Paastoseuraa?

Anonyymi

Aion alkaa paaston huomisesta lähtien. Ensin viikko (7päivää), sen jälkeen yksi normaali päivä ja jatkon miettiminen. Mahd. jatkan toisen viikon. Lähteekö joku seuraksi paastolle? Paasto väh. 7pvää, max. kuukauden.

Paaston säännöt: Ei kiinteää ruokaa, nesteitä saa juoda vapaasti, kuitenkin niin et kalorit jää alle 300/vrk.

En oo ennen paastonnut. Kirjaan tänne ylös miten sujuu.

16

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voin alkaa sulle seuraksi. Pudotettavaa on 30 kg. Jos 10kg lähtisi paastolla. Olen mukana!

• Anonyymi

Ensimmäinen paastopäivä aukenee sateisena. Vedellä mennään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen paastopäivä aukenee sateisena. Vedellä mennään.

En kommentoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kommentoi.

Edelleen vesilinja pitää. Ei haittaa vaikket kommentoi. Saanko silti kirjoittaa tähän. Ajattelin 7vrk paastoa kuten ap ja sitten katson miten eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen vesilinja pitää. Ei haittaa vaikket kommentoi. Saanko silti kirjoittaa tähän. Ajattelin 7vrk paastoa kuten ap ja sitten katson miten eteenpäin.

Aamupaino 109,4kg.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamupaino 109,4kg.

Tänä aamuna paino 107,7kg.

• Anonyymi

Hei! Oon aloituspostaaja. Mulle tuli työkeikka ja jouduin siirtämään loman ja paaston alkua. Aloitan kun pääsen kotiin, todennäköisesti perjantaina. Siitä alkaa loma. Oot siis mua edellä. Miten on sujunut? Onko vaikeeta?

Oon kuullut että 3 ja 4 pvä yleensä vaikeimmat monella, sit taas helpottaa.

• Anonyymi

Oon jo sortunut syömään, sori. Yritän nyt vähäkalorisella laihduttaa.

• Anonyymi

Mitä jos antasitki itselles anteeks sen et teit virheen, ja jatkaisit?

Ihan ok, jos et haluu paastota. Mut kyl vähäkalorisessakin tulee päivii, jolloin syötki enemmän ku suunnittelit, ei 30 kiloa yhtäkkii helposti ja ongelmitta katoo,ihan takuulla tulee ongelmia ja sortumisii. Pitää olla joku suunnitelma mitä tekee, kun sortuu. Ni et kai sittenki vaan lopeta, ku ei menny niin hyvin ku oisit halunnut? En tiedä mitä muita suunnitelmia voi olla, ku et jatkaa siit mihin jäi mahdolllisimman nopeesti. Mikset tekis nyt niin?

Mä ehdotan, et vedät henkee ja alat uudestaan mun kans huomenna. Mitä sanot?

• Anonyymi

No yritetään :)
        Olen mukana.

• Anonyymi

Kiva!

Mulla sujuu toistaiseks hyvin. En usko et paino putoo paljoo, mut kirjaan mä muutokset. Eka päivä -100g. Hah. Eilen 50.8, tänään 50.7. Valvoin yöllä ja join runsaasti. En ois yllättynyt vaikka paino ois noussutkin juomisen takia.

Keitin eilen kasvispohjaista keittoo, johon mausteeks vähän jauhelihaa, ja suodatin liemet juotavaks paaston aikana. Tosi hankala arvioida paljonko liemessä on energiaa, joten juon varovasti. Siitä saa kuitenkin suoloja, koska nyt on kuuma. Ei tarvi huolestuu et kuivuu liiaks. Lisäks on tuoremehua ja light-mehua. Enimmäkseen tietty juon vettä, ligh mehua en aatellu juoda nyt.

Oo säkin paastokaveri varovainen, juo vissyvettä tms. myös, ettet kuivu. Miten sulla sujuu?

Mulla pyörii mielessä ruisleipä. Sitä on pakastimessa, joten kiusaus on iso, mut toistaseks oon vastustanut sitä. Yritän keskittyy muihin asioihin. Se vähän helpottaa himoa, et jos sorrun, ni se ois pelkkää leipää ilman mitään lisukkeita. Rasvakin on loppu, enkä osta uutta ennen ku lopetan paaston. Mulla etu et asun yksin, ei tarvi katsella ku muut syö tms. eikä pitää ruokii jääkaapissa.

• Anonyymi

Ihan hyvin menee. Vettä olen lipittänyt litratolkulla. Vähän heikko olo tänä aamuna,mutta eiköhän se taas tästä lähde sujumaan.

• Anonyymi

Paastolla tietysti laihtuu enite,mutta onko tulokset pysyviä,ja miten siinä saa lihaspainon pysymään samassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paastolla tietysti laihtuu enite,mutta onko tulokset pysyviä,ja miten siinä saa lihaspainon pysymään samassa?

Ei oo pysyvää, jos palaa samaan syömiseen, ku ennen paastoa. Kaikki tulee takasin parissa viikossa. Pääasiassa paino lähtee nesteistä ja ruuansulatuskanava tyhjenee, josta tulee miinusta. Laihtumisen kyl näkee ulospäin, mä en o paastonnut ennen, mut mun sisko paastoo toisinaan, ja kyl esim. jaloissa näkyy paaston jälkeen selkee ero, paljon kiintemmän näköiset kintut ku ylimääräiset on otettu pois. Sisko ei paastoo laihtuakseen, joten vaikutus sit katoo suht nopeeta. Siskolla tosin jonkin verran ylipanoa, eli painoa lähtee nopeesti paljon. Mä oon normaalipainoinen, lihakset ihan ok, sisäreisssä ja alamahassa ylimäärästä, jotka haluun pois. Ei haittaa jos lihasta lähtee, kyllä sekin palautuu.

Mä syön ite aina oudosti, välillä tulee paastopäiviä ilman et huomaan ja välil syön ihan sikana pari päivää. Haluun pudottaa pari kiloa, tavoitepaino 46kg (oon 152 pitkä) pysyvästi. Alotan paastoomalla mehupaastolla, ja jatkan sit niin et elän tietoisesti osa-aikapaastoilemalla. Todennäkösesti kokeilen mikä tuntuu parhaalta, esim et jos söis vaan joka toinen päivä, vai jos rajottaa syömisen esim. 6h sisään vrkssa.

Ite teen näin, koska pitkät ruokavälit on selkeesti mun luontevin tapa syödä. Plus aattelen ihmistä lajina. Ei metsästäjä-keräilijät takuulla syö kolmen-näljän tunnin välein luonnollisessa elämässään, vaikka pt:t sanois mitä. Mulla ei vaikuta jaksamiseen epäsäännöllinen syöminen. En koskaan oo huomannut et menis sokerit alas ja tulis huono olo tms. jos ollut syömättä. Tiedän et jotkut on erilaisii ja tulee tosi vihaseks ym. heti jos on pidempi ruokaväli. Mul välillä ei vaan oo nälkä eikä maistu, välillä maistuu.

Mä en hirveesti huolestu lihaskadosta, koska liikun paljon. Lihas kasvaa, kun sitä käyttää. Ei se pysty kasvaan kokoo jos ei saa proteiineja, mut ei oo tarkoituskaan kasvattaa lihasta nyt.

Painoluokkaurheilussa tehään ns painonvetoja, jolloin syömättömyydellä/tosi tiukalla ruokavaliolla ja saman aikasella liikunnalla saavat nopeesti ensin ylimääräisen rasvan kaikki pois ja lopuks sit poistetaan nesteet hikoilemalla hulluna. Hikoillut tankataan juomalla takaisin punnituksen jälkeen, mut kyllä paino jää matalammalle ku ennen dieettiä, koska rasva tiristetään ensin pois.

Paastota voi monesta syystä ja eri asenteella. Voi vetää tehokuurina, mut sit ei kannata jatkaa pitkään, pitää olla tehokas ja nopee jaliikkua. Toiset hakee jotain muuta, opettelee kuuntelemaan vartaloa, lepäilee ja hoitaa itseään samalla, ei todellakaan hikitreenaa vaan enemmänki hiljentyy. Paastotessa huomaa, et valtaosa syömisestä tehdään ajankuluksi. Oikeesti tosi pienellä tulee toimeen ja jos oppii täyttämään tekemistarveolonsa jollain muulla ku syömisellä, niin se on liikahdus eteenpäin siinä et oppii syömään luonnollisemmin sit kun syö. Ts. et syö kun on nälkä ja lopettaa kun ei oo.

Kaikille paasto ei sovi, vaikutus voi mennä päin vastoin. Jokainen ite vasuussa siitä, mitä työstää, kun paastoaa. Ei paastota kannata vaan kärvistelläkseen, jollei sit etsi jotai fakiirikokemusta. Toisaalta, ei vaikutuksia tiedä jos ei kokeile.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hyvin menee. Vettä olen lipittänyt litratolkulla. Vähän heikko olo tänä aamuna,mutta eiköhän se taas tästä lähde sujumaan.

Toivottavasti huono olo helpottaa.

Mun olo hyvä, kävin ulkoilmassa 12km, normaalisti jaksoin kävellä reippaasti. Ei tullut ees jano matkalla.

Onko sulla nälkä? Mulla ei oo, mut mielitekoja kyl on.

• Anonyymi

Mulla jäi päivittäminen tänne tekemättä, kun viestikaveri katosi. Tulin vaan kertomaan, et 7 pvää olin tosiaan mehupaastolla suunnitellusti ja painoo lähti 4,5kg. Kilo on tullut takaisin heti, odotetusti. Loput yritän pitää pois. Nyt jatkan niin, että syön ruuat 6h aikaikkunassa. Sopii mulle hyvin, en oo töissä koskaan osannut pitää taukoja, eikä aamuisin maistu ruoka.

Paastokaverille terveiset, toivottavasti siellä sujui hyvin! Tai jos ei paasto sopinut sulle, niin että suunniteltu vähäkalorinen dieetti sujuu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10481
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2639
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      222
      2114
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1933
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1120
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1114
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      979
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      929
    9. 170
      925
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      872
    Aihe