tietää mitä oikeesti haluaa eli olla sinkku tai parisuhteessa. Täytyy myös ottaa huomioon, että kyseessä on jenkkitutkimus ja heidän kulttuurinsa on muutoinkin erilainen. Itseäni hieman ärsytti yleistykset. Esimerkiksi sinkku nähtiin yltiösosiaalisena, hänellä on enemmän ihmissuhteita ym. Väittäisin, että Suomessa on paljon sinkkuja, jotka ovat yksinäisiä, osa omasta tahdostaan eikä kärsi siitä ja osa todellakin kärsii yksinäisyydestä. Mä mietin vaan sitä, että sopiiko semmonen ihminen esimerkiksi ihmisten pariin työskentelemään, joka haluaa olla yksin? Eiköhän hän ailloin ole jotenkin epäaito ja tilanteessa, joka kuormittaa häntä. Sopisiko semmosellekin ihmiselle paremmin parisuhde ja sitten työ, jota saa tehdä yksin. Nykyisin onneksi jonkun verran selvitellään ihmisten soveltuvuutta tiettyihin töihin ja koulutuksiin. Ja toisaalta ihminen, joka on vahvasti kiinnittynyt sukulaisiin ja kavereihin ym, niin eikö semmosellekin loppupeleissä sopisi paremmin kumppani ja jonkin verran vähemmän yhteyksiä muihin. Mutta, nää on ongelmallisia kyllä. Ite sanoisin, että ihmisellä olisi hyvä olla elämässä niin työ kuin hyvä parisuhde, sillä jos toinen näistä menee alta niin ei putoa niin pohjattoman syvään kuiluun. Nää kaikki fwb jutut ja muut mä näen vaan pakona aidoista ihmissuhteista, johon kuuluu myös pettymykset. Se tiedetään, että nuorison pettymysten sietokyky on ainakin melko alhainen.

Hyvää pohdintaa sulla. Oikein hyvää.

Joo, tälläisissä tutkimuksissa täytyy aina ottaa huomioon kulttuuri ja infrastruktuuri. Ja ettei se niin ollen ole suoraan siirrettävissä toisenlaisiin kulttuureihin ja infrastruktuuriin.

Ei kuule lisättävää. 👍

• Anonyymi

Oiskohan niin että ihmiset tuppaavat ylipäätään miettimään asioita liikaa.

• Sitäkin, ylianalysoi ittensä ulalle. :)

• Anonyymi

Pysyn sinkkuna. Olen lihava leppoisa nainen. Kelpaan itselleni,vaikken kelpaa miehille.🌞

• No mutta, mistäs moinen ajatus ettet kelpaa miehille? Lihavuus nyt ei ole varmaankaan sellainen este, kun niitä on muhkummistakin pitäviä. On paljon ihmistä rakastettavaksi. :)

• Anonyymi

Tämä on hyvin hauska strategia kun esittää kysymyksen ja vastaa siihen heti salamannopeasti itse on kuin: Kysyisi itse itseltään, ajattelisi itse ja vastaisikin.

Ajattelee kirjaimilla ääneen, kirjoittamalla kirjaimia.

Elokova, Charlton Hestonin: Two Minute Warning 1976.

• No niinpä tein. ;D

• Disse

Yritetääns vastata...

1. No työ ei niin mulle ole tärkeä, mutta lähisuku kylläkin ja se vie aikaa. Vähän kahden osoitteen loukossa nyt, että vapaa-aikakin menee ihan touhuillessa kaikkea kausihommis molemmissa paikoissa, ei jää hirmuisesti aikaa treffailuun.
      Talvella ehkä?

2. No itsellä on täysi elämä, sekä luultavasti niin on ”kohderyhmälläkin”, ei sitä tähän ikään mitään ”paita ja p.rse”- suhdettakaan voi miettiä. Mutta pitäs sitä olla aikaa toisellekin. Ehkä samoja harrastuksia ja aktiivista ihmistä sitten vierelle. 😊

3. No oikeastaan varmaan edellinen liittyy tuohon edelliseen. Jos osaa olla itselläkin menoa, vois sitä jotain yhteistäkin hommata.

4. Erot riipaisee aina. Ehkä kuitenkin selviää paremmin kun on oma elämä muuten hyppysissä, olipa suhteessa tai ei. Ois aika järkkyä jos elämä olisi toisen elämisestä riippuvaista.

5.Avioliitto ei ole mun juttu, koska en näe siinä mitään hyötyä. Sitoutua voi muutenkin. Sitä en hirvittele... kunhan oikea osuu kohdalle.... myöhemmin mieli voi muuttua, esimerkiksi omaisuusjuttujen kanssa...🤷‍♂️

6. Minusta elämä sujuu näinkin. Ei valittamista. Mutta kokoajan olen omasta mielestäni valmiimpi kuin ikinä kohtaamaan sen loppuelämän naisen. Jokin tie tässä on kuljettavana ja kyllä siihen on minusta hyvä varautua, että siinä vierellä on reipas, hymyilevä nainen vielä. 😊

Huh... nyt mutsille toiset tipat silmiin ja saunaan. 😃👌

• Nyt sitten pitää saada sellainen passeli mimmi vielä haaviin. :)

Mutsi sinnittelee, sinnittelee. Kohta on silmät entistä ehommat. 👀👍

Löylynlyömää!

• Jan_ kirjoitti:

Nyt sitten pitää saada sellainen passeli mimmi vielä haaviin. :)

Mutsi sinnittelee, sinnittelee. Kohta on silmät entistä ehommat. 👀👍

Löylynlyömää!

No eipä tässä muuta puutu. 😬

No kyllä se jo vähän höösää yhtä jos toista. Välillä pitää muistutella vähän. 😁

Hyvät löylyt oli.... nyt vähän Bondia sen perään. 😀

• Disse kirjoitti:

No eipä tässä muuta puutu. 😬

No kyllä se jo vähän höösää yhtä jos toista. Välillä pitää muistutella vähän. 😁

Hyvät löylyt oli.... nyt vähän Bondia sen perään. 😀

Klishee, mutta kaikki aikanaan. :)

Se on tuo höösääminen teillä kuule geeneissä. Pitää jatkuvasti touhuta jotain. Että elä ihmettele äireetäs, ite oot samanlainen. :D

Uus vai vanha Bond?

• Jan_ kirjoitti:

Klishee, mutta kaikki aikanaan. :)

Se on tuo höösääminen teillä kuule geeneissä. Pitää jatkuvasti touhuta jotain. Että elä ihmettele äireetäs, ite oot samanlainen. :D

Uus vai vanha Bond?

Juu. Latasin piruittain Badoon ja ilmottauduin facen sinkkupalstalle. Kokeillaan piruillessaan. 😁

Joo. Suvussa kulkee. 😬

Goldfinger. ☝️ Vanha hyvä. 😁

• Disse kirjoitti:

Juu. Latasin piruittain Badoon ja ilmottauduin facen sinkkupalstalle. Kokeillaan piruillessaan. 😁

Joo. Suvussa kulkee. 😬

Goldfinger. ☝️ Vanha hyvä. 😁

Piti googlettaa, olen nääs ihan pihalla näistä sovelluksista. Flirttaa, keskustele... :)

Oli sloganina.

Tulta päin, sano sotamieskin ja tykin eteen hyppäs. :D

Aaa, kultainen sormi. Miks se nimi kuulostaa minusta vähän pervolta? Taidan vaan ite olla.... :P

• Jan_ kirjoitti:

Piti googlettaa, olen nääs ihan pihalla näistä sovelluksista. Flirttaa, keskustele... :)

Oli sloganina.

Tulta päin, sano sotamieskin ja tykin eteen hyppäs. :D

Aaa, kultainen sormi. Miks se nimi kuulostaa minusta vähän pervolta? Taidan vaan ite olla.... :P

No noita pukkaa aina uusia. 😁

No katselee nyt..😊

Mutta nyt viepi Masa... Nukku nimittäin. 🥱

Öitä..😴

• Disse kirjoitti:

No noita pukkaa aina uusia. 😁

No katselee nyt..😊

Mutta nyt viepi Masa... Nukku nimittäin. 🥱

Öitä..😴

Öitä sinne, Fin Diesselille. :)

• 1. MITÄ AJATTELET KUMPPANIN ETSIMISESTÄ?

Tällä hetkellä en etsi kumppania, vaikka olen rukoillut pitkään tulevan vaimon puolesta. Ei ole tällä hetkell ajankohtaista se kumppanin etsiminen.

Surujen ja ilojen jakamista niin kuin muissakin ihmissuhteissa, paitsi vähän intiimimmin.

Pisin ystävyysuhde naiseen kesti yli kymmenen vuotta. Joskus makasimme hänen asunnossaan olohuoneen matolla pöytä välissämme ja selvitimme hänen onnetonta rakastumista mieheen. Minä en ollut se rakkauden kohde vaan vain ystävä. Muun laista pitkää parisuhdetta ei ole ollut ja ei myöskään tosissaan avioliittoon tähtävää seurustelu. Jotain ollut, mutta se on kuummillaan kestänyt vain kuukausia.

Kerroin syyskuussa 2018, että lukiolaistyttö ihastui minuun ja tarjosi puhelinnumeroaan. Kymmeniä vuosia sitä lukiolaistyttöä vanhempi nainen katsoi, että minä löydän nuorempia ja parempia kuin hän. Sen jälkeen hän ilmoitti pian, että saan etsiä parempia naisia elämääni. Hän sanoi ystävyyssuhteemme irti, vaikka se oli kestänyt n. 20 vuotta. Minä olin vähän yli 20-vuotias, kun se suhde alkoi. Minä luulin, että se suhde kestää vielä vuosia. Oikeastaan se oli hyväksi, sillä samana päivänä, kun kuulin häneltä tämän "etsi joku muu" eräs alle 30-vuotias nainen kutsui luoksensa. Se lohdutti eroamista ja se, että sain vielä jouluna 2018 tältä pitkän suhteen naiselta joulukortin.

En tällä hetkellä ole menossa kenenkään kanssa naimisiin vaan muutama nainen on ystävänä. Ehkä terveystilanteeni vaikuttaa siihen. Muutama päivä sitten sydämestä otti ja luulin kuolevani. Sitten kun olen taas terve ilman sydänvaivoja voisin harkitakin naimisiin menemistä, jos kaikki olisi muuten hyvin.

• Joo-o. Mitäs ihmettä sun pumppu meinaa?
        Ootko lääkärissä käynyt?

• Jan_ kirjoitti:

Joo-o. Mitäs ihmettä sun pumppu meinaa?
        Ootko lääkärissä käynyt?

Oon aikaisemmin käynyt ja on todettu rytmihäiriöitä. Lääkäri antoi määräyksen laihduttaa, parantaa kuntoa ja luopumaan tentteihin yöllä lukemisesta. Nyt aloitan tiputtamaan painoa ja liikkumaan vähän enemmän. Nyt en katsonut aiheelliseksi käydä vielä lääkärissä, koska kaikki on jo aikaisemmin todettu.

Hyvää heinäkuun puoliväliä sinne!

• FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Oon aikaisemmin käynyt ja on todettu rytmihäiriöitä. Lääkäri antoi määräyksen laihduttaa, parantaa kuntoa ja luopumaan tentteihin yöllä lukemisesta. Nyt aloitan tiputtamaan painoa ja liikkumaan vähän enemmän. Nyt en katsonut aiheelliseksi käydä vielä lääkärissä, koska kaikki on jo aikaisemmin todettu.

No kotakin muistelen, että oltas puhuttu ennenkin. Nyt ota iisisti ja ravinnossa korjausliikkeitä, vaikuttaa oleellisesti hyvinvointiin ja painoon. Tsemiä FHL.

Kiitos, sinulle myös! 😊

• Jan_ kirjoitti:

No kotakin muistelen, että oltas puhuttu ennenkin. Nyt ota iisisti ja ravinnossa korjausliikkeitä, vaikuttaa oleellisesti hyvinvointiin ja painoon. Tsemiä FHL.

Kiitos, sinulle myös! 😊

Jotakin..

• Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Hyvää joulunodotusta koljatti:))

• Anonyymi

En ole ollut sinkku viimeisen 15 vuoteen. En halua olla sinkku se on elämän tuhlaamista. Parempi elää kivan naisen kanssa ja kokea yhdessä elämä. Muutnkin olen ollut sinkku vain 18-19 vuoden välillä koska olin armeijassa silloin , muuten olen aina seurustellut.

• Sepäs se, jos suhteessaan viihtyy mikäs siinä on ollessa.

Olen ollut sinkku viimeksi 2003, jos ihan tarkkoja ollaan. Toukokuusta joulukuuhun. Sen jälkeen en ole ollut virallisesti sinkku tähän päivään asti. :)

Eronnut kyllä, mutten sinkku..

• Jan_ kirjoitti:

Sepäs se, jos suhteessaan viihtyy mikäs siinä on ollessa.

Olen ollut sinkku viimeksi 2003, jos ihan tarkkoja ollaan. Toukokuusta joulukuuhun. Sen jälkeen en ole ollut virallisesti sinkku tähän päivään asti. :)

Eronnut kyllä, mutten sinkku..

Siis tuleeko siitä 17 vuotta? Taitaa tulla, jos oikein laskin.

• Jan_ kirjoitti:

Siis tuleeko siitä 17 vuotta? Taitaa tulla, jos oikein laskin.

Olen joskus vitsaillutkin, että olen aina varattu, sinkkunakin. :D

• Vahvasti sinkku.

• Ikisinkku? :)

• Jan_ kirjoitti:

Ikisinkku? :)

Hyvin todennäköisesti.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti.

Kukapa kaltaisesi sovinisti-rasistin haluaisikaan.

• Anonyymi

Molemmat samassa paketissa, omat asunnot ja homma toimii.

• Omat asunnot ei lainkaan huono idea. Tietysti kuluja saa yhteisessä kämpässä ehkä jaettua, kevennettyä yhden taakkaa. Riippuu kyllä rahan käyttäjistäkin. :)

Pahimmoillaan yhdessä kuluu enempi rahaa, kun erillään. Ostetaas vähän ja...

• Jan_ kirjoitti:

Omat asunnot ei lainkaan huono idea. Tietysti kuluja saa yhteisessä kämpässä ehkä jaettua, kevennettyä yhden taakkaa. Riippuu kyllä rahan käyttäjistäkin. :)

Pahimmoillaan yhdessä kuluu enempi rahaa, kun erillään. Ostetaas vähän ja...

"Tietysti kuluja saa yhteisessä kämpässä ehkä jaettua, kevennettyä yhden taakkaa. Riippuu kyllä rahan käyttäjistäkin."

No niinpä, miehellä todennäköisesti ei asumiskulut laske yhteenmuutossa, ruokakulut nousee ihan varmasti, erilaiset huvittelu & matkakulut nousee myös, ainoa mikä alenee varmasti on rauha ja hiljaisuus.

• Harmaaritari kirjoitti:

"Tietysti kuluja saa yhteisessä kämpässä ehkä jaettua, kevennettyä yhden taakkaa. Riippuu kyllä rahan käyttäjistäkin."

No niinpä, miehellä todennäköisesti ei asumiskulut laske yhteenmuutossa, ruokakulut nousee ihan varmasti, erilaiset huvittelu & matkakulut nousee myös, ainoa mikä alenee varmasti on rauha ja hiljaisuus.

Miehien rakentamassa yhteiskunnassa noin. :)

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Miehien rakentamassa yhteiskunnassa noin. :)

Montako yhteiskuntaa vain naiset tai miehet ovat rakentaneet?
        Nolla oli eilen, entä tänään?

• Anonyymi kirjoitti:

Montako yhteiskuntaa vain naiset tai miehet ovat rakentaneet?
        Nolla oli eilen, entä tänään?

Miehillä on ollut valtaa enemmän mitä naisilla yhteiskunnan rakenteita perustettaessa. Menestyvän miehen takana on usein nainen, mutta naisten ääni on joutunut vaikenemaan hyvin pitkään, miesten maailmassa. Miesten ihanteet on olleet mm. kotiäitiys, naisellisuus ja miehen perheen päänä päriseminen. Eikö?

"Suomi antoi kolmantena maailmassa ja ensimmäisenä Euroopassa naisille äänioikeuden vuonna 1906 osana yleistä ja yhtäläistä äänioikeutta. Samalla sallittiin naisille myös oikeus asettua ehdolle vaaleissa ja vuonna 1907 eduskuntaan valittiin maailman ensimmäiset naisparlamentaarikot."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Naisten_äänioikeus

Eli käytännössä vasta vähän aikaa olemme nähneet naisten äänten vaikuttavan merkittävemmin.

https://stm.fi/suomi-on-sukupuolten-tasa-arvon-edellakavija

Siltikin on miehiä, jotka kokevat norsunluutornissaan ylemmyyttä tiputellen naisille alemmuutta.

Man's world ei ole vitsi, mutta toivottavasti muinainen jäänne jo tulevilla sukupolvilla.

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Miehillä on ollut valtaa enemmän mitä naisilla yhteiskunnan rakenteita perustettaessa. Menestyvän miehen takana on usein nainen, mutta naisten ääni on joutunut vaikenemaan hyvin pitkään, miesten maailmassa. Miesten ihanteet on olleet mm. kotiäitiys, naisellisuus ja miehen perheen päänä päriseminen. Eikö?

"Suomi antoi kolmantena maailmassa ja ensimmäisenä Euroopassa naisille äänioikeuden vuonna 1906 osana yleistä ja yhtäläistä äänioikeutta. Samalla sallittiin naisille myös oikeus asettua ehdolle vaaleissa ja vuonna 1907 eduskuntaan valittiin maailman ensimmäiset naisparlamentaarikot."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Naisten_äänioikeus

Eli käytännössä vasta vähän aikaa olemme nähneet naisten äänten vaikuttavan merkittävemmin.

https://stm.fi/suomi-on-sukupuolten-tasa-arvon-edellakavija

Siltikin on miehiä, jotka kokevat norsunluutornissaan ylemmyyttä tiputellen naisille alemmuutta.

Man's world ei ole vitsi, mutta toivottavasti muinainen jäänne jo tulevilla sukupolvilla.

Yksinkertaisen ihmisen yksinkertaisettu analyysi?

• Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertaisen ihmisen yksinkertaisettu analyysi?

No jos susta sille tuntuu. Eihän sitä totuutta ole pakko myöntää, jos tuntuu paremmalle olla myöntämättä. :)

Tee yksinkertaisesti vapaa päätös, en ole miesvallan kannattaja.

En etsi kumppania. Sinkkuna minua suorastaan ahdistaisi treffailu, ei ole mun juttuni. Ehkä alitajuisesti pelkäisin joutuvani huonoon tai tyydyttömään suhteeseen. Tuntemattoman edelle taas menee kaikkki, mitä mulla on: perheet, ystävät, työ, mielenkiinnon kohteet. Toinen saa sijaa vasta suhteen edetessä.

Mulla on ollut sellainen tilanne, että kumppani on asunut muualla. Alkuun se kävi hyvin. Mutta kiintymyksen lisääntyessä: se puolin ja toisin on aivan mahdotonta. Eli asustellaan nyt milloin missäkin mutta asiat tehdään yhdessä.

Mulle on tärkeää jakaa asiat, mutta olisin luultavasti hidas etenemään uudessa suhteessa. Tai jopa haluton.

Rakkaus, kunnioitus. Mulle on käynyt niin hyvin, että olen saanut kokea hyvän parisuhteen. Epäilen, etten kuitenkaan törmäisi toiseen samanlaiseen, eikä ihmisiä pitäisi verrata.

Kunnioittamattomuus. Huonostakin suhteesta kokemuksia. Ja juuri sitä haluaisin välttää.

Kipeälle. Niin hyvästä kuin vaikeasta suhteesta. Epäonnistumisen tunteen lisäksi tulee tunne, että on jotenkin pettänyt toisen.

Aluksi hieman turhalta, tarpeettomalle. Myöhemmin itsestäänselvältä. Selkeä osoitus siitä, että vakavissaanhan tässä ollaaan, eikä kenkä oven välissä.

Vapaalta. Voi touhuta mitä haluaa, eikä kukaan ainakaan arvostele sinua tai tekemisäsi, tai vaadi mitään.

Mutta myös yksinäiseltä. Tykkään käpertyä toisen viereen, sylitellä, paijata ja olla paijattavana. Ja jos hyvin käy, voi puhua mistä tahansa. Ja touhuta kaikenlaista yhdessä.

Luulisin että olen enempi parisuhdeihminen. Mutta jos oikean kumppanin löytää, sitä ei pelkästään halua, vaan myös sitoutuu siihen, häneen.

Sinkkuna taas olisin melkoisen epäluuloinen, skeptinen ja hidas etenemään.

• Sullakin tuntus treffailu olevan rasite tuo treffailu. Onhan se, varsinkin silloin kun takkuaa.

"Mulla on ollut sellainen tilanne, että kumppani on asunut muualla. Alkuun se kävi hyvin. Mutta kiintymyksen lisääntyessä: se puolin ja toisin on aivan mahdotonta. Eli asustellaan nyt milloin missäkin mutta asiat tehdään yhdessä.

Mulle on tärkeää jakaa asiat, mutta olisin luultavasti hidas etenemään uudessa suhteessa. Tai jopa haluton."

- Nojoo, mulla tahtoo olla samaa" vikaa", että kun tykkään saati, kun rakastan toista ihmistä haluan olla mahdollisimman paljon yhdessä ja jakaa yhteistä elämää. Tekemällä ja elämällä yhdessä. Ei nyt 24/7, mutta edes päivittäin näkee tai edes kuulee toisesta jotain. Radiohiljaisuus on mälsää parisuhteessa. Hukkus, kun kus lumeen ja mitään ei kuulu.

Meinaa kirvellä, jos huomaan etten olekaan toiselle niin tärkeä ja lähelle kaivattu, mutta kuitenkin parisuhteesta puhutaan.

Etenkin alussa on se kuhertelu kovin kivaa. 😋

Tasaantuuhan se siitä, mutta hirmu vaikeeta on sydän syrjällään pysyä etäälläkään, kun mieli tekee liki. 😃

Mä nyt vielä olen romantikkona sen verran roihukaskin, että sydämmessä polttaa herkästi ikävä ja kaipaus.

Nuo huonot suhteet, missä puuttu kunnioitus ja aito välittäminen on juuri niitä mitä koittaakin kiertää kaukaa. Mutta lähes jokainen vähintään kerran sellaiseen törmää.

Kivasti purit kohta kohdalta, kerroit selkeesti millaisia asioita arvostat. :)

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Sullakin tuntus treffailu olevan rasite tuo treffailu. Onhan se, varsinkin silloin kun takkuaa.

"Mulla on ollut sellainen tilanne, että kumppani on asunut muualla. Alkuun se kävi hyvin. Mutta kiintymyksen lisääntyessä: se puolin ja toisin on aivan mahdotonta. Eli asustellaan nyt milloin missäkin mutta asiat tehdään yhdessä.

Mulle on tärkeää jakaa asiat, mutta olisin luultavasti hidas etenemään uudessa suhteessa. Tai jopa haluton."

- Nojoo, mulla tahtoo olla samaa" vikaa", että kun tykkään saati, kun rakastan toista ihmistä haluan olla mahdollisimman paljon yhdessä ja jakaa yhteistä elämää. Tekemällä ja elämällä yhdessä. Ei nyt 24/7, mutta edes päivittäin näkee tai edes kuulee toisesta jotain. Radiohiljaisuus on mälsää parisuhteessa. Hukkus, kun kus lumeen ja mitään ei kuulu.

Meinaa kirvellä, jos huomaan etten olekaan toiselle niin tärkeä ja lähelle kaivattu, mutta kuitenkin parisuhteesta puhutaan.

Tasaantuuhan se siitä, mutta hirmu vaikeeta on sydän syrjällään pysyä etäälläkään, kun mieli tekee liki. 😃

Mä nyt vielä olen romantikkona sen verran roihukaskin, että sydämmessä polttaa herkästi ikävä ja kaipaus.

Nuo huonot suhteet, missä puuttu kunnioitus ja aito välittäminen on juuri niitä mitä koittaakin kiertää kaukaa. Mutta lähes jokainen vähintään kerran sellaiseen törmää.

Me emme eroa koskaan <3

T. Kumpulainen

• Jan_ kirjoitti:

Sullakin tuntus treffailu olevan rasite tuo treffailu. Onhan se, varsinkin silloin kun takkuaa.

"Meinaa kirvellä, jos huomaan etten olekaan toiselle niin tärkeä ja lähelle kaivattu, mutta kuitenkin parisuhteesta puhutaan"

Tuo on just se, millä se parisuhde tuhotaan. Vähitellen, hiipivästi.

Tai mulle on tullut mieleen, mitä naisilta ja miehiltä olen kuullut.

Arvottomuuden tunne.

Seliselitellään, mutta tilanne ei muutu. Mikä neuvoksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Me emme eroa koskaan <3

T. Kumpulainen

Näköjään emme, roikut kynsin hampain palstaperseessäni kiinni. :)

• elisakettu kirjoitti:

"Meinaa kirvellä, jos huomaan etten olekaan toiselle niin tärkeä ja lähelle kaivattu, mutta kuitenkin parisuhteesta puhutaan"

Tuo on just se, millä se parisuhde tuhotaan. Vähitellen, hiipivästi.

Tai mulle on tullut mieleen, mitä naisilta ja miehiltä olen kuullut.

Arvottomuuden tunne.

Seliselitellään, mutta tilanne ei muutu. Mikä neuvoksi?

Mikä neuvoksi? Hyvä kysymys. Puhuminen jos ei auta, en minä ainakaan keksi muuta pelastusrengasta.

• Anonyymi

Ootko ottanut työksesi kyselytutkimukset?

Hey, fuck off ja mene sen ukkos vieree!

Ja oli muuten jotenkin traumatisoivaa nähdä sut eräällä toisella palstalla vinkumassa ihastustasi.. Luulin että oot onnellisesti aviossa ja muutenkin olet aina puhunut luottamuksesta yms. Että sitten se ei merkkaakaan mitään kun itse ihastut? Oh, mitä kasinaismoralismia aistinkaan.

Sun pointsit on laskeneet mun silmissä. Olet samalla tasolla kuin nää jotkut palstan teineihin vinksahtaneet rasvaiset runkku-ukot.

• Ihan huvin ja hyödyn kannalta, palkkaahan tästä ei makseta. :)

Millä valtuuksilla käsket? Punkkua juonut?

Aviossa? En helvetissä ole. Avoliitossa, ilman sormuksia. Niin no onnellisuuskaan ei poista tosiasiaa, että joskus vaan voi ihastua ja pahasti. Ehkäpä tuo kertoo sitä, että maailmassa on muitakin ihmisiä, joissa näkee viehättäviä piirteitä, kuin vain se oma kumppani.

Turha siitä on soimata, ei mua kaduta yhtään. Eikä se ole sinun murheesi lopulta kuitenkaan. Joten anti olla vaan. :)

Joo, no oliko muuta mitä haluut purkaa? Vai joko sait isoimman taakan harteiltasi?

• Anonyymi

Toisiin ihmisiin ihastuminen on parisuhteessa eläville yleistä.

Suhdesopan gallupin mukaan jopa 70 prosenttia myöntää ihastuneensa joskus seurustellessaan toiseen ihmiseen. Yli 400:sta vastaajasta lähes puolet on ollut ihastunut jopa useamman kerran. Vain alle viidennes kertoo, ettei ole koskaan kokenut tällaista ihastumista. Reilu 10 prosenttia on tunnekokemuksistaan epävarma.

https://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/miksi-toiseen-ihastutaan/

Parisuhteessa elävien kokemat ihastumiset ovat siis hyvin yleinen ilmiö. Miten näihin ihastumisiin tulisi reagoida ja mitä ne kertovat itse ihastujasta ja hänen parisuhteestaan?

• Jan_
        Anonyymi kirjoitti:

Toisiin ihmisiin ihastuminen on parisuhteessa eläville yleistä.

Suhdesopan gallupin mukaan jopa 70 prosenttia myöntää ihastuneensa joskus seurustellessaan toiseen ihmiseen. Yli 400:sta vastaajasta lähes puolet on ollut ihastunut jopa useamman kerran. Vain alle viidennes kertoo, ettei ole koskaan kokenut tällaista ihastumista. Reilu 10 prosenttia on tunnekokemuksistaan epävarma.

https://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/miksi-toiseen-ihastutaan/

Parisuhteessa elävien kokemat ihastumiset ovat siis hyvin yleinen ilmiö. Miten näihin ihastumisiin tulisi reagoida ja mitä ne kertovat itse ihastujasta ja hänen parisuhteestaan?

Joo, ei tuosta nyt epänormaalia tarvitse tehdäkään. Tottakai ihminen näkee lajitovereissa niitä enemmän ja vähemmän itseä viehättäviä ja kiinnostavia ihmisiä, varattu tai ei.

Herkemmin vielä tosiaan, jos ja kun parisuhteessa on jotenkin vaikeaa syystä tai toisesta, mutta myös muutenkin. Jotkut ihmiset kolahtaa.

Omista ihastumisistani en olis huolissaan, sattuu niin harvoin ja palaudun järkeni turvin niistä ilman mitään ongelmia. Osaan myös uudelleen ohjata ja kanavoida ihastumisen ihmistä kohtaan muunlaiseksi kuin romanttiseksi tykkäämiseksi.

Hänestä vaan yksinkertaisesti pitää ihmisenä, eikä tarvitse velloa missään ihastumishattarassa. Voi tosiaan suhtautua ja suhteuttaa tykkäämistä vaikka ystävänä tykkäämiseksi. En tuedä kykeneekö ihmiset miten siihin, mutta mä kykenen.

Osaan käsitellä tunteitani järjelläni ja ohjata uuteen suuntaan. :)

• Jan_ kirjoitti:

Joo, ei tuosta nyt epänormaalia tarvitse tehdäkään. Tottakai ihminen näkee lajitovereissa niitä enemmän ja vähemmän itseä viehättäviä ja kiinnostavia ihmisiä, varattu tai ei.

Herkemmin vielä tosiaan, jos ja kun parisuhteessa on jotenkin vaikeaa syystä tai toisesta, mutta myös muutenkin. Jotkut ihmiset kolahtaa.

Omista ihastumisistani en olis huolissaan, sattuu niin harvoin ja palaudun järkeni turvin niistä ilman mitään ongelmia. Osaan myös uudelleen ohjata ja kanavoida ihastumisen ihmistä kohtaan muunlaiseksi kuin romanttiseksi tykkäämiseksi.

Hänestä vaan yksinkertaisesti pitää ihmisenä, eikä tarvitse velloa missään ihastumishattarassa. Voi tosiaan suhtautua ja suhteuttaa tykkäämistä vaikka ystävänä tykkäämiseksi. En tuedä kykeneekö ihmiset miten siihin, mutta mä kykenen.

Osaan käsitellä tunteitani järjelläni ja ohjata uuteen suuntaan. :)

Ja lisään vielä, kun joitakin tuntuu kaivelevan tällainen ihastumisen näkyminen, ihastumiseni. Että en ihastumisista huolimatta lähtisi sotkemaan kenenkään elämää sen vuoksi.

En sen ihastuksen kohteeni, olkoon kuka vain. Enkä myöskään kumppanini ja perheeni.

Ihastumiset sitten sinkkuna on niitä ihastumisia, joihin voikin reagoida niin että alkaa tehdä siirtoja ja elättelemään toiveita jatkosta romanttisesti.

Mutta ne on sitten, jos tosiaan on jo sinkku. Silloin ei ole mitään pilattavaa, eikä sotkettavaa. Tie on ns. vapaa. :)

Tämä vaan, että spekuloimista ei nyt tarvita aiheesta enempää. Kaikki kunnossa.

• Anonyymi
        Jan_ kirjoitti:

Ja lisään vielä, kun joitakin tuntuu kaivelevan tällainen ihastumisen näkyminen, ihastumiseni. Että en ihastumisista huolimatta lähtisi sotkemaan kenenkään elämää sen vuoksi.

En sen ihastuksen kohteeni, olkoon kuka vain. Enkä myöskään kumppanini ja perheeni.

Ihastumiset sitten sinkkuna on niitä ihastumisia, joihin voikin reagoida niin että alkaa tehdä siirtoja ja elättelemään toiveita jatkosta romanttisesti.

Mutta ne on sitten, jos tosiaan on jo sinkku. Silloin ei ole mitään pilattavaa, eikä sotkettavaa. Tie on ns. vapaa. :)

Tämä vaan, että spekuloimista ei nyt tarvita aiheesta enempää. Kaikki kunnossa.

Lillis2020 on historiaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Lillis2020 on historiaa?

Ei ole palstalla näkynyt, liekö liekö palsta on historiaa.

• Anonyymi

https://aijaa.com/SU2efP

entten tentten teelika mentten, hissun kissun vaapula vissun...🙂

On jo uuni kuumana, kohta saa tulla!

• Okei. Hard. :)

• Anonyymi

Minä ajattelen sillä tavoin: jos tuo nainen näkisi suoraan kaikki pahat teot ja sotkuni mitä teen, niin ei varmasti huolisi minuakaan niin huomattavan varakasta ja vaikutusvaltaista.

• Yhym. Mitä sinä sitten sotket ja teet?

• Anonyymi

Inhoan deittailua. Yksin olemisessa ei ole ongelmaa, mutta voisin olla parisuhteessakin jos löydän itselleni sopivan puoliskon. Mutta suhteessa ollessa ei tarvitse tehdä kaikkea yhdessä, omaakin aikaa on hyvä olla.

• Huomenta :)

Kuulut siis lajitovereihin "hating dating", meitä on tässä muutama.

Joo, ei todellakaan tarvitse kaikkea tehdä yhdessä. Itselläni saattaa nyt vähän ylikorostua ja alleviivaan asioita, joista olen vähän jäänyt mielestäni paitsioon parisuhteessani.

Ne asiat kun ärsyttää, niin tulee helposti vähän korostettua vaan niitä. Mutta olen kuitenkin ihan samaa mieltä tuosta ettei kaikkea tarvitse tehdä yhdessä. Ihminen on kuiteskin parisuhteessakin ihan oma yksilönsä, itsenäinen toivottavasti eikä toisen jatke.

Saa ja haluaakin nauttia ominpäin olemisesta.

• Anonyymi

En ole koskaan kuullut ettei olisi yhtään omaa aikaa parisuhteessa paitsi jos on kymmenen kersaa mutta sellainen ei omaa aikaa haluaisikaan.

• Anonyymi

tuollainen että mitähän hittoa mulpikoituja matxiseja näköyhteissö ja määrän tekemään sellaisia juttuja minihin ei riitä aivqn 12-coren laskutehotkaan.

Käytän siis jooh, grafiikkakiihtyttimien juttua, hauskoja tulee varmasti.

• Nyt en tainnut ymmärtää mitään, mutta huomenta sinnekin. :)

• Anonyymi

Vaikee sanoo onko parisuhde ihminen kun ei koskaan suhdetta ollu. Työ vie niin paljon aikaa ettei oikein missään treffeillä ehdi käymään. Eikä oikein tiedä mitä siellä sanoisi ja mitä sitten pitäisi vastapuolesta kattoo. Oikeestaan vihaan koko työtä kun asuntokin on maksettu. Pitäisi olla enemmän lomaa ja työttömät ja maahanmuuttajat töihin. Kaipaa joskus melusan työpäivän jälkeen hiljasuutta ettei siinä ketään pälpättämässä. Joskus aattelin että naimisiin olisi kiva mennä. Mutta nyt tämä avioliitto työpaikan ja verottajan kanssa alkaa riittää. Ei mitään vapautta, vaikka kaikki luulee että sinkkuna voi tehdä mitä vaan.

• Sinulle siis tuo työnkuva viestini, joka meni nyt väärään linjaan. :)

• Pystysitkö mitenkään sopimaan työnkuvaa toisenlaiseksi, jos se tekee sinut nykyisellään onnettomaksi?

• Onni ei taida olla kiinni pelkästään työstä ja sen kuvasta. Arjen onnellisuus ratkaisee?

Mitenkä päivä on lähtenyt liikkeelle?

• FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Onni ei taida olla kiinni pelkästään työstä ja sen kuvasta. Arjen onnellisuus ratkaisee?

Mitenkä päivä on lähtenyt liikkeelle?

Ei mutta, jos muu elämä jää työn jalkoihin häiriintyy se muukin arjen onni.

Ihan jees. Masuvaivoja, mutta muuten. Entäpä sulla?

• Jan_ kirjoitti:

Ei mutta, jos muu elämä jää työn jalkoihin häiriintyy se muukin arjen onni.

Ihan jees. Masuvaivoja, mutta muuten. Entäpä sulla?

" Entäpä sulla?"

Laiskanpäiviä vietän Faijan luona. Lahdesta on pari skidiä täällä. Huomenna meinaan leikata ruohon.Ihan hyvin olen voinut tänään eli ei ole ollut sydänongelmia.

Treffeillä käynti on ihan mukavaa ja mukava tutustua uusiin ihmisiin mutta aina se ottaa aikansa että saa pettymyksen sirpaleet siivottua alta. Vähän jo alkanut miettiä että onko se tämän vaivan arvoista.

Tasaista arkea jossa piikkejä ylös ja alas. Sellainen perusterveen ihmisen sydänkäyrä.

Muistelen suurella lämmöllä ja positiivisin tuntein. Vähän sama kuin varusmiespalvelus; etäisyys kun kasvaa niin aikakin ehkä vähän kultaa muistoja.

Molemmissa eroissa minut on vaan lennosta päivitetty toiseen joten ei se ole tuntunut miltään; aluksi siis. Puskista kun tulee niin ei ehdi edes reagoida. Ajan saatossa sitten kun sai taas arjen pyörimään niin uskalsi jo tunnustaa pahan olonsa.

Aika neutraali asenne. Jos kumppanille olisi se tärkeää niin mikä ettei mutta itselle kävisi vaikka erillään asuminen. Itse olen myös vahvasti perheihminen niin voisihan häät olla sukulaisille ja tutuille mukavaa vaihtelua sen arkkujen kantamisen sijaan.

Jos vapaasti lainaa Dingon kappaletta niin parisuhde menisi luokkaan "Tämä rannikko on ollut paratiisi, tuhansien rakkauslaulujen kotimaa" ja tämä sinkkuelämä "Olen hommissa autiosaarella lautturina."

• Mä olen jotenkin sinusta ajatellut aina, että olisit lupsakkaa seuraa. Suhtaudut ymmärtäväisesti ihmisiin ja myös käsittääkseni parisuhteessa olet vakaa ihminen. Harmittavaa, että treffit ei johda sitten pidemmälle. Toivottavasti sentään joku päivä vielä.

Lainaukset oli osuvat. :)

• Anonyymi

"2. MILLAISTA KUVITTELET ELÄMÄSI OLEVAN PARISUHTEESSA?
        Tasaista arkea jossa piikkejä ylös ja alas. Sellainen perusterveen ihmisen sydänkäyrä."

Jos menee terveen sydänkäyrän mukaan niin sitten ei ole hyvä .
        Parempi olisi sydänvikaisen jolla sydän pysähtyy välillä pitkiksi ajoiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"2. MILLAISTA KUVITTELET ELÄMÄSI OLEVAN PARISUHTEESSA?
        Tasaista arkea jossa piikkejä ylös ja alas. Sellainen perusterveen ihmisen sydänkäyrä."

Jos menee terveen sydänkäyrän mukaan niin sitten ei ole hyvä .
        Parempi olisi sydänvikaisen jolla sydän pysähtyy välillä pitkiksi ajoiksi.

Semmosta suhdetta ei olekaan joka menee tasaisesti ilman noita piikkejä ylös ja alas...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Semmosta suhdetta ei olekaan joka menee tasaisesti ilman noita piikkejä ylös ja alas...

Ei kukaan niin väittänytkään. Terveen sydämen tahtiin ei mene koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan niin väittänytkään. Terveen sydämen tahtiin ei mene koskaan.

No eikö tuosta voi päätellä että tuollainenkin suhde löytyisi. "Jos menee terveen sydänkäyrän mukaan niin sitten ei ole hyvä . Parempi olisi sydänvikaisen jolla sydän pysähtyy välillä pitkiksi ajoiksi." Eli mielestäni väitti?

• Anonyymi

Hullukaan ei deittaile sinisilmäistä miestä, hullu jo syntyessään ja kusi vilisee tuortalaisten lipunkin välissä aina sängyssä :D

• Noo, aina yksi hullu reilun 5 miljoonan ihmisen maasta löytyy. :)

• Anonyymi

Aika hienoja juttuja kyllä kalastusvihjeet, teinitytöillä isä tykkäisi jos saisivat saaliiksi jonkun ison kalan, isäntä siinä: syömme sen :D

• Anonyymi

Tiedän ilman testejäkin että en ole parisuhdeihminen.
      MITÄ AJATTELET KUMPPANIN ETSIMISESTÄ?

Vihaatko deittailua?
      -No en voi sanoa että vihaan koska vihaan erittäin harvoja asioita elämässä. En deittaile koska en halua parisuhdetta enkä edes tapailua.

-Vankilaelämää. En halua olla sidottu millään tavalla. Vapauteni on kullan kallis

-Ne pari kertaa pitemmässä suhteessa varsinkin oli ahdistavia. Miehissä sinänsä ei mitään mainittavaa vikaa, mutta en halua toista ihmistä sorkkimaan elämääni ja kotiini.

-Helpotus. Valtava helpotus.

-EI EI ja EI! Kuten yllä sanoin, en siedä sitomista enkä sitoutumista. Oma vapaus ja tila on oltava, muuten voin todella pahoin.

-Oikealta. Hyvältä ja tiedän että juuri tämä on minulle oikea tapa elää. En luovu.

Odotatko innolla, että saat viettää aikaa yksin vai onko siinä jotain pelottavaa?
      -Viihdyn todella hyvin yksin, ja tarvitsen paljon aikaa olla yksin. En kuitenkaan ole erakko, ja tykkään tavata ystäviä ja liikkua ihmisten keskellä sopivina annoksina.

Tarvitsetko juhliin seuralaisen vai voitko yhtä hyvin mennä yksin?
      -En käy juhlissa paitsi perhejuhlissa, ystävien yhteisissä tapaamisissa ja vastaavissa. Täysin luontevaa mennä yksin.

Kun elämässäsi on edessä iso päätös, mietitkö sitä mieluummin vain itsesi kannalta vai myös mahdollisen kumppanin?
      -Ehdottomasti haluan olla se joka päättää, ja ajattelen vain itseni kannalta koska elän yksin.

Haluatko elämäsi olevan loputonta kasvua, oppimista ja muutosta?
      -KYLLÄ! Olen erittäin utelias oppimaan uutta, ottaa selvää asioista, tutustua uuteen ja vieraaseenO, opiskella. Muutin jo nuorena opiskelujen jälkeen ulkomaille ja täällä muuttanut paikkakuntaa maan toisesta laidasta toiseen, ja vielä 3 vuotta sitten muutin maata! Asun nyt siis kolmannessa maassa.
      Minua sanotaan rohkeaksi mutta en katso olevani mitenkään erityisen rohkea. En vain pelkää uutta ja vierasta, päin vastoin, ja olen aina halunnut liikkua ja nähdä maailmaa.
      Niin että kylläpä sitten olen sieluni syvimpiä sopukoita myöten sinkku! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2256
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1108
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      26
      1096
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      954
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65