tahtoisin kovasti kuulla mitkä bändit mielestänne ovat niitä parhaita indiebändejä? itse olen vasta tutustumassa kyseiseen genreen, joten kuunteluideoita kaipaisin varsinkin ns. "must" bändeistä ..tacktack..
Loistavimmat indiet ?!
16
4313
Vastaukset
- kitarasankari
aika hassu mielipide sulla. siinähän oli vaikka kuinka vaikka mitä.
ite pidän eniten placebosta ja hawthorne heightsistä. siis indiebändeistä. kuitenkin tämä genre ei ole ihan mun suosikki. - Cathi777
kitarasankari kirjoitti:
aika hassu mielipide sulla. siinähän oli vaikka kuinka vaikka mitä.
ite pidän eniten placebosta ja hawthorne heightsistä. siis indiebändeistä. kuitenkin tämä genre ei ole ihan mun suosikki.Ei Placebolla kyllä ole mitään tekemistä indien kanssa, ei todellakaan. Ja muutenkin koko indie nimitys on muutenkin hölmö, koska sillä käsitetään bändejä, jotka eivät myy kauheasti ja tekevät sellaista aika minimalistista musiikkia. Ei tuollaista asiaa voi noin määritellä, mutta sitä se kyllä nykyään tarkoittaa ja myös, että soittavat jonkinlaista kitararockpoppia. Sellaista nykyään indieksi määritellään.
- punky-funk
Makuasioitahan nää bändihommat on, mutta jos indie-scene kiinnostaa, kannattaa katsastaa heti kärkeen PIXIES, joka vaikutti 1987-1991. Aivan mahtavaa. Teki pelkästään hyvää jälkeä. Pixies on se bändi, jonka innoittamana Nirvana teki Nevermindin. Rähinän ja melodisen popin mestarillista fuusiota. Jos pixies ei toimi, jo on kumma.
Suosittelen myös:
Sonic youth
Hüsker du
Afghan whigs
Magazine
Flaming lips
The the
Guided by voices
Hefner
Dog faced hermans
No means no
Radiopuhelimet
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mut ei jaksa. Ei muuta kuin googlettelemaan siitä. - giga
Niin, eli tarkennahan, mistä genrestä pidät noin muuten. Indie-musiikkiahan ei voi sanoa yhdeksi genreksi, kuten esim. ambient, synthpop, lo-fi jne. Indie-bändejä löytyy siis jokaisesta genrestä niin powerpopista guitarrockiin.
- Nebritar
hm, vaikea mainita mitään yhtä suuntaa.. mutmut grunge on yksi (lähinnä Nirvana, niin ja tietenkin soundgarden) .. 90-lukulaista raskaaampaa rockia
- punky-funk
Nebritar kirjoitti:
hm, vaikea mainita mitään yhtä suuntaa.. mutmut grunge on yksi (lähinnä Nirvana, niin ja tietenkin soundgarden) .. 90-lukulaista raskaaampaa rockia
Alla vähän 90-luvun grunge-sceneä.
Jos kerran Nirvanasta pidät, tutustu myös Pixiesiin ja Sonic Youthiin. Ja jos Soundgarden miellyttää, tärähtää Screaming Trees saletisti kovaa sekin. Etsi myös käsiisi Temple of the dogin ainokainen. Seattle-tyyppien sivuprojekti, jossa lauloivat Cornell (Soundgarden) ja Vedder (Pearl Jam)
nirvana
alice in chains
pearl jam
soundgarden
mudhoney
tad
melvins
mother love bone
hole
temple of the dog
swallow
cat butt
mark lanegan
meat puppets
stone temple pilots
bush
silverchair
beat happening
the vaselines
fastback's
the thrown up's
screaming trees
green river
babes in toyland
skin yard
jesus lizard
jacobs mouse
bloodloss
malfunkshun
ten minute warning
love battery
skin yard
gruntruck
flop
coffin break
beat happening
seaweed
- Nebritar
kovasti kiitoksia ihmiset näistä kultakimpaletiedoistanne..!
musiikin ihmeellinen maailma on avautunut minulle kolmen metrin ja kolmenkymmenenkolmen senttimetrin verran enemmän.. 8) - sisko
elefant
kaiser chiefs
ima robot
coheed & cambria - fulci
Muutama suosikki:
Rilo Kiley
Bright Eyes
Neutral Milk Hotel
Death Cab for Cutie
The Postal Service
Iron & Wine
Pretty Girls Make Graves (jos sitä ny lasketaan)- hemmo
On meinaan asiantuntevan oloinen ja tyhjentävä lista uuden vuosituhannen jenkki-indiestä.
Itse lisäisin listaan 90-luvun lopun modernit klassikot kuin: Fugazi, Pavement, Tortoise ja tietenkin Elliott Smith. - fulci
hemmo kirjoitti:
On meinaan asiantuntevan oloinen ja tyhjentävä lista uuden vuosituhannen jenkki-indiestä.
Itse lisäisin listaan 90-luvun lopun modernit klassikot kuin: Fugazi, Pavement, Tortoise ja tietenkin Elliott Smith.Elliott Smith oli tosiaan yksi parhaimmista laulaja-lauluntekijöistä melkeimpä koskaan. Jotenkin pääsi listalta unohtumaan. Nuo muutkin on ihan hyviä lisäyksiä, vaikka Tortoisen kuuntelu on kyllä jäänyt ihan pariin biisiin.
Voisi lisätä vielä ainakin The Electedin listalle, Blake Sennett on ehdottomasti nykymusiikkin suosikkihahmojani. - osker
fulci kirjoitti:
Elliott Smith oli tosiaan yksi parhaimmista laulaja-lauluntekijöistä melkeimpä koskaan. Jotenkin pääsi listalta unohtumaan. Nuo muutkin on ihan hyviä lisäyksiä, vaikka Tortoisen kuuntelu on kyllä jäänyt ihan pariin biisiin.
Voisi lisätä vielä ainakin The Electedin listalle, Blake Sennett on ehdottomasti nykymusiikkin suosikkihahmojani.Juu Elliott Smith! Aivan loistavaa musiikkia.
Samoin Pavement, built to spill myös kova.
- Leppari79
Jospa minäkin heitän oman indie-suosikkini. British Sea Power. Suosittelen! =))
- punky-funk
Varsinkin eka British sea powerin levy lyö suorastaan ällikällä. Eipä tänä vuonna ilmestynyt kakkoslevykään huono ole sekään.
Kun nyt täällä ollaan, heitetään pari tämän hetken omaa indiesuosikkia.
BOARDS OF CANADA
ARCADE FIRE
ELBOW
LUCKY JIM
BONNIE "PRINCE" BILLY
DETROIT COBRAS - Leppari79
punky-funk kirjoitti:
Varsinkin eka British sea powerin levy lyö suorastaan ällikällä. Eipä tänä vuonna ilmestynyt kakkoslevykään huono ole sekään.
Kun nyt täällä ollaan, heitetään pari tämän hetken omaa indiesuosikkia.
BOARDS OF CANADA
ARCADE FIRE
ELBOW
LUCKY JIM
BONNIE "PRINCE" BILLY
DETROIT COBRASEka Sea Powerin levy on kyllä loistava...tosin haastava kans. Toka levy on vähän helpommin kuunneltavaa.
Boards of Canada Arcade Fire: Kanadan parhaimmistoa epäilemättä x) Arcade Firen levy on tämän vuoden paras levy..tai no ainakin lähellä.
Jos heittäis vielä yhden... Architecture in Helsinki. Aussibändi. Kannattaa tutustua. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418