Yhteiset pelisäännöt

Anonyymi

Meillä mies vaihtoi työpistettä ja se oli kaikkien mielestä aivan erinomainen juttu. Vaihtelua hänelle ja uusia tuulia. Uusi työtuoli oli erilainen kuin koskaan aiemmin, nyt lähityöparina saattaa olla päivästä riippuen nainen, mutta tiimiin kuuluu myös miehiä. Ensimmäisenä työpäivänä kuitenkin se alkoi. Toisen naisen nimi nousi esille, päivittäin mieheni kertoi kuinka tämä nainen on niin hyvä siinä ja tässä, kuinka nainen on tehnyt sitä ja tätä, on sellainen ja tekee tällä tavalla. Miehistä en juurikaan kuullut kuulumisia, mutta tästä yhdestä nuorehkosta naisesta kyllä. Mies lisättiin WA-ryhmään, jossa naiset ovat kovasti "äänessä" ja mieheni minulle viestit kyllä aina näytti, omasta tahdostaan. Ryhmässä viestimien on ihan ok. Minua kuitenkin vähän ahdisti tämä, että yksi nainen nousee joka päivä keskusteluun kotona. Kerroin tästä miehelleni ja vakuutti ettei mitään sellaista ole, mistä minun tulisi olla huolissaan. Sanoin, että voidaanko kuitenkin pitää edelleen kiinni siitä yhteisestä sopimuksesta joka on kantanut nyt jo 19 vuotta, että ei oteta somessa kaveriksi/seuraajaksi vastakkaista sukupuolta olevia työkavereita. Sovimme ettei näin tehdä, vaan yhdessä pohditaan tapauskohtaisesti moiset asiat. Miehen käytös uuden työpisteen aikana on muuttunut paljon, hän huomioi minua paljon, on läheisempi, antaa huomiota enemmän jne. Jota olen vähän ihmetellyt, mutta samalla nauttinut siitä. Mutta minun asioista hän ei yhtä kovin innostuisi kertomaan kuitenkaan, kuin tämän uuden työkaverin. Mutta hyväksyin sen. Eilen kuitenkin huomasin, että kappas, siellähän sitä somessa seurataan/ollaan kavereita. Tätä sitten kysymään, kun mies tulee kotiin. Vastaus oli, että se oli niin outo tilanne kun se nainen kysyi oonko somekanavilla ja sitten olin jo kertonut asian ja antanut luvan ottaa seurantaan.

Me oltiin vasta vajaa 2 viikkoa sitten sovittu, että näitä asioita mietitään yhdessä, kun aiemmin on linja ollut ettei näin tehdä. Mieheni kertoi, että olisi ollut noloa, jos olisi sanonut, että olen somekanavilla kyllä, mutta emme ole ruukanneet kumpikaan ottaa vastakkaista sukupuolta olevia työkavereita seuraajiksi/kavereiksi. Noloa? Onko todella niin, että on noloa kertoa mitkä ovat meidän parisuhteen yhdessä luodut säännöt ja elää sen asian kanssa kuin se, että tekee juuri niinkuin oma puoliso ei haluaisi. Onko nyt odotettavissa, että tämä uusi kehuttava nainen kun pyytää, että voidaanko panna siivouskomerossa, niin mieheni suostuu, koska olisi noloa kieltäytyä. Kun olihan noloa sanoa mitkä meidän pelisäännöt suomen suhteen on ollut.

Mitä mieltä olette? Onko teillä millaisia pelisääntöjä ja noudatatteko niitä molemmin puolin?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ap, jatkaa vielä. Olin kuitenkin sen verran vittuuntunut tuosta eilisestä sopimuksen rikkomisesta ja luottamuksen menettämisestä, että kävin hakemassa miehelle paketin kortsuja ja laitoin ne hänen työhousuihin ja siihen mukaan liimasin lapun " Nappaa nämä varulta mukaan, koska voit joutua kiusalliseen tilanteeseen, jos tämä nainen pyytää vaikka panemaan siivouskopissa. Sinustahan on noloa kieltäytyä, jos hän jotain kysyy/pyytää".

      Joo lapsellista oli, sen myönnän, mutta jos iso mies ei osaa sanoa ei eikä osaa pitää kiinni sovitusta, niin on hyvä varautua kunnolla.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat tuolla???! kirjoita ne asiat jotka liittyvät minuun ja sinuun!!!!! jutellaan muista asioista IRL!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla???! kirjoita ne asiat jotka liittyvät minuun ja sinuun!!!!! jutellaan muista asioista IRL!!!!!

        Ap, tässä hei..mitä tarkoitat?


    • Anonyymi

      Ap, korjaa vielä. Ennakoiva tekstinsyöttö oli korjannut, eli uusi työtuoli = uusi työpiste. Hoh, empä tullut tarkistaneeksi tekstiä.

    • Anonyymi

      Somerollako mies nyt naputtelee mökissä tietokonetta? Tuliko Espoonahdistus?

      • Anonyymi

        En nyt ymmärrä mitä tarkoitat, johtunee ehkä siitä etten ole kyseistä palstaa koskaan käyttänyt tällä tavalla. Ei mies ole Somerolla tietääkseni ja Espoonahdistuksesta en osaa sanoa, kun en ole moisesta kuullut koskaan. Eli jos haluat hieman avata tätä niin se sopii hyvin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe