Miksi kukaan enää ostaa yli 15.000 eur maksavia autoja?

Anonyymi

Ei mene kuin rahaa hukkaan kaikissa autojen hankinnoissa. Dacia on ainoa merkki, jonka hinnat ovat edes sinnepäin. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No Dacia on paska-auto se on vain fakta. Mutta se maksaa määrän X ja kun takuu loppuu voit moisen paskan työntää paaliin ja hakea liikkeestä uuden Dacian. Se on sitä aitoa kiertotaloutta ja ajat jatkuvasti uudella sekä vähäpäästöisellä autolla. Ainahan uuden mallin päästöt ovat vähäisemmät kuin vanhan... Ainakin tilastoiden mitä mittauksiin annetaan.

      • Anonyymi

        Dacia on niin edullinen auto, että kannattaa ostaa uusi ja vaihtaa se selvästi alle 100 tkm ajettuna, niin voi aina ajaa suht tuoreella autolla, jopa takuu autolla.
        Paljon järkevämpi auto kuin saman hintainen, mutta loppuun ajettu amisbimmeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia on niin edullinen auto, että kannattaa ostaa uusi ja vaihtaa se selvästi alle 100 tkm ajettuna, niin voi aina ajaa suht tuoreella autolla, jopa takuu autolla.
        Paljon järkevämpi auto kuin saman hintainen, mutta loppuun ajettu amisbimmeri.

        Onko noin, oletko ihan varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia on niin edullinen auto, että kannattaa ostaa uusi ja vaihtaa se selvästi alle 100 tkm ajettuna, niin voi aina ajaa suht tuoreella autolla, jopa takuu autolla.
        Paljon järkevämpi auto kuin saman hintainen, mutta loppuun ajettu amisbimmeri.

        Siinä on järkeä. Ajaa huolettomana uudella autolla rinta rottingilla ja nauttii liikkumisesta. Sitten taas vaihtaa uuteen kun muutama vuosi, lentää kuin siivillä.
        Ei huolta, ei murhetta. Pelkät huollot ajallaan, niin elämä on ihanaa.
        Uusi auto on aina uusi. Takuu toimii, mutta toimisi ilman takuutakin.
        Ottakaa oppia ja toimikaa samoin. Järjellä!


      • Anonyymi

        Mistähän sinäkin tuon muka tiedät. Sulla on pelkkä jopo, eikä mitään kokemusta autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia on niin edullinen auto, että kannattaa ostaa uusi ja vaihtaa se selvästi alle 100 tkm ajettuna, niin voi aina ajaa suht tuoreella autolla, jopa takuu autolla.
        Paljon järkevämpi auto kuin saman hintainen, mutta loppuun ajettu amisbimmeri.

        Minä tein tämän vuosina 1998 -2012.
        Ei tarvinnut käydä katsastuksessa ollenkaan kun vaihdoin alle 150tkm ajetut autot ennen katsastuksia uuteen. rengaskertoja tietenkin meni useampikin.
        Autot olivat Vectra-B ja C-malleja.
        Ajoja oli siis n. 50.000 km vuodessa. Kovalla ajolla ei niitä oikeastaan tarvinnut paljoakaan korjailla.
        Nyt tähän vaihtorumbaan ei enää eläkkeellä ole varaa.
        Nyt E-mersu vuodesta 2011.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dacia on niin edullinen auto, että kannattaa ostaa uusi ja vaihtaa se selvästi alle 100 tkm ajettuna, niin voi aina ajaa suht tuoreella autolla, jopa takuu autolla.
        Paljon järkevämpi auto kuin saman hintainen, mutta loppuun ajettu amisbimmeri.

        Arvo laskee daciassakin sen 3-5 tonnia vuodessa keskimäärin (3-5 vuoden käyttöikä tuollaisella). Tuolla rahalla saa vaikka liisattua paremman vehkeen.


    • Anonyymi

      Jollekin se 15.000 euroa on niin suuri raha, että menee pää vallan pyörrysiin.

      Toiselle se on pullanmuruja.

      Elämä on lyhyt, miksi ei käyttäsi sitä rahaa mikä on siunaantunut.

    • Anonyymi

      Mitä minä sillä säästetyllä rahalla tekisin tuonpuoleisessa? Ajan paremmalla autolla tässä elämässä ja nautin joka metristä. Perikunta selvikööt sitten ne eurot mitä jää jäljelle.

      • Anonyymi

        Tai ne velkasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ne velkasi.

        Mieti sinä velkojasi, minulla on omaisuutta jättää lapsilleni.
        On varmaan eri tunnelma sinun ja minun hautajaisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti sinä velkojasi, minulla on omaisuutta jättää lapsilleni.
        On varmaan eri tunnelma sinun ja minun hautajaisissa.

        Olen samaa mieltä. Tunnelma on hautajaisissa erilainen, sillä sinun kuolemastasi hyötyy joku, ja kiittää. sekä kumartaa, mutta minun kuolemastani ei hyödy kukaan! 😂😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Tunnelma on hautajaisissa erilainen, sillä sinun kuolemastasi hyötyy joku, ja kiittää. sekä kumartaa, mutta minun kuolemastani ei hyödy kukaan! 😂😅

        Tähän olen pyrkinyt elämässäni. Kun lähtö tulee niin jää lapsille jotain muutakin kuin muistot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän olen pyrkinyt elämässäni. Kun lähtö tulee niin jää lapsille jotain muutakin kuin muistot.

        No se on sinun valintasi. Minulla lapsia ei taas ole, joten miksi jättäisin silloin joillekin tuntemattomille yhtään mitään?! 😂😅


    • Anonyymi

      Kiinasta tuodaan kohta muutaman tonnin sähköautoja.

    • Anonyymi

      En näe kuin kaksi vaihtoehtoa auton hankintaan. Jos ei ole uuteen varaa, autosta ei kannata maksaa tonnia enempää, koska siihen ei voi tulla muutamaa satasta suurempaa vikaa, tai se menee paaliin, ja ostaa toisen tonnin katsastetun auton tilalle. Lisäksi näiden autojen iän vuoksi osat ovat halpoja.

      Tonnin auton, ja uuden auton välimaastossa taas voi olla autoja, joihin voi tulla kalliitakin remontteja, mutta autolla on vielä sen verran arvoa, ettei raaski paaliinkaan laittaa, joten nämä tulevat kalliiksi pitää, osatkin ovat vielä hintavia.

    • Anonyymi

      Uusia autoja ostetaan aika paljon, jos et ole huomannut?
      Uudehkoja kalliita autoja tuodaan ulkoa hurjia määriä ja hyvin käyvät kaupaksi.¨
      Kuinka pihalla ja tyhmä saa olla, että saa tänne kirjoittaa? Näemmä ei mitään rajaa...

      • Anonyymi

        Uusia autoja ei todellakaan osteta kovinkaan paljon. Uusien autojen myyntiennätys on jo niinkin kaukaa historiassa kuin vuodelta 1989, jolloin myytiin n. 176.771 uutta henkilöautoa.
        Viime vuonna (2020) uusia henkilöautoja rekisteröitiin vain 96.415 kpl.


    • Mutta kun Dacian valikoimasta ei löydy välinettä, joka täyttäisi tarpeeni. Ajan mielummin vaikka parin tonnin käytetyllä joka vastaa tarpeitani, kuin 15 tonnin uudella, joka ei niitä vastaa.

      Paljonko aikaa vietät päivässä autossa? Minä vietän yleensä 2-3 tuntia. Enemmän, jos tulee käytyä oikeasti jossakin. Auton pitää olla siis riittävän tilava ja miellyttävä. Koska myös kilometrejä tulee paljon, auton on oltava hyvä ajettava ja sillä pitää pärjätä kelissä kuin kelissä. Auton pitää olla myös riittävän suorituskykyinen ollakseen turvallinen. Ja sitten lisäksi ne tarvitut lisävarusteet hintaa nostamaan.

      Haluamani autot maksavat uutena noin 50-100 tonnia. Koska en niin paljoa näe järkeväksi autoon sijoittaa, ostan autoni käytettyinä. Vaikkapa sillä Dacian hinnalla.

    • Anonyymi

      Minä ostin juuri auton joka maksoi reilusti yli 15.000.
      Se on hyvä peli ja tulee hyvä mieli kun sillä ajaa. Varmaan Daciakuskillakin on hyvä mieli ja se on kiva.
      Se kiinnostaa miksi Daciakuski miettii muiden rahankäyttöä. Oletko kyylä?

    • Anonyymi

      Suomen autokanta uusiutuisi hetkessä jos hinnasta lähtee puolet pois.

    • Anonyymi

      On varsin edullista ostaa se hyväkuntoinen auto mutta käytetty.
      Maksoin käytetystä 60.000 mk eli 10.000 € v. -91 ja ajoin sillä 13 vuotta eli alle tonnin per vuosi. Sen jälkeen (-04) maksoin autosta 13.000 ja ajoin sillä 14 vuotta eli taas meni alle tonnin per vuosi. Nyty 5 t€ maksava auto millä ajettu 3 vuotta ja kun ajan sillä yli 5 vuotta niin taas alle tonnin per vuosi .
      Uudella autolla on melkoisen vaikeaa päästä samoihin lukemiin !
      Jotkut väittävät että vanhojen autojen korjauksiin menee tuhansia, mutta se on kuvitelmaa, sillä 30 vuotta on mennyt niin että huoltojen lisäksi korjauslaskut ovat olleet vain satasia eli ne maksaa ihan viheltäen.
      Tähän pääsee helposti kun pihassani ei koskaan ole ollut volkkaria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe