opamox ja yliannostus

opaa

Miten keho reagoi, jos ottaa opamoxia "vähän" enemmän, kuin on tarvis?

13

24751

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rolli

      ota. Itse otin reilumman annoksen, kun vitutti. Olo oli tosi tokkurainen, kun heräsin ja päätä särki monta päivää.
      Ota vaikka Imovania, jos on pakko jotain otaa "yli". Siitä tuli "vain" tokkurainen olo, mutta ei tota kamalaa päänsärkyä.

      • rolli

        en tapa itseäni, mutta välillä on päästävä tästä vittumaisesta maailmasta pois, kun täällä on liikaa sunlaisia kusipäitä.


    • pampam

      ja koukussa olet vielä tosi pahasti

      • Opaman

        Tai sitten toiset ihmiset tarvivat vain lääkkeitä todella pahasti pahaan oloon. Itse olen ollu siellä ja tiedän miltä se tuntuu. Vaihtoehtoina on "angstata" monta tuntia ja heitttää pilleri pari naamaan ja välttää ainakaan satuttamasta itseään tai tekemästä mitään peruuttamatonta. :/
        Yrittääkää ymmärtää, että ihmiset ovat yksilöitä (y)


      • negronagro

        et sä tosissaan vastannut 11 vuotta vanhaan kommenttiin


      • Anonyymi
        negronagro kirjoitti:

        et sä tosissaan vastannut 11 vuotta vanhaan kommenttiin

        Kyl se vastas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl se vastas

        aikamoinen


      • Anonyymi
        negronagro kirjoitti:

        et sä tosissaan vastannut 11 vuotta vanhaan kommenttiin

        Vastasinhan minä, olet k-pää, luin kommenttisi nyt


    • masis

      Se reagoi niin, että olet raukea ja sinua alkaa väsyttämään. Pikkuhiljaa toleranssi kasvaa ja tarvitse aina isomman annoksen saadaksesi kyseisen olotilan.
      En suosittele. Ota lääkärin ohjeiden mukaan. Joskus jos oikein on ahdistunut olo voi ottaa tuplaannoksen, mutta ei usein korkeintaan kerran kaksi kuukaudessa, muuten pysy niissä määrissää kun sinulle on kirjoitettu tai vieläpä voisit yrittää sinnitellä pienemmälläkin määrällä ainakaan tolranssia ei kehittyisi ja riippuvuuutta.

      Itse olen syönyt klonaatsepamia/oksaatsepamia jo 20 vuotta ja annos ei ole missään vaiheessa noussut, koetan pitää ns. "vapaa päiviä".
      Syön noin 15mg opamaxsia päivässä ja samaa annosta olen syönyt jo 20 vuotta.Joskus tulee päiviä, että "unohtaa" ottaa koko tabletin, sitten muutaman päivän jälkeen alkaa keho ilmoitella, että nyt on jotain vialla, eli elimistö on tottunut jo saamaan sen pienenkin määrän. Tuskin tästä lääkkeestä koskaan edes pääsen eroon ja ei ole kuulemma hätiä mitään jos en pääsekään kunhan annos ei nouse.

      Yliannostus ja vähän enemmän ottaminen on eri asia. Käsitän yliannostuksen sillä tavalla, että menee jo taju ja siihen tarvitaan henkilöstä riippuen monta pilleriä.

      sillei.....

      Furmanin viime jaksossa puhuttiin pamien väärinkäytöstä ja siellä Furman juuri sanoi tuon, että on otettava huomioon ne, jotka alkavat käyttämään "väärin" eli joilla annos nousee toleranssin myötä ja ne jotka napsivat samaa määrää vuosikausia.

      Kuulostele kehoasi, mitä se sanoo, mutta en suosittele ihan huvin vuoksi vaan ottamaan enemmän. Kysy lääkäriltäsi jos tunnet tarvetta nostaa annosta joskus.

      Tsemppiä...

    • hgjghjgh

      eipä kummemmin.. lepposampi olo siitä vaan tulee
      vähän tokkurainen(uninen) ei kummempaa..

      ja mitä yliannostukseen tulee niin saa aika läjän
      vetää noita kalkki nappeja että henkilähtee..

      Annostus ja antotapa:

      Aikuiset: Tilapäisissä ahdistus-, jännitys- tai pelkotiloissa 15-30 mg tarvittaessa 1-3 kertaa vuorokaudessa. Ahdistuneisuuden, jännitysoireiden ja pelkotilojen hoidossa, neuroottisissa tiloissa ja lisälääkkeenä psykoottisissa tiloissa ja depressiossa 45-120 mg jaettuna 3-4 annokseen vuorokaudessa. Unilääkkeenä annostus on aikuisille 15-30 mg iltaisin. Vanhuksille aloitusannos on yleensä 7,5 mg. Vaikutus alkaa hitaasti, joten valmiste on otettava noin tuntia ennen vuoteeseen menoa.

      lähde: pharmaca fennica 2003

    • Lokakuu.

      Entinen vaimoni menehtyi 2,5 viikkoa sitten kyseisen lääkkeen yliannostukseen, joten en suosittele kokeilemaan! Tyttäreni löysi hänet pari päivää myöhemmin ja kasvot olivat ihan siniset, joten se lääke varmaankin salpasi hengityksen? Ja myös oli ottanut samaan aikaan alkoholia.

    • 123erfcvbh

      en tiedä sun kropastasi, ja paljonko " se vähän yli on" . mutta mulla 1-2 tbl ei vaikuta juuri mitenkään. toleranssi noussut varmaan jo "vähän yli" niiden kiksien.
      mutta enemmän olisin huolissani siitä miten sun lääkärisi reagoi, kun huomaa, että määräämänsä annos on käytetty liian nopeasti. saattaa hyvin pienentää annosta tai jättää jopa reseptin uusimatta, jos epäilee väärinkäyttöä. nimim. kokemusta on.

    • Mr.paniikkihäiriö

      Olen joskus ottanut oxamin sama kuin opamox niin 150mg/pv usean kuukauden ajan ja lääkäri huomasi lääkkeiden väärinkäytön ja lopetti niiden määräämisen. Bentsoja ei saa lopettaa kokonaaan äkillisesti niiden vieroitusoireiden takia ja katkollehan sitä tuli lähtö ku lääkkeet loppu hirveiden vieroitusoireiden jälkeen. Katkolta kun pääsin sairastuin psykoosiin vieroitusoireiden takia. Suosittelen pitämään bentsojen käytön mahdollisimman pienenä ta varaamaan bentsoja silläi että niitä riittää myös lääkkeen turvalliseen alas-ajoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe