Annoskoon pienentäminen vaikeaa

Anonyymi

En syö oikeastaan koskaan makeita herkkuja, en pullaa,en leivoksia enkä karkkia. En vain tykkää niistä.

Sen sijaan normaalia kotiruokaa syön vain liikaa. Jos otan ruskeaa kastiketta ja pottuja, täytyy ottaa vielä kaksi täyttä lautasellista että kokee itsensä kylläiseksi. Jos teen spagettia, sitä menee helposti kolme lautasellista. Sama kaiken ruoan kanssa. Salaatilla en ole itseäni ikinä onnistunut kylläiseksi syömään enkä keitoilla, saamaan vain närästyksen.

Oon yrittänyt sitä, että syön vain yhden lautasellisen, sen jälkeen seuraavat puolituntia juon vettä ja odotan jos tulisi kylläinen olo. No ei tuu! Odotttelun jälkeen nälkä on suurempi kuin ennen sitä yhtä lautasellista ja syöksyn kuin hyeena hakemaam ruokaa lisää ja pakko ottaa oikein kukkurallinen eka lautanen ku nälkä ihan polttelee.

Eipä ihme, että oon 50 kiloa ylipainoinen.

10

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Proteiinia enemmän... se vie ruokahalua pois

    • Anonyymi

      Montako kertaa päivässä syöt? Jos syö liian harvoin, tulee helposti syötyä liikaa. Toisaalta, jos syöt liian nopeasti ehdit syödä aivan liikaa ennen kuin kylläinen olo tulee. Tähän voisi auttaa se, että puoli tuntia ennen ateriaa syö ison omenan tai kaksi pientä. Omena ehtii ennen ateriaa taittaa pahimman nälän, joten kun ei mene nälkäisenä syömään, voi jättää ateriasta puolet pois. Vesi ei täytä vatsaa. Ei ennen ruokailua eikä sen jälkeen.

    • Anonyymi

      Itsellä on sama ongelma. Vähähiilihydraattinen ja runsasravainen ruokavalio auttaa minulla tähän ongelmaan. Muutaman päivän totuttelun jälkeen nälkä häviää vähähiiliydraattisella ja runsasravaisella ruokavaliolla niin paljon, että voi syödä jopa vain kerran päivässä.

    • Anonyymi

      Aamupalana suuri mukillinen makeuttamatonta kahvia ja banaani.
      Aamupäivällä reissaripala päällä valkosipulivoita ja keitetty kananmuna. Ehkä hieman raejuustoa.
      Ip.klo13 karvahatullinen tuoresalaattia ja suuri lasillinen vettä.
      Klo 14 kotona valmistettu lämmin ruoka jälkiruokalautaselta. Jotain lihaa tai kalaa.
      Klo 18 tietämissä reissaripala päällä valkosipulivoita ja kananmunaa tai juustoa.
      Suuri lasilllinen vettä ja pienempi alkoholitonta kevytsiideriä.

      Heikkouteni ovat täytekeksit joita popsin muutaman kappaleen.

      • Anonyymi

        Kahvi itse asiassa pitää mulla nälkää. Tai siirtää sitä parilla tunnilla. Kun juon pari mukia, saatan unohtaa nälän pariksi tunniksi.

        Mä oon joskus yrittänyt Dukanin dieettiä, jossa syötiin proteiinia. Silloin aina sellainen olo, ettei koskaan ollut kylläinen. Kanankoipia meni useita yhdellä aterialla, päälle vielä raejuustopurkit, juustoa ja öljyä. Tietysti jossain vaiheessa oli pakko jo alkaa vain väkisin hillitä syömistä , laskea kaloreita ja sitten syklittää syömistä iltaan niin ettei saa liikaa kaloreita. Mutta kyllä sillä paino putosi etenkin kun säästi iltaan syömisiä. Ongelma voi olla siinä, että mä mieluiten söisin aamupalan vasta klo 15.

        Aamupalaa mä en siis syö koskaan. En vain kerta kaikkiaan pysty. Yritin joskus ruokavaliota, jossa syötiin monta ateriaa päivässä ja aamu alkoi kaurahiutaleilla ja rahkalla. Mä joka aamu yökin ja yritin syödä annoksen. Vedin vain väkisin ohjeen määrät. Sen jälkeen tuntui joka aamu ettei töihin selviä kun on niin huono olo ja työpaikallakin piti käydä makaamassa vessan lattialla ja yökkimässä. Kaksi viikkoa koitin ja sitten luovutin. Tuossa oli rasittavaa myös se, että kun aamupalan väkisin söi klo 7, sitten oli klo 10 kiljuva nälkä. Siis aivan järkyttävän polttava nälkä. Seuraavaksi jo klo 12 ja klo 15, ja klo 18 ja klo 20 ja koko loppu ilta teki mieli napostella ja syödä jotain. Aamusta asti, heti kun se pakolla syödyn aamupalan jälkeinen tärinä, kylmä hiki ja oksetava olo loppui,teki mieli ahmia mitä vaan.

        Nyt mä oon tehnyt aikalailla sitä, että oon vain välissä yhden päivän syömättä, kun se on kohtuu helppoa. Saatan syödä ehkä kaksi keitettyä kananmunaa illalla tai en mitään. Seuraavana päivänä sitten syön klo 15 jälkeen jonkun ruoka-annoksen, siitä pari tuntia toisen (esim. Salaattia ja lihaa) ja illalla ennen nukkumaanmenoa vain syön mahan kunnolla täyteen jotain hyvää ruokaa (spagettia tai kermaperunoita raejuustolla, lihapullia jne). Sitten pidän taas välipäivän syömisistä. Vaikuttaa ihan toimivalta.

        Yhtälailla varmaan toimisi jos joka ilta söisin vain klo 21-01. Kokonaiskalorimäärähän se tietysti ratkaisee.

        Mutta sitten tähän on olemassa vielä poikkeus! Jos lähden perjantaina kavereiden kanssa illan istujaisiin ja juon ladin viiniä. Sitten on pakko saada mättöä jo niinku heti. Seuraavana päivänä aamupala uppoa sellaisella tahdilla ette vois uskoa. Eikä todellakaan tule huono olo vaan saatan tehdä kahdetkin makkaraperunat aamypalaksi ja sen jälkeen koko päivä on yhtä syömistä. Illalla 2kg ranskalaispussi ja kilon makkarapaketti ovat muisto vain. Että alkoholi kyllä laukaisee mulla aivan hallitsemattoman nälän.. ja silloin tuntuu, että kuolee just jossei saa ruokaa. Normaalisti mulla on helppoa olla päivä syömättä, jossen mene aloittamaankaan syömistä alkujaankaan. Sit ku aloitan, niin pitää kyllä saada syötyä kunnolla.

        Tiedän, että tämä varmaan kuullostaa jo ihan syömishäiriöiseltä.. Mun ongelma ei oo kuitenkaan että söisin niin että oksentaisin tai että olisin ihan ähkyssä tunteja. Ongelma on se, että kun syö, en vain tule pienestä määrästä edes kylläiseksi. Jos syön pienenmäärän, sen jälkeen nälkä alkaa poltella eikä se vain lopu ennen kuin mahan syö täyteen (ei ähkyyn vaan ihan oikeasti täyteen)

        -AP-


    • Anonyymi

      Isot annoskoot on parasta

      • Anonyymi

        Niinpä. Isoista annoksista syödään enemmän.


      • Anonyymi

        Ja mitä useammin sen parempi


    • Anonyymi

      Kulutus ja ravinnonsaanti tasapainoon, aluksi tosin kulutusta enempi kuin mitä syö.

    • Anonyymi

      No näinhän se on. Se ei vaan auta, että tietää, mitä pitäisi tehdä. Pitäisi myös saada jostain tahtoa ja motivaatiota toimia sen tiedon mukaan. En voi sanoa nauttivani enkä pitäväni mistään liikunnasta, vaikka monenlaista oon yrittänyt koittaa.

      En myöskään ymmärrä juoksulenkkeilijöitä. Joskus koitin sitä ihan sykemittarin kanssa, että kävi aina tunnin juoksemassa. Kaikki puhuivat siitä, kuinka juoksusta muka tulee niin hyvä ja euforinen olo. No ei ainakaan mulle tullut. Mulla oli v-tutuskäyrä niin korkealla joka lenkin jälkeen ja tuntui, että se ällöttävä pakkopulla oli nyt sitten suoritettu. Yritin joo kuunnella musiikkia samalla ja kaikkea. Ei kyllä auttanut mitään. Alusta loppuun se oli samaa paskaa, ja sen jälkeen oli niin huonolla tuurilla ku oli vain hikinen ja ihan limanen olo ja piti vielä suihkuunkin mennä. Oisinko kuukauden vai kaksi koittanut säännöllisesti ja aina oli ihan syvältä koko touhu. Siinä vaiheessa jo kun piti olla lähdössä lenkille ja laitoin kengät jalkaan, syke oli yleensä jo yli 90 jossei jopa 100, kun niin otti vain aivoon koko touhu. Sinnillä yritin opetella ja ajattelin, että kyllä se tästä vielä motivaatioksi muuttuu ku yrittää ajatella positiivisia asioita, kohta juoksen kuin gaselli.. paskat, vihasin sitä aina ihan yhtä paljon.

      -AP-

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe