Oli ladattava hybrid jonka möin pois.

Anonyymi

Minulla oli ladattava hybrid auto jonka möin ja ostin normaalin bensa-auton.

Omasta mielestä käytettävyys parempi normaalissa kun ei ole erikseen ladattavaa akkua ja varmasti huoleton teknisesti.

Ladattavassa hybridissä tulee ylimääräinen "päätä" rassaava haittatekijä.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mites lohkolämmittimen kytkeminen polttikseen? Tuleeko siitä vastaavia tuntemuksia?
      Ahdistusta tai jotain vastaavaa...

      • Anonyymi

        Ei, painan vain kaukosäätimen nappia. On kauko-ohjattava Webasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, painan vain kaukosäätimen nappia. On kauko-ohjattava Webasto.

        Ok. Ja päätä ei rassaa ylimääräisesti se että Webasto voi tyhjentää akun?


      • Anonyymi

        En ole koskaan lohkolämmitintä käyttänyt

        t. aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan lohkolämmitintä käyttänyt

        t. aloittaja.

        Sen hybridin kävin ostamassa ruotsista jonka omistin n 5kk. Möin hieman korkeammalla hinnalla kuin kaikki omat kulut., 1500eur jäi taskuun katetta kaikkien kulujen jälkeen.

        Auto oli turhan kallis yli 15teur hintaisena muutenkin koska automme on ollut aina n 4000-5000eur arvoisena hankittu koska käytettävyys edullisissa yhtä hyvä ja ei menee rahaa niin paljon joka kk.

        t. aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen hybridin kävin ostamassa ruotsista jonka omistin n 5kk. Möin hieman korkeammalla hinnalla kuin kaikki omat kulut., 1500eur jäi taskuun katetta kaikkien kulujen jälkeen.

        Auto oli turhan kallis yli 15teur hintaisena muutenkin koska automme on ollut aina n 4000-5000eur arvoisena hankittu koska käytettävyys edullisissa yhtä hyvä ja ei menee rahaa niin paljon joka kk.

        t. aloittaja

        No tulihan se oikea syy sieltä. Rahapula.
        Päätäsi rassaa auton lataaminen, niin varmaan myös kännykänkin lataaminen, työnteko ym. normaali ihmisten toimet ja askareet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, painan vain kaukosäätimen nappia. On kauko-ohjattava Webasto.

        Minullakin oli tuollainen Webasto. Talvella oli usein akkulaturi seinässä, jotta sähkö riitti akussa vielä kaynnistykseen. Eikä se akku silti kestänyt kuin nelisen vuotta, sitten uutta tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Ja päätä ei rassaa ylimääräisesti se että Webasto voi tyhjentää akun?

        Alöoittajalla ei ole koskaan ollut ladattavaa hybridiä, mutta myy autoja.


    • Minun MB:ssä Webasto sulkeutuu, jos akun jännite laskee liian alas.

    • Anonyymi

      Olihan taas kerran hölmö aloitus, "päätä rassaa" lataaminen. Aika huono veto kun sitä ei tarvitse ladata jos ei halua ja auto toimii silloin kuin tavallinen bensaversio.

    • Anonyymi

      Suomea lukuunottamatta ladattavia ostetaan jo enemmän kuin itselataavia ja suunta on jyrkästi ylöspäin. Kun autoilla ajetaan Suomessa keskimäärin noin 18000 km vuodessa, niin kyllä kertalataus vuorokaudessa riittää useimmille.

      • Anonyymi

        Käytettävyys paljon huonompi autossa jossa pitää kaapelilla ladata jotakin akkua.

        Huomattavasti mieluummin autoa jossa sellaista ei ole, on niin mukava kun ei tule ylimääräista asiaa auton käyttöön. Kertalataus on todellakin liikaa koska se tarkoittaa 365 kertaa vuodessa.


        Ladattava on teknisesti huonompi auto kuin bensakone jossa ei ole akkua ja koko järjestelmää. Vanhempana ero kasvaa ja ladattavaa ei saa kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytettävyys paljon huonompi autossa jossa pitää kaapelilla ladata jotakin akkua.

        Huomattavasti mieluummin autoa jossa sellaista ei ole, on niin mukava kun ei tule ylimääräista asiaa auton käyttöön. Kertalataus on todellakin liikaa koska se tarkoittaa 365 kertaa vuodessa.


        Ladattava on teknisesti huonompi auto kuin bensakone jossa ei ole akkua ja koko järjestelmää. Vanhempana ero kasvaa ja ladattavaa ei saa kaupaksi.

        "Ladattava on teknisesti huonompi auto kuin bensakone jossa ei ole akkua ja koko järjestelmää. Vanhempana ero kasvaa ja ladattavaa ei saa kaupaksi."

        Väärin. Ladattavan (varsinkin jos se on täyssähköauto) nimenomaan saa kaupaksi. Bensakoneesta et muutaman vuoden päästä pääse enää eroon.


    • Anonyymi

      Ei vieläkään ole mennyt ihmisille perille, että bensan polttaminen on maapallolle huono asia. Siksi sähköllä kulkeva. Ladattava hybridi on siitä hyvä, että normaalissa työmatka-ajossa voi kulkea koko ajan sähkön avulla, mutta mökkireisut ym. voi sitten akun varauksen heikettyä ajaa bensalla.

      • Anonyymi

        Tottahan tuo mutta joissakin merkeissä sen akun korjaaminen on sairaan kallista (vain vaihto mahdollinen).
        Plugari siis on hyvä kompromissi mutta jos tulee ongelmia niin kustannukset on rajuja vanhemmiten kuten sillä yhdellä Volvo plugari jannulla mistä uutisoitiin. Auto käytännössä romuraudan arvoinen akun hajottua.

        Kun 2 vuoden minimi takuu tuli kestohyödykkseiin EUssa oli tarkoitus että samalla olisi autojen takuut olleet voimansiirron ja moottorin osalta reilusti pidempi. Saksan autoteollisuus lobbasi tuota vastaan isolla budjetilla.

        Pikkuhiljaa akkujen takuut pitenee mutta nyt myynnissä olevat käytetyt plugarit on aikamoisia riskejä. Vanhempien VW plugarien akkutakuu on 2v ja Volvolla 5v.

        Edelleen bensa- ja dieselkoneet on hyviä valintoje. Niiden jälleenmyyntiarvo riippuu ihan siitä mitä ihmiset haluaa ostaa. Kun noita akkuongelmia ja kustannuksia alkaa näkyä enemmän lehdistön sivuilla, useampi alle 20ke käytetyn ostaja pitäytyy pelkissä polttomoottoreissa.

        Jos nyt ostaisi uuden 40ke auton. Sen arvo olisi 10v päästä jossain 10ke tuntumassa.
        Hän joka on ostamassa tuollaista käytettyä, tuskin ottaa riskiä saman ikäisen ja hintaisen töpselivehkeen kanssa kun akun hajottua auton arvo olisi 500e.

        Muistaakseni Suomalaisten autojen keskiarvo on luokkaa 7ke. Kymppitonnin akku olisi aika raju riski.


      • Anonyymi

        Miten se maapallon kunto sitte jos, mökkireisut ajetaan kuitenkin bensalla...


    • Anonyymi

      Osta itselataava jos hybridin haluat. Ei tarvi suunnitella ajojaan latausten mukaan jotta järjestelmästä olisi hyötyä, eikä väliä vaikkei latauspaikkaa löytyisikään. Itsekään en huolisi plugaria vaikka olisikin latausmahdollisuus kotona, yksinkertaisesti siksi että on liikaa päänvaivaa jatkuvasti suunnitella ajojaan niin että ehtii ladata.

      Itselataava käyttää polttomoottoria aina optimaalisesti ja korkealla hyötysuhteella. Suuri vaikutus kulutukseen ilman latausten päänvaivaa. Itselataavan järjestelmä toimii aina, myös pidemmillä matkoilla. Plugarin järjestelmä taas on turhaa painoa raahattavana mukana ellei suunnittele ajojaan latausten mukaan.

      • Anonyymi

        Itselataava on vain polttomoottoriauto missä tekniikka on kehittyneempää.
        Siihenkin liittyy akkuriski vanhemmiten mutta kustannukset on halvemmat 2-4ke mallista riippuen.


      • Anonyymi

        Ei plugarilla ajoa tarvitse mitenkään suunnitella. Sähköllä mennään niin kauan kuin sitä riittää ja loput sitten bensalla.

        Itse asiassa monen plugarimallin kohdalla suunnittelusta ei ole edes hyötyä. Niissä on usein niin pieni latausvirta ettei kukaan pysähtele monen tunnin välilatauksen vuoksi kun kerran bensalla pääsee perille asti. Öisin on kannattavaa ladata töissä ja päivisin työpaikalla jos mahdollisuus on, mutta siinäpä se sitten.

        Tänään ajelin 90 km sähköllä ja 20 bensalla, eilen 135/5 ja toissapäivänä 90/120. Perus toimistopäivinä 60 km sähköllä ja bensalla pyöreä nolla. Ja nämä ilman mitään suunnittelua, auto vaan töpseliin aina kotiin tai konttorille tullessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei plugarilla ajoa tarvitse mitenkään suunnitella. Sähköllä mennään niin kauan kuin sitä riittää ja loput sitten bensalla.

        Itse asiassa monen plugarimallin kohdalla suunnittelusta ei ole edes hyötyä. Niissä on usein niin pieni latausvirta ettei kukaan pysähtele monen tunnin välilatauksen vuoksi kun kerran bensalla pääsee perille asti. Öisin on kannattavaa ladata töissä ja päivisin työpaikalla jos mahdollisuus on, mutta siinäpä se sitten.

        Tänään ajelin 90 km sähköllä ja 20 bensalla, eilen 135/5 ja toissapäivänä 90/120. Perus toimistopäivinä 60 km sähköllä ja bensalla pyöreä nolla. Ja nämä ilman mitään suunnittelua, auto vaan töpseliin aina kotiin tai konttorille tullessa.

        Siis öisin kannattavaa ladata kotona, piti tietysti kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Jos auton akun virta ei riitä käynnistykseen ja webasto lämmitykseen, järjestelmä sulkee käytöstä pois sähkökuluttavia osia ja auton saa käyntiin, akku ei tyhjene kuin kuskin omaa tyhmyyttään ja vanhuuttaan, jos autolla ei ajeta säännöllisesti pitempiä matkoja.

    • Anonyymi

      Hänellä ei ole koskaan ollut ladattavaa hybridiä, mutta myy autoja.

    • Anonyymi

      hohhoijaa kaikenlaisia hilavitkuttimia ne varakkaat hankkivat. Varmaan nuo romutetaan ennen kuin on ikää 20 vuotta ja mittarissa 300tkm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

      Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2348
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

      anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      214
      2000
    3. Pormestari käräjille?

      Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1503
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

      että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      175
      1314
    5. Millaista naista ikävöit

      Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1238
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

      meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1036
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

      Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      63
      962
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

      Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      907
    9. Nyt on hyvä laittaa

      kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      894
    10. Minkälainen naama

      kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      31
      855
    Aihe