Onko kukaan muu saamassa perintöä?

Anonyymi

Itsellä on äiti kuollut 4 vuotta sitten, ja isi vielä hengissä.
Vielä kun isi kuolee, niin saan 20 tonnin perinnön.
Sit loppuu köyhänä olo.
T:Ätminki

33

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sillä 20 vielä mihinkään kuuhun mennä. c",)

• Anonyymi

Ei oo hääppönen perintö.

• Anonyymi

Kun se perintö jaetaan 4 kesken.
        T:Ätminki

• Anonyymi

No jos tili on tyhjänä aina vuokran maksun jälkeen ja välillä joutuu käymään ruokajonossa, on 20tonnia todella iso raha. Tosin kyllä senkin saa nopeasti tuhlattua, jos raha polttaa näpeissä.

• Anonyymi

Juu, varsikin, jos on sellanen, että matkustelee paljon ja ympäri maailmaa, niin 20 tonnia on muutamassa vuodessa sileenä ja mitään ei ole jäänyt jäljelle.
        Jos naiselta kysyy, että mitä tekisit, jos saisit 20 tonnia rahaa.
        Todennäköinen vastaus olisi, että haaaa, lähtisin matkalle, jonnekin hyvin kauas ja olisin siellä kauan.

• Anonyymi

Olen saanut perinnön isäni ja äitini jälkeen, ja talon myin. Sain ihan mukavasti kun oli kahden talon tontti siinä. Ostaja nyt pistänyt sen puoliksi ja myynyt toisen puolen.
      Perin myös veljeni joka kuoli leikkauspöydälle yllättäen. Oli vanhapoika eikä muita perillisiä kuin minä.
      On aika jännä että sitten kun sitä rahaa saa, niin sitä muuttuu jotenkin pihiksi! Ei haluaisi oikein käyttää mihinkään vaikka varaa kyllä olisi. Olen kyllä tehnyt yhden pitemmän ulkomaanmatkan Eurooppaan eri kaupunkeihin ja asuin hotelleissa. Nythän sitten matkustamaan ei edes pääse.
      Sen verran myönnytyksiä olen itselleni antanut että hankin itselleni paremman pc:n, puhelimen ja vaatteet sekä kengät yms. ostan nyt aina laatutavaraa. Käyn kuitenkin työssä joten palkkakin juoksee joten hiukan on varaa elää "leveämmin".
      Osan rahoista sijoitin, osa on korkeakorkoisella tilillä osa käyttötilillä mihin tulee palkkakin. Välillä siirrän sitten korkeakorkoiselle.
      Ja ei, kukaan ei ole tullut kerjäämään, yhtäkään siivellepyrkijää ei ole ilmantunut ja turhaa olisikin. Elän sinkkuna onnellisesti ja aion jatkaa samaan malliin.
      Ja niin olen siis nainen.

• Anonyymi

Tähän vielä selvennän että veli oli elossa vielä kun vanhemmat kuoli joten perimme yhdessä. Hän kuitenkin kuoli pian vanhempien jälkeen. Sai sydäninfarktin kaupassa ja vietiin suoraan leikkaukseen ja yritettiin ohitusta. Kuoli kuitenkin. Näin siis sain heidän kaikkien jälkeen perinnön.

• Anonyymi

Kehuskelua ja ylvästelyä. Ei jatkoon,0

• Anonyymi

Naiselle 16.45

Osasit kirjoittaa minun kynälläni tuosta miten saattaa käydä kun rahaa on.
        Itse olen "hampaat irvessä" opetellut elämään vähän huolettomammin, tosin matkailua olen aina harrastanut ja tinkinyt muusta.
        Onnea elämääsi nauti hyvällä omallatunnolla kun vielä voit.

nainen täälläkin 👍

• Anonyymi

Että hyvin vanhapiika . Varo vaan ettei nämä Auervaarat putsaa sinua.

• Anonyymi

Ei ole kovin suuri raha, mutta parempi ois sanoa isäukolle että laittaa nekin haisemaan ennenkuin kupsahtaa, menee vaikka huoriin. Ei jälkeläisille ihmisten pidä jättää yhtään mitään.

• Anonyymi

Pitäs olla sellainen laki että kun kupsahtaa niin jos jää jotain niin niillä kustannetaan kuoppajaiset, mutta loput menevät vaikka hyväntekeväisyyteen. Ei kersoille tai sukulaisille yhtään mitään, jokainen tehkööt omat massinsa jos haluaa.

• On se jännä, kun vanhemmat säästää kituuttaa koko ikänsä, että lapsille jäisi jotain heidän kuolemansa jälkeen.

Sitten pennut kieli pitkällä odottavat peristöä - kuolisivat jo, että saisin massia.

Vanhempien kannattaisikin tehdä ylläripylläri ja tuhlata omaisuutensa ennen kuolemaansa. Hankkikoon ja säästäköön pennut omansa.

• Anonyymi

Toivottavasti sulla ei oo lapsia. Kukaan ei tarvii sydämetöntä äitiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti sulla ei oo lapsia. Kukaan ei tarvii sydämetöntä äitiä.

Kukaan äiti ei tarvitse sydämetöntä lasta.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Lapsi-päätöksen tekee kyllä se äiti, että siitä lähtee.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Älä hanki lasta jos kutsut niitä pennuiksi. Tämmöiseksi se nykymaailma on mennyt. Harmittaa kaltoin kohdellut viattomat.

• Anonyymi kirjoitti:

Lapsi-päätöksen tekee kyllä se äiti, että siitä lähtee.

Lasta haluavat yleensä vanhemmat.

Lapsen saatuaan, toivottavasti kasvattavat hyvin. Ruokkivat, vaatettavat, hommaavat mahdollisuuksia harrastuksiin, tutustuttavat eri asioihin maailmassa, antavat mahdollisuudden havannoida ympäristöä, kouluttavat jne. Ja rakastavat.

Saattavat aikuiseksi.

Toivottavasti lapsi pärjää, oppii tulemaan omillaan. Hyvässä lykyssä vanhempien ja lasten välit säilyvät ajan saatossa. Kenestäkään ei ole tule pelkkää vastaanottajaa tai antajaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä hanki lasta jos kutsut niitä pennuiksi. Tämmöiseksi se nykymaailma on mennyt. Harmittaa kaltoin kohdellut viattomat.

Ei tulisi mieleenkään. En minä osaa kasvattaa lapsia.

Pennuista mulle tulee mieleen vastasyntyneet poikaset, joita emot ruokkivat, vanhemmat opettavat ja patistavat ja opettavat pärjäämään elämässä.

Jos lapsi vielä aikuisena tarvitsee vanhemman tukea perinnön muodossa, niin kyllä se sama pentu silloin edelleen on, kuin vastasyntyneenä.

• Anonyymi

Juu, meikäläinen sai perintöä yli 150 000, metsää ja asunto, mutta jos valita olisi saanut, niin olisin ennemmin halunut vanhempieni vielä elävän, vaikkei perintöä olisi tullut eurokaan.
        Perinnöstä vie valtio suuren osan perintöveroina.
        Eivät kaikki vanhemmat säästä ja elää kituuta.
        Monella vanhemmalla on kaikki tarvittava elämässä hankittu ja sitten rahaa kertyy tilille, jos ei ole tarvetta ostaa mitään.
        Meikäläinen on lyonteeltaan pihi, joten en ole perintörahoja mihinkään tuhlannut.
        Kaikki tarpeellinen on hankittu, joten ei ole edes mitään ostettavaa.
        On ainakin rahaa maksaa asumiskuluja, eikä parane tuhlata, kun ei ole tulojakaan, kuin mitä omia säästöjä on kertynyt vuosien mittaan, muttei olisi, jos olisi tuhlaavainen.
        Kaupasta ostetaan yleensä -50% alennus hintaisia tuotteita.

t. Ätmi toteaa

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, meikäläinen sai perintöä yli 150 000, metsää ja asunto, mutta jos valita olisi saanut, niin olisin ennemmin halunut vanhempieni vielä elävän, vaikkei perintöä olisi tullut eurokaan.
        Perinnöstä vie valtio suuren osan perintöveroina.
        Eivät kaikki vanhemmat säästä ja elää kituuta.
        Monella vanhemmalla on kaikki tarvittava elämässä hankittu ja sitten rahaa kertyy tilille, jos ei ole tarvetta ostaa mitään.
        Meikäläinen on lyonteeltaan pihi, joten en ole perintörahoja mihinkään tuhlannut.
        Kaikki tarpeellinen on hankittu, joten ei ole edes mitään ostettavaa.
        On ainakin rahaa maksaa asumiskuluja, eikä parane tuhlata, kun ei ole tulojakaan, kuin mitä omia säästöjä on kertynyt vuosien mittaan, muttei olisi, jos olisi tuhlaavainen.
        Kaupasta ostetaan yleensä -50% alennus hintaisia tuotteita.

t. Ätmi toteaa

No metsä tuottoon sitten. Tuon valossa en ymmärrä, miksi makuuttaa sitten omaisuutta tyhjän panttina. Ellet sitten halua sinua perittävän jonkun toimesta.

Joka tapauksess,a jos on hiukankin rahaa, eikä sille kovin potentiaalista käyttöä ole, voit saada sillä jotain hyvää aikaan. Tarvitset sitä itse tai et, mutta voisit tuottaa jonkun unelman, vision tai haaveen, josta olisi muutakin hyötyä.

Mieti sitä.

Rauhaa vanhemmillesi. Ilmeisesti olet niitä, joilla hyvät suhteet kulki läpi elämän.

• Anonyymi

Ovathan vanhemmat itsekin saaneet aikoinaan perinnön. Itsekäs sukupolvi sitten katkaisee omaisuuden kerryttämisen tuhlaamalla.

• Anonyymi

Saman verran jäi isältäni. Mutta hautajaiset, perunkirjat, kämpän tyhjäys, vuokrarästit, verovelat, sairaala ja terveyskeskus maksut, kesämökin purku, ym. Siihen ne meni, mutta hyvä niin, eipä tarvinnut riidellä perinnöstä. Perintö ei tule koskaan täysimääräisenä, vaan siitä vähennetään aina velat.

• No mä sain äidiltäni muutama vuosi sitten ennakkoperintönä vajaat 40k€ mistä maksoin lahjaveron. Ja nyt kun hän kuoli talvella, perin tän hirsitalon, maatilan rakennukset, tontin, ja hieman metsää. Perintöveroa näistä tulee jossain vaiheessa maksettavaksi, mutta todennäköisesti summa on ihan inhimillinen ja olen siihen jo varautunut vuosien saatossa. Asioita on helpottanut mun kohdalla valtavasti se, että ei ole sisaruksia joiden kanssa riidellä. Toisaalta myös työtä ja vastuuta on ollut paljon yhdelle ihmiselle.

• Anonyymi

Mä sain 120 000 euroa, mut en mä nyt itseäni vielä rikkaana pidä.

• Anonyymi

Sain 170 tonnia äidin perintönä. Siinä meni veroakin aika hyvin mutta jäi mulle enkä ole tuhlannut niitä on vielä 150 tonnia tosin mulla oli ennestään säästöjä 30 tonnia. Isä kun kuolee niin voi olla että saan paljon enemmän tai sitten en kun en tiedä edes missä se on koska en ole nähnyt kymmeniin vuosiin. Rahaa on niin voi valita vähän mitä tekee, no en tee mitään muuta kun kalastelen, joku työkkärin akka kehotti menemään töihin palkatta. Sanoin että mene itse panemaan jännämiestä, eipä ne ole häirinnyt mua pariin vuoteen.

• Anonyymi

Jos nostat Kelan työttämyyspäivärahaa vaikka et sitä rahaa tarvitsisi, niin kyllä pitäisi olla jotain velvollisuuksiakin! Eli mennä sitä rahaa vastaan töihin.

• Anonyymi

Mut toisaalta, koska olet ilmeisen pihi, sinun perintösi tulee aikanaan menemään valtiolle takaisin.

• Anonyymi

Niin ne uhkailee. Toivottavasti ehtii tuhlaamaan itse omaisuutensa eläessään. En kaipaa perintöä, kunhan itse pärjäävät loppuun asti ja elää hyvän elämän.

Ettäpä niin..

• Anonyymi

Kyllähän vanhemmat jonain päivänä kuolevat. Olen ajatellut kieltäytyä perinnöstä, jolloin se menee lapsilleni suoraan. Minulla kun on jo kaikkea mitä tarvitsen. Säästyy vähän veroistakin.

• Anonyymi

Ai 20 tonnia jaat neljälle.. no ei viis tonnia ole mitään nykyrahassa. Hautajaiset voi maksaa jo kahdeksan tonnia riippuen millaiset haluaa. Itse sain satoja tuhansia perintöä. En ole juurikaan tuhlaillut. Asun edelleen yksiössä

• Anonyymi

No 20 tonttua ei ole suuri raha tänäpäivänä, kun kaikki on niin kallista.
      Ei sillä vielä kuuhun mennä.

• Anonyymi

Saan perinnön sitte kun isä kuolee. Yritys ja paljon paljon rahaa, talo ja mökki ja sillä kai espanjassakin asunto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      465
      1351
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1126
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      815
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      757
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      723
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      704
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      681
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      677
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      62