Ovat aika sitkeitä ja niitä voi laittaa vähäksi aikaa säiliöönkin uimaan keskenään.
Itsekin kerran laitoin ahvenia, annoin kyllä niille suoraan vettä järvestä,päästin kyllä vapaaksikin niitä sitten, iloisesti uiskentelemaan.
Kalajutuista, kun niin tyttösille voi olla hauskaa ohkia ahvenia ja savustaa niitä.
13
54
Vastaukset
- Anonyymi
Hyviähän ne tietenkin on, monellakin tapaa laitettuna.
- Anonyymi
Kalastan verkoilla ahvenia ja jigillä. Usein tulee 500 g ahvenia ja isoja määriä 10 kg voi tulla parin tunnin aikana. Sitten fileraan ne ja pakastan ja syön niitä pitkin syksyä ja talvea. Viime vuonna sain 300 kg ahventa.
- Anonyymi
Kalastan suurimmaksi osaksi itse tarvekalani. Tänään kuitenkin ajattelin hankkia ahvenia suuremman määrän ruokaloiden käyttöön, joten menin ostoksille kaupan kalatiskille, jossa myytiin mainoksen mukaan perattua ahventa!
Mä en tiedä mitä te käsitätte "peratulla ahvenella", mutt ne ahvenet joita myynnissä oli; eivät mitenkään vastanneet mun mielikuvaani peratusta kalasta!
Ne ahvenet oli ainoastaan suolistettu, ei suomustettu ei ollut poistettu päätäkään.
Meillehän tuli kalamestarin kanssa sanomista siitä perkaksesta, hänestä kalat oli perattuja. Kysyin ett meinaako hän ett ne voi paistaa pannussa voin kera, nii´neen?
Äijän vastas ett voin itse poistaa suomut kalasta "rapsuttamalla"! Mä repesin nauruun ja kysyin ett, jos näyttäisit hiukan esimerkkiä sen veitsesi kanssa, miten kätevää se on kun ammattilainen sen tekee!
Olihan siinä kuulijoita takanani ja myös kalaostoksilla. Sama mieltä kanssani olivat, ei noita kaloja ole perattu; vaan suolistettu!
Myyjä aloitti ett "tietenkin ahvenfileet on ihan eri juttu, ja eri hintatasoissakin!"
heh heh, ja voiton riemu naamallaan.
Sanoin ett mä en ole kysynytkään ahvenfileitä vaan perattua kokonaista ahventa.
Sun myymääs kalaa voi vain savustaa, eikä suolistettua kalaa kukaan suomusta, siinä kohtaa se on järkevintä nylkeä, jolloin jäljelle jää alaston kalan keho, ilman suomun alla olevaa nahkaa, joka on sitä maukkainta osaa kalasta. Siinä kohtaa se äijä lähti takahuoneeseen ja jätti kalatiskin ilman myyjää.
Hitto, ei mulla ollut tarkoitus sitä jäähylle ajaa... mutt kun asia on niin kuin mä sanoin.
Ei ole mun vika jos myyvät tuotetta väärän nimikkeen alla! Jonkin näköistä tietoa täytyy sieltäkin löytyä, ei ihan riitä ett paketoi kalat ja punnitsee. Ihan oikeesti sen eilen suolistetun kalan nylkemiseen, menee tuhottomasti aikaa, ei irtoa nahka suomuineen, kuten tuoreesta just pyydetystä kalasta.
Heillä on sähköiset suomustimet, pitäis käyttää ensin niitä ja vasta sen jälkeen suolistaa, ehkä poistaa vielä pääkin. Maksaa varmaan lähes saman kuin fileekin.
Mä en voi suolata kaloja sellaisenaan ja keittää myöhemmin niitä peruniden päällä, samassa kattilassa! Niin mun pappani teki, silloin kun mä olin kakarana hänen luonaan välillä hoidossa. Yksinkertaistettu ruuanvalmistus; special pappa.
trollikka
Ps. Paistettuja muikkuja tänään, ahventen tilalla.Meikäläinen on paistanut suolistetut ahvenet pannulla suomuineen ja nahkoineen, "yleisölle" kyllä kelpasi söivät muksematta kaiken viimestä suupalaa myöten. Itse en kerinnyt edes maistaa.
Kadun_mies kirjoitti:
Meikäläinen on paistanut suolistetut ahvenet pannulla suomuineen ja nahkoineen, "yleisölle" kyllä kelpasi söivät muksematta kaiken viimestä suupalaa myöten. Itse en kerinnyt edes maistaa.
Oletko Thyllerö?
Wwuwuw kirjoitti:
Oletko Thyllerö?
Jos nimiemerkissä mainitaan mies, niin silloin en ole Thyllerö. Minä en harrasta vastakkaiseen sukupuoleen naamioitumista kuten eräät muut täällä.
Kadun_mies kirjoitti:
Jos nimiemerkissä mainitaan mies, niin silloin en ole Thyllerö. Minä en harrasta vastakkaiseen sukupuoleen naamioitumista kuten eräät muut täällä.
Tarkoitin sitä yhtä nimimerkkiä.. eli et sitten ole.
Wwuwuw kirjoitti:
Tarkoitin sitä yhtä nimimerkkiä.. eli et sitten ole.
Eikä thyllerö viittaa naiseen?
Wwuwuw kirjoitti:
Eikä thyllerö viittaa naiseen?
Tyyris Tyllerö, eli Lilleri Lalleri oli muna..
https://2.bp.blogspot.com/-rfTWqbBCfLs/WA3Q5TvyxeI/AAAAAAAABT4/EW-hTDAlYTsfC7i_4WmK8ch09plDE9_ZQCEw/s1600/Natsityllerö.jpg
- Anonyymi
Meillä mies tuo kalaa mereltä ja piti ostaa toinen pakastin kun sinne ei mahdu mitään muuta. Se tuo lohta ja ahventa kun kalastaa ja keväällä siikaa. Se myy sitä myös ei ole ammattikalastaja vaan harrastelija mutta kalaa tulee kymmeniä kiloja ja sitten se perkaa niitä kaksi tuntia. Mutta lähes ilmaista kalaa se on mitä nyt veneen bensaan menee rahaa muutama euro
- Anonyymi
Hieno homma!
- Anonyymi
hyi helvetti en tiedä yhtään hyvänmakuista kalaa, YÖKKKK
- Anonyymi
Minustakin kalat saisi survoa johonkin mädäntyneen ruhon perseeseen. Kyllähän nämä ruotoiset kalat on köyhien ja pihien ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847