Olen ollut todella yksinäinen syystä että olen sairastanut paljon. Taaskin olen kuumeessa ja viime viikolla olin myös ja sen päälle perussairaus. En jotenkin viitsi ottaa ystäviin yhteyttä kun ei ole muuta kerrottavaa kuin sairastaminen en halua puhua siitä. Pikaisesti kysellään kuulumisia mutta yleensä ne liittyvät perheisiin lapsiin jne. Toisaalta kaipaisin jonkun kanssa siitä puhumista miten poikki olen mutta en oikein tiedä miten ystävät suhtautuvat . Tuntuu jotenkin että en halua rasittaa ketään tällä. Toisaalta mietin että koskaan kukaan ei oikeastaan edes kysy mitä minulle kuuluu. Niin ei heitä edes kiinnosta. En oikein tiedä miten toimia. Ehkä vain käsittelen tätä yksinäni.
Sairastaminen ja ystävät
13
59
Vastaukset
- Anonyymi
Onpa ikävää, olisiko ystävissäsi kuitenkin joku, joka voisi kuunnella huoliasi. Voi kertoa vaikka vähän kerrallaan, niin ettei rasita toista liikaa. Voihan olla että ystäväsi ajattelevat, että haluat pitää huolet ominasi, jos et niistä ikinä ole kertonut. Hyvää jatkoa elämääsi.
- Anonyymi
Kyllä me aijemmin puhuttiin paljon. Jotenkin kun elämä menee eteenpäin ystävyyskin muuttuu yhteyden pito Somessa ja harvoin ehtii näkemään. Nyt miehet ja lapset yms. Kuvittelevat luultavasti että puhun mieheni kanssa näistä mutta ei hänen kanssaan näistä pysty puhumaan.Pitää vaan järjestää ystäville jotkut illlan istujaiset jossain välissä kunhan parempi olo ja pääsisi ihan rauhassa kasvotusten juttelemaan.
- Anonyymi
Terveyskeskuksen kautta voi saada lähetteen terapiaan, jos tunnet, että sinun pitäisi saada purkaa huoliasi. Sinulla voi olla vaikka masennusta, kuulostat hieman väsyneeltä. Kannattaa hakea apua ennenkuin tilanne kroonistuu.
- Anonyymi
En ole masentunut. Kaipaan ystäviä aivan eri asia totta kait olen rasittanut jos olen koko ajan sairaana enkä voi kunnolla levätä tai puhua kellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole masentunut. Kaipaan ystäviä aivan eri asia totta kait olen rasittanut jos olen koko ajan sairaana enkä voi kunnolla levätä tai puhua kellekään.
Kirjoita huolesi paperille tai osallistu keskustelupalstojen toimintaan? Sulta varmaan kuitenkin löytynee myös mielenkiinnonkohteitakin, joissa jutustella muiden kanssa?
- Anonyymi
Itse olen viiskymppinen liikuntavammaiset mies. Minulla näitä ns. ystävia on ihan liikaa. mm yksi omaikäinen nainen joka oli aina halimassa ja tulossa kainaloon. Kun hän on nyt facebookissa kaverina, niin ei koskaan tule juttelemaan Messengerin kautta. Näitä on ne ystävät ja kaverit
- Anonyymi
Enpä nyt sinuna järjestelisi mitään kasvokkain tapaamisia ystäviensi kanssa, jos ja kun olet jatkuvasti kuumeessa. Eihän jatkuva kuumeilu ole normaalia.
Sinun kannattaisi hoitaa itsesi kuntoon ensin kun sinulla on joku perussairaus, sen myös sellaiseen tilaan, että on turvallista liikkua muiden ihmisten parissa.
Ole itse aloitteellinen somessa, keskustele ystäviesi kanssa ensin muista asioista kuin sairauksistasi. Toki voit purkaa huoliasi puhelimitse ystävillesi, mutta, kun tänä päivänä kaikilla on omat murheensa. työtressit, tämä korona, monilla keski-ikäisillä murheet niin omien lasten kuin iäkkäiden vanhempiensakin asioista, niin ei siinä enää kauheasti jaksa muiden huoliin syventyä.- Anonyymi
Olen kyllä jo sen verran vanha että tiedän mistä kuumeiluni johtuu ja osaa hommautua lääkäriin. Ja pitkäaikainen sairauteni ei vaikuta muihin mitenkään. Ja osaan pitää ystäviin yhteyttä muutenkin kuin kasvotusten. Ja kyllä olemme sopineet tapaamisia ensi kuulle.
- Anonyymi
Ja aloituksessa lukee että en halua muita rasittaa tällä. Mutta kyllä ystävyyteen kuuluu että kerrotaan toisilleen huolista. Olenhan minäkin kuunnellut heidän huoliaan parisuhteesta, tervedestä , eroista, lapsista kaikesta mahdollisesta. Yleensä vaan pääsemme juttelemaan kunnolla kun on aikaa tavata kasvotusten ja monesti sen jälkeen on helpompi puhua muissakin kaivossa asioita kun jotenkin vapauttaa tunnelmaa oikeasti näkeminen. En osaa selittää tätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aloituksessa lukee että en halua muita rasittaa tällä. Mutta kyllä ystävyyteen kuuluu että kerrotaan toisilleen huolista. Olenhan minäkin kuunnellut heidän huoliaan parisuhteesta, tervedestä , eroista, lapsista kaikesta mahdollisesta. Yleensä vaan pääsemme juttelemaan kunnolla kun on aikaa tavata kasvotusten ja monesti sen jälkeen on helpompi puhua muissakin kaivossa asioita kun jotenkin vapauttaa tunnelmaa oikeasti näkeminen. En osaa selittää tätä.
Kanavissa siis ei kaivossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävyyteen kuuluu sellainen kyllä, se on ihan ookoo.
- Anonyymi
Haluaisin vain väänteä siitä kuinka kurjoo on
- Anonyymi
Tänne kait saa purkaa tunteitaan? Eikö se ole näiden idea. Vai toisille v*ttuilu. Tuntuu olevan tärkeämpää. Oli hankala olla tuolloin kun tein tämän kirjoituksen. Nyt menee jo paremmin. Olen pahoillani että sinulla menee noin huonosti ettet keksi enää mitään muuta kuin aukoa täällä päätä. Ja monella menee vielä huonommin. Jokainen voi kirjoittaa itse siitä oman avauksessa tänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848