Ensimmäinen päivä nutrausta takana

Anonyymi

Ja miten kävi. En saa unta kun maha ei ole täynnä. Keho menee jotenkin ylikierroksille. Onko muilla ollut samaa ongelmaa niukkojen dieettien kanssa? Täytyy huomenna kehittää jotain iltapalaa, puuroa tmv. Saa nähdä kauan tätä jaksaa 😅

55

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei ole ollut 3 nutrauskerralla ongelmia, joillakin on. Kuulemma menee 3 päivässä ohi. Puuro ei kuulu nutrauksen, kasviksia voi syödä rajoitetusti.

      Tämmöiset lisää tietoa 'TÄRKEÄÄ VLCD-DIEETIN AIKANA'.

      • Anonyymi

        Voipi olla etten ihan noin äärimmilleen pysty tätä nutrausta viedä, kun sen verran oli nälkä illalla. Nyt neljäs nutri menossa tälle päivälle. Vielä yksi ois. Luuletko että dieetti ei kestä yhtä lautasellista puuroa? En usko sen vaikuttavan painoon..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voipi olla etten ihan noin äärimmilleen pysty tätä nutrausta viedä, kun sen verran oli nälkä illalla. Nyt neljäs nutri menossa tälle päivälle. Vielä yksi ois. Luuletko että dieetti ei kestä yhtä lautasellista puuroa? En usko sen vaikuttavan painoon..

        Nutraus perustuu ketoosiin eli puuro ei oikein käy kun se huonontaa sitä. Vähähiilihydraattisia kasviksia voi syödä.

        Ketoosi ei sinänsä laihduta mutta vähentää nälän tunnetta ja sen kehittymiseen menee pari päivää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Nutraus perustuu ketoosiin eli puuro ei oikein käy kun se huonontaa sitä. Vähähiilihydraattisia kasviksia voi syödä.

        Ketoosi ei sinänsä laihduta mutta vähentää nälän tunnetta ja sen kehittymiseen menee pari päivää.

        Joo ok. Päätin nyt että aloitan vaan osanutrauksen, siis korvaan jotkut ateriat nutreilla. Keho ei oikein kestä tätä nälkää ja ylivireyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ok. Päätin nyt että aloitan vaan osanutrauksen, siis korvaan jotkut ateriat nutreilla. Keho ei oikein kestä tätä nälkää ja ylivireyttä.

        Paastojutuist luin, et ylivireys tulee, jos ei valmistaudu paastoon kunnolla. Eli pitäis ennen alottamista jo laskee hiilarimääriä ja jättää kahvit ym pois, ettei tuu liian iso muutos. Voisko olla sama syy ENEn kans? Et jos siihenki pitää laskeutuu hitaammin, jos on taipumus et tulee oireita?? En tiedä ite näistä, ja netistä vaan lueskellu, niin voi olla ihan mutuukin.

        Mul tuli siis paaston kanssa toi sama, ku en tienny et pitää valmistautuu, mut ei se ollu ku yhen yön ja muuten ei mitään ongelmii, ennen ku nyt sit on väsy. Mulla ei johtunu nälästä, en vaan ollu väsynyt yhtää.

        Osanutrauksen jälkeen voi koittaa uudestaan kokonutrausta jos viel haluut? Jos se toimii niinku valmistautumisena sit.. en tiiä. Mut jos se perustuu ketoosiin, niin sit pitää niit hiilareita laskee. Ketoosi ohjaa kehon ottaa ravinnon rasvakudoksesta, ettei se syö omii lihaksiaan korvaan puuttuvaa energiaa. Mut se ei ala heti, eikä keho osaa käyttää niit ketoaineita heti. Siks siin ketotilassa täytyy pysyä monta päivää, et on hyötyä.


      • Anonyymi

        "Tämmöiset lisää tietoa 'TÄRKEÄÄ VLCD-DIEETIN AIKANA'."

        hoopovee

        Haluaisitko tätkeää tirtoa diabeetikolle sopivasta ravinnosta?


    • Anonyymi

      Ainahan se nopea laihdutus on välillä sellaista,että uni ei tule helposti.Se pitää vain kestää.

    • Anonyymi

      Tee ennemmin itse se kasvissosekeitto,tulee halvemmaksi,ja saa sen makuista kuin haluaa.Helppoa keittää kasvikset,soseuttaa ensin sauvasekoittimella sitten tehosekoittimella ja maustaa mielensä mukaan.

      • Proteiini it ja hivenaineet voivat jäädä puutteellisiksi tuolla menetelmällä. Tuo on kyllä hyvä idea esimerkiksi minulle kun voisin korvata kaupasta ostetut sosekeitot omilla. Täytyy tuoda sunnuntaina sauvasekoitin.


    • Anonyymi

      "Keho menee jotenkin ylikierroksille"

      Joo, se on pelottava tilanne, praasuliekki.

      • Anonyymi

        Et tainnut tajuta mitä tarkoitin.


    • Anonyymi

      nutrilrt pussit halpoja 25 pussia 19,90e. käytän aterian korvikeena joskus onnisttuu 1 pv pelkillä 5 pussia. nii 4e päivä.

    • Anonyymi

      saan henkistä tukea kun koitan nutritella muutaman päivän ja sit syön normaalisti ja palaan taas aina uudelleen nutrilettiin.aikaa mulla 5/2021v. eli joku 8-9 kk ja 1kg kk pois.

    • Anonyymi

      Mä alotin paaston tiistaina aamulla. Eli 11.8. Nyt valvottaa. Onks teillä menny ohi vai jatkuuks valvominen? Ei mua kyl haittaa. Mä oon vaan lukenu Harry Pottereita.

      Nytte tänään on 3. paastopäivä alussa. En tiedä viel kauanko paastoon, mut 5 pvää vähintään eli sunnuntai aamuun. Sitä lyhemmästä ei kai oo hyötyä? Sillai luin, et 4.pvä alkais vasta vaikuttaa niin et rasvaa palaa. Toistaseks on ollu ihan kiva olla syömättä. Eka päivänä outoo, mut sen jälkeen en oo ees ajatellu ruokaa.

      Punnitsin nyt niin kahden pvän jälkeen on pudonnut paino aika tasan 2 kiloa. Maha on littee, mut se on vaan ku se on tyhjä. En varmaan oikeesti oo mitään laihtunu vielä.

      Suussa maistuu pahalta koko ajan. Mä oon pessyt hampaat ja koko suun monta kertaa eilen ja nyt yölläki kävin. Voiskohan se olla et on ketoosia?

      Mä aattelin et jatkan jollain vähäenergisellä sit kun alan syömään, siks kirjotin tähä alotukseen nukkumiskyssärin takia.

      Millasia ne Nutrilet keitot on? Onks vaikka se kanakeitto sellasta kokonaan ruskeeta sileetä keittoo, vai kirkasta jossa on jotain paloja? Luulen et mä teen kyllä ite ruokaa, enkä osta valmiskeittoja. Eiks niissä oo aika lyhyt kuitenkin se aika jonka saa käyttää? Siis et sillä kuurilla ei saa olla pitkään?

      Mä koitan jotain 5-10 kiloo pudottaa. En oikee tiedä paljonko, ku en tiedä vielä miltä näytän sit vaikka sen 5 kiloo jälkeen.

      • Juu, paha haju ja maku suussa johtuu ketoosista. Nutrauksella saa olla korkeintaan 3 viikkoa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juu, paha haju ja maku suussa johtuu ketoosista. Nutrauksella saa olla korkeintaan 3 viikkoa.

        " Nutrauksella saa olla korkeintaan 3 viikkoa."

        Missä vaiheessa keho menee säästöliekille? Ehtiikö mennä jo kolmessa viikossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Nutrauksella saa olla korkeintaan 3 viikkoa."

        Missä vaiheessa keho menee säästöliekille? Ehtiikö mennä jo kolmessa viikossa?

        En usko mutta tämä on pelkkä luulo. Itsekin saatan osanutrata jouluun ainakin mikäli korona jatkuu.

        Itse söin nutratessa jonkun verran salaattia. Punakaali saattaa kyllä olla kiellettyjen listalla mutta pidän siitä kovasti.


      • Anonyymi

        Kasvissosekeitolla putosi minullakin kalorimäärät puoleen normaaliin syömiseen verrattuna,mikä tietää nopeampaa laihtumista Valmiskeitot sopii vain niille jotka eivät osaa tehdä itse ruokaa tai ovat kiireisiä.
        Uskoisin että niitä voi syödä vuodenkin yhteen menoon.Yksi mies oli ollut yli vuoden syömättä,juonut vain vettä ja syönyt vitamiineja laihtunut 126 kiloa.

        Hyvät yöunet sain tekemällä 1,5 tunnin hikisen lenkin ennen nukkumaan menoa,samalla rasvan palaminenkin nopeutui moninkertaisesti vyötärön seudulta .Alussa yöunet huonontui,noin 3:men päivän kuluttua tuli kova väsymys iltaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasvissosekeitolla putosi minullakin kalorimäärät puoleen normaaliin syömiseen verrattuna,mikä tietää nopeampaa laihtumista Valmiskeitot sopii vain niille jotka eivät osaa tehdä itse ruokaa tai ovat kiireisiä.
        Uskoisin että niitä voi syödä vuodenkin yhteen menoon.Yksi mies oli ollut yli vuoden syömättä,juonut vain vettä ja syönyt vitamiineja laihtunut 126 kiloa.

        Hyvät yöunet sain tekemällä 1,5 tunnin hikisen lenkin ennen nukkumaan menoa,samalla rasvan palaminenkin nopeutui moninkertaisesti vyötärön seudulta .Alussa yöunet huonontui,noin 3:men päivän kuluttua tuli kova väsymys iltaisin.

        Juu. Eli jos saa kasvissosekeitos 1200 kcal, pitää huolta proteiinin saannista jne niin pärjää kyllä mutta tuo vaatii tilanteen seuraamista. Nutriletit on sitten laskettu valmiiksi ja niissä on ehdoton minimi ravintoaineita.

        Itse käytän valmiskeittoa koska ruuanlaittomahdollisuuteni ovat varsin rajalliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvissosekeitolla putosi minullakin kalorimäärät puoleen normaaliin syömiseen verrattuna,mikä tietää nopeampaa laihtumista Valmiskeitot sopii vain niille jotka eivät osaa tehdä itse ruokaa tai ovat kiireisiä.
        Uskoisin että niitä voi syödä vuodenkin yhteen menoon.Yksi mies oli ollut yli vuoden syömättä,juonut vain vettä ja syönyt vitamiineja laihtunut 126 kiloa.

        Hyvät yöunet sain tekemällä 1,5 tunnin hikisen lenkin ennen nukkumaan menoa,samalla rasvan palaminenkin nopeutui moninkertaisesti vyötärön seudulta .Alussa yöunet huonontui,noin 3:men päivän kuluttua tuli kova väsymys iltaisin.

        Yhdestä pussista nutriletttia tulee keittoa 320g hinta 1,60 eur.
        Jos saman verran keittoa tekee itse kasviksista hinta on vain 30 cm.Kasvikset 150g 30cm loput 150g vettä.
        Esim peruna maksaa 80-1,30 kilo ja kaali 80-1,30 cm .
        Itse teen keiton johon laitan 300g perunamuusia ja 1 litra pakastettua kasvismassaa.Mausteet aromisuola 10 mm ja mustapippuri 1,5mm.400g annokseen lisään kananmunan ja vähän keitettyä riisiä se tehosekoittimeen,ja lopuksi lämmittäminen kattilassa.Syödessä voi maustaa lisäksi millä tahansa mausteella,itse käytän tällä hetkellä paprikamajoneesia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdestä pussista nutriletttia tulee keittoa 320g hinta 1,60 eur.
        Jos saman verran keittoa tekee itse kasviksista hinta on vain 30 cm.Kasvikset 150g 30cm loput 150g vettä.
        Esim peruna maksaa 80-1,30 kilo ja kaali 80-1,30 cm .
        Itse teen keiton johon laitan 300g perunamuusia ja 1 litra pakastettua kasvismassaa.Mausteet aromisuola 10 mm ja mustapippuri 1,5mm.400g annokseen lisään kananmunan ja vähän keitettyä riisiä se tehosekoittimeen,ja lopuksi lämmittäminen kattilassa.Syödessä voi maustaa lisäksi millä tahansa mausteella,itse käytän tällä hetkellä paprikamajoneesia.

        Tuossa jää kyllä proteiini ja osa hivenaineita saamatta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuossa jää kyllä proteiini ja osa hivenaineita saamatta.

        Lisään siihen aina kananmunan ja lisäksi kananmunanvaluaista.Siitä tulee runsaasti proteenia,muutama pähkinä siitä rasvaa ja hivenaineita.
        Kasvissekoitus mitä käytän sisältää vähintään 10 mentä eri juuresta ja kasvista.
        Valmispussikeitto minkä kokeeksi ostin sisälsi vain perunaa sipulia ja paprikaa,juustoa ja savuaromia,nyt kokeilen sitä omaankin keittoon yhdelle aterialle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään siihen aina kananmunan ja lisäksi kananmunanvaluaista.Siitä tulee runsaasti proteenia,muutama pähkinä siitä rasvaa ja hivenaineita.
        Kasvissekoitus mitä käytän sisältää vähintään 10 mentä eri juuresta ja kasvista.
        Valmispussikeitto minkä kokeeksi ostin sisälsi vain perunaa sipulia ja paprikaa,juustoa ja savuaromia,nyt kokeilen sitä omaankin keittoon yhdelle aterialle.

        Broileri on aika halpa proteiinin lähde. Keitä isossa kattilassa koipireisiä ja anna jäähtyä. Siivoa liha ja keitä nahka ja luut uudestaan keitinliemessä ja Kouki pois. Rasvan voi kuoria pois jos haluaa. Sitten vaan kasvikset sekaan. Tuota lientä voi kyllä tehdä isonkin satsin valmiiksi pakkaseen. Pakastaa vaikka 4 dl pakasterasiassa lihan kanssa niin tuosta voi tehdä soppaa tai kastiketta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään siihen aina kananmunan ja lisäksi kananmunanvaluaista.Siitä tulee runsaasti proteenia,muutama pähkinä siitä rasvaa ja hivenaineita.
        Kasvissekoitus mitä käytän sisältää vähintään 10 mentä eri juuresta ja kasvista.
        Valmispussikeitto minkä kokeeksi ostin sisälsi vain perunaa sipulia ja paprikaa,juustoa ja savuaromia,nyt kokeilen sitä omaankin keittoon yhdelle aterialle.

        Lisää keittosi Finelin ruokapäiväkirjaan, se on ilmainen ja siellä voi toimia anonyyminäkin:

        fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja

        Aikaa siihen kuluu vain jokunen minuutti, ja näet kuinka valtavasti proteiineja ja suojaravintoaineita sinulta jää saamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää keittosi Finelin ruokapäiväkirjaan, se on ilmainen ja siellä voi toimia anonyyminäkin:

        fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja

        Aikaa siihen kuluu vain jokunen minuutti, ja näet kuinka valtavasti proteiineja ja suojaravintoaineita sinulta jää saamatta.

        Kannatettava ajatus. Tuon avulla tuota keittoa voi sitten optimoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään siihen aina kananmunan ja lisäksi kananmunanvaluaista.Siitä tulee runsaasti proteenia,muutama pähkinä siitä rasvaa ja hivenaineita.
        Kasvissekoitus mitä käytän sisältää vähintään 10 mentä eri juuresta ja kasvista.
        Valmispussikeitto minkä kokeeksi ostin sisälsi vain perunaa sipulia ja paprikaa,juustoa ja savuaromia,nyt kokeilen sitä omaankin keittoon yhdelle aterialle.

        Erittäin helppo muuntaa tämä sama ruoka erillaisen makuiseksi,nyt lisäsin mätitahnaa,oli aivan kuin kalakeitto.Yleensä keitän n 400g sitten syödessä maustan pieniä määriä erillaisilla sekoituksilla.Savuaromi toimi hyvin,pitää kokeilla smetanaa ja erillaisia sooseja,mausteista ainakin curri yms
        Pistän kokeiluun myös hedelmiä ja marjoja ,silloin ei tarvitse ainakaan lisätä mausteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdestä pussista nutriletttia tulee keittoa 320g hinta 1,60 eur.
        Jos saman verran keittoa tekee itse kasviksista hinta on vain 30 cm.Kasvikset 150g 30cm loput 150g vettä.
        Esim peruna maksaa 80-1,30 kilo ja kaali 80-1,30 cm .
        Itse teen keiton johon laitan 300g perunamuusia ja 1 litra pakastettua kasvismassaa.Mausteet aromisuola 10 mm ja mustapippuri 1,5mm.400g annokseen lisään kananmunan ja vähän keitettyä riisiä se tehosekoittimeen,ja lopuksi lämmittäminen kattilassa.Syödessä voi maustaa lisäksi millä tahansa mausteella,itse käytän tällä hetkellä paprikamajoneesia.

        Tää ei liity aiheeseen, enkä kirjota siks et haluisin olla inhottava.. Mä vaan ajattelin kertoo, koska selvästi et tiedä ja sit kirjoitus näyttää oudolta, vaikkei se varmaan oo tarkoitus. Lyhenne cm tarkottaa senttimetriä, c tulee sentille ja m metrille. Rahasta kun puhutaan, ni ne on pelkkiä senttejä, ei senttimetrejä tietenkään, vaikka senttimetri-sanan tilalla käytetäänki usein vaan sanaa sentti puhekielessä. Mut siis rahasta puhuessa sentin lyhenne on joko pelkkä c tai sit snt, niinku suomalaisittain. C ja snt on kumpikin oikein.

        Kyl mä ymmärsin mitä tarkoitit, mut piti palata takas ja hahmottaa uudelleen, ku ensin oli vaan et mitä..???? En oo sellanen, joka huomauttelee esim. yhdyssanavirheistä, ku yleensä nekin ymmärtää kyllä oikein, kunhan on halua ymmärtää. Ymmärsin sunkin viestin kyllä oikein ku tajusin, et sentti sanalla on kaks merkitystä, mut lyhenteenä se vaan ei kääntynyt suoraan sanaks sentti vaan suoraan siihen merkitykseen, eli et puhutaan pituuksista. Kaikki ei oo suomalaisii taustaltaan tai voi olla vaikka lukihäiriö tms, eikä se todellakaan alenna mielipiteiden arvoa, eikä sekään et tulee kirjoitusvirheitä tai et kirjoittaa murteellaan yms. Mäki teen ihan varmaan kirjotusvirheitä, ja puhekielellä kun kirjottaa, niin ei se sääntöjen mukaan mee kuitenkaan. Pilkutkin menee minne sattuu. Eli kommentti ei oo siks et tarkottaisin, että et voi tietää mistä puhut, kun et ees osaa kirjoittaa, vaik yleensä kielioppiin puuttuminen tehään siks. Mut se on argumentointivirhe ja sellasena keskustelussa pahempi moka ku kirjoitusvirhe, joten ei kovin fiksua.

        Kerroin siks, et jos mä sekottaisin, ni se tuntuis nololta. Jos susta ei tunnu, ni ei sit mitään. Kyl ihmiset varmaan ymmärtää mitä tarkottaa. Mä kuitenki mielummin kerron negatiivisen asian, tyyliin et sun housuista roikkuu vessapaperia takaa, ennen ku oon ite korrekti ja sit toinen tajuu illalla kotona, et on näyttäny hölmöltä koko päivän, eikä kukaan kertonut. Ei toi nyt ihan samaan kategoriaan mee, mut sillä logiikalla kommentoin lyhenne-erehdystä, en minkään muun agendan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin helppo muuntaa tämä sama ruoka erillaisen makuiseksi,nyt lisäsin mätitahnaa,oli aivan kuin kalakeitto.Yleensä keitän n 400g sitten syödessä maustan pieniä määriä erillaisilla sekoituksilla.Savuaromi toimi hyvin,pitää kokeilla smetanaa ja erillaisia sooseja,mausteista ainakin curri yms
        Pistän kokeiluun myös hedelmiä ja marjoja ,silloin ei tarvitse ainakaan lisätä mausteita.

        Voit myslö muuntaa keittoasi lisäämällä mällitahnaa.

        Lisää mällikeittosi Finelin ruokapäiväkirjaan, se on erittäin helppokäyttöinen, helpompi ja käyttäjäystävällisempi kuin kuin tämä Suomi24, se on täysin ilmainen ja siellä voi toimia anonyyminäkin, ja se on THL:n tarjoama palvelu:

        fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja

        Aikaa siihen kuluu vain jokunen minuutti, ja näet kuinka valtavasti proteiineja ja suojaravintoaineita sinulta jää saamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää ei liity aiheeseen, enkä kirjota siks et haluisin olla inhottava.. Mä vaan ajattelin kertoo, koska selvästi et tiedä ja sit kirjoitus näyttää oudolta, vaikkei se varmaan oo tarkoitus. Lyhenne cm tarkottaa senttimetriä, c tulee sentille ja m metrille. Rahasta kun puhutaan, ni ne on pelkkiä senttejä, ei senttimetrejä tietenkään, vaikka senttimetri-sanan tilalla käytetäänki usein vaan sanaa sentti puhekielessä. Mut siis rahasta puhuessa sentin lyhenne on joko pelkkä c tai sit snt, niinku suomalaisittain. C ja snt on kumpikin oikein.

        Kyl mä ymmärsin mitä tarkoitit, mut piti palata takas ja hahmottaa uudelleen, ku ensin oli vaan et mitä..???? En oo sellanen, joka huomauttelee esim. yhdyssanavirheistä, ku yleensä nekin ymmärtää kyllä oikein, kunhan on halua ymmärtää. Ymmärsin sunkin viestin kyllä oikein ku tajusin, et sentti sanalla on kaks merkitystä, mut lyhenteenä se vaan ei kääntynyt suoraan sanaks sentti vaan suoraan siihen merkitykseen, eli et puhutaan pituuksista. Kaikki ei oo suomalaisii taustaltaan tai voi olla vaikka lukihäiriö tms, eikä se todellakaan alenna mielipiteiden arvoa, eikä sekään et tulee kirjoitusvirheitä tai et kirjoittaa murteellaan yms. Mäki teen ihan varmaan kirjotusvirheitä, ja puhekielellä kun kirjottaa, niin ei se sääntöjen mukaan mee kuitenkaan. Pilkutkin menee minne sattuu. Eli kommentti ei oo siks et tarkottaisin, että et voi tietää mistä puhut, kun et ees osaa kirjoittaa, vaik yleensä kielioppiin puuttuminen tehään siks. Mut se on argumentointivirhe ja sellasena keskustelussa pahempi moka ku kirjoitusvirhe, joten ei kovin fiksua.

        Kerroin siks, et jos mä sekottaisin, ni se tuntuis nololta. Jos susta ei tunnu, ni ei sit mitään. Kyl ihmiset varmaan ymmärtää mitä tarkottaa. Mä kuitenki mielummin kerron negatiivisen asian, tyyliin et sun housuista roikkuu vessapaperia takaa, ennen ku oon ite korrekti ja sit toinen tajuu illalla kotona, et on näyttäny hölmöltä koko päivän, eikä kukaan kertonut. Ei toi nyt ihan samaan kategoriaan mee, mut sillä logiikalla kommentoin lyhenne-erehdystä, en minkään muun agendan takia.

        Ihan hauska, ollakseen noinkin epäinhottava postaus.

        Tällä valtava osa postaajista on helppoheikkejä jotka toitottavat. Ne varjonyrkkeilee, ne eivät lainkaan keskustele, ne eivätkä lainkaan pysy käsiteltävässä asiassa, ne eivät pysy palstan aihepiirissä, ne vain toitottavat valheitaan siitä mitä ne yrittävät myydä. Ja sitten toistavat valheitaan alinomaan, viikottain, päivittäin. Ja miksi eivät niin tekisi, tämä on ilmainen julkaisupaikka jossa voi valehdella miten vain haluaakin, niin ei voi tehdä, ilman seuraamuksia, tunnistettuna esimerkiksi lehdisssä tai TV:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdestä pussista nutriletttia tulee keittoa 320g hinta 1,60 eur.
        Jos saman verran keittoa tekee itse kasviksista hinta on vain 30 cm.Kasvikset 150g 30cm loput 150g vettä.
        Esim peruna maksaa 80-1,30 kilo ja kaali 80-1,30 cm .
        Itse teen keiton johon laitan 300g perunamuusia ja 1 litra pakastettua kasvismassaa.Mausteet aromisuola 10 mm ja mustapippuri 1,5mm.400g annokseen lisään kananmunan ja vähän keitettyä riisiä se tehosekoittimeen,ja lopuksi lämmittäminen kattilassa.Syödessä voi maustaa lisäksi millä tahansa mausteella,itse käytän tällä hetkellä paprikamajoneesia.

        MAJONEESIA????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin helppo muuntaa tämä sama ruoka erillaisen makuiseksi,nyt lisäsin mätitahnaa,oli aivan kuin kalakeitto.Yleensä keitän n 400g sitten syödessä maustan pieniä määriä erillaisilla sekoituksilla.Savuaromi toimi hyvin,pitää kokeilla smetanaa ja erillaisia sooseja,mausteista ainakin curri yms
        Pistän kokeiluun myös hedelmiä ja marjoja ,silloin ei tarvitse ainakaan lisätä mausteita.

        Nyt lisäsin koskenlaskija cheddar ruoka dippi juustoa.Tuli niin hyvää keittoa etten ole koskaan ennen maistanut.Kannattaa kokeilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt lisäsin koskenlaskija cheddar ruoka dippi juustoa.Tuli niin hyvää keittoa etten ole koskaan ennen maistanut.Kannattaa kokeilla

        Ja pieni loraus kermaa,niin hyvää tulee.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En usko mutta tämä on pelkkä luulo. Itsekin saatan osanutrata jouluun ainakin mikäli korona jatkuu.

        Itse söin nutratessa jonkun verran salaattia. Punakaali saattaa kyllä olla kiellettyjen listalla mutta pidän siitä kovasti.

        "Itse söin nutratessa jonkun verran salaattia. Punakaali saattaa kyllä olla kiellettyjen listalla mutta pidän siitä kovasti."

        hoopovee

        Mistä moiset estot ja luulot???


    • Anonyymi

      Laita aloitukseksi:

      "Ensimmäinen päivä huijausta takana" ja sitten kun ymmärrät niin ei tarvitse ihmetellä-

      • Anonyymi

        Ankeuttaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ankeuttaja.

        Vai ankeutunut?


    • Anonyymi

      Nutrileteissä paljon lisäaineita ja vitamiinit ym on lisätyssä muodossa, ei tuu itse valmistusaineista. Yhtä hyvin voi ite ottaa pillereinä mitä puuttuu jos on pitkään jollain keitolla. Pari viikkoa voi olla ilman mitään lisäravinteita, normaali-ihmisen varastot vitamiini-, kivennäis- ja hivenaineiden suhteen riittää ihan hyvin. Vesiliukoisistakaan ei ehdi tulla mitään oikeita puutostiloja myöskään parissa viikossa. Oikeet vitamiinien puutossairaudet ja yliannostilat kestää kuukausia kehittyä, olettaen et ei tee mitään supertyhmää, kuten vedä rautaa purkkikaupalla tms, ku sitä saa käyttää lisäravinteena muutenki vain lääkärin ohjeella vaikka onkin reseptivapaata.

      Kanan koipireisi on halvin broilerimuoto, mutta rasvainen. Rasva on nahassa ja nimenomaan siinä reisi-osassa. Pelkät koivet parempi vaihtoehto. Paras rintapalat, mutta niiden hinta selkeesti korkeempi. 800g koipipakkaus maksaa täällä Lidlissä 2,25e ja Prismassa muutaman sentin enemmän, 2,29e, sisältää yleensä 8 koipea. Kilohinta korkeampi ku koipireidessä samoissa kaupoissa, mut ei lähelläkään sitä, kun rintapaloissa.

      Kasviskeittoon saa halpaa proteiinia soijasta, jos ei halua lihaa. Ei vaan kannata valmistaa sitä ohjeen mukaan lisäämällä älytöntä määrää öljyä, kun sen voi valmistaa pelkkään veteen ja maustaa. Liemikuutiot helpoin vaihtoehto. Eli soijarouhe, vesi ja mausteet pannuun ja lämmittää, kunnes on imenyt niin paljon vettä kun pystyy, n. tuplat omasta tilavuudestaan, tosin kannattaa ottaa huomioon et jos pidemään porisee pannulla, niin osa vedestä haihtuu ja laittaa enemmän.. Kun on valmista, kaataa keiton joukkoon. Ei haittaa jos pannulla on vielä vettä, keiton liemeen se sekoaa. Voi heittää myös suoraan sinne keittoon sen rouheen, sillon ei maistu juuri miltään (imee kyllä keiton liemen makua).

      Pavuissa ja kikherneissä ym myös proteiinia ihan hyvin, ja soseutuu hyvin jos sosekeitosta tykkää.

      Ite en lisäisi perunaa tai riisiä, kalorimäärään verrattuna ravintoköyhää tavaraa.

      • Anonyymi

        Soijarouheissa on suuria eroja kuitupitoisuudessa.


    • Anonyymi

      Mä oon se, ku kirjotin paastosta ja unettomuudesta eilen aamulla. Olin valvonu koko yön. Mul meni se valvominen sit ohi, väsähdin illalla eilen kuudelta ja heräsin kuudelt aamulla. Miten aloituspostaajan unet on menny?

      Tänään paaston 4. vrk ja voimat pois. Tuntuu oudolta ku kaikes mitä mä lueskelin, ni pahimmat oireet tulee ihan alussa ja sit helpottaa. Mul ei ollut mitään, ei pään särkyy tai mitään. Nyt 4. vrk ni on nälkä, mut ei sillain et se haittais. Ei tee mieli silti syödä. Mut voimat on pois. Kylmä on kans, mut se kai normaalii tässä vaihees.

      Mul on ihan hyvä kunto. Lihasmassaa, ei sitä oo mitattu, mut niinku peiliarvio, niin ihan hyvin. Ja juoksen semipitkii lenkejä, jotain about 10 kilometrii 3-7xvko. Tänään kävelin rappuset ylös, vähän pidemmät, mut kuitenki vaan yhet rappuset. Kahden minuutin päästä hengitys oli vielä tiheetä. En pulssia mitannu, mut suorituskyky on kyl ihan 0. Pesutuvassa kävin pyykki heittää pesuun ja sit rumpuun ja sit hakeen ne, kävely ihan hidasta ja ei meinaa jaksaa pyykkikassei kantaa.

      Uskon, et oon kyl ketoosissa, ku edelleen maistuu pahalt suussa. Tääl varmaan ihmiset tietää ketoosista enemmän ku mä, ni oon kyl löytäny paljon et miten nopeeta aivot oppii käyttää ketoaineita korvaan hiilarit, mut tietääks joku miten nopeeta lihakset oppii?

      Kahen aikaan ip, eli 8h hereil olon jälkeen aloin haukottelee ja hirvee väsymys, mut sinnittelen nyt iltaan, et rytmit ei me ihan sekasin.

      Kiitti ku sain viimeks niin nopeeta vastauksen!

      • Anonyymi

        Niin mä lisään siis voimattomuudesta, et tajuun et lihakset voi olla voimattomat, ku niis ei oo energiavarastoja enää, mut en tajunnu, et se vaikuttaa hapenottokykyyn tolleen. Vai kuluttaaks iha pienikin rasitus paljo enemmän happee, jos on ketoosis tai ku on paastolla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mä lisään siis voimattomuudesta, et tajuun et lihakset voi olla voimattomat, ku niis ei oo energiavarastoja enää, mut en tajunnu, et se vaikuttaa hapenottokykyyn tolleen. Vai kuluttaaks iha pienikin rasitus paljo enemmän happee, jos on ketoosis tai ku on paastolla?

        Kyse ei ole hapenottokyvystä vaan glukoosin puutteesta. Raskas liikunta tehdään glukoosilla ja ilman sitä suoritus on tuollaiset 75% maksimista. Vähemmän jos glukoosin saanti on ollut vähäinen muutamana päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mä lisään siis voimattomuudesta, et tajuun et lihakset voi olla voimattomat, ku niis ei oo energiavarastoja enää, mut en tajunnu, et se vaikuttaa hapenottokykyyn tolleen. Vai kuluttaaks iha pienikin rasitus paljo enemmän happee, jos on ketoosis tai ku on paastolla?

        "kuluttaaks iha pienikin rasitus paljo enemmän happee, jos on ketoosis tai ku on paastolla?"

        Oletko vai kuvitteletko olevasi huippuurheilija.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyse ei ole hapenottokyvystä vaan glukoosin puutteesta. Raskas liikunta tehdään glukoosilla ja ilman sitä suoritus on tuollaiset 75% maksimista. Vähemmän jos glukoosin saanti on ollut vähäinen muutamana päivänä.

        "Kyse ei ole hapenottokyvystä vaan glukoosin puutteesta. Raskas liikunta tehdään glukoosilla ja ilman sitä suoritus on tuollaiset 75% maksimista. Vähemmän jos glukoosin saanti on ollut vähäinen muutamana päivänä."

        Ja jälleen nhoopovee kertomassa satujaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuluttaaks iha pienikin rasitus paljo enemmän happee, jos on ketoosis tai ku on paastolla?"

        Oletko vai kuvitteletko olevasi huippuurheilija.

        Miten niin? Normitilanteessa juoksen kyllä ne raput ylös pari askelmaa kerrallaan, enkä todellakaan hengästy jostain yksistä rapuista. Paaston voimattomuusoireiden aikana ne piti kävellä hitaasti ja pysähtyy hengittämään palautuakseen rasituksesta. "Rasituksesta". Ei portaat oo mikään rasitus. Ei niiden pitäis olla, eikä suorituskyky ollut lähelläkään 75% normaalista.

        En tajuu mitä tekemistä huippu-urheilulla on minkään kans tai miten sen määrittelet. Ei rappusista selviytyminen oo huippu-urheilua, joten: what's your point?


    • Anonyymi

      En tiedä mistään lutrauksesta mutta yleisesti paastotessa itsellä ainakin iltasyöminen täytyy sallia. En saa nälkäisenä unta joten helpompi olla vaikka koko päivä syömättä kunhan nukkumaan mennessä syö vatsansa.

      • Anonyymi

        vatsansa täyteen siis. Ei ehkä omaa vatsaa kannata syödä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vatsansa täyteen siis. Ei ehkä omaa vatsaa kannata syödä

        xD Okei, en syö omaa mahaa, toivottavasti aloittajakaan ei oo syöny omaansa. Sille kai sun viesti oli. Mä oon se ku kirjotin paastosta, niin vastasin kans.

        Mul ei oo nälkä, eikä oo ollut koko aikana. Enkä haluu syödä, ei tee yhtään mieli. Jos syö iltaisin, niin ei se oo silloin paasto vaan pätkäpaasto. Kun sit se paasto katkeaa joka ilta. Ei sil oo väliä, saa pätkäpaastotakin, jos tykkää, mut mä oon kokopaastolla ja oon nyt pidentänyt sitä jo 2 kertaa, ku tää on kivaa.

        Paastossa nällän tunne menee pois, ku keho menee ketoosiin. Tai viimistään sitte. Jos sen ketoosin estää syömällä joka ilta, niin nälkäkään ei mee ohi. Nutraus perustuu samaan, ni hiilaritankkaus illalla tarkottaa vaan et seuraavanaki päivänä on nälkä.

        Mä valvoin yhen yön, mut sen jälkeen oon nukkunut hyvin ja välillä tooosi paljonkin. Tänään 7. paastopäivä, jatkan vielä kolme. Ja sen jälkeen ehkä vielä 4, mut mulla on kyllä lähtenyt senttejä niin paljon vyötäröltä, et kohta ei näytä enää kivalta jos luut alkaa näkyä. Voi olla et en voi olla sitä kahta viikkoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        xD Okei, en syö omaa mahaa, toivottavasti aloittajakaan ei oo syöny omaansa. Sille kai sun viesti oli. Mä oon se ku kirjotin paastosta, niin vastasin kans.

        Mul ei oo nälkä, eikä oo ollut koko aikana. Enkä haluu syödä, ei tee yhtään mieli. Jos syö iltaisin, niin ei se oo silloin paasto vaan pätkäpaasto. Kun sit se paasto katkeaa joka ilta. Ei sil oo väliä, saa pätkäpaastotakin, jos tykkää, mut mä oon kokopaastolla ja oon nyt pidentänyt sitä jo 2 kertaa, ku tää on kivaa.

        Paastossa nällän tunne menee pois, ku keho menee ketoosiin. Tai viimistään sitte. Jos sen ketoosin estää syömällä joka ilta, niin nälkäkään ei mee ohi. Nutraus perustuu samaan, ni hiilaritankkaus illalla tarkottaa vaan et seuraavanaki päivänä on nälkä.

        Mä valvoin yhen yön, mut sen jälkeen oon nukkunut hyvin ja välillä tooosi paljonkin. Tänään 7. paastopäivä, jatkan vielä kolme. Ja sen jälkeen ehkä vielä 4, mut mulla on kyllä lähtenyt senttejä niin paljon vyötäröltä, et kohta ei näytä enää kivalta jos luut alkaa näkyä. Voi olla et en voi olla sitä kahta viikkoo.

        Näinpä juuri. Itse en ole paastonnut mutta nutrauksessa pitää kärsiä se pari päivää nälkää. Toki voi aloittaa pehmeästi ja vetää illalla vaikka kasviskeittoa.


    • Anonyymi

      tokmanilla oli tarjous nutrilet 15,90e 25 kpl 0,63e pussi ostin 50kpl ja vain suklaa maku menee ei muut.

    • Anonyymi

      Onko syyskuussa Nutrauksen aloittavia? Tarkoitukseni on saada kymmenisen kesäkiloa pois.

    • Anonyymi

      Ketjun oikeampi nimi olisi "Käsikirja jojoilijoille"

      • Anonyymi

        Ei välttämättä. Pysyvästi painoa pudottaneista n. 20% on aloittanut nimenomaan tehokkaasti laihduttamalla, ei hitaalla elämäntapamuutoksella, vaikka sitä kaikille toimivana ainoana oikeena tapana mainostetaankin. KAIKKI elämäntavat, joita myydään ainoana oikeena on huuhaata, mikään ei oo ainut oikea, joka sopii kaikille. Hidas tapa voi toimii parhaiten niillä, jotka ei koskaan oo osanneet pitää painoaan kurissa ja koko elämä pitää laittaa uusiks, mut kun se ei oo kaikkien tilanne. Ylipainoa voi tulla myös jostain selkeestä syystä, esim. raskausaikana, sairauden takia yms, nopeasti ja siinä ei oo mitään vikaa, et laihduttaa ne myös nopeesti pois ja palaa elämään sen jälkeen niinku on elänyt ennenkin. Kaikilla se Ennen ei tarkoita kymmenien vuosien painotaistelua. Se voi yhtä hyvin olla normaalipaino.

        Eri ihmisille toimii eri asiat, riippuen ihan jo tempperamentistakin. Kaikille ei sovi se, että tulosta näkyy joskus vuoden päästä, sitä ennen on jo ehtinyt lopettaa, koska turhautuu. Kun taas tulosta näkee, se motivoi. Sit on homma hoidettu, eikä sitä tarvinnut tuhertaa viittä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä. Pysyvästi painoa pudottaneista n. 20% on aloittanut nimenomaan tehokkaasti laihduttamalla, ei hitaalla elämäntapamuutoksella, vaikka sitä kaikille toimivana ainoana oikeena tapana mainostetaankin. KAIKKI elämäntavat, joita myydään ainoana oikeena on huuhaata, mikään ei oo ainut oikea, joka sopii kaikille. Hidas tapa voi toimii parhaiten niillä, jotka ei koskaan oo osanneet pitää painoaan kurissa ja koko elämä pitää laittaa uusiks, mut kun se ei oo kaikkien tilanne. Ylipainoa voi tulla myös jostain selkeestä syystä, esim. raskausaikana, sairauden takia yms, nopeasti ja siinä ei oo mitään vikaa, et laihduttaa ne myös nopeesti pois ja palaa elämään sen jälkeen niinku on elänyt ennenkin. Kaikilla se Ennen ei tarkoita kymmenien vuosien painotaistelua. Se voi yhtä hyvin olla normaalipaino.

        Eri ihmisille toimii eri asiat, riippuen ihan jo tempperamentistakin. Kaikille ei sovi se, että tulosta näkyy joskus vuoden päästä, sitä ennen on jo ehtinyt lopettaa, koska turhautuu. Kun taas tulosta näkee, se motivoi. Sit on homma hoidettu, eikä sitä tarvinnut tuhertaa viittä vuotta.

        "Ei välttämättä. Pysyvästi painoa pudottaneista n. 20% o......"

        Eiköhän ole helpompaa tehdä pysyvä elämäntavan muutos niin ei tarvitse keikkua nälissään ja sitten kun palataan entiseen "terveelliseen" ravintoon niin ympyrä sulkeutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei välttämättä. Pysyvästi painoa pudottaneista n. 20% o......"

        Eiköhän ole helpompaa tehdä pysyvä elämäntavan muutos niin ei tarvitse keikkua nälissään ja sitten kun palataan entiseen "terveelliseen" ravintoon niin ympyrä sulkeutuu.

        "Eiköhän ole helpompaa tehdä pysyvä ...."

        Eikä tarvitse maksaa rahaa turhasta vaan voim käyttää sen oikeaan, terveelliseen ruokaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eiköhän ole helpompaa tehdä pysyvä ...."

        Eikä tarvitse maksaa rahaa turhasta vaan voim käyttää sen oikeaan, terveelliseen ruokaan

        Pysyvän muutoksen teko tuntuu olevan vaikeaa, vaikka olisi tietoa ja älyä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe