Hoitokodin tapaturman ambulanssikyyti

Anonyymi

Dementikko putosi hoitokodissa sängystä ja korva halkesi. Tilattiin ambulanssi viemään sairaalaan. Kuljetuksen omavastuun maksoi asukas. Onko oikein? Eikö hoitokodissa ole vakuutus josta maksetaan tapaturmat. Ei tietenkään voi vanhuksen sängyn vieressä vahtia, mutta kenen vastuulla asukas on hoitokodissa. Maksu on maksettu ja korva ok., mutta kun hoitosuhde on vasta alussa niin tietoa käytännöistä haen. Ei siis ole mikään ruikutus.
Jotenkin ymmärtäisin että jos nousisi korkea kuume, tulisi hengitysvaikeuksia tai sydänoireita ja silloin vietäisiin ambulanssilla niin se maksaisi asukas. Se olisi sairaus.
Mutta että kun maksetaan ympärivuorokautisesta hoidosta, niin onko silloin tapaturmissakin asukas maksuvelvollinen.

10

82

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on kamalaa, kun suomessa voi tällaista tapahtua. Mutta olen niin rikki, etten tiedä mitä voin tehdä. Ei jumalauta hyvinvointiyhteiskunta toimi näin.

• Anonyymi

Vittu, eikö se ole heitteillejättö?

• Anonyymi

Vai olenko kohtuuton?

• Anonyymi

Ja mulle on yks hailee, että ketä syytetään ja mistä, mut kun mä en voi kestää, että tällasta voi tapahtua. Ei eainakaan enää. Pitää olla paikka, jonne voi valittaa. Yks paikka. Yks henkilö, joka sanoo, et nyt menee vituilleen. Haluan ihmisarvon. Ja jumalauta se on riippuvainen tästä persesysteemistä.

• Anonyymi

Jos olen toiminut väärin, niin korvaan kyllä. Mut vittu. Ei silti tämmöstä voi tapahtua. Ei voi. Mä olen ihan kunnon ihminen. Koitan toimia oikeen ja yritän noudattaa lakia. Mut en mä osaa lukea niitä päätöksiä. En mä ymmärrä. Eikä mua auteta.

• Anonyymi

Joudun toisten nurkissa elämään, kun en vaan yksin pysty. Mut sit häpeän sitä, kun ei ole mitään omaa. Ei mitään. Ja jos sanot siitä hoidossa, niin siirtävät hoitovastuun kotiin. Jolloin olo vaan pahenee entisestään ja koko suhde kieroutuu entisestään. Jumalauta.

• Anonyymi

Nyt taisin laittaa väärälle palstalle. Kukaan ei tiedä miten tämä korvausasia on. En missään nimessä halunnut provoisoida ketään vihottelmaan. Aloittaja

• Anonyymi

No eihän 24 ole ollut järkeviä kommentteja enää pitkään aikaan etenkään "uudistusten jälkeen"

• Anonyymi

Eiköhän se mene ihan omaan piikkiin. Voihan käydä niinkin että hoitaja auttaa sinua mutta kaadat vielä hoitajankin siinä samalla. Silloin hoitaja loukkaantuu työtehtävissä ja työpaikka maksaa hoitajan loukkaantumisesta aiheutuvat kulut. Tuskin silloinkaan sinun kulujasi.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2075
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      330
      1274
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      91
      1166
    4. 149
      1055
    5. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      928
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      67
      919
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      859
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      797
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      23
      796
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      759
    Aihe