Luottamusmies

Anonyymi

Miksi luottamusmies on yleensä firman kätyri, joka puhuu firman työntekijälle tehdyn vääryyden hyväksytyksi tai uhrin eli työntekijän päähän? Tai aivopeseee niin, että työntekijän kannattaa vain vaieta.
Varsinaisia joo joo miehiä ja työnantajan hännystelijöitä. Aina näin. Missä on kunnon luottamusmiehet?

21

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syyttäkää vaan itseänne. Itse olette luottamusmiehenne valinneet. Hankkikaa seuraaviin vaaleihin mieleksenne ehdokas ja Äänestäkää häntä.

      • Anonyymi

        Eipä ollakaan, kun olen määräaikaisena tullut taloon määräaikaisuuksiin sen jälkeen kun tämä vätys valittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollakaan, kun olen määräaikaisena tullut taloon määräaikaisuuksiin sen jälkeen kun tämä vätys valittiin.

        mites ne muut talon vakimiehet. Siellähän se voima on oikeastansa. Sinun tulee myös itse valvoa oikeuksiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mites ne muut talon vakimiehet. Siellähän se voima on oikeastansa. Sinun tulee myös itse valvoa oikeuksiasi.

        Miten niitä valvot jos tulet työsuhteeseen vaalien jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niitä valvot jos tulet työsuhteeseen vaalien jälkeen?

        Eikös jokainen ihminen ensisijjaisesti itse valvo omaa työsuhdettansa, tuntejansa, työsopimusta, työehtojansa ja omia oikeuksiansa. Luottamusmies, ammattiosastot ja liitto ovat kuitenkin vain lisäjuttuja. Itse olen ajatellut että luottamusmies on kiva olemassa, mutta päävastuu omasta työsopimuksesta ja oikeuksien valvonnasta kuuluu ainoastansa ja vain itselleni. Nyt enempi rohkeutta peliin. Olethan mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jokainen ihminen ensisijjaisesti itse valvo omaa työsuhdettansa, tuntejansa, työsopimusta, työehtojansa ja omia oikeuksiansa. Luottamusmies, ammattiosastot ja liitto ovat kuitenkin vain lisäjuttuja. Itse olen ajatellut että luottamusmies on kiva olemassa, mutta päävastuu omasta työsopimuksesta ja oikeuksien valvonnasta kuuluu ainoastansa ja vain itselleni. Nyt enempi rohkeutta peliin. Olethan mies.

        Näin on. Kumma kun kukaan ei saisi hoitaa ja valvoa omia asioitaan oli kyse sitten palkasta, ammatista, puolisosta, asunnosta.. Pitää olla aina ”joku muu”, joka päättää aikuisten ihmisten, täysvaltaisten ihmisten asioista ikään kuin he olisivat jotenkin holhouksen alaisia tai vaikeasti kehitysvammaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jokainen ihminen ensisijjaisesti itse valvo omaa työsuhdettansa, tuntejansa, työsopimusta, työehtojansa ja omia oikeuksiansa. Luottamusmies, ammattiosastot ja liitto ovat kuitenkin vain lisäjuttuja. Itse olen ajatellut että luottamusmies on kiva olemassa, mutta päävastuu omasta työsopimuksesta ja oikeuksien valvonnasta kuuluu ainoastansa ja vain itselleni. Nyt enempi rohkeutta peliin. Olethan mies.

        Ei se ihan niinkään ole. Liittoon olet jostakin yhteydessä, niin ensisijaisesti oletetaan että luottamusmies hoitaa. Mutta kun yleensä luottamusmies on hissukka, joka on hakeutunut tehtävään vain kun on kontrollifriikki, joka haluaa parantaa sitä että oma työsuhde on varmempi. Meilläkin luottari on hissukka ja mielistelijä joka joka paikassa ja kissanristiäisissä on hakeutunut avainhenkilön asemaan. Töissä kieli ruskeana tekee asiat vaikeasti.

        Olen miettinyt YTK-kassaan vaihtamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Kumma kun kukaan ei saisi hoitaa ja valvoa omia asioitaan oli kyse sitten palkasta, ammatista, puolisosta, asunnosta.. Pitää olla aina ”joku muu”, joka päättää aikuisten ihmisten, täysvaltaisten ihmisten asioista ikään kuin he olisivat jotenkin holhouksen alaisia tai vaikeasti kehitysvammaisia.

        Et nyt ymmärrä asian pointtia. Totta kait jokainen saa ja jokaisen pitäisi valvoa asioitaan. Pitäisi olla herkkänä havaitsemaan asiat! Liian vähän vaaditaan työntekijäpuolella muuta kuin ainaista valituksen aihetta eli palkkaa, kun oma kulutus on liian suurta.
        Mutta minne sinä olet yhteydessä, jos huomaat epäkohtia? Eihän luottamusmies mikään poliisi ole , joka älyää valvoa työantajan kataluutta ja vaikka puolueellisuutta, vaan hänen pitäisi alkaa toiminaan ja hoitamaan asiamiehen roolissa päämiehensä eli työntekijän etua tilanteessa kun päämies antaa toimeksiannon. Mutta kun ei. Yleensä puhutaan se työntekijä luopumaan vaateistaan ja vähätellään. Mitä muuta se on kuin petollista väärään asemaan hakeutumista jotta saadaan itse hyötyä ja nuoleskellaan siitä työantajaa oman intressien edistämiseksi? Hitto tämä on kyllä lampaiden ja nuoleskelijoiden maa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihan niinkään ole. Liittoon olet jostakin yhteydessä, niin ensisijaisesti oletetaan että luottamusmies hoitaa. Mutta kun yleensä luottamusmies on hissukka, joka on hakeutunut tehtävään vain kun on kontrollifriikki, joka haluaa parantaa sitä että oma työsuhde on varmempi. Meilläkin luottari on hissukka ja mielistelijä joka joka paikassa ja kissanristiäisissä on hakeutunut avainhenkilön asemaan. Töissä kieli ruskeana tekee asiat vaikeasti.

        Olen miettinyt YTK-kassaan vaihtamista.

        Luottamusmies on työpaikan liittoon kuuluvien enemmistön valitsema. On siis kuva työpaikan duunareista. Laumasta hissukoita kuten itsekin olet. Valitkaa sellainen joka pitää puolensa. Toki vaikea tehtävä kun olette kaikki sellaisia nössöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottamusmies on työpaikan liittoon kuuluvien enemmistön valitsema. On siis kuva työpaikan duunareista. Laumasta hissukoita kuten itsekin olet. Valitkaa sellainen joka pitää puolensa. Toki vaikea tehtävä kun olette kaikki sellaisia nössöjä.

        Osaatko lukea? Kuten aloittaja kertoo, nykyään työpaikat vaihtuu ihmisillä ja hyvin usein taloon tullaan juuri luottamusmiesvaalien jälkeen. Et ymmärrä asian kokonaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottamusmies on työpaikan liittoon kuuluvien enemmistön valitsema. On siis kuva työpaikan duunareista. Laumasta hissukoita kuten itsekin olet. Valitkaa sellainen joka pitää puolensa. Toki vaikea tehtävä kun olette kaikki sellaisia nössöjä.

        Jos yksi äänestää ja loput ei, kun on niin munatonta toimintaa ollut, niin se on enemmistö. Määräaikaiset vain käymässä, niin miksi äänestäisivät ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko lukea? Kuten aloittaja kertoo, nykyään työpaikat vaihtuu ihmisillä ja hyvin usein taloon tullaan juuri luottamusmiesvaalien jälkeen. Et ymmärrä asian kokonaisuutta.

        luottamusmiehiä harvemmin on pienillä työpaikoilla. LIsäksi työnantajan tulee olla järjestäytynyt. Useinkin on niin että kun joku tulee uutena työntekijänä taloon niin siellä on jo luottamusmies virassansa. Toimikausi esim teollisuuslitossa 2 vuotta. Sitten on järjestettävä uudet vaalit. Ei luottamusmiestä vaihdeta sen takia että uusi ihminen Kalle P. palkataan taloon. Ei työpaikat ole myöskään broilerien kasvatuspaikkoja joissa koko populaatio vaihtuu kuukauden välein uuteen populaatioon. Kyllä firmoissa on pääsääntöisesti pitempiä työsuhteita. Vain hyvin alkeellisen työn työpaikoissa broilerinkasvatus onnistuu. Ei luottamies ole Taika-Jim. Fiksu ihminen vastaa aina omasta työsopimuksestansa itse. Jos dilli ei miellytä niin sitten voi laittaa työnantajansa valintatilanteeseen tyyliin "pitäkää tunkkinne".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luottamusmiehiä harvemmin on pienillä työpaikoilla. LIsäksi työnantajan tulee olla järjestäytynyt. Useinkin on niin että kun joku tulee uutena työntekijänä taloon niin siellä on jo luottamusmies virassansa. Toimikausi esim teollisuuslitossa 2 vuotta. Sitten on järjestettävä uudet vaalit. Ei luottamusmiestä vaihdeta sen takia että uusi ihminen Kalle P. palkataan taloon. Ei työpaikat ole myöskään broilerien kasvatuspaikkoja joissa koko populaatio vaihtuu kuukauden välein uuteen populaatioon. Kyllä firmoissa on pääsääntöisesti pitempiä työsuhteita. Vain hyvin alkeellisen työn työpaikoissa broilerinkasvatus onnistuu. Ei luottamies ole Taika-Jim. Fiksu ihminen vastaa aina omasta työsopimuksestansa itse. Jos dilli ei miellytä niin sitten voi laittaa työnantajansa valintatilanteeseen tyyliin "pitäkää tunkkinne".

        Ei, nykyään enin sis on määräaikaisia tai uusia. Ei näitä vanhoja suojatyölöisiä enää ole ja heidän kaveria luottamusmisehenä.


    • Anonyymi

      Pienemmillä työpaikoilla tuttu ilmiö. Sehän tarkoittaa sitä, että työnantaja maksaa tiskin alta ylimääräistä luottamusmiehelle, jottei tämä tekisi työtään..

      • Anonyymi

        Isommilla työpaikoilla erityisen tuttu asia eikä siinä kaikki. Tiskin alta maksetaan ei pelkästään luottamusmiehille ja ammattiliitoille vaan kokonaiselle isolle joukkiolle, kilpaileville työnantajille, kunnille, valtiolle, vuokranantajille, eläkeyhtiöille, te-toimistolle, sossu-ja kelan virkamiehille, toimittajille, poliiseille, poliiitikoille, konsulteille, tiedusteluhenkilöille yms yms kaikenlaisia tiskin alta korruptiorahaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isommilla työpaikoilla erityisen tuttu asia eikä siinä kaikki. Tiskin alta maksetaan ei pelkästään luottamusmiehille ja ammattiliitoille vaan kokonaiselle isolle joukkiolle, kilpaileville työnantajille, kunnille, valtiolle, vuokranantajille, eläkeyhtiöille, te-toimistolle, sossu-ja kelan virkamiehille, toimittajille, poliiseille, poliiitikoille, konsulteille, tiedusteluhenkilöille yms yms kaikenlaisia tiskin alta korruptiorahaa..

        Jos tämä kaikki ylimääräinen tiskin alta korruptioraha kanavoituisi suoraan ja rehellisesti työntekijöiden palkkoihin, mutta ei..


      • Anonyymi

        Itse olen valtiolla töissä ja ollut useammassakin valtion työpaikassa, niin ihan hissukoita sinne äänestetään. Kait nuolevat ja mielistelevät äänestäjienkin perseet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä kaikki ylimääräinen tiskin alta korruptioraha kanavoituisi suoraan ja rehellisesti työntekijöiden palkkoihin, mutta ei..

        Ja siinä taas yksi itkijä joka on niin uusavuton, että pitäisi laittaa oma elämä kokonaisuutena ja kulutus kuntoon, eikä itkeä kun liian pieni palkka. Mutta varmaan teillä töissäkin jotain ongelmia on johon luottamusmies voisi puuttua.


    • Anonyymi

      Tuota noin, ei sitten kenellekkään tässä ketjussa tullut mieleen, että aloittaja ei ehkä ollut oikeassa kuvittelemassaan työnantajan puolelta kokemassaan vääryydessä.

      Ei pääluottamusmies voi esittää lainvastaisia vaatimuksia. Koko hommahan perustuu siihen, että sekä työantajapuoli, että työntekijäpuoli, edellyttävät toisiltaan lakien ja sääntöjen noudattamista, ja silloinhan homma toimii kuten pitääkin.

      Osalla työntekijöistä on nykyisin aivan vääristynyt kuva oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan, silloin tällainen työntekijä palautetaan todellisuuteen työnantajan ja luottamusmiehen yhteistoimin.

      • Anonyymi

        Niin no voi olla niinkin, ettei aloittaja ollut oikeassa. Mutta millä koulutuksella se luottamusmies voi sanoa että aloittaja ei ollut oikeassa? Onko luottamusmies selvittänyt asiaa eli molemman osapuolen näkemyksen? Tiedän kyllä että luottamusmies kattelee juuri noin kuten kirjoitat, että ei itse joutuisi töihin. Mutta kun ei saisi noin ajatella. Kaikki ilmoitukset tulee tutkia!

        Luottamusmies ei voi tehdä laittomuuksia siinäkään ettei hoida velvollisuuksiaan! Monen mielistelijän tulisi muistaa se, että on rikos jättää luottamustehtävän edellyttämä hoitamatta. Ja sitä kannattaa miettiä kun hakeutuu tehtävään, että siinä on myöskin lain edellyttämiä velvollisuuksia joista pitäisi laittaa edesvastuuseen jos niitä ei hoida!

        Joo se on kyllä huomattu että oikeuksiaan ja koko työyhteisön oikeuksia ajava palautetaan ruotoin juurikin työntekijäpuolen luottamusmiehen ja työnantajan YHTEISTOIMIN. Kuten tässäkin ketjussa todetaan, luottamusmies on työnantajan kätyri ja hännystelijä, joka on yleensä niitä tyyppejä jotka on joka paikassa hämmentämässä kun oma elämänsä on niin tylsää. Tai kun suvussa tapana tällainen. Onko tämä laillista ettei hoideta asioitaan? Onko kukaan luottamusmies laitettu edevastuuseen? Vai onko tässäkin asiassa vaan annettu luottamusmiehen sotka asiat ja tyydytty kohtaloonsa?

        Mielestäni suomalaiset eivät osaa itkeä kuin palkasta. Paljon olisi parannettavaa. Esimerkiksi yhdenvertaisuus ei työpaikoilla toteudu ja siellä on vahva kansainvälinen laki kuitenkin taustalla jonka toteutumista pitäisi valvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no voi olla niinkin, ettei aloittaja ollut oikeassa. Mutta millä koulutuksella se luottamusmies voi sanoa että aloittaja ei ollut oikeassa? Onko luottamusmies selvittänyt asiaa eli molemman osapuolen näkemyksen? Tiedän kyllä että luottamusmies kattelee juuri noin kuten kirjoitat, että ei itse joutuisi töihin. Mutta kun ei saisi noin ajatella. Kaikki ilmoitukset tulee tutkia!

        Luottamusmies ei voi tehdä laittomuuksia siinäkään ettei hoida velvollisuuksiaan! Monen mielistelijän tulisi muistaa se, että on rikos jättää luottamustehtävän edellyttämä hoitamatta. Ja sitä kannattaa miettiä kun hakeutuu tehtävään, että siinä on myöskin lain edellyttämiä velvollisuuksia joista pitäisi laittaa edesvastuuseen jos niitä ei hoida!

        Joo se on kyllä huomattu että oikeuksiaan ja koko työyhteisön oikeuksia ajava palautetaan ruotoin juurikin työntekijäpuolen luottamusmiehen ja työnantajan YHTEISTOIMIN. Kuten tässäkin ketjussa todetaan, luottamusmies on työnantajan kätyri ja hännystelijä, joka on yleensä niitä tyyppejä jotka on joka paikassa hämmentämässä kun oma elämänsä on niin tylsää. Tai kun suvussa tapana tällainen. Onko tämä laillista ettei hoideta asioitaan? Onko kukaan luottamusmies laitettu edevastuuseen? Vai onko tässäkin asiassa vaan annettu luottamusmiehen sotka asiat ja tyydytty kohtaloonsa?

        Mielestäni suomalaiset eivät osaa itkeä kuin palkasta. Paljon olisi parannettavaa. Esimerkiksi yhdenvertaisuus ei työpaikoilla toteudu ja siellä on vahva kansainvälinen laki kuitenkin taustalla jonka toteutumista pitäisi valvoa.

        Työsopimuksessa määritellään että luottamusmiehelle maksetaan taulukon suurin palkka. Näin luottamusmiehestä tulee valkoinen mies mustien yläpuolla. Muutaman kerran työnantaja käyttää Tallinnassa naisissa niin luottamusmies on työnantajan pihdeissä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe