Odotan vaan et Jumala pelastaa kutsuu jollain muulla tapaa luokseen, olen mokannut yms, toivon et armonaikaa olisi vielä vuosia voi mennä 20 vuotta ennekuin tulen uskoon
Miten tulla uskoon jos uskoa ei ole eikä jaksa /pysty lukemaan Raamattua, eikä rukoile
48
302
Vastaukset
- Anonyymi
Kaiken lisäksi olen älypuhelin addikti ei Oo muuta elämässä kuin negatiivista valittamista, töissä, sit vaan katson sarjoja, elokuvia, ja thats it
- Anonyymi
Ole se valo joka olet
Kirsi Ranto
- Anonyymi
> ennekuin tulen uskoon
Mitä tuo tarkoittaa sinun mielestä? - Anonyymi
Sano rukouksessa Jumalalle, ” Jumala, minä haluan tulla sinun omaksesi.”
”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”
Joh 6:37
Tunnusta syntisi Jumalalle.
”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
1 Joh 1:9
Ota Jeesus vastaan elämääsi.
”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,”
Joh 1:12
Jeesuksen siunausta sinulle!
Pyydä Jumalalta johdatusta muiden uskovien löytämiseksi. - Anonyymi
...liitymällä vihreisiin... Tulet uskoon...
- Anonyymi
Miksi kiirehtiä, sydäriä, syöpää tai uskoontuloa. Hyvässä lykyssä välttää nuo riesat kokonaan.
Tulee kun tulee 👍 Hyvä että toiveita asian suhteen... Itselläni ei ollut ja sitten välähti 🙏
- Anonyymi
Pyydä Jeesukselta,että Hän ottaisi sinut johdatukseensa.Hän on luonut sinut rakkaaksi lapsekseen sanallaan. Tälläinen rukous on Jumalan mielen mukainen ja Hän on luvannut vastata. Jeesus alkaa kasvattaa sinua lempeästi oikealle tielle. Tietenkin välillä eksyt tieltäsi, niinkuin me kaikki,mutta Hän taluttaa sinut takaisin ja sanoo "tämä on sinun tiesi."Tulet huomaamaan ihmeellisiä siunauksia elämässäsi, jotka rakentavat uskoasi horjumattomaksi. Käy tätä tietä riemuiten ja kiittäen. Anna anteeksi kaikki saamasi traumat,niin Jeesuskin riemuitsee sinusta, pelastamastaan lampaasta.
- Anonyymi
Aika lammas täytyy ollakin että lähtee tuohon kelkkaan.
- Anonyymi
Minä olen lukenut raamatun ja olen fanaattinen ateisti.
- Anonyymi
Jokainen joka lukee raamattua ajatuksen kanssa, muuttuu vääjäämättä ateistiksi.
- Anonyymi
Tykkään lukemisesta.
Olen yrittänyt ottaa raamatun ns. haltuun.
Kirja on yhtä tyrkytystä, ei sitä voi palasinakaan lukea. Heti tulee vastareaktio, tarinat ovat niin aikaasa sidottuja.
Jumala tuntuu olevan ihan mahdoton epeli. Milloin saa päähänsä tappaa ja tuhota ihan vaan päähänpistonsa vuoksi. Tärisyttelee maata, viskelee rakeilla, tähdet tippuvat maaha kuin viikunat Luojajumalan oikuista.Tällaiselle oliolle pitää sitten inehmon olla loppuun asti kuuliainen, ilman omia ajatuksia. Eppäily on syntiä.
Tapahtumat sijoittuvat pölyiselle autiomaalle, jonka heimot halajavat valoa ja Messiasta.
Aurinko kiertää Maata, saatta kerran seisahtaa Kuun kanssa ja sitten ilman eri komentoa jatkaa pyörimistään. Tosi outoa.
Jeesus kuljeksii Uudenmaan kokoisella alueella, puhelee kummallisia juttuja paimentolaisille. Parantaa ihmisiä tietämättä mitään lääketieteestä. Saa jopa pilaantumistilassa olevan nousemaan ja käymään...
Kaiken uskomisen ja maailman hylkäämisen palkkana on Taivas- niminen paikka jossain
kyberavaruudessa. Siellä oleillaan hirmuisessa kirkkaudessa Herraa ylistäen.
Niille, jotka eivät usko tai ota hurskautta, lustetta tai mirhaa vastaan, on luvassa keskeytymätöntä piinaa jonkun rikkijärven rannalla.
Kaiken kaikkiaan outo lukukokemus. En suosittele. Kysyt, miten tulla uskoon,
kun Sinulla ei ole uskoa,
etkä jaksa/pysty lukemaan Raamattua,
etkä rukoile.
Olet mokannut.
Kaipaat pelastusta,
mutta olet huolissasi armonajan riittävyydestä.
Ja etsit vastausta nyt
täällä Raamattu-palstalla.
Raamatun mukaan
usko tulee kuulemalla Jumalan Sana.
"Usko tulee siis kuulemisesta"
Eli vaikka Sinulla ei ole uskoa,
etkä jaksa rukoilla
etkä lukea Raamattua,
niin voisit kaikesta huolimatta
mennä sinne,
missä saat kuulla Jumalan Sanaa
julistettavan Pyhässä Hengessä.
Silloin Sinun korvasi aukeavat
ja huomaat,
että Jeesus puhuu suoraan
Sinun sydämeesi.
Hän kohtaa Sinut.
Jeesus on itse läsnä siellä,
missä kaksi tahi kolme on koolla
Hänen nimessään.
Ja kun Jeesus näin kohtaa Sinut,
niin Sinä voit avata sydämesi Hänelle.
Raamattu nimittää tätä kääntymiseksi.
Ja jos näin teet,
niin Sinä saat sydämen korvilla
kuulla ja ymmärtää,
että Jeesus on ottanut päälleen Sinun mokasi,
kaikki syntisi,
ja sovittanut rikkomuksesi Golgatalla.
Jeesus tulee Pyhän Hengen kautta
asumaan Sinun sisimpääsi,
ja antaa Sinulle lahjaksi uskon.
Katsotaanpa Raamatusta
yksi tällainen kohtaaminen
epäuskoisen ihmisen
ja Jeesuksen välillä.
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle:
"Me olemme löytäneet sen,
josta Mooses laissa
ja profeetat ovat kirjoittaneet,
Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
Natanael sanoi hänelle:
"Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?"
Filippus sanoi hänelle:
"Tule ja katso".
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä
ja sanoi hänestä:
"Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
Natanael sanoi hänelle:
"Mistä minut tunnet?"
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Ennenkuin Filippus sinua kutsui,
kun olit viikunapuun alla,
näin minä sinut".
Natanael vastasi ja sanoi hänelle:
"Rabbi, sinä olet Jumalan Poika,
sinä olet Israelin kuningas".
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Sentähden, että minä sanoin sinulle:
'minä näin sinut viikunapuun alla',
sinä uskot.
Sinä saat nähdä suurempia,
kuin nämä ovat."- Anonyymi
Kun Jeesus tulee maan päälle sitten joskus, niin eikö Hän voisi tulla maan alta?
Hänen Isänsähän värisyttelee maan kuorta milloin missäkin.
Se olisi ateisteille tosi yllätys.- Anonyymi
ontosta maasta jeeesus saaapuuu astraali salamat vai leiskuaa
- Anonyymi
Kannattaa vain mielessään huutaa Jeesusta tulemaan omaksi Vapahtajaksi, pyytää häneltä apua ja armoa. Muuta ei välttämättä tarvita. Tsempit!
- Anonyymi
Jeesus huusi ristillä, jumalani miksi minut hylkäsit ja siihen päättyi sen hulluus.
- Anonyymi
Jos kadut syntejäsi ja uskot että Jeesus on kuollut niiden tähden, olet pelastettu.
- Anonyymi
Mihin tilinumeroon voin lahjoittaa koko omaisuuteni, otan vielä nimiini velkaa ja lahjoitan senkin. 🤣
- Anonyymi
Aamen! Pelastuminen on hyvin yksinkertainen asia. Siinä ei vaadita mitään hengellistä akrobatiaa. ”Jeesus armahda” -rukous riittää, kun se tulee sydämestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen! Pelastuminen on hyvin yksinkertainen asia. Siinä ei vaadita mitään hengellistä akrobatiaa. ”Jeesus armahda” -rukous riittää, kun se tulee sydämestä.
Mutta kyllä hyvä on hieman omistaan antaa 🤣
- Anonyymi
Jeesuksen opetukset raamatussa ihan jees. Muu kaikki enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraista. Jonka varaan voi perustaa vaikka oman uskontokunnan kuten Jehovat. Eräälle kommentoijalle vielä tiedoksi ettei se usko siitä mihinkään kasva vaikka istut seurakunnan penkissä sata vuotta kuuntelemassa toinen toistaan uskottavampia tai epäuskottavampia uskonkokemuksia. Nimimerkillä kokemusta on.
- Anonyymi
Eikös jehovat kippaile jeesuksen verta ja sitten kännissä pahoinpitelevät ihmisiä.
- Anonyymi
Olet varmaan istunut väärässä seurakunnassa. Vapaissa suunnissa nyt ei ainakaan usko kasva.
- Anonyymi
Vaikeaa se on Suomessa ev-lut kirkon takia ja omien sukulaisten takia. Sukulalaiset voivat pitää uhrilampaaksi sopivana ja estävät uskoon tuloa hengellään. Estävät esim. käyttämästä rahaa kirkkoon, pyhiinvaelluksiin ja hyväntekeväisyyteen.
Itselläni on ollut helppoa menin ennen kouluikää Pyhäkouluun, opin lukemaan raamattua ja luin sen muutaman kerran lävitse Jumalan kämmenellä. Tiesin saavani helpolla pyhän hengen lahjan eli kun raamattu sanoo: Jos te osaatte antaa hyviä lahjoja lapsillenne niin paljon enemmin Isä antaa teille pyhää henkeä.
Vuonna 1991 sain pyhän hengen oltuani auto-onnettomuudessa, annettuani lahjoja muille ja luettuani Ilmestystä pari yön ajan. Mutta Suomessa ei oikein silti onnitunut kun sukulaiset osottautuivat susiksi. Ihmeen avulla sain kutsun lähteä rukousmatkalle Israeliin ja siellä oli uskovainen kansa, ja pyhän hengen armolahja alkoi toimia jälleen. Kielillä selittäminen. Israel on uskossa, Suomi ateismissa?
Matka Israeliin muutti elämäni suunnan ja aloin kokea myös Ilmestyksiä sekä käydä eri seurakuntien kokouksissa (Vapaakirkko, Jehovan todistajat, Tuomasmessut) sekä lukea eri uskontojen pyhiä kirjoja (Koraani , Hare Krishna, Dao De Jing).
Uskossani ei nyt ole mitään vikaa enää, vaan uskon Israelin Jumalaan sekä noiden vieraiden uskontojen Jumaliin. Ne ovat vastaneet rukouksiini ja antaneet tietoa, uskoa ja muuta vahvistusta. Myös Kristus ilmestyi 1998 ja 2003 sekä 2012 sen jälkeen kun olin käynyt Israelissa ja Jehovan todistajissa. Eli omalla kohdallani tie on ollut hyvin helppo. Suomenkieliset raamatun ja koraanin käännökset eivät auta, vaan englannin kieliset. Hare Krishna suomennokset sen sijaan ovat paremmat kuin englanninnokset.
Suomi on periferiaa ja Suku on Pahin. Muualla maailmassa on elävää uskoa eikä pelkkää ateismia. Kun Jeesus sanoo, Isän luokse ei ole muutta tietä kuin Minä niin olen päätellyt, että Isän luona oleminen tarkoittaa vieraita uskontoja esim. Hare Krishnaan tai Koraaniin tutustumista. Suomi ei ole KATOLINEN eli PIISPALLINEN eli ISÄLLINEN maa, vaan täällä on kirkkokunta ennemmin Areiolaista perua. Kalevala ennustaa, että Suomi kääntyy ateismiin ja tekee liiton kuuden ateistisen valtion kanssa ja ehkä Pohjois-Korea on yksi niistä.
Ei Suomessa usko voi kukoistaa kovin paljoa. Sen verran juntti-hihhulia porukka täällä on. - Anonyymi
nyt meni kyllä pahemman kerran jehovat ja krishnat ja muut sekaisin. iltalääkkeiden aika siis.
- Anonyymi
Kommenttisi lipsahti aloittajalle, ilmeisesti olet ottanut iltalääkkeesi liian aikaisin.
- Anonyymi
Kaikki olette laitoskamaa.
Toimii ihan jokaisella se,että .... Jumala ei ole etäinen vaan aivan lähellä ja Jumala tietää jo ennalta asiat .
Jumala ei tee ihmisen puolesta vaan ihminen itse lähestyy Jumalaa täysin puhtaalla sydämmellä ilman vilppiä ja kysyy...... Jos olet Jumala olemassa niin tahdon olla sinun omasi .Tee minusta oma lapsesi ja annan itsestäni kaiken vallan sinulle.
Noin helppoa ja todella puhtaalla nöyrällä sydämmellä ja on hyvä muistaa ,että Jumala tietää jo ennalta olla paikalla.Tarvitaan vain sinun toimesi.- Anonyymi
Minulla kanssa on sängyn alla mielikuvitus ystäviä ne sieltä huutelee, kun nukun.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla kanssa on sängyn alla mielikuvitus ystäviä ne sieltä huutelee, kun nukun.
No kiva kun avauduit asiasta...purkaminen auttaa..
- Anonyymi
Ei toimi mulla tämä ennenkin kuultu lupaus. Sitten kun kerron toimimattomuudesta olen automaattisesti ylpeä,pakana,kovasydäminen,tunteeton,kovakorvainen,maallistunut,mammonanpalvoja,epäuskoinen,syntiä rakastava ja paatunut. Mitään mitä edellä mainituista en ole.
Ei..ei.. se on vaan silleen ,että joskus ihmisillä on puolustus ylhäällä ja silloin on henkimaailmassa seinä edessä eli huomaamattaan toimii itse esteenä.
Siksi myös rukous ja syntien tunnustus ja asioiden puhuminen aukaisee ja poistaa sitä seinää ,mikä on tullut vuosien aikana.
Se vuoropuhelu Jumalan kanssa on sitä äärimmäistä rehellisyyttä ja siksi häpeää ja muitakin tunteita saattaa joutua kokemaan.
Mutta sitten kun padot aukeaa ni hyvä tulee.
Joskus ottaa aikaa ,mutta Jumala ei hylkää sellaista ihmistä ,joka Jumalaa Oikeasti etsii.
- Anonyymi
Sitten varmaan tiedät miksi toisille vastataan viidessä päivässä, mutta toisille ei viidessäkymmenessä vuodessakaan kuten mulle? Olen ollut avoin ja anonut ja katunut mutta vastauksia ei vaan kuulu. Mr.Hyviksenä olen ollut hyvästä sydämestäni ja auttamisenhalusta. Tehnyt laupeudentyötä ja auttanut vähäosaisia. En tiedä mikä osa jumalalla on ollut prosessissa vai onko ylipäätään mitään.
- Anonyymi
Esitit niin kinkkisen kysymyksen ettei kukaan osaa/halua vastata näköjään.
Usko on lahja Jumalalta. Se on Jumalan aikaansaama usko, joka tulee vain ainoastaan Jumalan Sanan kautta. Kun sinä kuuntelet tai luet Jumalan Sanaa, jonka kautta Jumala synnyttää sinussa Jumalan aikaansaamaa uskoa, se on Jumalan työtä sinussa, et sinä voi itse saada aikaan mitään.
Koska se on sellainen Jumalan säätämä pelastustyö Jumalan Sanan yhteydessä, että pelastuminen tapahtuu vain uskon kautta Jeesukseen, niin silloin ihminen on Jumalan armon sisäpuolella, niin siis armosta hän on pelastunut uskon kautta, ei itsensä kautta - se on Jumalan lahja - ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Efesolaiskirje:
2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Jumalan aikaansaama usko tulee Kristuksen Sanan kautta Pyhän Hengen voimavaikutuksesta.
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Jumalan Sana on katoamaton siemen, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Jumalan Sana ylläpitää uskoa Raamatun Jeesukseen. Ja Raamatun mukaan se on vain yksi usko, se tarkoittaa pelastavaa uskontilaa. Se on se Jumalan säätämä pelastustyö - uskon lahjaksi.
1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Luuk. 8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
Ef. 4:5 yksi Herra, >>>yksi usko,<<< yksi kaste;
Raamatun kertomuksen mukaan sadanpäämies Kornelius oli hurskas ja jumalaa pelkäävä mies. Hän antoi paljon almuja ja rukoili alati Jumalaa. Mutta hänen tarvitsi kuulla Jumalan Sanaa. Jumala lähetti enkelin hänen luokse ja enkeli käski Korneliusta noutamaan Simon, kutsumanimeltä Pietari.
Apostolien teot:
10:1 Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.
10:2 Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa.
10:3 Hän näki selvästi näyssä, noin yhdeksännellä hetkellä päivästä, Jumalan enkelin, joka tuli sisään hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Kornelius!"
10:4 Tämä loi katseensa häneen ja sanoi peljästyneenä: "Mikä on, Herra?" Enkeli sanoi hänelle: "Sinun rukouksesi ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
10:5 Niin lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan eräs Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
10:6 hän majailee nahkuri Simonin luona, jonka talo on meren rannalla."
10:7 Ja kun enkeli, joka Korneliusta puhutteli, oli mennyt pois, kutsui tämä kaksi palvelijaansa ja hurskaan sotamiehen uskollisimpiensa joukosta
10:8 ja kertoi heille kaikki ja lähetti heidät Joppeen.
Kun Pietari on noudettu niin Pietari alkoi puhua Kristuksesta. Kornelius ja muutkin kuulivat Jumalan Sanaa ja Pyhä Henki tuli Korneliuksen ja muiden päälle ja alkoivat puhua kielillä.
Jatkuu---->10:29 Sentähden minä vastaansanomatta tulinkin, kun minua noudettiin. Ja nyt minä kysyn: mitä varten te olette minut noutaneet?"
10:30 Ja Kornelius sanoi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
10:31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
10:32 Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
10:33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
10:36 Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
10:37 sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
10:38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
10:39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
10:40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
10:41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
10:42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Kornelius, joka oli hurskas, Jumalaa pelkäävä mies ja rukoili alati Jumalaa, tuli elävään uskoon. Se on Jumalan aikaansaama usko Jumalan Sanan kautta. Voit lukea itse erikseen koko Ap.t. 10 luku ja 11 luku, jos haluat. En voi laittaa tänne, ei tänne mahdu. :)
Apostolien teot:
11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'
Sama asia tapahtui myös Lyydian kohdalla, kun hän oli kuulemassa Jumalan Sanaa, niin sinä hetkellä Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä mitä Paavali puhui Jumalan Sanasta. Se oli Jumalan työtä Lyydiassa, uskon lahjaksi.
Ap.t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
Sinä voit vastaanottaa Jumalan uskon lahjan.
Roomalaiskirje:
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Jos haluat vielä lukea Room. 10 luku, siinä kerrotaan ettei Sanan julistajaa ole, ei voi tulla uskoon.
Kun sinä luet ensin Room. 10:8-11 ja siten rukoilet ja pyydät uskon lahjaa sinun sydämellesi ja sanot Herralle näin; tunnustan suullani Jeesuksen Herraksi ja uskon sydämessäni, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt niin pelastun, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Siitä lähtien Jeesus on sinun Herra ja Jumala. Pidä huolen jokapäiväisestä Raamatun lukemisesta pieni annos ja pieni askel kerrallaan. Olisi tärkeintä saada ensin Raamatun tuntemusta niin sen jälkeen voit etsiä itsellesi Jumalan lapsia, joilla on raamatullinen ja terve usko. Voit pyytää Herraa lähettämään sinulle joku Jumalan lapsi jolla on raamatullinen ja terve usko sinun rinnallesi.Nöyrälammas kirjoitti:
10:29 Sentähden minä vastaansanomatta tulinkin, kun minua noudettiin. Ja nyt minä kysyn: mitä varten te olette minut noutaneet?"
10:30 Ja Kornelius sanoi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
10:31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
10:32 Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
10:33 Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
10:36 Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
10:37 sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
10:38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
10:39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
10:40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
10:41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
10:42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Kornelius, joka oli hurskas, Jumalaa pelkäävä mies ja rukoili alati Jumalaa, tuli elävään uskoon. Se on Jumalan aikaansaama usko Jumalan Sanan kautta. Voit lukea itse erikseen koko Ap.t. 10 luku ja 11 luku, jos haluat. En voi laittaa tänne, ei tänne mahdu. :)
Apostolien teot:
11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'
Sama asia tapahtui myös Lyydian kohdalla, kun hän oli kuulemassa Jumalan Sanaa, niin sinä hetkellä Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä mitä Paavali puhui Jumalan Sanasta. Se oli Jumalan työtä Lyydiassa, uskon lahjaksi.
Ap.t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
Sinä voit vastaanottaa Jumalan uskon lahjan.
Roomalaiskirje:
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Jos haluat vielä lukea Room. 10 luku, siinä kerrotaan ettei Sanan julistajaa ole, ei voi tulla uskoon.
Kun sinä luet ensin Room. 10:8-11 ja siten rukoilet ja pyydät uskon lahjaa sinun sydämellesi ja sanot Herralle näin; tunnustan suullani Jeesuksen Herraksi ja uskon sydämessäni, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt niin pelastun, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Siitä lähtien Jeesus on sinun Herra ja Jumala. Pidä huolen jokapäiväisestä Raamatun lukemisesta pieni annos ja pieni askel kerrallaan. Olisi tärkeintä saada ensin Raamatun tuntemusta niin sen jälkeen voit etsiä itsellesi Jumalan lapsia, joilla on raamatullinen ja terve usko. Voit pyytää Herraa lähettämään sinulle joku Jumalan lapsi jolla on raamatullinen ja terve usko sinun rinnallesi.Kun saat uskonlahjan, tulet huomaamaan että se usko kantaa sinua ja vie sinua perille Jeesuksen yhteyteen, sillä se on Jeesuksen omavarainen usko joka kantaa sinua ja vie sinua Jeesuksen yhteyteen. :)
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen >>>minä elän Jumalan Pojan uskossa,<<< hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
- Anonyymi
"Odotan vaan et Jumala pelastaa kutsuu jollain muulla tapaa luokseen, olen mokannut yms, toivon et armonaikaa olisi vielä vuosia voi mennä 20 vuotta ennekuin tulen uskoon"
Kukaan ei voi tulla uskoon omin voimin sillä usko annetaan lahjaksi uskovalle, joka vilpittömin mielin rukoilee uskoa, jota ei voi saada omin voimin vaan annetaan lahjana sille, joka vilpittömin mielin rukoilee itselleen uskoa, jota ei voi hankkia omin voimin vaan annetaan lahjana.............. Kysyn, jos joku ihminen hukkuu niin toinen vaikka olkoon veneilijä heittää pelastusrenkaan hukkuvalle ihmiselle. Mitä hukkuvan ihmisen pitäisi tehdä kun saa pelastusrenkaan?
Sama asia pätee pelastuksen yhteyteen, että Jumala antaa sinulle pelastuksen. Älä lykkää pelastuksen huomiseen ennenkuin silloin se on myöhäistä. Et voi tietää mitä huominen tuo mukanaan.
2.Korinttolaiskirje:
6:1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.- Anonyymi
Miksi mennä? Kun et itse voi valita?
Jumala tahtoo että kaikki tulevat tuntemaan totuuden ja pelastuvat, siinä lukee; KAIKKI.
1Timoteuksen kirje:
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.Tuo on esikuvallinen esimerkki jonka avulla ymmärrät että pelastukseen tarvitaan omaperäistä vastaanottamista.
- Anonyymi
Miten kävi niille, jotka kuolivat toisella puolella maapalloa, tietämättä mitään Jeesuksesta?
Taivaanviestiä vietiin jalan, aasein ja rattain siihen aikaan. Jumala ei ollut pystynyt ratkaisemaan kuinka levittää sanaa meren yli.
Uskomatonta, sanoisi ateisti.Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
- Anonyymi
Nöyrä lammas ei vaikuta erityisemmin nöyrältä kun vastailee vain itselleen.
- Anonyymi
Ei vakuta, sinä vaikutat tahallisesti ymmärtäväsi väärin.
- Anonyymi
Kovasti hänellä on asiaa mutta sitä samaa vanhaa jargonia. Yhtään uutta ajatusta ei tule esille. Ei sitten ensimmäistäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211811Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531661- 301413
- 691083
- 50992
- 53870
- 23850
- 49841
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?175832Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.
Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä173702