Dronet valtaavat jo ihmisten makuuhuoneetkin.

Anonyymi

56

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossakin jutussa lukee, että kuski luultavasti lähellä...
      No ei välttämättä. Noissa paremmissa droneissa on pitkä kantama ja videokuva, millä voi lennokkia ohjata.

Oikeastaan noihin pitäisi saada kunnon tolkku.

Toisaalta joku hakkeri vois keksiä jonkun apin, millä vaikka vois bluetoothin avulla pudottaa moiset härpäkkeet. Sitten kuski voi tulla itse hakemaan vempeleensä ja selittää, miksi lenteli juuri siinä. 😁

• Anonyymi

Joo siitähän riemu syntyisi kun kaikenlaiset karenit, sukupuoleen katsomatta, juoksisivat lennokkien perässä niitä pudotellen.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo siitähän riemu syntyisi kun kaikenlaiset karenit, sukupuoleen katsomatta, juoksisivat lennokkien perässä niitä pudotellen.

No siinäpähän selviäisi asiat...

Bluetooth-yhteys ei kovin pitkälle kanna, että ei niitä sais kovin kaukaa pudoteltuakaan. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No siinäpähän selviäisi asiat...

Bluetooth-yhteys ei kovin pitkälle kanna, että ei niitä sais kovin kaukaa pudoteltuakaan. 😊

Eipä taida lennokit liiemmin sinihammasta käyttää, halvimmat wifiä minkä häiritseminen ei teknologiatietoiselle ole kovinkaan vaikeaa, vaikkakin rangaistavaa.

Myöskin siinä voisi syyllistyä lentoliikenteen häirintään.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä taida lennokit liiemmin sinihammasta käyttää, halvimmat wifiä minkä häiritseminen ei teknologiatietoiselle ole kovinkaan vaikeaa, vaikkakin rangaistavaa.

Myöskin siinä voisi syyllistyä lentoliikenteen häirintään.

No teknisesti en noista tajua tuon täytehistä, mutta jokatapauksessa uskon, että asiallisesti lennättävät saavat lennättää vehkeitään rauhassa.

Tuskimpa kukaan lähtisi vaan koneita pudotellakseen pudottelemaan...
        Itse uskon osan lennättäjän vaan olevan helkatin tyhmä, mennessään päristelemään sillä yleiselle uimarannalle tms. Saisivat itse kantaa vastuun missä lentelevät... tai sitten kone voi pudota. 😁

• Anonyymi

Kuka hullu sitten lähtee etsimään jotain dronea, joka on mahdollisesti törmännyt linttuunkin vahingossa, tai pörriääseen, onnettomuustutkintakeskus, tuskin lähtee tutkimaan onko joku syyllistynyt rikokseen tiputtamalla tuollaisen taivaalta, kun noiden arvo on harvoin miljoonia euroja kuitenkaan...

Amerikkalaisten merentutkimuslaitos sukellusrobotteineen etsimään jotain dronea, hahhahhh.

• Anonyymi

Armeijan koneillakin on omat sääntönsä miten lennetään yksityisalueiden yläpuolella, omat korkeusrajoituksensa, mutta droneilla ei mitään?

• Anonyymi

Armeijan koneilla on matalalentoharjoituksissa korkeusrajoituksena "irti esteistä."

• Anonyymi

Miehitetyn ilma-aluksen minimilentokorkeus on 150 metriä, jonka alla lennokin pitäisi pysyä.

• No en mä ainakaan tykkää kun tullaan rannallekkin kuvaamaan.. Ärsyttävä äänikin.

• Anonyymi

Kun salakatseluksi luokitellaan jos esim. kiikareilla katsoo naapurien tekemisiä, niin silmälasit ovat vastaavat optinen näköä parantava laite kuin kaukoputki ja kiikarikin, ilman silmälaseja ei saisi liikkua ollenkaan jos vain sattumalta näkee vaikka naapurin leikkaamassa ruohoa shortseissa, on tuomittava teko ja rikos tuokin.

• No kyllä se täyttää salakatselun rikosnimikkeen jos minä olen omassa kotonani omassa makuuhuoneessani omassa sängyssäni oman(?) miehen kanssa ja sitä dronella kuvataan. Tai millään muullakaan ulkopuolisen omistamalla laitteella.

• Anonyymi

Kyllä pitäisi tehdä selkeät pelisäännöt, siis ihan lennättäjien, kuvaajien ja muidenkin takia. Aina meinaan löytyy pölvästejä jotka tulevat vaikka kuvaamista häiritsemään, julkisilla paikoilla, lässyttäen mm. laista mistä eivät tiedä hölkäsen pöläystä. Joskus kuppilassa kaverin bändiä kuvatessakin on tuollaista käynyt ja mieli tehnyt tirvaista papparaista nenuun, mutta siinä vain kärsisi itse enemmän.

• Anonyymi

Katsoin tuossa mökillä ollessani erästä armeijan harjoituskonetta, paljain silmin, ei ollut tähtikiikarissa telineessä sopivaan suuntaan: samaa reittiä se meni ropeli-kone aina samoihin aikoihin edestakaisin, asutusta kyllä vältti että ei lennä talojen yli, jotain reittiä se lensi.

Uudempi elokuva muuten, jos on jalka paketissa tai muu juttu eikä ole parempaa tekemistä, niin tekee mieli tarkkailla naapureiden toimintaa kiikareilla: A Killer Next Door, tv-elokuva, vähän kuin Alfred Hitchkockin Takaikkuna, eli Rear Window.

Jos alkaa tarkkailemaan naapureita kiikareilla niin itse alkaa kuvittelemaan kummia omassa päässään mitähän tuokin naapuri suunnittelee, varmasti on joku murhaaja.

• Anonyymi

Kiihottava aihe, kenties, mutta ilmailuharrastustoiminta (sis. dronet) on Suomessa suhteellisen vapaata. Kukaan ei Suomessa omista ilmatilaa. Mökkien ja talojen yli saa lentää omistajan lupaa kysymättä.

"Erikoisen poikkeuksen tekee kysymys siitä, kenelle ilmatila kuuluu. Dronen käyttöä koskee ilmailulaki, joka määrittelee, missä lennättäminen on sallittua. Mutta Suomessa tontin omistukseen ei ole liitetty tontin ilmatilan omistamista.

– Tontin omistus päättyy siihen, mistä ilma alkaa, Söderström sanoo."

• Anonyymi

Eli esim. Kuumailmapallolla voi leijua kenen tahansa takapihalla vaikka metrin korkeudella kunhan ei kosketa maata.

• Anonyymi

Pitää nakkeilla pihalla ja syyttää salakatselusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli esim. Kuumailmapallolla voi leijua kenen tahansa takapihalla vaikka metrin korkeudella kunhan ei kosketa maata.

Hah, kuumailmapallolla saa tehdä pakkolaskun minne vaan. Jokainen tervepäinen tietää mikä on soveliasta ja hyvien tapojen mukaista. Lakeja pitää noudattaa.

• Mutta jos dronelle sattuu onnettomuus, niin sitä kadonnutta dronea sopii myös etsiä sieltä ilmatilasta. En tiedä onko kukaan löytänyt.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Mutta jos dronelle sattuu onnettomuus, niin sitä kadonnutta dronea sopii myös etsiä sieltä ilmatilasta. En tiedä onko kukaan löytänyt.

Dronessa on paikannin. Kyllä se löytyy. Maanomistaja ei saa tehdä vikaantuneelle lentolaitteelle mitään. Ilmailulakia lukemaan, hops hops.

• Anonyymi kirjoitti:

Dronessa on paikannin. Kyllä se löytyy. Maanomistaja ei saa tehdä vikaantuneelle lentolaitteelle mitään. Ilmailulakia lukemaan, hops hops.

Ei saakaan tehdä mitään. Mutta jos tekee, niin minkäs droneilija sille voi. Voi mennä vaikka vakuutusyhtiölle itkemään, että siellä jossain se mun drone on. Senkun menee ostamaan uuden dronen ja opettelee lennättämään härpäkettään siellä missä se ei ole häiriöksi.

Kysehän ei ole ilmailulain tuntemisesta vaan yksinkertaisesti innosta noudattaa sitä.

Vertailun vuoksi myös polkupyöriä otetaan luvattomasti käyttöön ja niitä löytyy järven pohjasta. Fiksu pyöräilijä ja droneilija pitää omastaan hyvää huolta, ettei ikäviä vahinkoja pääse tapahtumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riiippuu aika paljon laitteesta, muutenkin yhteyden pitää olla kytkettynä. Eikä ilmailulaki sanele mitä jollekin esineelle saa tehdä.

• Anonyymi

Eli jos olet omakotitalosi katolla, et ole enää omalla tontilla?

• Anonyymi

200 metriä korkean lasiboxin saa rakentaa tonttien rajoja ja kattoa suojaamaan aivan vapaasti.

• Akka Kebnekaiselainen oli viisas vanha hanhirouva.

• Ja Tohtori Sykerö talollaan. 👍Neiti Nokkosta kyrsi.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja Tohtori Sykerö talollaan. 👍Neiti Nokkosta kyrsi.

Nyt oli kyllä pakko nauraa, niin lensi 😂

• misspönttöuuni kirjoitti:

Akka Kebnekaiselainen oli viisas vanha hanhirouva.

Mutta Smirre oli mulukku! ☝️

Akka Kebnekaiselainen oli viisas vanha hanhirouva.

Sen kertojan kuuloisen naisen minusta sais kyllä purkittaa kotiin, jos löytää! 😁
        Ihan reilua ja kohtuullista. 😁

• Disse kirjoitti:

Sen kertojan kuuloisen naisen minusta sais kyllä purkittaa kotiin, jos löytää! 😁

Oliko https://www.hs.fi/radiotelevisio/art-2000004819502.html Inkeri Wallenius? Luki myös Tao Taon. :)

• Disse kirjoitti:

Siinä oli kummaa taikaa, pehmeyttä ja lempeyttä lasten satuihin :)

• Disse kirjoitti:

Mutta Smirre oli mulukku! ☝️

Smirnua en muista..

Smirnua en muista..

Smirre oli se kettu, joka yritti saada hanhia kiinni. Ja peukaloinen yleensä pelasti ne. Tais se sitäkin yrittää syödä.
        Gunnar ja Martti sit pöllyytti sitä. Marttihan sai sit lauman kauneimman hanhitytyn itselleen....

Siiristä ja syömäri-Lassestahan tuli myös pari. 😬👌

Ootko sä ihan unohtanut kaiken? 🤔

• Disse kirjoitti:

Smirre oli se kettu, joka yritti saada hanhia kiinni. Ja peukaloinen yleensä pelasti ne. Tais se sitäkin yrittää syödä.
        Gunnar ja Martti sit pöllyytti sitä. Marttihan sai sit lauman kauneimman hanhitytyn itselleen....

Siiristä ja syömäri-Lassestahan tuli myös pari. 😬👌

Ootko sä ihan unohtanut kaiken? 🤔

Heh...😂 kuulostaa ihan kuin s24.

Mä en muista kuin Nilsin ja Maran 😄
        Ja sen alkukohtauksen kun peukaloinen kutistui dramaattisesti. Taisin vielä alkaa itkeä siinä.

Heh...😂 kuulostaa ihan kuin s24.

Mä en muista kuin Nilsin ja Maran 😄
        Ja sen alkukohtauksen kun peukaloinen kutistui dramaattisesti. Taisin vielä alkaa itkeä siinä.

No olihan se draamaa. 😁

No peukaloinenkinhan oli kunnon nilkki, mutta kun se joutui olemaan hetken pieni, oppi olemaan kunnolla. 😃

• Disse kirjoitti:

No olihan se draamaa. 😁

No peukaloinenkinhan oli kunnon nilkki, mutta kun se joutui olemaan hetken pieni, oppi olemaan kunnolla. 😃

Sehän kiusas eläimiä... joku haltija sai tarpeekseen ja muutti sen pieneks... 😀

• Disse kirjoitti:

Sehän kiusas eläimiä... joku haltija sai tarpeekseen ja muutti sen pieneks... 😀

Nilkku? Siitäkö se johtui, minähän en todella muista mitään! Taisin imeskellä telkun edessä matonhapsuja...

Nilkku? Siitäkö se johtui, minähän en todella muista mitään! Taisin imeskellä telkun edessä matonhapsuja...

No niin... matonhapsut on haastava rasti.... varsinkin letitetyt. 🤔

• Älä ammu tahallisesti alas. Ammu vahingossa alas. Ihan sama kunhan putoaa ja menee kirveen alle, lekan alle, palaa nuotiossa, uppoaa järveen tai suohon, hautautuu maahan ja dronehomo tajuaa, että joutuu sinne itse perässä, jos tulee lelunsa perään kyselemään.

• Anonyymi

Pantasusia salaa kaatavat landehomot ovat kai hengenheimolaisiasi?

• Anonyymi

Oho kun oot kova jätkä.

• Anonyymi

Olin näkevinäni että kurkien aura törmäsi siihen droneen.

• Anonyymi

Jos dronet käyttävät digitaalista kameraa, niiden kuvat voi sumentaa valkoisiksi käyttämällä tehokkaita IR-laser-valonheittimiä niitä kohtaan, 4kpl, kuten armeijalla on tietääkseni tankeissa yönäköön tuessa, mutta en tiedä käyttävätkö IR-laseria.

Suuntaa tehokkaan laserin suoraan linssiin, niin tulee vain valkoista kuvaa ja voi palaa jo koko kamerakin, jos on digitaalinen.

• Anonyymi

Yleensä muissa kuin valvontakameroissa on ir-filtteri.

• Anonyymi

Huvittavia juttuja, laitapa pyyntö johonkin directx-juttuihin: acquiring Hardware Ovelay Graphic, resident in Graphic Acceletaros Own memory.... how many hardware overlay's does this accelerator support?

• Mitenhän tuo on....

Jaksaisko tuommoinen drone lentää makkaran kanssa?
      Meinaan vaan, että jos naapuri laittais järven yli? Voisko sillä lähettää grillimakkaran??

• Anonyymi

Kyllä sellainen suhtkoh kunnollinen makkaran tai paketinkin kantaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sellainen suhtkoh kunnollinen makkaran tai paketinkin kantaa.

Wau jos tuo on totta!

• Anonyymi

Ei ole tänä kesänä enää ollut dronesta harmia! Viime kesänä vielä se pörräili kerrostalon ikkunoiden ja parveikkeiden tasolle kuvaamassa. Vedin kaihtimet kiinni ja verhot eteen. Uhkasin täälläkin; mä ammun tai heitän kalastusverkolla tahallisesti alas dronen, jos tulee vielä salatiirailemaan. Inhottavaa yksityisyyden loukkaamista; ja en ymmärrä alkuunkaan ettei se olisi kiellettyä!

Jos joku tiirailee kiikarilla naapuriaan, se on rikos; mutt jos kuvaa dronella muutaman metrin päästä asuntoon sisälle, ei muka olisi?
      No,siinä tapauksessa mä katson syyllistyneeni ainoastaan hätävarjelun liioitteluun, pudottaessani sen kiusanhengen alas! Kiikutaan sen lähimpään molukkiin ja jätteitä päälle, hakekoot sieltä jos pystyy paikantamaan sen raadon.

Korvauksia en maksa kuin oikeuden päätöksellä; joten sen mulkun on vietävä juttu oikeuteen! Jolloin saan kyllä lennättäjästä henkilötiedot ja naamakuvan lehteen, vaikka 7päivää:n. Ainakin jos annan vaikka asian omistajana ilmaisen haastattelun, ehdolla ett kysinen henkilö esitellään kaikelle kansalle, pärstäkuvansa kera.

Ihan oikeesti laissa on iso sian mentävä aukko, ja sitä aukkoa ne siat sitten käyttävätkin kytätessään ja ilmeisesti useinmiten naisia.
      trollikka

• Anonyymi

Tietenkään kämpän sisälle ei saa kuvata, mutta jos on pihalla niin se on eri juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään kämpän sisälle ei saa kuvata, mutta jos on pihalla niin se on eri juttu.

Noin metrin päässä lasitetun parvekkeen kohdalla, kamera kohdistettuna minuun parvekkeella? Mitä arvelisit, mitähän tiiraili! Suljin kaihtimet ja vedin verhot vielä olohuoneestakin eteen. Jatkoin matkaani makuuhuoneeseen ja tein samoin siellä.
        Kun ehdin keittiöön se perhanan drone oli jo odottamassa ikkunan takana; käyttäydyin kuin kakara ja irvistin sille, ennen kaihtimien sulkemista ehdin vielä näyttää kieltäkin!
        Oikeastaan kaduttaa ett menin näyttämään miten typerä mä voin olla; kiukkuisena!

Mä en asu pääsääntöisesti enää kyseisessä asunnossa, mulla on omakotini nykyään muualla ja ainoastaan joskus ilta tai yövuorosta voin mennä sinne nukkumaan. Asunto on virallisesti äitini koti.
        trollikka

• Tätäkään asiaa on turha dramatisoida etukäteen, jos sitten tulee liian liki ainahan voi käydä vahinko paitaa riisuessa:

https://www.youtube.com/watch?v=bLjT6kNm1z8

Tai kun heittää kiven tms. ilmaan:

https://www.youtube.com/watch?v=kwQ7LpkJLPM

Voi voi, drone lennättelijä ehkä oppii tuollaisista pikku onnettomuuksista sitten.

• Anonyymi

Sairailla on tapana kyylätä. Kunnon hoitojaksolla saadaan suurin luulo pois ja kyttääminen loppumaan. On toko ammatti sairaita joita ei edes hoidoilla saada lkuriin mutta heillä onkin henkilökohtainen ongelma mitä pitää kostaa normi miehille. PS: älä kysy missä asuu kostaa senkin kun miehuus vastaamiseen ei riitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe