Vain satamakaupunki Korintissa yritetiin hurmostilassa pitää yhteyttä henkimaailmaan hurmoskielien avulla.
Muissa seurakunnissa hurmoskieliä ei esiintynyt.
Jeesuksen mukana kulkeneet apostolit eivät puhuneet hurmoskielillä eli glossaliaa.
Jeesus ei puhunut hurmoskielillä, vaan selkokielisesti julkisesti, ei salassa supisten ja mutisten.
"Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään."
Jeesus kehotti rukoilemaan omalla äidinkielellä ymmärrettäviä asioita.
"Isä meidän rukous"
Tolkkua hurmoskielillä puhumiseen
64
66
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittajalla ei esiinny Raamatun tuntemista.
- Anonyymi
tässä.
raamatussa: ""mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä" 1 Kor: 14: 19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tässä.
raamatussa: ""mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä" 1 Kor: 14: 19Kun rukoilee, niin puhuu Jumalalle, eikä rukouksen tarkoitus ole opettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun rukoilee, niin puhuu Jumalalle, eikä rukouksen tarkoitus ole opettaa.
Mitä salaisuuksia sinulla on puhua Jumalalle, joita Jumala ei vielä tiedä?
- Anonyymi
Kielilläpuhe ei itsessään ole hurmosta. Se on yhtä järkevää toimintaa, kuin esim. alkaa yht'äkkiä puhua jonkun kanssa englanniksi. Tämän voi omassa tahdossaan aloittaa ja lopettaa.
Hurmostila on erikseen. Varmasti myös hurmoksessakin voi rukoilla kielillä, mutta ne ova kuitenkin kaksi eri asiaa.
Itselläni ei ole taipumusta hurmokseen, joten en osaa asiasta, omaan kokemukseeni perustuen, sanoa juurikaan.
Hengellinen hurmos lienee kuitenkin eri asia kuin esim. lihallinen suggestio.- Anonyymi
Hurmoskynnys eli suggestioalttius glossalialle alenee ajan mittaan."Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja."
- Anonyymi
Lihallinen suggestio, sellaista ei ole olemassa. Ihminen on henki, sielu, ruumis.
Keskeytä kielilläpuhe ja kysy sinua hallitsevalta hengeltä kuuluvalla äänellä: henki, mikä on nimesi? toista kysymys uudestaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihallinen suggestio, sellaista ei ole olemassa. Ihminen on henki, sielu, ruumis.
Keskeytä kielilläpuhe ja kysy sinua hallitsevalta hengeltä kuuluvalla äänellä: henki, mikä on nimesi? toista kysymys uudestaan.Lihallisuus = sielullisuus.
Eli: ihminen itse.
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihallisuus = sielullisuus.
Eli: ihminen itse.
~Kreikkalaiset filosofit, joita Paavali siteeraa keksivät ihmisen ikuisesti elävän sielun -käsitteen.
VT:ssä sielu tarkoittaa koko ihmistä, body, mieli ja henki.
Jumala kun loi ihmisen, ihmisestä tuli "elävä sielu", mikä tarkoittaa koko ihmistä, fyysistä ja henkistä olentoa, joka luotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreikkalaiset filosofit, joita Paavali siteeraa keksivät ihmisen ikuisesti elävän sielun -käsitteen.
VT:ssä sielu tarkoittaa koko ihmistä, body, mieli ja henki.
Jumala kun loi ihmisen, ihmisestä tuli "elävä sielu", mikä tarkoittaa koko ihmistä, fyysistä ja henkistä olentoa, joka luotiin.Syntiinlankeemuksessa ihmisestä tuli kuoleva sielu. Ruumis, mieli, henki kuolevat.
"Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette." Kokonaisvaltainen kuolema oli ihmisen osa syntiinlankeemuksessa eli perisynnissä, jonka helluntailaiset kieltävät, kuten jehovat ja mormonitkin. - Anonyymi
Kielilläpuhe on nimenomaa hurmosta, joihin kynnys toisilla on hyvin matala ja toisilla korkeampi, koska pystyvät lkontrolloimaan omaa käytöstään paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielilläpuhe on nimenomaa hurmosta, joihin kynnys toisilla on hyvin matala ja toisilla korkeampi, koska pystyvät lkontrolloimaan omaa käytöstään paremmin.
Ilmeisesti et ole ikinä puhunut kielillä tai jutellut kenenkään kanssa, jolla tämä Pyhän Hengen lahja on? Et liene myöskään lukenut Raamattuasi tältä osin kovinkaan tarkasti?
- Anonyymi
Aloitus on täyttä totta. Hurmoskieliä ei esiintynyt muissa kristillisissä seurakunnissa kuin Korintissa.
Korintin seurakunta oli todellinen synnin pesä, siveetön, kuten eräs tietty amerikanlahko täällä. - Anonyymi
Siksi Juuda varoittaa ankarasti Korinton "kieli-ihmeestä".
Juud. 1:8
"Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja." - Anonyymi
Höpö höpö !!!
Missään Raamatussa ei sanota niin, että Korintolaiset puhuivat ns "glossaalia" !!!
Se on aloittajan itse omasta päästään kehittämä väite !!!
Joten !!!
Todista väitteesi Raamatun Sanalla !!!- Anonyymi
Aloittaja on toraisti-kakara.
- Anonyymi
'Glossaali 'on valhehebrealainen käyttämä valhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
'Glossaali 'on valhehebrealainen käyttämä valhe.
Kielilläpuhuminen
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta.[1]
Kristinuskon piirissä kielilläpuhuminen jaetaan kahdenlaisiin tapauksiin, joista käytetään nimityksiä glossolalia (kreik. γλώσσα, glossa, kieli ja λαλώ, lalô, puhua) ja ksenolalia. Oudon kielen tulkitseminen liittyy samaan ilmiöön. Glossolaliassa, joka on yleisempää, kielilläpuhujan kieli on käsittämätöntä myös puhujalle itselleen, ja tarvitaan erityinen selittäjä tulkitsemaan puhetta, jotta se voidaan ymmärtää. Silloin kun kielilläpuhuja puhuu itselleen vierasta kieltä (jota hän ei ole oppinut taikka opiskellut), mutta jonka joku kuulijoista tunnistaa luonnolliseksi kieleksi, kutsutaan ilmiötä nimellä ksenoglossolalia tai ksenolalia, eli vierailla kielillä puhuminen.
Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee Haitin voodookulteissa ja šamanismissa. Näiden kulttien piirissä uskotaan, että alttiutta kielilläpuhumiseen voidaan edistää hallusinogeeneillä, esimerkiksi syömällä psilosybiinisieniä.lähde?
- Anonyymi
Mikä on koulutustasosi?
- Anonyymi
Pastalla entiset linnakundit ja huumekauppiaat muutaman traktaatin luettuaan esiintyvät teologeina ja alkukielten asiantuntijoita,eivät osaa hävetä mitään, kerskaavat linnatuomioillaan, kun pitäisi hävetä ja vaieta niistä.
- Anonyymi
Aloittaja on unohtanut tai on tietämätön Ap.t helluntai tapahtumasta.
- Anonyymi
Helluntaina Pyhä Henki muutti apostolien omalla äidinkielellä puhuman puheen kuulijoiden äidinkielellä ymmärtämäksi kieleksi. Kyseessä oli ns.simultaanitulkkaus, joka käytetään suurissa kansanvälisissä kokouksissa.
Helluntain tapahtumiin, jotka olivat ainutkertaisia, liittyi myös äänihavainto "humaus" ja näköhavainto "tuliset kielet".
Helluntailaisten toimintavat eivät liity mitenkään alkuperäisen helluntain tapahtumiin. Mini helluntailaisuus on keksitty ihmisten eksyttämiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaina Pyhä Henki muutti apostolien omalla äidinkielellä puhuman puheen kuulijoiden äidinkielellä ymmärtämäksi kieleksi. Kyseessä oli ns.simultaanitulkkaus, joka käytetään suurissa kansanvälisissä kokouksissa.
Helluntain tapahtumiin, jotka olivat ainutkertaisia, liittyi myös äänihavainto "humaus" ja näköhavainto "tuliset kielet".
Helluntailaisten toimintavat eivät liity mitenkään alkuperäisen helluntain tapahtumiin. Mini helluntailaisuus on keksitty ihmisten eksyttämiseksi.po.nimi helluntailaisuus on keksitty ihmisten eksyttämiseksi.
alkuperäisen helluntain tapahtumat olivat ainutkertaisia, eivätkä ole sen jälkeen toistuneet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
po.nimi helluntailaisuus on keksitty ihmisten eksyttämiseksi.
alkuperäisen helluntain tapahtumat olivat ainutkertaisia, eivätkä ole sen jälkeen toistuneet"Helluntailaisuus"-nimitys tuli tälle uskonsuunnalle, koska nämä puheissaan ja opetuksissaan korostivat nimenomaan Helluntai-päivän tapahtumia: erilaisia armolahjoja.
Kristinuskoa taas kutsutaan "Pääsiäis- / Ylösnousemus-uskoksi", sillä Kristinuskossa korostuu koko laaja, Jeesuksen oma sovitustustyö. Juurikin katolilaisissa ja ortodoksisissa kirkoissa Pääsiäisen juhlinta on varsin näyttävää.
Helluntaipäivän tapahtumat kuuluvat myös osana Kristinuskoa, mutta vasta Pääsiäisen jälkeen: ensin Jeesuksen sovitustyö -> ylösnousemus = uudestisyntymä -> Taivaaseen astuminen -> Helluntaipäivä.
~
- Anonyymi
Kielilläpuhuminen
Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta.[1]
Kristinuskon piirissä kielilläpuhuminen jaetaan kahdenlaisiin tapauksiin, joista käytetään nimityksiä glossolalia (kreik. γλώσσα, glossa, kieli ja λαλώ, lalô, puhua) ja ksenolalia. Oudon kielen tulkitseminen liittyy samaan ilmiöön. Glossolaliassa, joka on yleisempää, kielilläpuhujan kieli on käsittämätöntä myös puhujalle itselleen, ja tarvitaan erityinen selittäjä tulkitsemaan puhetta, jotta se voidaan ymmärtää. Silloin kun kielilläpuhuja puhuu itselleen vierasta kieltä (jota hän ei ole oppinut taikka opiskellut), mutta jonka joku kuulijoista tunnistaa luonnolliseksi kieleksi, kutsutaan ilmiötä nimellä ksenoglossolalia tai ksenolalia, eli vierailla kielillä puhuminen.
Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee Haitin voodookulteissa ja šamanismissa. Näiden kulttien piirissä uskotaan, että alttiutta kielilläpuhumiseen voidaan edistää hallusinogeeneillä, esimerkiksi syömällä psilosybiinisieniä.lähde?- Anonyymi
Uskot siis "wikipedioiden" selityksiin ?!
No !
Kristinuskossa AITOA kielillä puhumista on se, kun uskova puhuu todellista olemassa olevaa kieltä !
Siitä on pari eri tapausta olemassa, mutta yhtäläistä siinä on siis se, että uskova puhuu todellista olemassa olevaa kieltä !!!
1) Kielillä voi puhua Seurakunnan kokouksessa, jos on selittäjä, mutta muuten ei ole lupaa !
1. Korinttolaiskirje 14
26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
2) Kielillä voi puhua myös Seurakunnan kokouksessa jos siellä on joku joka kyseistä kieltä itse puhuu /ymmärtää, eli sanoma Jumalalta tulee silloin sille, joka sitä kieltä ymmärtää.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
3) Kielillä voi puhua ITSEKSEEN, eikä sitä tarvitse itse ymmärtää, vaan silloin Pyhä Henki auttaa rukoillen Jumalan tahdon mukaan, silloin uskova ns. "rakentaa itseään" !
1. Korinttolaiskirje 14
13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Eli kielillä voi uskova rukoilla joko niin, että siihen tulee selitys itseltä/toisilta uskovilta !
Mutta myös siis voi puhua kielillä yksikseen ja silloin ei tarvitse itse ymmärtää, mutta se siis rakentaa uskovaa.
1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
Paavali puhuu tästä itsensä rakentamisesta ja sen määrästä omalla kohdallaan näin:
1. Korinttolaiskirje 14
18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; !!!
19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. !!!
20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
Mutta se joka ei siis itse puhu kielillä, ei voi näitä ymmärtää, sillä ne pitää itse kokea !!!
Moni väittää varmaksi sitä ja tätä, mutta kun ei edes itse ole kokenut koko asiaa, niin ei pitäisi opettaa muita !!!!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No !
Kristinuskossa AITOA kielillä puhumista on se, kun uskova puhuu todellista olemassa olevaa kieltä !
Siitä on pari eri tapausta olemassa, mutta yhtäläistä siinä on siis se, että uskova puhuu todellista olemassa olevaa kieltä !!!
1) Kielillä voi puhua Seurakunnan kokouksessa, jos on selittäjä, mutta muuten ei ole lupaa !
1. Korinttolaiskirje 14
26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
2) Kielillä voi puhua myös Seurakunnan kokouksessa jos siellä on joku joka kyseistä kieltä itse puhuu /ymmärtää, eli sanoma Jumalalta tulee silloin sille, joka sitä kieltä ymmärtää.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
3) Kielillä voi puhua ITSEKSEEN, eikä sitä tarvitse itse ymmärtää, vaan silloin Pyhä Henki auttaa rukoillen Jumalan tahdon mukaan, silloin uskova ns. "rakentaa itseään" !
1. Korinttolaiskirje 14
14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
Eli kielillä voi uskova rukoilla joko niin, että siihen tulee selitys itseltä/toisilta uskovilta !
Mutta myös siis voi puhua kielillä yksikseen ja silloin ei tarvitse itse ymmärtää, mutta se siis rakentaa uskovaa.
1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
Paavali puhuu tästä itsensä rakentamisesta ja sen määrästä omalla kohdallaan näin:
1. Korinttolaiskirje 14
19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. !!!
20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
Mutta se joka ei siis itse puhu kielillä, ei voi näitä ymmärtää, sillä ne pitää itse kokea !!!
Moni väittää varmaksi sitä ja tätä, mutta kun ei edes itse ole kokenut koko asiaa, niin ei pitäisi opettaa muita !!!!!!!!!!!!!!!!!!Vain järkevä ymmärrettä puhe voi ihmistä rakentaa.
Hurmoskieli johtaa helposti ihmisen psykoosiin ja psykiatriselle osastolle harhojen kuulemisen vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No !
1. Korinttolaiskirje 14
1. Korinttolaiskirje 14
1. Korinttolaiskirje 14
Moni väittää varmaksi sitä ja tätä, mutta kun ei edes itse ole kokenut koko asiaa, niin ei pitäisi opettaa muita !!!!!!!!!!!!!!!!!!pitäisi olla kaksi tahi kolme todistajaa, Paavalin ja hänessä olleen Saatanan enkelin (The Messenger of Sathan) todistus ei ole luotettava, kielihurmosta tapahtui vain Korintissa, ei muissa seurakunnissa.
Paavali oli valjastettu ja heitetty Saatanalle jotta Jumalan väkevä eksytys toteutuis. 2.Tess.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitäisi olla kaksi tahi kolme todistajaa, Paavalin ja hänessä olleen Saatanan enkelin (The Messenger of Sathan) todistus ei ole luotettava, kielihurmosta tapahtui vain Korintissa, ei muissa seurakunnissa.
Paavali oli valjastettu ja heitetty Saatanalle jotta Jumalan väkevä eksytys toteutuis. 2.Tess.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaanVai on Paaali valehtelija ja eksyttäjä !!!
Voi hyvää päivää sentään !
Eipä tarvitse minun enempiä kirjoitella kanssasi !
Olet NIIIIN totaalisen pihalla !
- Anonyymi
psilosybiinisieniä syömällä edistetään kieli-ihmeitä, kasvaako niitä Kreikassa Korintissa, kun muualla ei puhuttu hurmoskielillä.
- Anonyymi
Hyvä kysymys.
Miksei muissa seurakunnissa kuin satamakaupunki Korintissa puhuttu kielillä?- Anonyymi
Vänkkään olemattomia ja harhoja. Kesareassa puhuttiin kielillä ja Efesossa puhuttiin kielillä. Niin lopeta ja valheitesi postaus.
- Anonyymi
Niin, tai miksi profetointia ei ilmennyt , tai jotain muuta armolahjaan pohjautuvaa, jos sitä ei ole oikein erikseen mainittu jonkin seurakunnan yhteydessä.
Kielilä puhumista tapahtui muuallakin, mm. Kesareassa Korneliuksen kotona, Pietarin siellä käydessä julistamassa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Myös Efesossa Pyhän Hengen saaneet puhuivat kielillä.
Hyvä kysymys paremminkin siis on, että miksi Jumalan seurakunnan armoitukset pitäisi mainiata jokaisen paikkakunnan osalta erikseen?
5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
( Room 12)
Riittää, kun Jumalan armoitukset ovat tiedossa, ei niitä tarvitse jokaiseen kirjoitukseen uudestaan ja uudestaan kirjoittaa.
Jumalan armolahjat ovat varmasti oikein kohdennetut.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vänkkään olemattomia ja harhoja. Kesareassa puhuttiin kielillä ja Efesossa puhuttiin kielillä. Niin lopeta ja valheitesi postaus.
Samat tyypit levitti harhaoppeja matkoillaan ties minne. Lipevistä kielimiehistä ja naisista varoitetaan Raamatussa monessa kohtaa.
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. "
"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, "
"Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puhui, laita kohta.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puhui, laita kohta.?
Tässä näitä kohtia Raamatun ilmoituksesta.
1 Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.
..
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin
( Apt 10)
1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
( Apt 19)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puhui. laita kohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puhui. laita kohta.
Kiertävä mies puhui yhden kerran. Eii muuta.
Ei koko Kesarean seurakunta puhunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertävä mies puhui yhden kerran. Eii muuta.
Ei koko Kesarean seurakunta puhunut.Kielillä puhuminen liittyi aina Paavaliin, jossa oli Saatanann enkeli (The Messenger of Sathan)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielillä puhuminen liittyi aina Paavaliin, jossa oli Saatanann enkeli (The Messenger of Sathan)
Paavali oli murhamies, jonka Jumala heitti Saatanalle väkevän eksytyksen aikaansaamiseksi. Väkevä eksytys on kirjoitettu Uuteen Testamenttiin. Ei se muuten olisi niin väkevä eksytys.
Paavali oli tuo vääryyden ihminen,
9 Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13]
10 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. [2. Kor. 4:3; 2. Tim. 4:4]
11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä näitä kohtia Raamatun ilmoituksesta.
1 Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.
..
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin
( Apt 10)
1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
( Apt 19)
Usko ToivonenKreikka oli ongelma-aluetta puhtaan kristinuskon levittämisessä. paljon epäjumalia ja henki-ilmiöitä esiintyi.
- Anonyymi
Helluntaina apostolit puhuivat ymmärrettäviä ja oikeita vieraita kieliä, ei mitään hurmoskieliä.
Jerusalemin seurakunnassaa ei sanota puhutut hurmoskiekiä eli glossaliaa. Pietari piti harhaopit kurissa Jerusalemissa. Toisin oli Kreikassa, jossa tapahtui kaikenlaista epämääräistä henki-ilmiötä.- Anonyymi
Pietari meni Kesareaan Korneliuksen taloon ja julisti evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, josta seurasi kuulijoiden uskoon tuleminen, he saivat Pyhän Hengen ja he puhuivat kielillä.
Ei se ollut Pietarin vallassa, vaan Jumalasta.
Tämän voit lukea Apostolien tekojen 10. luvusta, ja siihen viitataan myös 11. ja 15. luvussa.
Ja ei kaikki puhu kielillä, eikä kaikilla ole kielten selittämisen lahjaa.
Ja kielillä puhuminen ei siis aina liity Paavaliin.
Opit tulee peilata, koetella, Raamatun ilmoitukseen, eikä ihmisoppeihin, joiden julistajat tuovat omaansa ikään kuin totuutena.
Usko Toivonen
Tiedän erään pakanauskovaisen joka puhuu kielillä ja vielä selittää sanomansa.
Ei ole ilmiö sidottu siis vain yhteen uskontoon.- Anonyymi
Niinhän se Raamattu sanoo, että:
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Mitä siis kuvittelit tuolla todistavasi ?
- Anonyymi
Jerusalemin seurakunta oli iso ja siellä ei kukaan puhunut kielillä.
Ongelmat oli Kreikan puolella, jossa hurmahenget hajottivat seurakuntia.- Anonyymi
Kesarea ei ole Kreikan puolella. Minne Pietari meni Korneliuksen kotiin julistamaan evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Lue Apostolien tekojen luku 10.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesarea ei ole Kreikan puolella. Minne Pietari meni Korneliuksen kotiin julistamaan evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Lue Apostolien tekojen luku 10.
Usko Toivonen"Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
- Anonyymi
Aloitus puhuu asiaa.
Jotkut harhaantuneet luulee kikkailevansa jollain "kielillä puhumisella" tai "hurmoksilla".
Sokeat ja harhaiset.
Oikea usko ei tarvitse mitään hurmoksia tai kielilläpuhumisia. Ihan tavallinen usko riittää, jos sitä on. Yleensä on niin, ettei uskoa ole ja sitten "kikkaillaan" kuten helppoheikit. Mitään tulevaisuutta niillä ei ole vaikka saavat huomiota pitämällä esityksiään.- Anonyymi
Toit kaksi termiä liittyen käsityksestäsi uskoon.
"Oikea usko" ja "tavallinen usko".
Ja ajatteletko, että kielillä puhuminen ei kuulu mainitsemiisi uskon luokkiisi?
Jeesus itse antoi ilmoituksen uskoon liittyen:
15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
( Mark 16)
Tärkeintä on tietenkin itse uskon kohde, ja Jumala antaa erilaisia lahjoja uskoville.
Mutta kaikki tulee koetella Raamatun ilmoitusta vasten, ei ihmisten laukomia väittämiä voi hyväksyä totuudeksi, jos ne eivät kestä Raamatun ilmoitukseen verratessa.
Eikä kielilläpuhuminen ole parhaita armolahjoja, joita Pyhä Henki tahtonsa mukaan jakaa, mutta on kuitenkin armolahja, joten ei sitä voi kukaan vähätellä, eikä varsinkaan hyökätä Raamatun ilmoitusta vastaan, jos uskoo Raamatun ilmoitukseen.
Jos ei usko, niin sittenhän voi laukoa ihan mitä hyvänsä sylki suuhun tuo.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
( Mark 16)
Tärkeintä on tietenkin itse uskon kohde, ja Jumala antaa erilaisia lahjoja uskoville.
Mutta kaikki tulee koetella Raamatun ilmoitusta vasten, ei ihmisten laukomia väittämiä voi hyväksyä totuudeksi, jos ne eivät kestä Raamatun ilmoitukseen verratessa.
Eikä kielilläpuhuminen ole parhaita armolahjoja, joita Pyhä Henki tahtonsa mukaan jakaa, mutta on kuitenkin armolahja, joten ei sitä voi kukaan vähätellä, eikä varsinkaan hyökätä Raamatun ilmoitusta vastaan, jos uskoo Raamatun ilmoitukseen.
Usko ToivonenToraisti, hokekaa siellä omassa synagoogassanne Isä Meidän-rukousta: 'tapahtukoon sinun tahtosi, niin kuin se on taivaassa', mutta pitäkää samalla huoli, ettei koskaan, ei ikinä tapahdu Jumalan tahtoa. 'puhuvat uusilla kielillä', 'rukoilkaa joka aika Hengessä', älkääkä estäkö kielillä puhumasta'. Pitäkää huoli myös siitä, että kaikki jäävät osatomaksi Jumalan armosta. Sitten jatkakaa hokemista: 'tapahtukoon sinun tahtosi'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Mark 16)
Usko ToivonenKielillä puhuminen on väkevin armolahja. "suitsukkeiden savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen. Ja enkeli otti suitsutusastian ja täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle; silloin syntyi ukkosenjylinää ja ääniä ja salamoita ja maanjäristystä."
" vanhurskaan rukous voi paljon". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielillä puhuminen on väkevin armolahja. "suitsukkeiden savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen. Ja enkeli otti suitsutusastian ja täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle; silloin syntyi ukkosenjylinää ja ääniä ja salamoita ja maanjäristystä."
" vanhurskaan rukous voi paljon".Suitsusuhtahan käytetään Ortodoksisessa kirkossa.
Parhamin haju oli toisenlaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toraisti, hokekaa siellä omassa synagoogassanne Isä Meidän-rukousta: 'tapahtukoon sinun tahtosi, niin kuin se on taivaassa', mutta pitäkää samalla huoli, ettei koskaan, ei ikinä tapahdu Jumalan tahtoa. 'puhuvat uusilla kielillä', 'rukoilkaa joka aika Hengessä', älkääkä estäkö kielillä puhumasta'. Pitäkää huoli myös siitä, että kaikki jäävät osatomaksi Jumalan armosta. Sitten jatkakaa hokemista: 'tapahtukoon sinun tahtosi'.
Kreikkalaiset hurmostelevat kielilläpuhujat repivät hajalle koko kristillisen alkuseurakunnan. Vain Johannes jäi jäljelle ja hänetkin kielilläpuhujat karkottivat Patmos nimiselle saarellla.
Oikea Raamattu varoittaa ankarasti lipeväkielisistä saarnamiehistä ja helluntailaisuuden henkivallasta.
Anonyymi kirjoitti:
Kreikkalaiset hurmostelevat kielilläpuhujat repivät hajalle koko kristillisen alkuseurakunnan. Vain Johannes jäi jäljelle ja hänetkin kielilläpuhujat karkottivat Patmos nimiselle saarellla.
Oikea Raamattu varoittaa ankarasti lipeväkielisistä saarnamiehistä ja helluntailaisuuden henkivallasta.
"Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja."Tässä tulee hyvin ilmi Raamatun totuus !
13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
!!!
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
!!!
Jostain syystä tämä kirjoittaja vihaa herätysliike uskovia.
Se viha sumentaa hänen päänsä ja hän näkee "mörköjä", eli lukee Raamatusta sen, mitä itse haluaa, vaikka sitä ei siellä lue !!!
Mikä laittaa ihmisen vihaamaan ja katkeraksi ja riitaisaksi noin pahasti ???
- Anonyymi
Shamaanit pääsi transsiin syömällä sieniä. Herkästi suggeroituvat ihan ilman kemikaaleja.
Jeesus ja aikalaiset käyttivät tunnetusti kannabista uskonnollisissa rituaaleissa. Sieltä siis tuli näyt ja profetiat, alitajunnasta kannabiksella kaivettuna. Uskoo niitä ken tahtoo.- Anonyymi
Moni syö nykyään mielenterveyslääkkeitä. Ne yhdessä suggestiivisen saarnan ja tunnepitoisen musiikin kanssa laukaiseen aivojen kontrollikeskuksen ja ihminen alkaa nähdä näkyjä ja ilmestyksiä taivaasta ja helvetistä ja mitä sarvipäitä sitten kukin näkeekin ja henkijeesuksia saaleminsa penkissä istumassa.
- Anonyymi
Korintissa seurakunnassa käytettiin yleisesti huumeita ja hurmostelu ja seksi kuului asiaan. Ei ihme, että siinä kielikin alkaa elää....
1. Kor. 5:1
Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
- Anonyymi
"ainoakaan elimellinen sairaus ei parantunut Niilo Ylivainion kokouksissa,mutta mielenterveysongelmat pahenivat"
Tutkimus parantumisista
Matti Miettinen julkaisi vuonna 1980 Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisusarjassa väitöskirjan "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta". Yhteistyössä Yli-Vainion kanssa jaettiin vuonna 1980 kyselylomakkeita 2000 kpl, joista 744 palautettiin. Seurannassa karsiutui määrä 611 henkilöön, jotka ilmoittivat 1403 sairautta, oiretta ja vaivaa, joiden kohdalla myönteisiä kokemuksia kertyi 829, pettymyksiä 574. Tutkijan oman arvion mukaan ainoakaan elimellinen sairaus ei parantunut, ja mielenterveyden häiriöissä oli joitakin yksittäisiä enemmän tai vähemmän ohimeneviä myönteisiä vaikutuksia, joista valtaosan kohdalla on aiheellista nähdä ne pelkästään tunnelmointiefekteinä. Kokonaisuutena ei tullut esiin mitään tavanomaisesta ennusteesta poikkeavaa. Vain yhtä viidestä niistä, jotka testattiin psykologisesti MMPI-testillä, voitiin pitää persoonallisuudeltaan normaaleina.[28][29]- Anonyymi
Toraist,i onko niin että siellä teidän omassa täydellisessä ja puhtaassa syngoogassanne tapahtuu ihmeitä ja parantumisia? Niin voittako laittaa muutaman parantuneen todistukset täydellisten lääkärinlausuntojen ja psykologisten MMPI-testien kera nettiin kaikkien nähtäväksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toraist,i onko niin että siellä teidän omassa täydellisessä ja puhtaassa syngoogassanne tapahtuu ihmeitä ja parantumisia? Niin voittako laittaa muutaman parantuneen todistukset täydellisten lääkärinlausuntojen ja psykologisten MMPI-testien kera nettiin kaikkien nähtäväksi?
Katolisilla on työryhmä, joka tutkii kaikki väitetyt ihmeparanemiset. Vain oikeat julistetaan ihmeiksi.
- Anonyymi
Mt.7
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät- Anonyymi
Kyseessä oli pelkkä väittämä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun'. Sana ei ilmoita niin, kuin kuvittele ja luet väärin. Vääryydentekijät olivat mitä ilmeisemmin uskoviksi tekeytyneitä.
- Anonyymi
Aidoilta helluntailaisilta nämä vaikuttaa:
Mt.7
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27586- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24521
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472