Minulla oli ladattava hybrid auto jonka möin ja ostin normaalin bensa-auton.
Omasta mielestä käytettävyys parempi normaalissa kun ei ole erikseen ladattavaa akkua ja varmasti huoleton teknisesti.
Ladattavassa hybridissä tulee ylimääräinen "päätä" rassaava haittatekijä.
Oli ladattava hybrid jonka möin pois.
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mites lohkolämmittimen kytkeminen polttikseen? Tuleeko siitä vastaavia tuntemuksia?
Ahdistusta tai jotain vastaavaa...- Anonyymi
Ei, painan vain kaukosäätimen nappia. On kauko-ohjattava Webasto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, painan vain kaukosäätimen nappia. On kauko-ohjattava Webasto.
Ok. Ja päätä ei rassaa ylimääräisesti se että Webasto voi tyhjentää akun?
- Anonyymi
En ole koskaan lohkolämmitintä käyttänyt
t. aloittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan lohkolämmitintä käyttänyt
t. aloittaja.Sen hybridin kävin ostamassa ruotsista jonka omistin n 5kk. Möin hieman korkeammalla hinnalla kuin kaikki omat kulut., 1500eur jäi taskuun katetta kaikkien kulujen jälkeen.
Auto oli turhan kallis yli 15teur hintaisena muutenkin koska automme on ollut aina n 4000-5000eur arvoisena hankittu koska käytettävyys edullisissa yhtä hyvä ja ei menee rahaa niin paljon joka kk.
t. aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen hybridin kävin ostamassa ruotsista jonka omistin n 5kk. Möin hieman korkeammalla hinnalla kuin kaikki omat kulut., 1500eur jäi taskuun katetta kaikkien kulujen jälkeen.
Auto oli turhan kallis yli 15teur hintaisena muutenkin koska automme on ollut aina n 4000-5000eur arvoisena hankittu koska käytettävyys edullisissa yhtä hyvä ja ei menee rahaa niin paljon joka kk.
t. aloittajaNo tulihan se oikea syy sieltä. Rahapula.
Päätäsi rassaa auton lataaminen, niin varmaan myös kännykänkin lataaminen, työnteko ym. normaali ihmisten toimet ja askareet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, painan vain kaukosäätimen nappia. On kauko-ohjattava Webasto.
Minullakin oli tuollainen Webasto. Talvella oli usein akkulaturi seinässä, jotta sähkö riitti akussa vielä kaynnistykseen. Eikä se akku silti kestänyt kuin nelisen vuotta, sitten uutta tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Ja päätä ei rassaa ylimääräisesti se että Webasto voi tyhjentää akun?
Alöoittajalla ei ole koskaan ollut ladattavaa hybridiä, mutta myy autoja.
Minun MB:ssä Webasto sulkeutuu, jos akun jännite laskee liian alas.
- Anonyymi
Olihan taas kerran hölmö aloitus, "päätä rassaa" lataaminen. Aika huono veto kun sitä ei tarvitse ladata jos ei halua ja auto toimii silloin kuin tavallinen bensaversio.
- Anonyymi
Suomea lukuunottamatta ladattavia ostetaan jo enemmän kuin itselataavia ja suunta on jyrkästi ylöspäin. Kun autoilla ajetaan Suomessa keskimäärin noin 18000 km vuodessa, niin kyllä kertalataus vuorokaudessa riittää useimmille.
- Anonyymi
Käytettävyys paljon huonompi autossa jossa pitää kaapelilla ladata jotakin akkua.
Huomattavasti mieluummin autoa jossa sellaista ei ole, on niin mukava kun ei tule ylimääräista asiaa auton käyttöön. Kertalataus on todellakin liikaa koska se tarkoittaa 365 kertaa vuodessa.
Ladattava on teknisesti huonompi auto kuin bensakone jossa ei ole akkua ja koko järjestelmää. Vanhempana ero kasvaa ja ladattavaa ei saa kaupaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettävyys paljon huonompi autossa jossa pitää kaapelilla ladata jotakin akkua.
Huomattavasti mieluummin autoa jossa sellaista ei ole, on niin mukava kun ei tule ylimääräista asiaa auton käyttöön. Kertalataus on todellakin liikaa koska se tarkoittaa 365 kertaa vuodessa.
Ladattava on teknisesti huonompi auto kuin bensakone jossa ei ole akkua ja koko järjestelmää. Vanhempana ero kasvaa ja ladattavaa ei saa kaupaksi."Ladattava on teknisesti huonompi auto kuin bensakone jossa ei ole akkua ja koko järjestelmää. Vanhempana ero kasvaa ja ladattavaa ei saa kaupaksi."
Väärin. Ladattavan (varsinkin jos se on täyssähköauto) nimenomaan saa kaupaksi. Bensakoneesta et muutaman vuoden päästä pääse enää eroon.
- Anonyymi
Ei vieläkään ole mennyt ihmisille perille, että bensan polttaminen on maapallolle huono asia. Siksi sähköllä kulkeva. Ladattava hybridi on siitä hyvä, että normaalissa työmatka-ajossa voi kulkea koko ajan sähkön avulla, mutta mökkireisut ym. voi sitten akun varauksen heikettyä ajaa bensalla.
- Anonyymi
Tottahan tuo mutta joissakin merkeissä sen akun korjaaminen on sairaan kallista (vain vaihto mahdollinen).
Plugari siis on hyvä kompromissi mutta jos tulee ongelmia niin kustannukset on rajuja vanhemmiten kuten sillä yhdellä Volvo plugari jannulla mistä uutisoitiin. Auto käytännössä romuraudan arvoinen akun hajottua.
Kun 2 vuoden minimi takuu tuli kestohyödykkseiin EUssa oli tarkoitus että samalla olisi autojen takuut olleet voimansiirron ja moottorin osalta reilusti pidempi. Saksan autoteollisuus lobbasi tuota vastaan isolla budjetilla.
Pikkuhiljaa akkujen takuut pitenee mutta nyt myynnissä olevat käytetyt plugarit on aikamoisia riskejä. Vanhempien VW plugarien akkutakuu on 2v ja Volvolla 5v.
Edelleen bensa- ja dieselkoneet on hyviä valintoje. Niiden jälleenmyyntiarvo riippuu ihan siitä mitä ihmiset haluaa ostaa. Kun noita akkuongelmia ja kustannuksia alkaa näkyä enemmän lehdistön sivuilla, useampi alle 20ke käytetyn ostaja pitäytyy pelkissä polttomoottoreissa.
Jos nyt ostaisi uuden 40ke auton. Sen arvo olisi 10v päästä jossain 10ke tuntumassa.
Hän joka on ostamassa tuollaista käytettyä, tuskin ottaa riskiä saman ikäisen ja hintaisen töpselivehkeen kanssa kun akun hajottua auton arvo olisi 500e.
Muistaakseni Suomalaisten autojen keskiarvo on luokkaa 7ke. Kymppitonnin akku olisi aika raju riski. - Anonyymi
Miten se maapallon kunto sitte jos, mökkireisut ajetaan kuitenkin bensalla...
- Anonyymi
Osta itselataava jos hybridin haluat. Ei tarvi suunnitella ajojaan latausten mukaan jotta järjestelmästä olisi hyötyä, eikä väliä vaikkei latauspaikkaa löytyisikään. Itsekään en huolisi plugaria vaikka olisikin latausmahdollisuus kotona, yksinkertaisesti siksi että on liikaa päänvaivaa jatkuvasti suunnitella ajojaan niin että ehtii ladata.
Itselataava käyttää polttomoottoria aina optimaalisesti ja korkealla hyötysuhteella. Suuri vaikutus kulutukseen ilman latausten päänvaivaa. Itselataavan järjestelmä toimii aina, myös pidemmillä matkoilla. Plugarin järjestelmä taas on turhaa painoa raahattavana mukana ellei suunnittele ajojaan latausten mukaan.- Anonyymi
Itselataava on vain polttomoottoriauto missä tekniikka on kehittyneempää.
Siihenkin liittyy akkuriski vanhemmiten mutta kustannukset on halvemmat 2-4ke mallista riippuen. - Anonyymi
Ei plugarilla ajoa tarvitse mitenkään suunnitella. Sähköllä mennään niin kauan kuin sitä riittää ja loput sitten bensalla.
Itse asiassa monen plugarimallin kohdalla suunnittelusta ei ole edes hyötyä. Niissä on usein niin pieni latausvirta ettei kukaan pysähtele monen tunnin välilatauksen vuoksi kun kerran bensalla pääsee perille asti. Öisin on kannattavaa ladata töissä ja päivisin työpaikalla jos mahdollisuus on, mutta siinäpä se sitten.
Tänään ajelin 90 km sähköllä ja 20 bensalla, eilen 135/5 ja toissapäivänä 90/120. Perus toimistopäivinä 60 km sähköllä ja bensalla pyöreä nolla. Ja nämä ilman mitään suunnittelua, auto vaan töpseliin aina kotiin tai konttorille tullessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei plugarilla ajoa tarvitse mitenkään suunnitella. Sähköllä mennään niin kauan kuin sitä riittää ja loput sitten bensalla.
Itse asiassa monen plugarimallin kohdalla suunnittelusta ei ole edes hyötyä. Niissä on usein niin pieni latausvirta ettei kukaan pysähtele monen tunnin välilatauksen vuoksi kun kerran bensalla pääsee perille asti. Öisin on kannattavaa ladata töissä ja päivisin työpaikalla jos mahdollisuus on, mutta siinäpä se sitten.
Tänään ajelin 90 km sähköllä ja 20 bensalla, eilen 135/5 ja toissapäivänä 90/120. Perus toimistopäivinä 60 km sähköllä ja bensalla pyöreä nolla. Ja nämä ilman mitään suunnittelua, auto vaan töpseliin aina kotiin tai konttorille tullessa.Siis öisin kannattavaa ladata kotona, piti tietysti kirjoittaa.
- Anonyymi
Jos auton akun virta ei riitä käynnistykseen ja webasto lämmitykseen, järjestelmä sulkee käytöstä pois sähkökuluttavia osia ja auton saa käyntiin, akku ei tyhjene kuin kuskin omaa tyhmyyttään ja vanhuuttaan, jos autolla ei ajeta säännöllisesti pitempiä matkoja.
- Anonyymi
Hänellä ei ole koskaan ollut ladattavaa hybridiä, mutta myy autoja.
- Anonyymi
hohhoijaa kaikenlaisia hilavitkuttimia ne varakkaat hankkivat. Varmaan nuo romutetaan ennen kuin on ikää 20 vuotta ja mittarissa 300tkm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212348Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2142000Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611503Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551238
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63962Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31855